Lingenfelter Pontiac Trans Am concept

Auteur: , 38 Reacties

Oude tijden herleven, de muscle-car lijkt helemaal terug. De nieuwe reïncarnatie komt bij Lingenfelter vandaan, is gebaseerd op een Camaro en laat Pontiac nog heel even herleven.

Pontiac is namelijk niet meer. Geloosd door GM en de laatste Firebirds en Trans Am’s waren toch al niet om over naar huis te schrijven. Vroeger was het beter, met luie 455’s (7,5L) en drietraps automaten. Zelfs de jaren ’80 kwamen ze best goed door, dankzij Michael Knight natuurlijk. Met een Solstice moet je alleen niet aankomen.

Deze Trans Am concept (officieel: Lingenfelter Camaro LTA) komt binnenkort naar SEMA. Er ligt wederom een 7,5 liter V8 in het vooronder. Het blok is speciaal geprepareerd door Lingenfelter, sinds jaar en dag bezig met het verfijnen van allerhande GM-gerij. De kennis en kunde vertalen zich in 655pk en 830Nm. Die kracht moet vervolgens op de weg overgebracht worden door twee Nitto 315 achterbanden. Lijkt me best spannend. Klik op de plaatjes voor een groter exemplaar. (bron: camaro5.com)

Lingenfelter Trans Am specs



38 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
lelijk!
en wat een enorm blok ligt er in!:O
Leuk en aardig in een rechte lijn.
Maar in de bochten?????????
Wat is een kruising tussen een Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro en een Dodge viper? Nou dit..

Maar ziet er wel goed uit.
Geen slechte impressie maar ten opzichte van de nieuwe Mustang en Charger beduidend minder mooi!
Liever een reincarnatie van een ’77er! Smokey & the Bandit yeaaah!!! ;-)
vage gelijkenissen met de old school trans am .. voor de rest een gefacelifte mustang
Ik vind ‘m cool!
tss..
Hij ziet er goed uit, niet zo goed als de ouwe, maar toch :)

Zal wel lekker beertje worden. En Lingenfelter kennende zullen ze de rest van de auto (rijgedrag, remmen) niet verwaarlozen.

Komt helemaal goed.


@ Prop:

Afkraken is lastig, he, zo met maar 1 functionele hersenhelft? D’r staat toch *echt* Camaro-based. Niet Mustang. Koeklul.
Heb een 1979 trans am gehad, had nog best een goede wegligging hoor..had ook een sper..herinner me heerlijke driftpartijen…en een verbruik van 1 op 2.. dat dan weer wel…:o)
*gaap* kunnen ze niet eens een keer wat nieuws en origineels verzinnen?
dat gezeik over wegligging hou daar nou eens over op zeg, als je niet kan rijden moet je geen amerikaan kopen maar een audi dan hoef je niks meer te doen die , is voor pussy,s , dat gezeur altijd dan weer de wegligging dan weer het interieur, dan weer de lak altijd wel wat .
@corvettez06: ik ben het eens met jou

alleen is audi niet voor pussys haha
ik vind ‘m nou niet echt geslaagd.. maar een 7,5 liter v8 klinkt wel alsof het prettig rijdt..
Als Pontiac hem zelf had gebouwt dan had ik hem nog wat leuker gevonden. Pontiac RIP.
Maar toch niet verkeerd en met lekker genoeg pk’s en anti-massa uiterlijk.
@ggj: Ja, het kan natuurlijk nooit zo spannend,nieuwer en orginelers zijn als jouw golf IV en dat allemaal met maar
655pk oooohhhh wat saaaiiii gaaaaap. NOT
The ‘Bullnose’ is back baby! :D

Damn wat een geile bak, compleet met honinggraat velgen, luchtroostes, en powerbuldge! Bijna net zo geil als die Trans-Am Formula van Ruben, die is helemaal vet! :o :shock:
Alleen jammer dat ze het jaren 60 en 70 model combineren in deze moderne impressie.
Ze hadden beter allen hat jaren 60 model moeten doen omdat de Camaro daar ook op gebaseerd is.
http://www.todaysauto.net/musclecars/firebird68/firebird%20(1).JPG
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/LingenfelterPontiac_spec.jpg
@Erwin Lagcher: Ik zie dat jaren ’60 model er toch niet echt in terug. Alleen die knik achter het portier, maar die zit daar omdat de Camaro dat ook heeft, en dit eigenlijk gewoon een facelift is.

En beter het jaren ’60 model ipv ’70? Tja, persoonlijke smaak zeker? Zij vinden blijkbaar de ’70er mooier.
@Jesper:Het is of Trans-am of Formula niet samen. :)
Mijn 72er Formula 400 kan je kopen als je er zo gek van bent. Ben nl aan het sparen voor de Camaro conv. :)
@Erwinlagcher: Van deze foto’s kan ik geen genoeg krijgen!
Kijk bv naar die 1e: Wat heerlijk die dubbele garage (wat is het gekste autoland…USA!?) Zo te zien is dat ook de voorkant van dat huis, hoezo wat een prominente plaats van de garage en het lijkt zelfs of het huis ondergeschikt is aan die garage.(Wat is het gekste autoland…USA!?)
Die kenmerkende betonplaten voor de deur heeerlijk.
Volgens mij wordt het echt tijd om dit (antiauto)land vaarwel te zeggen.
Als je dan toch een Pontiac wil nabouwen had dan een GTO gemaakt. Véél lekkerder…
Is dus gewoon een 2009 Camaro met ander frontje en iets gewijzigde achterzijde..

Zeer “uniek”. ;)
@Rob USA: Je gaat dus emigreren enkel en alleen vanwege het feit dat het hier zwart ziet van de golfjes en dat er vele (pret)belastingen op bijna alles wordt geheven?

Nou, ik wens je veel geluk iig..
de neus is niet zo mooi maar voor de rest
Ziet er wel goed uit, zijkant doet me sterk denken aan de Dodge Challenger…

@ascari15: Who cares about bochten? :P. In de VS denken ze alleen in quarter miles.
@Benz:Vind je dat geen reden genoeg dan? En welke reden zou ik anders moeten hebben? :)
En : Grotere huizen voor minder geld en met een minimaal een dubbele garage,zwembad en 2000m2 grond er omheen!
Beter weer,minimaal 5 dragstrips per stad, heaven for shopaholics,lange rechte wegen :),new Camaro fully loaded $39500, Mustang Shelby GT500 KR $49500, Corvette ZR1 $89500 enz enz. Mooiste vrouwen.
Mij maakt het niet uit. Is jouw keuze, niet de mijne..

Mooiste vrouwen? Dat vindt jij.. dat hoeft niet eens zo te zijn.. Genoeg supersize te vinden daar.
brute honinggraat velgen
@Aston_Martijn: Visgraat, honingraat…
Toch een verschil hè. :P
Men kan iconen niet namaken en dat blijkt wel weer bij deze schetsen :S

Men moet nu rekening houden met veiligheid en alles dat was vroeger natuurlijk minder waardoor ze veel elegantere lijnen konden zetten en er zelfs voor Amerikanen er sierlijk uitzagen :D
schitterend natuurlijk ..
veel stoerder dan de Camaro ..
Door de bochten driften we natuurlijk ;)
De musclecar is terug? Schrijf dat maar als we van die elektrische troep af zijn!
Nu nog een echte voor het publiek, dat verdiend het merk en de auto! laten we het hopen!
V8 above all!!
HEHEHE back to the 70’s :)

Ben zeluf trotse eigenaar van de ’72 er firebird formula 350. heeft er wel heel veel van weg, de echte trans am van de early 70’s heeel dik.
maken die bak!!!, ik wil wel testrijden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).