Lexus LS 600h facelift in Frankfurt

Auteur: , 18 Reacties

Op de IAA heeft onze fotoslaaf op de stand bij Lexus naast de opvallende LF-Ch ook de gefacelifte LS 600h vastgelegd. Niet verschrikkelijk spannend, maar aangezien we er eerder ook al over het hybride vlaggenschip schreven, een korte update.

De Lexus LS 600h was voorheen redelijk uniek in zijn soort, maar de concurrentie heeft niet stilgezeten. De Duitsers hebben bijvoorbeeld ook ontdekt dat hybride prima kan worden toegepast in de topmodellen. De wet van de remmende voorsprong is een alom bekende valkuil en daar wil Lexus niet invallen. De LS 600h is met de facelift weer bij de tijd.

Onder de motorkap ligt nog altijd de 5,0 liter V8 die wordt bijgestaan door een 165 kW (221 pk) sterke elektromotor. Samen voldoen deze nu aan de Euro 5 emissienorm. Een Eco-mode tempert de response op gaspedaal en matigt de airconditioning voor een lager verbruik. Wanneer het buiten warmer is dan 20 graden, dan zal de airco in de Eco-mode automatisch de recirculatiestand inschakelen. Eveneens zal de airco minder fanatiek blazen.

Lexus heeft de bagageruimte vergroot door de accu’s niet allemaal op één plek te plaatsen, maar te verdelen in een deel met 6 en een deel 14 modules. Verder zijn er her en der nog wat verbeteringen doorgevoerd. Denk aan een gewijzigde voorbumper en grille, plus grotere remmen. Het dashboard werd opgefrist en is volgens Lexus een stuk overzichtelijker. Het audio-/navigatiesysteem telt maar liefst 19 speakers. Voor de achterbank kan het Rear Seat Relaxation Pack worden besteld. Met deze uitgebreid verstelbare zittingen waan je je in de Business Class.



18 reacties

Het interieur is misschien overzichtelijker, maar niet mooier!
Mooie strakke auto. Alleen het interieur vindt ik 10x niets.
Een fantastische auto.
Beetje als die bejaarde NL’er die op typisch Duitse wijze aan alle kanten voorbij geblazen wordt op de Autobahn.

OT: hetzelfde resultaat kan veel eenvoudiger bereikt worden. Het ding lijkt er zelfs op (maar dan van een paar modelgangen terug).
Ik zou zweren dat het interieur van de foto van Lexus GS 450h is. Aangezien die ouwe van me zo’n auto heeft denk ik dat ik bij het rechte eind heb. De LS kan het gewoon niet zijn. Die is breder en ruimer binnen en moet ook veel meer functies herbergen.
Wat een pannekoeken aan verslaggevers en reageerders. Kennis is ver te zoeken.

Het dashboard is van een GS450H en NIET de LS600H.

Prutsers.

Daarbij mis ik het gegeven dat deze lexus als full hybrid gereden kan worden en de concurrentie niet. Dit produckt is vele malen vooruitstrevender dan de duitse concurrentie. Het enige equivalente dat ze hebben heet bij hen “concept” en bij lexus en toyota staat het als normaal op de stand.

Ik ben overigens geen lexus / toyota liefhebber maar ik mis vaak de realiteitszin in verslaglegging.
Als ik toch hybride moet gaan rijden doe het dan met een 5,0 liter V8.
Lol dat is inderdaad niet het dashboard van de LS, beetje knullig dit.. Blijft overigens een prachtige auto net als de A8 en 7 serie
De interieurfoto is van een GS450h! Niet van de LS600h!

Veranderen AUB!!!
Blijft een machtige bak! Zo in het wit de ideale taxi zou ik zeggen :lol:
Wanneer geld geen rol speelde dan zou ik deze kiezen.

PS Laurens, jou reactie hoort zeker bij een ander topic?
@Vroegwakker: omdat jij hem niet begrijpt?
@Laurens,

Dus jouw reactie hoort hier volgens jou wel thuis.

Okay, jij je zin, probeer het ook maar niet uit te leggen, ik ken je nu goed genoeg om te weten dat je toch alleen maar onzin kletst.
@Vroegwakker: interessant, heb je een voorbeeld, wakkertje. Anders maar gewoon snaveltje toe :-)
Ik vind het nog steeds een indrukwekkende auto.
Liever deze als een S-Klasse of A8.
AB is er meestal snel bij om mensen te corrigeren.. maar volgens mij houden ze zelf totaal niet van Japanse auto’s dus a) maken ze deze fout en b) bekijken ze dit bericht zelf niet eens meer door..
Komt er eens een rijtest?
Dit is zeker een interessante auto, vooral met die Mark Levinson-installatie met 19 speakers!
Lexus FTW!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).