Vernieuwde 911 Turbo is 10 sec sneller op de ‘Ring

Auteur: , 267 Reacties

Porsche heeft met de vernieuwde 911 Turbo over de Nurburgring gescheurd om te kijken of het gefacelifte model echt sneller en beter is dan zijn voorganger. En dat lijkt te zijn gelukt.

De vernieuwde 911 Turbo deed een rondje ‘Ring namelijk in 7:39 en dat is volgens autocar.co.uk maar liefst 10 seconden sneller dan zijn voorganger. De gefacelifte 911 Turbo heeft 20 pk extra (500 in totaal) en is 25 kilo lichter dan zijn voorganger. Helaas voor Porsche is de Nissan GT-R met een tijd van 7:26.70 nog steeds een dikke 10 seconden sneller. Toch maar even wachten op die 911 Turbo S?

Overigens vraag ik me af of de nieuwe 911 Turbo echt 10 seconden sneller is dan zijn voorganger. Als ik naar het lijstje met ‘Ring tijden kijk dan zie ik bij de (oude) 911 Turbo toch echt een tijd staan van 7:38. En die tijd zou door Porsche zelf zijn neergezet. Ik ben geen expert op het gebied van ‘Ring rondetijden, wellicht dat jullie beter weten hoe de vork in de steel zit?

Tot slot wil ik jullie nog even wijzen op onderstaande video waarin Wolfgang Durheimer (Executive Vice-President Research & Development) ons alles uitlegt over de nieuwe 911 Turbo wat je maar wil weten. Enjoy!

Porsche 911 Turbo uitleg



267 reacties

poorsche = fail
gt-r = win
@jdm:
Schitterende woordspeling
Knap gereden! 10 seconden voor een facelift model is zowieso al goed gedaan. Deze Porsche staat mij beter aan als de vorige 997 Turbo.
Krijgt de GT2 dan ook een facelift?
Ze hebben er vast 10 seceonden afgejokt om Nissan te dissen. ;)
Op Zandvoort zou het een prestatie zijn…
Hebben ze die 7:39 zelf als rondetijd gecommuniceerd? Ik dacht na het lezen van de eerste berichten aan 7:29 en aangezien de nieuwe GT3 7:40 schijnt te halen (waar blijft de video van een compleet rondje?) maakt of die pdk en het lage gewicht veel verschil of valt de tijd vd turbo toch flink tegen…
Zit bij de nieuwe de motor achterin? ;)
@ AR147
Ik hoop dat je grappig probeert te zijn
Ik dacht al… 10 seconden sneller? Ik wist uit mijn hoofd nog wel dat de pre-facelift 7:38 deed, ik was erg verbaasd toen ik de titel las. Zo blijkt maar weer dat Porsche testrijders zuigen en dat ze ook geen goede tijden kunnen neerzetten. Hier het bewijs. Ze claimded een tijd geleden ook al dat de GTR veel langzamer zou moeten zijn dan de gevestigde rondetijd van 7:2x. Toen had Porsche een GTR gekocht. Nu blijkt gewoon dat Porsche zelf niet kan rijden?
@jzaero: Wel eens van deze man gehoord toevallig? http://nl.wikipedia.org/wiki/Walter_R%C3%B6hrl
Of bedoelen ze de 911 996 Turbo :roll:
De snelste 911, de EDO Competition GT2 996, heeft nog altijd 7.15 staan op de Ring.
@Roy: tijden van tuning projecten met race onderstel tellen niet. Tegen die auto van Edo zou je bijvoorbeeld een 600+ GT-R van Mine’s moeten zetten en dan zou de 911 van Edo wellicht geklopt worden.. Maar tot racewagens omgebouwde straatauto’s zijn niet te vergelijken met echte standaard productiemodellen.
Is er een persbericht?
-edit: check!-
@ W0o0dy, inderdaad, tuningmodellen even buiten beschouwing gelaten ;]
@ Frangie, uhm :roll: so? We want results…
@Frangie: wat heeft dat er mee te maken?

Dat gedoe met Nissan zit Porsche wel erg dwars he. Guttegut.
@Wessee: Het lijkt mij nogal vreemd om de schuld aan de testrijders bij Porsche te geven, ik denk dat deze namelijk net zo, of misschien wel meer, capabel zijn als die van de andere merken.
Het is ook gewoon een vreemde soap, rond die ringtijden. Ik geloof al die tijden die fabrikanten opgeven ook niet zomaar. Het lijkt mij een goed plan als die tijden gewoon pas serieus genomen worden als er een duidelijk filmpje van de rit met de tijd erbij gemaakt wordt. Dan is al dat gespeculeer meteen over.
@ Frangie, als een testrijder in dezelfde auto (Nissan GTR) niet zo’n fatsoenlijke tijd kan neerzetten als de testrijder die de GTR heeft bereden, lijkt mij het toch duidelijk? Tenzij de auto inderdaad gemodificeerd was. Maar dat lijkt mij niet. Nissan heeft overigens wel gewoon filmpjes op het internet staan.
UPDATE Gallery even wat groter gemaakt voor jullie ;)
Ik wacht wel tot een officieel bericht is uitgebracht. Maar dan nog, is dit een mooie tijd. En waarschijnlijk zal het nog sneller zijn ook, als de oude 7:38 doet.
Hoewel ik persoonlijk een fan ban van de nissan(o.a. voor wat betreft prijs&kwaliteit) wil ik jullie er ook even op wijzen dat een 911(997 GT2) op de TOP GEAR test track 2/10 (twee tiende) sneller is dan de Nissan.. Op de Nordschleife is de Porsche (nu een nwe turbo) een behoorlijk stul langzamer.. Misschien dat de STIG is met alle auto’s een rondje Norschleife moet rijden…

NB; Ik persoonlijk denk dat de auto’s 100% aan elkaar gewaagd zijn.. op baan A = Porsche sneller op baan B Nissan.. Enige (grote) verschil is de prijs..
Nissan GTR mag je helemaal niet als een concurrent zien, dat is een bij elkaar geraapt zooitje van onderdelen. 911 Turbo komt dicht bij perfectie..
@Leonn911:
dat bij elkaar geraapt zootje onderdelen is dan wel in staat om zich sneller te verplaatsen dan het perfecte setje onderdelen van de 911. Ik vind de 911 een erg mooie auto en geloof ook zeker dat porsche qua engineering op een hoog niveau staat, echter de houdbaarheidsdatum qua performance (niet qua verkoop) lijkt toch al enigzins verstreken. Porsche zou eens de ballen moeten hebben om een nieuwe top GT moeten ontwerpen met de motor binnen de assen, double wishbone/multilink rondom, v6 of v8, etc, kortom met z’n tijd meegaan ipv dat eeuwige gefijnslijp aan de 911. Mensen vergeten dat bij de introductie van de 911 de 356 ook nog veel populairder was dan het nieuwe model.
@Leonn911: zolang er nog lui rondlopen zoals jij, die geen idee hebben waar ze het over hebben EN dat soort know-no’s geld genoeg bij elkaar kunnen verzamelen om de hoge prijs van een Porsche te betalen hoeft Porsche zich niet druk te maken over technologische vooruitgang. Jij zou toch alles wel zolang er een Porsche badge op zit….
@Leonn911:
in je originele post noem je de gtr een “bij elkaar geraapt zootje onderdelen” en de 911 noem je “perfectie”. Dat is vrij subjectief denk je niet? Verder geef je herhaaldelijk toe dat het je om het imago van de auto gaat, niet de techniek, waarmee je dus je eigen motivatie omtrent de kwaliteit nogal ondergraaft. Bovendien is uitstraling so wie so subjectief.
goh dat mensen weer gaan zeuren over de GTR snap ik niet…

op autoweek test GTR tegen een Audi R8 V10 en de GTR rijdt de audi zoek :-)

accepteer nu gewoon dat de GTR de betere wagen is, voor de helft van het geld!!!
Jij zou toch alles wel kopen zolang er een Porsche badge op zit….

Verdiep je eens in de techniek van de GT-R en als je het kunt snappen zal je versteld staan van de engineering van die auto. Anders dan de 911 en in de ogen van sommigen lelijk maar technisch op elk vlak minstens zo geavanceerd als alles wat Porsche uitbrengt.
@ Woody, om mij direct in persoon aan te vallen vind ik buiten iedere proportie, maar dat zal wel met de internet-anoniemiteit te maken hebben (op internet grote mond, in real-life een watje). Ik geef in mijn vorige reactie, wellicht op speelse wijze ;) aan dat ik absoluut geen fan ben van de Nissan GTR. Al mag hij het wat betreft prestaties beter doen dan de Porsche, zal ik het nooit in mijn hoofd halen om hem te kopen. De Nissan heeft naar mijn mening het straat-race imago, daarbij denk ik aan de jongens in Subaru’s met dikke knalpijpen eronder. En als ik een Porsche zou kopen alleen om het merk afgezien van het feit dat deze auto’s perfect in elkaar geschroefd zitten, dan is daar helemaal niets mis mee.
@Leonn911: Dit was een inhoudelijke reactie op jou tekst waarin vooral je “kop in het zand” maar wel hard roepen over iets waar je kennelijk geen bal vanaf weet-kletspraat aangepakt wordt. Op de persoon zou zijn dat ik conclusies verbindt over je persoonlijkheid naar aanleiding van je kletspraat.
Wie met shit gaat smijten kan verwachten dat er geen bloemen worden terug gegooid.
ja lekker straatrace imago….met je V6 gewoon een dikke V10 uit de gallardo eruit rijden.

de GTR zal altijd ene liefhebbersauto blijven….mooi toch!!!
Ik werd heel blij toen ik hoorde dat de nieuwe geen awd zou krijgen, weer het bewijs dat achterwiel aandrijving sneller is op droog circuit. Die gt-r tijd vertrouw ik sowiezo niet dus hulde voor de kever.
@Leonn911, Wat jij hier lult klopt voor geen enkele meter, en je praat jezelf ook nog eens de knoop in. Een stuk schroot dat zich wel sneller over de Ring weet te verplaatsen dan jouw geliefde 911 Turbo. Ik vind het zeker terecht dat W0o0dy jou in persoon aanvalt. Mensen zoals jij (fanboys) kramen alleen maar onzin uit om hun eigen merk te verdedigen. Wees eens objectief… Je kan zeggen wat je wil, dat je hem niet koopt, maar een opmerking zonder argumenten is nutteloos. Ik herhaal nutteloos, like you are.
@Leonn911: “De Nissan heeft naar mijn mening het straat-race imago, daarbij denk ik aan de jongens in Subaru’s met dikke knalpijpen eronder.”

Je weet dat je jezelf zo ontzettend diskwalificeert in deze discussie doordat je jezelf op zo’n domme wijze tegenspreekt, hè?
@ Wessee, precies, bovendien, zelfs als de GTR een straat-imago heeft, is het wel een auto die de 911 Turbo eruit rijdt, stock. Moet je nagaan wat ermee gebeurd als je hem opvoerd (zoals met meeste straatraceauto’s gebeurd) :roll:
@amg

Uhm, deze heeft ook gewoon AWD hoor. Weet niet wat je nu loopt te bazelen.
De 997 Turbo Doet het in 7.38 ;)
Dus dan is deze de Ring rondt in 7.28!!


ik weet overigens niet wie en wat dit heeft getest, maar zal wel geen Porsche zijn geweest!

En dan is die trouwens maar 1 sec sneller als de vernieuwde 997 GT3, dus er klopt iets niet aan dit verhaal.

maar goed.
@ amg

kijk eens op autoweek, daar rijdt een GTR een Audi R V10 compleet zoek…

misschien geloof je de tijden dan ook wat meer!!
Enne, met welke transmissie is er gereden?!

Handbak of PDK!?
Laten we even teruggaan naar de basics. Ik ben geen fan van de Nissan GTR maar wel van de 997Turbo, daar is helemaal niets mis mee. Dat ik een liefde heb voor een bepaald automerk desalniettemin. Ik krijg het idee dat hier beredeneerd wordt op basis van vermogen en simpele ‘0-100 getallen’.(niets mis mee) Een goed voorbeeld vind ik de getunede toyota’s en honda’s die met gemak een lamborghini eruit rijden. Prachtig allemaal, maar in zo’n ordinair ding wil je toch niet gezien worden?
Hetzelfde heb ik dus met de Nissan GTR, al is hij nog zo snel hij heeft voor mij het imago van een straat-racer en dat zal hij altijd blijven behouden. Als ik met zoiets over straat rijd zou ik me schamen. Daarentegen straalt een Porsche voor mij klasse uit. Dit is mijn mening en zo denkt iedereen er anders over. Tot slot wil ik opmerken dat de bovenstaande lui nog veel kunnen leren van het op normale wijze discussie voeren, kom op jongens doe gewoon normaal!
@Leonn911:

Nope, kant noch wal..

“Een goed voorbeeld vind ik de getunede toyota’s en honda’s die met gemak een lamborghini eruit rijden. Prachtig allemaal, maar in zo’n ordinair ding wil je toch niet gezien worden?”

Lexus is niet ordinair en een Honda NSX is een icoon.

Daarbij is de kwaliteit van hun motoren verre van ordinair.
Of is topkwaliteit tegenwoordig ordinair?
Lotus gebruikt dan zeer ordinaire blokken. :roll:

Porsche is in mijn ogen pas ordinair.
Een Porsche is de instapper in het hogere segment. Speciaal voor mensen die helemaal geen inspiratie hebben en bang zijn wat de buren denken.

Uitzonderingen zijn er ook. Die hebben er dan een Lotus met Toyota blok bij. ;)
@RenesisHP:

Nog een mooie.

Een gepimpte Audi is niet ordinair?
“Subaru’s met dikke knalpijpen”..

Noodzakelijk bij grotere turbo’s.. :roll:
Leonn911: Nee, jij moet leren discussieren. Jij verkondigd jouw subjectieve mening als feit, worden jouw feiten weerlegt dan krabbel je terug en dan ligt het er opeens aan dat andere mensen wel echte feiten gebruiken. Dát lijkt mij geen normale wijze van discussie voeren.
@Leonn911, vriend, jij kan een voorkeur voor een merk hebben, best. Jij kan vinden dat de Porsche een betere uitstraling heeft. Maar is dat meteen een reden dat de GTR automatisch een rijdende schroothoop is? Of je nu bezig bent met jezelf hieruit te lullen weet ik niet, maar die fanboy opmerking staat er. En ik vind ze op niets slaan. Triest dus.
“Nissan GTR mag je helemaal niet als een concurrent zien, dat is een bij elkaar geraapt zooitje van onderdelen.”
Discussie voeren is uit basisbeginsel subjectief, waar ik me alleen aan stoor is dat er direct met stront gesmeten wordt waardoor het plaatsen van reacties op een nieuws/discussie-platform als Autoblog een stuk minder leuk wordt.
@ Leonn911

dat is nu apart want als ik voor de keus gesteld wordt om te MOGEN kiezen tussen de porsche 911 en de GTR dan zou er geen haar op mijn hoofd zijn die erover nadenkt om de 911 mee te nemen.

ik vind dat geen status hebben maar meer een zoveel in dozijn auto.

waar ik vroeger mijn hoofd omdraaide omdat er een porsche voorbij reed, doe ik dat nu echt niet meer.

alleen al in het half uurtje op de weg naar mijn werk kom ik er altijd wel 1 a 2 tegen…het is niet meer origineel!!!
@ Johan, kijk johan aan mensen zoals jij hebben we wat
Nee want dat is Duits (=heilig)

Een cursis begrijpend lezen voor hem kan ook geen kwaad. Of is dit nu te veel “op de man” spelen?
@Leonn911: “Discussie voeren is uit basisbeginsel subjectief, waar ik me alleen aan stoor is dat er direct met stront gesmeten wordt waardoor het plaatsen van reacties op een nieuws/discussie-platform als Autoblog een stuk minder leuk wordt.

LOL laat me niet lachen.. wie smeet er hier eerst met stront… Wie de stront kaatst kan hem terug verwachten :roll:
[email protected] Zo evolueren spreekwoorden en gezegden.
Als je dat met stront smijten noemt dan hebben wij een meningsverschil..
@Leonn911, het spijt mij hoor, maar wat noem jij dat figuurlijk stront smijten? Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zonder onderbouwing, noem ik niet een waardige reactie. Nutteloos, een hoopje stront dus.
wat noem jij dan*
Dat menigsverschil was er al want jij waant eerst strontgesmijt terwijl er niks aan de hand was.
jongens, jongens..Doe toch eens allemaal relaxt! Het is toch geweldig dat er nog een oervorm als de 911 is? De auto is een klasse apart. De Gtr is ook gewoon een superkanon! Tuurlijk heeft de 911 meer “charmes”, maar ik vind het heel fijn dat er auto`s zijn als de Gtr. Porsche en Nissan zijn naar elkaar toe gedwongen de lat steeds hoger te leggen. En daar is toch niets mis mee?
Is @Leonn911 niet gewoon @autogek met een ander naampje? Die ging eerst ook scheentjes trappen en dan klagen als hij een weerwoord kreeg.
@sjizzl , alle respect voor de 911 hoor, maar ik heb geen respect voor fanboys die reageren zoals Leonn911 :roll:
@ jzaero, in mijn allereerste reactie zeg ik iets over de auto, wellicht enigzins kort door de bocht, maar een opmerking die ook weer goede tegenargumenten kan uitlokken. Vervolgens komt er een reactie van Woody die helemaal niets meer met de discussie te maken heeft en zaken vast stelt over mij als persoon. Dit vind ik namelijk nogal laag bij de grond en absoluut niet discussiewaardig. Dat noem ik met stront smijten :)
Het begon allemaal bij jou, dus de stront komt ook terug. Punt. Onderbouw je reacties volgende keer maar beter, want deze keer was het gewoon een grote faal.
Ik zou eens huid kweken als ik jou was Leonn911. En zoals bij elke goede discussie lokt een goed argument goede tegenargumenten uit. Dat van jou was, zoals al gezegd en door jou niet begrepen, jouw subjectieve mening die jij als feit verkondigd.
Hij blijft zelfs doorjanken. :cry: :cry: :cry:

Zeker weten geen @autogek? :twisted:
@ jzaero, beter onderbouwen is, als ik de meningen zo peil, volgende keer een betere optie inderdaad. Maar je kunt niet zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor dit soort laag bij de grondse reacties van Woody.
@Leonn911: Ja hoor mijn reacties zijn laag bij de grond omdat ik het beestje bij de naam noem of omdat jij niet weg komt met je stompzinnige geblaat?

Je reactie is die van iemand die totaal geen kennis van zaken heeft, maar dan is het idd van laag niveau als ik zeg dat je niet weet waar je over praat, logisch :roll:

Maar goed laat maar zien dat je iets zinnigs kan zeggen over het onderwerp.. the floor is yours ….
Opzich wel, jij lokt de reacties uit, dus jij bent verantwoordelijk voor de gehele discussie.
BTW laten we deze disccusie maar ophouden en verder gaan waar het daadwerkelijk over gaat AUTO’S!
Ja dat proberen we toch :roll: Zolang er zinnig gereageerd wordt, is dit allemaal niet nodig…
autoblog….mogelijk ingrijpen? deze discussie loopt een beetje uit de hand.

laat vooropstaan een 911 is een topauto die geschiedenis heeft geschreven en dat zal blijven doen. Het is nog steeds een van de beste autos die door vele gestuuurd kan worden, want het is een sportwagen waarmee je ook gewoon kan rijden!!!

is een 911 of porsche nog apart? er zal denk niet zo vaak meer een porsche poster een bed hangen…het is een beetje een allemansauto geworden van de wat ruim bemeten portemonnee.

de GTR is gewoon bruut, klaar, die rijdt een V10 eruit ofdat het niets is. en dat voor 100.000 euro minder.

heb ook daar respect voor, mensen moeten niet direct alles (ver)oordelen omdat het wel of niet buiten europa wordt gemaakt.

dat maakt zo een forum achtig blog nu echt vervuild.
groot gelijk johan
Ik ga hier geen woord meer aan vuil maken, op deze manier kun je geen discussie voeren
@Leon: Idd. Doe er wat aan!
Hé, knulletjes alhier, probeer het eens. Een wat hoger niveau te halen dan die speelplaats “discussies”.
Overigens is tegenwoordig de enige 911 die mij kan bekoren de 911 Sport Classics, de andere 911’s zijn zo ‘common’.
@jzaero: Ja, maar zo’n Turbo of een Targa kan mij ook wel bekoren. Als ik het kon zou ik nooit voor een Porsche gaan, vooral omdat er in die prijsklasse veel meer lekkers te krijgen is wat meer naar mijn gading is.
de tijd is officieel 7:27 geworden, 0,3 seconden langzamer dan de Nissan GTR (die op plek 11 staat)…Kortom, 11 seconden sneller dan de vorige 911 Turbo, en dat is zeer netjes te noemen !
@Megakix: officieel ja? staat het op de site van Porsche oid?
Laten we het even inhoudelijk houden, het woordje “stront” is nu wel vaak genoeg gebruikt.
@autoblogger:

Je hebt gelijk. Het gaat over een Porsche.
Porsche is Duits, dus scheiße is gepaster. ;)
Natuurlijk is die 911 traag.

Zelfs een M3 kan hem bijhouden.
@ Megakix, waar heb je die info vandaan?
@ Wessee, ja maar als ik het geld moest uitgeven aan een Porsche, had ik de 911 SC gehaald ;) Die is toch wel een stuk exclusiever. Helaas zo exclusief dat je hem waarschijnlijk niet kan bezitten ;)
..ik lees het net af op de site waarop de snelste circuittijden in de wereld staan…fastestlaps.com…ik vond het namelijk een waardeloos stukje ‘tijdschrijven’ zoals het hoofdartikel het bracht (i.r.t. de oude 911 tijd), vandaar…beetje zelfonderzoek.
@Megakix: ik wil het best geloven, maar dat fastestlaps is ook gewoon een soort blog oid, volgens mij hebben die geen extra info. Ze hebben het gewoon ergens “gelezen”, net zoals wij…

Main purpose for http://www.fastestlaps.com is to collect lap times from different tracks for different cars. All lap times seen in this portal are collected from various trusted sources – mainly automotive TV shows and car magazines.

Het is dus nog steeds wachten op officiele info.
Ik weet mijn geld wel beter te besteden. ;)
is er ooit een officiele test geweest tussen de turbo en de GTR waarbij gereden is door dezelfde persoon? link? ;)
@pilot:?i? is er ooit een officiele test geweest tussen de turbo en de GTR waarbij gereden is door dezelfde persoon? link? ?/i?
http://www.youtube.com/watch?v=NWcv7Zp0H78
@autoblogger; ja je hebt op zich natuurlijk gelijk, maar het zijn wel toonaangeende personen / instituten die deze informatie doorgeven. Ik twijfel daarom niet zo snel aan die informatie, omdat het steeds geverifieerd wordt bij de bron…maargoed,’bij twijfel niet inhalen’, daarin heb je natuurlijk gelijk !
Wat de ronde tijden betreft kan een verschil in temperatuur/wind op een lange baan als de Ring aardig wat verschil maken. Zelfs hoge of lagedrukgebieden kunnen zomaar een paar seconden uitmaken op 7,30 min. Tel alles bij elkaar op, en daar zie je al snel zo’n 10 seconden verschil.

Om verschillende wagens goed te testen moet je een test hebben die op 1 dag met 1 rijder is gedaan. Alleen dan krijg je echt betrouwbare info.
@Fiat Coupe:
Beter zou zijn om bijvoorbeeld een jaar lang elke dag te testen met autos met verschillende rijders en dan de gemiddelden te nemen. Een rijder is toch niet de hele dag even scherp en sommige autos liggen hem beter/slechter etc.
Is er iemand die eigenlijk geïnteresseerd is in 10 seconden verschil in rondetijden? Op zo’n enorme track kan dat komen van een verschil in luchtdruk, of nog simpeler dingen zoals de hoeveelheid benzine die over is in de tank… :roll:
Oh for Pete’s sake. Lezen mensen elkaars reacties hier nou echt niet?
@Wessee: Heb jij alle 90 reacties doorgelezen dan? Lees jij altijd elke reactie door voordat ze zelf een reactie plaatst? Ik kan me interessanter dingen bedenken… ;)
@Citrofiel: Iig de paar laatste berichten ja. Nu jij weer.
@Wessee: Ik las ook de laatste paar reacties, anders had ik niet geweten wat jij geschreven had hè? :P Maar ik vraag me wel af op welke reactie je nu precies doelde in je reactie over het leven van elkaars reacties.
@Citrofiel: Dat was al een oude. Bijna alles is al 3x gezegd hier. Komt omdat ik deze discussie wel actief heb meegemaakt een keertje. ;)

@Rick dos: maar het hartje niet.
Hé mensen, hier wordt altijd geroepen dat de GT-R de helft minder kost dan de Porsche, hè? Maar feitelijk is dat hetzelfde als roepen:

“Ik doe mijn boodschappen bij de Aldi! En de brood en kaas die ik daar koop is veel goedkoper dan de brood en kaas die jij bij de bakkerij en kaasboer koopt!”

Natuurlijk is dat zo. Maar als je heel eerlijk bent, hè. Dan heb je toch ook liever je brood bij de bakkerij dan dat je dat fabrieksbrood van de Aldi eet? En liever die vers gesneden kaas dan die fabriekskaas van de Aldi?

Zie je het al voor je? Dat lekkere vers brood, de geur van vers brood en die lekkere harde korsten. Vervolgens zo’n lekker plakje kaas tussen twee broodjes leggen en dan een hap nemen. Waarbij de kaas bijna smelt in je mond. Lekker hè?

Ja, precies. Dat dacht ik al. Dat is precies hetzelfde bij deze auto, maar dan is de GT-R fabrieksbrood met fabriekskaas en de Porsche vers brood van de bakker en verse kaas van de kaasboer.

Eet smakelijk.
@Rick dos:
wat een onzinvergelijking, als je nou een lada met een porsche zou vergelijken zou het nog ergens op slaan maar dat is dus niet zo. Een betere vergelijking is eten bij een michelin sterren restaurant voor €1000 (porsche) en eten bij een restaurant waar nog nooit een michelin inspecteur is geweest maar waar het eten wel beter smaakt en je bovendien maar de helft betaalt (nissan). Bovendien, hoeveel porsches zie je op de weg en hoeveel gtrs? Juist ja.
@Rick dos, doel je nou op het rijden van die auto, of de bouwkwaliteit ervan? Want als je het resultaat van ‘fabrieksbrood’ vergelijkt met het resultaat van de GTR komt dat dus niet overeen. In deze zin is het dus: het fabrieksbrood verslaat de bakker. Het tegenovergestelde van jouw redenering ;] Tenzij je het gevoel bedoelt, maarja. Dat is persoonlijk
@jzaero:

Fabrieksbrood verslaat de bakker door de efficiëntieslag.

Zo ook, bij de GT-R. Ja, het is goedkoper. Ja, het doet hetzelfde kunstje als de Porsche. Maar uiteindelijk, door al die computers aan boord van een GT-R, is het smakeloos. Net als je fabrieksbrood dus.
@Rick dos: Alleen is er meer handmatig geknutseld aan de GTR dan aan zo’n 997. Dus ja, nog een klein puntje voor Nissan dan? :o
@Wessee:

Nope, wordt gewoon tussen andere Nissan’s (Infiniti’s) geassembleerd.

http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=124083
@Rick dos:

De motorblokken zijn in ieder geval gedeeltelijk handgebouwd. ;)
@Rick dos:

Bedankt voor die quicktime update. ;)

Mijn motorblok is ook handgebouwd.. Door een dude die teveel met strijkerbommen in zijn handen heeft gestaan..

Van Porsche wist ik echter niet. Ik dacht dat dit alleen bij een paar uitzonderlijke modellen het geval was.
@Rick dos, prima beargumenteerd, ik zal het niet weten ;] Moet daarvoor toch beide auto’s hebben gereden voordat ik daarover kan oordelen.
als er iets wel fabrieksbrood is dan is het de 911 wel ..

erg ?? welnee een gouden formule behoef je niet te veranderen ..
en computers !!
als er al meer in de GT-R zit dan zal het echt niet meer dan 10% zijn ..
Assembly line van een Panamera bijvoorbeeld.

http://vodpod.com/watch/1542445-2010-porsche-panamera-assembly-line
@Rick dos:

O god no. Niet weer de Panamera.. :shock:
Op die video zie je meteen waarom Porsches zo duur zijn. Ze willen het natuurlijk doen lijken dat er veel aandacht besteed wordt aan elke stap, maar die lui zijn gewoon treuzelende slakken.
@Wessee:

Dat zeggen ze ook van die bakker. Ach ja, vakmanschap…
@Rick dos: ja man, bak gewoon dat brood. Dat getreuzel ook altijd.
@Wessee:

Antwoord daarop is mijn eerste comment. ;)
@Rick dos, inderdaad, de motorblokken uit de GTR zijn hand-made. Meer dan bij de porsche of niet?
Ja maar stel ik ga andere metaforen gebruiken. Bijvoorbeeld…aardappelpuree. De een zegt: “Ik koop Maggi Instant Puree”. Diegene gaat voor de naam. Een ander zegt: “ik koop Euroshopper”. Die gaat voor het goedkope. Een ander zegt: “Ik pak mijn puree lekker bij de aldi, die smaakt net zo goed”. Nu weet ik vanuit een oud bijbaantje. Die drie zijn precies, maar dan ook precies hetzelfde. Afgevuld op dezelfde machines, dezelfde tests gehad en komen van dezelfde aardappels af.
@Wessee:

Met jouw metafoor hebben we VAG te pakken.

We hebben VW, SEAT en Skoda allemaal precies hetzelfde, maar Skoda is het goekoopst. Die metafoor gaat niet hier op dus. ;)
Hmm, dan plaats ik em later bij een “Mijn VAG-product is beter dan de jouwe” bericht. :D
@Wessee:

Haha! Als ik niet eerste ben! :P
Oh wacht, wat heeft VAG toch laatst gekocht? Of geldt dat niet?
@Wessee:

Ik vrees met grote vrezen voor de toekomst van Porsche….maar goed, we zullen zien.
grinnik, toch altijd weer lache als je bedenkt dat je bij een vergelijking tussen S4 en 335i uitkomt op een partijtje vrouwenmodderworstelen…en bij een Porsche tot een deeggevecht…;-)
Komisch dat de GTR haters zoals Ricky altijd zeggen dat het een emotieloos geval is, terwijl het meerendeel van het auto journaille het een zeer belevenisvolle auto vindt, helemaal niet steriel.

Ook het computersverhaal is achterhaald. Een Turbo heeft ook AWD, PSM en allerhande funky electrogizmo’s om dat ding op de weg te houden.

Maar de Porsche is wel vol emotie.

Dat je een hekel hebt aan de GTR, best, dat je een voorliefde voor Porsche hebt, best. Maar kom er gewoon eerlijk voor uit ipv deze onzinargumenten. Vader van een vriend van me heeft een gloeiende hekel aan Japanse auto’s. Zonder reden. Geeft ‘ie ook meteen toe. Klaar. Basta.
@bozewolf:

Kan niet zeggen dat ik de GT-R haat. Kan namelijk dingen relativeren…

@super

Zoveel andere redenen mogelijk zonder dat we die van jou hoeven te volgen…Bijvoorbeeld: hoelang wordt de Porsche al gebouwd en hoelang wordt de GT-R gebouwd? Om maar wat te noemen…
@Rick dos:
ja en wat heeft hoe lang ze gebouwd worden met de kwaliteit of prestaties te maken? kever is ook langer gebouwd dan gtr, is de kever daarom beter? of sneller? Noem dan eens iets dat dat beter is aan de 911 dan de gtr en beperk je daarbij eens tot dingen die niet aan smaak onderhevig zijn en die je redelijkerwijs kunt staven met feiten. Overigens interesseert me het geen moer welk merk “beter” is, vind het alleen erg interessant dat nissan voor veel minder geld een betere auto (qua prestaties) lijkt te kunnen bouwen.
Da’s wel een hele slechte ontwijkmanoeuvre. Ik wil je ook best “geen GTR fan” noemen. Rest nog steeds dat je argumenten als slappe snikkel op slagroomtaart slaan.
@bozewolf:

Mja, het is toch wat, hè?

@super

Nee, maar wat wil jij dan met je vraagstelling bereiken? Wil jij dan zeggen dat je de Porsche meer ziet omdat de kwaliteit beter is en de prestaties beter zijn omdat je ze vaker ziet?

De reden dat Nissan de GT-R goedkoper kan aanbieden komt o.a. terug in het filmpje.
@Rick dos:
eh, niet zo moeilijk hoor, je vergelijkt een porsche met brood van de bakker en een nissan met brood van de aldi; dus massa product versus kwaliteitsproduct, logischerwijs zou je dus meer gtrs (want massaproduct) moeten zien op de weg maar dat is niet zo.


En noem dan eens iets dat beter is aan de porsche dat niet aan smaak onderhevig is en dat je kunt staven met feiten?
@super:

Volgens mij heb je de strekking van mijn eerste comment niet helemaal begrepen. Die staat namelijk bol van smaak.

Mijn reactie op jouw vraagstelling is dus correct en mijn voorbeeld blijft dus staan. Maar ik kan je een ander voorbeeld geven; men gaat liever naar de bakker (Porsche) dan naar de Aldi om te genieten van brood. Marktwerking dus.

Maar naar welke feiten van mij zoek je dan op een topic waarin staat dat de Porsche 10 seconden sneller is op de ‘Ring? Geef me ff een aanzetje zodat ik weet waar ik moet zoeken.
@Rick dos: Wat een l** op een drumstel vergelijking zeg…. Een auto vergelijken met een brood, leuk geprobeerd, maar onzin natuurlijk.

Het feit dat Nissan de assembly op een productielijn tussen de Infiniti’s uitvoert zegt niets over de kwaliteit van de auto (niets negatiefs in ieder geval). Door de kleine aantallen is het nodig om efficieënt te werken omdat ze anders net zo duur zouden zijn als de Porsches. Verschil is dat Porsche iets van 30.000 911’s produceert per jaar…….. en dat is natuurlijk verre van compleet handwerk. In werkelijkheid is de productielijn van Porsche grotendeels afgekeken van de japanners juist omdat de kwaliteit hoog moest zijn en het tempo fors omhoog moest in de Porsche fabrieken. Ook bij Porsche wordt er dus een massaproductiemethode gebruikt voor de assemblage, alleen doen ze in die fabriek niet meerdere modellen tegelijk…en dat hoeft ook niet omdat ze er zoveel van bouwen.

Ook bij Nissan is het bouwen van de motor handwerk dat door specialisten wordt uitgevoerd, net als bij de 911. De transaxle versnellingsbak en achterwielophanging wordt in een speciale off-line procedure geassembleerd omdat de uitlijning (laser allignment) daarvan extra aandacht nodig heeft….

Kortom allesbehalve broodfabriek. Maar als je dan toch per sé het bouwen van een auto wil vergelijken met broden bakken dan is het productieproces van Nissan:
een kwaliteitsbakker die het rijzen en bakken van het brood op traditionele uitvoert maar het verpakken geautomatiseerd heeft…. niet minder kwaliteit maar wel efficiënter.

@bozewolf: nog grappiger is dit: Dezelfde lui die GT-R afzeiken als een emotieloze computer (terwijl een 911 turbo bijna net zoveel electronica en systemen aan boord heeft) proberen af te doen (en daarme rechtstreek ingaan tegen mensen die met de auto hebben gereden en WEL weten waar ze het over hebben), omdat er door diezelfde journalisten gezegd wordt dat iedereen hard kan gaan in de GT-R. Die mensen dweepen wel rustig met de Veyron…. een auto die… hoe zat het ook al weer? Oh ja de performance van een Hypercar biedt in een auto die niet moeilijker te rijden is dan een Golf…. Voor die Veyron vallen ze bijna in katzwijm, maar de GT-R kan geen spannende auto zijn….

Sommige mensen zetten zich daarmee wel erg voor joker. Wie de schoen past, veel plezier met het aantrekken!

On-topic: de tijd van 7:29 zou een prestatie zijn die past bij de ambities en de upgrades die Porsche heeft doorgevoerd..en zou een beetje meer in lijn zijn met de verbetering die gerealiseerd is bij de 911 gt3… Als het werkelijk 7:39 zou zijn dan zou ik zeggen dat Porsche veel werk heeft verzet en er weinig mee op is geschoten… En eigenlijk denk ik dat ze daarmee geen genoegen zouden nemen bij Porsche, laat staan dat ze het uitgebreid naar buiten zouden brengen als het zo was.
Ben het helemaal met Rick Dos eens wat deze discussie aan gaat. Daarbij blijft het een persoonlijke kwestie. Ik val voor de charmes van de 911. Daarbij heb ik een hekel aan japanse auto’s, geef liever meer geld uit aan een kwalitatief betere auto, die ook niet het imago draagt van de straatrace. De GTR kan dan nog zo snel zijn, ik wil er niet in rijden :D
“Het feit dat Nissan de assembly op een productielijn tussen de Infiniti’s uitvoert zegt niets over de kwaliteit van de auto (niets negatiefs in ieder geval). Door de kleine aantallen is het nodig om efficieënt te werken omdat ze anders net zo duur zouden zijn als de Porsches.”

Precies mijn punt. Gaarne dit in het vervolg ook bij al die GT-R fanboys aan het verstand brengen.
@Rick dos: volgens mij was je punt dat de kwaliteit lager zou zijn door de productiemethode, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben dan….

Voor wie zelf wil zien hoeveel handwerk de productie van een 911 werkelijk is….
http://www.porsche.com/italy/aboutporsche/virtualfactorytour/porschezuffenhausen/tourofproductionoperations/
@w0o0dy:

Ik heb het nergens over kwaliteit. Dus je hebt me inderdaad verkeerd begrepen. Andere beginnen over kwaliteit en prestaties.

Neemt niet weg dat, net als fabrieksbrood, Nissan (fabrikant van brood) middelen kan aanwenden die Porsche (bakker) niet heeft.

Als je trouwens mijn linkje volgt in mijn comment van 18.44 kom je op hetzelfde uit.
‘je hebt Porsche rijders en je hebt Nissan rijders’
Overigens zei ik eerder dat op de productielijn van de 911 geen andere modellen worden gebouwd, maar dat is niet juist…. de Boxster (en dus de Cayman?) deelt de productielijn met de 911.
sebastianchubasco
We kunnen het verloop van deze discussie voor 99% met zekerheid voorspellen door eenvoudigweg de porsche 911 turbo door een bmw 335i te vervangen en de nissan gtr door een audi s4 te vervangen.

een hoop saaie auto’s bij elkaar, doe mij maar een lancia!
Lancia?! De kringloopwinkel in de autoindustrie bedoel je? Alleen interessant als je van 2e hands houdt… :P ;)
Wat een gave bak seg! Zal wel bij een droom blijven denk ik :-)
Als je hebt niet over kwaliteit hebt/hebt gehad, dan slaat die hele brood vergelijking toch ook weer nergens op. Je leutert over Aldi-brood en warme bakker-brood en dan vind je het gek dan mensen denken dat je ’t over kwaliteit hebt.

Leuk geprobeerd, Rick, maar je kunt beter gaan pitten voordat je jezelf nog verder in een hoekje lult.

Alhoewel ik ieder moment de gangbare “jullie snappen me niet” troefkaart verwacht, die het laat lijken alsof wij allen hersenloze mongolen zijn en Ricky de slimste man van het universum is.
@bozewolf:

Mij niet begrijpen is een gevolg dat jij niet begrijpend kan lezen.

Als ik woorden gebruik als “lekker” “lekkere geur” nog een keer “lekker” en daarna nog een paar keer “lekker” en ik sluit af met een “eet smakelijk” logisch dat je dan op kwaliteit uitkomt. Ik kom op smaak uit. Maar goed dat begrijp je niet.

@sebastianchubasco

That’s true.
sebastianchubasco
porsche is bakkersbrood en datsun fabrieksbrood, maar de lekkerste recepten komen uit italie!! :)
hahahahaha bozewolf heeft wel humor, al heeft hij het bij het verkeerde eind…
Zoooo…… Even bijgelezen. Helemaal eens met Rick dos. Niet omdat ik een voorliefde voor Porsche heb, maar omdat zijn vergelijking echt klopt.

Ennehhh.. wOoOdy: wordt jij niet moe van jezelf… Kansloos.
@Ferdinand1: nee ik wordt vooral moe van fanboys zoals jij die zelf niets te melden hebben en daarom meelopen met iemand die kletspraat vergelijkingen neer kladdert. Het enige dat jij doet is zeuren over het commentaar van anderen (in dit geval mij), over kansloos gesproken..
Ik heb een jaar of 4 geleden een 2e hands porsche gekocht uit 2001. Die had toen 75.000km op de teller staan. Nu staat ie bijna op 175.000, en het ding gaat nog als een trein. Ben er niet echt bepaald zachtzinnig mee, veel knallen met die bak!! Nog geen ernstige reparaties gehad aan motor of transmissie. (afkloppen).
Hoewel ik de GT-R een mooie auto vind, en zwaar onder de indruk van z’n cijfers ben, vraag ik me serieus of hoe lang zo’n nissan het had uitgehouden met mijn rijstijl :-)
“w0o0dy [ reply ]
15 October 2009 om 12:31
@Leonn911: zolang er nog lui rondlopen zoals jij, die geen idee hebben waar ze het over hebben EN dat soort know-no’s geld genoeg bij elkaar kunnen verzamelen om de hoge prijs van een Porsche te betalen hoeft Porsche zich niet druk te maken over technologische vooruitgang. Jij zou toch alles wel zolang er een Porsche badge op zit….”

Inderdaad. Kansloos.
@Sharp: lezen is moeilijk? “Het enige dat jij doet…”
wat een kortzichtig gedoe zeg, kappen met die grappen :D haal een GTR en rij hem na een jaar stuk of ga voor de 997T en heb er jaren plezier van! easy like that 4 me
en weer een nieuw hebbedingetje…;)
@Woody: wat voor auto rij jij prive? Je lijkt me een heel vervelend mannetje, ben benieuwd wat voor auto daar nou bij hoort.. citroën? of misschien toch nissan? hahaha
@pilot: LOL
@pilot: Denk je nou echt dat ik een vervelender mannetje ben dan iemand die het nodig heeft om een reactie zoals die van jou te plaatsen? Goed bezig knul.

@laurens: wederom laat je zien uit wat voor een hout jij gesneden bent.

on-topic: iemand nou al iets zinnigs en betrouwbaars kunnen vinden over die rondetijd? Teveel teksten die niets toevoegen en/of niet met het onderwerp te maken hebben, al laat ik me daar ook teveel toe verleiden door figuren die niets zinnigs te melden hebben en eigenlijk een reactie niet eens waard zijn.
@W0o0dy: nou niet de boel gaan zitten verdraaien het is gewoon een simpele vraag die ik stel, antwoord graag :D
@w0o0dy: LOL. Maar wel anders…
@w0o0dy:
Ooohh…ik heb genoeg zelf te melden over dit topic, maar dat is allemaal al gezegd. Ik zit nou eenmaal niet 24/7 op AB. Als ik dan bij-lees kan het zijn dat ik het met iemand eens ben. Daar kom je af en toe iets verder mee..

“Teveel teksten die niets toevoegen en/of niet met het onderwerp te maken hebben, al laat ik me daar ook teveel toe verleiden door figuren die niets zinnigs te melden hebben en eigenlijk een reactie niet eens waard zijn”
Hahahaha!! :D :D Laat me niet lachen. Jij reageert zeker wel lekker on-topic. De eerste die weer met de GT-R kwam aanzetten ben jij! En nou niet gaan zeuren dat die reactie “wel degelijk” iets heeft toegevoegd. Over fanboys gesproken zeg…
Volgens mij snappen mensen het niet :roll: Het enige waar w0o0dy een hekel aan heeft zijn de fanboys met reacties zonder inhoud, die daarnaast afkrakend zijn voor het ene merk en het andere merk de hoogte in prijzen. En dat is precies waar ik ook een hekel aan heb. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook voorkeuren voor merken, niet in grote mate overigens, maar ik beargumenteer negatieve punten objectief. Wat is het nut ervan om reacties zoals “GTR is schroot” te roepen… en zo zijn er nog ontelbare voorbeelden. Een echte autoliefhebber zou eigenlijk geen enkel merk subjectief moeten afkraken. In the end, those are all cars…
@pilot, een automerk heeft niets met een karakter te maken.
@jzaero: ooh jazeker wel, denk er maar eens goed over na. Ik durf te wedden dat jij in zo’n oude turken passat rijdt. (dat was een grapje overigens)
Een vraag die je stelt omdat je zelf geen inhoud aan je post kan meegeven.
En dat sloeg dus op pilot, die gezien de reactie op jzaero dus echt geen idee heeft waarover hij praat.
@Wessee, ooh jazeker wel ik probeer de discussie alleen wat leven in te blazen. Met lui als jullie die alleen maar over cijfertjes kunnen ouwehoeren, en niets doen met de emotie/charmes die een auto voor iemand kan uitstralen wordt het zooooo saai.
@pilot .. hey suffe ..
niemand heeft hier een nieuwe Porsche of GT-R ..
maakt dat uit ?? nee ..
kan iemand met deze discussie een Nobel-prijs winnen ?? nee ..
is het just entertainment ?? ja ..
zijn “emotie/charmes” domme napraterij van de pr-machines ?? ja ..
@pilot, Oooh jeetje wat zijn we grappig ! :O Tjonge je zou clown moeten worden :roll:

Tuurlijk heeft de autokeuze wel degelijk met je voorkeuren te maken, maar in mindere mate je persoonlijkheid… Vooroordelen als BMW/Audi-rijders zijn aggressieve weggebruikers slaan nergens op. Er zijn altijd verschillende groepen mensen die een auto kopen. Een om een heel merk voor één groep afkraken heeft geen inhoud. Jouw reactie dus ook niet.
Porsche en emotie, pilot toch. Je bevestigd alleen mijn aanneming over jou persoon. Ik denk niet dat jij al mijn posts heb gelezen. Had je dat wel gedaan, dan weet jij dat ik gewoon nergens over cijfertjes heb.
@pilot: Oh, in jouw geval rij je dus een auto die niets met positieve emoties/charmes te maken heeft :roll: aangezien jij onnodige discussies wilt aanwakkeren die nergens over gaan..
@jzaero. Vooroordelen slaan idd nergens op, maar je moet wel toegeven dat fanboys zoals we ze hier veelvuldig zien, zo’n vooroordeel dikwijls bevestigen.
@Wessee, true, maar die mensen neem ik niet serieus ;] Zijn vast 12-jarigen die net weten hoe ze internet moeten gebruiken (Hé, een vooroordeel!).
Jongens toch neem het leven niet zo serieus, we hebben het maar over auto’s
Goed. We kunnen het hier wel allemaal persoonlijk gaan maken, maar de vraag blijft staan; 7 minuut 39, foutje van Autocar?

Want volgens mij is de tijd van het vorige model al iets van 7.40.
@pilot: loool, je neemt jezelf niet eens serieus, eerst plaats je een reactie dat auto’s met emotie en charmes te maken hebben, en nu zeg je dat het niets serieus is… Wat klopt er niet?
Vooralsnog is niks officieel bevestigd dus eigenlijk….is deze hele discussie helemaal niet nodig. :D
@Rick dos: zijn we al een tijdje nog steeds niet over eens ;P fastestlaps.com (o.i.d.) zeg 7:28
@Lincoln eerste 4 stellingen kloppen, de vijfde niet, en dat is een feit :)
@pilot ..
laat ze gewoon lekker kibbelen over cijfertjes ..
dat doen ze met hart en ziel ..
ik snap er ook nooit iets van hoor .. maar iemand vervelend noemen draagt nix bij in deze “ernstige” zaak ..

en dat “jij rijdt zeker” staat alles behalve netjes ..
@wOoOdy vervelend?

Dat is voor mij een nieuwe. Ik heb zo’n idee dat hij vooral vervelend is tegen mensen die er een beetje om vragen.

@Rick Dos en @wOoOdy is een ander verhaal. Die zitten elkaar graag in de haren. Doen ze al jaren. :D

Ik heb over het algemeen met beide vrij weinig problemen. Toch zet ik net zo makkelijk mijn eigen mening neer.
Die staat net zo makkelijk haaks tegenover hun mening.

Nu mogen jullie mij uitleggen hoe het kan dat ik wel lol kan hebben met deze mannen?

@pilot.

Ik weet wat @wOoOdy in het dagelijks leven bestuurd.
Je kan er bijna niet verder naast zitten.

OT. Deze discussie is ondertussen al een tijdje bezig.
Tegen de tijd dat wij klaar zijn gaat die Porsche weer 10sec sneller over de Nordschleife heen en kunnen we weer opnieuw beginnen.
Ahja weetje het is gewoon leuk om een bepaald soort bloggers hier een beetje uit de tent te lokken, daar kan ik enorm om lachen. BTW heeft iemand die enorme ‘kitsch’ chromen flippers opgemerkt bij het stuur, beetje jammer he.
1: De Nissan wordt in het artikel al genoemd.
2: jdm was de eerste van de reacties die de GTR noemde.
3: Je conclusie raakt kant noch wal, is zonder argumentatie en je verwijt iemand anders van je eigen gedrag.

Goed bezig!
@Wessee:
Ik kom hier zeer waarschijnlijk al langer dan jou, en ken wOoOdy’s irritante gedrag nou onderhand écht wel. Dus probeer mij niet de les te lezen. Oké, jdm zegt het eerst “gt-r”, maar dat soort reacties zijn niet serieus te nemen. wOoOdy hangt altijd een heel verhaal op, op voorwaarde dat de GT-R er beter uitkomt dan welke Porsche dan ook… Zeer irritant. Hij respecteerd andermans voorkeur gewoon niet. Ik hou nou eenmaal van Porsche, en dus ben ik in zijn ogen een vreselijke fanboy. Dat begin ik de laatste tijd ook van hem te denken.
@Ferdinand1: je bent een beetje eentonig “vriend”…. Heb jij een video waarin een 911 in een serieuze vergelijking wint van een GT-R? Stuur maar op dan maak ik er een leuk artikeltje over en kun je eindelijk ophouden met miepen.

Als je goed had opgelet zou je hebben gezien dat ik in bijna al die artikelen waar het over dit soort auto’s gaat (en met name de 911 vs GT-R artikelen), reageer op wat anderen roepen (vooral als het onzinnige claims zijn die aantoonbaar onjuist zijn). Ja de GT-R is een uitzonderlijk stuk engineering en ja ik vind het grappig dat het ding zoveel sportwagens van reputatie klopt vooral omdat de auto zoveel goedkoper is. Maakt me dat een fanboy, nee. Denk ik dat de GT-R op alle vlakken beter is dan de concurrentie? Nee zeker niet, ook die auto is niet perfect, maar wel een geweldige technologische prestatie… en daar heb ik respect voor.
@w0o0dy:
“Heb jij een video waarin een 911 in een serieuze vergelijking wint van een GT-R?”
Kijk. En dat is nou het probleem. Dat exacte. Daar hou ik me bij mijn studie mee bezig. Maar als het op auto’s aankomt wens ik ook graag een beetje gevoel. Mijn gevoel voor Porsche is groter dan voor Nissan. Maar ik respecteer de GT-R ook, heb nooit het tegendeel gezegd. Dus ik een fanboy? Dacht het ook niet.

En dat je reageert op wat andere roepen wat betreft 911 vs. GT-R vind ik goed, maar de manier waarop…

En ja, die flippers horen bij PDK. Porsche heeft wat met de kritiek gedaan.
zucht, voor de tweede keer, w0o0dy is geen fanboy :roll: we gaan juist tegen fanboys in ;]
@jzaero:

En hoe ga je dan tegen je zelf in?
@Rick dos: JzAero is alles behalve een fanboy hoor. ;)
@Wessee:

Laten we ons nou niet Roomser dan de paus opstellen. ;)

“Wij zijn tegen fanboys” maar als ik dan de eerste reactie op dit topic bekijk en jullie reactie erop is het akelig stil.

Misschien geen fanboy maar een grote mate van een bepaalde voorkeur zeker wel. ;)
Nogmaals: op Zandvoort zou het een prestatie zijn…

OT: 10 seconden van 469 seconden halen is echt marginaal, en absoluut onwetenschappelijk. Zelfs een fanboy begrijpt dat :-)
Echt een vintage Rick Dos thread.

Eerst de vergelijking trekken tussen Aldi en de warme bakker op de hoek en als mensen terecht denken aan een kwaliteitsanalogie dan hard gillen dat hij een smaak-kwestie bedoelen.

Kale zak, als je smaak wilde bedoelen dat had je met die prima werkende hersenen van je wel iets gezegd over wit brood en bruin brood. Maar neeee, we moesten mensen uit de tent lokken en helemaal achteraf zo’n lekkere “je begrijpt me niet” dooddoener. Zoals ik zelfs al voorspeld had.

Moge je ooit aangereden worden door een GT-R.
@bozewolf:

Je bent om 5 uur vergeten je pilletje te nemen.

Rustig aan, probeer het nog een keer als je je pilletje hebt ingenomen.
Ah, deze konden we ook op de klompjes voelen aankomen. De “doe even rustig” reply. Het superioriteitscomplex komt daar echt naar boven.
Dus wat jij daar schrijft is normaal voor jou? Dan moet het wel aan je opvoeding liggen.

Maar goed, we weten beide welke kant dit opgaat. Het ga je goed!
Gelezene het onderwerp over testosteron: allemaal kaalkopjes hier. Begrijp petjes nu ook beter, die houden de haren van de bekleding :-)

OT: fanboys bedekken een stapel dozen in 911 vorm met een autohoes? Beetje leeg…
@Rick dos: voorkeur is er zeker en ik ben eigenlijk alleen tegen stereotypen fanboy’s.
Toevallig zijn dat vooral “liefhebbers” van ze Zjermans. Maar die reactie van jdm slaat natuurlijk nergens op en dat zijn ook precies de reacties waar ik niks van moet hebben. Verschil tussen zijn reactie en die van de andere FB’s is dat hij geen slechte argumenten voert in zijn betoog. Hij zegt namelijk helemaal niks.
@Wessee:

Dat ‘toevallig’ heeft natuurlijk een reden. ;)
En daar was de “zich moreel beter voelende” afsluiter al. Leuke steek naar m’n opvoeding, Ricky. Want we weten allemaal dat het online gedrag kenmerkend is voor de opvoeding.

Wat dat betreft ben jij zeker opgevoed door Socrates en Andy Dick? Soort van ultieme-irritatie combo.
@bozewolf: het is heel triest met je gestelt jongen. De uitspraak ‘moge je ooit aangereden worden door een gt-r’ getuigd wel weer van jou intelligentie niveau.
@pilot: Wie ben jij, anyway? Rick z’n groupie ofzo?

En nee, die GTR uitspraak was niet serieus bedoeld, koeklul. Ik mag die gast online niet en zou lachen als ik ‘em over een bananenschil zag struikelen, maar een zwaar autongeluk wens ik hem niet toe.

Daarnaast is het “gesteld” en zou de GTR-uitspraak iets zeggen over mijn moreel besef, niet intelligentie.

Leuk geprobeerd, maar even wat beter oefenen voordat je mee mag ruzieen met de grote jongens, k?
Wat een gezeur. Mensen, beide auto s zijn goed in hun ding en hebben liefhebbers. Let niet zo op die irritante Ring tijden. Waarom gun je een ander zijn plezier niet en is alleen wat jij zegt het beste? Zo oogklepperig. Op Autoblog zie ik dit soort discussies te vaak. Get a life.

Wil je een supersnelle rijdende computer, koop de GTR
Wil je een snelle porsche met een ruigere rijbeleving, koop de porsche. Zo zit het.
@Rick dos: ik heb misschien een voorkeur, maar ik kraam niet onzin uit zonder beargumentering. Overigens heb ik bij deze 2 auto’s geen voorkeur. Zou voor geen beide gaan.
@jzaero:

WAT?! Je zou voor geen van beide gaan?! Dus je laat ons hier een beetje tikken voor niks?! ;)
@Rick dos & jzaero: ik zou geen 911 of GT-R kopen. Eerder een open auto zoals een Gallardo spyder (wel kicken, maar ik denk het niet), een F430 spyder (league of its own als ik de recenties mag geloven, dus zeker op de long list) en een xkr convertible ook (wel cool, fraai en snel) maar bovenaan de lijst van snelle bruikbare sportwagens/ gt’s/ cabrio’s zou voorlopig de Maserati GT Cabrio (ik weiger die stompzinnige naam te gebruiken).

Maar eigenlijk zou ik liever iets kopen wat open, snel, licht en ultra sportief is. Donkervoort, Lotus dat soort werk. Minder snel, maar leuker in bochten en open is de beleving totaal anders. In NL kun je met dit soort 500pk kanonnen toch eigenlijk nergens lol hebben want de grens van wat zo’n ding ligt zo ver weg dat je er nooit bij in de buurt komt zonder je rijbewijs of andermans (en je eigen) veiligheid op het spel te zetten.

Dan nog liever een minder snelle auto voor dagelijks gebruik en een kanon voor op het circuit met een fatsoenlijke racecursus en licentie of een paar smakelijke klassiekers waar je een hoop lol mee kunt hebben.
@w0o0dy:

Bij mij zou die Ferrari wel komen(voor mijn vriendin).
En dan sparen voor een trackdayspeeltje.

Ik kan mij goed in je keuzes vinden. ;)
@w0o0dy:

De Gallardo zou het sowieso niet worden. Het is me te klinisch geworden sinds de overname door Audi. Alhoewel zo’n LP640 zeker wel appetijtelijk is.

Kleine, lichte, snelle autootjes kan ik me voorstellen dat iemand daar voor gaat. Toen ik met een Elise ooit eens een rondje gereden heb was ik zeer onder de indruk. Echter is het niet iets wat ik zou kopen.

Maar goed, als je het over speeltjes hebt dan denk ik aan auto’s boven de 100k euro. Dan denk ik aan de Porsche GT3, Aston Martin DB9/DBS en sids kort eigenlijk ook wel de 458.

Heb volgende week een afspraak bij de DSB bank voor een leninkje, Wat denken jullie, zal ik het krijgen?
@Rick dos: ik heb laatst trouwens in de TopGear een vergelijking Scuderia 16m spyder vs Gallardo Spyder gelezen en zij geven aan dat de Gallardo 560-4 wel degelijk een heerlijk beest is. Minder snel/extreem dan scuderia 16m misschien maar zeker niet een saaie klinische auto….
@w0o0dy:

Over het algemeen hoor je inderdaad positieve geluiden over de Gallardo. De rijeigenschappen zullen fantastisch zijn.

Maar ik heb het meer over de uitstraling.
En dan vooral als je nog de Lamborghini’s kent van weleer. Qua uitstraling waren het ruige auto’s waar de passie van afdroop. Tegenwoordig heb ik dat niet meer. Het lijkt net of Lamborghini gecastreerd is, z’n mohawk heeft moeten afscheren en nette kapsel heeft moeten laten groeien. ‘

Tegenwoordig proberen ze krampachtig die ruige image te hebben door bijv. een Reventon op de markt te brengen.

Dat had Lamborghini niet nodig. De Countach bijv. sprak voor zichzelf.
@Rick dos: Tja, uitstraling… da’s bij zo’n auto wel een lastige.. ik vind het wel een lekker ding als Spyder en de sound is wel erg lekker… doet ook veel voor de beleving, maar de prijs en het uiterlijk zijn wel een reden om niet als een dolle stier naar de lambo dealer te sprinten. Eerst ff goed over nadenken en de gevoelens sorteren en dan maar eens rijden en dan verder zien.
@Rick dos .. nog een tip .. verwar “passie” niet met “olie” ..
en “afdroop” niet met “uitspoot” ..

toch leuk dat die goed-ogende kutqualiteit een prima fundering bleek voor de huidige Lambo ..
@lincoln:

Het verschil tussen kunst en engineering is passie.

Een kunstenaar maakt zich niet druk over triviale dingen als olielekkages. Een engineer wel. Het is zonde dat Audi alleen maar engineers heeft.
@Rick dos ..
engineers genoeg om Lambo rendabel te houden iig ..

ben dan ook van mening dat “passie” precies tussen enginering en kunst instaat ..
50/50 moet te doen zijn ..

vreemd genoeg lukt dat nooit met Lambo / Aston Martin en noem maar op ..
vreemd genoeg gaat de 50/50 verhouding uitstekend met massa-producten .. 2CV / Panda / 3-serie / C30 enz ..
@lincoln:

50/50 is goed voor de elke dag auto. Bij sportscars mag die verhouding wel anders liggen.

En soms mag die verhouding wel in het voordeel uitslaan van engineering zoals bij Porsche.

http://www.youtube.com/watch?v=45DWdH20Hmg

Het geluid. Kreeg gewoon tranen zo mooi….oké, das overdreven maar het “I like it alot” gehalte bij mij is gestegen.
Nou ja, voor niks… ;O? Geef toe dat het gezellig is :]
Ik zou, mocht ik het geld hebben, ook niet voor een van deze twee gaan. Wat zijn we gemeen hè. :D
Zal ik je eens wat vertellen….ik ook niet. :lol:

Zou wel voor een GT3 gaan though…
Ik heb mijn voorkeur bij italiaans spul liggen ;)
LP560-4 of 430 Scuderia dan maar ^^ Ook al rijdt de GTR hem eruit, ik wil hem toch!
Ik vind de 458 weer in tijden echt een mooie Ferrari. Die zou ik uit Italië wel willen hebben.
Die vind ik qua design juist tegenvallen, maarja dat is een persoonlijke kwestie, qua prestaties zal die vast subliem zijn!

Ik vind de voorkant van de 458 vooral niet mooi, achterkant gaat wel ermee door ;]
ik zou absoluut wel een GT-R willen ..
dat ding is van alle kanten stoer ..
de pr-machine van Nissan heeft zeker indruk op me gemaakt ..
als ik in de markt was zou ik niet eens shoppen voor een ander ..
en die eeuwige cijfertjes zou ik links laten liggen ..
het uiterlijk en de aura staat me heel erg aan van dat ding ..

maarja .. als ik ga shoppen voor een S-type of een Lexus LS kom ik ook met een MB CL thuis .. dus bind me er niet aan vast ..
@lincoln: jou geschiedenis kennende zou je ook zomaar met deze thuis kunnen komen omdat het kleurtje van die in de showroom je wel aansprak…. ;-)

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Nissan%20Pixo%201.jpg
Ik zou er wel die classic achterspoiler op willen hebben. Dat het ding dan “het rondje” langzamer rijdt, interesseert niemand, tenzij je zo nodig onder een vangrail door wilt…

Dan ook maar een GT-R, goedkoper in de verzekering ;-)
@Rick dos: DSB, tuurlijk, gewoon ff hier tekenen voor die koopsompolis en daar voor de niertransplantatie, dank u, fijne dag verder.
@w0o0dy:

En dan zijn er mensen die over die voorwaarden een klacht indienen. Tsssss.
@ Rick dos

tip: koop geen 458.. gaat niet alleen je geld in rook op..
Snik Snik wat een mooi moment op AB, Rick en Wooody praten lief tegen elkaar. Ahhhhh koetje koetje.

P.S. Doet me denken aan ..Wooody hoe gaat het met de kleine.
@Rob USA: ze kunnen allebei inmiddels stukkies lopen… gaan als een speer, zijn hardstikke leuk of strontvervelend (als ze moe zijn of honger hebben of tanden/kiezen krijgen). Met dave (toch?) alles goed?

On-topic: die flippers zijn nieuw toch? Op de knoppen van de PDK was vrij veel kritiek. Is dit dan toch een PDK of is dit een automaat met handbediening?
@Wooody: Ja met Dave alles OK maar hij is wel errggg langzaaam met lopen/tanden maar daardoor erg relaxed en word dus heerlijk elke dag om 8.30 wakker. Net als zijn vader :)
We hebben ook maar de C1 ingeruild voor de Kia Soul om geen hernia te krijgen met die 2 deuren.
leuke video van de Gallardo spyder
http://www.youtube.com/watch?v=QjAfZLcLh9w
en dan ook maar ff deze: een scuderia 16m spyder op Goodwood… http://www.youtube.com/watch?v=hkk1UuBJ578
GT3 is de enige Porsche die nog echt hardcore is. En de Cayman. Die waardeer ik enorm. In de basis een betere wagen dan de 911.
@bozewolf: helemaal eens met een van je posts. Mag ieder ander hier kiezen welke…

OT: uiteindelijk is het allemaal hetzelfde.
Walter Röhrl over zijn voorkeur tussen de GT3 en Turbo.

http://www.youtube.com/watch?v=IimssB9B8ds&feature=related
Heel rondje ‘Ring met Röhrl and some dude.

http://www.youtube.com/watch?v=RlWQy-gljhs&feature=related
Geweldig die 16M en LP560-4! Dat geluid, pfff, ik hou er van :D Italian passion ;) GT3 is inderdaad ook een vette bak! De RS nog beter ;)
Als je dit rondje bekijkt, waar ze uitkomen op een lage 7.40 hoge 7.30, en de turbo moet sneller zijn dan dit dan moet de opgegeven tijd van 7.39 verkeerd zijn.
@Rick dos:

Dit klinkt pas lekker. Het ochtendhumeur doet het helemaal. Daarna naar 5min spoelen. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=wJ9JeHR9fQY
@RenesisHP:

Luchtgekoelde Porsches….blijft lekker. ;)
@RenesisHP:

Luchtgekoelde Porsches… het blijft lekker. ;)
@Rick dos:

Zeg dat maar tegen die kerel van Drivers Republic. ;)
@RenesisHP:

Dat weet hij al en dat vindt hij ook. ;)
Trouwens, die gozer in die 16M schakelde verkeerd op 00:20 ;) haha
WTF ik snap er helemaal niks meer van, ik durf te wedden dat ik had gelezen dat porsche van awd af zou stappen :0 De ultieme sportversie met awd gaat nergens meer over gooi dan maar gelijk een turbo in.
Dat Rohrl ring filmpje is heerlijk beeldmateriaal voor aangeschoten achterover hangen. Ook constant het beeld naar voren, dan zie je altijd wat ie doet. Lekker op het randje ook, knallen met die hap.
@Ferdinand1: Ik weet niet of je het doorhebt maar die discussie is al gelopen. En jou niet de les lezen? Wie ben jij dan? Koning Autoblog?
@Wessee:
Wie bepaald wanneer een discussie is afgelopen. Al zou ik over een paar dagen hier nog op reageren…! Zoals ik al zei, ik heb meer te doen dan 24/7 op AB hangen. En wat bedoel je nou te zeggen?! Dat je mij de les mag lezen als ik geen koning Autoblog ben. Even voor de duidelijkheid: niemand leest mij de les.
Nou, fijn voor jou. Ik zou eens wat aan je grootheidswaanzin doen. Zo kom je niet ver in de echte wereld.
zinloos…. ijdelheid….. met een raceauto ga je op een afgesloten weg racen en met een straatauto rij je niet harder dan 30/50/70/80/100/120

zinloos om van 30 naar 50 sneller te willen zijn dan de ander….. je moet toch al hopen dat je met vol optrekkken voor een stoplicht vooraan staat………

dus waarom een discussie over een straatauto op de ring

je koopt toch ook geen supersnel zwempak om van de glijbaan af te gaan

zinlosheid, bijna niemand die deze site leest kan een 911 betalen, er de meeste rijden in een oude opgedirkte golf of een mx5 of een oude 3 serie met een sportuitlaat

waarom maken jullie je niet druk over iets wezenlijks dan de rondetijd van een auto die je toch niet kan betalen

zinloos en ijdelheid wil je echt hard rijden ga dan lekker wedstrijden rijden
@michel: lol, dat zwempak.

Hoeveel lampen heb jij in je woonkamer, om bijvoorbeeld de krant te lezen?

Tuurlijk is de discussie zinloos, het resultaat kan wel zijn dat fabrikanten voertuigen ontwikkelen, die de klant wil (namelijk snel “tussen de oren”) en toch ook weer zuinig (namelijk regelgeving).

Zo’n klant kan het geld ook uitgeven aan andere dingen zoals belasting, is waar, maar moet die bijstandsmoeder daarvan perse een flatscreen van de gemeente krijgen, of doet de kringloop buis het ook nog wel?

Keuzes, keuzes. Ik maak ze het liefst zelf…
@michel:

Er is ene AlwinH die een 911 turbo en Lotus exige bezit.

Je verkijkt je weer vies op de reaguurders.
sebastianchubasco
@ferdinand
heb je geen school gevolgt? ongetwijfeld dat daar een leeraar of lerares voor de klas heeft gestaan met een boek in de handen, voorlezend aan de klas. Of ben jij van de nieuwe generatie waar alleen computers je de les lezen? dan ben je nog wel erg jong?

@michel
ik denk dat je je vergist in de liquiditeit van een groot deel van de bloggers hier. wat? er gaat een wereld voor u open?
@sebastianchubasco: gevolgd…
sebastianchubasco
lol @ laurens
ontmaskerd…
@sebastianchubasco:
Je weet hopelijk wel wat ik bedoel… En als je mijn soort onderwijs echt wilt weten: Radboud Universiteit Nijmegen
@Ferdinand1:

Wauw…. :roll:

Jammer dat een berg universiteitspikkies vaak denken dat ze al wat zijn.
Eerst je diploma halen en er dan in de realiteit achter komen dat je eigenlijk verdomd weinig weet en een behoorlijk gebrek aan sociale vaardigheden mist.
En dan maar aan de incest om alles een beetje elitair te houden.

Liever jij dan ik. :D
Wat een hilarische partij bekvechten tussen Porsche haters en Porsche lovers hier. Geen enkel debiel argument wordt geschuwd om maar het gelijk te halen. terwijl porsche met afstand de meest verkopende en meest succesvolle in de racerij ter wereld is (qua historie) en Nissan ook een geweldige auto heeft neergezet en beide in verschillende prijsklasses opereren, gaan we zo een zinloze discussie voeren op dit blog. Ik zou zeggen “get a life”
sebastianchubasco
@ferdinand
ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die onder de indruk van je zijn, ik weet het zeker… gewoon vertrouwen in hebben…
gebrek aan sociale vaardigheden hebt.
@RenesisHP:
Goh, wat een frustraties. Ik had het geloof ik niet tegen jou, of wel soms?
Daarnaast mis ik echt geen sociale vaardigheden. Worden we zelfs op getrained (geneeskunde). En hoe bedoel je eigenlijk elitair? En ik weet wat je bedoelt met universiteitspikkies, maar zo zou ik mezelf absoluut niet noemen.
@Ferdinand1:

Maar ik heb het wel tegen jou.
Geen frustratie, gewoon even zin in. :twisted:

Voor de rest lees ik een hoop ontkenning in je post.
Typisch universiteitspikkie/bal gedrag.

Incest en elitair is een mooie kans om je geschiedenis bij te spijkeren.

De wereld bestaat uit meer dan Porsche.
@RenesisHP:
Oooww, je hebt er zin in….leef je maar uit dan. “Typisch universiteitspikkie/bal gedrag” Heb je je daarin verdiept dan? Of bestaat jou wereld alleen uit Mazda en vechtsport (als we dan toch persoonlijk gaan doen)? Beetje triest wat voor reacties je nou bij mij uitlokt. Dat je zelfs “mijn” tekst niet met een korreltje zout kan nemen zegt heel veel. Het laat alleen zien welk merk mijn voorkeur geniet.

Laat ik het er maar op houden dat we allebei autoliefhebbers zijn, om toch nog iets positiefs te zeggen.
@Ferdinand1: lijkt of er een nieuwe reclameslogan in de maak is: “Porsche, voor intellectuelen” ;-)

Verder niet op reageren aub, deze Porsche zou toch al niet mijn keuze zijn :shock:
sebastianchubasco
@ferdinand
je begrijpt het punt van RenesisHP misschien niet.
waarom is het belangrijk om te noemen dat je studeert in de context waarin je probeert een ander te overtuigen vasn je gelijk?
je studie heeft totaal geen waarde in deze string, sterker nog, je probeert een ander te degraderen met het opscheppen over je studie en dus… een onderschatting van een ander is een overschatting van jezelf…
kortom. universiteitspikkie/balgedrag.
@sebastianchubasco:

Vandaar ontkenning. :D
sebastianchubasco
@RenesisHP
één-tweetje… ;)
@sebastianchubasco:

Yep, jij snapt het.

Ik begin overigens een steeds grotere hekel aan Porsche te krijgen.

Hoe zou dat toch komen. ;)
@RenesisHP: Hij snapt het niet, want ik schep niet op. En ik ben wel de laatste die iemand zal degraderen. Leer maar gewoon relativeren. Ik krijg overigens een steeds grotere hekel aan balletjes zoals jou. *doet een rode polo aan, haalt een hand door zijn haar, pakt pappie’s auto en vertrekt naar zijn golfclub* Ooow shit wacht….ik vertoon universiteitspikkie/balgedrag… :roll:
@Ferdinand1:

Ik ben te dom en te arm om een bal te zijn. :D
Volgende poging graag. :twisted:

Ontkenning bevalt je zeker goed?
@RenesisHP:
Heb je er nog steeds “gewoon even zin in” of zo? Je maakt het je eigen wel moeilijk zeg.. Ik had helemaal geen problemen met jou. Maar wat vind je nou eigenlijk dat ik ontken, want bij alles wat ik hier zeg roep jij: ik lees ontkenning!!! Ja, ik ontken een uni-pikkie/bal te zijn.

Volgens mij heb jij gewoon een grote afkeer tegen universitaire studenten. Accepteer maar dat die bestaan, want die zullen altijd nodig blijven.
@Ferdinand1:

Ik ben de spiegel. ;)

Ik heb geen persoonlijke problemen met je. Daar moet je meer voor doen.

Ik zit je gewoon dwars vanwege bovenstaande uitspraken.

Een universitaire student is iets anders dan een universiteitspikkie/bal.
Universitaire studentes kunnen heel vermakelijk zijn. :D

Met bovenstaande discussie vertoonde jij akelige bal reacties.
Vandaar mijn grove tegengas. Jij vond het nodig om mensen de les te lezen, dus je krijgt het even terug. :twisted:

Of je nou wel of geen bal bent, bovenstaand gedrag komt mij erg bekend voor na een tijdje in Kralingen geleefd te hebben. Dus het lijkt er verdomd veel op.

Ontkenning slaat op meerdere dingen.
“En ik ben wel de laatste die iemand zal degraderen.”
Dit is er 1 van.
Lees zelf anders je eigen reacties even terug.
@RenesisHP:
Oké, ik was aan het ontkennen, maar daar is toch niks mis mee mag ik hopen? Niemand kent mij beter dan ikzelf, dus als ik iets ontken, dan meen ik het.

Laten we de aanleiding voor deze discussie maar vergeten…niet meer belangrijk gewoon. :?
sebastianchubasco
@laurens
ik zie de reclameboodschap al:

“je hebt pas verstand van zaken als je geneeskunde studeert en porsche rijdt, mensen kijken dan echt tegen je op… en als mensen tegen je op kijken dan kijk jij automatisch op ze neer…”

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).