Wat kost een Bentley Mulsanne in Nederland?

Auteur: , 44 Reacties

De prijs van 512 pk in combinatie met 1.020 Nm koppel...

Die prijs wordt door Hessing geschat op 398.500,- Euro, een slordige 4 ton dus. Omdat de CO2-uitstoot nog niet bekend is, kan de uiteindelijke prijs nog iets veranderen (lager worden). Zonder belastingen kost de Mulsanne 243.000,- euro. Het duurt echter nog even voordat we de nieuwe Bentley op de weg zullen zien, de verwachting is dat de limousine pas in de tweede helft van 2010 wordt uitgeleverd.

De prijs valt mee. Kijken we naar concurrenten zoals de Rolls-Royce Phantom en de Maybach 57 dan zien we prijskaartjes van respectievelijk 530K en 540K Euro.



44 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Nette prijs, voor een ton heb je denk ik ook wel een setje nieuwe koplampen en dan istie nog mooier dan de concurrenten ook!
155.000 belasting, da’s bijna de helft !!!
mijn neefje liet mij dit zien:

http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364830112009113951

en ik vind de voorkant echt heel lelijk hoor.
Op die foto ziet ie er goed uit! Maar toch zou ik voor een Phantom gaan, komt daar geen nieuw model van aan gezien ie toch al een tijdje op de markt is?
tijd voor een facelift!
@AMG Powerrr:

komt vanzelf.. en dan wordt de relatief ‘zeldzame’ schele uitvoering over 30 jaar dé klassieker van de 2..;)
@Bosnia_love
Wow! in het echt is ie wel heel mooi zeg!
en ook veel minder scheel.
512 pk, 1020 nm koppel.. da’s veel koppel volgens mij vergeleken met de pk’s zoals je het meestal ziet(?)
@Thijsj:

het is geen sportwagen, het is een limo.. Hij moet dus zo rustig mogelijk z’n vermogen afgeven, dat doe je door héél veel koppel.. Maar het zijn idd bijna diesel waarden, de vag 6.0 v12 tdi heeft 500 pk en 1000 nm, al is dat laatste begrensd..
voorkant lijkt wel een design van leepu ( chop shop)
4500 toeren?! Damn…Doe voor dat geld mij maar een Italiaan ofzo..
Die voorkant is lelijk maar ook die achterkant. Feit!
Nu nog dik BPM betalen en in 2012 gone, wat een afschrijving zal je dan hebben.
“De prijs van 512 pk in combinatie met 1.020 Nm koppel… ”
Dan snappen jij en anderen hier niet dat je daarvoor geen Bentley koopt… Koop dan een 760lLi voor een derde van het geld.
Wat ziek om zoveel geld aan de belastingen cadeau te doen
toch maar de Rolls, hoewel, het is een Bentley eh, en het is mijn favoriete merk…

dus: Een Rolls-Royce Phantom voor met een chauffeur, een Continental GT Speed voor zelf mee te cruisen en een Continental GTC Speed voor het vrouwtje.
de eerste die een omgekeerde badkuip achterop plakt om er een grijs-kenteken van te maken is mijn held voor het leven ..
Dit is een dom lomp ding om te zien uit de film Cars. De vorige had een vlot uiterlijk maar ook chic en gangster. Zoals het hoort gewoon.

http://images.passionperformance.ca/photos/0/0/00195_2008_Bentley_Arnage.jpg

http://images.passionperformance.ca/photos/0/0/00196_2008_Bentley_Arnage.jpg
@Flamingo:

als je de lampen van die (in de juiste proporties) op de mulsanne zet denk ik dat de mulsanne minstens zo goed oogt!
sow, die is lelijk…
Ik dacht dat auto’s in Nederland alleen maar duur waren vanwege de belasting. Maar 250.000 zonder belasting, is ook gewoon erg veel geld. DONDERS!
Na teledial wielen nu de koplampen?
de Arnage… ik denk er nou al met positieve gevoelens aan terug. Zelfs nu ik de Mulsanne nog niet in “real-life” heb gezien.
@EJS,

ja dat is zeker zo. Maar daar hebben we dan de komende 50 jaar geen last meer van!
@AMG Powerrr:

nee, dan staan ze in de garage van rijke ‘liefhebbers’;) Maarja, zó erg is het ook weer niet vind ik persoonlijk dus:P
Even wachten op de km heffing dus….
Het prijsverschil tussen Maybach/Rolls en de bentley vind ik niet zo gek hoor.
Alleen al als je naar het uiterlijk kijkt. Gadverdamme, hier wil je toch niet in gezien worden.
@EJS

Dat zou zeker een kleine verbetering zijn maar hij blijft enorm lomp.
@Flamingo:

dat heb je al snel met dit formaat. Vind eerlijk gezegd de Arnage ook lomp, al vind ik ‘m prachtig..
Na de R-R met “chinese eyes” nu ook een bentley met “cross eyes”. Al bij al vind ik het best meevallen. Het enige nadeel is de belachelijke prijs.
ik zag vandaag nog een mooie arnage Red label bij het ziekenhuis in emmen staan. die is toch mooier als deze
Opzich een nette prijs.
Nee ik kan het niet ophoesten maar vergelijke met de Bentley Brooklands vind ik het nog wel meevallen.

Nou, als ik binnenkort de staatloterij win zal ik even laten weten hoe hij rijdt (teminsten, dat verteld mijn chauffeur jullie dan)

Evenals de Brooklands, Zonda F roadster, mclaren F1 GTR, Diablo GTR en de Ferrari F40 en natuurlijk de CL65 AMG (maar dat weten jullie al).

Ik kan niet wachten
Een RR Ghost kost toch een stuk minder? En is ook geen kleine limo. Plus je krijgt een V12 ipv “slechts” een V8.
Ik vind deze echt een mooie auto geworden.
Heeft sowieso meer uitstraling dan een RR of Maybach…
Niet veel geld voor een machine die genoeg kracht en koppel heeft om de aarde de andere kant op te laten draaien :p
In het echt komt deze auto echt tot zijn recht let maar op.

Verder is het in deze wereld niet belangrijk of de kracht uit een V8 komt of een v12. Heren zal dat niets uitmaken lijkt me.
Alleen deze heeft een lelijke voorkant, helaas!
Die voorkant….daar ga je toch geen 400 k voor neerleggen! Elke keer als je dan naar je auto loopt, word je gelijk chagerijnig van dat ‘huil’ gezicht.

Echt een verschrikkelijk designers fout! bah!
Klaarblijkelijk hebben een hoop mensen hier deze auto nog niet in het echt gezien. In het echt (ik heb er op de IAA heel dicht naast gestaan) is de auto echt mooi en imposant. Maar ja, ze maken hem ook niet voor de gemiddelde autoblog bezoeker, maar voor de mensen die deze auto wel op waarde weten te schatten ;-)
Wat kijkt die auto je vreselijk vals aan.. met zo’n vieze grijns erop, bah hadden ze dat niet anders kunnen doen?
Bentleys uit de jaren 50 hadden vaak twee grote koplampen en wat meer naar de zijkant en naar onder geplaatst twee verstralers en dat zag er net zo uit als bij deze nieuwe Mulsanne. De eerste Continentals hadden dat bijvoorbeeld. Het is dus een retrodingetje en ik vind het meer als geslaagd en het is een stuk mooiere auto dan zijn concurrenten voor heel wat minder geld.
Dat kleine lampje aan weerszijden van het front is verschrikkelijk misplaatst, daar hadden ze twee gelijke exemplaren aan beide kanten van moeten maken
Vind em gewoon mooi, chiquer en ingetogener dan de concurrentie en de link met vroegâh is duidelijk gelegd, dit is een Bentley en geen ge-rebadgde Rolls Royce
hier wil je nog niet dood in gezien worden, wat een gedrocht.
Rolls Royse ghost gaat scoren!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).