Nu niet gaan huilen, er is vast niemand die deze ‘apparaten’ echt wil kopen. Verder duurt het nog minstens tot 2011 voor ze rondrijden, dan gaat de Twizy in productie. De Zoe staat in de planning voor 2012.
Zoals velen ziet Renault de elektrische auto ook als verlosser in deze duistere tijden. Geen uitstoot meer in de stad, goedkoper tanken en veel soepsiedie. Het is natuurlijk helemaal waar dat de meeste mensen nooit veel kilometers achter elkaar rijden, en al helemaal geen donder geven om rij-ervaring. Kijk alleen al naar het aantal Megane-rijders.
Mocht je het zelf wel willen proberen dan kan dat over een ruim jaar. In 2011 zullen de eerste Twizy’s klaar staan, met 15kW, 70Nm en echte motorfietsacceleratie. Over de Zoë is nog weinig specifieks bekend. Deze zal ergens in 2012 klaar zijn en er passen kinderen en boodschappen in.
De Twizy kan je in de kleinste ruimten in Parijs nog inparkeren. De Zoe is volgens Renault vooral goed om kleine kinderen naar school te brengen. De Zoe moet uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor tweederde van alle elektrische verkopen. De productie vindt plaats in Spanje, de Twizy wordt in Parijs gebouwd.
ferrari599xx zegt
sla mij dood,maar ik vind die Renault Twizy ZE Concept wel iets hebben
Rutger zegt
Voor Amsterdammers die nu een parkeervergunning willen aanvragen een mooi alternatief.
Overigens zou BMW nog kunnen besluiten om twee C1’s aan elkaar te gaan lassen en te verkopen. ;-)
Apache zegt
En nog 2 andere, grotere modellen ook. Ik heb de Top-gearmagazine van november al anderhalve week en dat staat erin.
bozewolf zegt
Kudos Renault, dat ze dit durven bouwen.
En de kritiek in het artikel is wel heel flauw en kortzichtig, zelfs voor AB-stijl anno 2009. Kom nou, man, dit is toch overduidelijk bedoeld als puur stadsvervoer? Ga je flauw lopen doen over afstand en rij-ervaring.
MR2 zegt
wat is groter Tata Nano of renault twizy?
HDM zegt
*slaat ferrari599xx dood*
@bozewolf: dan ga ik flauw lopen doen over het afzichtelijke uiterlijk. :P
Ik geef alleen de Zoe een kans.
JH zegt
dit is toch een auto site ??? want dit kun je dus echt geen auto’s noemen
nickdenbakker zegt
uber lelijk
lincoln zegt
tuurlijk gaat niemand in nederland dit soort dingen kopen ..
vernieuwing .. daar doen wij niet aan ..
want voor bevolkingsgroep van vergelijkingsmongolen moet het natuurlijk wel eerst ergens op lijken ..
Cantago zegt
Wat een verschrikkelijk gedrocht! Ik verklaar iedereen die hier in wil rijden voor gek. En het is GEEN auto!
ferrari599xx zegt
@HDM
was niet letterlijk bedoeld
q-oekje zegt
nou hij zal dr uit gaan zien als een smart crossblade met een dak dr op niet erg indrukwekkend
kowalsk zegt
Ben benieuwd wat er van deze concepts over blijft voor het productiemodel… Grappig artikel trouwens.
Tom zegt
wat is het? Een scheermachine?
peter zegt
persoonlijk niets tegen elektrische wagens, maar deze zijn gewoon niet bruikbaar qua vermogen en bereik
bartinspace zegt
Wel een leuk autootje maar het is bijna geen auto meer hè? Ik vind dit ding meer lijken op een overdekte skelter dan op een auto.
Ik had trouwens verwacht dat de Twizzy eerder in productie zou gaan dan Zoe. De Zoe heeft meer weg van een auto zoals we die nu op de weg zien dan de Twizzy.
Maar in elk geval een hele gewaagde zet van Renault.
@kowalsk:
Dit zal der wel vanover blijven:
:D :D :D
Fant zegt
De Zoe heeft wel wat, die Twizy is echt überlelijk.
Rick dos zegt
Ik zeg alleen; Twingo. De doordenkers snappen ‘m. Hopelijk…
invine zegt
Wat is dit voor anti renault gezeik hier op autoblog? Blijf is objectief i.p.v. dit anti gedoe.
Jo-zef zegt
Waar blijft dat eerste tuning-huis met een volledig setje voor die Twizy Zoe dinges? Die spelen toch graag met plastic?
Jo-zef zegt
en @Rick Dos, de tijd dat het op AB nog stikte van de doordenkers is helaas lang vervlogen :) Maar ja, evolutie verloopt in golven hè…
Rick dos zegt
@Jo-zef:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we hier op AB terug evolueren naar de mensaap. ;)
Helemaal mee eens hoor. Daar niet van.
pizzakoerier zegt
Yeah right…renault brengt die modellen dus echt niet in deze spacy vorm op de markt, zoals rick dos al zegt de twizy is gewoon een designstudie voor een twingo met elektromotor en die zoe een electro-megane ofzo
GND zegt
Die Zoe vind ik echt niet zo lelijk en de twizy zal er toch nooit zo uit komen te zien
erce zegt
5 minuten rond lopen in parijs en je begrijpt waarom renault dat ding gaat bouwen. Nergens zie je zo veel smarts als in parijs. logische keuze van renault dus
casperianus zegt
De Twizy en profil lijkt wel een beetje hierop:
)
bengelke zegt
nu, ik heb gehoort da hij in de prijsklasse van de smart gaat liggen, ze worden zelfs iets “goedkoper” :shock: dus, voor in deze tijden is het de ideaale wagen voor de jongeren. Tja, de “ouderen” wachten nog een jaarke langer, op de zoe…..
bengelke zegt
nu, de definitieve produktie versie zal, DENK IK, wel enigzins anders uitzien
Jo-zef zegt
@Rick dos: die exacte bewoordingen wil ik geheel voor uw rekening laten! :lol: Ik zeg alleen dat zolang de precieze golflengte, voortplantingssnelheid en frequentie van deze evolutiegolf niet bepaald is, wij hier het nakijken hebben op wat het gaat worden…
Maar stel nu even dat we al op het niveau mensaap zouden zitten, dan moet er wel stilaan een periode aanbreken waarin het terug in opgaande lijn gaat… :P
jelle zegt
Ik vind ze wel cool. En V12 Vantage voor in het weekend en dit voor tijdens de week. Lijkt mij ideaal :p
Citrofiel zegt
De Twizy is gewoon een leuk stadsautootje, zie het als een Smart/IQ. De Zoe vind ik een serieus leuk autootje. Gewoon een kleine hatchback met een sportieve lijn. Dus een drama zou ik dit zeker niet noemen… :roll:
Notorious zegt
Lekker objectief geschreven .. Hoop dat AB eens wat doet aan het standaard gezeik op merken zoals Renault. Ze vertegenwoordigen toch een redelijk deel van auto rijdend Nederland.
Jelle zegt
Nja, ik geloof er geen hol van dat ze zo uit gaan komen.
AlainRLS zegt
Da 2-zitterke heeft we iets Belangrijke voorwaarde voor succes: droog en warm bij slecht weer, interessante prijs (niet bv die van een smart), zo voordelig ca als een scooter (moet toch lukken in België met die premies voor zuinige voertuigen), vrouwen moeten er voor gevonden zijn om dit voertuig te gebruiken, politieagenten zouden moeten toelaten dat chauffeurs van deze tweezitters iets ruimer mogen parkeren zolang het maar veilig blijft voor andere weggebruikers. Iets minder extreem design In al deze gevallen ben ik kandidaat. Een uiterst tevreden C1 rijder!
vegazosten zegt
Beetje late reaktie? lol
Nu niet gaan huilen, er is vast niemand die deze ‘apparaten’ echt wil kopen? Dat bepaald de koper wel d8 ik?