Opel Corsa facelift (niet)

Auteur: , 34 Reacties

De Opel Corsa is eigenlijk een heel lelijke auto, het is dus niet vreemd dat men gekozen heeft om de boel wat te faceliften. Zelf noemt Opel het overigens geen facelift, maar een soort interne update. Dat komt doordat de complete range aan motoren is vernieuwd, waaronder een nieuw Corsa ecoFLEX ding met 98 g/km CO2. Nu kunnen Corsa-rijders ook genieten van onze hilarische belastingregels.

De Corsa ecoFlex heeft een 1.3 CDTI met 90 pk en verbruikt slechts 3,7 liter per 100 kilometer. Dat is zuiniger dan de Opel Corsa Hybrid concept car uit 2007. Toch leuk om te zien dat er in de afgelopen jaren wel vooruitgang is te bespeuren.

De nieuwe Corsa staat vanaf januari 2010 in de showroom en moet een nieuwe boost geven aan de verkoopcijfers. De Corsa is namelijk verantwoordelijk voor 30% van alle verkopen. Als geste geven we daarom nog even een copy-paste uit de wervende reclametekst:

The Corsa stays faithful to its exciting design, with sporty contours and one of the roomiest and most flattering interiors in its class. It also features innovative technologies that remain exceptional in the small car segment. These include the halogen AFL curve and cornering lights, a heated steering wheel and the integrated bicycle carrier system FlexFix which is unique to Opel.



34 reacties

wat is er uiterlijk veranderd :s???
Nog niet helemaal wakker?

Verkeerde foto’s?

Of ben ik gewoon scheel?
Mijn Astra leswagen had die motor ook met 6 bak.
het is wel fijne combinatie in de stad.
120 en 1700 toeren is ook leuk maar doortrekken naar 130 kan je wel vergeten en een verzet terug schakelen
Wat een sneu stukje. De Corsa is kwa uiterlijk geen exoot, maar heel lelijk kun je hem met de beste wil niet noemen. Het is gewoon een nette compacte auto. Niets meer en niets minder.
van alle corsa’s is dit toch de lelijkste, en de traagste ook in standaard uitvoering.

wij hebben op de zaak van die dingen, maar echt gewoon geen gas respons, helemaal plat en gewoon met geen stok voorruit te krijgen, pas boven de 4000 rpm begint het ergens op te lijken.
de 1.3 benzine noem ik ook niet zuinig met 1 op 15 a 16
(mijn 1.8 haalt dat ook)

wanneer komt de opvolger? nieuwe ronde, nieuwe kansen..
Ik zie inderdaad geen uiterlijke aanpassingen?
Hmm, het binnenwerk van de koplampen ziet er iets anders uit, of lijkt dat maar zo?
Inderdaad. dit is niets saaier dan de meeste andere auto’s in de B-klasse. Keurig nette auto om van A naar B te torren. Voldoet aan de wensen van heel veel mensen. Ik moet wel zeggen dat kanariegeel de auto niet mooier maakt.
Wtf…als het geen facelift is, ga dan niet lope miepen dat er uiterlijk niets veranderd is en noem het gewoon gelijk een technische update.

En zo lelijk vind ik hem niet, vooral niet in vergelijking met een VW polo of de vorige Corsa’s.
Geef mij maar een Corsa OPC met 192 pk.;)
“Nu kunnen Corsa-rijders ook kunnen genieten van onze hilarische belastingregels.”
edit: check, is inmiddels aangepast

Vind de Corsa trouwens wel een leuk autootje. Niks mis mee in mijn optiek.
@Hanz

dat je de 1.3 niet zuinig vind, vind ik apart, aangezien de 1.3 benzine in de Corsa helemaal niet bestaat, het is een 1.0,1.2,1.4 of 1.6 Turbo met 150 en 192 pk.Zelf vind ik de 1.4 niet vreselijk zuinig,maar dat vind ik van meerdere auto’s die in hetzelfde segment vallen
Ik rij 7.0 op 100 km met de 1.4, maar dat kan ook met mijn rechtervoet te maken hebben :)
@Nickett: Vind best zuinig, ik rijd 10.0 op 100km in een Grande Punto 155pk, 1.4! Zal ook wel aan m’n rechtervoet liggen..
Ik twijfelde eerst tussen deze en de Corsa, maar een proefrit gemaakt te hebben in beide auto’s was de keuze snel gemaakt, en ik heb er echt nog geen seconde spijt van gehad!
Dit is toch geen heel lelijke auto? Een facelift is het idd ook niet
Een van de traagste auto’s waar ik ooit in gereden heb :D
Wat is er nou zo lelijk aan de corsa, speciaal is die niet maar lelijk is iets anders. En het enige wat er aan de buitenkant is veranderd is de stoot strip op de zijkant die weg is
@GND dat is niets nieuws hoor.. dat ligt aan de uitvoering, ik heb die stootstrip ook niet.
Voordeel van de kilometerheffing lijkt te zijn, dat er een einde komt aan CO2 discriminatie. Duurt wel nog zo’n 10 jaar, tot die tijd kan NL zich op de borst kloppen om hybriden een 10-voudig marktaandeel te geven voor zo’n 200 miljoen Euro per jaar. Wie is er gek?
de A,C,D,cora zijn best te pruimen, de B Corsa is een ware fail.
Mooi toch

http://static.autojunk.nl/pictures/2009/0117/140714/image_01.jpg
@Snickers: Die black & white edition is inderdaad gaaf. Hier zie je ze helaas niet zo vaak, in Duitsland is hij behoorlijk populair.

Ik moet zeggen dat ik het model van deze Corsa altijd zeer geslaagd vind, zeker als je hem vergelijkt met de Corsa C. In zijn klasse is dit toch wel één van de mooiere auto’s evenals de niet gefacelifte Punto (zelfde platform).

Aan de facelift zie ik vrij weinig vandaar waarschijnlijk dat ze het geen facelift noemen.
ik vind een corsa zeker geen lelijke auto.
@troublesome88,

Jij rijdt toevallig ook een Abarth?

Btw vindt overigens niet dat je de 1.4T van fiat moet vergelijken qua gebruik t.o.v. een N/A 1.4 De fiat motor levert namelijk 65pk (72% dus) meer.
@troublesome88 die MiTo zou je kwa gebruik moeten vergelijken met de 1.6 Turbo (150pk), de 1.4 heeft 90pk.
De 1.4 heeft trouwens ook een uitstoot van 139g/km, leuk voor leaserijders (waaronder ikzelf).

Volgende kandidaat is de nieuwe Astra 1.4 140pk of Golf VI 1.4 122pk, ook beide onder de 139g/km grens.
1 op 10 is trouwens best veel met een MiTo :)
Hmm ik lees niet goed, je hebt een Grande Punto.
Een Rodius, een Multipla en een Actyon, dat zijn lelijke auto’s. Maar daar past een Corsa toch zeker niet tussen?
de corsa is zeker niet lelijk? foei autoblog :P spannend is de corsa misschien niet, maar hij is mooier dan de Wolksvagen Polo :D
98 gram diesel co2tjes per kilomter, precies 3 teveel voor 14 % bijtelling. Doe dan iets meer je best joh. Lui…
Het is ook gewoon niet te doen om een mooie promo-foto van de Corsa te maken volgens mij
wow ik vind hem niet mooier dan de polo
ouderwets
@Maurice16,

Helemaal mee eens, al is het wel een pré om een driedeurs te nemen. De vijfdeurs oogt imo een beetje oudbollig ;-)
Hoezo lelijk? Vraag me af wie dit geschreven heeft. Je moet de auto beslist eens een keer bekijken in de showroom. Met een OPC line 1 pakket ziet ie er nog strakker uit. Alleen motorisch houdt ie niet over. De laatste 14.16V heeft welliswaar 100 pk, maar moet er toch nog zo’n 11,9 seconden over doen naar de honderd. Dat heeft vooral te maken met zijn gewicht van 1100 kg. Qua rijgedrag is ie beter dan de nieuwe Polo. Vind ze alle twee trouwens mooi, maar de Opel Corsa rijdt beter. Heb eens gelezen in anti Opel Autoweek dat ze het onderstel van de Astra beter vonden dan de Golf. Dit vind ik ook bij de Corsa vs Polo. Corsa scoort alleen wat minpunten bij de motoren en het zicht rondom. Verder een prima auto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).