AFVTech werkt aan 600 pk sterke “1933 Ford Roadster” Hot Rod op aardgas

Auteur: , 30 Reacties

Hot Rods moeten een beetje je ding zijn en ik kan helaas niet zeggen dat het echt mijn ding is. Maar wanneer je spreekt over 600 pk, dan heb je op z'n minst wel even mijn aandacht te pakken.

Het Amerikaanse bedrijf AFVTech in gespecialiseerd in het inbouwen van CNG systemen. Zij willen nu het statement maken dat rijden op aardgas niet saai en/of suf is. Dit statement maken ze door een 600 pk sterke Hot Rod af te leveren, gebaseerd op de oude Ford Roadster uit 1933.

Er zullen behoorlijk wat manuren worden gesleuteld. Het hart van de creatie is een 7-liter LS7 motor uit de Corvette Z06. Dit blok zal geschikt worden gemaakt om op aardgas te lopen. Een drive-by-wire management systeem vervangt mechanische en hydraulische systemen. Verder wordt ABS gemonteerd, want dat hadden ze in 1933 nog niet en het uiterlijk zal er gelikt retro uitzien. Volgend jaar mei moet de creatie af zijn. De auto wordt dan gepresenteerd op de AFVI trade show in Las Vegas. (via: edmunds)



30 reacties

Nee net niet… Bizar ding, ben benieuwd hoe snel dit richting de 100 gaat (en door de bocht)
Ben ook geen hotrod fan, maar dit klinkt erg aantrekkelijk :D
aardgas is om op te koken! ;) wel knap als ze daar ook daadwerkelijk 600pk uit weten te halen…

Grijs is overigens wel weer helemaal hot eh! Ik zie weinig andere kleuren voorbij komen.
Sjah, 1933 Ford… Maar wat is er effectief nog origineel aan een auto van dat jaar? Kan me voorstellen dat het onderstel ook volledig vernieuwd is om die 600pk aan te kunnen. Misschien dat men de stoelen en het stuur behouden heeft :-)
zeker vet! mooie bak ook! :D
@zed: Tsja, je kan een boel zeggen, maar het is inderdaad geen klassieker meer zo. Ik houd veel meer van originele auto’s dan van dit soort verbouwingen. Maar het is dan wel weer grappig als je er een Ferrari mee verslaat bij het stoplicht.
Mooi ding :)

Meer valt er niet over te zeggen, behalve kom maar op met die filmpjes :P
@Alwood
Het rijden met gas geeft al jaren geen beperking meer op de prestaties die een motorblok levert.
@ZwerverRoodbaard: Voor LPG klopt dat, maar met CNG is het volgens mij nog steeds moeilijker om alles afgesteld te krijgen…
dus een 33er Ford ..
met geen enkel onderdeel uit 1933 ..
en waarschijnlijk geen enkel onderdeel van Ford ..

@Dennis @Dennis @Dennis toch .. schaam je diep ..
Kunnen we al die “ik ben de eerste” faggots niet permanent bannen?
@Merdec: Ik heb de reacties van de pubers al verwijderd. Gewoon geen aandacht aan besteden, op een dag zijn ze volwassen (hoop ik voor ze).
De koets is origineel, sukkels.
@bozewolf: Verlaagd dak, geen spatborden meer. Ik zou het niet origineel noemen. Ik zie toch liever zoiets:

http://www.excellauctions.com/productimages/33%20Ford%20001(1).jpg
@bozewolf: als ze gewoon een hotrod als basis hebben genomen is de koets van polyester, in 1933 maakte ze auto’s nog niet van polyester…
@Alwood .. buiten het feit dat elk onderdeel vandaag nog steeds gestanst,gegoten,geklopt en geperst wordt ..
prachtige auto, maar ik denk wel dat je ervan moet houden.
Ill take it, anytime
@bozewolf: O wacht, spatborden zijn niet echt onderdeel van de koets hè… :oops:
Ik heb een hekel aan de meeste Amerikaanse auto’s, maar na geregeld Chip Foose gezien te hebben op Discovery in Overhaulin’ ben ik om vwb hotrods. Soms maken ze wel erg mooie dingen. Chip houdt het wat ingetogen, helaas zijn veel hotrods en customs over de top. En dan die waanzinnige benzineslurpende megamotoren erin. Er waren auto’s die 1 op 1 reden. Je moet sparen om een zondag te gaan toeren. Dan is op gas nog niet zo’n slecht idee.
Geert Schoots
Hot Rods zijn meestal gewoon helemaal nieuw opgetrokken, ze lenen alleen de vormgeving van een oud model.
@Geert Schoots:
er was een tijdje zo’n programma ala orange country choppers op discovery dat over hotrods ging. Daar zaagden ze weldegelijk oude wagens in stukken. Beste wel zonde vind ik.
wtf, een chevy motor in een ford :roll:
ik ben wel een grote liefhebber van klassieke amerikanen met moderne technologie maar ABS enz heb je echt niet nodig hoor en de originele ford block is ook onverslijtbaar dus die chevrolet motor is zeker niet nodig er is dus geen enkel origineel onderdeel meer aan gewoon een oude auto nieuw gemaakt best wel jammer maar nog altijd beter dan een elektromobile
@midasracer
“Chip houdt het wat ingetogen, helaas zijn veel hotrods en customs over de top” euh is overhaulin zo veel verschillend in Nederland als hier? die man maakt soms mooie creaties ja maar meestal zijn het overdreven tuning projecten met geen enkel respect voor het origneel en telkens met de zelfde veel te grote lelijke velgen
@six-trey:
ja, die velgen snap ik ooit nooit. Onder zo’n oude muscle car horen gewoon velgen met hele dikke vette banden. Die enorme glimmende velgen met low profile banden van 15mm dik staan echt voor geen meter.
ergens wel zonde als ze hier een originele ford voor hebben opgeofferd. Hoeveel hotrods heeft deze wereld nodig? Over 10 jaar is deze hotrod niets meer waard terwijl de originele ford ws in waarde was toegenomen.
Hot Rods zijn cool. Hot Rods zijn cooler dan de retromodellen die we heden ten dage voorgeschoteld krijgen van de autofabrikanten. Retro is niet cool. Retro is alleen cool voor die mannetjes in een krijtstreepjespak en roze of gele das eronder. Want oh wat zijn we dan cool. Maar wij autonerds weten wel beter. Retro is niet cool. Hot Rods zijn cool.
Dat is zo’n Factory Five hotrod, volgens mij zijn dit de persfoto’s.
@Super: trust me; een goeie 1933 rod gebaseerd op ’n echte basis zal bijna altijd véél meer waard zijn dan een volledig originele, zeker als er wat history achter zit.
en nee, niet alle rods zijn uit poly. ik heb ’n ’29 roadster gehad, originele body & chassis (gechanneld en z’d), geupdate remmen en chevy v8…
waauw als dat niet retro is ! cool ! en nog ecologisch ook , die wil ik wel in het straadbeeld zien verschijnen , brengt wat afwisseling :)
Geweldig……ik blijf dromen….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).