Wanneer weten we nog niet, maar er komt natuurlijk een dag dat de Audi R8 in zijn huidige vorm moet worden vervangen. Audi heeft een elektrische R8 variant reeds bevestigd, maar de Zweed Marouane Bembli, student Industrieel Ontwerp, blikt nog iets verder in de toekomst en ontwierp een R10 supercar.
De naam R10 kennen we natuurlijk van het gevaarte waarmee Audi jaarlijks Le Mans onveilig maakt. Bembli heeft voor zijn creatie een V10 middenmotor voorzien en een totaal gewicht van 1.200 kilo. Ik snap nooit waarom dit soort specificaties nu al worden genoemd. Het is slechts een tekening/rendering, dus je kunt daarover van alles roepen en dus net zo goed niets. Mocht het je interesseren wat ik van zijn creatie vind: vooraanzicht superstrak, achteraanzicht kan nog net, zijaanzicht erg jammer. (via: carmagazine)
“irobot TT die uitgetrokken is” dat is wat er eerst in men hoofd schiet, alsook “batmanmobiel” bij de voorkant…
Wat een geweldig ontwerp!!!!!
ziet er niet uit!! BAHH
Kijk orginaliteit kan ik erg waarderen. Kenmerken van de huidige R8 + retro look = Totale ownage Yes i like
veel te futuristisch dit
Deze lijkt zelfs nog meer op de Audi Avus uit 1991 dan de huidige R8
wow… erg strak. Voorkant komt goed tot haar recht evenals de achterkant, erg Audi maar dan minder ‘degelijk’ laten we maar zeggen. Zij-profiel is even wennen, tamelijk gedurfd, maar wel mooi afgezien van die ini-mini raampjes…
ik ga niet passen in die cabine dat heb ik al wel gezien
of moet ik liggen ?
Het is een student industrieel ontwerp, men moet dus altijd een aantal specificaties vastleggen en daar naar ontwerpen, vandaar de 1200kg…;)
het is op zich goed te doen. In de oude auto’s vroeger stak je ook maar net uit met je hoofd boven de motorkap. denk dat dat de reden is wrm dit zo ontworpen is
Ziet er wel aardig uit maar totaal niet realiseerbaar….
Veel te kleine ramen, je zou uit dat ding geen zak kunnen zien.
1 woord voor:
Blegh.
Schitterend!
Als ik zo kijk naar de ramen en de deurtjes, moet ie of gigantisch zijn, of met je benen de voorwielen aandrijven.
het lijkt wel een karaktuur. Leluk!
Vanaf de voorkant is er niet veel mis mee, Maar van zei opzicht ziet het er werkelijk niet uit.
Veel te lang en die koepel ziet er vanaf zei opzicht erg laag uit.
@ Autoblog
Wat is AB.nl Traag? snel paar servers erbij zetten.
of zit mijn collega weer een dvdbox te downloaden……
Gewoon een puik design!
Jammer dat de ontwerper geen rekening heeft gehouden met het feit dat er nog ergens een bestuurder in moet.
Doet me denken aan die Subaru Hybrid Tourer Concept (Alfa Romeo Brera kloon) van een tijdje geleden. Leuke lijntje, nul realiteitswaarde.
Prachtig! Maar wat doet die veel te kleine “cockpit” daar bovenop? Moet ik daar in? Geef mij alsjeblieft wat meer hoofdruimte! Dan ziet de auto er ook meteen 10x mooier uit;)
Dit doet me denken aan mijn matchbox tijd. Als je hem omdraait rijdt hij verder ( 2 auto’s in 1 ).
Audi R8 + Audi Avus ’91, Blender, klaar.
Toch wel geslaagd
Netjes, een Photoshopje dat op een 3d-render lijkt!
zodra ik de loterij win, dan mag deze student deze auto voor mij daadwerkelijk (laten) bouwen .. wát een lekkere bak :D:D
Schitterend, achterkant is gewaagd maar erg geslaagd. +1
Die zou alleszinds niet zo praktisch zijn…. achteruitzicht…
Leuke bak voor kabouter Wesley. Als de cabine ook maar iets normale proporties had gehad, was het een erg geslaagd ontwerp geweest.
@ JG: ZEVER GEZEVER
en @ tehkill3r: leer eens spellen:)!
En wanneer krijgen we nog eens autonieuws? Of gaan jullie jezelf beperken tot het publiceren van dagdromen van enkele pubers?
-edit: nutteloze bijdrage-
Het vooraanzicht ziet er niet slecht uit, alleen je ziet dat de cockpit redelijk klein is. Ga je verder kijken, dan wordt hij met de milimeter lelijker!! Dit is niet echt een goed design! Totaal geen rekening met iets gehouden, de buitenkant mooi maken, maar normaal instappen daar kon hij zeker niet over nadenken!
-edit: nutteloze bijdrage-
Sorry hoor maar dit lijkt net of ie uit NFSMW komt.. :?
“De naam R10 is wellicht niet helemaal terecht gekozen, want Audi heeft immers al een R10 waarmee jaarlijks Le Mans onveilig wordt gemaakt.”
en hoe heette de voorganger van de Le Mans Audi R10, meneer Dennis? :p
Kleine hint –> http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8_(race_car)/
waar moet je zitten?
En daar moet ik met 2m inpassen zonder mijn nek te breken. Plus ik moet nog wat uit dat raampje zien? Er zit meer glas in mijn zonnebril! Voor de rest een prachtige bak.
echte zweedse naam trouwens haha
voor + achter = mooi .
zijkant = idd wtf
De cabine moet echt hoger. dan zou ik het pas geslaagd vinden. nu is de zijruit zo hoog als een zijspiegel tss
Leuk zo’n raamoppervlak zo groot als een postzegel… alleen jammer dat die verplichte dodehoek spiegels het uiterlijk gaan verknallen…
Te veel hotwheels gehalte.
Die 2e rendering ziet er wel vet uit.
Maar de auto is dus inderdaad te lang en veel te futuristisch.
Doe mij maar de Zilvere met BMW logo :)
ik vind het mooi =D alleen die daklijn naar achteren toe mag wel strakker getrokken worden ipv een boog en andere velgen
de uitlaatpijpen zijn bijna groter dan de ruiten in deze auto
Voorkant goed,achterkant mag iets meer ingetogen.
Van de zijkant ziet het er platgeslagen uit.
Wielkasten te ver naar buiten ten opzichte van de deuren.
Denk dat je van rubber moet zijn om in en uit te kunnen stappen.
Ik zou bijna zeggen: “geef die viltstift n’s aan mij!”…Beetje Scirocco gevoel; we pakken n Golf, pletten deze ietsje, en we zeggen dat we een ‘nieuw concept’ hebben…
ehm… Voorkant mooi, zijkant totaal ruk, achterkant ook ruk.
als lijkwagen zou het niet misstaan
in plaats van de lijk kist achter de paarden
de lijk kist op nen v10 lijkenvervoer
voor aanzicht deftig
achter aanzicht deftig
zijaanzicht, triestig en doods
nie slecht om een lijk te vervoeren op de rug van da ontwerp :) in kist weliswaar
het is gewoon een r8 met een rare achterkant en een veel te kleine cabine, lelijk….
Voorkant valt nog mee.. De rest is gewoon bagger en lelijk!
die zweedse student mag eerst nog is veel oefenen!
@Neluz: doe jij het hem eens na !!
@Jax: Ik zeg niet dat ik het zelf kan maar als je iets doet doe het dan goed of ga dan gewoon meer oefenen zoals ik al eerder zei. ;) Want iedereen moet dingen oefenen om iets goeds te kunnen.
Zeker alleen voor kabouters?!
Wat een auto!! Als ze zoiets nou ook daadwerkelijk gingen bouwen zou ik ter plekke met een geniaal plan komen om zo’n ding te kopen :).
@ critics..
bla bla bla, zuur, zuur, zuur, moeilijk, moeilijk, kan niet, kan niet, kan niet, dit zus, dat zo, dit daar, dat wat, prutser, lutser, loser, mislukkeling, lelijk, lelijk, lelijk..
ok, dat zijn meningen, mag moet je zelf weten, ik ben het er niet mee eens, maar ok vind wat je vind.
maar de peeps die zeggen “ga eens oefenen” en “niet over nagedacht”, ga je schamen, denk dan even diep na over wat je zojuist gezegd hebt, schaam je dan nog wat meer.
en verdiep je voor de grap eens even in de student, zijn ontwerp, en het proces dat hij doorlopen heeft om tot dit eindresultaat te komen.
denken jullie nu echt dat niet elke lijn aan deze auto wel overwogen is, dat mogelijkheden onderzocht zijn enzovoorts, kortom dat het ontwerp goed onderbouwd is? denken jullie nu werkelijk dat hij gewoon maar een paar penseelstreken omzet in een 3D model, daar even snel een paar superstrakke renderingen van maakt om even makkelijk te scoren??
naivelingen..
OT zij aanzicht is even wennen, maar overall zeer geslaagd. een stuk beter dan de BMW student schetsen van een poosje terug. mooi werk! kuddo’s voor hem
@bakkerst:
allemaal leuk en aardig ..
maar dat in/uitstappen is op het plaatje al een debacel ..
en in praktijk gaat het niet anders worden ..
dus met menselijke beperkingen en ergonomie is niet echt rekening gehouden ..
anders had elke auto wel zo,n stoer uiterlijk gehad ..
@lincoln:
volgens mij begrijp je niet helemaal goed wat ik net zeg.
hoe kun je vanaf deze 3 plaatjes nu beoordelen of de beste jongen nagedacht heeft over in of uitstappen of menselijke ergonomie? heb je het interieur gezien? weet je hoeveel ruimte de stoelen bieden? de deur loopt een stuk door in de flank, hij dan misschien niet zo hoog, maar creeert wel een groot flak. wie weet, zijn het deuren in de stijl van de forg GT, en draait een deel van het dak mee?
je weet het niet, en therefore, don’t judge it.
je kunt er met geen mogelijkheid een goed onderbouwde uitspraak over doen. jij niet, en de anderen ook niet. ik vind dat je de student ernstig te kort doet door te roepen dat “hij er geen aandacht aan besteed heeft”..
en als je wel eens een wat sportievere auto in/uit gestapt bent weet je dat zoiets lang niet altijd makkelijk gaat zeker als je wat groter bent. dat neem je op de koop toe bij de aanschaf van een (super)sports.. ik ben iets over 2 meter lang, en ik kan me in een Lotus europa wurmen, of op de achterbank van een audi TT, dus dan zal die R10 echt geen probleem zijn. geef die jongen verdomme eens wat meer credits voor zn fantastische ontwerp (imo) en het vele werk dat er in zit. als je goed kijkt kun je verscheide oude concepts herkennen, niet allen de al genoemde Avus, maar ook de Rosemeyer Concept (google dat maar eens) ik wil toegeven dat de daklijn/ cabine lijn wat onbeholpen oogt, maar fuck, het is een concept, gun em wat tijd om het zaakje te polijsten..
en zeik met zn allen niet zo veel, de meesten hier hebben geen idee hoeveel tijd en moeite er in het ontwikkelen en onderbouwen en uiteindelijk uitvoeren van een ontwerp zit. zeker als er een historie achter het ontwerp zit waarmee je rekening moet/wilt houden..
geen idee, so a little restecp please..!!
@Dennis
Zulke studenten kunnen het gewicht van deze auto nagenoeg perfect weergeven tot op enkele kilo’s na.
De programma’s waarin deze renderings of ontwerpen getekend worden onder de naam van inventor of solidworks of catia of wat het ook wezen mogen geven je een database met de exacte eigenschappen van het materiaal dat gebruikt wordt, zo worden er door het programma tal van berekeningen uitgevoerd die je het exacte gewicht mee kunnen geven. Alsook draagkrachten, treksterkte tot zelfs de ganse aerodynamica van zulke wagens.
Uiteraard is er een afwijking van wat er in werkelijk waar van is. Dit wegens het verschil tussen de praktijk en de theorie. Zoals we allemaal wel zullen kennen…
Ongelooflijk wat je de dag van vandaag al niet kan doen met zulke programma’s, maar onderschat het niet want de student weet wel waar hij over praat.
Als we dan spreken over de prestaties van de wagen, dan ben ik zelf ook heel voorzichtig. Ze kunnen aerodynamica enz… dan wel mooi gaan berekenen en bekijken, maar hoe de motor op het geheel reageerd is toch meer iets voor de praktijk in mijn ogen.
verhoudingen kloppen niet helemaal
vind hem niet zo mooi
naam audi r8,5
hohoooo alleen de voorkant zo doen, verder is de achterkant nog al vaag, dus de r8,5 zoals “thomas” zei.
offtoppic,
redactie, interessant idee, welke reageerders, posten gemiddeld de langste reacties? top vijfje doen? :D
@bakkerst:
ontwerp is prachtig hoor .. echt een beeldje .. maar te karikaturaal ..
de buitenste breedte maat mag bijv. 2 meter zijn ..
dus houd je een cockpit over met een binnenwerkse maat van hooguit 130 cm ..
en die deuren !! al kon je ze laten verdwijnen met een toverstaf .. het gaat niet lukken ..
dat schiet toch allemaal niet op ..
en ja .. dat kan ik wel zien van een plaatje ..
heeft nix met dis-respect te maken hoor ..
keigaaf tekeningetje .. maar niemand kan er wat mee ..
@lincoln:
die uiterste breedte maat van 2meter is een aanname van jou kant. wilde gok. gezien de extremiteit van ontwerp zou het me niet verbazen als het meer is dan die 2 meter.
kijk voor de grap even naar de Ferrari Enzo, gigantisch breed apparaat, smalle cockpit, plaats voor twee.
en nee, bruikbaarheid en de mogelijkheden van een auto, ergonomie enzovoorts enzovoorts, kun je niet beoordelen vanaf een plaatje, je kunt op zn hoogst een grove schatting maken. ja het deurtje oogt klein in verhouding tot de rest van de auto, maar net wat je zegt, hoe groot is die auto nou eigenlijk? dat weten we niet, dus kunen we niets zinnigs zeggen over het formaat van de deur. laat staan over de toegankelijkheid van het ontwerp. we kunnen niet eens zien hoe de deuren zullen openen, of hoe dik ze zijn. misschien is valt de schouder lijn van de auto wel gelijk met de schouder lijn van de bestuurder? je weet het niet. dus roep niet zomaar dat het niet werkt. met alle respect voor je inschattingsvermogen, je kunt er geen zinnig woord over zeggen, jij niet, ik niet, behalve de ontwerper, niemand eigenlijk.
en dat disrespect was niet zozeer aan jou adres gericht, jou reacties vallen over algemeen onder het kopje, ‘hard, maar kan net’. ’t gaat me meer om de mensen die roepen dat ze het dan zelf wel even zullen opknappen. dat zijn de mensen die er zelfs nog nooit bij hebben stil gestaan wat er allemaal gebeurd is voor er überhaupt een potlood op papier gezet word.
en om nog even terug te komen op je statement dat niemand er wat aan heeft. even een (unofficial) conceptje voor Audi van een paar jaar terug. van een school in frankrijk.
dat was ook geen officieel Audi concept, ook niet iets voor de directe toekomst. maar als je goed kijkt zie je dat er overeenkomsten zijn. zo kan dit concept heel goed een voedingsbodem zijn voor een andere ontwerper of zelfs voor Audi zelf. het gaat hier btw om de Audi R-Zero concept. en ik wil éénieder uitnodigen zich even te verdiepen in het concept en de gedachten achter bijvoorbeeld de vormgeving van de achterkant e.d.
http://seriouswheels.com/cars/top-2006-Audi-R-Zero-Concept.htm
http://audirzero.free.fr
Ziet er uit als een auto voor deze man.
Als ze het dak ophogen mag ie van mij gemaakt worden.
Echt een prachtbak!
Ach doet het niet
Hier dan alsnog:
”De naam R10 is wellicht niet helemaal terecht gekozen, want Audi heeft immers al een R10 waarmee jaarlijks Le Mans onveilig wordt gemaakt”
De R8 is de voorloper van de R10 die weer de voorloper is van de huidige R15 LMS-racer.
OT: Er zitten zeker mooie elementen aan de auto, maar het geheel kan mij niet echt bekoren.
fantastisch design, vindt het werkelijk prachtig
@luittinke: Dat wist ik niet. Kende eigenlijk alleen de R10, nooit geweten dat er een R8 voor was en dat ze nu ondertussen aan de R15 zitten.
Alleen jammer dat ze de R15 de Audi-grille willen meegeven door hem erop te plakken. Wreed kitscherig.
Volgens mij heb je daar niet veel hoofdruimte in die “Audi-R10-supercar-volgens-Zweedse-student”
Da’s wel erg karikaturaal en verder niet erg innovatief.
De volgende keer moet hij wat meer tijd besteden aan het ontwerpproces en wat minder aan shiny renderings
@transam73:
speciaal voor jou, check mn postings even wil je..
jij beoordeeld effekes dat het ding niet innovatief is, verklaar u nader. wat voor info heb jij die wij niet hebben? wat voor ervaring heb jij in dit soort dingen dat je vanaf 3(niet al te beste) afbeeldingen kan beoordelen dat het ontwerp niet innovatief is?
volgens mij moet jij wat meer tijd besteden aan nadenken voordat je iets zegt. f8ck hoe weet jij wat die vent aant tijd in zijn ontwerp heeft zitten? als je de eerder genoemde concept cars eens op een rijtje zet sluit dit ontwerp daar toch redelijk goed op aan, voor uw gemak zal ik het even bij elkaar googlen..
Audi Avus Concept: (1991)
Audi Rosemeyer Concept:(2000)
Audi RSQ concept: (2004)
Audi R-Zero Concept: (2006)
Audi R10 concept: (2009)
Prachtig ontwerp, ik ben gek op die wielkasten en dat spoilerlipje. Wat de hoogte van de wagen betreft, dat is inderdaad wat té klein. Maar het is slechts een ontwerprendering, en persoonlijk vind ik deze heel wat beter dan de onlangs geposte render van de M6
daar moeten jullie toch enige lijn in kunnen ontdekken, wil je het setje compleet maken dan moet er ergens een aftakking naar de R8 bij. (in)direct is e Rosemeyer Concept de aanleiding geweest voor de huidige R8…
en dat kan ik niet duidelijker weergeven dan hierboven.
en redactie thanks muchos voor het achterhalen van mn eerdere post kuddo’s voor jullie
@bakkerst: o.k. ..
da,s een serieus stukje huisvlijt en overtuigingsdrang die je op me loslaat ..
en toegeven .. van de (bloed)lijn was ik me niet bewust ..
ook heb ik de neiging om er een daily-driver in te zien ..
iets wat totaal niet van toepassing is aan een concept ..
als ie ooit gemaakt zou worden dan zou het louter een reclame object zijn ..
voor de shows ..
of misschien nog een abstracte tijd neerplanten op de ring ..
de Enzo is dan ook prima vergelijkingsmateriaal ..
lomp /onhandig /giga draai-cirkel / on-ergonomisch ..
kortom .. niet gemaakt voor de consumenten + infra-structuur op deze planeet ..
@lincoln:
de Enzo is dan ook niet bepaald bedoelt als daily driver of wel dan? dat zeg ik net eerder, bij extreme auto’s moet je af en toe even een compromis sluiten. als mn dagelijkse pruttelbakie voor geen meter vooruit te branden was, ik yoga moest kunnen om dr in of uit te komen ging ie ook op marktplaats. maar als mn weekend scheurijzertje me een geweldige schop in de kont verkoop elke keer als ik gas geef, en je dr als een soortklimrek mongool in en uit moet klauteren, zou ik dat toch wat makkelijker accepteren.
denk je niet?
Er is alleen geen rekening meer gehouden dat er ook nog iemand in moet passen!
Ik denk dat die Bembli even goed door moet leren, want dit lijkt echt nergens op…..
en idd, het blijft waarschijnlijk bij een ‘showmodel’ als ze dr ooit wat mee doen. maar het dus zoals gezegd een prima voedingsbodem zijn voor een volgend (extreem) concept van Audi zelf.
@bakkerst:
het grappige is dan natuurlijk dat als ie op de markt zou verschijnen ..
deze auto uitsluitend te bewonderen is als ie stapvoets door Londen rijdt ..
tussen de andere super-cars en taxi,s ..
dus is vooralsnog de toegevoegde waarde van deze auto 0 ..
behalve over-powered “mooi” zijn dan ..
@lincoln:
het lot wat de meeste supercars beschoren is overgens ..
@lincoln:
voor ons gewone stervelingen is hij misschien alleen stapvoets in Londen te bewonderen. maar voor degenen die hem zich kunnen veroorloven zal hij toch echt iets meer waarde hebben dan voor ons. degenen zonder enorm budget dat je ongetwijfeld nodig gaat hebben om dit schatje aan te schaffen.
voorals nog is het inderdaad niet meer dan een hersenspinsel. maar dat hij wel degelijk waarde heeft probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken.
al de bovenstaande concepts hebben nooit productie stadium gehaald, maar toch zijn ze van invloed geweest op latere concepts of zelfs productie auto’s. (bedenk me net dat de Quattro LeMans Concept er nog bij had gemoeten, vlak na de RSQ) bijvoorbeeld de huidige R8..
Moooi! Vooral die voorkant, de achterkant is nog een beetje wennen.. :)
dus kom me niet aan met “toegevoegde waarde 0”
dat zien we pas over 10 a 15 jaar als blijkt dat er nooit iets uit voort gevloeid is. of dat er geen vervolg concepts op voort borduren.
dan pas kunnen we zeggen dat de waarde 0 is. voorlopig is dit wel degelijk een mooie toevoeging aan de lijn van verschillende Concepts voor Audi. dit is gewoon een uitdaging voor een volgende concept, een voedingsbodem, een prikkel, enzovoorts.
@bakkerst:
hallo .. tis enkelt een vormpje hoor ..
een 2 dimensionaal dingetje .. meer niet ..
alleen leuk om er over 3 jaar weer een vervolg tekeningetje over te maken ..
dit is 0 / nix / nada / noppes .. alleen maar fictief ..
geen drama van maken ..
@lincoln:
je hollandse nuchterheid is te waarderen. maar het gemiddelde autoblog publiek denk (mijns inziens) te licht over het tot stand komen van een dergelijk ontwerp en 3 plaatjes. dat is even wat ik probeer duidelijk te maken, voor de nuchtere hollander is het allemaal makkelijk te relativeren enzo, maar er zit toch echt meer acher dan op het eerste gezicht lijkt te zijn.
drama of niet, schrijf het niet af als een simpel schetsdingetje om snel te vergeten..
@bakkerst: Als medestudent industrieel ontwerp (niet dezelfde opleiding overigens) schat ik in dat hij 3 dagen op het ontwerp heeft lopen krabbelen.
Maar waarom als die kieuwen en vinnen nog in het ontwerp zitten, geen idee. Hij weet nog niet eens waar de intercoolers komen. Dit is een photoshop, geen 3D-render. Kijk maar naar de vergroting:
@Jochempie: als je voor zo’n shop 3 dagen nodig hebt moet je echt het tempo verhogen; maximaal 1 dag en waarschijnlijk is 4 uur haalbaar voor zo iets.
En volgens mij is de basis een 3D model (het rode want de reflecties zien er te gerendered uit) en daaroverheen is gephotoshopped..
@JH:
rendering of photoshop, als je dat in 4 uur of een dagje doet, ben ik heel benieuwd hoe..
dat gaat je echt niet lukken. ik gok op 3D model render en waarschijnlijk wat photoshop nabewerking.
maar no way dat je dat in een dagje doet..
@bakkerst: ik zie toch wat mijn collegas alleen mbv photoshop in een dag neerzetten…het 3D model zal iets langer duren maar een eenvoudig polygoon modelletje heb je ook wel in 1 dag klaar; dit ontwerp is niet erg gedetailleerd dat heeft de “blow-up” van jochempie duidelijk gemaakt
@JH:
en kan van mezelf zeggen dat ik best handig ben met 3D modelleringsprogramma’s en best aardig kan renderen, maar dat ik dit toch niet in 4 uur uit de grond gestampt zie worden. mag ik vragen waar je werkt?
@bakkerst:
mooi .. dan hebben beide een andere interpetatie over de belangerijkheid van bovenstaande schets ..
en zolang we daar bewust van zijn .. no harm done ..
en nu allemaal lief doen
Wat een gepruts! Typisch brugklas ontwerpje, NEXT!
@Carabo:
knuppel, welke brugklas heb jij gezeten? bij mij in de brugklas waren de auto’s vierkant, en blokkig, en waren er alleen zijaanzichtjes..
dus vertel mij welke brugklasser dit gedaan heeft, dan ga ik daar ook een opleiding doen als ik hier klaar ben.
f8ck..
Daimler…als je het model bekijkt is het relatief eenvoudig kwa opbouw: zijkant met grote wielkasten. Voorkant en achterkant zijn ook bijna rechte oppervlakken.
Met photoshop kan je dan nog een hoop corrigeren. Natuurlijk bedoel ik een pure photoshop schets met 4 uur. Reken je het 3D modelleren dan kan het langer duren… probeer dit model maar eens na te bouwen. Natuurlijk zijn de CAD modellen die wij bouwen iets moeilijker ;) want dat zijn productiemodellen…