BMW Z4 sDrive35is, gaat ook hard zonder M

Auteur: , 51 Reacties

BMW heeft een nieuwe strategie. Ze bouwen een grote lompe, maar snelle auto, plakken er een "M" op en het verkoopt als warme broodjes. Vervolgens pompen ze een kleine sportieve roadster op, plakken er géén "M" op en wederom willen mensen het hebben.

Natuurlijk onderscheidt de nieuwe Z4 zich wel een klein beetje. Mr. BMW moet nog wel wat stof voor borrelpraat hebben. Deze snellere BMW Z4 sDrive35i wordt verkocht met toevoeging van een extra “s”. De “s” geeft de zescilinder twinturbo heeft 34pk meer (nu 340), een hoger koppel van 450Nm met overboost (wooh vet) naar 500Nm, en een sprint naar de 100km/u van 4,8 in plaats van 5,1 seconden. Verbruik en uitstoot zijn bij deze verbeterde prestaties gek genoeg gelijk gebleven.

Samen met deze power-injectie krijgt de Z4 ook een M Sportpakket mee. De M van Marketing geeft de Z4 een aerodynamica pakket voor extra sportieve uitstraling. Niet voor betere aerodynamica dus, maar gewoon voor de uitstraling. Het adaptieve M onderstel moet wel wat extra’s opleveren in de rij-ervaring. De Z4 sDrive 35is is vanaf maart leverbaar voor €76.650,- andere Z4’s uitdossen met het M-pakket kan vanaf maart voor €4.588.

Om terug te komen op het verhaal van Wouter, auto’s die de fabrikanten ons niet gunnen. Het zou natuurlijk kunnen dat er een nog snellere Z4M aan komt. BMW zou er het beste aan doen de Z4 helemaal te strippen en de 4.4 V8 uit de M3 GTS er in te leggen.



51 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wat is die nieuwe naamgeving van BMW toch vreemd. Je kan het haast niet in één adem uitspreken. De Z4 is nooit mijn type auto geweest, maar desondanks is het wel een leuke toevoeging. Dat er geen M komt van deze is jammer, maar ik maal er niet om.
@Alwood; twijfelaartje bij uitstek ? Waarom probeer je zo insinuatief te schrijven over BMW’s….terwijl je zelf het antwoord schijnbaar al weet…?

De Z4 is een echt geweldig rijdende auto, maar daar zijn er meer van. Nu maar hopen dat de nieuwe 335i ook tegen de 340Pk en 500Nm aanloopt !
Misschien is het wel gewoon om het gat een beetje op te vullen tussen de .35i en de M, dus altijd je opties open houden:p
ik wil niet overdrven vergelijken maar die voorbumper van dat m-pakket lijkt erg veel op die dan de sl(k) amg
die paar pk er bij is procentueel niet zo bijzonder……. lijkt me dat dat er wel een tuner te vinden is die er meer uit haalt

100pk per liter zonder turbo is niet onmogenlijk en dan 2 turbo1s erbij 450 pk voor een z4 met een m sticker
@rick: Dat moeten dan behoorlijke turbo’s zijn. Het 35i-blok meet namelijk drie liter, wat zou betekenen dat de turbo’s elk zo’n 75 pk moeten toevoegen. Dan moet de druk van beide turbo’s behoorlijk omhoog, wat BMW niet graag zou doen.
@rick:
noem voor de lol eens een paar STANDAARD (dus geen tuning) wagens die meer dan 100 pk/ liter hebben. ik kan alleen op de Elise & M3 E92/E36/E46 komen.
zoek maar eens een gewone wagen met een 2 liter met 200 pk ZONDER turbo, succes
@NLBUURMAN:

Honda S2000. ;)
eigelijk gelukkig dat ze er geeen M-badge hebben opgeplakt, dit is toch allemaal wat braafjes naar huidige normen lijkt me
Blijft een strakke bak, alleen rood kan natuurlijk nie.. :P
Prachtige wagen de Z4. Alleen ben ik van dit M-pakketje niet overtuigd. Misschien wel voor het eerst dat ik ‘m standaard mooier vind dan met een M-pakket.
BMW verkoopt allang geen autos meer, maar “status bij de borrelhap”.
past de 4.0 of 4.4 wel in deze auto zonder teveel gewicht op de vooras te leggen?
@RazorHead: er past wel een v10 in ;)http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/27/manhart-geeft-de-bmw-z4-een-v10
‘BMW heeft een nieuwe strategie. Ze bouwen grote lompe, maar snelle auto, plakken…’ Klopt net niet ;)
Geweldig om niet uit te komen op 343 pk ! en 3pk daaronder te zitten. Dat is wat de Huidige Z4M namelijk heeft!
Maar 500nm is wel wel een stuk meer.

is die 0-100 in 4.8sec naar de 100 met DCT of met de 6bak. Want de DCT neemt zo’n 0.2sec van de tijd af!!

De prijs is ook wel netjes.
De standaard sDrive35i Executive kost al zo’n 70.000.

Geweldige auto. Ik ga er zeker over nadenken. Maar hoopte eigenlijk meer op een Z4 GT4 ofzo.
Hoop jaloezie hier trouwens… en dat op Zondag morgen.
Ik snap die benamingen niet hoor, het is idd niet uit te spreken. Nieuwe Z4 vind ik van voren nog altijd erg lelijk (en die gespoten grille; aarght!) maar het zal vast erg lekker rijden
sinds de eerste is-sen ben ik er al fan van, neem nu bijvoorbeeld de 318is of 320is E30… much fun, normal car!

Ben nu toch echt benieuwd aan het worden of bmw met een 4cyl turbo op de proppen gaat komen voor de volgende generatie 1/3, en vooral wat de prestaties zijn:D.
Mooiste roadster op de markt :)! Het M-sportpack vind ‘k echter geen meerwaarde leveren, de achterkant is er zelfs op achteruit gegaan.
hahaha de M van Marketing. Goeie :)
gerard m power
wat nou, BMW bouwt grote lompen bakken en plakken er een M op. ik wordt onderhand ziek van dat gezeik hier op deze site. je leest nooit iets negatiefs over audi. wat een eentonig merk is dit zeg. keer op keer hun modellen uitmelken. neem de nieuwe a8,goh wat vernieuwend zeg en continu maar van die spuglelijke eentonge audi’s op deze site zetten. De M afdeling steekt nog steeds ver boven de rest uit. al jaren zonder turbo’s. het is dat ze hun motoren nu aan het downsizen zijn en ze nu wel moeten om turbo’s te gebruiken. het is toch lachwekkend dat je met een x6m die behoorlijk zwaarder is dan een rs6 gewoon in het spoor kan blijven,zie recensie autoweek. BMW gaat al jaren voor een eigen lijnenspel en durven hun modellen compleet te vernieuwen. audi doet niks anders dan hun modellen een facelift geven.
@ Alwood: Ooit met beide motoren gereden? Ok, ik ook niet met die van de de GTS maar deze “35i” motor is waanzinnig indrukwekkend. Afgezien van het geluid zou ik niet weten waarom een atmosferische V8 hier ‘beter’ zou moeten zijn.
@ Alwood:

De negativiteit over BMW in jouw posts valt niet te ontkennen. Ik geloof niet dat ik de enige ben die dit opvalt en zich eraan stoort. Het is natuurlijk makkelijk om het meest succesvolle premiummerk te bashen, maar schrijf anders gewoon gezellig een stukje over je eigen favoriete merk en kraam geen onzin uit als ‘stof voor borrelpraat’ ‘M van marketing’ ‘overboost (Wooh vet)’ en ‘strippen en de V8 uit de GTS erin leggen’. Komt echt heel kinds over. Ze zullen in Munchen best wel weten hoe ze een auto moeten bouwen, daar hebben ze Alwood van Autoblog niet voor nodig…
@ivo: mee eens. Ik vond het stukje naar geschreven. Hij zal nu vast aankomen met “dit is een blog en geen nieuwssite” of iets dergelijks.. blijkbaar denkt ie nog steeds dat dit maar een simpel blogje is..
@ Alwood
Obejectief schrijven is niet echt je sterkste punt ..
76 000

daar koop ik me liever een M3 mee
@//M: dat is de prijs in nederland, woon jij soms in belgië?

on-topic: die oudi-spiegels kunnen echt niet, voor de rest laat maar komen!:d ik blijf toch kopen op een M versie met rond de 400 pk
ook een ander strategie
men schrijft een leuk artikel dat wordt gelezen.
men schrijft een lomp artikel dat wordt nog beter gelezen.
Vergeleken met het vorige model is dit echt een vooruitgang. Deze Z4 oogt gewoon erg dik en sportief.

Ziet er in real life best indrukwekkend uit.

De V8 van de M3 hoeft er van mij niet in. Ik zie liever het blok van de M3 CSL terug komen.
Dat klinkt veel lekkerder.
Hmm, fanboy alert.. :roll:

BMW zuigt verschrikkelijk en Vulva is gewoon supergoed.
Vulva is overigens pas echt premium. Die weten zelf ook dat ze goed zijn. Met dat terechte ego hoef je geen fanboys te hebben die elke keer moeten bevestigen dat hun merkje “premium” is.

Ik zie BMW een beetje als kaviaar. Je betaalt een heleboel voor iets wat niet echt de moeite waard is.
@RenesisHP:
Vulva ..?
Dat is volgens mij een ander woord voor het vrouwelijk geslachtsdeel maar goed ..
@AriM6:

Je meent het. Doordenken is zeker niet je sterkste punt?
@RenesisHP:
Jawel , maar ik wist niet dat je er zo eentje was ..
@AriM6:

Wat, Volvo liefhebber of BMW fanboy basher?
@RenesisHP:
En dan vraag je aan mij of doordenken mijn sterkste punt is .. :roll:
@AriM6:

Daarmee geef ik niet aan dat het mijn sterkste punt is. ;)

@Citrofiel.

Soms is dat best verstandig(maar niet altijd even vermakelijk). :P
Zou je dat nou echt merken? Het pakketje nog wel, maar die paar pk’s maken echt niets uit voor het gevoel.
@Citrofiel:

Dat durf ik te betwijfelen. Die “paar” pk’s geven net dat kleine beetje extra. Is meer dan 10% extra vermogen.
@Citrofiel:

Even ter verduidelijking. Als je de airco aan doet voel je een duidelijke afzwakking van het beschikbare vermogen.

In de realiteit scheelt dat ook maar een paar procent. Toch voel je dat bij een heleboel auto’s behoorlijk goed.
@RenesisHP: Eigenlijk moet ik gewoon mijn mond houden over dit soort zaken met mijn gebrek aan ervaring. ;)
Mooie creatie. Hoop dat ze natuurlijk nog een Z4M maken, maar dit is wel een lekkere roadster.
Wel een erg anti – BMW stukje tekst. Ik vind het trouwens best slim van BMW, want zo kun je de Audi TTS makkelijk tegengewicht bieden. En ik luister liever naar een zes in lijn dan naar zo’n viercilinder stofzuiger.
Die laatste regel, dat zou prachtig zijn! Maar dit is gewoon een M-model, maar dan iets minder. Het mooiste vind ik dat de uitstoot hetzelfde is gebleven, maar de prestaties verbeterd zijn! Dat is echt weer super van BMW;)
Ha, de ideale tegenstander van de TT RS
Waarom heeft de “rode” langs beide kanten één uitlaat en de “witte” langs links twee? Is de rode in M-uitvoering en de “witte” niet? Kun je de motorupgrade ook toepassen op de 3 en 1-serie?
@Eric: die rode is een Z4 sDrive35is en die witte is een ‘normale’ Z4 met een M Sport Package.
Audi A4 rijder
meerwaarde zit hem vooral in het adaptieve onderstel lijkt mij. Van binnen erg mooie roadster, zie hem graag bij mij op de oprit staan ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).