Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reet

Auteur: , 37 Reacties

De standaard Polo was iets te makkelijk te pakken, dus voelde de Duitse VW-tuner Abt zich geroepen om daar iets aan te doen.

Om te beginnen werd er wat carbon-look kunststof uit de kast getrokken en vakkundig aangebracht op de achterbumper, waar twee centrale uitlaatpijpjes onder vandaan prijken. Ook de voorkant werd opgeleukt, en de standaard velgjes maakten plaats voor 18″ exemplaren. Achttien inch, op een Polo! Het moet niet gekker worden.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het vermogen, dat bij alle motorvarianten met aardig wat pk’s is op te krikken. De 1.6 TDI met 75 pk helpt Abt bijvoorbeeld naar 90 pk, de 90 pk naar 110 pk en de 105 pk naar 130 pk. Ook de 1.2 TSI benzinemotor gaat van 105 pk naar 130 pk. Ondertussen blijven de verbruikscijfers en de CO2-uitstoot gelijk. En voor net dat extra beetje stoerheid (en natuurlijk minder luchtweerstand) raadt Abt aan dat je je Polo ook nog even door hen laat verlagen.

Voor meer informatie ga je even bij Abt langs.



37 reacties

best geslaagd op de velgen na
16″was groot zat geweest had ie nog een heel stuk dichterbij moeder natuur kunnen komen.
niet echt heftig
nou t voorbumpertje is wel leuk maar t lijkt nu wel een crossover met die gigantische velgen!
niet geweldig
Ik zou er 17″ onder gezet hebben en idd iets lager gezet. Voor de reset hebben ze het vrij deftig gehouden, zelfs de uitlaten passen er bij.
sow, wel 130pk…
@TDIfreak, 130PK in een polo is nog best veel. Ik wil wel eens zien wat ze met de polo GTI doen als die komt. Dat word zeker een rap Bakkie
Max 130pk met dit uiterlijk? Hahahaha! Dan sta je goed voor paal bij een stoplichtsprintje…
Ik kom ze regelmatig lelijker tegen!
Het is weer VAG dag bij AB.. leuke achterkant zo, de rest nauwelijks anders. Niet erg boeiend..
@MattCurlew: Tja, als Mazda niet met nieuws komt zo vlak na de IAA, dan moeten we toch wat he!
@RubenBaeten: blijkbaar zoeken jullie alleen maar naar VAG nieuws want ook vanuit het Mazda kamp was/is er nieuws. Ik vraag me serieus af welke bronnen jullie zelf altijd gebruiken. Ze lijken me namelijk nogal beperkt..
@MattCurlew: Als je bedoelt dat de Mazda2 naar Amerika gaat, big whoop.

We proberen alles een beetje mee te pakken. De reus VAG heeft vaak iets te melden, Mazda niet. Daar kunnen wij niks aan doen. Misschien moet je eens op een specifieke Mazda-site gaan neuzen, daar word je vast een stuk gelukkiger van.
130 pk uit een 1.2tje… Dat moet nog beter kunnen.
Die stickers lagen in 1992 al in de aanbiedingenbak bij de Halfords.
Ik heb zelf een specifieke Mazda-site voor, toch bedankt voor de tip.. de reus VAG staat dat ook gelijk aan slap getunede auto’s? Ik zie zelden een getunede auto van Japanse komaf hier. Alsof die niet bestaan.. geef gewoon toe dat je voorkeur voor Duits hebt..
@MattCurlew:

Je weet zelf ook best goed dat Mazda nou eenmaal niet gek veel aan marketing doet in Europa.
Er komt toch vrij regelmatig wat voorbij van Japanse komaf.
Soms tot vervelends toe(GTR).

Daarbij is AB best te spreken over bepaalde Mazda’s. Dus maak je niet al te druk.

VAG maakt overigens ook wel erg veel nieuwe modellen en met Duitsland als buurland is het ook niet vreemd dat wij hier veel van meekrijgen. ;)
@RenesisHP: wat heeft marketing ermee te maken?
@MattCurlew:

Vrij veel eigenlijk.

Met marketing breng je jezelf onder de aandacht. Iets wat ze bij Mazda vrij weinig doen in vergelijking met VAG.
@RenesisHP: dat staat los van wat autosites als autoblog doet. Mazda stuurt namelijk ook gewoon persberichten de deur uit zoals VAG dat ook doen. Alleen is AB nogal selectief..

@johhny m: 50 jarigen staan niet te springen om sportieve modellen. Meer jonge mensen wel.. dat hebben ze in de VS wel gesnapt. Daar konden ze wel de iets mindere periode ervoor vergeten terwijl in NL met alleen nog maar denkt aan de laatste 323 en 626 en gelijk ook maar even de aparte en sportieve periode van 1989 t/m 1996 vergeet

@pizzakoerier, dat is geen reden
@MattCurlew:

Zo slecht is het toch niet gesteld?
Overigens gaat het mij niet om Mazda. Dat Mazda2 nieuws is voor ons ook niet erg interessant. Hoewel andere NLse nieuwssites dat wel weer vinden.. maar aan andere kant; kan wel een interessante discussie opwekken over kleine auto’s in de VS. Nog altijd beter dan “vette uitlaat op die Audi!” Dat VAG veel te melden zal wel kloppen maar andere merken ook. Alleen pikken jullie er altijd wel Duits nieuws uit. Zelfs een actiemodelletje of de zoveelste getunede hok.
wat prachtig premium!! Saaie Duitse rommel.
@MattCurlew: Ik heb een voorkeur voor Amerikaans, maar dat geheel terzijde. Nieuws is wat mensen interessant vinden, en helaas voor jou is dat over het algemeen niet Mazda. Helaas voor mij ook niet Amerikanen.
@RubenBaeten: waarom noemen jullie het dan Autoblog? Als het niet over alle auto’s gaat maar voornamelijk over Duitse auto’s?
edit: omdat die zo lekker vlakbij wonen, nou goed
@RubenBaeten: alles beter dan Grieks, da’s meer voor echte autogekken ;-)
Dik bakske wel, stuk beter te pruimen dan al die lelijke alfa/renault/peugeot bagger.
maat, het is allemaal niet zo moeilijk . De mensen (vooral jong alhier ..) willen VW en dan krijgen ze VW. Dat levert hits op ….
Een mazda is voor 50 plussers (..) en die zijn hier niet (..)
@MattCurlew
VAG heeft weet-ik-hoeveek merken onder zijn hoede, mazda is gewoon….mazda, dan is het toch logisch dat er in verhouding meer over VAG en al haar merken geschreven wordt

OT: 130peekaatjes is best lekker in zo’n polo’tje…maar uit die 1.6 TDI kunnen ze toch wel meer dan 90 (of vw zelf 75) trekken?
valt me nu pas op dat al die foto’s geshopt zijn…
Het vermogen zou ik altijd doen. Wat er nu geleverd wordt is niet bijster veel. En die upgrades zijn meestal niet te duur. Gewoon geen extra plastic-onzin erbij nemen.
De 1.2tsi is nog niet leverbaar in NL en de prijs is ook nog niet bekend.
@MattCurlew , vandaar dus veel vw nieuws……..
Hele mooie diffuser met dat dubbele potje er zo in. Beetje “R” achtig. Wielen ook gaaf, maar hij mag nog wel 2 cm meer naar beneden.

Alleen de stickerset… ik zeg “niet doen”… ;)
Ziet er allemaal heel erg netjes uit, zoals we gewend zijn van ABT.
Wel grappig dat vermogen stijgt en verbruik gewoon hetzelfde blijft, en de overheid wilt dat gaan bestraffen? pfff

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).