Mercedes brengt opgefokte C63 AMG op de markt

Auteur: , 52 Reacties

Vraag: wilt u meer rubber oproken met uw Merc dan wij onlangs deden? Indien ja, zie dan de C63 AMG Performance Package Plus. Een doodgewone Mercedes C63 AMG, maar dan met wat SLS-onderdelen, composiet remspul en een vleugje carbon hier en daar.

De meest verkochte AMG-bak van het moment is vanaf december leverbaar met nog meer AMG. De Duitsers keken nog eens goed naar hun M3-killer en hebben zodoende het Performance Package Plus ontwikkeld. Dat houdt onder andere in dat er in de motor een aantal onderdelen zijn vervangen door lichtere en snellere onderdelen afkomstig van de SLS. Daardoor weegt het V8 blokje nu 3 kilo minder. Niet heel spannend natuurlijk, maar het grote voordeel van deze motor-upgrade is het feit dat hij nu veel sneller op toeren is. Ook het vermogen is gestegen en telt nu 487 pk (voorheen 457 pk). De nul-naar-honderd tijd is verminderd naar 4.4 seconden (voorheen 4.5).

Dankzij het AMG high-performance braking system staat de C-klasse een stuk sneller stil, hoeveel sneller heeft Mercedes nog niet bekend gemaakt. Deze upgrade houdt in dat er keramische remschijven aan de voorkant gemonteerd worden en de remklauwen een rood kleurtje + AMG-logo meekrijgen. Om het voor achterliggers duidelijk te maken dat je een iets dikker C63 AMG rijdt, hebben ze een carbon spoilertje op de achterklep gemonteerd om het geheel af te maken. Het interieur is ook voorzien van een update, namelijk in de vorm van een Performance Package Plus-stuurwiel en wat nappaleer. Prijs voor deze modificaties: €7.080,50.



52 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Tja dat had die wel nodig………..

Maar gaat nooit snel genoeg.
toch ga ik voor de M3 blijft de beste in zijn klasse !!
koopje en heule moooie velgen!
YES! Nu nog even op 10 november de staatsloterij winnen:D
Tsja, nu móet BMW wel met een M3 CSL komen…
Ik kan 7000 nou niet héél duur vinden voor +30pk, veel carbon, keramische remmen en leder. Niet dat ik zoveel geld heb, maar relatief gezien is het een koopje! :P
Ja deze komt op mn verlanglijstje voor sinterklaas…hopen dat ik braaf genoeg ben geweest dit jaar
Ganz geil.
Die C63 PPP even laten “veredelen” bij Carlsson voor NOG meer extra “Umpf” en dan heb je echt iets vets!
Prijs valt best wel mee.
hoewel de C63 natuurlijk wel erg duur is voor een C (jaja het is een amg blabla).
Heb deze C63 AMG er altijd een stukje over gevonden, een deeltje van de brug te ver -zeg maar-. En ja, nu ze er nog wat peper bijstrooien stelt de vraag zich eens temeer: op welk doelpubliek richten ze zich nu eigenlijk bij Mercedes met dit stuk opgefokt plastiek? Iedereen heeft hier altijd de mond vol over ‘tupperware’, wel hier hebben we een prima voorbeeldje! Doe mij maar een échte AMG, een super-geniale krachtbron dus in een erg discreet maar stijlvol sausje dat absolute topklasse uitstraalt. De S-klasse AMG bijvoorbeeld, zonder het intrinsieke klasseverschil tussen de S en de C te willen vergelijken natuurlijk… Op naar de volgende C AMG :twisted:
Ik zal lincoln ff proberen voor te zijn door te zeggen dat je het verschil wss nauwelijks zal merken!
Zag vanmiddag in Knokke trouwens een normale C met AMG uitlaten, best lollig om te zien, het past wel! :P
Waaauuuwwww! That’s the way I like it.. Zalig wagentje hoor!
Nice, gewoon lekker bijschaven en verbeteren en niet gelijk de hele boel op de schop gooien! Top! Helemaal bruut zou zijn als ze naast de motor verder ook nog wat gewicht hebben kunnen afschaven!
integralechubasco
zilvergrijs is wel echt killing voor de auto. doe maar rood of blauw….
Van de drie Duitse sedans (3/A4/C) is de C verreweg het mooiste.

Ben dan ook helemaal in mijn nopjes over deze upgrade! Oké, das wat overdreven…
Ach, ik weet het niet, op deze foto ziet hij er best gewoontjes uit, maar in het echt zal hij vast dik zijn.
Gelukkig hoef ik niet te kiezen tussen een M3 of een C63 anders zou het echt een dilemma zijn :)
@ rick dos: Meen je dat serieus?? ik dacht dat je bmw fan was..
@phantom:

Yep! Wellicht niet zo overdreven zoals ik het stelde, maar de C geniet toch wel mijn voorkeur van de drie. Let wel, heb het over de sedan. Coupé en cabrio is een ander verhaal. ;)

BMW geniet mijn voorkeur. Als dat mij dan een BMW-fan of zelfs fanboy maakt, so be it. :)
Hebben! Hebben! HEBBEN! Rustig maar testpiloot, ’t komt allemaal goed.

Het is gewoon ’n feit, gezien alle rijtests/vergelijkingstesten die rondzwerven op het net; De C63 AMG is de beste van het drietal (M3, IS-F enz.)

Ik wou er altijd al een. Ik wil er nog steeds een. En ik zal er ook een krijgen.
0.1 Seconden sneller met 30 peekaas meer?!
Was het niet zo dat je bij AMG kon zeggen (voor een paar centjes meer) dat je er het blok uit de E63 in wou?
Zou ik eerder zeggen, gelijk een sloot meer PK’s
haha, als dit maakt dat de auto nog lekkerder rijdt.. Vooral de sneller op toeren komen van de motor is wel erg fijn!
Heel nice. Is dit dan die sterkere versie waar al tijden over gespeculeerd wordt? Want volgens de al lang gaande geruchten zou er een C komen die meer richting de E63 gaat.

Zou dit em dan zijn?

Hoe dan ook, heel nice.
M3 killer?? Kijk eens naar die test van topgear;)
@ Rick B
Vast wel, is toch het zelfde blok voor de rest
Jezus Gristus … keramische schijven … vóór .. alleen voor, hoe goedkoop wil je overkomen! Laat maar staan deze plastic vervoer-voor-woonwagenbewoners-met-wietplantages mobiel
Standaard is al vet genoeg… gaaf geluid… toch liever de M3 :-)
Ik sluit me bij “Rick MS-DOS” aan. Ben zelf een grote BMW liefhebber, maar met de C-Klasse hebben ze qua uiterlijk de spijker op de kop geslagen bij Mercedes. Zeker in AMG uitvoering een erg dik ding. Toch zou ik zelf eerder voor een M3 kiezen, dan voor deze… De C AMG vind ik meer een brute muscle car in sedan-jasje, terwijl de M3 de puurdere driver’s car is als het er écht op aan komt.
Maar goed, het is een keuze waarvoor ik zelf niet snel zal komen te staan.
topauto hoor, een m3 is daarentegen ook een erg mooie bak.. MAAR wanneer je de motor van de C63 gaat vergelijken met de die van de M3, doet de bmw zwaar onder wat betreft koppel en pure kracht!
Is echt niet duur 7 ruggen, keramische remmen die zijn echt niet goedkoop.
Vette bak !!
Ik ben er vandaag nog een tegen gekomen ” een gewone C63 amg estate”, waanzinnig geluid.
Nu te hopen dat ook de E63 amg een sls update krijgt of een blackseries.
m3 killer?????????
Leuk als je net cd C63 AMG heb besteld :)
Hahaha Mercedes kijkt alleen bij BMW. Audi zijn ze helemaal vergeten met die pauper uitvoeringen S4 en RS4. Maar dit is wel weer een leuke uitdaging voor die Cadillac CTS-V.
@Majinstar:

ik weet niet hoor, maar de mercedes is wel de snelste van het stel, en audi kwam eerder met een hoogtoerige 420 pk v8 in de rs4 dan bmw in de m3. Wie keek er ook alweer naar de ander?
ali boegie carcenter
ik wil m wat 487 pk en wat sls onderdelen hmm
wie wil racen moet maar komen ik zoek mensen die ballen hebben om te racen voor auto papieren
ik ga hem kopen en julie losers praten onzin hier ik heb wel werk voor julie allemaal kom achter het raam werken 50 per neuk actie
Met wat lucht-toevoer aanpassingen moet die 525 pk toch gewoon lukken zou je zeggen? Dacht dat ze daar al mee bezig waren bij AMG…

Btw, de C 63 AMG heeft nog altijd wel het vetste geluid van allemaal, daarbij valt de M3 echt in het niet! :P
Is het iemand al opgevallen dat deze C63 AMG PPP 1 gram CO2 per kilometer MINDER uitstoot dan de normale C63 AMG? Ideaal voor hippies dus!
@robbie: Een Mercedes-Benz C63 HiPPPie dus.
@pilot: ja maar de BMW weet die pk’s wel aan de grond te zetten + door de bocht is de handling van een M3 een stuk beter…
@robbie: LOL, haha inderdaad, meer vermogen en dan ook nog minder uitstoten en dat voor slechts 7000 euro’s!

@ali boegie carcenter: Jij failt hard mattie, :O
M3 killer ? nee..
muscle car killer..mischien wel.
We zitten in 2009 en jawel hoor ze halen uiteindelijk 487pk uit een 6.2liter. leuk hoor.
Ze komen steeds dichter in de buurt van de +100pk/l auto’s.
Dus nu 78pk per liter en de standaard c63 haalt zonder de zogenaamde SLS onderdelen 73pk/liter. Wat deed de M3 ook alweer? jawel 105pk/liter en ekker door trekkennaar 8500 toeren.
Geef BMW 6.2liter om mee te spelen en iedereen kan inpakken :)

Leuke auto b.t.w.
@CSL: Jouw reactie is toch wel een beetje “fail” (om een trendwoord te gebruiken).

Deze motor levert in de SLS gewoon 571 pk.Dat deze in de C63 amg minder levert,komt onder andere door de hiërarchie.Ook is deze motor qua karakter toch wel wat anders als in de overige modellen.

En als je zegt “geef bmw 6.2 liter om mee te spelen”, dan zeg ik : AMG heeft nog eens “gespeeld” met hun 6.0 liter V12, voor de Pagani Zonda R.Resultaat? 750 pk !125 pk per liter!

Dus het kan wél.
@CSL:

Wel eens over nagedacht hoe moeilijk het is om 6.2 liter 8500 toeren te laten draaien. Laat staan 100 atmosferische pk’s per liter produceren uit die inhoud.

Vrij moeilijk dus. Het kan echter wel. Denk alleen niet dat je het blok dan erg lang heel gaat houden. Dus 3 ton met zo’n blok is bijna niet te doen.
@Rick Dos,

Absoluut mee eens. De C klasse is het mooist van de duitse middenklasse ;-)
@ CSL

wie zegt dat Mercedes probeert om 100pk/l te krijgen?
Vooral die nep diffuser doet het hem. :roll:
@ SimonMc

dat is een raceauto en is niet straat legaal.
beetje oneerlijk zo vind je niet.

de straat legale versie heeft een 7.3L V12 met 739pk.
dat is 101pk/l
de straat legale Zonda met een 6.0 V12 heeft 408pk wat uitkomt op een heel bescheiden 68pk/l
beetje het zelfde als de auto van je buurman.
@GOD: Over welke straat legale zonda met een 6.0 liter V12 met 408 pk heb je het dan?Over één van de eerste?De C12 uit 1999?

Ondertussen zijn er wel wat andere geintroduceerd :

Zonda F clubsport : 7.3 l V12 met 650 pk =>89 pk/l
Zonda Cinque : 7.3 l V12 met 750 pk => 102,7 pk/l

Is wel zo dat idd de enigste straatlegale versie met een 6.0 l V12 die van 1999 is.

Maar ze kunnen gemakkelijk die 6.0 l ook gewoon 100 pk/l laten produceren ipv 125 pk/l.Zo zal die wel een heel stuk betrouwbaarder zijn.

En 68 pk/l beetje hetzelfde als de buurman?Misschien, maar dan praat je waarschijnlijk over een gechipt dik 1.9 TDI turbodieselblok, met 4 cilinders ipv 12 uit dit voorbeeld…
@ SimonMC

vraag 1: Is er maar 1 die dat kan zijn en dat is inderdaad de C12.
vraag 2: ja
vraag 3: ja
Ach, het is iig een leuke toevoeging op wat Mercedes al heeft met de “gewone” C63. Nu wordt deze nog sneller, nog directer en nog lichter!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).