Goh leuk, een elektrische supercar concept. Daar hadden we er nog niet genoeg van.
Enfin, de e-Wolf e2 dus. Behalve de e1, een lichtgewicht Lotus Seven-achtige kloon die inderdaad ook elektrisch is, heeft de Duitse firma e-Wolf nu ook de e2 voorgesteld. De supercar is nog een concept, maar heeft een Enzo bekkie en krijgt een 134 pk sterke elektro-motor in ieder wiel. Bij elkaar opgeteld is dat 536 pk en het gecombineerde koppel is 1000 Nm. Op een volledig opgeladen accu haalt de e-Wolf e2 300 km en opladen duurt slechts iets meer dan een half uur. Aangezien de e2 slechts 900 kg weegt is dit natuurlijk de ultieme elektrische supercar. Als die ooit het concept-stadium ontgroeit en laten we juist daar nu even onze twijfels over hebben.
tegenwoordig kan iedere malloot wat tekenen, verzinnen wat voor techniek er in zit, en het is nieuws…
eerst (echt) zien, dan geloven
@Mr. Marteen: de e1 stond dit jaar gewoon op de IAA in Frankfurt…
Dus die e2 kunnen ze vast wel maken.
Apart, maar niet verkeerd..
Dat is het mooie van electrische auto’s iedereen die een beetje natuurkunde gehad heeft kan 4 electro motoren van een heftruck in een auto bouwen en dan ben je al een eind op weg.
vooral een mooie neus, maar dit zal denk ik nooit meer worden dan een concept
Doet me denken aan een ombouwkit voor de pontiac fiero…
Dit keer een enzo met de aerodynamica van een reventon…
Een elektrische auto van 900 kilo, geloof je het zelf? Bij de tesla hebben ze alles uit de kast getrokken om de Roadster zo licht mogelijk te maken, volledig carbon fiber. En nog weegt de auto 1100 a 1200 kilo. Accu’s wegen nou eenmaal veel.
Supertramp – Dreamer…
neej … niet mijn soort auto!! Gaat er toch nooit komen in dit concept
Ben ik de enige die de neus van deze creatie een rare mix vind van de 458 italia en een murciélago?
Men nemen een Enzo, roeren deze tot hij zacht wordt en voegen een Reventón toe. Vervolgens af laten koelen en voila!
Gelukkig dat we al veel van die supercars gezien hebben in het wild…
@DRU: Hahahahaha!
Tsja, met de elektrificering van de auto zou het uiteindelijk wel eens veel gemakkelijker kunnen worden om nieuwe auto’s te lanceren. Als je gewoon één basis bouwt, kan je daar een heleboel op zetten. Bij de conventionele auto’s heb je altijd te maken met een omvangrijke aandrijflijn. Maar nu is het nog niet zo ver. Dit zijn vaak gewoon projectjes die zonder al te goed uitvoerbaarheidsonderzoek zijn uitgevoerd. Maar als de e1 al klaar staat, zie ik de e2 ook nog wel komen.
@Citrofiel: weet niet of ik dat met je eens ben. Accu’s nemen heel veel ruimte in, en moeten uit de kreukelzone zitten vanwege electrocutie- en milieu verontreiniging-gevaar bij een ongeval. Sommige fabrikanten (bv Volvo) brengen voorzieningen aan om zelfs eventuele dampen van de accu’s tijdens een ongeval weg te leiden van de inzittenden.
We gaan met die EV’s weer de hele leercurve door die we achter de rug hebben met ICE’s, waarschijnlijk inclusief een Ralph Nader…
reventon wannabee,…
Een half uur voor op te laden. En hoever geraak je ermee?
150 km lijkt me en dan kun je terug opladen.
Zolang ze geen e-auto bouwen waar je met één laadbeurt 600km kan rijden hoeft het voor mij niet!!!
[email protected] slaat inderdaad nergens op dat ontwerp
Hoeveel frisse lucht hebben deze elektromotoren nodig? Of zijn die gaten alleen om de remmen te koelen?
Ik heb ook het idee dat dit plaatje nog geen 10 minuten op de tekentafel heeft gelegen.
@ CRX
Afgaande op Top Gear’s Tesla test is overhitting een uiterst teer punt bij intensief (sportief) gebruik.
Hoewel deze gaten belachelijk zijn, zowel voor het zicht als voor een optimale koeling.
@Linkador: koeling is vooral voor de laptop accu’s? De electromotor stopt er gewoon mee…
Hee… een Lamborrari
@Laurens: Ik dacht daarbij aan zulke plaatjes:
Dit is weliswaar de Chevrolet Volt, dus met verbrandingsmotor, maar je ziet duidelijk een vaste structuur met de accu’s erin, en daar valt een boel op te variëren.
@Citrofiel: ongelofelijk complex idd. Die kosten worden nooit terugverdiend aan bespaarde CO2 rechten: 25 Euro per ton is de marktprijs.
Zelfs als we als welvarende landen besluiten om voor het 10-voudige CO2 bespaar projecten te gaan doorrekenen, en de goedkope CO2 aan de ontwikkelingslanden te laten, is zo’n Volt nog steeds een slecht idee.
Die eerste zin is zo ongelofelijk terecht.
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=SYI6lEF22nI
Heeft Lamborghini geen patent op zulke bumpers?(grapje:roll:) Wannabe project…
@Laurens: Huh? Ik dacht dat we het hadden over de moduleerbaarheid van elektrische auto’s. Begin jij weer met je standaardriedeltje over wat voor onzin het is om auto’s op een complexe manier zuiniger te maken. Ik ben het ermee eens, maar het is naast de kwestie die wij behandelden… :?
@Citrofiel: waar hebben we (jij) het dan over. Mij gaat het toch echt over de vraag of er überhaupt aan die batterij bakjes begonnen moet worden. Als het antwoord is dat het nu en waarschijnlijk nog heel lang veel te duur is ten opzichte van de opbrengsten? Weet ik wel effectiever CO2 bespaar methoden, met de nadruk op: bespaar :-)
Leuk leuk leuk, maar wat een Enzo kloon zeg, bah…
Enkele weken geleden zag ik iets op de Duitse TV over accu technologie voor auto’s.Het lijkt of er een hevige strijd is losgebarsten om hierin eerst een topproduct op de markt te (kunnen) brengen. Streefdoel was een gewicht van maximum 150 KG en een actieradius van 600 KM.Ik denk dat het nog wel enkele jaartjes zal duren voor het zover is.
Ik ben wel tevreden met een actieradius van zo’n 300 KM
Video van de E1 van e-WOLF. Dat ding rijdt dus wel.
http://www.youtube.com/watch?v=0Kb56LBAuEg
Hmm,
Intressant.
Duitsers zijn niet mensen die claims maken die ze niet kunnen waarmaken.
En hun batterijfabrikant is ook geen kleine hobbybob.
Voorkant best vet.. Lijkt veel op de Enzo. Achterkant is een en al lelijk. (Lijkt wel op jou propje DRU)
De specs klinken lekker, maar kan iemand nou eens met een vernieuwend design komen?
@Laurens: Nou zeg, mag ik van jou nou nooit eens afwijken van die standaarddiscussie en voor de grap even verder kijken, even doen alsof het realistisch is? :roll:
@Citrofiel: van mij mag jij vrij veel…
Maar als de mens op zijn voeten loopt, ga je dan handschoenen ontwerpen ;-)
@Laurens: … met hoge hakken?
@Laurens: Laten we nu even terugkijken. Ik had het over de modulering van elektrische auto’s. Er komen elektrische auto’s, of het een succes wordt laten we in het midden, of het nuttig is, dat denk ik niet, maar daar heb ik het even niet over.
Vervolgens reageer jij ook over die modulering, dat het wellicht toch moeilijker is dan ik het me voorstel. Prima.
Plaats ik weer een reactie en een plaatje, begin jij opeens over dat het ‘inderdaad’ heel erg complex is en dat het onzinnig is dat de auto zo duur wordt aangepast. Wie verliest hier nu wie? Volgens mij week jij opeens af van het onderwerp, niet ik.
Maar goed, vrijheid blijheid. Als jij het weer over de CO2-rechten wilt hebben, ga je gang. Maar ik ga daar even niet voor de zoveelste keer in mee. :)
PS; Een handschoen met hoge hakken ontwerpen. Leuke uitdaging.
@Citrofiel: lekker belangrijk… jij start een techniek opleiding, dat is je interesse. Ik ben daar intussen uitgegroeid, en kijk meer naar nut en noodzaak. Want wat ontworpen wordt, moet wel verkocht worden… en wat mij betreft zonder een godsvermogen aan subsidies… dus ga je gang, en kom met alle mogelijke permutaties van combinaties van variaties van accu’s, motoren, platforms enzovoorts, ik discussieer even niet mee in dat geval :-)
@Laurens: Lol. Dan discussiëren we dus gewoon lekker niet meer met elkaar mee. :P Nou ja, over deze onderwerpen dan, je zult vast wel eens wat anders te melden hebben dan dat het onzinnig is dat de elektrische auto de opvolger van de conventionele lijkt te worden. ;) Fijne avond.
@Citrofiel: ’t was allemaal luchtig bedoeld.. heb je liever als vriend op deze site.. want oneindige discussies..
@Laurens: Natuurlijk is het luchtig bedoeld. Alles wat ik lees en schrijf op autoblog is luchtig bedoeld, dus maak je geen zorgen. ;)
in de voorkant zie ik wat van een Enzo en een Reventon ofzo