Aangezien je nooit genoeg hybride's kan hebben zal Toyota op de Detroit autoshow in januari een conceptcar onthullen van een nieuw hybride model dat in de pijplijn zit.
Als ik zo naar de twee teaserfoto’s kijk is het eerst waar ik aan denk: Toyota iQ! Maar aangezien het hier om een new dedicated hybrid concept vehicle (oftewel nieuw ontworpen hybride) gaat is dat niet mogelijk.
Het zou dus kunnen dat Toyota met een soort hybride Yaris/iQ komt, maar het kan natuurlijk ook een variant zijn op de Prius zoals een coupe of MPV. In januari zullen we meer te weten komen. Tot die tijd kunnen we lekker speculeren.
Toyota to Debut Dedicated Hybrid Concept at 2010 North American International Auto Show
TORRANCE, Calif., December 14, 2009 – – Toyota Motor Sales, USA, Inc. will stage the world debut of a new dedicated hybrid concept vehicle during the 2010 North American International Auto Show in Detroit.
The vehicle will be revealed during a news conference held on Monday, January 11th in the Riverview Ballroom at COBO Hall. News conference schedules are being finalized and exact timing will be revealed in the coming weeks.
46 reacties
Tijd voor speculatie! :D Een Yaris lijkt me niet heel logisch, omdat het te behalen rendement veel lager is dan bij bijv. een onzuinigere auto als een Verso. Een Auris Hybrid is al onderweg, dus in dat segment zijn ze ook even klaar. Het wordt dus een MPV of een D-segment auto. Voor een Coupé heeft de neus immers een wel héél sterk aflopende lijn, en de A-stijl begint te ver naar voren.
komt het nog goed met de autoindustrie?
Al die hybride zooi en lelijke auto’s..
Iemand?
Misschien een column over schrijven casperH..
Trouwens de Auris is niet de enige Toyota hybride op komst. Ook de RAV4 komt binnenkort in hybride. (bron: Toyota-dealer)
@Anvaco: ikke is zeer geinteresseerd over meer nieuws over de RAV4 hybride… ik had het namelijk op het werk nog niet gehoord… zou wel een goede zijn… heel veel vinden de lexus RX 450H een mooie auto.. maar vinden hem toch wel een stukje te duur… daar zou de RAV4 dan mooi onder passen…
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.moldova.org/auto/Toyota/Toyota_Hybrid_X_Concept_3.jpg&imgrefurl=http://auto.moldova.org/news/toyota-hybrid-x-concept-a-world-premiere-34611-eng.html&usg=__LXDDhsqqjoA7DsBcw13M8NJNu0M=&h=351&w=546&sz=149&hl=en&start=29&tbnid=JY4HWinFS55BjM:&tbnh=86&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3Dtoyota%2Bhybrid%2Bconcept%26ndsp%3D21%26hl%3Den%26safe%3Doff%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26sa%3DN%26start%3D21
Hele korte wielbasis trouwens, dus dat zal wel een stadsautotje worden zoals de achterlijk lelijke IQ, ik zie er elke dag een en het lijkt net alsof zo’n autocrusher zijn werk niet af gemaakt heeft…
Enig idee wanneer die RAV4 hybride zou moeten komen?
Serieuze interesse voor zo’n ding namelijk.
eindelijk een hybride wasmachine.
*afwasmachine*
http://www.youtube.com/watch?v=yMA-CQAFGyU
Goed bezig, Toyota. Ga zo door.
En hybride is zowiezo al het ideale systeem voor stadswagens, want net in de stad werkt het systeem het best.
Wie hybrides nog steeds blijft vergelijken met diesels, moet dringend terug naar school gaan. Beide technieken zijn voor een andere doelgroep. PUNT
Wie veel en lang rijdt = diesel (voorlopig nog)
Wie veel korte eindjes rijdt = hybride of elektrisch
Ben wel benieuwd, alleen Prius, Civic en Insight (en dure Rx400h, Gs450h en Ls600h) is toch echt te weinig aanbod :P
Ik was net op google aan het zoeken naar de afmetingen van het accupakket maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik weet niet of je onderstaand site al kent, maar ik kwam deze tegen en is opzich wel leuk leesvoer.
http://www.john2211.nl/Hybride_elektrisch.htm
The module has a nominal voltage of 7.2 V, capacity of 6.5 Ah, weighs 1.04 kg, and has dimensions of 19.6 mm (W) X 106 mm (H) X 275 mm (L). en er zijn 38 modules in een batterypack. ;)
Ik ben wat kort geweest in mijn stelling omdat ik het eenvoudig wou stellen. Ik associeer lange afstanden vooral met veel snelwegkilometers en korte eindjes vooral met hoofdzakelijk stadskilometers. Een hybride zoals de Prius en de beide Honda’s zijn vooral voor het tweede ontworpen. Ik wou enkel duidelijk maken dat een vergelijking met een leasewagen die 100000km per jaar bolt (kilometervreters dus), geen vergelijking is. De huidige hybrides zijn niet bedoeld voor die doelgroep. In de toekomst komt daar zeker verandering in. Wie louter en alleen die korte eindjes naar de bakker of de school van de kleinkinderen rijdt is beter af met puur elektrisch.
Ik heb zelf een uitgebreide testrit gedaan met een nieuwe Prius. Eens ik de nodige fondsen bij mekaar heb, komt een rode Prius zeker in mijn garage te staan.
Zuinigheid is niet de enige en zeker niet de grootste troef van de Prius. In mijn ogen is de rust het grootste voordeel. Zeker na mijn huidige Corolla diesel uit 1997.
Maarja, ik zie een Prius ook als kilometervreter hoor. Daar is hij net zo goed geschikt voor. Bij 120km/u is het verbruik ook nog steeds rond de 5,5l/100km. Dus net zo goed of niet beter dan diesels. Maar wat met een auto van de zaak is, is dat vele zelf de brandstof moeten betalen. En dan is 5,5 liter diesel goedkoper dan 5,5 liter benzine. Voor de rest zie ik niet in waarom men niet voor een Prius zou kunnen kiezen. Behalve dan dat men hem gewoon haat. Zoals hier al eerder is geschreven: Hoe kan je nu een auto haten? Of je vind hem leuk of niet, maar haten? Dat lijkt op jalourzie. ;)
Allemaal waar wat je zegt op 1 ding na. Die Prius rijdt gewoon echt niet lekker! Ik heb er ingereden, rond de 700 kilometer, en ik kan niet anders zeggen dan dat hij niet lekker rijdt. Van binnen is het allemaal best wel fijn, lekker groot van binnen met veel ruimte. Allemaal erg Amerikaans ingesteld en dat pookje vond ik ontzettend fijn.
Alleen het rijgedrag serieus.. Elk windje voel je, je gaspedaal geeft absoluut geen respons wbt gevoel voor snelheid. Een soort gevoelloze pedaal van een Playstation stuursetje.
Daarnaast de zijwind in combinatie met die banden, dat is toch gewoon vervelend, je waait van links naar rechts..
Motorische prestaties in de stad vielen me erg mee, je komt goed met het verkeer mee maar op de snelweg heb je boven de 140 een probleem..
Vat het niet verkeerd op, ik vond het leuk er in te rijden.. Om het even te proberen.. Maar nooit meer.. Jou vorige auto was toch een Mazda mps ofzo of heb ik dat fout? Kan me niet voorstellen dat je dat verschil in sturen niet merkt.. Mja.. Gelukkig verschillen smaken.
PS je mag hier maar 120km max. En ik heb heerlijk op 180 getourt richting de IAA en terug hoor. Maar zo ik al zei: rijervaring is persoonlijk.
Hier nooit een Mazda gehad hoor.
Misschien is het dan inderdaad wel een verschil van ervaren. Ben met je eens dat het verschil in schakelen tussen een Jetta en een Prius wel groot is, schakelt dat ding uberhaupt of is het een traploze automaat?
Rijervaring is dan inderdaad persoonlijk, fijne kilometers dan nog toegewenst..
Jij vindt dat een Prius niet lekker rijdt.
Ik vind het juist heerlijk rijden.
Daar over discussieren zal wel net zo iets zijn als over de smaak van nasi of boerenkool.
Broertje werkt bij Toyota ;)