De Suzuki Alto bestaat 30 jaar en Suzuki viert dat straks met een thuiswedstrijdje op de Tokyo motorshow. Daar presenteert het Japanse merk een nieuw concept van de Alto.
Hoewel het hier nog een concept betreft, is de auto zo goed als productierijp. De Alto Concept is 3,4 meter lang en heeft een wielbasis van 2,4 meter. Onder de motorkap van de vierzitter schuilt een 658cc drie-cilindertje gekoppelt aan een CVT-versnellingsbak (traploze automaat) die het vermogen overbrengt naar de voorwielen. Wanneer we de nieuwe Alto mogen verwachten is nog niet bekend.
Bij een jubileum blikken we ook altijd even terug. Zo zag de Alto er 30 jaar geleden uit. Voor de gelegenheid staat dit model eind oktober naast het nieuwe concept op de stand Suzuki.
Nou hier zaten we met z`n allen op te wachten, een concept van een Alto… Lekker kleurrijk dashboard ook.
En de huidige Alto is nog geen jaar oud!
Toch? nou ja, leuk deze Alto, vooral die wandelstok
tussen de stoelen maakt het af…
zal wel niet naar Europa komen!
ziet er van binnen wel netjes uit
Ik denk toch dat Kim Holland deze auto ontworpen heeft ;)
Wat is het verschil met de huidige dan?
Beter in balans dan de huidige Alto als je ’t mij vraagt, vooral qua dash.
Maar Suzuki had toch al een nieuwe Alto uitgebracht in samenwerking met Nissan?
Nissan heeft de Pixo wat dezelfde auto is.
kleine goedkope probleemloze zuinige auto,s maken is 100X moeilijker dan de zoveelste 911 aankondigen ..
respect voor Suzuki .. en met name de Alto ..
De Japanse Alto is een auto in de Japanse Kei-klasse. Voor een belastingvoordeel mogen die niet groter zijn dan bepaalde buitenmaten en een maximale cilinderinhoud. Daar is dit een nieuw concept voor. “Onze” Alto komt uit de Maruti-fabriek in India. Die auto is groter en meer ontworpen voor goedkope productie en gebruikskosten. Je ziet ook dat deze concept qua belijning meer lijkt op de enige Kei-auto die we in Nederland kennen (Daihatsu Cuore), dan op de Alto van hier.
@KvA: Bedankt voor de info. :)
@KvA .. da,s gelul ..
elke auto wordt voor de nederlandse markt gemaakt ..
de rest is bij-vangst ..
@KvA: gelukkig iemand die er ook verstand van heeft. Snap niet dat Dennis dit even duidelijk heeft vermeld. Gebrek aan autokennis wellicht.
Hier een hoop geschiedenis foto’s: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/article/suzuki_alto_30th_anniversary/274/
Dit is de huidige Alto in Japan:
Mazda heeft die ook in het gamma maar dan heet ie Carol
@MattCurlew: weet jij weer…
@MattCurlew ..
vind “gelukkig” in deze zaak nog maar een zwakke uitdrukking ..
“levensredding” had beter op zijn plaats geweest ..
KvA lijkt het als enige te weten. Dit is een auto puur voor de Japanse markt. Ik zie geen enkele reden waarom ze deze auto hier zouden leveren.
Mijn broer had zo’n Alto. Hij woonde vlak bij de Duitse grens en reed daarheen met jerry cans.
OT: een ander motor’tje, verder toch hetzelfde? Leuk als ze die Japse turbo’tjes ook hier gaan leveren.
Ik heb het gevoel dat ik dit concept niet helemaal begrijp.
Is dit nou een toevoeging op het huidige gamma of een concept voor een nieuwe generatie?
@BananaFlip: Als je even de reacties had gelezen, dan was je te weten gekomen dat dit de Japanse Alto is, waar wij dus niets mee te maken hebben.
@Citrofiel: Mooi zo, want hij is lelijk.
Ik zal wat beter opletten de volgende keer ;) .