Volkswagen schets van een Amerikaanse sedan

Auteur: , 46 Reacties

Volkswagen heeft voor de Amerikanen een nieuwe mid-size sedan in petto. Om alvast een beetje een idee te geven wat men daarvan mag verwachten, heeft Volkswagen een schets vrijgegeven.

De auto zal in de Verenigde Staten worden gebouwd in de fabriek in Chattanooga, Tennessee. De nieuweling mag het opnemen tegen bijvoorbeeld de Honda Accord, een populaire sedan in de VS. Details ontbreken bij deze schets, maar reken op een ruime sedan met een grote kofferbak en uiteraard veel bekerhouders. De FSI en TDI zullen overwegend worden gekoppeld aan Volkswagen’s DSG versnellingsbak, want de doorsnee Amerikaan kan niet schakelen. Het model staat gepland voor het derde kwartaal van 2011.

De nieuweling vervangt de Passat op de Amerikaanse markt. De Passat is namelijk te klein en te duur voor Amerika. De kwaliteit mag naar Amerikaanse maatstaven best iets minder zijn en dan kan het ook goedkoper. Zolang ‘ie maar groot is en er genoeg bekerhouders inzitten.

Kleur je de schets netjes in, dan kan dat er als volgt uit zien, maar die kende we al een poosje.

Volkswagen US mid-size sedan teaser



46 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
voorkant van een A5… en voor de rest een phaeton..
maar opzich wel oké
Damn, wat zijn die Duitsers toch goed met design, laat maar komen!
Damn wat is VW toch slecht in design!
Gewoon een mix van een A5 en een Pheaton.
of dit is gewoon de nieuwe Pheaton…
@sven2: nope deze auto vervangt de Passat in de VS. Dit model is specifiek ontwikkeld voor de Amerikaanse markt. In Europa zullen we deze auto daarom ook niet zien.

Waarom VW in Amerika de Passat vervangt door deze NMS (New Midsize Sedan)? De Passat is te klein, te duur, kortom te ‘Europees’. Amerikansen hebben liever (cliche alert) een grote sedan (formaat Toyota Camry, Ford Fusion) voor weinig geld dan een dure Europese auto meer kwaliteit dan ze gewend zijn. Het feit dat de Passat geimporteerd moet worden uit Europa (= extra duur) helpt natuurlijk ook niet mee.

Daarom ontwikkelt VW speciaal voor de Amerikaanse markt een grote sedan die precies moet voldoen aan de Amerikaanse smaak. Oftewel: groot & (relatief) goedkoop.

Volkswagen heeft zich namelijk tot doel gesteld om over enkele jaren 800.000 auto’s per jaar te verkopen op de Amerikaanse markt. En daar is deze auto hard bij nodig.

Grappig detail is dat deze auto samen ontwikkeld wordt met Shanghai Volkswagen Automotive. Grote kans dus dat dit model ook op de Chinese markt gaat verschijnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_New_Midsize_Sedan
Als ze slim zijn, voeren ze deze net even wat kleiner uit als Passat. Dan gaat die als warme broodjes over de toonbank!
@Gekke G.: ze zijn nog slimmer: groter dan de Passat & goedkoper. Zeg maar gelijk aan de Camry, Accord, Ultima, Fusion etc…
Wel vette velgen
Ben ik de enige? Of ziet iedereen een vleugje Camaro in deze vw?
@TehKill3r: Ik geef je helemaal gelijk! Ik wou net hetzelfde vragen..
Mid-size sedan in de States – dan heb je het inderdaad gewoon over een auto van maatje Phaeton.

Ik zat een paar jaar geleden bij een collega in de States in de auto, en die zei toen: “I loooove that small SUV they’re making. Ya know, the Touareg?”
@TehKill3r, Een vleugje, die voorkant/daklijn is gewoon copy-paste geweest.. Inderdaad net een camaro, gekruisd met een Pheaton..
Niet dat dat slecht is trouwens hoor..
@John:

Wat bedoel je John? Dat deze auto op de Pheaton lijkt? Dan ben ik het met je eens.
Wel mooi hoor dat model mogen ze hier ook wel uitbrengen ipv al die saaie modellen :P
Jaap BMW650 RRSportV8
De hamvraag is: heeft hij bekerhouders?!
Ja mid size sedan in amerika is echt wel een auto van een formaatje s-klasse…persoonlijk vind ik het wel mooiere auto’s dan de meeste europese sedans…heeft er iemand trouwens wel eens in een yellow-cab gezeten? Van die grote crown-vics? Die hebben ook echt een kofferbak waar je minimaal 3 lijken in kwijt kan
Natuurlijk moet ie groter zijn als een Passat, anders passen ze er niet in.
de koplamp ziet er uit als het achterlicht van de nieuwe E lol.
Grappig detail trouwens is dat de CC in Florida goedkoper is dan de Passat.
Hij ziet er goed uit! Jammer dat hij niet naar Europa komt, volgens mij zou er gewoon markt voor zijn, zeker met zuinigere motoren!
Hou toch op met die idiote ‘bekerhouders’ comments, willen jullie echt heel de tijd met een blikje cola in je hand rondrijden? Handig is anders hoor! Laat maar komen die bekerhouders!
Ik zat laats na een A5 te kijken, en daar zie je ook wel een beetje muscle car lijnen in.
We love stereotypes
Dealtje sluiten.
Wij exporteren een Scirocco naar USA en hun exporteren deze :D
@RickB:

is exporteren van hen?(hun is bezittelijk voornaamwoord)

verder zou het me verbazen als ze de Scirocco daar ook niet leverden;)
@EJS:
Het moet zijn; en ZIJ exporteren deze
@Brum:

Dat snap ik ook wel hoor, maar de bedoeling was Rick er over na te laten denken wat het dan wél had moeten zijn;)
Qua design zou deze zeker in Europa goed verkopen, maar qua groote is hij gewoon veel te groot, de overheid steunt kleine autos, en de kwaliteit van deze VW zal je vast moeten vergelijken met die van een Fiat, veel hard plastic dus.
Ben ik een Amerikaan als ik liever een grote wagen heb zonder “kwaliteits”-fixatie in het interieur dan een Passat die duur is voor wat je dan aan ruimte krijgt?
@W115: my point exactly, “oei oei, veel hard plastic” LOL gelukkig doen niet alle merken mee met het zogenaamd “upgraden” van de interieurs, door dat (sorry) autojournalistengezeur kost straks elke auto onmenselijk veel. I love harde plastics.
heb sterk het vermoeden dat weinig lui weten wat een USA Camry is ..
@ pizzakoerier: Die crown’s zijn ook verlengd, de kofferbak iig ;) Speciaal ontworpen om taxi te zijn..maar t zijn idd grote forse bakken! Ik snap de redenen van groter en bekerhouers wel, hun gemiddelde rit is iets langer dan wat wij gewend zijn als ze ‘even’ nar familie oid toegaan, dan wil je wel ruimte, rustig rijden en plek hebben om je 12oz plastics beers kwijt te kunnen..
@Chriss: nope .. nix verlengd .. gewoon de standaard carros voor politie/taxi/grand marquis/towncar ..

ik had in mijn Marquis trouwens geen bekerhouders ..
daar hebben alleen nablaters last van ..
bekerhouders ;-)
@lincoln
Ik vind de USA camry best een mooie bak, hier in NY zie je die dingen echt veel rondrijden, sommigen zelfs met dikke chromen 22″s (ja want amerikanen hebben nou eenmaal foute smaak)
@pizzakoerier .. schitterende bak ..
wordt een lastige klus voor VW om daar een concurent voor te maken ..
Mag ook wel naar Europa komen hoor, daar noemen ze het mid-size-sedan, hier plak je er Passat op en noem je het normal-size-sedan..
Een echte Passatilac dus.
Ze heb de hoffmeister knik van BMW gejat net als veel andere merken ziet er wel bruut uit.
en heeft scirocco wielen op foto 2;)
En dan nog zeggen dat Amerikanen geen smaak hebben.
Wat vind je dan van Europeanen die veroordeelt zijn tot het Europeese programma van VW en het dan nog kopen ook. :)
@Rob USA: Wie zegt dat dan?

En zijn Europeanen “veroordeelt tot het kopen van een goede en degelijke Europeaan? In dat geval: Smaken verschillen.. (Heel erg)

Een mooie schets. Een nieuw model Phaeton zou ik het willen noemen.. Zou (wie weet) aardig kunnen concurreren met de luxe van S-klasse of 7-serie (Al zijn dat kwalitatief wel héél goede auto’s.) :)
@Robbie: “Grappig detail is dat deze auto samen ontwikkeld wordt met Shanghai Volkswagen Automotive. Grote kans dus dat dit model ook op de Chinese markt gaat verschijnen.”

De Chinezen worden al klaargestoomd op de komt van deze nieuwe. De huidige Chinese Passat (voor ons de vorige) is al gefacelift in die richting.

http://www.chinacartimes.com/wp-content/updated-vw-passat.jpg

http://www.chinacartimes.com/wp-content/updated-vw-passat1.jpg

Best wel mooi (vooraan toch)
@ lincoln, my bad.. dacht dat ik zoiets een keer had opgevangen dat dat type camry (dus voor politie etc) een verlengde was die niet voor burger te koop is. Of is die camry helemaal niet voor burgers?
@Chriss: oei .. dan zitten we nu officieel op een ander level ..
ik had het nml over het crown victoria platform van Ford ..
@ max: welke hoffmeister knik, mis ik iets? Ken veel stijlen maar nog geen hoffmeister..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).