Dit is de Porsche Boxster Spyder

Auteur: , 53 Reacties

Zie hier de Porsche Boxster Spyder die staat te popelen om zijn werelddebuut te maken in Los Angeles (december). Met een gewicht van slechts 1.275 kilo is het de lichtste auto die Porsche in z'n gamma heeft. Bovendien heeft de Boxster Spyder meer vermogen dan de Boxster S, dus de rekensom is dan snel gemaakt: minder gewicht + meer vermogen = veel meer lol.

De 3,4 liter direct ingespoten 6-cilinder in de Boxster Spyder is goed voor 320 pk, dat is 10 pk meer dan de Boxster S. Standaard beschikt de Spyder over een PDK-versnellingsbak (dubbele koppeling) en het Sports Chrono Pakket. De launch control staat garant dat je in 4,8 seconden een snelheid van 100 km/u bereikt. De topsnelheid ligt op 267 km/u met het dak open. Dicht zal ‘ie nog wel wat harder gaan, maar kennelijk moeten we dat gewoon zelf uitproberen, want daarover zegt Porsche niets. Natuurlijk ook nog even het verbruik: 9,3 liter per 100 km. Nederlandse prijzen worden nog bekend gemaakt, maar bij de Duitsers kost ‘ie een kleine 63,5K.

Porsche Boxster Spyder video



53 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Dat dakje ziet er toch niet uit. Wel een geestige Boxster-variant. Toch geniet het veel minder geloofwaardigheid dan een 911, vind ik. Enfin, ieder z’n ding.
Wel grappig, maar ze hadden beter een Cayman Spyder kunnen maken
@Roger: liever een Cayman Targa!
Het is een hele verbetering op de vorige boxster, maar zou deze zich ook zo goed houden wanneer ie door twee tieners van een klif wordt gereden?
Dat dak is dus gewoon een zeiltje dat niet volledig sluit, of zie ik dat nu mis?
Ziet er goed uit :)
Ben benieuwd wanneer er hiermee een rijtest word gemaakt! (hint hint!)
Maar dat word nog even wachten.
ik vind het net een kleine Carrera GT is. (Positief bedoeld)
dus de rekensom is dan snel gemaakt: minder gewicht + meer vermogen = veel meer €€€€€’s

leuk ding trouwens
das dus de prijs van een corvette…
Btw ook heel vet, dat touwtje om je deur open te doen!
Maar… ik snap het niet. Een Boxster S heeft toch al een open dak en is dus toch al een ‘spyder’? Het had veel meer sense gemaakt als het een ‘Cayman Spyder’ was vind ik, met 3,6l-motor. Maar ja, misschien was dat dan te dicht in prestaties bij een 911 cabriolet…
heh heh, is de boxter eindelijk een beetje de wagen die hij hoort te zijn, ziet er een stuk beter uit zo en dit vermogen hoor in alle boxters/caymans
Leuk ding! @tt: De Boxter is een veel fijnere auto dan een Corvette, dus is deze het koopje!
het verschil tussen Boxter & Boxter Spyder is niet zo groot, optisch dan, maar wel groot genoeg zodat ik kan zeggen dat ik hem mooier vindt! alleen, even mooi als een 911? nee…
Mooi wagentje, maar ik zou toch eerder gaan voor het retromodel met de ducktail dat een tijdje geleden op Autoblog stond. Maar goed, daar heb ik de centen ook niet voor. Gelukkig kosten dromen niets en scheelt ook weer in tandenknarsend BPM afdragen, schofterig hoge wegenbelasting, dure verzekering, gestolen emblemen of andere schade door jaloers tuig.
Ik ben niet echt een Porsche fan oid, maar deze Spyder kan mij toch wel bekoren :O Zeker nice die striping, heeft beetje de stijl meegekregen van een Carrera GT, Top!
De 911 is al zo lang dood. Maar goed, alles heeft zijn tijd nodig.

OT: laat die paraplu ook maar thuis, scheelt nog meer gewicht.
volgens mij is het dak niet waterdicht…..
leuke auto, maar geen waterdachte dak maakt em -1
Eindeijk laten ze daar bij Porsche de hierarchie een beetje vallen. Deze Spyder zit namelijk eentiende seconde sneller op de honderd dan de 911 Carrera 2.
Volgens mij is dit een projectje verwezenlijkt tijdens de pauzes want het trekt op de ****** (censuur door mezelf!)
Een Cayman met die “rug” zou beter zijn…
mooi ding… lekker een beetje retro met die letters op de dorpel. Lekker snel en licht (en het zal ook wel lekker de bocht om gaan).

Het moet alleen verboden worden om met dit ding met het dak erop te rijden.
De Boxster is toch niks meer dan de Cayman cabrio, of de Cayman een Boxster met een vast dak, hoe je het hebben wil.
Maar Porsche heeft nu dus een cabrio spyder gemaak???knaphoor, maar hij is wel mooi.
Maar dat is de 911 ook en het is niks meer dan een kleine 911.
James Dean zou een zilvere nemen, moest hij nog onder ons zijn.
Nice! zet maar op de oprit!
eindelijk weer eens een boxster waar je als man in gezien mag worden
Mijn Boxster is mooier. Puh. Hihihi….
Blijft een vrouwenbak.
Met het dakje open : hehe eindelijk nog eens een mooie porsche. Die 911 is altijd mooi geweest, maar dit design is momenteel wel een beetje uitgemolken.
Met het dakje dicht : WTF !!!
Mar 1 woord: ubercool!
Ik vind deze mooier dan de Cayman, en véél mooier dan de vorige Boxter, ga zo door meneer Macht..
NOT:

Mannen, heb hier hulp nodig…

Kunnen jullie deze petitie tekenen voor Spa-Francorschamps te redden?

http://www.defendonsfrancorchamps.be/petitie-circuit-spa-francorchamps.html

en gelieve dit naar zoveel mogelijke vrienden door te sturen.

Dank bij voorbaat.
@MC959:
Had ik al gedaan.

OT: Zeer lekker! Ik kan niet wachten tot ik deze op de weg zie. Knap van Porsche dat ze zoiets vernieuwend toch hebben doorgevoerd.
Leuke auto! Zal wel voor een lekkere rijsensatie zorgen!
alleleukenamenzijneral
zo zouden alle boxters moeten zijn zonder die lelijke 19000euro kutcabrio dalijn
zozo die is toch wel netjes geworden maar ik vind dat ze nou langzamerhand toch wel een ander neusje der op mogen plakken…
nicenicenicenicenicenice!

nu nog een 911 spyder/speetster!!
‘dicht zal hij nog harder gaan’ nee hoor, met een stoffen dak mag hij maar 130, dus 265 is wel degelijk de maximum snelheid… (vergeef me als het hiervoor al gezegd is)
Gaaf hoor!
Snap alleen die standaard PDK bak niet als hij op de persfoto’s gewoon een handbak heeft (zie laatste foto)
en die ziet er nog prachtig uit ook! enfin, toch beter dan de gewone Boxster…
Ondanks het een beetje raar in elkaar zittende dak, een mooie Porsche. De specs zien er in ieder geval goed uit. Maar eh, waarom geen hardtop? Ja, hij is dan wel zwaarder, maar het ziet er hoogstwaarschijnlijk wel beter uit.
zonder dak is die zeker nice :)
Gaat dit dak nu automatisch in en uit want ik heb het gevoel dat je het er moet over spannen (handmatig dan)
verder mooi model, boxster zou ik ni rijden maar dit komt al aardig in de buurt van een 911!
Ziet er wel veel beter uit dan de huidige Boxster! Maar de nieuwe impressies van Porsche die deze week in de Autoweek staan, zijn ook wel gaaf! Vooral de Panamera Coupé en de nieuwe 911. :)
Ik moest gelijk aan deze denken.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/21/rijtest-manthey-porsche-cayman-s

Denk dat ze hiervoor ook wel wat leuks kunnen maken :)
Wat en prachtige auto! Mooi lijnenspel, maar erg subtiel, oud concept (911) maar toch veel nieuwe hoekjes en lijnen, zonder kap is de achterkant echt schitterend, mooie bolling, mooi hoe links en rechts verdeeld wordt… En dan de apparte nieuwe dingetjes, zoals dat zwevend achterlicht! Ik vind hem echt super, en heb alleen de filmpjes nog maar gezien! Goed om te zien dat er in deze tijd van milieugezeik ook nog fabrikanten zijn die mooie auto’s kunnen maken. Hulde!
Wel tof dat het een auto is die zeldzaam blijft!!!
want je hebt toch echt een garage nodig en een andere bolide voor dagelijksvervoer wil je deze kunnen aanschaffen! ik zie er wel de humor van in! top voor op een zonnige zondagmiddag!
eff wat anders:

@ Dennis (de schrijver van het artikel)
“De topsnelheid ligt op 267 km/u met het dak open. Dicht zal ‘ie nog wel wat harder gaan, maar kennelijk moeten we dat gewoon zelf uitproberen, want daarover zegt Porsche niets”

ben je nou zo dom of heb je werkelijk geen idee waar je het over hebt???
Deze auto kan namelijk niet dicht!!!! en met dat afdekzijl zal je wel niet harder als 150 kunnen.

jah sorry maar ik vind het wel heel knullig.
@Jorden: moet je dat nou zo onvriendelijk zeggen? Dennis solliciteert hier weinig subtiel (maar volkomen terecht) naar een proefrit met deze auto. Ik vind ook dat uitgezocht moet worden hoe snel je kunt rijden voor het zeiltje er af vliegt. Het is een Porsche dus tegenwoordig behoorlijk doordacht, het zou zomaar kunnen dat het zeiltje ook bij 250+ blijft zitten.
De achterkant doet me denken aan deze:

Image
Deze wagen is duidelijk ontwikkeld voor warmere oorden.
De kap is enkel een (verstevigd) zijl dat inderdaad gespannen zit tussen bovenrand voorruit en twee verankeringen achter op de motorkap.
De wagen beschikt over elektrische zijruiten die aansluiten met het dak. Toch blijft de driehoek net na de deur en de achterkant gedeeltelijk open. Niet ideaal voor de winter en zeker niet ideaal voor bescherming tegen diefstal.
Mooi hebbeding voor zéér rijke lui die reeds enkele “gewone auto’s” hebben en deze enkel buitenlaten voor plezierritje.
Wel een juiste opvolger voor de Porsche 911 speedster van 1989 die vandaag belachelijk veel geld waard is. (http://www.servimg.com/image_preview.php?i=1815&u=10069864 )
Groot formaat foto’s hier: http://www.netcarshow.com/porsche/2010-boxster_spyder/
Btw dit is wel een hele verbetering t.o.v. de gewone boxter en de boxter s. Maar dit ding met een hardtop fatsoenlijk erop gemaakt zou nog mooier zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).