Ultima Can-Am in Essen

Auteur: , 22 Reacties

Bloedjesnel en knaloranje, omdat wij daar zo van houden.

Ultima kennen we, ze hebben al een hoop records op hun naam geschreven en zijn regelmatig op het Topgear circuit te vinden. Ze maken hardcore race-autootjes maar willen zo nu en dan nog wel eens wat op kenteken zetten. Ulteam is minder bekend, maar zet in Nederland Ultima’s in elkaar. Dat kan op allerlei verschillende manieren.

Deze oranje Ulteam Ultima Can-Am is gemaakt voor zonnige dagen. Achterin ligt dit keer geen LS7 of Hayabusa-derivaat, maar een lekker Duitse twinturbo V8. De V8 afkomstig uit de vorige generatie RS6. Met een inhoud van 4.2 liter en twee turbo’s is de V8 goed voor 540pk en 700Nm, via een zesversnellingsbak op de achterwielen afgegeven. De sprint naar 100km/u verschiet in 3,5 seconden en de topsnelheid ligt ergens boven de 300km/u. Had ik al gezegd dat er geen dak op de auto zit?

Ulteam ontwikkelt zelf trouwens ook leuk door. Op dit moment zijn ze bezig een Audi 5.2 V10 in eenzelfde Ultima te lepelen.



22 reacties

Doe mij die maar met die Audi/ lamborghini v10!
Ik vind’m extreem cool, eigenlijk.
Haha, kom daar eens mee op de keuring aan :-)..
Mogen de velgen ook wat kleiner zijn?

@lodewijk: Er zit een kenteken op dus hij is al gekeurd.
Geen foto’s van de achterkant? Zijn jullie die nou gewoon vergeten (lijkt me sterk) of is die nou zo lelijk?
@ lodewijk
Ik dacht dat die street legal was
@ Hierboven
Ja tuurlijk is hij straatlegaal, maar als ik met m’n Z4 naar de keuring ga schuurt hij al over de brug.
Dus wat moet dat dan niet met dit ding zijn.
ik heb em eens gespot met ls 7 blok, echt dik geweld :mrgreen:
haah de ultima van bas:D
kijk eens op Ulteamcars.nl de site van de makers van deze auto!
edit: anders kijk je eerst een naar de links in het artikel

Niet normaal snel dit ding, ben een keer meegereden! toch zijn ze aan het werken aan een circuitversie, en er is al een versie met de lamborghini v10!
erg cool, ik zou hem zelfs met een renault turboblokje wel in de garage willen.

oh, en een garage natuurlijk…
Cool ding! Persoonlijk zou ik er alleen een kleiner motorblok in hangen, zoveel pk’s in een auto die zo ligt en hardcore is hoeft helemaal niet.. doe er mij dus maar één met getuned hayabusa blok..
@EJS: waarom getuned? een Busablock heeft bijna 200 pk (owkee, redelijk weinig koppel, maar hij trekt wel bij hoge toeren)
bovendien heb ik hier denk ik een lekker 3,2 liter 6 in lijn in uit de M3 E46
@NLBUURMAN:

omdat uit een hayabusa blok 250 à 300 pk natuurlijk geaspireerd kan.. Dan heb je het ideale blok voor in zo’n auto wat mij betreft.. en je vraagt zelf ook om een blok met 346(?) pk dus:P Maar die zou ik niet doen, die is nog van gietijzer en relatief zwaar, zwaarder zelfs als de momentele (aluminium) 4.0 v8 van de e90…
sorry hoor, dat ik iets type wat al in het bericht staat….maar blijkbaar heb je niet goed opgelet bij je interview, degene met een v10 is allang af, hij is ook al gecrasht en als het goed is ook weer gerepareerd!
De circuit variant zal geen v10 krijgen.
wat weegt zo’n dingetje?
dik ultima is een van men lievelingsmerken maar persoonlijk zou ik toch eerder naar de gtr neigen
@ jordi, deze weegt ongeveer 900 kg!
Gestoord… Maar heel gaaf!
zag hem laast nog bij 100% tuning , nooit geweten wat het is

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).