VW Transporter TH2RS – 310,7 km/u

Auteur: , 69 Reacties

Voortaan kijken we met hele andere ogen naar linksplakkende busjes.

De 800 pk en 900 nm sterke TH Automobile TH2RS heeft dit weekend op het hogesnelheidscircuit van Nardo namelijk een ongelovelijke topsnelheid van 310,7 km/u neergezet. Voor de recordpoging hadden de makers zich ten doel gesteld om minimaal 300 km/u te halen en die grens is dus ruimschoots geslecht.

Het record heeft een Nederlands tintje, want de TH2RS is uitgerust met luchtvering van het Nederlandse VB-Airsuspension. De vering past afhankelijk van de snelheid automatische de rijhoogte aan. Tot 80 km/u blijft de hoogte standaard zodat er voldoende bodemvrijheid is voor de dagelijkse praktijk in de stad met snelheidsdrempels, stoepranden en parkeergarages. Bij snelheden van 80 km/uur, 120 km/uur en 220 km/uur stelt de luchtvering automatisch een lagere rijhoogte in, voor een optimale stabiliteit bij hoge snelheden en een lager frontaal oppervlak.

Met dank aan de luchtvering, de vele aanpassingen van TH Automobile (waaronder het strippen van het interieur) en het monteren van een door 9ff gekieteld Porsche 911 blok draagt de TH2RS nu een fraaie titel: snelste bestelauto ter wereld.

Het 800pk TH2RS busje komt zo...

Het 800pk TH2RS busje komt zo...

Het 800pk TH2RS busje komt zo...

Het 800pk TH2RS busje komt zo...



69 reacties

Leuk om andere sportauto’s mee te plagen ^^
fking ziek :lol:
Hoe nice moet het zijn om hiermee één of andere X5 eruit te rijden! :D
@Ferdinand1: Nog leuker is het om dan het uiterlijk volledig standaard te laten, inclusief zwarte plastic bumpers en stalen velgen :P .
@BananaFlip:
Ja idd. Dan verras je ze helemaal!
Waar kan ik mijn gereedschap kwijt?
Straatlegaal? Doe mij er dan eentje:P
Bestel auto is hij pas als het een grijskenteken (kasten wagen) is en geen stoelen achter in heeft staan.
@RickB:

Taxi’s e.d. hebben ook een “grijs” kenteken
Knap in zo’n busje!
@ Wouter: :D “Het 800pk TH2RS busje komt zo…” :D
@ Ferdinand1:
Hoezo X5? M5 bedoel je toch zeker? :D

@ Benjamin-v-L:
Onder de kuipstoeltjes, en als daar niet alles onder past ben je in ieder geval zo snel ter plaatse dat je nog wel een keertje op en neer kan rijden binnen de tijd die je met een normale bus nodig hebt ;)

Verder, leuk maar über-onpraktisch. Kost een godsvermogen (meer dan een X5M schat ik eventjes) en zelfs als ie al de weg op mag heb je helemaal geen luxe. 0. Niks dus.
@Jesper:
Nee, ik bedoel toch echt een X5. Op de één of andere manier rijden die altijd harder en asosialer dan bijvoorbeeld een M5. Alsof ze anderen altijd af móeten snijden. Of een meter achter je gaan hangen… Ik heb dat 9 van de 10 keer als ik een X5 zie.
Dus nu worden me pakketjes de zelfde dag, zelfde uur nog geleverd?

Lol.. wel gaaf busje! maar die kleur..
leuk ding om als “ring”-taxi te fungeren.
Gaat een 9ff dan ook zo hard?
@troublesome88:
http://www.9ff.de/gt9/
Gaat nog veel sneller dus
@RDS: *kijkt met grote ogen en verbazing naar gelinkte webpagina*

Ik ben eerlijk gezegd niet zo’n Porsche fan, nooit echt in verdiept, dus al helemaal niet in diens tuning-huizen.. Petje af hoor voor firma 9ff, knappe prestaties, ik dank u voor de link..
‘k Wilde zeggen, Cayenne in schaapskleren, blijkt het een 911 te zijn. Volgende keer een Kever body erop monteren?
Nardo namelijk een ongelovelijke topsnelheid van 310,7 km/u

OngeloFelijke.
Bijna net zo cool als die Espace met F1 blok.
http://www.youtube.com/watch?v=eaW_35KPDBY
@Neptukker: dat is een F1 met Espace-opbouw, geen Espace met F1-blok ;)
ongelofelijke of ongelooflijke ;) Kan allebei

OT: Zeer hoge topsnelheid, rij je R8jes mee zoek, als dat niet zo is blijf je wel plakken :P (V8 versie dan he).
@Jesper:
Een M5 heeft een top van 330km/h, dus die ga je niet bijhouden.
Rijd je als Duitser in een RS6, lekker stoer te doen op de Autobahn(met 250 of (foei!) 270 km/u), wordt je ingehaald door een VW Transporter. What a joke:D
Geniaal, ik ben alleen nog benieuwd hoe snel die naar de 100 km/h schiet.
Ik wou net zeggen dat het onzin is, maar 800 pk, mja, dat moet wel lukken dan :P

Kansje dat hij de M5 voor blijft tot ergens rond de 200 km/h… dan moet het frontale oppervlakte toch echt z’n tol eisen…
@Ferdinand1:
Rij dan potdomme ook een keertje door man! :-)
@ ferdinand:
Qua rijgedrag van de bemiddelde bezitter heb je gelijk, alleen is een M5 (of X5M dan, allebij blij) qua prestaties een iets beter vergelijk.

@ Oversoft:
Dat is voor sommige M5’s zeker mogelijk, maar standaart zijn ze allemaal begrenst op 250 of 270, dus die rijd je zoek ;)
@Jesper:
Nou, topsnelheid is één, maar handling mag je ook niet vergeten… Ik denk dat een standaard X5 nog steeds een betere handling heeft dan zo’n geprepareerde Transporter, jammer genoeg. Dus voor een vergelijk heb je geen X5M nodig. Al die BMW’s zijn toch begrensd.

@Harie
Doorrijden!? Ook als ik 80 ga waar je 50 mag?
Even duidelijkheid he ;) Het frontaal oppervlak blijft gelijk ook ook bij lagere rijhoogte. Alleen zal de lucht onder de auto nu versnellen dan de lucht die over de auto heen gaat. Hierdoor wordt het busje dus beter tegen de weg gedrukt
“Tot 80 km/u blijft de hoogte standaard zodat er voldoende bodemvrijheid is voor de dagelijkse praktijk in de stad met snelheidsdrempels, stoepranden en parkeergarages.”

Inrijhoogte: 1.90 meter. Chopster of cabrio, Wouter?
@ Athar
Het frontaal oppervlak wordt wel degelijk kleiner, al is het minimaal. Doordat de wagen zakt zit er een groter deel van de band in de wielkast verscholen en neemt dus het oppervlak af. ;-0 T’is minimaal, maar toch…
Knap maar tegelijkertijd ook waardeloos. En als hij een M5 weet te beaten, dan is een R8 al helemaal een eitje.
Al is dat busje nog zo snel, een grappig ding blijft het wel. Al reed dat grappige kermitbusje 500 km/h per uur, ik ben toch nog liever gezien in een X5, R8 of dergelijke.
@wouter
“ongelovelijke” -> “ongelofelijke” (geen method/dereference operator) ;)
Oniwo heeft een punt. Het is leuk om een keertje hiermee over de autobahn te knallen en mensen in ‘stoerdere’ auto’s voor aap te zetten, maar verder…? Wil je hiermee de dagelijkse routine slijten? Dan doel ik niet zozeer op dat ik vind dat een langzamere auto ook prima is, maar meer op het idee dat deze bus toch minder comfortabel/luxe is dan een vergelijkbaar snelle sedan…
Waar is dat ‘reclame’ filpmje van de gewone Transporter gebleven?
@Jesper:
Ik gok dat 80% (als het niet meer is) van iig de E60 M5’s die rond rijden de begrenzer er niet meer op hebben zitten. Dit is een optie van rond de 500 euro en als je het aftermarket (chip) laat doen is het nog goedkoper.
Het zou onzin zijn om 507pk onder de kap te hebben liggen, terwijl je maar 250 kan… (Dan rijd ik em zelfs met m’n diesel zoek)
@ laurens

is al iets soortgelijks gebouwd.. een gekietelde porsche boxter met een kever body erop..

on topic: het is leuk om op te bouwen, kost een godsvermogen (alleen het blok al) en ja, je hebt er niet zoveel aan als je niet zo’n campingganger bent..
@rikus: jij bent de enige andere die opvalt dat dit inderdaad in de basis een boxster configuratie is. Want die motor zit niet voorin!

OT: autokenners site…
Witte Sprinter
Nu nog een rondetijd zetten op de Ring. Sabine?
grijs kenteken is als je hem opgeeft als bedrijfs auto;)
maakt niet uit welke auto het is,,, als je maar bedrijf hebt:P
en… je hoeft geen btw? :$ te betalen..
zoiets is het:P
“een ongelovelijke topsnelheid ” ongelooflijke?
OT: ongelooflijk idd!
Leuk in de kont hangen aan +300km/h van Porsche’s en andere snelle boliden. Vloeken gaan ze!
Lol ineens zie ik echt het beeld voor me van wat er zou gebeuren als je deze zou inzetten als bejaarden/gehandicaptenbusje….
@pizzakoerier
ik wou exact dezelfde opmerking plaatsen :roflol:
Dubbelpost ?
@dw: nee.
Waren de opnames voor de a-team film al begonnen? Ik denk dat deze bolide ze wel aanspreekt
Wat is de 0-100km/h? :P
Vette shit ja :D
Dit is wel echt GAAF! Nu mag Sabine het bij Top Gear nog eens proberen, ik denk dat ze nu wel met een busje onder de 10min de ring kan doen!
Schandalig dom!
Wel handig, kun je ff een midagje skien in oostenrijk endan vlug weer terug…….
vind die renault toch wel vetter, met dat zieke geluid.
@Ferdinand1: Met de handling van dit busje zit het wel snor. De luchtvering onder deze T5 is niet alleen verantwoordelijk voor voldoende tractie op Nardo, maar is ook afgestemd op de sportieve aspiraties van TH.
De luchtvering is voor deze T5RS is dus niet bedoeld voor comfort.
Verder weegt deze T5 erg weinig. Ten opzichte van de GT2, waarvan de motor komt, is de T5RS nog geen 200kg zwaarder.
Ook het zwaartepunt en de gewichtsverdeling zijn zodanig dat ik elke confrontatie met een X5 wel aandurf.
@tvrspeedsix: Een F1 motor klinkt natuurlijk prachtig,maar een tot ruim 800pk geblazen 6cilinder boxer is ook niet te versmaden.
In zwart metalic de natte droom van elke ZZPer.
Tjonge wat is dat front van de facelift T5 mislukt.
Ofwel is dit als kunst opgevat, ofwel een zoveelste poging om in de spotlights te staan.
dit is een dik en foei lelijk SJONNIEHOK
Vandaag meegereden met dit kanon.

Gruwelijk! (morgen komt er meer info + video)
Heb het genoegen gehad om mee te mogen rijden in dit kanon… Ik kan jullie vertellen dit vergeet je nooit meer. Wat een bruute kracht !! Ongeloofelijk.
Alvast wat bewegende beelden:

http://www.youtube.com/watch?v=wNCOsUXEzHM
adinsx@planet.nl
Bedankt voor het plaatsen hjkort

Ik had hem net live gezet op youtube ;)

(ja, ik heb er in meegereden en gefilmd…)

Morgen komt er meer info over de Techniek in dit bussie.

http://www.amt.nl
hij is zelfs sneller dan een aston martin rapide
Haha, mijn scooter gaat veel sneller!!
mijn Lancia wil maar 215km is ruim voldoende om voor bekeuringen te werken 300 + leuk voor de race baan..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).