Verbruikscijfers zijn voor Amerikanen eindelijk belangrijker dan bekerhouders

Auteur: , 39 Reacties

Amerikanen zijn dol op hun bekerhouders, hoe meer hoe beter. Wanneer je er als fabrikant niet voor zorgt dat de bekerhouders groot genoeg zijn om ook de super-size cups van de fastfood ketens te herbergen, dan zet je jezelf op de Amerikaanse markt serieus op achterstand. Dat klinkt misschien overdreven, maar het is echt waar. En toch, wat velen voor onmogelijk hielden, is nu gebeurd...

De brandstofprijzen moesten eerst alle all-time records breken. Daarna moest er ook nog een zware economische crisis overheen. Maar we hebben de Amerikanen waar we ze hebben willen. Bij de aanschaf van een nieuwe auto wegen de verbruikscijfers eindelijk zwaarder dan de bekerhouders.

PriceWaterhouseCoopers onderzocht twee jaar geleden wat voor Amerikanen bij de aanschaf van een auto het meest belangrijk is. Toen bleek dat een meerderheid de bekerhouders als een belangrijker aspect aanmerkte dan het verbruik van de auto. De wereld is in korte tijd enorm veranderd en gedwongen door de nieuwe omstandigheden, zijn de bekerhouders nu ondergeschikt geraakt aan het brandstofverbruik. Zo blijkt uit het onderzoek dat PriceWaterhouseCoopers recent nog eens herhaalde. De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit. (via: wardsdealer)



39 reacties

Dus ze hebben daar toch nog een béétje verstand…
ze willen van 1op6 naar 1op8 waar hebben we het over???????!!!
Wat een slap stukje tekst zeg.
Rare jongens die Amerikanen.
Voordat er grappenmakers reageren: In ons zo geliefde Nederland is obesitas(zwaar overgewicht)ook hier volksziekte NR 1.
Bij mij is het nog steeds andersom trouwens.
Dus goede bekerhouders aub en van mijn motorvermogen/verbruik afblijven.
@Rob USA:
Beetje kortzichtige reactie.
Verbruik lijkt me wel degelijk relevant, en je kan ook auto kopen met flink veel pk’s met een acceptabel verbruik.
Ben blij dat de amerikanen eindelijk wat verder kijken dan hun neus lang is.

Ook hun gebruiken de auto grotendeels gewoon net als wij voor woon werk verkeer en dan kan geen kwaad als de uitstoot / verbruik wat lager is.

Een dikke 6 liter V8 is natuurlijk prachtig maar goed voor het mileu is anders.
Een hybride hoeft ook neit dan is alle rij sensatie weg.

Maar gewoon een auto met +/- 200 pk 4 liter 4 pitter zou al stukken schelen daar tov de standaard v8’s daar.
Weet iemand hoe ik die irritante opel reclame weg kan halen, het gaaaaat maar door, word er schizofreen van!
edit: waar heb je het in hemelsnaam over
@: ach bekijk het positief: Een schizofreen is nooit alleen !
koreantaxiproductions
‘Bij de aanschaf van een nieuwe auto wegen de verbruikscijfers eindelijk zwaarder dan de bekerhouders’

is het niet juist andersom? aangezien je hier zegt:
‘toen bleek dat een meerderheid de bekerhouders als een belangrijker aspect aanmerkte dan het verbruik van de auto’
@: lees het stukje nog eens goed…
Ja hoor dus in plaats van v8 7l gaan ze nu 6,8l rijden? Ze betalen daar $3 voor 4,5l dan zou ik ook w16 rijden.
@koreantaxiproductions: Nee hoor, niet andersom. Het staat er zoals het er moet staan. Twee jaar geleden bleek uit onderzoek dat Amerikanen de bekerhouders belangrijker vonden dan het brandstofverbruik. Dat onderzoek is onlangs nog eens uitgevoerd en nu vindt men het verbruik belangrijker dan de bekerhouders. Dat is wat er staat.
Haha, dat is wel heel erg dat daarvoor bekerhouders belangrijker werden gevonden bij de aanschaf van een nieuwe auto. Dat is toch wel compleet anders in Europa volgens mij, hier hebben veel auto’s geeneens fatsoenlijke bekerhouders volgens mij. Ik heb ze wel, maar gebruik ze persoonlijk ook nooit eigenlijk, let liever op de weg dan op m’n halve liter cola. ;)
Misschien willen ze alletwee: bekerhouders om brandstof te gebruiken? Hik.
@Lan Evo: inderdaad, bij Europeanen zijn niet de bekerhouders, maar wel het logo op de motorkap argument nummer 1. Doe mij maar een bekerhouder ondersteund door een lekkere V8 ;-)
Ik vind de grote van de cuphouders ook wel belangrijk!
Een volle C of cup D voldoet!
@ Rob USA

Stoere jongen
sommige mensen zijn tevreden met een 1.2L motortje ik ben slechts tevreden als mijn cupholders groot genoeg voor 1.5L zijn…
Het zou tijd worden ook dat ze daar es wat bewuster omgaan met brandstof…de gemiddelde auto daar heeft minimaal een motorblok van 3.5l (en dan nog maar 200pk ofzo)
@pizzakoerier:

Zie, daar staan de meningen bijna haaks op elkaar. Europa begint anorectisch gedrag te vertoenen als het over brandstofconsumptie en CO2-uitstoot gaat. In grote delen van Azië is een grotere motor nog steeds de belangrijkste drijfveeer van het businessleven: prestige. En Amerika valt daar ergens tussen. Dat zijn 3 grote groepen, verdeeld over heel de wereld, die er een totaal andere filosofie op na houden. En tegelijk durven de meeste Europese automerken totaal onterecht te verkondigen dat ze groene (of vergroenende) merken zijn. Ze leveren niet enkel zuinige modellen in Europa, maar ook dikke M-mobielen en AMG’s in de VS en ultravette V12-zwaargewichten in Azië. Nog maar eens een sluitend bewijs dat economie soeverein voor ecologie (en eigenlijk ook àlles) komt. Die onterechte verkondigingen zijn dan ook bewuste leugens om klanten hun zakken leeg te schudden. Ietwat hetzelfde verhaal voor alle soorten racerijen (dat zowat haaks tegenover zuinigheid staat), al komen daar soms wel baanbrekende technologieen uit voort die de toekomst op lange termijn weldegelijk kunnen vergroenen.
@ pizzakoerier

en lekker veel koppel. Er is vrij eenvoudig een hoop uit die blokken te peuren.
@ErwinLagcher:
Met een goede turbo op een 2 liter blok ook ;)
@: ja maar die is niet zo onverwoestbaar als een dikke atmosferische 8er. Lichte VAG en BMW Motoren zijn tamelijk gevoelig. Die lompe amerikaanse dingen nauwelijks. Daarom had ik in mijn Audi’s (rij nu elektrisch) altijd grote atmosferische V6’en of V8’en. Geen turbo etc. die kapot kan. Gewoon altijd draaien die dingen. Ik reed ze “op” tot 3 ton (duurt ca. 4 jaar) en dan de volgende auto.
Mijn boven-buurman heeft een oude BMW met V8. Is ook nooit stuk. Andere buren met modernere, geblazen vier cylinder BMW’s hebben regelmatig gezeik: zuipen olie, turbo niet lekker, whatever maar elke keer wat. Dus wat zijn die er mee opgeschoten qua kostenplaatje? Minder verbruik ja, maar in ruil daarvoor flink de portemonnee mogen trekken. Vooral als ze de 1 ton voorbij zijn en de garantie, realistisch gezien, weinig meer waard is (BMW en Audi zijn dan ineens niet zo lief meer weet ik uit ervaring).

Dat verkrampte tot-de-dood down-sizen is ook niet de oplossing. De echte oplossing ligt in hele andere aandrijftechnieken. Ik wist ook niet beter vroeger: 4.2 liter V8 yeah baby. Inmiddels heb ik toch een andere mening gekregen.
@ Rob USA

Als je Europa en dus Nederland zo haat, waarom ga je dan niet in de VS van Amerika wonen?
@wilco lol
Zo zie je maar dat je hemel en aarde moet bewegen om het gedrag van een reus aan te passen. En ik vind trouwens dat Europa daar geen zeggenschap over mag hebben. Amerika is op vele gebieden een op zichzelf staand continent.
@Hennep, is het niet voorbarig om, als iemand zegt dat hij bekerhouders belangrijker vindt dan brandstofverbruik, meteen te zeggen dat deze persoon Europa haat?
@timmie
De huidige europese mentaliteit zie ik niet als anorectisch, maar juist als het eindelijk bewust worden dat brandstof niet vanzelfsprekend is. Over azie weet ik niet veel, maar amerika is een echte consumptiemaatschappij. Alles is heel goedkoop en dan vooral auto’s en brandstof…dat iedereen daar met dikke v8en rijdt is imo een overblijfsel van de jaren ’50. Dat ze nu eindelijk ook wat bewuster worden van de effecten van hun gedrag vind ik alleen maar goed. Natuurlijk is het wel vet om een auto te hebben met zo’n motor, hell ik ben ook een petrolhead, maar het is gewoon niet rendabel om iedereen een auto met zo’n dikke motor te laten rijden…
Ach, het CO2-nadeel van een auto is te verwaarlozen, aangezien het slechts 5% van de totale CO2-uitstoot beslaat (mens en natuur). Het olieverbruik is belangrijker, aangezie olie op kan gaan, alhoewel ik er wel in geloof dat er binnen 50 jaar goede oplossingen zijn gevonden (algen, kernfusie, aardwarmte, en de standaard dingen als wind en water).
Dit betekent misschien ook: meer door hete koffie verbrande penissen.

Prioriteiten.
stoppen met vlees eten, een koe schijdt (..) 4 keer zoveel , en nog wel het veel schadelijker methaan uit, als een auto die 80.000 km rijdt.
De huidige auto heeft heeeeeel weinig invloed op het milieu. Wel op de schatkist.
4 liter moest 2 zijn
Wat kan zo’n dom stukje plastic toch een boel uitmaken. Ik vraag me nu wel af welke merken er nog zo dom zijn om geen bekerhouders te leveren…
Dit is inderdaad een wonder!
@Arnold:Ik heb het dus ook niet over 200pk dat heeft bijna elke wat sportievere auto, ik ga pas verliefd kijken boven de 350pk als dat kortzichtig is dan ben ik maar kortzichtig.
De ZR1 is trouwens één van de zuinigste supercars en dat zelfs met zijn heerlijk dikke V8.
Ik moet zeggen dat ik het met Rob USA eens ben, als e een auto nodig hebt om flink te reizen en niet alleen woonwerk verkeer wat niks voorsteld maar echt reizen ( ongeveer 10.000 km in 1 vakantie) dan maakt verbruik je niks uit, je zoekt comfort en een auto met een prettig cruise snelheid, dat heb je niet met een Prius of dergelijke geitewollensokken auto…
Ik ga binnenkort een Lincoln MKZ 3.5L V6 importeren.
Verbruik mag misschien hoog liggen, so it be…
@: zie het zo: een Hobby mag geld kosten toch?
Ik heb net getankt hier in de USA en als je maar $2,70 voor een gallon (3,8 liter) benzine moet betalen, waarom zou je dan een zuinige auto gaan rijden? Ik heb net een grand cherokee afgetankt voor $45.
Geloof mij maar dat als je de benzineprijzen hier omhoog gaat drijven, mensen ook zuiniger gaan rijden. Dan laten ze de 6/8 cylinders staan en gaan ze over op 4 cylinders met turbo’s
@: als ik me niet vergis is voor de amerikanen de brandstof-prijs al meer als twee keer zo hoog als het was. Ik verhouding in elk geval meer als hier.
Toch zijn beide culturen niet uit hun heilige koe te branden. Is nu eenmaal zo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).