Nieuwe Mercedes dieselmotor heeft een kinderziekte

Auteur: , 130 Reacties

De dieselmotoren van Mercedes hebben een goede reputatie als het gaat om duurzaamheid en betrouwbaarheid. Het is geen toeval dat onder andere taxichauffeurs geregeld kiezen voor een Mercedes E220 CDI. In deze auto ligt de nieuwe 2,1 liter grote 4-cilinder BlueEfficiency diesel, intern aangeduid als OM651. Dit zuinige blok levert maximaal 204 pk en voldoet met een uitstoot van 174 gr/km aan de Euro5 emissienorm. Op zich dus een oliestoker met hele nette cijfers. Mercedes won met deze motor vorig jaar dan ook de Engine of the Year Award in de categorie 2.0 tot 2,5 liter motoren. En toch is het niet alleen maar halleluja...

Kinderziektes spelen de wonderdiesel parten, zo schrijft het Duitse Autobild. De injectoren vertonen geregeld kuren, waardoor Mercedes eigenaren op de meest onverwachte momenten hun gevarendriehoek tevoorschijn mogen halen. De Piezo injectoren worden door toeleverancier Delphi aan Mercedes geleverd. Deze partij kan de vraag naar de injectoren momenteel niet bijbenen doordat er behalve voor nieuwe motoren, ook veel injectoren vervangen moeten worden. Hierdoor loopt reparatieduur op en Mercedes moet zelfs de productie van nieuwe modellen stevig beperken om weer een gezonde voorraad naaldjes aan te kunnen leggen.

Het OM651 blok wordt geleverd in de Mercedes C-, E- en GLK-klasse en ongeveer 50.000 Mercedes-eigenaren lopen een verhoogd risico te stranden als gevolg van kapotte injectoren. De oorzaak van het euvel is inmiddels achterhaald en verholpen. Nieuwe eigenaren hoeven zich hierover dan ook geen zorgen te maken. Het probleem doet zich overigens niet voor bij de 200 CDI, want dat 136 pk sterke blok is van een vorige generatie.



130 reacties

niet waar, mijn vader zijn glk220cdi is nu al 2x kapot gegaan en mercedes heeft het probleem nog niet opgelost. Kan nog wel 2 maanden duren zeggen ze
Ach Mercedessen kosten slechts een schijntje dus dan moet je niet zeuren als ‘ie het zo af en toe niet doet!


;)
Onze motor (Ford&PSA 2.2 diesel biturbo) werd tweede in die categorie maar heeft geen kinderziektes voor zover ik kan achterhalen :)
zelfs de beste laten ook wel eens een steekje vallen
Daarom zeg ik, never buy something that has less than eight cylinders =D
[email protected]_R
“Ach Mercedessen kosten slechts een schijntje dus dan moet je niet zeuren als ‘ie het zo af en toe niet doet!”

Ik voorzie een fanboy catfight.

@thomaz: lekker zuur voor je pa dan.
Niet echt premium dit… ;)
…we horen toch wel iets te vaak dat de ‘beste taxi ter wereld’ teruggeroepen moet worden, danwel problemen kent tijdens de gebruiksduur…Jammer, want Merc is wèl een merk met een hart, een gezonde ambitie (in tegenstelling tot concurrentgluurder Audi) en een innovatief pallet aan modellen en motoren…Nu alleen het ‘vonkje’ nog… ;-)
@Thomaz: hoe bedoel je ‘niet waar’? Dat is toch precies wat er staat: de 220 CDI, o.a. geleverd in de GLK gaat stuk en het zijn er zoveel dat de reparatieduur oploopt….
@MDA: Ik denk dat Thomaz zijn “niet waar” cynisch bedoeld was, zoiets als “Joh, je meent het”.
En dat het slaat op de “De oorzaak van het euvel is inmiddels achterhaald en verholpen.” uit het bericht. Wat in zijn pa’s geval niet de waarheid is.
@Megakix,

Waarom snap ik jou grap “vonkje” niet?

OT:

Tja shit happens, elk merk zo z’n eigen ding. Vind het al net zat dat ze de productie terugschroeven om ervoor te zorgen dat de eerste 50.000 eigenaren z.s.m. nieuwe injectoren kunnen krijgen.
@dennis: als het cynisch bedoeld is, is meneer Thomaz geen taalwonder… maar ach, dan klopt het in ieder geval
@ Wessee: Bij zijn pa is het nog niet opgelost, dat is niet hetzelfde als nog niet achterhaald. Ten tweede: wat er met zijn pa z’n GLK gebeurd is natuurlijk niet echt representatief voor alle mercs… dus om nou te roepen ‘niet waar’ alleen omdat je eigen motor iets anders doet dan al die anderen is niet echt handig…
@MDA: Klopt maar je weet niet of de oorzaak bij zijn pappie al achterhaald is. Ik zeg alleen wat ik denk dat hij bedoelt, meer niet. Ik verdedig hem niet. Wat kan mij die hele thomaz schelen. No offence. ;) :P
@thomaz & Wessee

Er staat ook dat reparatie lang kan duren, omdat de leverancier niet op tijd de onderdelen kan leveren. Het is trouwens de schuld van Delphi voor het leveren van niet goed werkende onderdelen. Daar kun je moeilijk Mercedes de schuld van geven.

En ja ik hoor het maar al te vaak hier op autoblog: “mijn vader heeft een ferrari”. Het zou me niet verbazen als je uit je nek lult.
Altijd jammer dat (in dit geval) Mercedes gebasht word terwijl het probleem overduidelijk bij een toeleverancier ligt zoals duidelijk vermeld in het artikel.

Sommige mensen grijpen alles aan om een merk dat niet tot hun favoriete behoort af te kraken.
@Relief,

Ben het niet met je eens, de motoren worden uitvoerig getest met verschillende onderdelen. Dus ze hadden ook de keuze bij Bosch kunnen leggen. In dit geval zie ik het probleem toch direct bij Mercedes en in-direct bij Delphi.
De V8 diesels van MB zijn ook niet bepaald probleemloos als je de Duitse autobladen mag geloven (veel electronica ellende).
Shit.. Zit ik gisteren MB een veer in de reet te steken, bewijzen ze het tegendeel.

Van de Premium merken moeten we het ook weer niet hebben.

Dus toch maar een Riich G5 kopen. :D
Het probleem komt overigens niet alleen voor bij de 220 CDI, maar ook bij de 250 CDI.
De vorige E was een ramp.
Duitse degelijkheid ??????????????????
Ze zijn gelukkig niet alleen want mijn vorige auto een BMW 525d was op zijn minst even onbetrouwbaar.
3 jaar problemen is niet zo leuk.
Je kunt zwammen wat je wil, voor mij géén BMW en helemaal
geen kar met: made in france of made in UK. de Groeten.
Gelukkig is het bij ons thuis uiteindelijk een 320 CDI geworden ipv een 220 CDI
@ DavidZ, ik doelde op de LS9 uit de ZR1 :D
Hiep-hiep-hoera voor de groene leugen…..
Alle merken doen hun stinkende best om een zo laag mogelijke uitstoot in de folder te mogen zetten. Heerlijk geforceerde technische innovaties… Zo ook bij het, voorheen ow zo betrouwbaare, merk Mercedes Benz. En we betalen er allemaal heerlijk aan mee… super.
Artikel stond een tijdje terug op autobild. Niet alleen Mercedes heeft problemen met de injectoren, maar VAG schijnt met de 170pk commonrails hetzelfde probleem te hebben. BMW heeft ook een soortgelijk probleem met de 6 cilinder benzine motoren met directe inspuiting. Het schijnt te maken te hebben met koolstof vorming op de injector (roet dus). Vooral wanneer er korte ritten wordt gemaakt is het een groot probleem. Met de Bosch injectoren is er geen probleem, die zitten in de 6 cilinder blokken :)
@Jeroen:

Komt door dat nieuwe rijden. Daar krijg je gegarandeerd elk motorblok mee naar de klote.
Tom Vandenbroucke
Op zich geen drama hoor, een injector is uiteindelijk maar een injector en perfect vervangbaar. Mercedes kan er uiteindelijk ook niets aan doen dat Delphi als toeleverancier een ongelukkige fout heeft gemaakt. Ik zou me absoluut geen zorgen maken als eigenaar van deze fantastische bolide ; Mercedes heeft namelijk een uitmuntende reputatie wat betreft service en klantendienst. Ben er dan ook van overtuigd dat klanten die plots dit euveltje voorhebben zullen kunnen ervaren tot wat Mercedes in staat is om iedereen vlot terug de weg op te helpen. Deze organisatie is immers gewoon zich te “vierendelen” voor hun soms écht veeleisende klanten. Elders kunnen ze hier nog wat van leren en ik kan het weten … Met vriendelijke groeten, Broekske.
@Tom Vandenbroucke:
\Die service is nu juist waarover ik val. De nieuwe injectoren gaan naar de nieuwbouw auto’s en wat over is naar gestrande rijders. Een passend vervangend vervoer kun je vergeten. Het hele grapje duurt zeker 8 weken.
Dus ik ben benieuwd naar wat dan een slechte service is!
@Tom Vandenbroucke: in 2018 gaat dat niet meer op deze manier verlopen. Absoluut geen technische benadering meer maar keihard bashen, bij elke gelegenheid.
T-Jet, gedeeltelijk met je eens. Maar MB had zich toch ook wel moeten realiseren dat het een merk met reputatie is. Daar getuigen alle prijzen in de MB of durft te rekenen. Hadden ze het in ieder geval eens behoorlijk kunnen testen.
@ Jochempie

Bak een taart en vier het knul.
Het gaat helemaal niet over jou mooie motorblok zonder (bekende) kinderziektes maar over der Mercedes Diesel ;)

capisce
@Wat_een_gezeik: De oven staat al aan, knul! Eigenlijk zou ik iedere dag een taart moeten bakken voor de genialiteit van dit prachtige motorblok. Maar goed, bescheidenheid siert de mensch!
@jack…als een piezoinjector niet werkt, wat krijg je dan vooral ‘niet / niet goed’ in je motor ? pesies !
De mercedes CDI betrouwbaar???? De allereerste generatie had massa’s kinderziekten…
Arjen Scheurer
@GerreLekker: Inderdaad, dat hoor ik ook. Dat is ook de reden dat de laatste e klasse auto’s met de gewone turbo diesels (E300TD, E290TD und weiter) en een acceptabele kilometerstand, zo schreeuwend duur zijn. het zijn auto’s van 10 jaar. Maar worden grif verkocht. Ik hoor het ook van mensen die nog een W124 rijden, of het model later. Ze gruwelen van de CDI blokken.
Tsja als ik taxichauffeur was zou ik ook op geweld overgaan als op zaterdagavond je splinternieuwe merc het begeeft op het leidseplein
@ RenesisHP, precies, worden die motoren laks van :D Gaat net zoals bij hersens, te lang of te licht gebruik ervan resulteert in een roestig hoopje nutteloos motoriek ^__^
@jzaero: Laks is niet helemaal het juiste woord
http://nl.wikipedia.org/wiki/High_speed_knock
en door scrollen naar “High Speed Knock”
daar staat ook iets over low speed knock

de motor word overbelast en dan is de compressieverhouding niet helemaal lekker
Waar blijft de mb fanboybrigade nou? Dan kan het feest pas echt beginnen! :twisted: :mrgreen:
@C6_R: Die zitten vast nog op school.
@pizzakoerier: als taxichauffeur zou ik met een Superb rijden…
Leve BMW! :-)
Beste Tom Vandenbroucke, diezelfde fantastische service zorgt ervoor dat dealer maar 1 injector per keer mag vervangen waardoor de klant later voor de 2e, 3e en 4e keer terug moeten komen. Wegrijden bij de dealer en 800m verderop met hetzelfde probleem stilvallen is geen goede service. Kan de dealer niets aan doen, die mag niets, de fabrikant echter wel.
Tom Vandenbroucke
@MBABC:

Ergens heeft u gelijk maar hou steeds in het achterhoofd dat de klant de wagen aan de dealer koopt en de dealer zélf de service levert in naverkoop (en zich vierendeelt naar goed vermogen in functie van wat mogelijk is en wat hén wordt aangereikt). De (mensen achter de) dealers maken het verschil ! Een terechte pluim voor hen dus … . Broekske.
Leve Volvo D5
@Mike: Inderdaad, dat zijn voor mij nog de mooiste blokken. Het geluid van de 5 cilinder, prachtig. En duurzaam. Kijk naar occasions, allemaal dik 2 ton gedraaid. En een aantal mensen zeggen ook, dat je gerust een V70 D5 met 3 ton op de teller kan kopen.

maar goed, het gaat hier om Mercedes. Ja jammer, maar het geeft wel weer de tendens in de huidige markt aan. Het is ouwe koeien uit de sloot halen, maar de oudere motoren waren o zo degelijk. Dan is het door de huidige emissie eisen plus kosten plaatje en dergelijke, onmogelijk om deze degelijkheid te halen..
Leve Skoda!
@MegaKix,

Een diesel vonkt niet ;) is een zelfontbrander d.m.v. hoge druk.
@Bart_V, ooh ik was niet echt serieus :P was ook bedoeld als grap haha, maar grappig dat het daadwerkelijk fout kan gaan door te langzaam rijden ;]
@jzaero:
Dat bedoelde ik ook te zeggen ;)
@Mike,

Ook niet, modellen van begin 2006 zijn teruggeroepen omdat deze kunnen lekker tussen het onderbloken en de cilinderbank.
En ja, ik spreek uit ervaring.
Kinderziektes zijn juist premium, je wordt door de fabriek als proefonijn gebruikt en de band met je wagen kan door het overwinnen van de kinderziektes alleen maar sterker worden !
@de sjonnies: Zo kan je het ook zien hahaha.. Je bent onderdeel van het proces. Zonder kinderziektes hoor je er niet bij ;)
mijn vader heeft wel echt een glk en met niet waar doel ik inderdaad erop dat het nog niet opgelost is. En ik heb bronnen die er dichtbij staan.
trouwens, de ml die we hiervoor hadden is ook 3x kapot geweest. Mercedes qua rijden perfect, de betrouwbaarheid is slecht.
Hoe moet je rijden om die injectoren eens goed te laten afzien zodat je sneller kan weten of je met die 50.000 wagens zit? Hoog in toeren gaan, gas helemaal induwen, … ?
Vanaf hoeveel km doet dit zich voor?
@Matthijs:

Juist geen gas geven zoals bij het nieuwe rijden is de beste optie.

Als je namelijk wel gas gaat geven spoel je de boel schoon. Doe dit regelmatig en verstoppingen door koolstof komen minder voor.
@jack: ik schrijf ook niet over bougies, ik schrijf over een vonk…waardoor denk je uiteindelijk dat (ook) een diesel in beweging komt?
@Megakix,

Laat ook maar zitten, je KRIJGT je gelijk al
En nu ben je stil opeens
Niet alleen MB heeft dit probleem jongens deze onderdeel werd ook geleverd aan

Audi A3 + A4!!!!!!
BMW 3 serie + 5 serie en de 6 serie!!!!!
VW passat

http://www.autobild.de/artikel/diesel-probleme-bei-e-klasse-c-klasse-und-glk_988549.html?bild=15&now=99
excuses voor de grammaticale onkunde, lekker dat reageren vanaf je telefoon. Met dat “echt niet” doel ik er dus op dat het nog niet opgelost is
Klik naar recht onder de foto, daar worden jullie wel even stil van dus dit disc is nergens voor nodig.

http://www.autobild.de/artikel/diesel-probleme-bei-e-klasse-c-klasse-und-glk_988549.html?bild=15&now=99

Als je een klap band krijg betekent niet dat je een slecht merk rijd stupid shit ;-)
hoe kan dat nou? Het superieure Mercedes? Nee toch?
ach, de griepgolf komt zo en dan hebben we allemaal wel even tijd om met de benz naar de garage te gaan.

Mercedes-dealers: koop maar vast tissues :mrgreen:
Echte Duitse degelijkheid.
In 2024 rijden we (bijna) allemaal in elektrische auto’s rond. Hebben we dit probleem ook niet meer :-)
Maar dan hebben ze vast wel iets anders gevonden om ervoor te zorgen dat we vaak naar de dealer moeten/mogen hahaha
@thomaz

Het is dat je Nederlands zo slecht is, anders had ik je wel geloofd.
@gerrelekker
Een superb is niet premium he ;)
mercedes prenium ? ha ha ha….
prenium = premium
Jammer dat mensen nog niet eens geloven dat je een GLK hebt. En dat van mijn vader heeft een ferrari, een ferrari is wel wat exclusiever dan een GLK!

Btw, ik kan het verhaal van thomaz bevestigen.

Nou dan maar een X3 he thomaz ;)
@Bas:

Precies. Maar wel geloven dat ik een Mazda heb. Rare jongens. :roll:
Wat thomaz zegt klopt, zijn vader heeft een GLK en die is inderdaad 2 keer bij de garage geweest.

Overigens ligt de schuld wel bij Delphi, de nieuwe diesels zijn ontelbare kilometers getest en niet stuk gegaan. Echter Delphi heeft bij de serieproductie bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd en nu gaan ze kaput.
Tja, de dieselmotoren kunnen niet allemaal net zo goed zijn als die van BMW!!! :)
Inderdaad, het kan de beste overkomen. De reacties daarentegen zijn om duimen en vingers bij af te likken.

Waarom lees je dit soort dingen “Mercedes kan er uiteindelijk ook niets aan doen dat Delphi als toeleverancier een ongelukkige fout heeft gemaakt.” niet als het over pakweg een Renault of een Fiat gaat? Right, omdat die niet premium zijn. Mercedes is zo fokking premium dat ze zelf nooit een fout zouden kunnen maken.

En wat het gedoe over milieumaatregelen en heimweeg naar TD’s eerste generatie betreft: wees blij dat we niet allemaal meer in die dampende TD’s rondrijden, we zouden er gewoon aan kapot gaan. Iets complex heeft meer kans op gebreken, maar stellen dat de huidige motoren brol zijn door milieumaatregelen en de oude motoren fantastisch waren, is volgens mij onzin. Ik heb met mijn common-rail dieselding nog geen problemen gehad. Ik rijd afwisselend “eco” en “normaal” en behandel mijn auto met liefde (op tijd een onderhoud, that is).
Prof. Dr. Vliegwiel
Gelukkig heeft MB een prima service die je niet lang langs de kant van de weg laat staan. Twee jaar gelden wilde mijn MB niet meer starten na het tanken en heb precies 30 minuten staan wachten op een vervangende MB. In mijn geval was het de gebruikelijk elektronica die het liet afweten.
@Bart V: “Bij dieselmotoren daarentegen, wordt de verbranding altijd geïnitieerd net door die zelfontbranding. Het verschil bij dieselmotoren is echter, dat deze verbranding pas gebeurt nadat de brandstof geïnjecteerd wordt in de verbrandingsruimte en zo dus gecontroleerd verloopt.” De low speed knock treedt enkel op bij een benzinemotor, volgens mij.
Zonde dat dit niet eerder is opgemerkt. Nu zadel je veel mensen er mee op, en dat is zeker niet goed voor het imago.
Waar zijn onze MB vrienden Benz en amg ? :)
Prof. Dr. Vliegwiel
@Rob USA:

Staan waarschijnlijk met pech ergens langs de weg!
hier ben ik .. een kersverse 500 CL bezitter ..
en kan mij dit iets verrossen ?? nee ..
ga ik Delphi de schuld geven ?? nee ..

is MB een kutmerk ?? ik vind het allemaal best ..
@lincoln:

Val hier ff van mijn stoel….wat zeggie me nah? Jij?! Een Merc-owner?
@Rick dos .. yes yes .. en deze keer als daily driver ..
jij moet inmiddels toch wel weten dat ik nou niet echt loyaal ben aan welk merk dan ook .. een beetje een sloerie dus ..
@lincoln:

Eigenlijk wel, natuurlijk. Maar sta er een beetje van te kijken dat je voor een Merc gaat. Dacht dat je meer van de auto’s was met karakter. Jaguar, Lincoln, Rover etc.
@lincoln:

Jij hebt een oude Mercedes.

Die motoren kunnen wel een stootje hebben. In sommige gevallen zelfs een miljoen stootjes. ;)
Trouwens, gefeliciteerd natuurlijk! ;)

Je geniet er wel van?
@Rick dos ..
dit is idd 1 van de impuls aankopen die me plezier verschaft ..
en de duitse qualiteit komt in dit ding echt naar voren ..
waren nieuw dan ook absurd duur ..

en met zijn dik 2 ton aan gewicht is ie lomper dan menig USA product ..
@lincoln:

Haha! Door die laatste zin is het ineens allemaal weer te begrijpen!
@Lincoln: Zat je dopedealer ook al in de crisis. :)
@Rob USA .. ach ..
je weet dat ik auto,s alles behalve serieus neem ..
en geld des te meer ..
dus zoveel mogelijk auto voor weinig mogelijk geld is meestel een doorslaggevende factor in mijn besluit ..

al heb ik vanaf mijn 16de tot het eind van mijn leven minimaal 1 Ford V8 onder mijn vleugels ..
Blijf het grappig vinden:

Mercedes:
In 2009 Engine of the year in categorie 2,0 – 2,5 l
Met 2,1 liter, 204pk en 174g CO2.

BMW:
In 2008 Best new engine of the year
Met 2 liter, 204pk en 148g CO2

Even denken, een jaar eerder, minder cc, minder uitstoot en zelfde prestaties. Oh juist ja, en geen miserie met injectoren… Make your choise!
Zonde zonde zonde ik vind het zo jammer dat een merk als Mercedes Benz hier en daar dit soort steken laat vallen ( ook al kunnen ze er zelf niks aan doen )
@ Lincoln

Een tweedehands 500cl, mooi hoor. Er hangt alleen wel het stigma van pillenboer aan. ;)
@Chris ..
dat soort reputaties heb ik (gelukkig)een broertje dood aan ..
vermakkelijkt het leven aanzienlijk ..
ik beweeg me net zo makkelijk voort in een ouwe Panda ..
dat doet me echt helemaal nix ..
Tedje de Haag
Ik dacht even dat er OMG51 stond
Taxi kiezen voor Mercedes daar ze zowaar als enige merk in Europa Taxi versie hebben.

Mooi uiterlijk, makkelijk en eenvoudige binnenkant en klein molentje.

Betreffende kwaliteit. Voor dat ze zelfs een recall overwegen hebben ze reeds duizenden gevallen op ‘metaalmoeheid’ geklasseerd.

Maar het volk helpt ook, een Fiat is ‘weer stuk’ een Mercedes is ‘in de garage’.

Zielig is wel dat ze de taxi bestuurders opzwepen tegen Europese richtlijnen voor taxi’s… Indien kleuren, ruimten, verbruik, veiligheid etc vastliggen kunnen al de fabrikanten goedkope taxi’s aanbieden.
Leuk artikel in Autobild: Mercedes, BMW, Audi/VW en Opel, allemaal hebben ze motorproblemen.
Duitse degelijkheid en vooral lekker premium.
220CDI heeft 170pk, jullie hebben het over de 250CDI met twinturbo, correct?
Andere toeleverancier denk ik zo.Heeft weinig met mb te maken.Merken zijn afhankelijk van toeleveranciers.SOms zitten er rotte appels tussen.Daar moet je dan gauw vanaf.
Het ligt dus aan Delphi die geen goede Pïezo-injectoren kan leveren momenteel. Volgens mij gebruiken sowiezo de Duitse merken deze in nieuwere diesels dus dat kan kloppen.
Mercedes kan zich er niet achter verschuilen dat het de schuld van een toeleverancier is. Moderne auto’s bestaan voor een groot deel uit onderdelen die van toeleveranciers komen. Wanneer er dus iets kapot gaat, is dat veelal een onderdeel van een toeleverancier. Dan kun je Fiat dus ook niet kwalijk nemen dat hun auto’s vaak kapot gaan. Wanneer Mercedes inferieure of nog niet goed uitontwikkelde onderdelen gebruikt, is dat hen wel degelijk aan te rekenen.
nooit problemen met m’n mercedes E 220.
het zijn gewoon goede auto’s duitse degelijkheid
Ik heb de tekst nog maar eens gelezen en het valt mij op dat ze in het begin over de 220CDI hebben maar verder in de tekst waar het ” probleem ” zich voordoet de 250CDI ?
@ lincoln

Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen, dat je van deze auto echt jaaaarenlang plezier kunt hebben. Mogen we wat meer details? Bouwjaar? Kleur? Interieur? (Gewoon, omdat één van m’n beste eigenschappen nieuwsgierigheid is :? )

OT: AB, waarom deze bescheidenheid? Omdat het MB is? Autobild schrijft nl.: “Riesenärger” mit dem Wunderdiesel! En dat is toch even wat anders dan “Kinderkrankheit”, zoals jullie het weergeven.
Ook schrijven ze: Derzeit bleiben….Tausende nagelneue 220 CDI und 250 CDI (van zowel C-, E-, alsook GLK-klasse) auf der Strecke. Voor alle luiden, die dit Spaans vinden: Er blijven duizende spiksplinternieuwe MB’s met voornoemde motoren met bedoelde motoren met pech langs de weg staan.
Het zou jullie niet misstaan, als jullie hierover met evenveel ironie en leedvermaak zouden berichten, als ware het een Renault of Toyota Prius. Dan zou ik jullie beter kunnen waarderen. Anders is er wel degelijk sprake van selectieve verontwaardiging, wanneer jullie bij dergelijke drama’s spreken van “kinderziekte”. ;)
Waar is trouwens @ Benz met z’n vergoelijkende verklaringen? Anders hoef je toch niet zo lang na te denken over een vernietigend commentaar bij andere merken? :evil:
@9000cse .. 1994 zwart/zwart en een hele zwik km,s .. dus niet echt een dure ..
wel een leuk ding hoor ..
maar met mijn concentratie-spanne ben ik em binnen 1 jaar weer zat ..
en komt er weer een ander ..
misschien een Lexus of iets anders waar ik toevallig tegen aan loop ..
auto,s moet je niet krampachtig mee omgaan .. toch ??
Als dit zou gebeuren bij een Frans merk (of Italiaans of zelfs Japans) dan zouden er hier veel schreeuwen “dat heb je nu met die franse brolkarren”. Aangezien het M.B. is en Duits moeten de meeste het natuurlijk vergoeilijken. Rare manier van denken imo!!
nu is het de fout van delphi natuurlijk…

ja want een duiste auto kan toch gewoon niet in panne staan…

owee als dit een renault was geweest…oja die dan bijna de helft goedkoper is.
“Hoge bomen vangen veel wind”
Toch wel grappig dat Toyota ook zo’n soort piezo injector (al jaren) toepast in de d-cat motor (Het kan dus wel goed :))
Dat is wel lekker zuinig, niet draaien! ontwerp liever een motor met veel pk’s en Nm’s ipv zuinigheid!
Net de injectoren (= sproeiers) van mijn klassiekertje vervangen. Tsss, na 41 jaar…

Nu wel beter te harden voor de Prius achter me, da’s dan weer jammer ;-)
@ lincoln

’t is een hele “brok”, die CL. Maar wel degelijk en voor veel cruise-plezier, omdat ik niet vermoed, dat je er het circuit mee op zult gaan. Have nice trips! :D
@Active: vergoeilijken… ik voel een nominatie voor Woord van het Jaar, inclusief plaatsing in de nieuwe Van Dale.


Zoals al gezegd, ook de besten zijn niet perfect. Toch liever een motor die het niet doet dan een vloermat die blijft hangen.
Idd, en ze doen er alles aan. Getroffen klanten krijgen trouwens een jaar extra garantie.
@ HDM

Als dat het “woord van het jaar” moet worden begin ik echt te twijfelen aan je gevoel voor humor. Maar ik vermoed, dat het niet meer dan een sneer is.

OT: Waar staat hier, dat er al gezegd is, dat ook de besten niet perfect zijn? Niet in het artikel of “topic” in ieder geval! Om de “ziel” van een premium merk, dat zich toch echt meer dan goed laat betalen, te vergelijken met een mislukt vloermatje, geef je toch echt aan niet te (willen) begrijpen waar het hier om gaat! Mensen, die dik betalen om zich te laten bewonderen voor hun “kostbare” goede smaak, staan ergens in de snerpende regen zenuwachtig met hun mobieltje op en neer te huppelen, omdat hun “duur betaalde voiture, waar een glimlachende Priusrijder aan voorbijrijdt, die geen enkel probleem aan zijn vloermatje weet te constateren” zo maar, ineens zijn kostbare dienst weigert! Je zult er maar staan, in de wetenschap, dat je nu een jaar extra garantie krijgt; wat ik ernstig betwijfel!
Jongens! Get eindelijk a life! Al dat zogenaamde premium-gedoe wordt net zo goed als een Toyota of een Kia of een Lada op een lopende band gemaakt! De bedoeling bij alle merken is, om die krengen te verkopen en er geld mee te verdienen. Het is, bij ELK merk: Wij willen er geld mee verdienen. En daar betaal jij voor! Welk merk je ook kiest.
@ BMW

je hebt inderdaad bakken met gelijk

Ik zelf had vroeger een w124 met 250D, een mooie 2.5l 5 cilinder, zonder turbo. dus een volledige 83pk, jawel.

en als je al deze pk’s wilde gebruiken lustte hij ook nog eens dik 13L/100km om over de co2 maar te zwijgen, dit was volgens mij niet in g/km maar in kg/km.

langs de andere kant heb ik er 330000km mee gereden en het enige wat ik vervangen heb is de ruitenwissermotor.

Ik heb nu een e220 cdi en mag voorlopig niet klagen. maar ik vind het niet gek dat die injector stuk gaan. als je weet wat deze dingen op hun donder krijgen. ik heb nu 165pk (België) dat is het dubbele van mijn 124 en een cilinder minder. Plus als je denk is een mercedes niet zo duur vergeleken met vroeger. Ik heb in 1992 ook 1.2mlj BEF moeten betalen voor de 250Dwelke als enige opties servostuur en abs-remmen had. Nu moest ik 48000€ betalen maar een hele lijst van opties.
Extra jaar garantie is een vaststaand feit! Allezins toch in België.
@lincoln: Ach, laat ze maar lullen.. Ieder merk heeft zo haar gebreken en sterktes. Ik zit hier totaal niet mee en vind het wel vermakelijk.
ben deze namiddag ook gestrand met mijn GLK 220 cdi.
10260km op de teller en 6 maanden oud.
Gelukkig is er dan de service van mercedes om takelen en vervangwagen te regelen wat overigens goed verlopen is.
Van de wagen zelf ben ik zeeeeeeeeeeer tevreden op alle gebied. alleen nu zal ik hem een paar dagen moeten missen.
Nu, injectoren kunnen vervangen worden en zo een euvel is toch nog beter dan elektronische problemen die je blijven achtervolgen. Mijn vorige 220d c klasse heeft me op 13 jaar 2 keer in de steek gelaten met de gekende dieselpomp problemen en toch was ik daar ook tevreden over. zal du wel geen moeilijke klant zijn zeker of is mercedes dan toch zo goed. groeten
vandaag plotseling injector probleem in mijn zeld zame weekend.
na 12 d kilometer

maar hij rijd heerlijk
Sinds 4 weken is mijn c 250 cdi in reparatie. Vier keer nieuwe injectoren geplaatst en weer problemen. Twee keer hebben ze mij moeten afslepen. Zwaar klote. Nu is het zover dat de koop via Daimler ongedaan kan worden gemaakt. Hierop heb je blijkbaar recht als iets drie keer is gerepareerd en het nog niet doet. Wel goede service door vervangende auto. Waarschijnlijk kan ik dus een nieuwe uitzoeken! Moet ik weer een c250 nemen?
@Arthur: Ligt er aan, ben je masochistisch ingesteld? ;)
Arthur ik had ook een 250cdi in bestelling. Maar door de problemen krijg ik er voor dezelfde prijs de 350CDI voor.
Mijn C220 CDI automaat had de eerste injector stuk op 11.000 km, de volgende 1200km later. Toen werden ze alle 4 vervangen.
Vandaag, 23.000km is het weer prijs.
Mercedes houdt nu het voertuig in voor onbeperkte tijd…Het probleem lijkt dus lang nog niet voorbij.
Wagen is 5 maand oud.
Drie keer gestrand met mijn 250CDI, nu al bijna 3 maanden een lange termijn vervang voertuig. Laatste nieuws: het kan nog tot eind februari duren voordat hij weer betrouwbaar rijdt. Niet te geloven toch? En denk maar niet dat ik proactief op de hoogte wordt gehouden. Iedere maand moet ik erom vragen. Hiervoor een 525d. Ging nooit stuk. Een keer met lekke band gestaan. Binnen de 50 min werd ik geholpen door BMW mobility. Wat een service. Die keer raden wat de volgende auto wordt.
Onze E 250 CDI, heeft reeds meerdere malen aan de kant gestaan met defecte verstuivers.Nochtans tanken we steeds
bij een “merk”, namelijk Esso.De wagen gaat dan in noodloop en rijd max.70 km/u; levensgevaarlijk op autostrade.Mercedes slaagt er blijkbaar niet in om dit ernstig probleem op te lossen.
Het imago van das Haus wordt nog maar eens ingedeukt;als we
anno 2010 nog van een “imago” kunnen spreken.
Volgende wordt degelijke japanner denkt ik…
4 febr nieuwe glk 220 geleverd, 5 febr na 204 km gestrand, na later bleek defecte verstuivers. op wachtlijst geplaatst voor reparatie. spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit in zee ben gegaan met mercedes.Heb radar benaderd.
mercedes bouwt zulke slechte motoren dat ze bij problemen de auto op wachtlijst plaatsen voor reparatie.
Mercedes moet per acuut stoppen met autoverkoop, ze leveren vlgs de wet consumenten bescherming absolute wanprestatie.
mercedes is al enige tijd slecht bezig. als ze zo voort
doen gaan ze voor mijn part mogen opdoeken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).