Ford Galaxy en S-Max facelift

Auteur: , 63 Reacties

Begin 2010 staan de vernieuwde Ford Galaxy en S-Max op het autosalon van Brussel, maar er zijn reeds foto's gelekt van deze twee modellen.

De grootste vernieuwing bevindt zich onder de motorkap, daar ligt een nieuwe 2.0 liter diesel (115, 140 en 163 pk) met lage CO2 uitstoot (152 gram per kilometer). Waarschijnlijk verdwijnt daardoor de huidige 1.8 diesel. Tevens werd er in samenwerking met Volvo een nieuwe benzinemotor ontwikkeld. Dat is een 2.0 liter turbo met 203 pk, welke 19 procent minder zou vervuilen dan de huidige 2.3 liter. De benzinemotor wordt als 2.0 EcoBoost (204 pk en 300 Nm) en waarschijnlijk ook als 1.6 Powerboost leverbaar.

De nieuwe S-Max en Galaxy krijgen ook diverse technologische updates, zoals een versnellingsbak met dubbele koppeling en waarschuwingssysteem voor de dode hoek. Halverwege volgend jaar is het de beurt aan de Mondeo facelift.

Ford S-max 2010
Ford S-max 2010
Ford S-max 2010
Binnenin de Ford MPV



63 reacties

achterlichten zijn lelijk, net een uitgeknepen chinees
http://static.autoblog.nl/images/wp/Ford%20s-max%20beach.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/ford%20smax%20achter.jpg

Doe mij de huidige maar. Wat is die vissenbek toch lelijk! Ik zie het liever gewoon strak. Achterlampen zijn qua size nu ook wel een beetje too much. Vind alleen de chroom om de ruiten wel een verbetering
verder wel mooi
nog altijd even lelijk als vroeger, net als al de Fords van het moment, hopelijk komt daar snel, héél snel verandering in!
Made in Belgium!! Ziet er wel goed uit
@TomWolfs: dat Made In Belgium, is het enige goede eraan…
best netjes. interieur is heel mooi.
Het is ook gewoon lastig om van zo`n gevaarte iets moois te maken. Je kan het moeilijk een spannende daklijn geven aangezien dan de hele functionaliteit verloren gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat die achterkant me nog best aanspreekt, dat doen ze best netjes. Tsja, die voorkant is niet om vrolijk van te worden maar dat zal het weggedrag ook niet zijn.. Daar koop je zo`n auto tenslotte ook niet voor. Leuk die velgen beetje a-la X5 sportvelg.
Ben blij dat ik binnenkort niet meer bij Ford werk, want dan hoef ik dit niet de hele dag onder ogen te zien! Bah, de huidige S-max was juist zo’n geslaagde auto!
@CrazyHenkie:
inderdaad, kan mij goed voorstellen dat je het verschrikkelijk vind daar de ganse dag op staan te kijken!

ps.: je bent toch niet ontslagen?
Is er iets veranderd?
@Mr.V8: ja, maar niet genoeg om hem nu mooi te laten lijken!
best wel strakke auto’s voor een redelijke prijs alleen zou ik zelf nooit voor een busje gaan. De 2.0T is veelbelovend en dan vooral in samenwerking met pdk. Zo krijg je nog wat plezier voor je spaargeld.
op zich best een leuke auto.

zeker als je een ruime auto (veel kinderen oid) zoekt, dan vind ik deze een stuk spannender dan de meeste concurrenten (in een redelijk prijssegment)
Helemaal eens met je Ahura!
En wat gebeurt er met de C-Max???
@papageno:
die zal binnenkort wel worden vervangen door een model die lijkt op de conceptcar Iosis Max, maar verontrust je niet, hij is OOK lelijk!

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Ford%20iosis%20MAX%201.jpg
@sven2: dat wordt de B-Max. Een MPV op basis van de Fiesta. De C-max is al bekend, zie mijn links. Wel blijven opletten he ;)
@Ahura: sorry, ik begin van bovenaf te lezen en dan geef ik een antwoord; zonder dat ik gezien heb dat er al een antwoord op is… :P kan gebeuren he
@papageno: wat moet daarmee gebeuren dan? er komt volgend jaar een compleet nieuwe met de nieuwe 1.6 ecoboost turbo motoren en de 1.6 tdci diesels, en hij komt er als 5 en als verlengde 7 zitter. heb je liggen slapen ofzo?

de s-max zal met het verschijnen van de facelift wel afschijt nemen van de heerlijke 2.5liter 5 cylinder turbo blok (220pk). die verbruikt te veel en zit qua vermogen te dicht op de nieuwe 2.0 liter powerboost (203pk).
ik vind het een redelijke verbetering maar de neus moet ik eerst nog aan wennen. de achterkant is wel mooi geworden en met name het dashboard is prachtig. hoop dat de betrouwbaarheid er ook op verbeterd is!
@rider: lol @ afschijt, heb je iets anaals of zo? :-D
best een leuke auto, roepen van lelijk is niet zo moeilijk,maar kent iemand een alternatief als je met een groot gezin zit en toch van rijplezier houd??? laat maar horen
@bpc: Audi RS6, Mercedes E-klasse 63 amg (estate komt er toch binnenkort), Volkswagen Passet Variant R32, Porsche Cayenne GTS… keuzes genoeg, alleen zijn ze iets minder betaalbaar…

daarbij, je kan ook wat meer betaalbaarder exemplaren vinden: Peugeot 508, geef toe, stukken mooier, Citroën C4 (Grand Picasso), Renault Espace (= de enige mooie Renault van het moment), Skoda Supurb, Volkswagen Cross Touran…
én binnenkort de Mini CountryMan, als die niet genoeg rijplezier tegen een mooi uiterlijk weet te koppelen… tja, dan weet ik het niet meer, ook al is hij minder mooi dan de Hatch…

er is echt keuze genoeg hoor!
@sven2: maar eigelijk zou ik meer op zoek gaan naar een oude espace van een jaar of acht betaal je maximum 3000 euro voor en dan koop je een caterham ofzo voor in het weekend
@bpc: maar een Espace van 8 jaar oud… nee dat zou ik ook niet willen, dat is nu toch wel een beetje TE oud voor een renault, naar mijn mening, zeker als je hem 2e hands koopt, nee zou ik niet doen!

ps.: ik voel me niet beledigd door je reactie :P
maar met Duitse Degelijkheid bedoel ik meer de VAG-groep, BMW-motors en Das Haus, Mercedes, Porsche, Wiesmann, niet Opel of Ford
@sven2: goed die espace is mischien bucht , maar denk dan aan de leuke weekend wagen die je kan kopen :)
@bpc:
inderdaad, dat is het helemaal!
Ik vind het een goede verbetering. Heb het nooit lelijke auto’s gevonden, maar nu zien ze er wat moderner uit.
@bpc:

De Seat Altea XL?
@Kuukske: dat is geen vergelijking. Dat is een Midi-MPV met geen derde zitrij. De Grandis zit er een beetje tussenin en dat blijft imo ook een prachtige auto met een sportieve inslag
@Kuukske: en ziet dat er zoveel beter uit , en die heeft ook geen 7 zitplaatsen meen ik mij te herineren (weet het niet zeker)
@bpc:
daar geef ik je gelijk in, hoe lelijk dat die S-max ook is, de Altea XL is NOG lelijker!!! hoewel ik toch altijd voor de Altea XL zou gaan boven de S-max… Duitse degelijkheid enzo ( en ja Ford is ook wel een ‘beetje’ duits…)
@sven2: uh Ford Europe is ook gewoon Duits hoor. Daarbij zijn Seats juist nogal plastic van binnen… Altea XL lelijk? Hoezo? Ik vind hem wel geslaagd. Alleen achterlampen kijken wat triest
@Ahura: maar echt Duits is Ford toch niet, oorspronkelijk ZIJN ze Amerikaans, net als Spyker altijd een Nederlands merk zal blijven, ook al verhuizen ze naar, wat was het ook alweer, Engeland zeker?
hij heeft een pruil lip gekregen :( de oude was echt heel erg mooi, zeker als je bedenkt dat het een mpv is.
Hele mooie auto, vooral de S-Max. Een echt sportieve MPV!
Maar eh…een 1.8 diesel is er nooit geweest! Alleen 2.0 en de S-Max ook een 2.2!
Die S-Max.. Wat een voorkant heeft die nu zeg.. Die ronde lampjes onder de koplampen + we moeten er natuurlijk ook nog even een stripje dagrijverlichting op plakken!!! Ziet er vreemd//lelijk uit.. Als ze die dagrijverlichting nou gewoon integreren in de koplampen zelf wordt die voorkant vanzelf wat “rustiger”.. EN dan de achterlichten…… Ja.. GEEN verbetering… Op naar het volgende lelijke model van Ford…
@Patrick: die ronde lampjes onder de koplampen hebben er altijd al gezeten!
@sven2: mmjaa duitse degelijkheid maar om 1 of andere reden betrouw ik die ford toch meer, bovendien wat zegt duitse degelijkheid nog de dag van vandaag opel is ook duits he en die staan meer stil dan ze rijden, geef mij maar de ford (sorry als ik je nu beledigd heb :p:D
Jongen als jullie gewoon allemaal niet zo zeuren:

Je koopt gewoon een Hummer en dat heb je een degelijke, ruime gezinsauto (met een bietje meer verbruik)
huidige vind ik idd mooier
Stomme nep-luchtinlaatjes weg bij de smaks: goed zo.
Stomme petjesmobiel-ledjes er voor in de plaats: gemiste kans. :)

Ik heb die S-Max nooit zo begrijpen eigenlijk. In het begin waren er nog wel een paar quasi-hippe papa’s die zo’n T5-busje een stuk sportiever vonden dan een andere MPV, maar je ziet ze eigenlijk nooit rijden. En waarom zou je? Alsof je tussen de Mondeo Station en Galaxy echt nog een model nodig hebt.
Is er behalve een facelift ook een quality lift uitgevoerd? De S-Max doet het uitermate matig in de verschillende betrouwbaarheids tests. Is dat de Made in Belgium kwaliteit waar ik hierboven over lees ?
@Ramshoek: Met een Volvo val je ook niet stil en die zijn soms OOK Belgisch, ps als het hier over Audi of Vw zou gaan, zou je dat ook niet zeggen, die zijn namelijk ook gebouwd in België!
@ sven2

Dat valt wel mee, vindt het een interessant merk, de nieuwe technologieen (dubbele koppeling, EcoBoost) en de relatief scherpe prijsttelling zorgt ervoor dat, als ik in die klasses waar Ford vertegenwoordigd is, zou shoppen, ik er zeker voor zou kijken. Maar het is wel zo dat al die antraciet- en zwarte Mondeo’s, Focussen en S-Max’en redelijke eentonig beginnen te worden :P

Nee, was een zaterdagstage voor school, werk d’r sinds augustus, en was van plan er ongeveer een halfjaartje te werken + er valt niet superveel meer te leren bij die garage ;)
@sven2… jij bent echt een licht hè.
Is Seat dan niet Spaans in jouw ogen?

jouw beroerde autokennis irriteerd me behoorlijk.
Ik wil je niet meer zien hier.
@ruud: ja gelukkig dat jij zoveel weet van auto’s seat wordt gemaakt van vw onderdelen en uit welk land komt vw denkt mnr de auto kenner, ik wil niet meer zien hier
@ruud:
ik vind dat bij de Seat anders, ze zijn toch helemaal in handen ( of toch voor het grootste deel) door VAG, en trouwens ik ben gewoon anti-ford, dat zal wel een instelling zijn en ik kan die echt niet aanpassen, dat zit gewoon in mij, echt iets positiefs kan ik over dat merk gewoon echt niet zeggen…
@sven2: dat je anti-Ford bent is vooral gewoon heel kinderachtig en kortzichtig. Je kan blijkbaar niet een beetje objectief kijken naar een merk… Fords staan bv bekend om hun zeer goede rijeigenschappen
@sven2: ik heb eerder zoiets tegen citroen, dus ik versta je idee ,
je moet al een geoefend oog hebben wil je de “retouches” zien.
Heb de galaxy altijd mooier gevonden dan de S max.
Is binnenin bijzonder ruim.
Alleen motoren vallen mij wat tegen. Niet nadrukkelijk het gevoel dat ze het gewicht aankunnen.
Zouden het adagio “there’s no substitute for cubic inches” wat meer naar voor moeten laten komen.

Voor de rest heel betrouwbaar. Nu nog de AUDI MERCEDES EN BMW MATERIALEN-kwaliteit en hij is nog meer top dan deze drie.
@Sven2

Ik heb liever een smax dan een altea xl. Lees de autotesten er maar op na. En in Duitsland zelf zijn de kenners en de rijders niet al te positief over Seat. Het spaanse alfa rammelt al even erg als het merk wat ze willen imiteren;)
@Sjaak:
Ik zou geen S-max én geen Altea XL willen, ik ben ook niet zo te vinden voor Seat, maar… als ik dan toch tussen beide merken moest kiezen, dan zou ik denk ik nog altijd de Altea verkiezen, gewoon voor het feit dat het geen Ford is, en ik weet het, dat klinkt eigenlijk heel stom, maar ik zou mij denk ik, sorry voor de Ford-rijders onder jullie, niet willen vertonen in een Ford… Net zoals sommige mensen antie Citroën of anti Honda zijn, ben ik anti-Ford…
Al 104.000 kilometers gebold met mijn S-max, en héél tevreden van. Hb hem nu 2,5 jaar, en blijft nog wel zolang bij mij. Hopen dat hij het uithoudt.

Facelift is niet lelijk, maar verliest een beetje van zijn ‘kinetisch’ design.
Eerst heeft hij 203 pk, en dan weer 204, dus wat is het nou? Verder: is die 1.6 powerboost dan ook dat 2.0 motorblok? Dat is in ieder geval wat ik uit de tekst haal…
Net zoals sommige mensen antie Citroën of anti Honda zijn, ben ik anti-sven2
northspotting
S-Max wel dagrijverlichting maar Galaxy niet, vreeeemd.
Mijn eerste reactie: “Hè, da’s nou jammer.”
wat een lelijke voorkant zeg
Prima toch?
nice

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).