Seat Ibiza komt als onbetrouwbaarste uit onderzoek

Auteur: , 92 Reacties

Klein en niet zo fijn, zullen we maar zeggen. De Seat Ibiza heeft jammerlijk gefaald op het gebied van betrouwbaarheid. Er is geen slechtere kleine tweedehands op de markt, op dit moment. Althans, als je naar de uitkomsten van het Britse Warranty Direct onderzoek kijkt.

Warranty Direct heeft 50.000 auto’s onderzocht in Groot-Brittannië. De gebreken lopen uiteen van rem-problemen tot motor-falen. Voor de Seat Ibiza kwam hier uit dat 48% van de tweedehandsjes stuk is gegaan. Bij de Spanjaard is het onderstel het gevoelige punt. Van de probleem-auto’s had 40% last van slechte veren. Seat is nu zelf een onderzoek naar dit veer-probleem gestart.

Van de door Warranty Direct onderzochte (klein, 4-7 jaar oud) auto’s kwam de Honda Jazz als beste uit de test. Slechts 10% van de Honda’s had problemen. Op de tweede en derde plek in het onderzoek staan de Toyota Yaris en Ford Fiesta. (via autoexpress.co.uk)



92 reacties

FAG’s ;)
Haha.. daar ben ik mooi klaar mee dan :D
En dan denk je dat VAG zijn zaakjes wel voor elkaar zal hebben… :roll:
Goeie woordspeling van BMWMPower :P

De Cupra vind ik toch wel redelijk, verder hoefde ik m sowieso niet. Toch verrassend, je ziet ‘m meer dan de Polo.
Veren?
Het lijkt wel een Fiat Punto van eerdere jaargangen ;)
Dat VAG hooguit matig was en dan zeker qua kwaliteit/prijs verhouding mag als algemeen bekend beschouwd worden.
Maar Seat Ibiza slechter dan nog Renault en Fiat, dat had ik niet verwacht.
Eigenlijk fijn om dit te weten. Voor m’n volgende auto overwoog ik namelijk een Ibiza. Khad me nog niet zo erg verdiept, maar dit zal wel meegenomen worden in het besluit. ;)
@YK
je kunt hem rustig kopen hoor! ik heb er nog nooit grote problemen mee gehad en ben er echt niet zo zuinig op!
‘Onbetrouwbare troep auto’ is lichtelijk overdreven… Ik heb nu 180.000km met mijn Ibiza tdi 170pk gereden. Genoeg voor een oordeel lijkt me.
Het klopt wel dat het onderstel niet het sterkste punt is; het is een stugge auto. Aan de voorwielophanging heb ik wel enkele reparaties gehad, varierend tot stabilisatorstangrubbers tot een kapotte veerpen.

Maar dat is qua reparaties dan ook het enige bijzondere. Hij heeft me nooit laten staan. Qua kosten: gemiddeld heb ik per km. ongeveer 3 cent per km. uitgegeven aan onderhoud en reparatie (incl. banden).

Frappant: in de autoweek tevredenheidstroffee komt de Ford Fiesta onder de Ibiza terecht, terwijl in Engeland de Ford plotseling tot de betrouwbaarste auto’s behoort…
@SLC: Gerust? De meerderheid heeft geen kans op problemen, maar 48% gaat toch echt stuk. Als je een goede auto wilt hebben moet je een Japanner kopen.
En weer toyota bij de top 3 maar nu is mij de vraag over welke fiesta hebben we het over? de mk3 ?
Heeft ook met de doelgroep te maken en de daarbij behorende rijstijl…

Motoren zijn dezelfde als van premium audi…
wat een onzin, ik rij nu het 8e jaar in mijn 2e Ibiza, probleemloos.
@Vroegwakker
Hoe kom je erbij dat Renault en Fiat slecht zijn? Van de Fransen heb ik zelf ook geen hoge pet op maar kan niet direct met feiten komen. Fiat is qua techniek een vaste podium kandidaat in de wereld van technische ontwikkelingen. Heb laatst ergens gelezen dat Fiat het merk met de meeste patenten is.
@Maksimum:
Qua technische ontwikkelingen, vernieuwingen, doet Fiat het idd best goed.
Maar de kwaliteit van hun wagens qua betrouwbaarheid is droevig.
Zeg wel dat ik er mooi klaar mee ben, maar ik heb er eigenlijk ook geen gezeik mee gehad motorisch of wat dan ook. Alleen m’n radio/airco die een eigen leven leidt en zomaar spontaan begint te blazen ;)
Heb trouwens geen Ibiza 6L maar een 6K2 maar hopelijk wordt de volgende toch een 6L :)
Mijn ibiza uit 03 heeft ook amper problemen gehad. Ik rijd er elke dag zeker 140km mee en er staat nu ergens in de 230k op. En dan met mijn gechipte tdi @ 170pk :+
Zo dan. De mazzelaars(of leugenaars) komen boven water.
Durven fanboys dan nooit toe te geven dat ze van kutauto’s houden. :P
@ RenesisHP

Seatjes zijn alles behalve kutauto’s vind ik. Alles na 2000 dan iig. En ik heb het in dit geval over de Ibiza en de Leon :P
@Brutus:

Ze klinken zo saai en hebben voorwielaandrijving. => :(
Verenprobleem? Een beetje ibiza-bezitter knalt er toch gelijk een instelbaar sportonderstel onder? :)
iemand Seat ibiza FR kopen uit 2006

150 pk kleur geel

intresse laat maar horen
Wat een onzin zeg. Zeker Seat haters daar.
Op teamibiza.net forum hebben we daar geen last van!
@Johan:

Natuurlijk niet. Die houden hun mond wel. :P
Daarbij is Seat zo Seat. Koop dan een Skoda of zo. Of spaar dan gelijk door voor een Audi.
Wel top dit, wilde dit type gaan aanschaffen. Dus de waarde zal wel gaan dalen :-) Ideaal voor mij nu! Minder voor later..
@: Welnee dat maakt niet uit voor de waarde de tokkies die Seat kopen lezen het nieuws niet :)

Maar ff serieus ik dacht dat het wel redelijke wagentjes waren. 3-7 jaar oud. Is het dan evenredig over die jaren of zijn er bepaalde bouwjaren/uitvoering extra slecht?
Skoda is toch zo goed als hetzelfde als een Seat als het op bepaalde onderdelen aankomt dus dan kies ik toch echt voor Seat. Maar het doorsparen voor een Audi ben ik het volkomen met je eens :D Hoewel dat ook een voorwielaandrijving is => :)
@Brutus:

Beetje slim aanpakken en je hebt 4WD. => :?

Of je bent gewoon een echte vent en koopt een auto met RWD.
Dan valt Seat uiteraard keihard af.
Lijkt mij een slim plan. :twisted:
Bij VAG is vooral de marketing dik in orde.
@Bart_V
De Fiesta MK3 (en 3.5) is wat ouder als 4 – 7 jaar (1989 – 1996). De MK6 & 6.5 vallen in de genoemde leeftijdscategorie.
Iedereen ragt die auto’s af en chipt ze ofzo?
@RenesisHP

Het is een forum waar je alles met elkaar kan bespreken.
Uiteraard komen daar problemen aan de orde. Maar geen structurele problemen zoals hier wordt aangegeven.

It’s not all about looks.

Seat = Vag kwaliteit. Vrijwel alles hetzelfde als VW, maar niet zoals Skoda.
Dan vraag ik mijn eigen af waar de VW polo is geëindigd , onderhuids is het dezelfde auto ?
Die Ibiza’s worden door al die gastjes die net hun rijbewijs hebben gekocht om ze vervolgens zo snel mogelijk om een boom te vouwen. Degene die zelfs dat niet voor elkaar krijgen, verkopen uit eindelijk de auto en proberen daarna opnieuw met een Golfje de auto om een boom heen te vouwen. Vind je het gek dat die dingen een kort leven hebben, het volk dat er mee rijdt probeert ook zo snel mogelijk hun eigen vlammetje uit te blazen.

Aan de andere kant vind het ook niet zo gek dat de Jazz op de eerste plaats staat. Daar rijden al die 80+ers in, die niet harder dan 20 durven te gaan. Omdat ze de weg kwijt zijn. Als het slecht weer is. OP. DE. SNELWEG!
@ b0z4:
Die Polo deelt inderdaad veel techniek met de Ibiza, maar komt uit en andere fabriek. En dat scheelt heel veel in de bouwkwaliteit, helaas. Opel had vroeger hetzelfde met de Corsa; de exemplaren uit Duitsland (en België, als ik het me niet vergis) waren stukken beter dan diegene die in Spanje werden gebouwd, terwijl ze op papier identiek waren. Die problemen gingen zelfs zover dat de importeur naar verluidt geen auto’s meer uit Spanje wenste af te nemen.

Binnen mijn familie heeft er ook al iemand een Ibiza motorisch compleet naar de kloten geholpen. Binnen 50.000 km… En ook al roesten…
Mensen die over de Polo praten..
Hij is onderhuids hetzelfde. Alleen staat de Seat meestal op het oude onderstel? Als je de test leest op de bronwebsite dan komt de Polo ook aan bod. Hij is de auto met de allerslechtste remmen uit de test. De Ibiza is over alle punten gezien gemiddeld de slechtste!
En dan schelden over Kia/Hyndai?
Seat gebruik gewoon Volkswagen troep de zooi die ze bij Volkswagen niet meer willen gebruiken douwen ze in Seat.
Wel toevallig dat Ford het beste uit de test komt, terwijl die in Duitsland niet zo best uit de betrouwbaarheidstesten komt! Engelsen zijn altijd helemaal weg van die kromme Fords :lol:
Verstandige mensen, die engelsen.
Rijd ondertussen alweer drie jaar in mijn Mark 6 Fiesta. Nog totaal geen problemen. Dus in mijn ogen is het gewoon een goeie auto.
Dat hier allemaal Seatfanboys(Joh, zijn die er ook al?) lopen op te scheppen dat ze nooit wat met hun afgekeurde Volkswagen hebben, nou stoer hoor.
Maar blijkbaar klopt daar ook weinig van.
Wie durft dit aan de ibiza fanclub te vertellen? Tip voor de vermomming: draag een petje :p,
In de afgelopen jaren zag je volgens mij veel meer Seat’s op de weg komen. De laatste tijd hoor je steeds minder van het merk en zakt het marktaandeel ook weg.

Ben mog bij de introductie van de Leon geweest (met Candy Dulfer ipv de auto als hoogtepunt) maar persoonlijk vind ik de huidige line-up van Seat niet meer aantrekkelijk.
En misschien heeft het inderdaad ook te maken met de kwaliteit dat het nu wat minder gaat.
Ach dit soort onderzoeken moet je altijd met een’korreltje zout’nemen. We weten toch allemaal hoe het zit met tweedehands auto’s ? Welk onderhoud heeft de auto gehad? Welke garage heeft de afleverbeurt van de tweedehands auto gedaan en hoe ?… Ik denk dat dit meer zegt over hoe kapabel de Britse monteurs, of over het onderhoud wat de Britten aan hun auto’s plegen zegt, als over de technische staat van de diverse merken auto’s. Maar gelukkig heeft de Anti-VAG-brigade hier weer wat munitie om alles wat VAG heet onderuit te halen. Gelijk hebben jullie, vandaar dat we deze auto’s zo weinig zien onderweg. Liever een 7 jaar oude Europeaan dan een nieuwe Koreaan is MIJN credo. We zouden eens allemaal wat meer chauvinistisch moeten zijn en de Europeese auto industrie moeten steunen in plaats van iedere kans aangrijpen om deze af te fakkelen…. Beetje jammer !!
Ergens denk ik dat je je daaraan wel verwacht, gezien de relatief lage prijzen. Met een lage prijs komt meestal een hogere risicofactor…
Ach betrouwbaarheid is dus al niet goed, laat staan het design. BAH
de ibiza daarvoor (strakkere vormen) was dan wel mooi
Ik duw liever een Seat dan dat ik moet rijden in een Skoda
@Laurens: laat ff je mobiele nummer achter, er zijn vast mensen blij met je hulp..
@Laurens:
Dat is ook niet eerlijk, jij bent het drukken van je Alfa wel gewend.
Hier op mn werk ook, vrouwelijke collega, heeft al meerdere malen stilgestaan met haar Ibiza. En nee, ze draagt geen petje, is een van de oudste medewerkers hier, dus scheurt er ook niet mee, en is gewoon zuinig op haar auto die overigens hooguit 3 jaar oud is.

Overigens, wel een leuk wagentje om te zien, dat dan weer wel.
Ach.. met mijn oude 1.9 TDI nooit problemen gehad.. wel een slap onderstel, maar die is inderdaad hetzelfde als van een Polo/Fabia. Verder had ik alle luxe die ik kon wensen en een lekker vlotte auto!
-edit: nutteloze bijdrage-
Hoeveel Honda Jazz’jes rijden er? En hoeveel Seat Ibiza’s? Juist, ze kijken niet naar de aantallen maar naar het aantal procenten wat probleemloos is. Ach britse autotest, wat maken ze zelf tegenwoordig?
mijn vorige ibiza was een van 99 met 250.000km het enige wat kapot ging was de koppeling. mijn laatste ibiza was de SC van 09 en heb er ook geen enkel probleem mee gehad. heb dus geluk gehad blijkbaar :D
Keigoede auto’s, great value for money!
Engelse Ezels.
kan het hier alleen mee eens zijn! en wat een onzin, er zijn ook gewoon gezinnen die in een honda jazz rijden. En nee niet iedereen kruipt in een jazz. Zo rijden er weer ik hoeveel lease jazzjes rond die ook helemaal afgestampt worden maar waar ook zelden iets aan kapot gaat;).
Today, tomorrow, Toyota!

Is gewoon het beste merk ter wereld. De feiten spreken voor zich en vraag maar eens na bij een onafhankelijk reparateur.

Bye bye.
Ach ja, dit soort onderzoek is altijd bedenkelijk. Dat elke auto zijn zwakkere punten heeft, is wel een gegeven. Zo kon je tot voor enkele jaren in B een gids bestellen die van alle tweedehandsauto’s de sterke en zwakke punten aangaf. En er zat inderdaad een behoorlijk werkelijkheidsgehalte in. Ik hou absoluut niet van Seat, fout imago, bedenkelijk design (uitgenomen de Leon), maar als mensen van een auto houden en hij is tweedehands niet al te duur, dan nemen ze een herstelling vaak wel voor lief. Waarom ook niet, zolang het om niet al te grote zaken gaat en je met wat voorzichtigheid en goede zorgen een en ander kan vermijden of minder erg maken.
En voor de liefhebbers, op de betreffende site staan ook nog de 10 meest treurige merken als het gaat om betrouwbaarheid:

http://www.reliabilityindex.co.uk/top10_worst.html?apc=3128339010848601
Het lelijke eendje
Seat is gewoon beter dan die saaie toyota’s! :)
Ik heb nog nooi tgeen problemen gehad met mijn Ibiza’s en Leon.
@ Oly

Hoeveel km en wat moet ie kosten?
@ AlfaGTV
loop is niet zo te mauwen over iedere beginnende bestuurders die zo’n auto koopt om hem een boom heen te vouwen.. :S kom op joh! Kijk is verder dan dat.. Niet iedereen is zo. Ik ben (nog steeds) beginnend bestuurder en heb sinds m’n eerste auto (een Peugeot 106) heel veel gereden en rijd nu dus een Seat Ibiza uit 2000. Ik heb nog geen boom aangeraakt laat staan een paaltje, dus stop is met mensen in een hokje te stoppen. Triest!
Ik heb afgelopen week mijn Leon II aan de garage kunnen verkopen. Kapotte koppeling, vliegwiel, schakelbak, lagers en ga zo maar door. Even geen Seat meer voor mij.
Overigens ken ik meer mensen met een Seat en die hebben er echt geen problemen mee. Ik zal wel pech hebben gehad..
Was inderdaad een rot auto…
Bij mij persoonlijk de rubbers van de schokdempers aan het chassis vervangen en de turbo is geploft, met als resultaat een vastgelopen motor en een intercooler het schraapsel van de turbo heeft gehapt… Dat was het einde van mijn Seat…
Voor mij nooit meer een Seat prive…
Woutert….. De intercooler die het schraapsel van de turbo gehapt heeft ??? Leg mij dat eens uit ? De intercooler staat namelijk VOOR de turbo dat zou betekenen dat jou turbo de lucht UIT je motor trok en door het lucht filter uitblies….. Geen wonder dat’ie in elkaar gelopen is. Maar merkte je geen vermogensverlies toen jou lucht op deze manier de motor verliet ? Vreemd….

(Even voor de andere mensen: Ik geloof niet dat woutert weet waar hij het over heeft… ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij écht Seat gereden heeft)
@DenE:

De intercooler is wel degelijk achter de turbo geplaatst, de lucht gaat door je luchtfilter naar je turbo, van je turbo naar je intercooler en van je intercooler naar je inlaatspruitstuk. Dus dat woutert stukjes metaal in z’n intercooler heeft gehad is niet onmogelijk.
SEAT is gewoon een ruk product net als de rest van VAG.
Tijden zijn al veranderd hoor mensen, het moet alleen nog doorkomen hier in NL. Lees de onderzoeken maar eens.

Lekker blijven vasthouden aan die saaie Duitsers!
Vincenzo-> zie mijn comments bij de MTM Golf GTI, Seat is trouwens Spaans.
een goede vriend heeft ook eens een gebroken veer gehad op zijn ibiza evo tdi 110pk.

nu is zijn turbo stuk.

kan bij iedere auto gebeuren…


maar dat gezeik over VAG top moet echt eens ophouden
Dene, ga eens gauw wat Seats verkopen in plaats van op dit forum de naam van Seat hoog te houden….
markieanta, nee, dank je ik hoef geen Seat en ook al geen Seat’s te verkopen. De naam hoog houden hoeft ook al niet.
Maar ik ben (net als meedere mensen zo te lezen in de verschillende topics) al dat Anti-VAG-Fanboy gezeik zat.
Jongetjes die geen bal verstand hebben en zich er puur op toeleggen om iedere onderwerp met betrekking tot een VAG-product.
Voorlopig blijf ik toch nog even lekker rond rijden in mijn oude 92 318i met inmiddels toch al 320xxx op de klok.
En hij rijdt nog steeds even lekker. Wat betreft die testen, die zeggen idd allemaal wat anders. Ik vind dat je gewoon moet kopen waar je je lekker bij voelt.
af te zeiken* (moest er nog achter)
Joh DenE,

Tuurlijk heb ik geen Seat gehad…
Wittebrug heeft me dit verhaal ook niet verteld met offerte om het te laten maken
Jij je zin…
Maar het product Seat Ibiza was wel echt een ruk product.. Rubbers aan het chassis is heeel normaal toch na 90.000km. Ploffende turbo ook na 150.000km. En alle andere bekende problemen…
Misschien moet je je niet zo aangesproken voelen, of ben jij zo’n type golf 3 rijder met je vettige haar onder een petje half op je achterhoofd, met regenpijp als uitlaat…
@woutert: Ik hoop voor een Seat Ecomotive?
@Het lelijke eendje: Dat is toch niet echt goed als je nooit geen problemen hebt met je auto! Dan zou dit onderzoek toch waar kunnen zijn!
Zonde, de Seat Ibiza is een prachtige auto en de 150PK TDI stond toch hoog op m’n lijstje van kandidaat occasion om aan te schaffen :P.
Het valt op dat in de Autoweek tevredenheidstrofee de meeste VAG producten niet verder komen dan de middenmoot in hun klasse. En er zijn nogal vaak technische problemen zoals met de motorelectronica. Zie de nieuwe Autoweek.
Het rare is dat de auto’s met het beste imago vaak minder goed scoren. De BMW 5-serie wint zijn klasse maar staat ergens onderaan de totaallijst. Dat is toch niet best voor BMW maar helemaal niet voor de Audi’s en Benzen die daarna komen… Honda scoort dit jaar erg goed in de AW trofee, misschien toch allemaal maar aan de Honda?
Ik heb zelf ook een Ibiza 6k2 en ik heb de laatste 60.000 km ermee gereden, motorisch nog geen enkel probleem gehad. Wat ik wel erg zwak vind is het raammechanisme dat heb ik al 2 x stuk gehad, centrale vergrendeling en afstandbediening…

Verder kraakt wel veel in de auto, maar dat komt ook omdat het een diesel is.
@Yuri: Kennis van me heeft ook problemen met het raam gehad in z’n Ibiza. Hij wilde het gewoon dicht doen, flikkert ineens die hele ruit in z’n deur… ff met open raampje midden in de winter naar de garage :P

Wat me ook opviel is dat de bevestiging van het handvat om de stoelen naar voren te klappen erg slecht vast zit maar dat hebben heel veel 3-deurs, en zou voor mij ook geen reden zijn om een Ibiza af te keuren voor aanschaf.
YURI,rare diesel heb je dan [kraakt] mijn jap diesel heeft dat niet vreems hoor [vag dus]
Zelf een Ibiza uit 2005. 80k op de teller, 0 problemen!
Lijkt me ook overdreven… komaan is toch veel slechters op de markt zeker! :-)
@Woutert, nee sorry, ik zit een leaseklasse of 4/5 hoger als jij(afgaande van de Seat die jij zegt gereden te hebben), dus geen Golf III, ook geen vet haar en een petje, sorry. Maar als je een beetje meer technisch inzicht zou hebben, zou je zelf dat verhaal van de wittebrug al niet geloofd hebben. De Turbo blaast namelijk geen partikels TERUG naar de intercooler, zelfs niet als hij ploft. Dat zou onnatuurlijk zijn, tegen de luchtstroom in. Daarnaast is de (slangen) route vanaf de intercooler naar de turbo bij die Ibiza te lang en te kronkelig om ook maar een paar metaal fragmenten terug te spuwen. Maar neem gerust je kans om weer een VAG-product af te zeiken hoor, maar doe voortaan eerst even onderzoek naar wat je hier allemaal neerzet voordat je gaat meehuilen met de wolven in het bos en complete onzin uitkraamt. Dat maakt je verhaal (ook al is het waar) niet geloofwaardiger.
Gitte Schutmaat
Het probleem met Seat is dat het ondertussen een Sjonnie & Anita merk is geworden, net zoals Honda. Je moet dus niet opkijken wanneer je 2e handse Seat afgeragd is door een Sjonnie. Seat en BMW rijders zie je ook het vaakst op de de linker rijbaan en andere weggebruikers wegdrukken of met piepende banden wegrijden.
Seat is rommel, komt omdat er teveel VW onderdelen inzitten.

Bijv.
Als ze een bocht door gaan, krijgt de seat storing en gaat er zomaar een mistlamp branden…:D echt een waardeloos merk…

en die motoren van vag, ze kunnen alleen maar hard omdat er een turbo op zit. Waar zijn die echte pk’s gebleven?

Als zo’n 1.4 TSI in een passat 200.000 gereden heeft, ben ik benieuwd hoevaak hij met serieuze motorproblemen bij de Dealer gestaan heeft.
@HenkHekje:

wadeen gelul,

ik weet niet of je het weet maar seat staat nu onder audi ipv vw. en de kwaliteit is er echt serieus op vooruit gegaan en ik spreek uit ervaring. mijn moeder heeft een 1995 ibiza diesel gehad 150.000km zonder probleem mijn pa heeft een ibiza GT TDI gehad 150.000km zonder probleem en mijn vorige was een ibiza 1.4 geen enkel probleem mee gehad. dus dikke zever wat je zegt!
praat me helemaal niet over audi. Ik heb een a6 2.5 tdi gehad, wat een rampenkist. Ennu Seat is en blijft goedkope rommel.
duitse degelijkheid bestaat niet knul. En die Vag diesels klinken en roken alsof ze het einde van de dag niet halen
Dit artikel was voor mij reden om een Honda Jazz aan te schaffen gisteren
Tja was te verwachten met zo’n slechte toe leverancier van motoren en onderdelen
Dat jullie niet moet worden van jezelf. Je tijd te verdoen met, welles/nietes. Voor elk merk zijn er mensen die met “een” auto slechte ervaringen hebben.
Merken afzeiken over en weer = kleuter gedrag.
GET OVER IT! En om een Seat of BMW een Sjonnie en Annita bak te noemen gaat helemaal nergens over.
Gitte Schutmaat rijd waarschijnlijk nog op en scooter.
Pech kan iedereen wel eens hebben met elke merk!
Als je alleen maar zit te zeiken over auto’s……
GA DAN LEKKER FIETSEN!!!!
Een maat van mij heeft eens in zijn grijze verleden een Ibiza gehad. Dat was niet zo’n succes alhoewel het een oude Ibiza betrof, en toen nog onder de FIAT vlag.

De oud buurman heeft een splinternieuwe Ibiza gekocht, en hij had/heeft problemen met condens vorming in de koplampen.

Als je echt verwacht kwaliteit te hebben met Seat heb je het mis. Seat is meer een rijders auto en dan vooral de TDI’s. Die zijn leuk, en neem een euveltje niet zo nou en geniet van het koppel zou ik zeggen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).