Begin 2010 staan de vernieuwde Ford Galaxy en S-Max op het autosalon van Brussel, maar er zijn reeds foto's gelekt van deze twee modellen.
De grootste vernieuwing bevindt zich onder de motorkap, daar ligt een nieuwe 2.0 liter diesel (115, 140 en 163 pk) met lage CO2 uitstoot (152 gram per kilometer). Waarschijnlijk verdwijnt daardoor de huidige 1.8 diesel. Tevens werd er in samenwerking met Volvo een nieuwe benzinemotor ontwikkeld. Dat is een 2.0 liter turbo met 203 pk, welke 19 procent minder zou vervuilen dan de huidige 2.3 liter. De benzinemotor wordt als 2.0 EcoBoost (204 pk en 300 Nm) en waarschijnlijk ook als 1.6 Powerboost leverbaar.
De nieuwe S-Max en Galaxy krijgen ook diverse technologische updates, zoals een versnellingsbak met dubbele koppeling en waarschuwingssysteem voor de dode hoek. Halverwege volgend jaar is het de beurt aan de Mondeo facelift.
63 reacties
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/ford%20smax%20achter.jpg
Doe mij de huidige maar. Wat is die vissenbek toch lelijk! Ik zie het liever gewoon strak. Achterlampen zijn qua size nu ook wel een beetje too much. Vind alleen de chroom om de ruiten wel een verbetering
Ik moet eerlijk zeggen dat die achterkant me nog best aanspreekt, dat doen ze best netjes. Tsja, die voorkant is niet om vrolijk van te worden maar dat zal het weggedrag ook niet zijn.. Daar koop je zo`n auto tenslotte ook niet voor. Leuk die velgen beetje a-la X5 sportvelg.
inderdaad, kan mij goed voorstellen dat je het verschrikkelijk vind daar de ganse dag op staan te kijken!
ps.: je bent toch niet ontslagen?
zeker als je een ruime auto (veel kinderen oid) zoekt, dan vind ik deze een stuk spannender dan de meeste concurrenten (in een redelijk prijssegment)
die zal binnenkort wel worden vervangen door een model die lijkt op de conceptcar Iosis Max, maar verontrust je niet, hij is OOK lelijk!
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Ford%20iosis%20MAX%201.jpg
de s-max zal met het verschijnen van de facelift wel afschijt nemen van de heerlijke 2.5liter 5 cylinder turbo blok (220pk). die verbruikt te veel en zit qua vermogen te dicht op de nieuwe 2.0 liter powerboost (203pk).
ik vind het een redelijke verbetering maar de neus moet ik eerst nog aan wennen. de achterkant is wel mooi geworden en met name het dashboard is prachtig. hoop dat de betrouwbaarheid er ook op verbeterd is!
daarbij, je kan ook wat meer betaalbaarder exemplaren vinden: Peugeot 508, geef toe, stukken mooier, Citroën C4 (Grand Picasso), Renault Espace (= de enige mooie Renault van het moment), Skoda Supurb, Volkswagen Cross Touran…
én binnenkort de Mini CountryMan, als die niet genoeg rijplezier tegen een mooi uiterlijk weet te koppelen… tja, dan weet ik het niet meer, ook al is hij minder mooi dan de Hatch…
er is echt keuze genoeg hoor!
ps.: ik voel me niet beledigd door je reactie :P
maar met Duitse Degelijkheid bedoel ik meer de VAG-groep, BMW-motors en Das Haus, Mercedes, Porsche, Wiesmann, niet Opel of Ford
inderdaad, dat is het helemaal!
De Seat Altea XL?
daar geef ik je gelijk in, hoe lelijk dat die S-max ook is, de Altea XL is NOG lelijker!!! hoewel ik toch altijd voor de Altea XL zou gaan boven de S-max… Duitse degelijkheid enzo ( en ja Ford is ook wel een ‘beetje’ duits…)
Maar eh…een 1.8 diesel is er nooit geweest! Alleen 2.0 en de S-Max ook een 2.2!
Je koopt gewoon een Hummer en dat heb je een degelijke, ruime gezinsauto (met een bietje meer verbruik)
Stomme petjesmobiel-ledjes er voor in de plaats: gemiste kans. :)
Ik heb die S-Max nooit zo begrijpen eigenlijk. In het begin waren er nog wel een paar quasi-hippe papa’s die zo’n T5-busje een stuk sportiever vonden dan een andere MPV, maar je ziet ze eigenlijk nooit rijden. En waarom zou je? Alsof je tussen de Mondeo Station en Galaxy echt nog een model nodig hebt.
Dat valt wel mee, vindt het een interessant merk, de nieuwe technologieen (dubbele koppeling, EcoBoost) en de relatief scherpe prijsttelling zorgt ervoor dat, als ik in die klasses waar Ford vertegenwoordigd is, zou shoppen, ik er zeker voor zou kijken. Maar het is wel zo dat al die antraciet- en zwarte Mondeo’s, Focussen en S-Max’en redelijke eentonig beginnen te worden :P
Nee, was een zaterdagstage voor school, werk d’r sinds augustus, en was van plan er ongeveer een halfjaartje te werken + er valt niet superveel meer te leren bij die garage ;)
Is Seat dan niet Spaans in jouw ogen?
jouw beroerde autokennis irriteerd me behoorlijk.
Ik wil je niet meer zien hier.
ik vind dat bij de Seat anders, ze zijn toch helemaal in handen ( of toch voor het grootste deel) door VAG, en trouwens ik ben gewoon anti-ford, dat zal wel een instelling zijn en ik kan die echt niet aanpassen, dat zit gewoon in mij, echt iets positiefs kan ik over dat merk gewoon echt niet zeggen…
Heb de galaxy altijd mooier gevonden dan de S max.
Is binnenin bijzonder ruim.
Alleen motoren vallen mij wat tegen. Niet nadrukkelijk het gevoel dat ze het gewicht aankunnen.
Zouden het adagio “there’s no substitute for cubic inches” wat meer naar voor moeten laten komen.
Voor de rest heel betrouwbaar. Nu nog de AUDI MERCEDES EN BMW MATERIALEN-kwaliteit en hij is nog meer top dan deze drie.
Ik heb liever een smax dan een altea xl. Lees de autotesten er maar op na. En in Duitsland zelf zijn de kenners en de rijders niet al te positief over Seat. Het spaanse alfa rammelt al even erg als het merk wat ze willen imiteren;)
Ik zou geen S-max én geen Altea XL willen, ik ben ook niet zo te vinden voor Seat, maar… als ik dan toch tussen beide merken moest kiezen, dan zou ik denk ik nog altijd de Altea verkiezen, gewoon voor het feit dat het geen Ford is, en ik weet het, dat klinkt eigenlijk heel stom, maar ik zou mij denk ik, sorry voor de Ford-rijders onder jullie, niet willen vertonen in een Ford… Net zoals sommige mensen antie Citroën of anti Honda zijn, ben ik anti-Ford…
Facelift is niet lelijk, maar verliest een beetje van zijn ‘kinetisch’ design.
Is het niet prachtig? :roll: