Perridon’s Veyron Grand Sport is afgeleverd, maar nog even niet op Nederlands kenteken

Auteur: , 58 Reacties

De Rotterdamse zakenman Michel Perridon, nummer 111 in de Quote 500 met een geschat vermogen van 235 miljoen euro, heeft vandaag zijn Bugatti Veyron Grand Sport in ontvangst mogen nemen. Hij is 'm persoonlijk op gaan halen bij de fabriek in het Franse Molsheim. Het is een witte met zwart leer.

Perridon was tweeënhalf jaar geleden de eerste Nederlander met een Veyron en is voorlopig de enige Nederlander die een dakloze Veyron heeft aangeschaft. De redactie van Quote belde ‘m even op terwijl hij met de Veyron Grand Sport onderweg naar huis was.

Voor een auto die 400+ kan, zal het niet zoveel kwaad kunnen dat je ‘m tijdens het inrijden even voorbij de 200 km/u trapt. De verleiding is ook zo groot. Bugatti is voornemens 150 open Veyrons te bouwen en Perridon heeft nummer 19. Hij vraagt zich overigens wel af of het er uiteindelijk 150 zullen worden, want de auto kost kaal, d.w.z. zonder belastingen al 1,4 miljoen euro. Perridon laat ‘m nog even niet op Nederlands kenteken zetten, want dan mag hij ruim 650.000 euro aan BPM aftikken en zo’n bedrag past niet in deze tijd vindt hij (maar een Veyron GS wel??).

Met de winter voor de deur wordt de auto voorlopig even opgeslagen in een geheime garage ergens in Nederland. Wellicht dat hij ‘m in het voorjaar op Nederlands kenteken zet. Perridon heeft thuis immers ook nog een dichte Veyron voor de deur staan voor wanneer hij even z’n rechtervoet wil strekken.



58 reacties

Ik zou liever met deze rondrijden dan de gewonen, heerlijk!
Heerlijk! Maar wel wat een saaie kleurencombo..
Hehe geweldig,wens hem er veel plezier mee
Het is en blijft een lelijk ding, al is deze witte dakloze toch wel de minst lelijke!
“Het is een witte met zwart leer.” Het is een witte met zwart leder. moet het zijn lijkt me zo.
ontopic: Wel echt super gave auto! maar 640K bpm… de meeste nederlanders wonen nog niet in een huis van dat bedrag.
Grtz
Eigenlijk hadden ze het dakje al moeten introduceren vanaf exemplaar nummer 1. Of het glazen dak een optie maken bij de normale Veyron.
de Veyron GS vind ik het lijnenspel net wat spannender
Wit, jah, dat krijg als je een “mode” kleur neemt en de aflevertijd meer dan een jaar is :)
Maar het is met gegunt want stiekem heeft hij wel een mooi bedrijf.
in een kleur net zoals deze vind ik heb heel dik!
óf jullie zijn verkeerd geinformeerd, of jullie hebben een foutje gemaakt. Op de Quote site staat het volgende:

Michel Perridon
Rotterdam, Rotterdam
Geschat vermogen: €235 miljoen
Plek:111
ik zou hem nog persoonlijk ophalen op Pluto… Wel mooie fotoshoot btw…
Als je al een “gewone” Veyron hebt, voegt dit dan nog wel zoveel toe vraag ik me af?
Voor dat geld zijn ook meerdere andere geweldige auto’s te koop die wél totaal anders zijn als zusje Veyron qua beleving.

Ik zou persoonlijk voor één Veyron gaan en wat ander speciaal spul in plaats van twee.
@Frank34: Je hebt gelijk. Ik zat naar het verkeerde jaar te kijken.
Wel jammer van die kleuren combi… En trouwens ook te vaag dat hij de prijs van 6,5 ton bpm te veel vindt in vergelijking met 1,3 miljoen. Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden zomaar 6,5 miljoen aan de staat betalen maar meneer heeft een geschat vermogen van 116 miljoen, so what’s the big deal?
@timo: 6,5 miljoen aan belasting is wel heel erg veel, zullen we daar maar ton van maken?
waarom? Waarom 2 Veyrons? verder wel clever, want natuurlijk gebruik je dat open dak niet in de winter (bij onze Z3 zit de hardtop er ook weer op)
Wat eeen auto
Blijkbaar wordt je ook rijk door troep te verkopen. Over de kwaliteit van Trust producten kan ik zelf weinig positiefs zeggen.
@NiNja:

Vind Trust producten ook niet een van de beste,gaat bij mij snel kapot.
Al had ik het geld, dan kocht ik nog geen Bugatti Cabrio!
De onderhoudskosten van dit ding, zijn werkelijk waar te belachelijk voor woorden. Veel plezier Michel met cabrio rijden in de winter.
Prachtige foto’s, Ik vind hem wel iets hebben!
Begrijp ook niet wat ie nou met 2 van die auto’s moet?? Daarbij is deze natuurlijk wel leuker dan een “gewone”… 650.00 BPM.. Tja.. Ik begrijp m wel.. .Ik zou als ondernemer Bos ook niet willen helpen met alle ellende die hij veroorzaakt. Eerst wachten tot die vertrokken is en dan pas registreren..
Denk dat hij hem nog niet op kenteken laat zetten omdat de belastingen in 2010 weer veranderen en de Veyron dan fors goedkoper wordt.
Wow, Trevor, je geeft met zo’n reactie enthousiast blijk van ’t feit niet gehinderd te worden door benul. Mijn pet gaat daarom af.
Klassiekerrally
Perridon laat ‘m nog even niet op Nederlands kenteken zetten, want dan mag hij ruim 650.000 euro aan BPM aftikken en zo’n bedrag past niet in deze tijd vindt hij (maar een Veyron GS wel??).
Nou, voor die 1,4 miljoen heb je in elk geval nog een auto. Die BPM ben je gewoon kwijt. Daar komt echt geen ambtenaar je auto wekelijks voor wassen of zo. Zelfs een bedankje kan er niet eens af…
neem dan gewoon een Poolse katvanger + platen ..
kan je iig nog af en toe de 400 aantikken zonder gezeik ..

kost 100 euro .. een fles vodka en een trey halve liters ..
hehe, met 400k/m per uur een open dak, dan waai je uit de auto volgens mij. Wel ziek dat zo iemand 2 veyrons heeft O_o kan er best eentje missen dacht ik :D
@Fant: Geopend is de top nog ‘maar’ 360 km/h.
Die paar maanden stilzetten zorgen wel voor een aantal procent minder bpm, en bij zo’n bedrag tikt dat aan… Maar ongetwijfeld gaat het daar niet om. En dat in de garage zetten kan prima, want in de winter zou hij waarschijnlijk toch het meest in de coupé hebben gereden. ’s Zomers komt de cabrio wel weer. :)
waarom ga je 2 bugatti’s kopen?? is 1 niet genoeg?? en vet duur?
maar als je t kan betalen en je weet niet wat je mt je geld moet doen dan is dit egt topp
Huh, hij staat niet op kenteken (niet verzekerd?) maar hij rijd hem wel even van frankrijk naar nederland?
@Brando
Dat kan op tijdelijke platen.
Zelf woon ik aan de straat waar Perridon ook woont (ben echter geen Quote-beklimmer). Hij heeft toen hij er kwam wonen twee villa’s samengevoegd en heeft onder de ene zijn garage met onder meer een Porsche Carrera GT, Bentley GTC, Land Rover RR en binnenkort dus z’n tweede Bugatti Veyron. -edit: naw niet in de reacties-
Hmm.. twee Veyrons? En dan zet hij hem óók nog eens niet op Nederlands kenteken, maar later misschien toch weer wel. Opeens. En eerst stelt hij dat wit een modekleur is en dat-ie wat conservatievers gaat kiezen, waarna het ding tóch wit blijkt. En hij zal’m in een geheime garage stallen? Is dat niet allemaal wat toevallig en verdacht? Waarom pikken de media dát niet op? Zit de overheid hier achter? Is het de geheime club van hoge ambtenaren? Stelt niemand hier dan écht kritisch vragen bij? Hoe zit het met die Perridon? Ik wil verder niets zeggen, maar klinkt zijn naam niet verdacht? En wat heeft de Mossad hier mee te maken? Wij willen de waarheid.
@frans:
Ik neem aan dat je een grapje maakt anders kan je beter een alluhoedje opzetten.
Het is en blijft een plaatje om naar te kijken, zeker in deze kleurstelling.. :)
geheime garage… gewoon bij Hessing. gelijk in onderhoud
blijft wel een lelijk hok.
@Roderick:De derde villa wordt op dit moment toegevoegd.
En je vergeet een Ferrari (model?)en een 911 cabrio. :)

Ik zal hem snel weer eens bellen voor een proefrit.
@Rob USA: Wat lul jij nou met een 3e villa en een porsche cabrio staat er ook niet. Geen slappe verhalen ophangen als je er nog nooit bent geweest met je proefrit haha
Geert Schoots
Persoonlijk vind ik het nieuwe Bugatti heel weinig, is de Veyron veel te ver over de top maar ik ben toch wel ergens best wel een beetje jaloers. Ja, dat geef ik gewoon toe.
Ik vond het idee van een “dakloze Veyron” wel heel grappig :)
Ik vind deze auto helemaal niet mooi in het wit..
De eerste foto’s hebben we destijds op AG getoond. :)
Ik zou ‘m in het zilver nemen. Maar dan staan die gepolijste wielen weer niet. Hmm..
Prachtig! Niet alleen de auto, maar ook dat iemand in Nederland gewoon 2(!!) Veyrons’s koopt en SCHIJT heeft aan die BPM maatregel! Zo zie je maar weer, als je wat minder BPM vraagt dan had je het misschien gekregen Wouter Bos! Nu zit je zonder;) HAHA!
Ik wist allang dat hij deze had besteld en dat was al voor de crisis hoor.
Dus je werkt heel je leven extreem hard, je doet alles wat van je verlangd wordt en met heel veel geluk wordt je een zeer succesvol burger. Iets wat een rolmodel voor iedereen is toch?

En dan laat de staat je even 650.000 euro aan BPM betalen zodat ze meer geld in de schatkist hebben voor geld te geven aan die luie zakken op de dop?!.. hypocriet..

Maarja, Ontopic:

Als ik Nederlander was, zou ik vandaag trots zijn :D
@Mardec: laten we wel wezen… hij is onder andere ook zo rijk omdat Nederland een heel aantrekkelijk is voor multi-nationals en omdat wij de infrastructuur en mensen hebben voor zijn bedrijf… En mocht het fout gaan dan kan ook hij gewoon rekenen op steun van de overheid, sociale voorzieningen en op de medische voorzieningen…. voor wat hoort wat, toch?
Hij heeft helemaal gelijk
6,5 ton! Dat is een schofterige hoeveelheid belasting. Hij moet gewoon de Nederlandse belastingdienst passeren en het ding op Frans kenteken zetten bij zijn zomerhuisje in Frankrijk (er vanuit gaand dat hij die heeft). Dan na een jaar belastingvrij overzetten naar Nederlands kenteken. Piece of cake, zo worden “veel” supercars naar Nederland gebracht.
De reden dat hij hem niet meteen op kenteken zet?

Als hij anderhalve maand wacht dan scheelt het hem ruim 100.000 euro vanwege de nieuwe BPM-regels.

Dan weet ik het ook wel… Dat dat de reden is suggereert hij ook al in het interview, lijkt me duidelijk dus :)
6,5 ton is een koopje voor het hier mogen dumpen van al die lelijke rammelende plastic klonten met een Trust labeltje. Wat denk je dat het ons met z’n allen kost om na twee jaar die troep weer op te ruimen?
Perridon stond overigens onderweg naar huis vanuit frankrijk nadat hij de grand sport had opgehaald met pech langs de weg
Had mr. vd Moesdijk zo’n ding al niet eerder! ???
ach ja, je moet wat met je geld!!
BPM is net hetzelfde als in Belgie de BIV? een bedrag dat je aan de staat moet de eerste keer bij inschrijving?
klopt dit?
want die bedragen zijn precies altijd zo hoog in Nederland, of vegis ik me?
Grtz
Wat ik mij nou altijd afvraag, is waar je in godsnaam het kenteken plaatst aan de voorzijde.
Ik bedoel, ik heb al een aantal Veyrons voorbij zien komen en heb het genoegen gehad om eens bij Ferrari Munsterhuis te Hengelo in een Veyron SuperSport te zitten (die daar voor controle was), maar elke variant had alleen aan de achterzijde een kenteken.

Als ik zo rondkijk, pleeg je (volgens de uitleg van de Nederlandse Wegenwet) een misdrijf.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).