Geiger GTS, een Corvette ZR1 met 710 pk

Auteur: , 26 Reacties

De Duitse tuner Geiger heeft het nodig gevonden om de Corvette ZR1 een beetje onder handen te nemen. En daarbij zijn ze verder gegaan dan wat meer vermogen uit de motor peuteren. De looks zijn namelijk ook redelijk ingrijpend aangepast.

Laten we met de motor beginnen, de motor levert nu 710 pk en 918 Nm. Maar opvallend is dat het sprintje van 0 naar 100 nog steeds 3,6 seconden duurt. Inderdaad, net zo lang als bij een standaard ZR1. De opvallende looks van de Geiger GTS springen wat dat betreft een stuk meer in het oog. Deze week staat de Geiger GTS te schitteren in Frankfurt, grote kans dus dat we er nog even op terug komen.

En Geiger kennende komen ze ongetwijfeld nog wel met een heftigere variant.



26 reacties

Een beetje F355 hier, een beetje Mansory Stallone daar… Lekker hoor…
uhmn

Dit is VET!
die achterkant is ook wel stoer, eens wat anders dan de normale ronde achterlichten:)

waar kan ik um kopen?
Vindt de achterkant wel zeer geslaagd.
Alleen dat fietsenrek valt dan wel weer tegen.
nou en ? Bij Auto Tune Heinz hebben ze hem tot 1045 pk geupt ;)
JEZUS WAT DIK!! =D

op die onafgemaakte voorbumper na is ie zeer geslaagd
Doet Hans Geiger toch weer netjes! :D
Laten we met de motor beginnen en het daar ook bij houden… Want de andere “verfraaiingen” doen ze mij geen plezier mee!

0-100 in dezelfde tijd maar met meer rook, ook leuk! :lol:
Hahaha nog steeds 3,6 sec ehhh… doe dan NIKS!!!
Fijn, het uiterlijk van de standaard Corvette ZR-1 hebben ze compleet verkloot en hij is niet eens sneller. :? Maar goed, er zullen vast wel weer een paar Amerikanen zijn die “exclusief” willen rijden…
ik denk dat het vanaf de 0-160 sprint pas duidelijk dat je een paar pk’s meer hebt :)
en de tussensprints natuurlijk met 918NM 8)
Een surplus van ruim 60 pk, niet eens sneller naar de 100km/h en is er ook nog eens een stuk lelijker van geworden..

Doe mij dan maar een Callaway Sledgehammer, wat een monster!
Eindelijk die extreem lelijke achterzijde aangepast, dit is ook niet veel maar beter dan het origineel. Zag laatst zo’n Z06, wat mensen daar leuk aan vinden geen idee.
Echt een zeer saaie wagen.
Prachtig die kont! De rest trouwens ook!
@Theagle, dan moet de wereld door jou ogen er wel heel saai uitzien.
OT: wel apart en ook niet lelijk. Persoonlijk zou ik nog steeds voor standaard uiterlijk gaan.
Of dan misschien die codatronica, is namelijk eigenlijk ook gewoon een corvette C6 (z06/ZR1)
Pardon: codatronca, voor als je dan toch wat aparts wil.
Ziet er best wel bruut uit! Alleen raar (en jammer) dat de topsnelheid niet omhoog is gegaan…?
Als ik dit vergelijk met de BMW X1 zonder de ultieme proefrit te hebben gedaan eh, dan nóg is het me meer dan duidelijk welke bolide het best smaakt!!! Njammie
als ik mocht kiezen ga ik toch voor de normale ZR1 daar vind ik de achterkant toch mooier van.
Geiger heeft naar mijn idee niet veel goeds gedaan aan de ZR1 (hoe verkracht je een auto)
Meh… als ik dan toch een Corvette moet rijden dan maar een Opel Insignia OPC.

Nee serieus.. ik heb liever een Insignia OPC dan een Corvette.
@Thys: kun je wat duidelijker zijn is het puur uiterlijk gezien of rijeigenschappen want zelf denk ik dat zo’n corvette gehakt maakt op alle fronten van een OPC
even wat cijfers OPC: 325 pk 435 Nm 6sec 0-100
ZR-1: 620 pk 807 Nm 3,7sec 0-100
ook al zul je een OPC verder tunen ben je nog nergens.
dus ik zal toch maar eens goed nadenken voor je een OPC aanschaft.
@cheeco Ben jij zo ene of wat? Laat Thys toch rustig een OPC aanschaffen, jij hebt die ZR1 al op je oprit staan zeker? Naast de pure cijfers die er niet om liegen, bestaat er ook zoiets als rijplezier die je van een wagen kunt krijgen. Ik heb nog geen Insignia OPC testgereden maar hier op Autoblog deden ze dat wel. En het was best overtuigend!
AAAAHHHH …. waar is de mooie achterkant van een ZR1 gebleven!! Deze vind ik dus echt niet mooi!!
Beetje jammer, ze moeten bij Geiger meer hun best gaan doen ;)
Haha, een Opel met een ZR1 gaan vergelijken! :lol:
Hmmmmm… lekker hoor.
Geiger zou er nog beter aan doen het uiterlijk ongewijzigd te laten, maar met zo’n verschrikkelijk krachtige auto mag dat wel.
Volgens mij wordt hier niks vergeleken! Daarentegen is er gewoon iemand die stelt liever een Insignia OPC aan te schaffen dan een Corvette… ;) Een uitspraak die we overigens best geheel voor Thys’ rekening laten :lol:

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).