Route Mobiel zegt: flikker maar op met je oude auto

Auteur: , 73 Reacties

Goh, Route Mobiel, dat was toch die alternatieve wegsleephulp die als echte prijsvechter de markt voor zich zou gaan winnen? Blijkbaar is nu het marktaandeel groot genoeg, of de zeepbel staat op springen, want de prijzen gaan in 2010 flink omhoog. Vooral voor mensen met auto's ouder dan vier jaar. Volgens directeur Marco van Muiswinkel loopt het de spuigaten uit met al die oude meuk op de weg. Het is gewoon niet meer te betalen, zo veel oude auto's moeten worden afgesleept. Hoe oud de probleem gevallen daadwerkelijk zijn wordt niet gemeld.

De feiten? Route Mobiel houdt een standaard tarief van €55 aan voor auto’s tot 4 jaar. Auto’s tussen de 4 en 10 jaar betalen €68,50 voor de standaardservice, is je brik 10 tot 13 jaar oud dan betaal je €76 en de klapper van de week gaat naar de 13 tot 15 jarigen met een jaarlijks tarief van €87,50. Het mooiste komt alleen nog, met een auto ouder dan 15 jaar ben je helemaal niet welkom bij Route Mobiel.

Nu vraag ik mij af 1.) wat de werkelijke achterliggende reden is, 2.) of Route Mobiel klanten hun auto ooit laten onderhouden, 3.) hoe Route Mobiel met een regeling als dit ooit meer dan 250k klanten wil trekken. Verder mag de discriminatie van oude auto’s nu wel ophouden. Discriminatie, want dat is het, op het feit dat ze niet degelijk zouden zijn of geen waarde hebben. In plaats van een categorisering op leeftijd voeren ze er maar een in op merk. Franse en Italiaanse koekblikjes, die kosten sleepdiensten pas geld! De beste oplossing voor pech onderweg? Mobiel internet (tegen verveling) en kennissen met een sleepvaardige auto. Bij de ANWB geldt overigens verrassend genoeg geen leeftijdsgrens. (bron: Telegraaf)



73 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
ik zeg: flikker maar op met Route Mobiel, heb toch al een “pechhulp” via mijn verzekering en ook de VW mobiliteitsgarantie. Route Mobiel is overbodig in mijn ogen
Straks willen ze alleen nog maar Toyota’s
1990 polo 1.3 zonder een enkel probleem de afgelopen 6 jaar !!! en ik ben niet welkom ??

prima jongens, dan niet.

trouwens toch geen optie, vorig jaar een auto geleend van iemand voor 3 weken, een fiat coupe, radiateur lek onderweg, ANWB verzekert, kerel kwam langs, super toffe vent ging direct aan de slag alles prachtig.
waar hebben we het nog over ? fuck route mobiel
Der Ghopmeister
@Dakana:

helaas worden ´wij´ polo rijders wel vaker scheef/raar aangekeken of voor gek verklaard….

slaat echt nergens op dit maar goed ben al 10 jaar lid van de ANWB maar ben ze gelukkig nog maar 3x nodig geweest!
Ik ben het wel eens met de anwb, want veel mensen rijden een auto; doen er geen flikker aan (geen onderhoud whatshowever) en gebruiken ANWB’s puur als onderhouds-dienst als het terplekke verrot gaat. Zo moet je dan ook weer denken, if you can’t afford the car; get a bicycle.
Een koffer met gereedschap achter in de auto is goedkoper…
… en lijkt preventief te werken! :)
@Klassiekerrally: klinkt bekend :-)

OT: beetje concurrentie kan geen kwaad. Mag iedereen zelf kiezen.
Routemobiel, up yours!!!!
Wat JCD zegt is wel waar en zo worden mensen gestraft zoals mij die hun oude auto wel perfect tot in de puntjes onderhouden…

Een auto kopen kan iedereen, hem onderhouden, da’s een andere zaak…
Wat is Route Mobiel? Wat is ANWB? Gewoon je auto fatsoenlijk onderhouden en je hebt beide niet nodig.
Wat nou ‘rokende ouwe meuk’, een übercoole Amazon turbo met 500 pk… ;-)

Wel welkom bij de Wegenwacht, trouwens…
Als ik het goed heb weigert Route Mobiel al sinds ze bestaan oudere auto’s. ANWB daarentegen neemt alles aan, en besteedt ook overal evenveel aandacht aan. Ben daar dan ook bijzonder over te spreken ;-)
@ Kyanite, dat is wat sterk gesteld.

Ik ga mijn lekke band niet vervangen op een autostrade hoor!
Een steentje in de radiator? Zo rij ik niet naar huis hoor…
Een ongeval door verstrooidheid waarbij de auto niet meer kan rijden?
@Volvo_440_turbo: Haha niet effe een bandje omleggen langs de snelweg… sjonge das toch een werkje van nog geen 10 minuten. Dat kan je toch makkelijk zelf!


Blijkbaar is nu het marktaandeel groot genoeg, of de zeepbel staat op springen




Robbie gaat voor optie 2:



Het pechhulpbedrijf dat vorig jaar noodgedwongen vanuit het hoofdkantoor van SNS Reaal Utrecht naar dochteronderneming Proteq in Heerhugowaard moest verhuizen, blijft steken op 250.000 klanten. Voor het vierde achtervolgende jaar is de pechhulpdienst er niet in geslaagd om de veelgenoemde target van 400.000 leden te halen. Het bedrijf heeft alle reclame-uitingen geschrapt, maar ontkent dat er financiële problemen zijn.




Het water staat ze aan de lippen zo te horen, don’t underestimate the power of grandpa ANWB!
Ben in 2005 overstag gegaan naar Route mobiel, opdat de prijs veel leuker was dan die van de ANWB, nooit wat gehad. Krijg ik gister een brief van de heren of ik ruim 60% extra premie wil betalen(76 eurie i.p.v. 46,75), nu weet ik dat er wel een bepaalde mate van inflatie is maar dit is wel heel erg gortig. Ze zeggen dat de no claim niet meer van de tijd is omdat je niet om pech onderweg vraagt en je daar ook geen invloed op zou hebben. Door deze uitspraak ben ik direct weer naar de ANWB gegaan.Als ze al zo’n incompetente woordvoerder/directeur hebbe neem je de klant niet serieus, maar wordt je als klant serieus GENOMEN!
Wie gaat er dan ook bij de RouteMobiel :P Dat vond ik van het begin al een maatschappij waar je vraagtekens bij kon zetten.

Trouwens er zijn auto’s die lichtjaren ouder zijn dan 15 jaar en het nog steeds langer volhouden dan de troep die nog wel eens geproduceerd wil worden in Frankrijk, Japan, Korea enz.
@ZwerverRoodbaard:

Japanners die troep zijn/bouwen?
Da’s nieuw voor mij, want de Toyota Crown (bj. 1979) van een oom rijdt als nieuw. Met soms een flink kuchje, dat weer wel… ;)
en het is dan geen “discriminatie” te zeggen dat franse en itialiaanse autos zoveel defect gaan zeker….
@Volvo_440_turbo
Hoe vaak heb jij een lekke band gehad? Ik nog nooit, althans niet op de snelweg. Weleens een schroef of draadnagel te pakken gehad, maar dat was altijd binnen de bebouwde kom en rijdbaar.
Een steentje in je radiator, de lamellen van je radiator gaan niet kapot van een steentje. De koelingsbuizen liggen dusdanig verscholen achter de lamellen dat deze niet kapot gaan. Bij achterstallig c.q. verkeerd onderhoud wordt weleens bespaard op een de V-snaar, distributieriem e.d., als die knapt kunnen beide bedrijven je ook niet meer helpen… dan wordt je ook vrolijk afgesleept.
Bij een ongeval komt zowel de ANWB als Route Mobiel niet helpen, daar heb je sleepdiensten voor. Okay dit kan gebeuren door de sleepauto’s van een van beide partijen.
Route Mobiel schijnt overigens zeer vaak auto’s gewoon af te slepen, terwijl de ANWB je wel weer op weg helpt (bij kleine problemen).
@ZwerverRoodbaard: een lichtjaar is een afstand, geen tijd :P

Verder: gewoon nieuwe auto’s kopen, krijg je er pechhulp bij van de fabrikant, die je daarnaast ook nooit nodig hebt :)
@RobertJ
Je weet wat ik bedoel, had ik anders eeuwen moeten gebruiken?

Nieuwe auto’s kopen jah goed idee en dan vervolgens alle oude die ouder zijn dan 4 jaar naar de sloop dirigeren?
@ZwerverRoodbaard: jup, je had eeuwen moeten gebruiken ;)(joh, ik neem het niet zo serieus hoor)
Dat geldt ook voor de nieuwe/oude auto’s. natuurlijk vind ik niet dat alle auto’s van ouder dan 4 jaar naar de sloop moeten.
Ik noem de Audi Q7 V12 TDI als tip voor sleepvaardige auto! Iedereen aan de Q7! Zou een Lamborghini ook genoeg trekkracht hebben btw?
Wat een verschrikkelijk slechte service is het dan.
Mensen die voor outemobiel gekozen hadden, bespaarden natuurlijk ook altijd al op het onderhoud. En dat wordt te duur voor Routemobiel.
ANWB for life!!!
Volgens mij is pechhulp toch echt wel handig; Ik heb er tweemaal gebruik van mogen maken. Jaren geleden met een “mooie” Franse bak die niet meer wou starten ( contactpunten startmotor maaken geen contact meer) perfect opgelost. Ook een keer een problemen gehad met een “degelijke” Duitser; hij was zo degelijk dat de ruitenwissers niet meer uit wilden; er is een soort schakelaartje op de zekering gezet, ik kon wel verder alleen moest later wel een nieuwe schakelaar laten plaatsen. Beide keren AMWB en perfect geholpen!!!
Afgelopen maand voor het eerst zelf een motorombouw gedaan, zonder enige kennis en ervaring hiermee.
Ben ook geen monteur verder, puur hobbymatig dus.
Heb geen ANWB of Routemobiel nodig, als ik het kan maken, dan maak ik het zelf, en evt afslepen wordt door mijn autoverzekering gedekt dus allemaal geen punt.
Bespaar ik me toch mooi even bijna 90 euri aan onzin per maand.:P
90 euri per maand? Volgens mij gaat ’t hier om jaarbedragen ;).
@kyantite

niet helemaal.

er zijn ook zat mensen die wel gewoon hun auto onderhouden en een anwb of route mobiel abbo hebben zodat ze mochten ze toch een keer stil komen te staan (wat altijd kan gebeuren) gewoon geholpen kunnen worden.
Tja, niet geheel onverwacht. Als de munten binnen zijn iedereen die niet genoeg opbrengt in de stront laten zakken. Ondanks dat ik elke maand een pak papier onder de naar ‘kampioen’ ontvang dat meteen bij het oud papier gaat en dat ze het kilometerheffing voorstel steunen ben ik toch blij dat ik nog bij de ANWB zit.
@z:

Kilometerheffing stelt veel mensen in staat om er een 2e, 3e , 4e auto op na te houden zeker als je in hoger segment gaat shoppen.

Tuurlijk begrijp ik dat ik (en misschien velen onder ons hier op ab ) zich geen geen 2e of 3e auto kunnen veroorloven.

Maar toch denk ik graag in de toekomst het vermogen te vergaren (loterij of hard werken), waardoor deze regeling toch positief voor mij (of jouw) als individueel voordelig zal uitpakken.(net als iedere ab bezoeker zich al gelukkig kan maken met dromen)

In huidige regelgeving worden ongeloofwaardige bedragen afgetikt op basis van auto en prijs , in toekomst zal het eerlijker worden ookal betaal je dan voor je smart minder dan voor een landrover (maar dan kun je nog manipuleren door je landrover alleen naar voren te halen als je hem echt nodig hebt/ status en aanzien wil vergaren.

Je kan straks super goedkoop uitkomen met 10 supercars als je voor eigen dagelijks/woon werk vervoer een smart gebruikt …

Supercars moeten meer hobby worden dan alledaagse autos . dat houdt ze speciaal. En straks is het dus voor de echte autojunk minder sparen voor een echt speciale auto (al zal je hem ook minder kunnen gebruiken)

als ik het mis heb mag je bavaria erbij halen maar dit is zoals ik het er nu uit kan halen….
@ab : Route Mobiel zegt: flikker maar op met je oude auto

Ik zeg : “Flikker maar op met route mobiel!”

Wil je concureren op prijs met de ANWB moet je service er ook naar zijn , ANWB sluit niemand uit dus kan jij niet je services goedkoper aanbieden een de mensen met alleen een jonge auto.

Slechte beslissing jonges. Toont alleen maar aan dat het bij jullie om de centjes draait route mobiel en niet om de klanten.

Echt super goede strategische marketing move jonges.

Gefeliciteerd.


(en dan heb ik niet eens een oldtimer)

Goedkoop is duurkoop.

En :Lenen kost geld .

8 uit!
jermenyclarkson
donder op met roet mobiel
Route mobiel is altijd al een zinloze club geweest. In 99% van de gevallen is het enige wat die gasten doen is je afslepen naar een garagebedrijf. De ANWB (ondanks het feit dat het een slaapverwekkende bejaardenclub is) heeft WEL een hele goede pechdienst. Die wegenwachters zijn (over het algemeen) heel goed opgeleid, en meestal in staat je weer op weg te helpen.
Route mobiel maakt hun markt wel heel erg klein op deze manier; bij nieuwe auto’s heb je bijna altijd via de fabrikant een mobiliteitsgarantie van 2 a 3 jaar, en dus richt route mobiel zich nu alleen op de autobezitters met een auto van 4 jaar oud.. jongere auto’s hebben geen ANWB/Route mobiel nodig, oudere auto’s zijn bij RM niet gewenst.
Wat een sukkels.
is toch normaal ..
dat service-verlenende bedrijven een hekel hebben aan service verlenen ..

je geld achterlaten is overgens geen probleem ..
Wat lullen we nou hier ??? De oudste auto kost 87,50 PER JAAR !!!! Dat is toch welhaast een schijntje als je bedenkt dat je met (inderdaad) oude ‘wegsleeprommel’ op de openbare weg zit ? Al heeft Alwood wel gelijk; ze moeten ánders gaan indelen…meer die franse en italiaanse meuk qua tarief omhooggooien !
Ik rij zelf dagelijks in een 36 jaar oude S klasse.
Deze wagen heb ik nu 4 jaar, nooit geen enkel probleem mee gehad.Ik vind dit dan ook een foute beslising van Route Mobiel. Net als ik zorgen de meeste eigenaren van een oudere wagen (oldtimer) zorgen goed voor hun bezit. Tevens blijken ze vaak minder storingsgevoelig te zijn dan nieuwe moddelen, met de vele electra aan boord.
Dus nu is route mobiel duurder dan de ANWB voor alle auto’s ouder dan 4 jaar… Ik ben blij dat ik bij de ANWB zit, niet alleen omdat ze goede service bieden en zeer deskundig zijn, maar vooral omdat ze hun leden niet beledigen door te zeggen dat ze in ‘rokende oude barrels’ rijden. De ANWB waardeert blijkbaar wel het feit dat je niet voor je lol langs de kant van de weg staat en dat je toch ook graag naar huis wilt als je niet in een splinternieuwe auto met fabrieksgarantie rijdt.
@ GT2 en Kyanite,

Zelf heb ik al eens met een Mazda een kapotte distributiriem gehad. Het bleek een fabrieksfout te zijn achteraf… Ik ben toen op de autostrade stilgevallen op een plaats zonder pechstrook, ik heb gelukkig nog kunnen uitbollen tot de pechstrook.
Mijn vader heeft al eens door verstrooidheid op de autostrade zijn auto in een andere geboord, was hij blij dat hij een bijstandsverzekering had.
Ik ben met mijn Volvo 480 turbo eens beginnen te slippen op een olievlek in de ardennen (op een zo goed als recht stuk nota bene), de auto in de vangrails gereden, ook perto tale.
Mijn schoonbroer heeft twee maal op de week met zijn vrij recente Laguna lekke band gehad waarvan 1 x op de autostrade, mijn zus en de kindjes 3 en 5 jaar zaten op de achterbank. Veiligheidsjasjes aan en goed aan de kant gaan staan, er zijn wel altijd vrachtwagenchauffeurs die indommelen, je leest het regelmatig in de krant hier.
Zelf heb ik al wel lekke band gehad, maar dat was niet op de autostrade, dus heb ik hem zelf wel vervangen, zo gepiept, maar op een autostrade, nooit!

Er zijn nu eenmaal factoren die je niet in de hand hebt! Wat die radiator betreft, daar kan je wel gelijk in hebben maar ik gaf maar een voorbeeld.
Edit, ik moet hier toch even iets verduidelijken, de sleepdiensten hier in België doen alles, vroeger was ik bij VTB – VAB, die doen ongevallen, pannes…, ook mijn huidige verzekering bij AXA doet ook alles…
Het einde van Route Mobiel is in zicht.
Ik geef ze maximaal nog 2 jaar.
joeoeooeoeoeoeoepppppieieieieieie de minister van verkeer is weg van ab!!!!
Willem vd Velde
Ik ben pas sinds dit jaar lid van de ANWB omdat we op vakantie gingen naar Zweden. Het leek me niet nodig, maar voor de zekerheid toch maar gedaan.
We reden een 1992 Opel Corsa, ja, wie gaat daar nu mee naar Zweden, maar de eigenlijke auto waar ik mee zou was niet op tijd klaar. Anyway, de auto is dus 17 jaar oud, en heeft in 2,5 week 5700 km afgelegd, zonder problemen.
In voorgaande jaren ook altijd in oude auto’s gereden, nooit problemen gehad op es een lege accu na.
Onderhoud doe ik altijd zelf, en als het krijgen van benzine, en het krijgen van een vonkje op z’n tijd maar in orde is, dan doetie ut gewoon. Dan nog wiellagertjes en remmen in orde houden en de kans dat je oude meuk stuk gaat onderweg is miniim. Gewoon een kwestie van onderhoud, of ut nu oude meuk is, of een auto van 4 jaar oud.
Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn auto(kleine japanner) van 14 jaar oud, in die 3 jaar tijd zeker 27.000 km mee gereden.
1 keer echte problemen gehad vanwege een doormidden gebroken uitlaat. Ben toen gratis opgehaald door een lokale garagebedrijf.
Verder nooit langs de kant van de weg gestaan of niet weg kunnen rijden.

Heb mij ook niet aangemeld voor een pechservice, maar aanmelden bij Route Mobiel is bij deze een zekere no-go.

Wil me nog wel ergens bij aanmelden, vanwege de leeftijd, maar dan wordt het de ANWB of van Nissan zelf.
Roetmobiel heeft hier natuurlijk wel over nagedacht en statistiek losgelaten op het schadeverleden..
Oudere auto’s gaan nou eenmaal vaker kapot dan nieuwe.. dus dat ze daar meer voor vragen is niet meer dan logisch.. het is gewoon een verzekering.. loop je meer risico dan betaal je meer..

Overigens staan italiaanse en franse auto’s zeker niet vaker langs de kant van de weg dan duitse of jappies. Dat ze minder lomp/lees robuust in elkaar zitten is best wel waar, maar dat zijn niet het soort van storingen die tijdens het rijden optreden, en er voor zorgen dat je stilvalt.. (ik bel de hulpdienst echt niet als de deurhendel er bij mijn oldtimer er af valt of zo..).

En nogmaals. het is je vrije keuze.. ik heb roetmobiel ook niet nodig, ben lid van de KNAC (anwb).. eigenlijk meer omdat je daar als persoon lid bent (niet autogebonden) ipv dat de auto is verzekerd.
Helpt de ANWB je vrouw als die de auto een keertje meeneemt ?
@Guido: Nee Guido. Bij de ANWB blijft je vrouw mooi in de kou staan.
anwb is voor bejaarden en route mobiel ook
@Alwood: Een beetje onderzoek gedaan op het internet. Wil je bij de ANWB dezelfde service als bij Routemobiel, dan ben je minimaal 82 uro kwijt. Dus niet gek dat Routemobiel de prijzen omhoog kan/gaat gooien. En volgens mij als je te veel belt bij de ANWB met je oude auto zeggen ze ook wel van rot maar op, of zetten ze je stees helemaal achterin de rij van uitrukken.
Goedzo, weg met die ouwe rotzooi van de weg! Natuurlijk willen ze geen >15 jaar oude auto’s als klanten, die hadden dan al lang op de sloop moeten liggen.. Gewoon na maximaal 10 jaar een nieuwe auto kopen, is beter voor het straatbeeld ook, en anders ga je zelf maar sleutelen met je oldtimer op 4 kratjes bier..
@ troublesome88,

Geld dat sleutel verhaal van jou ook voor een auto die jonger is dan 10 jaar? En b.v. als je ouder bent dan 50 heb jij ook geen recht meer op medische zorg. Of moet je maar aan jezelf sleutelen. ( iets wat je genoeg doet volgens mij).
Schattig, alle auto’s ouder dan 4 jaar duurder. 80% van de auto’s jonger dan 4 jaar zijn zakelijke auto’s, en die zijn niet via routemobiel verzekerd. Ik denk dat ze hun marktaandeel zienderogen zullen zien dalen ;)
FLikker maar op met Routemobiel, duppie eersterangs organisatie, voor iemand met stijl en wat duurdere oude auto zijn ze wat mij betreft te min. Zelf kies ik dan liever voor iets vertrouwds.

Een goed onderhouden auto uit de jaren 80-90 is degelijker dan wat er nu rondrijdt. Dus is domweg discriminatie.
Nieuwe auto’s hebben minder pech, maar als er wat is wordt het afslepen meestal. Oudere auto’s hebben vaak simpele, ouderdoms klachten, die een monteur redelijk vlot kan opsporen en maken.

Maar veel garages geven bij een onderhoudsbeurt een periode wegenwacht service, zorg gewoon dat je auto voor de winter een onderhouds beurt krijgt bij een bedrijf die die service erbij geeft.

Onderhoud is altijd wel verstandig, en in de winter heb je dan pech hulp ( en misschien wel gewoon een jaar)
oftewel iemand daar wil ook makkelijker zn zakken vullen…
@kyantite , wat ben jij toch een achterlijke mongool : Je auto goed onderhouden dan heb j e geen van beiden nodig ? Je laat duidelijk merken dat jij zelf nog geen auto hebt of rijd , want hoe goed je het ook onderhoud een auto kan altijd kapot ;) en dan is het toch wel handig dat je word geholpen door de anwb of route mobiel.
Ministerie van Verkeer en Propaganda
Bij de ANWB is ook sprake van leeftijdsdiscriminatie.
Maar dan voor leden ipv auto’s. Het is een grote bejaardenkliek…
en Route mobiel altijd maar schreeuwen dat zij beter waren, en sneller en noem maar op! en nu.. nemen ze discrimineerde maatregelen omdat ze bijna failliet zijn!
@Lotus-Omega: Maar als je de feiten bekijkt zijn ze beter en gemiddeld goedkoper.
Doe dan maar de extra ballast (weet je nog, die reclame met de karretjes) bij de ANWB. Ik heb hier geen vertrouwen in.
Routemobiel kan het wmbt. al heel lang vergeten, met een oude Suzuki alto kon ik me alleen maar heel duur aanmelden. Toch een van de meest betrouwbare auto’s aller tijden…

ANWB is best relaxt, ze helpen je max iets van 5 tot 7 keer per jaar. Maar als je nog vaker pech hebt moet je wel eens bij jezelf te rade gaan:)
ik heb alleen maar goede ervaringen met anwb, zeker toen de electra van mijn (vrij nieuwe en japanse) motor midden in de vogezen kapot ging en ze hotel, terugtransport naar mijn dealer, transport van mijn bagage en een huurauto regelden in no time.. en ook gewoon in NL ben ik een paar keer stil komen te staan waarbij ik altijd perfect geholpen ben. En niet door bejaarden hoor ;)
Als je zelf je auto gewoon onderhoud heb je die domme routmobiel helemaal nooit nodig, ja als je van je geld afwil misschien. Een auto gaat nooit zómaar stuk.
@tommy2

dat is onzin. er kan altijd wat gebeuren natuurlijk. de meeste mensen hebben daarom ook alleen een anwb/route mobiel abbo hebben zodat ze mocht er een keer wat kapot gaan, ze niet langs de weg staan (figuurlijk).

natuurlijk is de kans op problemen klein als je goed onderhoud, maar het kan allemaal gebeuren.

wij hebben het wel eens gehad met een oude mondeo. die stopte ineens met remmen. alleen de handrem deed het nog. in tijd van ja en nee reden we weer dankzij de anwb. die hebben in no time de rem-servo(dacht ik) vervangen en we konden weer door.

er kan altijd wat gebeuren
breaking news…vanaf morgen ook geen zwarte auto’s meer.
ik zat ook bij routemobiel. net een mailtje met opzegging verstuurd. wat een [email protected]#@%^!#&^!!! dan maar dat irritante blaadje van de anwb of misschien de bovag. ik heb een 14,5 jaar oude alfa romeo 146 boxer. de enige keer dat ik pechhulp nodig was toen de accu leeg was na de vakantie. kofferbaklampje was aangebleven tijdens mijn vakantie. mijn schoonvader had de achterklep niet goed dichtgedaan voor de rest nooit nodig gehad. ik rij weliswaar maar 5.000-6000 km per jaar.
Het ANWB lidmaatschap is op naam. Dus als mijn zoon in mijn auto pech krijgt, dan heeft hij ook inderdaad pech. Je wordt dan niet geholpen. Bij Routemobiel staat het lidmaatschap op kenteken. Het maakt dan niet uit wie in de auto rijdt, je wordt altijd geholpen.
hebben ze bij route mobiel dan echt geen verstand van auto”s
ook een oude antieke auto moeten ze bij route mobiel toch ook kunnen repareren.
Nee geef mij de ANWB maar die draaien nergens hun hand voor om.
en vinden het zelfs nog prettig om een klassieker te repareren. hier spreekt een echte oldtimer liefhebber en chauffeur.
@p.oppewal

nee ze slepen je vrijwel alleen maar af.
Kunnen ze bij route mobiel geen oldtimers repareren
nou geef mij dan maar de ANWB die doen nergens moeilijk over .
een echte oldtimer liefhebber
Ik ontvang een brief van Route Mobiel met de volgende strekking:
“Omdat Route Mobiel bekend staat om haar scherpe prijsstelling en dat graag wil handhaven wordt mijn overeenkomst beëindigd omdat ik in het afgelopen jaar te veel pechmeldingen heb gehad”.

Ik neem telefonisch contact op met Route Mobiel om mijn ongenoegen over de brief kenbaar te maken. Ik meld dat ik heb voldaan aan de criteria zoals gesteld in de speciale voorwaarden “RM.MB.PN.0908i, artikel PN 1 punt 1.1.” en dat in mijn ogen onterecht de overeenkomst wordt beëindigd.

Route Mobiel meldt dat mijn dossier is bestudeerd en dat ik in het afgelopen jaar 5 meldingen voor pechhulp heb gedaan. Dat klopt, waarvan 4 met dezelfde klacht. Van deze 5 meldingen zijn er 3 in de eigen woonplaats geweest. Hiermee voldoe ik aan de criteria zoals gesteld in de speciale voorwaarden.
Route Mobiel licht toe dat ik desondanks niet in aanmerking kom voor verlenging van de overeenkomst omdat er 4 meldingen zijn gedaan m.b.t. dezelfde klacht en dat daaruit wordt opmaakt dat er door mij nalatig is gehandeld. Dit wordt door mij bestreden en heb ik uitgelegd en toegelicht.
Route Mobiel blijft bij haar standpunt, zij bepalen het beleid en als ik het daar niet mee eens ben dien ik maar een formele klacht in volgens de omschreven procedure.

Voor mij hoeft Route Mobiel niet meer!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).