Ultiem voertuig: Watercar Python V8

Auteur: , 47 Reacties

Je bent pas echt een milieuvervuilert als je een auto én een boot hebt. Weet je wel hoeveel vies materiaal ervoor nodig is om die twee apparaten te bouwen? Nou, heel veel vies materiaal. Daarom kun je eigenlijk niet groener bezig zijn dan Watercar, een Amerikaans bedrijf dat auto's en boten in één ontwerpt en fabriceert. Zo kun je het concept 'hybride' natuurlijk ook interpreteren. En dan mag er ter compensatie best een Corvette V8 in liggen.

De Watercar Python V8 wordt volledig met de hand gebouwd op een lichtgewicht RVS frame en is voorzien van een heus speedboatinterieur. De deuren zijn zo ontworpen dat je ze in het water kunt openen. Je hebt de keuze uit 60.000 verschillende kleuren voor het exterieur, en 4.000 voor het interieur. Elke Python is zelfs zo uniek dat de positie van de stoelen en de pedalen specifiek op de klant wordt afgestemd.

Watercar Python V8

Watercar noemt deze Python “the world’s fastest, highest performing amphibious vehicle ever designed and built.” Dat geloven we graag: op het land sprint de Python namelijk van 0-96 km/h in 4,5 seconden en zet hij kwartmijltijden neer van om en nabij de 12,5 seconden. En eenmaal op het water tikt het ding zomaar de 100 km/h aan, alsof het niks is. Watercar bouwt overigens al een tijdje soortgelijke voertuigen, zoals deze Jeep en deze Camaro.

Zo’n ideaal apparaat mag best wat kosten, en dat is dan ook zo: minimaal $200.000 ben je kwijt voor de Python. Maar dan komen wel alle meisjes naar je toezwemmen in de haven, getuige onderstaande video.

Video Watercar Python

En ja, hij kan echt hard!

Video Watercar Python V8



47 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
COOL! 8)
nice, erg handig als je op spring-break bent :)

Toch nog wat exclusiever dan dat grote jacht van de buurman
Waar zit de magneet ?
Beetje Verward
Vieze kleur, vies muziekje, vieze man, vies design.
Maar technisch wel heel erg knap.
Geweldig. Deze ga ik bestellen !
Is er een importeur in NL ?
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
makkelijk sturen op t water doet ie toch niet. zit constant driftig bij te sturen.
Ik zou het ook eens proberen met een Suzuki Splash, daar kunnen er niet genoeg van in het water liggen…

OT: leuk ding en gaat idd behoorlijk hard, vooral als je ziet hoe groot dit ding op de weg is.
Wat een geweldig apparaat! Zou je hier in Nederland zomaar mee op de weg mogen, of mee mogen varen?
Only in America
@ Alex
In Nederland mag je overal mee varen.
Wat zijn jullie de laatste tijd toch (een beetje triest) pro-groen. Een autoblog en dan over vies materiaal beginnen zonder dat het sarcasme er duidelijk vanaf druipt. Zeg gewoon dat boten cool zijn en dat die auto-boot pointless en lelijk is. Daarbij ala Geenstijl overal maar een t’tje achterplakken is ook lomp, laat staan achter mileuvervuiler(t).

“Je kan niet groener bezig zijn dan een Watercar kopen”…wtf. Ook niet stommer.
@tom: ja… stom… sarcasme… wtf…
Maar goed, je weet wat sarcasme is maar je kan het niet herkennen?
@autoblogger: “Audi A3 nu ook met 99 grammetjes CO2” ?!
Lijkt mij een vrij sarcasmeloos stuk. Het ging mij ook niet specifiek over dit artikel maar om de mileu-tendens die mij de laatste tijd opvalt. Jullie zullen commentaar waarschijnlijk weer negatief opvatten dus alvast sorry voor de pijnlijke teentjes.
@tom: als het niet over dit artikel ging dan moet je je reacties ergens anders plaatsen, anders is de kritiek voor ons nogal onduidelijk. Hoop dat je dat begrijpt.
@tom: “Zonder dat het sarcasme er duidelijk vanaf druipt”? Ehm… Nee inderdaad, dat stukje over vies materiaal is bloedserieus. En ik beklaag me ook behóórlijk over die Corvette V8…
Wat lopen jullie toch te mouwen ! Koop liever ook zo’n bootauto i.p.v. een BMW of Audi met V6 of V8 !!
@High-Tech:

Koop jij lekker een BMW met v6…
@Bjeff: Dat wordt een hele klus!
@RubenBaeten:

Dat bedoel ik ;).
@Beffferman:
ikke niet – te dure auto’s voor wat je er voor krijt + prijs/kwaliteit scoort hooguit redelijk/goed maar zeker geen zeer goed. En een grotere mannelijkheid (fysiek en geestelijk) heb ik niet nodig. Ik vind BMW 1- en 3-serie rijders dan ook vaan zielige mannetjes….
@High-Tech:

Als jij niet eens inziet na twee posts van mij en rubenbaeten hoe dom je eerste post over een bmw met V6!! niet is. Dan kan ik je niet als waardige autokenner behandelen en hecht dan ook geen waarde aan je tweede post over “te dure auto’s”. Die bestaan namelijk niet. Iets te duur vinden is 100% je eigen mening. Ik VIND dat een BMW de prijs-kwaliteit precies goed heeft liggen. Nogmaals, dat jij dat niet vind is ook prima.
@Befferman:
Waar maak je je dan druk om man !
@High-Tech:

Om jouw lachwekkende posts? En ik maak me niet druk hoor.
@High-Tech: je doet niet echt je naam eer aan, ga maar weer achter de typemachine een fijne brief schrijven over stoomlocomotieven
– edit alle bijdrages van High-Tech zijn nutteloos
Gaat die auto niet roesten / rotten van al dat zoute water
@Hans: hangt ervan af van welk materiaal die gebouwd is en hoe de mogelijke bescherming is …
Ferme apparaten en nog zo verschrikkelijk duur niet. Ik zou het wel willen ja…

@ Tom: Waarom Tom en niet Stom als nick?
gaaf ding gaat zeer gemakkelijk van land naar water en andersom..

maar wat ik me toch afvraag.. wat gebeurd er als hij in het water een wat scherpere bocht maakt? lijkt me namelijk niet echt veilig met die wielkastgaten in de zijkant, als daar 1 keer een golf water in komt remt dat enorm af.
en dan ?

ze moeten toch echt de wielen naar binnen klappen en afsluiten.
Zo, die gaat goed vooruit! Corvette powerrr! 8)
DoetHetErToe?
Precies een HHR samengeplakt met een Corvette. Apart. En gaat best wel snel ja… Niet slecht, zeker niet.
Wat me afvraag hoe gaan de rem schijven om met het zoute water? helemaal als dat ding om de weg zo hard gaat is een beetje remvermogen ook geen overbodige luxe.
maakt weinig verschil denk ik in het water of op de weg. Amerikanen rijden nog steeds als roeiboten…..
@henkie: Wat een zegen zijn gebruikers als jij toch voor autoblog.nl! Zulke diepgaande inzichten zijn echt een verrijking voor ons allen. Dus dank daarvoor, mag ook wel eens gezegd worden!
@C6 R ach, ik heb een scherpe dag vandaag…..
Svenska_Aeroplan_AB
Knap!
Maar als auto ermmmm net niet, en als boot ermmmm net niet…

Dus doe toch maar niet
:D
@tom: anders ga je autoblog een beetje lopen bashen met die knullige comments van je, als je het allemaal zo ruk vindt ga je toch lekker op een (in jouw ogen) betere site onzin schrijven…

Ot:
Wel vet hoor, 100km/h is op het water echt wel snel…en ik vind het er een stuk beter uitzien als sommige bootautos die in het verleden het daglicht hebben gezien
Hadden ze niet eerder een Vette Cabrio (en geen bastaard Corvette/HHR)met 500PK gemaakt die 300 op land en 180 op water ging? Kan me nog vaag zoiets herinneren.
Lijkt me een stuk stoerder dan dit fotoshop ding.
Al is het concept wel geniaal.
@Ruben Baeten: Leuk voor de out of the box denkende USAcar/boat lover. Moeilijk te begrijpen/waarderen door de gemiddelde VW rijder hierboven zie ik.
De prijs vind ik heel redelijk,met een super funfactor en in voor overbevolkt NL ook een goeie ruimtelijke oplossing.
@tom: Als autoblog nu eens gewoon al het groene autonieuws zou negeren, zou je dan blij zijn? Ik denk het niet, want dan is er nog maar bar weinig te beleven hier. De tendens in de automarkt is nu eenmaal groen momenteel, als autonieuwssite moet je daar wel in meegaan. Ik zie het probleem niet, temeer daar het op autoblog nog altijd met een knipoog en met kritiek wordt beschreven.
Zo lelijk als de nacht. Echter wel zeer begeerlijk.
Moeilijke situatie.. Ik wil hem wel hebben. :D

Gaat trouwens opvallend stabiel met hele hoge snelheid over het water.
Je kunt zeggen wat je wil, ze pikken er wel de hitsige spring break(woohoo) chiks mee op.
Hoeveel BPM en slurptax zit er trouwens op een amfibie voertuig ?? Misschien dus wel een maas in al die auto-onvriendelijke belasting/uitzuig wetjes. :)
-edit: nutteloze bijdrage-
Hij ligt wel lekker laag in het water!
Geweldig ding. Lekker snel op het rechte stuk (het is geen bochten vreter) en heerlijk op het water!!

Hij wordt pas bij hogere snelheden echt stabiel net zoals elke andere boot.

Voor zout water wel afspoelen met vers water ivm onderhoudskosten.

In NL kan ik me niet voorstellen dat het succesvol wordt. 1: vanwege onze cultuur (doe maar gewoon, dat is al gek genoeg)
2: vanwege het weer en hij nog geen dak heeft. en
3: Vanwege onze overheid die dubbel zuigt.

Maar voor de spaanse eilanden ideaal met meer dan 300 droge dagen per jaar en een wat flexibelere mentaliteit :-)

Over smaak valt te twisten natuurlijk maar ik vind hem wel mooi. Niet mooier dan de camaro look-a-like watercar maar wel een stuk functioneler ivm de speedboat layout dus meer ruimte. Totdat je hem probeert te parkeren tenminste want dan wens je een mini of ford ka tot je beschikking te hebben ;-)

Alles is waard ‘wat een gek’er voor geeft. Aan ieder te bepalen of je het 1: kan betalen en 2: het er voor over hebt. Net zoals met alle andere producten die je koopt trouwens.

Met de economische benadering geldt de stelregel: If it drives, floats or fucks…………. rent it!

De emotionele benadering heeft de toevoeging:
But if you fall in love…………. do everything humanly possible to keep her/him/it!!

Gr
Eelco

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).