Top-5: Duurste auto’s

Auteur: , 52 Reacties

Wat zijn eigenlijk de 5 duurste (serie)productieauto's die je momenteel kan kopen?

Om de boel een beetje overzichtelijk te houden kijken we welke auto’s je nu nog nieuw (af-fabriek) kan bestellen/kopen. Alle aparte uitvoeringen van de Bugatti Veyron laten we in dit geval maar even links liggen. Evenals rare one-off’s, auto’s die nog niet gebouwd zijn of klassiekers.

1) Koenigsegg CCXR Edition (1,5 miljoen euro)

2) Bugatti Veyron Grand Sport (1,4 miljoen euro)

3) Pagani Zonda Cinque Roadster (1,3 miljoen euro)

4) Bugatti Veyron (1,2 miljoen euro)

5) Aston Martin One-77 (1,12 miljoen euro)

Uiteraard zijn al deze prijzen exclusief belastingen zoals BTW en BPM. Het kan zijn dat je bepaalde auto’s mist, maar die zijn dan waarschijnlijk niet duur genoeg (Reventon Roadster, 1,1 miljoen) of niet toegestaan op de openbare weg (Pagani Zonda R: 1,5 miljoen en Ferrari FXX: 1,5 miljoen).



52 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Geen 62s Landaulet?
@Bruno: Zonder BTW en BPM, denk het niet he.
@Bruno: die kost ‘slechts’ 900.000 (excl. belastingen).
@Carlo: Een Mercedes SLR McLaren Stirling Moss kost ‘slechts’ 750.000 (excl. belastingen).
Whaha, ze schelen elkaar echt enorm veel. Het grappige is, vraag de gemiddelde internet-kneus, die heeft geen idee wat een Koenigsegg is :P . Hij viel mij wel direct op, ik dacht, dat moet ik zien :D
Toch vind ik dat er ook een Top-5 all time duurste auto’s moeten komen, dus inclusief waardestijgingen, er zijn genoeg classics van ruim over de 2 miljoen.
Volgens mij hoort de Mercedes Mclaren SLR Stirling Moss ook thuis in dit rijtje of is dat een andere categorie?
1.2 miljoen voor de standaard veyron??? kan geen nederlandse prijs zijn in ieder geval aangezien ze in nl 1.8 miljoen euro kosten? Of prijzen zijn verlaagd maar dat lijkt me stug.
@Something: even goed lezen, alles is ex. onze belastingverjohende maatregelen zoals BTW/BPM en/of slurptax.
@Vinny_93: volgens mij stond de 300SLR met nummer 722 dan bovenaan met meer dan 30 miljoen
Maybach had toch ook een sportcoupe ding?? (lelijk maar duur)
@papageno: daar is 1 exemplaar van gebouwd en dat is geen productiemodel maar een concept.
Humanspectrum
Beetje offtopic, maar: wat staat die ene Bugatti gevaarlijk dicht bij het water… ;-)
Mijn Bmw 330i E90 is te koop voor 3,3 miljoen €. Iemand interesse ? :D
En de pagani zonda met witte carbon? 5 miljoen euro! En er worden er 5 van gemaakt, dat is voor pagani toch al een serieproductiewagen? :-)
@DIPSHIT: je doelt op de Koenigsegg Trevita waarvan er maar 3 gemaakt worden? De vraagprijs van een dealer is $5 miljoen, maar dat is niet de fabrieksprijs. Daarnaast is dat in mijn ogen een te gelimiteerd model om op te nemen in de lijst.
@ something, lezen alvorens het lullen. ex btw & bpm dus idd geen 1,8 miljoen meer. ik zou zelf toch eerder voor die Gransport gaan dan voor de Koenigsegg!
@baztiaan1: lamlul ik wist het ook niet zeker, als jij enig idee had wat begrijpend lezen is dan had je dat ook wel gemerkt -_-
@robbie: eh, waren er van de Cinque ook niet maar 5 gemaakt?….

@Papageno: dat was de Exelero om een type banden te testen.
@HDM: 3 vind ik wel heel erg weinig (als ze al gebouwd worden). Koenigsegg zegt vaak dat ze een bepaalde hoeveelheid bouwen, maar vaak komt het er niet van.
Maybach Exelero: 8 miljoen dollar :/
Is de Koenigsegg CCX ook al niet standaard 1.330.000,- zonder BPM en BTW?
Snickers: de Exelero is een testwagen, geen productiewagen…
Er is er trouwens maar 1 van gebouwd.
@Majintar: nope, heb er al eendje voor mijn vrouw…hoewel jouw prijs beduidend lager ligt dan die bij ons.;-)
@robbie: telt de batmanauto niet mee ? zijn er toch ook 3 van gemaakt ? ;-)
Jammer dat er dan wel 2 Veyron’s bij staan, is de Grand Sport geen aparte uitvoering?
@ Megakix: Dat komt waarschijnlijk omdat jij in een andere valuta berekend. :D ;)
En als ik dan uit één van deze 5 zou moeten kiezen zou ik toch voor de “goedkoopste” gaan, de One-77! Zo’n mooie auto!
Reventon Roadster gaat daar straks nog overheen, of niet?
1,6 miljoen als ik me niet vergis?
@BananaFlip: lees mijn artikel nog eens goed ;) Die kost ‘slechts’ 1,1 miljoen euro.
Voor mij de pagani dan maar :P aangezien een bugatti veyron spontaan op een recht stuk het water in vliegt, een koenigsegg de bocht uit vliegt, en een aston martin kan niet eens tippen aan een pagani! :P
Waarom zijn cabrio versies van uber dure auto’s altijd duurder terwijl ze lelijker en langzamer zijn ? :O
@ Jordi

omdat het dak er af is.
Wat doet een Mosler?
uhhum maybach exelero duhhh
ff kijke hoor:
Koenigsegg CCXR: f***ing lauwe wagen
Bugatti Veyron Grand Sport: als je prestaties moet hebben pak je deze, maar om de schoonheid echt niet
Pagani Zonda Cinque Roadster: als ik mag kiezen zou ik deze nemen gewoon lauw en mooie prestaties
Bugatti Veyron: eigenlijk al op gereageerd hè, nouw ja deze is nog lelijker dan die andere. alhoewel ik heb gehoord dat het dak er bijna niet af gaat
Aston Martin One-77: ook wel een mooie wagen.

maar ja ik zou gewoon een lambo reventon roadster of een ferrari 458 italia nemen
@Jordi

De GS lelijker dan de dichte versie. Dan moet je echt blind zijn LOL!
Maken ze de gewone veyron nog? Wel lullig dat hij dan nog die oudere lichte heeft vergeleken met de grandsport.
nutteloze lijst
Ferrari P4/5 Vergeten, Die kost 3,6 miljoen, is dus eigenlijk gewoon de duurste!
@jeroentje: De Ferrari P4/5 is GEEN productiemodel van een fabrikant. Het is een ‘hobby’ project van een klant en daarnaast ook nog eens een one-off.
@robbie:

Te gelimiteerd zeg je, maar van de specifieke Zonda in je lijstje worden er ook maar 5 verkocht… In dat geval kunner er ook een paar bijzondere Veyron versies op de lijst.
@MacReady: een lijstje met alleen maar Bugatti & Koenigsegg is ook weer zo saai ;)
Degene op nummer één is ook gelijk de allergaafste die er is! Die op 2 heeft een reputatie van heb-ik-jouw-daar en de 3e is ook bruter dan bruut. 4 komt van 2 af, en de 5e moet zich eerst maar eens waar maken…

De prijs blijkt toch wel erg in verhouding te staan tot de gaafheid van een auto, haha:P
@ Robbie
Maybach 62s landaulet is 1.6 miljoen jonge

SIGNALEMENT
Merk MAYBACH
Model MAYBACH LANDAULET
Kleur GRIJS
Brandstof benzine
Carrosserie sedan
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 4
Aantal aangedreven wielen 2
Versnellingsbak automatisch
BPM € 405.093
Indicatieve aanschafprijs € 1.619.867
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 9 januari 2009
Datum eerste tenaamstelling 9 januari 2009
Datum laatste tenaamstelling 9 januari 2009
APK
APK melddatum
APK vervaldatum 9 januari 2013
MOTOR
Motorcode 285980
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 5980 cc
Vermogen 450 kW (612 pk)
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom 24,6 l/100km
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom 11,8 l/100km
Brandstofverbruik gecombineerd 16,4 l/100km
CO2-uitstoot 390 g/km
Energielabel E
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 2755 kg
Maximum toelaatbare massa 3380 kg
Voorasdruk 1590 kg
Achterasdruk 1790 kg
Wielbasis
dit klopt gewoon niet,,, jullie vergeten maybach exelero van 8 miljoen euro .
@cozi: ben je nu egt dom? is de exelero een serieproductiewagen? neen, leer lezen
jermenyclarkson
hoi voor iedereen die hyves heeft en een koenigsegg mooi vind wor dan ook lid van de keonigsegg hyve
SWEDISHSPORTSCAR.hyves.nl
Deze topic klopt van geen kant:
– Wegenbelasting
– BTW
– Wagens die niet meer in productie zijn stijgen alleen maar van prijs
Mercedes slr stirling moss is 1,2 miljoen jonge.
Volgens mij is de Martinus Design Touring W16 de duurste van 8.5 miljoen euro.
…zo grappig om constant te lezen dat zus niet klopt en zo niet klopt in dit topic :P In plaats van dat mensen eerst lezen waar het precies over gaat.

Een 62S Landau is ex. BTW en BPM niet één van de 5 duurste in serieproductie zijnde modellen! We zijn in Nederland veel hogere prijzen gewend dan hier in dit topic staan door de giga-belastingen.
En auto’s die niet meer in productie zijn stijgen niet in prijs/waarde, op enkele uitzonderingen als de Enzo en de McLaren F1 na dan… En sommige uitzonderlijke klassiekers.

@Relief
Is toch zo? Als je het dak van een auto verwijdert is er een deel van de daklijn, en dus van de continuiteit van het design verdwenen. Resultaat: cabrio’s zijn meestal minder mooi. Maar duurder, omdat de constructie duurder is (correcties wat betreft stijfheid aangezien er niet permanent een dak op zit).
en een reventon dan?
@kasper: leer eens lezen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).