MTM geeft de Golf GTI 270 pk en 390 Nm

Auteur: , 28 Reacties

Wil je wel het vermogen hebben van een Golf R, maar laat je budget dat niet toe? Of heb je liever 270 pk zonder AWD? Dan moet je met je Golf GTI even langs gaan bij MTM.

Voor het luttele bedrag van 1.199 euro (+125 euro montage) stijgt het vermogen je GTI naar 270 pk en 390 Nm. Een Golf R heeft 270 pk en 350 Nm, ook beschikt de Golf R standaard over AWD en bij de GTI komt al het vermogen op de voorwielen terecht.

Een standaard GTI kost in Nederland €31.650, voor een Golf R moet je minimaal €43.690 neertellen. Dus zelfs als je voor 10.000 euro gaat shoppen bij MTM ben je nog goedkoper uit dan bij Volkswagen zelf. MTM zegt overigens nog niet wat de prestaties van hun getunede Golf is, maar ga er maar vanuit dat de prestaties in de buurt komen van de Golf R (of beter zijn?).

Andere lekkere dingen die MTM voor de Golf GTI heeft zijn een uitlaatsysteem met 4 pijpen (2.401 euro), 19″ lichtmetaal (1.877 euro) of Brembo remmen (3.450 euro). Genoeg lekker dus om van je GTI een echt R killer te maken.



28 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Het zou nog mooier zijn als ze dit ook voor de scirocco weten te fixen…

Die heeft als R versie toch al FWD, doe dan een gewone scirocco gti met dit kitje, dan koop je nog wat lekkers aan een mooi bodykitje (niet te opzichtig) en laat je hem desnoods nog eens spuiten in een chique kleurtje en nieuwe velgjes erbij, ben je alsnog goedkoper uit dan met het R pakket…

Lijkt me duidelijk..
Remmen zijn ook wel handig…

Is meestal ook een flinke investering tov het motortunen, wat simpelweg een remap van ECU is of een nieuwe box…
@dipsaus: die remmen kan je erbij kopen hoor ;) Staat heel duidelijk in het artikel…
vind de VW GTI in alle opzichten zo achterhaald. als je kijkt na een jare 80 Opel calibera turbo die had elke beunhaas in een handomdraai op 300 pk zitten. En ja dat kunnen die blokken (C20LET) makkelijk aan.
@Laue: Ja maar vroegah konden mensen nog sleutelen aan auto’s
nu zit je met die chip te kijken
Heb het nooit warm gekregen van die GTI’tjes, en dat is bij deze exact hetzelfde.
Mensen die 43.690 euro voor een Golf wegleggen hebben echt prostaatproblemen ;)
Nette cijfers, maar vraag me echt af of je dit op de weg kan krijgen zonder aanpassingen aan de aandrijflijn.
@Laue, Ik ben het niet met je eens. De Calibra was al geen ‘hot-hatch’maar een twee deurs coupé. De Kadett/Astra was dat wel. Maar de Kadett & de Astra zijn nooit alternatieven geweest voor de Golf GTI. Bij Opel liepen ze altijd achter de feiten aan. VW kwam met de GTI in ’76, de eerste snelle hot hatch van Opel kwam pas in ’83 met de eerste Kadett GT/E -HATCHBACK-.(niet te verwarren met de Kadett-Coupé GT/E) En zo is het met alle uitvoeringen gegaan (16v / Turbo)Daarnaast, in die tijd van de Calibra Turbo reden er al Golfjes II in de rondte met een 1.8 G60 die er ook meer als 300 PK uit wisten te persen. Die waren lichter en meer roest-vast als een Calibra (ondanks dat deze ook al niet helemaal roest-vrij waren) Natuurlijk was dit ook de achilleshiel van de G40-G60. Ze waren zo makkelijk te tunen (smallere pullie en -é presto- 30/40Pk erbij.) dat de lagers en pakkingen je om de oren vlogen.
Dit heeft de slechte reputatie van die G-laders ter gevolge. En natuurlijk hielden die blokken het van de Calibra het wel, jammer alleen dat de rest van de auto het niet hield.
OT: Ik zou hem niet hoeven een 270Pk voorwielaandrijver.
Dan toch maar toch maar doorsparen voor een ‘R’ (met AWD)
Betere prestaties? De topsnelheid zal waarschijnlijk hoger liggen, maar ik denk vooral dat ie trager is op de spurtnummers vanuit stilstand (wegens enkel FWD). MTM kennende geven ze hem net genoeg punch om alle spurtnummers te winnen, want hoe mager zal de vraag wel niet zijn als de getunede variant trager blijkt dan een standaard product?
Super, ben inmiddels wel een MTM-fan geworden! Ze doen goede dingen met de auto’s! Niet teveel bodywork, maar veel en goed onder de kap. Dan nog wat kleine optische aanpassingen en ze zien er geweldig uit!
Dan helemaal met de GTI, het ziet er allemaal goed uit!
Geef mij maar een Golf R, heb je tenminste 4wd. Dit vermogen op de voorwieltjes is hopeloos. Kijk maar naar de Scirocco R.
Ow, en Laue…. De Calibra kwam pas uit in 1990….
De 2.0Turbo pas in ’92… Niet in de 80-er jaren dus.
en daar is tie weer….uber saai en striping gejat van Abarth.
Vincenzo, wat ben jij een zielig mannetje zeg. Er zijn heus nog wel anderen die dingen bedenken en uitvinden buiten Italië. Zo te zien heb je er een dagtaak aan om VAG te vergruizen, en dat noemt zich een autoliefhebber ?… YEAH RIGHT !! GET A LIFE !!!!
…maarja, zit je nog steeds in een Golf…trouwens, waarom zitten Golfrijders altijd zo scheef in hun auto ? Missen ze een cardantunnel om op te leunen ? Hebben hun sportstoelen geen goede houvast ? Is de binnenspiegel te ver naar links geplaatst ? What !!!???? ;-)
@Megakix: binnenspiegel naar rechts… niet links… anders zaten ze met hun oor tegen de zijruit… ;)
ik vraag me af of dat wel goed komt met zoveel vermogen op de voorwielen. Een 2.0tdi heeft al zelfs moeite met de grip behouden..
“…maarja, zit je nog steeds in een Golf…”

Verkeerd geredeneerd denk ik, het moet zijn “…gelukkig zit je dan wél in een Golf!”

Wát een lekker plaatje!
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/MTM/VW_Golf_GTI_VI/VolkswagenGolf_GTI_MTM_04.jpg
@Jochempie: dat nummerbord… bl*wj*b 4004… ;)
@Megakix: nee, zo rijden mensen die een passat station rijden.. Twee kinderen op de achterbank, één hand bovenop het stuur.
@Jochempie…je hebt gelijk, smaken verschillen…en een kinderhand is snel gevuld ;-) !
@Freewarefreak…: yep…kzag het nadat ik op verzenden kllikte…;-)
haha, mooi kenteken! :p
Ik heb zelf de golf gti gflink aan de tand mogen voelen en bij droogwegdek was er geen enkel probleem om die 210 pk op de weg te houden. stuurt super agiel. De 60 pk erbij zullen vast wel lekker zijn in de tussensprints :)
Chipje hier, chipje daar, chipje overal. Wat is tunen toch gemakkelijk en goedkoop geworden. Leuk toch?! :D
Veel mooier dan golf R en sneller in tussensprint=lichter
Maar minder snel naar 100 denk k.
De 4 uitlaten zijn overdreven=fout.
Als ze dit nu op de Scirocco doen dan ben ik ook blij, want die is toch wel een stukje mooier dan de golf;)
Jan P. Kilsdonk
Beetje simpel wel dit.

De golf R is inderdaad te duur, maar de AWD is een nieuw systeem waarbij het vermogen op de voorwielen komt, pas als deze het niet meer trekken en door gaan slippen gaat het vermogen naar de achterwielen. Weinig vermogensverlies dus wat bij normale awd’s wel het geval is. Tevens is dit systeem gewoon uit te schakelen als je de scherpe kantjes van je rubber af wilt branden..

Tevens. Koop je een R die hoogstwaarschijnlijk eenzelfde turbo heeft als de edition 30 mk5 en de s3 dan zal je begrijpen dat een R met tuning boven de 300 pk gaat zitten en boven de 400 nm koppel.
In combinatie met het AWD systeem zit je in 5 sec op de 100

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).