Nog een klassieker naar de knoppen: Bentley Silver Streak

Auteur: , 87 Reacties

Men neme een Bentley Mulliner carrosserie uit 1953, men neme een Amerikaanse 8.2L V8 en gaan met die banaan!

Resultaat is een tamelijk onhandelbare, bloedjesnelle, en toch wel prachtig opgepoetste, klassieke Bentley met de raarste velgjes voorstelbaar. Ik kan er best respect voor hebben dat je niet gaat rijden met die onbetrouwbare engelse meuk in het vooronder. Een 510pk GM V8 is dan een betere keus, hoewel een beetje onorthodox. Vervolgens de velgen halen bij de halfords omdat het geld op is doet alleen wat vreemd aan. Toch pluskudo’s voor het opknappen, en voor de verchroomde hoofdremcilinder.



87 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
eindelijk worden die koetswerken een keer gebruikt ..

want bij die zogenaamde puristen die alles origineel willen houden staan ze alleen maar weg te rotten ..
zijn meestal van die sukkels die em net kunnen kopen en dan voor de rest geen geld aan spenderen ..
en al helemaal niet durven ..
@lincoln:
+1
er zijn toch genoeg standaart versies van die dingen, als er meer als 100 van gemaakt zijn mag je ermee doen wat je wil vind ik
Voorstel: In de plaats van een kilometer heffing….
Een Tuning Heffing die hoger is….
Die velgen, bweuk.
Op de velgen na vind ik hem eigenlijk wel erg fraai. Dit soort kunstwerken moeten gebruikt worden.
Op de velgen na, zou ik me hier zo mee rond laten rijden.
Of zelf natuurlijk :D

Zou trouwens ook wel chauffeur willen zijn voor de eigenaar :P
knap zielig….
waarom moeten zulke mooie wagens nou toch worden verpest, poets gewoon de v12 mooi op ofzo ipv een 2000 euro crate blokje
Jammer van de velgen, verder überbruut.. Ziet er strak uit! En het wordt wss tenminste gebruikt!
Hoezo wordt het dan opeens gebruikt? Zo’n 4,6 liter 6-in-lijn wil na al die jaren ook nog best wel starten hoor. Ik vind dit een beetje jammer aangezien het om iets heel uitzibnderlijks gaat, iets met dit koetswerk kom je niet gauw meer tegen. Een Silver Shadow pimpen is oke aangezien er daar heel veel van zijn, maar van deze R-Type Mulliner (http://www.bdcnsw.com.au/Bentley-19-R-Type-HJ%20Mulliner%20Lightweight.jpg) zijn er echt maar heel weinig gebouwd.

@ Lincoln
Denk je dat mensen met zo’n auto hem laten wegrotten? Ze zijn er juist zuinig op, en rijden er weinig mee omdat ze liever met één van hun tien andere, makkelijkere, minder unieke auto’s rijden.
@Appeltje:
ik zal effe uitleggen hoe dit soort dingen werken ..

dit was een ouwe koets waar geen land mee te bezeilen viel ..
die NIEMAND wilde opknappen met de reden dat het nooit rendabel zou worden ..
ook de zogenaamde “puristen” wilden em niet redden ..
zelfs de krokodillentranen waren ineens op ..

een tuner geeft er de oud-ijzerprijs voor ..
en zie hier .. de best verzorgde Bentley die er bestaat ..

zo werken dit soort dingen ..
en emotie/passie is alleen van “belang” voor bloggertjes die zich niet zo goed kunnen uitdrukken ..
@lincoln: wat mij betreft is er wel een fors verschil tussen een wrak van een klassieker opbouwen tot zoiets of een zeer goed origineel exemplaar pimpen…
@w0o0dy .. @Klassiekerrally .. @Rick Dos .. met een dichte motorkap en balon-banden hadden jullie em prachtig gevonden ..

laat me raden .. “amerikaanse motor” was de trigger ..
@lincoln:

Neuh, deze creatie was voor mij toch wel de trigger. Gebruik van een Amerikaanse motor onderschrijft alleen maar het feit dat de Tokkies dit machtig zullen vinden.
@Rick dos:
de creatie ?? man .. dit is een koets uit 1953 !!

de aandrijflijn was het probleem niet ..
dus wat is het wel .. kleurtje ?? wielen ?? emotie ?? passie ??
@lincoln:

Je hebt de originele creatie en dan heb je deze creatie. Geloof me lincoln, er is een verschil. Ookal zie jij die niet.

Wat hier is gebeurs is een beetje als Pa Tokkie die een Armani pak heeft gekregen en daar dan sportschoenen van Schoenenreus en een T-shirt van het Nederlands elftal onder aandoet. Is zijn goed recht hoor, maar als je het dan vervolgens showt dan wil je dat anderen daar een mening over hebben.
@Rick dos:
klinkt als iemand die op iemand nek-labeltje gaat kijken of een Nike t-shirt wel een Nike t-shirt is omdat het materiaal niet synthetisch genoeg is ..

en dat verschil met het origineel was misschien wel de bedoeling .. als je goed kijkt kan je het zien ..
(origineel is wegrotten in een schuur) ..
@lincoln:

Zo zal het inderdaad voor jou wel klinken. De analogie is echter anders bedoeld.

Als je een origineel laat wegrotten dan ben je een slons. Je kon ‘m immers verkopen of naar een schoothoop brengen. Als je ‘m onderhoudt en in originele staat houdt, dan ben je een autoliefhebber met passie en emotie. En als je een Tokkie bent, dan maak je bovenstaande creatie.
@Rick dos:
mooi .. en daarom koop ik geen panden die onder monumenten-zorg vallen ..
ik voel me nog iets te jong om conservator te zijn ..
bovendien ben ik VOOR vernieuwing en verbetering vol passie en emotie ..

ik heb het niet zo op luitjes die graag beslissen en aanspraak maken over andermans bezit .. nogal tokkie-gedrag nml ..
@lincoln:

Ik zou er een grote electromotor ingooien. In dit soort auto’s moet je van de rust genieten. Niet van een V8. Dan neem ik wel een muscle car ofzo.
@Rick dos: een General Electric ??
@lincoln:

Nee, natuurlijk niet. Een Siemens natuurlijk. En als ik in een chauvinistische bui ben; een Philips.
@Rick dos:
maar effe back on-topic .. welk blok zou jij er in knallen ??
(nee nee .. niet het origineel .. want er is een goede rede geweest waarom die er nu niet inzit) ..
Zonde..ik ben het deels met appeltje eens, hoewel ik vind dat je zulke gentlemen wagens moet laten zoals ze zijn.

Als je een golfie 2 oppimpt, oke, jij je zin, maar zoon echte, pure, nostalgische britse machine?

Nee, ik kan dit soort ‘creaties’ (ik noem het liever verklotingen) niet waarderen.
Kijk, een tuner die al z’n passie en emotie in dit project heeft gestopt. Leuk voor hem.
Kan die z’n passie en emotie delen met de gemiddelde Tokkie die vinden dit namelijk fantastisch.
Spuuglelijk. Smakeloos. En bovendien veel te makkelijk: Iedere malloot kan een krachtiger motor in iets lepelen. De echte kunst is het om het dan origineel te laten lijken, stijlvol. Dit is gewoon sneu. Omdat er niets kwalitatief hoogwaardigs uit de handen van de ‘tjoenert’ kon komen maakte hij de auto maar overdreven lelijk, in de hoop dat ’t gebrek aan inzicht en stijl niet op zou vallen…

Maar ik ga ’t niet veroordelen, want dan krijg ik lincoln’s ongezouten mening over me heen ;)
@rick dos

applaus!

@klassiekerally

wees niet bang voor lincoln, hij is..een beetje pro-amerikaans, en aangezien het een USA motor is, is zijn dag weer goed
Het is toch niet zo erg als iemand in eenoldtimer een V8 lepelt? Als er echt mensen waren die hem origineel wilden houden, hadden ze wel wat geld op de tafel gelegd…
@ Klassiekerrally:

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Als je ziet met wat voor detail hij gemaakt is ligt het toch net even anders.
Maar geloof me, afwerking was juist super aan deze auto, al was de blower ook niet echt mijn ding, en de tftschermen ook niet. Interieuer was vooral wel heel erg mooi, maar darvan zie je morgen de foto’s dus wel verschijnen :)
De mooist gepimpte klassieker tot nu toe.

Of de mooist gepimpte klassieker ooit voor Essen.
@julien: het voorstel van de week, mooi zo! Met felicitaties van de jury, proficiat! :P
Sietse Vliegen
“Tuners” moeten met hun poten van dit soort ontwerpen afblijven. Zij hebben geen smaak. De oorspronkelijke ontwerpers wel, en dat is hier weer overduidelijk bewezen.
@ Kevski Style: Ik ben heel benieuwd! :)

@ lincoln: Ik heb niets tegen Amerikaanse motoren in Europese auto’s. Bewijs? De Tomaso Pantera, Bitter CD, Iso Grifo, TVR Griffith, damn, zelfs de MGB GT V8 zou je onder die noemer kunnen scharen met z’n van oorsprong Amerikaanse Buick motor… ;)
Ik vind de carrosserie en de velgen gewoon wanstaltig…
correctie op mezelf: niet de carrosserie, maar de combinatie van carrosserie en velgen…
@Klassiekerrally:
tuurlijk staan een paar beefy spekbanden met dichte wieldoppen em beter ..
maar da,s nou niet echt een moeilijk vervangbaar onderdeel ..

daar moet toch doorheen te kijken zijn lijkt me ..
Dan wordt ’t inderdaad al veel leuker. Ik ben nogal gek op sleepers. Een bog-standard uiterlijk met een onverwacht krachtige motor is een geweldig leuke combinatie.
@Klassiekerrally:

Als je het dan helemaal af wil maken moet je er ook nog een europese v12 inleggen ipv een Amerikaanse v8, iets van een AMG 6.0 V12 ofzo;)
@EJS: en ?? is er iets of iemand die jou tegen houdt ??
@lincoln:

m’n portomonnee misschien;) Maar verder is het ook maar een strooien met ideeën hoor, je moet wat te dromen houden;)
@EJS: maakt niet uit hoor .. hebben alle “puristen” last van ..
@lincoln:

Haha, ik denk vooral alle studenten;)
@ EJS: Ik dacht zelf meer aan een motor uit een tank ;)
http://www.ppcmag.co.uk/index.php?option=com_content&view=article&id=29&Itemid=19
@Klassiekerrally:

Lijkt me niet echt goed voor de gewichtsverdeling;) Staat er ineens wel heel veel gewicht op de vooras…. Maar voor rechtuit is zoiets natuurlijk fantastisch!
Een subtiel verhermoderniseerde klassieker, waarschijnlijk inderdaad gered uit een (mogelijk terminale) winterslaap en met een GM V8 voorin… Ik vind ook deze erg mooi, wees blij dat ze ‘m niet roze met carbonfolie hebben gemaakt!
Ik denk dat ik eens een tag ga zetten op de Mona Lisa…
@laatste man:

Das heel wat anders, die is uniek.. Maar, ga je gang maar, hij wordt toch wel weer gerestaureerd;)
in tegenstelling tot die mercedes vind ik dit erg mooi
Hier moeten wetten tegen komen. Iets met lijfstraffen.
-edit: doe gewoon eens klikken op de link in het artikel-
@Klassiekerrally: Dat klopt ;)
kleuren combinatie is prima ..
plaatwerk lijkt me ook goed gedaan .. teminste niet van die enorme hangnaden meer waar door het originele model wel zwart MOEST zijn ..
motor is natuurlijk een prima keuze ..
lekker smeuig en soepel en een hoop koppel ..
wat je gewoon nodig hebt om dat loodzware ding vooruit te krijgen ..
kan je keurig onder de 1800 toeren blijven ..
sebastianchubasco
amerikanen die graag de geschiedenis herschrijven omdat er (nog) niet veel is waar ze trots op kunnen zijn.

sommigen die denken dat dit tof is moeten maar eens een boek opentrekken met wat sociologische uiteenzettingen. (genoeg studenten hier…)
@sebastianchubasco: Jij hebt een boek nodig om op te zoeken wat je wel of niet “tof” mag vinden? :roll:
ach en wee ..
zucht en kreun ..
en die duitse/nederlandse hufters denken maar met hun technologie de Britse historie te kunnen verkwanselen ..
Hè?! En net zeg je nog dat je VOOR verbetering en vernieuwing bent…
@Rick dos:
zolang we allebei maar weten dat we dat sinds jaar en dag niet meer uit Engeland hoeven te verwachten ..
@ Alwood: wist ik, daarom stuurde ik ook geen tip ;) :P
@Rick Dos: Het is zeker zonde dat ze zo’n heeerlijke 8.2L V8 in dat oudbakken ding hebben gedaan.
Het spijt me lincoln, maar ik ben zo’n idioot die liever een originele Bentley had gezien. Mocht dit ding (net als die Rolls) van de sloop gered zijn, hulde daarvoor! Anders: Bah.
Wat een ophef allemaal weer. Ik mag dit wel, een beetje creatief met techniek en chroom, en het levert echt iets bijzonders op.
.
Als het niet je smaak is prima, als het wel je smaak is ook prima. Maar om met gemiddelde Tokkies op de proppen te komen is toch wel de treurigste ad hominem sinds tijden. Alhoewel, sinds de vorige ad hominem van Rick dos, een paar minuten eerder, toch zeker.
@Rob USA:

Inderdaad. Voordat je het weet gooien ze die motor in zo’n oudbakken ’56 Chevy Bel Air of een ’39 Ford DeLuxe coupe. Gaan ze het Hot Rod noemen. Pfffff…dat wil je toch niet?

@sacha:

http://v1.studenten.net/graphics/content/pictures/13-10-2004-15-19-media2_fw.jpg
Geef mij maar die Hello Kitty auto, is mijn dochter ook weer blij… ;)
Welke stumpert schrijft die topic’s tog jonge jonge jonge.
Durf te wedden dat die velgen meer kosten dan zijn eigen auto. Hij heb altijd wat te zeiken over tunig. En die Gullwing dragster vind hij zonder maar volgens mij is hij zelf niet eens in Essen geweest want het is ook een echte dragster met een carbon of polyester kap.

En ff een vraag voor die anti tuner mensjes die zeuren over plastic bumper’s op tuning auto’s.

EEN STANDAARD AUTO HEEFT OOK PLATIC BUMPERS

En merken zoals RIEGER is hartsikke goed spul en het past perfect.
En what the hell doet een prius mongool op autoblog????
Koop eerst is een echte auto mafklapper
@michel 350z: Whahaha, het geeft maar weer aan, wat voor denk vermogen je hebt. Volg mijn posts en oordeel later..
Maar dat is gezien je taal gebruik, veels te moeilijk voor je.
-edit: doe gewoon eens klikken op de link in het artikel-
OK, zodra jij doet gewoon eens Nederlands schrijven ;)

Had de link inderdaad niet aangeklikt. Ik zal niet de enige zijn denk ik: Al die linkjes leiden namelijk af van ’t onderwerp, weet je…
@Klassiekerrally: haha, die linkjes maken er juist een interactieve ervaring van! Internetberichten zijn meer dan een stukje tekst, het is een beleving waarbinnen je zelf de informatie-dichtheid bepaalt.[/promotiepraat] ;)

@michel: *newsflash* het is er meer dan één… Als je een beetje zoekt kom je erachter dat mijn auto zelfs minder waard is als een pakje boter en vroeger hadden auto’s dikwijls stalen vergroomde bumpers.
dit is hetzelfde als graffiti op de Sixtijnse kapel.
@ Alwood: Ik geef ’t natuurlijk niet graag toe, maar je hebt helemaal gelijk ;)

(psst… Het is ‘verchroomd’)
@Rick Dos: Jawel! :)
Het een tokkie project noemen klopt iig echt niet.
Een tokkie heeft geen geld en als die het zou hebben dan zet hij dat gelijk om in sigaretten/bier/patat en zeker niet in aan auto!

Off topic: Rook jij niet toevallig ? Hmmm een tokkie met een X5 heb ik nog nooit gezien… zouden ze zo een nieuwe reallife soap van kunnen maken. :)
T-shirt is wel cool (om te zien).
@Rob USA:

Ik noem het niet een “Tokkie-project”. Ik noem het een project dat door de gemiddelde Tokkie geapprecieerd zal worden. Er is een verschil. ;)
@Rick dos:
maar noem dan eens en verbrandings-motor + aandrijflijn die meer sophisticated/bread and butter is dan die ze er nu ingeplakt hebben ??
@lincoln:

Ik zou de motor en de aandrijflijn van de GT-R er inhangen. Kan ik tenminste met een 7.30 over de Nurburgring.

@Rob USA

Lees mijn eerste comment. Dat is in context van deze topic. Lees mijn comment/reactie van 18.45 op lincoln en zie dan een hele andere context. Ik “lul” me nergens uit. Ik hou me gewoon aan feiten. ;)
@Rick dos:
feiten ?? feiten ??
als dat een exacte wetenschap in de tokkie-kunde zou zijn betekent dat dat BMW het ultime tokkie-merk is ..
bij voorkeur een 3 serie ..

perfecte bak voor slonsen die hun auto niet origineel houden ..
@lincoln:

Ben je gek. Een echte Tokkie rijdt in een Benz. Zo’n CL- model. Uit de jaren ’90.
@Rick dos:
ik vind het best ..
labels plakken is idd niet mijn sterkste punt ..
en dat wilde ik graag zo houden ..
@lincoln:

Iedereen is sterk in labels plakken of hokjes plaatsen. Dat is inherent aan het mens zijn. Het is het relativeren ervan waar de mensheid problemen mee heeft.
@Rick dos: Wil je dit nog eens herhalen voor michel 350z? Wellicht dat hij het dan ook begrijpt… alhoewel relativeren een erg moeilijk woord is….
@toyota prius:

Als jij mij eerst uitlegt wat een “mafklapper” is…

@lincoln:

Geen dank en aan dat bijgeleverde bewijs heb je jezelf alleen maar te danken. Dus bij deze; bedankt.
@Rick dos: Gegoogled en vond dit…

http://home.versatel.nl/harrisfcg005/items/groot/dannypanadero03.jpg

Weet niet of ik het als een compliment kan opvatten….
@Rick dos: Al past de personage op de foto perfect bij de auto en is de cirkel weer rond….
@Rick dos:
bedankt voor de uitleg + bijgeleverde bewijs ..
@Rick Dos:Een tokkie apprecieerd alleen een koelkast die netjes is afgesteld op 4 graden voor zijn pilsje en genoeg teer/nicotine in zijn shaggie en veel onverzadigdvet in zijn patat. Ik vind ze nou niet echt carlovers, volgens mij hebben ze niet eens een rijbewijs.
@Rick Dos:post 18.45: “Als je een tokkie bent, MAAK je bovenstaande creatie. ” Jij bent juist vaak diegene diegene die mensen wijst op hun eigen uitspraken toch ? :)
@Rob USA:

Al ben je geen carlover of heb je geen rijbewijs dan nóg kan je een mening of een bepaalde smaak hebben. Zelfs een Tokkie.

p.s. als je me wilt quoten dan moet je wel de juiste context erbij pakken. ;)
@Rick Dos: Nee, nee. Welk gedeelte van het woord “MAAK” begrijp je niet ?
?? Jij denkt je echt overal uit te kunnen lullen.
Je lijkt wel een makelaar! :)
Hm die velgen zijn echt veel te klein
Zet er dan gewoon 24″ of meer op

rollin’ on twentysixes yo! :)
Essen autoshow, Ik heb hem ook gezien…. Gewoon dik…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).