Fiat Punto Evo: alle details

Auteur: , 35 Reacties

Zijn we al een beetje gewend aan de gefacelifte Grande Punto nieuwe Punto Evo? In Frankfurt konden we er al eventjes aan snuffelen en inmiddels heeft Fiat alle specificaties en prijzen bekend gemaakt. Ben jij ook zo benieuwd?

Zullen we beginnen met de verschillende motoren die Fiat kan leveren voor de Punto Evo?

Benzine
1.2 8V: 65 pk/102 Nm
1.4 8V: 77 pk/115 Nm
1.4 16V MultiAir Start&Stop: 105 pk/130 Nm
1.4 16V MultiAir Start&Stop: 135 pk/206 Nm

Diesel
1.3 16V MultiJet: 75 pk/190 Nm
1.3 16V MultiJet: 90 pk/200 Nm
1.3 16V MultiJet Start&Stop: 95 pk/200 Nm
1.6 16V MultiJet: 120 pk/ 320 Nm

En volgens Fiat hebben alle Punto Evo’s een groen A- of B-label en op de 1.6 MultiJet 16V 120 pk na vallen ze allemaal in de 20% bijtellingsklasse. Een aantal motoren zijn ook nog te combineren met een dualogic transmissie of Start&Stop systeem om het brandstofverbruik nog verder omlaag te brengen.

De prijzen van de Punto Evo zullen zo’n 3% hoger liggen dan die van de Grande Punto. En de gloednieuwe 1.4 MultiAir (105 pk) is er vanaf € 16.895. Zijn 135 pk sterke broertje is er al vanaf € 21.195 (Sport-uitvoering).

De Punto Evo is vanaf eind november verkrijgbaar in Active, Dynamic, Racing, Sport en Emotion uitvoering. Volgend jaar verwacht de importeur zo’n 3.500 tot 4.000 stuks te kunnen verkopen in Nederland.

Ook heeft Fiat een drietal aardige video’s gemaakt van de Punto Evo, die kan je hieronder bekijken:

Fiat Punto Evo – Onthulling
Fiat Punto Evo – Driving
Fiat Punto Evo – Exterior views



35 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Wat is er nou toch mis met dat ding dat iedereen er op zit te fitten?
Is de zoveelste facelift van de laatste tijd waarbij ik het oude model geslaagder vind. Doel dan met name op de c30.
Ow er staat ook nog een auto op de foto (Had eerlijk gezegd meer aandacht voor die boot op de achtergrond :D )
Is er al iets bekend over een Abarth versie? Daar wachten we stiekum allemaal op, toch?
hij blijft lelijk
@ Rob:

Met al dat andere moois in autoland… NEE!
Al geeft men een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
snel naar de winkel rennen om de pre-face lift aan te schaffen en dan vragen of ze die nieuwe diesel er in kunnen leggen. 320 NM wil wel van zijn plaats komen lijkt me…

maar waarom een moter met 8 kleppen??? is het een twee cillinder ofzo?
@mrB:
8 kleppen en een 2 cilinder? misschien is een cursus basis autotechniek niet verkeerd voor je. ooit wel eens van 4-cilinders met 2 kleppen per cilinder gehoord?
toch jammer van die haze-lip
Ik vind de zwarte uitvoering niet eens lelijk :)
heeft iemand hier ook ervaring met die dualogic-bak?
zit je net als in een citroen senseo-drive met je hoofd te knikken alsof je op een wipkip zit of valt dat mee?
huh wat? o sorry, ik was in slaap gevallen.
Ik keek laatst naar de hypercomerciële (auto)programma “Gek op Wielen” en kreeg buikpijn van het lachen want de presentator Bavo Galama vond het een schitterende auto met het net wat mooier ogende voorkant. :D
@ mr B
ja die 1.2 en 1.4 zijn alletwee Vtwin’s van harley :D
Mathieu Vantieghem
Ik heb zelf nog met één van de eerste GP’s gereden (130 pk JTDm). Een heel goeie auto afgezien van de lakproblemen.

Deze evo is gewoon walgelijk verknoeid. Al blijft het met een zwarte kleur nog binnen de perken.

Zijn benzine motoren laten trouwens erg mooie waardes optekenen!
Abarth moet nu toch wel snel aangepast worden lijkt me. De huidige Sport komt vooral qua prijs maar ook prestaties wel erg dicht in de buurt. Ik blijf hopen dat de Abarth alleen multi-air en het nieuwe dashboard krijgt. Want hoewel bijvoorbeeld in het rood of zwart die neus wel meevalt, is ie toch stukken minder mooi. Achterlichten zijn wel gaaf, met die lijntjes in het donker.
De ouwe model is een stuk mooier! zonde!
Mislukt model de ouwe blijft dood gewoon mooier! zonde ik vond het zoon mooie auto maar nu is hij gruwlijk verpest!
koreantaxiproductions
helder water, jammer van die zwarte vlek, oh wacht…
De oude was aan de buitenkant misschien ietsje spannender, maar de motoren vielen te zwak uit, en ook het interieur liet te wensen over. Met de Evo zijn de 2 voornaamste problemen verholpen. De 1.4 16V benzine haalt zomaar eventjes 105 pk uit de goochelhoed bij een zéér laag verbruik. Ik heb zelf altijd bijzonder graag met Punto’s gereden. En die facelift is gewoon het gevolg van een nieuwe modetrend die je bij alle merken aantreft.
motoren te zwak , weleens een t-jet gereden ?

De oude t-jet sport kostte € 19.395 , de nieuwe 21.195 , ik kan er onmogelijk 3 % van maken…..

Een enorme , technische , verbetering maar toch.
ZONDE van die neus!!!
Ik was in de oude wezen proefrijden vanwege het uiterlijk, maar was zwaar afgeknapt op het interieur.
Nu hebben ze het exterieur vernaggeld en het interieur verbeterd, tenminste…dat zeggen, maar ik kan dat op deze plaatjes nog steeds niet goed zien (bij AutoWeek filmpje ook al).
Die 1.6 JTD blijft leuk kwa specs
Kunnen die motoren niet wat pittiger? Wanneer kot de Abarth?
Veel commentaar op de neus, maar ik vind ‘em op deze foto’s minder erg dan op de eerste spionage / release afbeeldingen. Ben benieuwd naar hoe het er ‘live’ uit ziet, dat kan volgens mij best nog wel eens mee vallen.
@Brokkenpiloot: Ja, op de persfoto’s kunnen ze alles altijd zo mooi voorstellen…
Eeuwig zonde!
[email protected] , mijn 1.4 loopt 220 op het klokje , ik vind het genoeg in deze tijd.
is deze punto evo eigelijk ook weer door Bertone ontworpen..??? zal het mischien daardoor komen dat ie er niet zo mooi uitziet als de oudere..
aan het ontwerp is niks verandert….
Trouwens Giugiaro Centro Stile
Mensen die een Grande Punto kochten, deden dat omdat ze een leuk uitziend klein autootje wilden met een vriendelijke uitstraling.
Die doelgroep zal per direct overstappen naar een ander merk, wat betekent dat er alleen nog maar emotieloze 50-plussers in stappen die van mening zijn dat je in een auto moet rijden en er niet naar moet kijken.
Dat vind ik erg jammer.
Dus door een andere bumper is een auto emotieloos geworden ….je rijdt een duitser neem ik aan ?
jammer van het logostripje die zweeft nu ergens tussen de koplampen.

over het algemeen is deze facelift niets anders dan een peugot-buitenboord beugel op het bestaande ontwerp plakken.

shame on you fiat!!

Waarom zon mooi ontwerp verkrachten?
Alfonso Alfist
Je kan nu al zien dat de samenwerking met Chrysler zijn zure vruchten afwerp op Fiat :P
Van de elegante Maserati neus naar de erg lelijke Chrysler Sebring neus :S

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).