Polo BlueMotion, 14% bijtelling bij prijs van 17.000 euro

Auteur: , 72 Reacties

Daaaaaag Insight. Mensen die echt goedkoop willen rijden, kloppen vanaf volgend jaar aan bij de VW-dealer.

De Polo BlueMotion verstookt gemiddeld 3,3 l/100 km en stoot dan 87 gram CO2 per kilometer uit. Groener wordt het niet en dus krijgt deze auto van ome Jan-Kees een bijtellingspercentage van 14% opgeplakt. Weer even rekenen: heb je een beetje modaal/ normaal inkomen (tussen 31.123 en 53.064 euro op jaarbasis) dan kost de Polo BlueMotion je slechts 83,30 euro aan bijtelling per maand. Nog eens 17 euro goedkoper dan de Insight en mooi 37 euro minder dan een Prius en Civic Hybrid. Daar kun je een hoop leuke dingen voor doen.

Het geheim achter de extreme zuinigheid is natuurlijk onder de motorkap te vinden: de 1.2 liter grote dieselmotor die er 75 pk uitperst. De topsnelheid van de Polo ligt op 173 km/u, wat na meetcorrectie precies niet hard genoeg is om je rijbewijs te verliezen. Dat kan geen toeval zijn. Voor prive-rijders is de Polo BlueMotion ook interessant: wegens de lage uitstoot hoeft er geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald.



72 reacties

Ik denk dat dit toch niet echt gaat aanslaan men rijd liever in een Prius, is trouwens ook een veel volwasseneren auto voor die 37 euro meer per maand.
Is €4422 per maand een modaal inkomen?? Tering, dan zo ik voorlopig nog wel even Jan Modaal blijven..

OT: Zeker mooier dan de hybrides die genoemd worden! Daarbij ook nog es geodkoper, dit wordt een knaller.
woohoo! eindelijk een diesel in de 14% “klasse”
Nice! Die 13 euro meer dan een 107/c1 wil ik best uitgeven om polo te rijden! Baas…?
[lg_folder folder=”Volkswagen/Polo_BlueMotion/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”

foutje?

Tinus +/- 2400 bruto is modaal. 4080 is volgens AB normaal.
Prima auto, niets op aan te merken. Behalve dat een auto met gelijke specs uit de VW/Audi stallen er 8 jaar geleden ook al was
En er kan nog een trekhaakje aan ook! Kom daar bij de Hybridingessen maar ‘ns om ;-).
@ Larck, je doelt op de Lupo 3L ? Wel beetje andere auto he..
Vraag me alleen af wat nu het nut nog is van die 1.6TDI. Top van 170, 14 sec 0-100.. Neem aan dat die 1.2 ongeveer even ‘snel’ gaat zijn..
Niet vooruit te branden dit ding maar financieel wel zeeeer aantrekkelijk!
Ik zeg: DOEN
’t Is wel een diesel hè. Dus niet geschikt om enkel naar de bakker te rijden. Doe je geen lange afstanden, dan draait je roetfilter in no time in de soep. En kankerverwekkende stoffen stoot ie met bakken uit (ongeveer 100 keer zoveel als een Mercedes S 350 – zie reportage terzake van 15 oktober).
Liever een file Porches voor m’n deur dan één diesel.
Wanneer gaan ze eens lerend dat vervuiling meer is dan Co2? 1.4TSI’s en BMW 316 zijn véél milieuvriendelijker, maar worden in de hoek gezet.
(En een Polo past in de koffer van een Prius, dus die vergelijking gaat ook niet op).
@bert: haal je je mueslibollen niet op de fiets? Ben je ook geen knip voor de neus waard, als milieuvriend, oh nee, hybride graaier…
“Dieser Sieg gehört Euch”.

Overigens is en blijft de BPM vrijstelling en 14% bijtelling, vanuit een belastingsubsidie per ton bespaarde CO2, volkomen nonsens. Afschaffen, in een crisis.
Toegegeven, de 3L versies van de Lupo/A2 hebben nogal wat technische zwaktes, met name de gerobotiseerde versnellingsbak slaat nogal eens op hol. Voorderest is de A2 niet de mooiste auto die er is, en is de lupo een heel stuk kleiner dan de Polo. En over roetfilters gesproken.. troep.
Ziet er nog best leuk uit ook, mooi interieur etc. Word vast een hit.
Een kleine niet krachtige POLO vergelijken met een krachtige familie-auto als een prius. Appels en peren.

Wat een rare vergelijking.
@mats: nee, want in Nederland gaat het om geld (bijtelling) en dus niet om het uiterlijk of de inhoud… tis maar dat je het weet.
Emerald_Green_Jag
@mats: Ik lees een dédain ten aanzien van de Polo en een vermeende superioriteit ten aanzien van de Prius.

Feitelijk: de Prius motor zuipt als een tempelier vanwege het extra gewicht dat moet worden meegetorst. Niet voor niets wordt dit eemn accuzuur tractor genoemd.
Die jongens en meisjes van Volkswagen zijn slimmer door er geen complex elektrisch systeem aan toe te voegen en nemen gewoon een motor die van nature al zuinig is.

Persoonlijk: Ik zou eerder kiezen voor het model van de Polo dan voor het model van de Prius of Insight.

Overigens iets over elektriciteit:
Weet je dat je per KiloWatt elektriciteit met een traditionele centrale (kolen, gas, o.i.d.) 1 ton CO2 produceert? Weet je hoeveel kilometers je daarmee in een auto met brandstofmotor kunt rijden? Reken zelf maar!
@Emerald_Green_Jag:

Grappig dat jij dedain leest. Duidelijk waar jouw voorkeur ligt en dan zou je me moeten omhelzen: Als ik niet naar vervoersbehoefte hoef te kijken (ruimte, km’s per dag, comfort) dan zou ik dus ook de polo doen. Schrijf ik letterlijk.

Maar feit is dat velen niet hun dagelijkse dingen met een polo kunnen doen. Wellicht wel met een prius, ook al is dat iets waar ik niet in gezien wil worden.

Waar ik het over heb: vergelijk polo en prius is mank. That’s it. Gaat niet over beter / slechter.

Vergelijk Polo met een Yaris en de Polo wint driedubbeldwars. Dat is een vergelijk.

Vergelijk een Prius met een jetta / golf bluemotion: prius wint dubbel en dwars. Dat is een vergelijk.

Tis niet anders, emotionele VW druif dat je bent!
Laurens,

ik haal m’n mueslibollen op de fiets, en ik doe m’n 35 km woon werk (enkel) ook met de fiets, en ik loop zonder problemen een marathon. En als ik het gas van m’n diesel vol indruk, dan zie ik m’n achterligger niet meer door de zwarte rook. En toch komt ie elk jaar weer door de technische keuring. En dat vind ik een groter probleem dan 3 gram Co2 minder.
@Bert: klinkt allemaal, alsof je niet echt op de hoogte bent van de stand der techniek. Want je rijdt in een gammele w123 diesel, die meer dan 25 jaar oud is? Misschien zou je er wat geld in kunnen stoppen, voor onderhoud.

Of gaat je liefde voor de portemonnee, boven je liefde voor het milieu. Dan is de hybride meer je ding, idd. Die kun je na 15 jaar al weer weggooien, maar zijn vanaf dag 1 uit de wegenbelasting…
De polo zal meer iets worden voor de junior accountant, beginnend buitendiens medewerker die veel km’s maken.
En dan als het kan de 3-deurs.
De prius is meer voor de man/vrouw met kinderen die in het weekend nog graag iets mee willen nemen.

Vindt het ook een beetje appels met peren vergelijken.
Modaal inkomen volgens cpb:
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html

Leuk als 2e leaseauto ofzo…
jee-oekeloeres
we kunnen altijd nog met het openbaar vervoer…
eindelijk …. een echte auto met weinig bijtelling!
Volgens mij is dit toch wel een heel erg geval van reklame maken voor vw
dit is ZOOOOVEEL beter in ALLE opzichten van een hybride.
Hoera voor VW
Wat nou Pripus?!
Doe mij maar zo’n keke Polo!
@Laurens
Ken je mij?
(M’n auto is Euro4 – ik ik juich de komst van de Polo toe hoor. ‘k Ben alleen een beetje pissig dat diesel zo gesubsidieerd wordt t.o.v. benzine. Ben die vettige diesellucht beu als ik door Brussel fiets.).
@Bert: ik ken je inderdaad niet, want je blijkt in België te wonen. Op basis van je uitlatingen nu en in het verleden, dacht ik dat je het vriendje van Femke Halsema was, en reed je dan in een oude diesel. Zo’n ding is trouwens nog steeds prima, net als met alles is onderhoud wel van belang.
@ Autoblogger:

In Nederland gaat het om geld. ja klopt.
Waar voor je geld welteverstaan.

Als je een familie hebt en je zit voor je werk 500 km-er per dag in je auto dan is de polo geen optie. Zo bedoel ik mijn reactie. Als je puur op alleen geld kijkt en niet naar vervoerbehoefte: Dan zou ik ook de polo doen.

Maar het vergelijk is dus mank Want het gaat om waar voor je geld.
@bert: een 1.4TSI stoot bijna gegarandeerd méér roet uit dan een 1.4tdi met roetfilter. En dan praten we grote én heel kleine deeltjes! Maar de fiets is idd best!

Vind hem mooi. Denk eraan mijn bmw ervoor in te ruilen en wat rond te rijden op 2,5l/100km met ecodriving :-D
@bert: ah ja, das de schuld van de belgische regelgeving die roetfilters lang tegengewerkt hebben…
Svenska_Aeroplan_AB
Kijk! En dan beetje tunen en je hebt geen onaardige auto ‘voor ’t vrouwtje’!
Geen motorrijtuigenbelasting ?!!!

Dat is dus ook nog zo’n 1000 euro extra per jaar aan besparing!!

Zuiniger rijden is onmogelijk..
@Onehp (moeilijke naam)
Een benzinemotor stoot géén roet uit.
Een diesel met roetfilter nog wel (veel minder, maar nog steeds), en vooral van die heel kleine deeltjes.
En een diesel stoot vooral veel nox uit. Dat is die rommel waardoor je in de winter zonder virus in de buurt een geïrriterde keel en een verstopte neus krijgt, en later erge ziektes.
Pas bij Euro6 zal diesel en benzine even schoon zijn. (in theorie).
@markieanta

Ik dacht eerst ook serieus dat het een advert was.
Tot ik zag dat er iets van 20 reacties waren i.p.v. 10.000…

Suzuki en VW, daar komt AB verder mee!
Domain Whois record

Queried whois.domain-registry.nl with “autoblog.nl”…

Domain name:
autoblog.nl

Status: active

Registrant:
AUT002276-NXSIN
Autoblog BV
Van Diemenstraat 132
1013CN AMSTERDAM
Netherlands

Administrative contact:
AHR000113-KEYSY
T. Ahrens
+49 (0)5361923711
[email protected]

;-)
Belachelijk die 14% bijtelling regeling en de enorme BPM korting. Jammer dat VW hier nu ook in mee gaat.
De groene leugen leeft voort.. :(
Eerste diesels reden op notenolie.
Petroleumindustrie had hier natuurlijk geen baat bij.
Misschien komt er voor deze nieuwe 1.2. TDI een ombouwset beschikbaar om op PPO (Pure Plantaardige Olie) te rijden? (oa. Elsbett verdeelt ombouwsets)…

’n Fles van 5 liter frituurolie (koolzaadolie) kopen en je bent weer vertrokken voor +100km.

Niet te geloven toch? :-p

Heb in ’t verleden nog gereden met Audi 80 TD. Aan de supermarkt enkele flessen frituurolie (koolzaadolie) leeggegoten in m’n tank. Je had de mensen moeten zien kijken! Maar zonder ombouw niet aan te raden, en zéker niet doen bij een commonrail. Frituurolie is te dik om te kunnen verstuiven door het dure commonrailinjectie-systeem!
@bert. Doe eens wat onderzoek, je zal snel vinden dat benzine, met direkte injectie wel degelijk deeltjes uitstoot. En meer CO, oorzaker van smog.
Bottom line: het verschil tussen moderne benzine en diesels is onbelangrijk vergeleken met het verschil tss oude en nieuwe autos.
Er komt nog iets van richting de 1000 euro bij voor die idiote afleveringskosten? En dan zit er nog niks op uiteraard (itt een prius), dus met slechts een paar opties zal hij zo’n 20.000 euro gaan kosten?
Oftewel bijna 45 duizend gulden voor zo’n klein wagentje met veel te weinig garantie.
Een Dacia Sandero kost de helft toch?
Ik snap eigenlijk niet waarom VW (en sommige andere merken) aparte ECO-versies maakt. Vooral die aerodynamische aanpassingen die op deze modellen zitten (spoilers/skirts, dichte grille, wellicht ook een vlakke(re) bodem?) zouden ze wat mij betreft op elke versie kunnen zetten. Verlaagd onderstel of andere eindreductie kan dan op de optielijst, als dat echt zoveel invloed heeft op de rij-eigenschappen. Maar ik vraag me af of de gemiddelde Polo-koper dat verschil überhaupt merkt.
@JoepeN:

Dat noemt men marketing, je hebt dus “meer keus” per merk.
en een radio bestellen , die zit er ook niet in.
@Onehp
Op http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/printdossier.aspx?Id=330 heb je de vergelijking tussen de Euro normen diesel-benzine.
De rest van het artikel – van de Vlaaamse Automobilisten Bond, een pro-auto club – is ook erg interessant.
En wat die Co betreft, heb je gelijk, voor de rest citeer ik : “De modernste dieselmotoren produceren nog altijd meer Koolwaterstoffen, NOx en roet dan de benzinemotoren. Deze poluenten zijn zeer schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Ecologisch wint benzine op diesel tot september 2015 wanneer de nieuwe Euro 6 norm voor alle dieselwagens van toepassing wordt.”
Wat heb je dan?
Een kaal hok op kruiwagenwielen zonder radio maar wel met voorbereiding? Zit er dan ook airco in of pas bij 24000 euro?
Fijn hoor, heb je dan ook stoelverwarming 100+ pk, automaat, electrische ramen,spiegels, usb-aansluiting, ingebouwde carkit, achterruitrijradar etc etc?

Oh nee wacht, het is een VW, dus je moet nog zelf een stuur erop schroeven ;)
Ach, altijd dat gezeur dat VW’s ‘kaal’ zouden zijn.
Hierbij de meest kale polo tot nu toe:
Zij-airbags voor bestuurder en voorpassagier Airbags voor bestuurder en voorpassagier Radiovoorbereiding incl. 4 luidsprekers ESP incl. ABS, remassistent en aandrijfslipregeling (ASR) Drie hoofdsteunen achter In hoogte verstelbare bestuurdersstoel Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging Electrische raambediening vóór Centrale deurvergrendeling.–
De bluemotion zal waarschijnlijk nog wat meer opties krijgen (dat doen ze bij andere madellen namelijk ook.) Inderdaad het is geen hele uitgebreide uitrusting, maar karig is ook anders. De radio zou ik toch liever zelf uitzoeken als accepteren dat je een Fisher-Price stereo af fabriek geleverd krijgt zoals bij de meeste merken die dit standaard wél monteren. Ach, ieder z’n ding.
@Bert: “en die vettige diesellucht beu als ik door Brussel fiets”

Ik ben het met je eens dat het spijtig is dat in België diesel altijd fiscaal aangemoedigd is. Maar tegelijk gaan jouw redeneringen in de richting van het groene onderbuikdenken. Het is niet omdat een diesel roet en NOX uitstoot, dat een benzine beter is (ook al meen jij niets te ruiken op je fiets in brussel). Ooit al gehoord van PAK’s? Benzeen-verbindingen? Alleen al benzine tanken is slecht voor je gezondheid (zie ook de artikels hier op AB.nl over nieuwe pomptechnieken). Het VAB-onderzoekje (VAB is trouwens hoe langer hoe minder een pro-auto-organisatie) dat je citeert, is dan ook het zoveelste ongefundeerde ranglijstje. Immers, niemand weet precies wat de impact is van al die vervuilende stoffen op het menselijke lichaam. Touring heeft onlangs ook zo’n lijstje gemaakt: in de top 10 van de benzinewagens stond de Audi A8. Dan weet je het wel, hé!
Dat we er alles aan moeten doen om de uitstoot te verminderen, daar ben ik het mee eens. Ik ben ook heel blij met de Euro6 en hopelijk wordt Euro7 ook een grote stap vooruit. Maar het gezeur van “diesel is beter’ en “nee, benzine is beter” komt me de strot uit.
En on-topic: die verbruikscijfers: eerst zien en dan geloven. Ik rijd zogezegd ook met een zuinigheidswonder dat 1000km met een tank van 45 liter diesel moet kunnen doen. Zelfs met de eco-rijden kom ik nog niet in de buurt. Er wordt gegoocheld met cijfers dat het een lieve lust is.
@bmw: “eerst zien en dan geloven. Ik rijd zogezegd ook met een zuinigheidswonder … met cijfers dat het een lieve lust is.”

Ik begrijp je scepsis en ik denk dat je even naar je rijstijl moet kijken. Wil je zo lang mogelijk doortrekken tot de toerenteller bijna in het rood staat alvorens te schakelen, dan kun je erop wachten dat het verbruik hoog is. Leer maar eens op 2000 toeren schakelen.

Ten aanzien van verbruik heb ik zelf het tegendeel bewezen. Ik heb een aantal jaren voor mijn werk in een 206 2.0 HDI gereden. Daarvan werd gezegd dat-ie max 1 op 19 haalt. Ik heb een langjarig gemiddelde van tuim 1 op 23 gehaald. De garage en de leasemij. stonden versteld. En ik ben niet eens aan het hypermile-n geweest, alleen ‘het nieuwe rijden’ toegepast.

Dus: zo kan het ook!
@Emerald_Green_Jag: je reactie is volkomen terecht, maar je kent me duidelijk niet ;-) Ik rijd al jaren (nog voor dit “gepromoot” werd) volgens de principes van eco-driving. Ik rijd 90-100 km/h op de snelweg, bol uit in versnelling aan de lichten, schakel over aan 2000 toeren, heb de bandenspanning goed staan, gebruik de airco enkel als het echt te heet is, vervoer geen onnodige baggage, rijd haast nooit in de stad, doe vanaf mijn voordeur banen van 90 en snelwegen, onderhoud mijn wagen punctueel, enzovoort enzovoort. Ik sta (helaas :-) ) in mijn omgeving zowat bekend als de eco-rijder en dat heeft me bij mijn vorige wagens ook steeds een lager dan opgegeven verbruik opgeleverd (zoals jij duidelijk ook had). Echter, als ik op spritmonitor.de kijk, dan zie ik dat voor mijn huidige wagen niemand lagere scores haalt dan ikzelf, terwijl mijn score nog steeds 15 procent boven het gemengd normverbruik ligt. Ik kijk dan nog niet eens naar het verbruik buiten de stad, dat eigenlijk voor mijn autogebruik van toepassing is.
@bmw: “maar je kent me duidelijk niet”

Dat klopt helemaal m’n beste. Vergeef mij mijn préassumptie. ;-) Het is meer een “door de bank genomen” uitlating mijnerzijds, gebaseerd op verkeersgedrag observaties.
@Emerald_Green_Jag: zo zie je maar, er zitten op AB.nl mensen met een onduidelijk profiel… autoliefhebbers die houden van cruisen met laag verbruik ;-)
Lekkere auto en lekker zuinig! Zeer interessant.
Polo kan me totaal niet boeien, maar allememachies wat een prachtig kleurtje :)
Als je 173 rijdt, krijg je 5 of 6 km/u correctie. Dus je zit er een paar km onder.
tsja 0,- euro mrb tegenover nu 100,- euro per maand… en een lager verbruik… zou me toch zomaar circa 2200,- per jaar schelen. Maar dan moet ik wel 50.000 km in een Polo rijden. Oh ratio vs. emotio!
@bert

In Nederland wordt diesel allerminst fiscaal bevooroordeeld. Misschien is dit in Belgie zo, maar in Nederland zeker niet! In Nederland is diesel duurder, zolang je niet meer dan 12000 kilometers per jaar rijd ;)

Een aantal voorbeelden:
– Wegenbelasting: CO2 norm Diesel is 95 gram terwijl bij benzine dit 110 gram is (Bizar? CO2 is CO2 dus snap dat verschil niet)
– BPM: CO2 norm Diesel is 95 gram terwijl bij benzine dit 110 gram is (Bizar? CO2 is CO2 dus snap dat verschil weer niet!)
– Wegenbelasting Diesel is gemiddeld 2/2.5 x Benzine.
@Jeroen

50.000 woon-werk kilometers? Is het dan niet sowieso veel goedkoper om met een diesel te rijden?

Ontopic: Ik zou zeggen chipje erin en gaan met die banaan! Het is nu wachten op de eerste tuners die voor dit motortje een tuningset uitbrengen. 150 pk mss?
Inderdaad een Prius, Insight of Civic Hybride heeft toch een erg geitenwollen sokken imago, de Polo juist jeugdig en sympathiek. En zolang de Prius er niet als stationwagen is nemen gezinnen die ook niet serieus. Dus ik sluit me aan bij Wouter: Daaaaaag Insight! (en Prius en Civic Hybride)
Hmm [ reply ]
4 November 2009 om 10:59

Of het aanslaat of niet, maar ik wil absoluut geen Prius rijden! Je rijdt toch compleet voor *$^*#&# in die Groene ridders auto…
@Canto; dat ‘Groene Ridder’ imago heb je toch wel hoor met dit soort groene auto’s. Met allemaal.Dat is ook niet iets waar ik -persoonlijk- moeite mee zou hebben. Maar je word ook direct bestempeld als ‘knaken-poetser’ of gierigaard. Daar heb ik meer moeite mee. Andere mensen zullen het uitleggen als ‘slim-spaarzaam’ maar dat is puur een andere nuance voor de zelfde strekking. Er zijn zelfs reaguurders hier dat op dát imago trots zijn… go figure… :P
Misschien betaal je dan wel weinig voor zo’n auto, maar ja je rijdt dan wel in een Volkswagen, en tja kwaliteit is het niet.
DenE [ reply ]
5 November 2009 om 10:56

Ieder zijn eigen, zullen we maar zeggen DenE, maar ik blijf fijn rijden in mijn POLO.
Zojuist proefrit gehad met de nieuwe polo, wauw wat een auto voor dat formaat! En voldoende ruimte als je niet te veel eisen hebt.

Zeer goede wegligging en stile in de auto. Betere afwerking dan het vorige model (iets minder saai van binnen)

Dit wordt mijn volgende auto! Mooi, zuinig en toch snel. Ik wacht nog even op de prijzen van de 1.2 TSI BlueMotion en 1.2 TSI 7-DSG. Die prijzen komen in week 45 uit, maar dan toch nog even wachten want de bestellingen lopen respectievelijk pas vanaf week 29-2009/03-2010.
Nu nog even een NOx-filter op de Polo BM en je hebt de schoonste auto op de markt lijkt me. Maja, dat kost wat…
Het is maar eerst echt interessant als men er nog een DSG automaat aan vast hangt, dan maar eerst gaan we vergelijken met de Hybrides van dit moment die dit standaard hebben (CVT)
Polo is goed bezig de 1.2 TSI met DSG lijkt me ook best fijn. en lijkt me dat je toch wel 30 000 km of meer moet rijden om deze blue motion te overwegen…?
Ooit is vorige model gereden is nog best ruim voor 2 volwassen 2 kinderen en wat bagage dus wat dat betreft heb je niet per sé een grotere hybride nodig:)
Polo Blue-Emotion
“De modernste dieselmotoren produceren nog altijd meer Koolwaterstoffen, NOx en roet dan de benzinemotoren. Deze poluenten zijn zeer schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Ecologisch wint benzine op diesel tot september 2015 wanneer de nieuwe Euro 6 norm voor alle dieselwagens van toepassing wordt.”

Dat is onjuist (in ieder geval als het om roet gaat). De Polo voldoet aan de Euro5-norm, en daarin is de norm voor roet gelijk voor benzine- en dieselmotoren. Bovendien… waar gaat het over? Als elke Polo BM een auto van een eerdere generatie vervangt is dit toch sowieso beter wat betreft vrijwel alle vervuilende stoffen.

Ik zie genoeg oude benzinewagentjes rondrijden met daarachter een blauwe walm van de verstookte motorolie.

Verder is zoals gezegd de uitstoot van organische verbindingen bij het tanken bij benzine veel groter.

Gisteren heb ik er één gekocht (zakelijk). Eindelijk is het dankzij de belastingvoordelen mogelijk om mijn vervuilende Euro2-diesel eruit te doen. Een plus voor het milieu en mijn portemonnee dus…
Wat kost de BlueMotion Trendline ( benzine )incl.BTW
Op deze auto zit toch geen BPM
Even goed lezen Hans Tolsma, BlueMotion is een combinatie van technieken:
– zuinige DIESELmotor
– betere aerodynamica
– langere versnellingen met schakelindicator
– terugwinning remenergie
– banden met lagere rolweerstand
Mijn VW Lupo 3L TDI is bijna 10 jaar oud, heeft nu 330.000 km op de klok, rijdt als een grote, loopt 1 op 33 als je je aan “de regeltjes” houdt, Diesel, geen wegenbelasting, 1000 km op een tankje, Nog altijd onovertroffen goedkoop en zuinig rijden !!
Ja, maar wel met duur onderhoud, en dealers die er weinig van weten.

Daarnaast geen roetfilter, geen 5 sterren NCAP, geen airco etc., en een aanschafprijs 2e hands die buitenproportioneel is. Het aanbod is nl. erg klein en er is een run op die dingen.
Men rijdt liever in een prius?????? zie ik hieronder.
Nou dan heb je echt geen kaas gegeten van autos….maar goed.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).