Ford Galaxy en S-Max officieel

Auteur: , 40 Reacties

Bijna alle details waren al gelekt, maar Ford moest het nieuws natuurlijk ook nog officieel naar buiten brengen. Bij dezen dus.

Vreemd genoeg laat Ford het ruimte-duo debuteren op de Autosalon van het Brussel waar het grootste nieuws normaal gesproken bestaat uit een nieuw soort poedersuiker voor de wafels. Maar Ford krijgt het blijkbaar al druk genoeg met lanceringen in 2010, want de nieuwe S-Max en Galaxy zijn een “voorbode voor een jaar vol Ford innovaties”. Spannund hoor, we houden het nu al niet meer.

De twee-eiige tweeling Galaxy en S-Max zijn beiden aan de buitenkant lichtjes opgestrakt middels het expressieve kinetic Design. Zoals bij iedere facelift krijgt ook het interieur een opfrisbeurt en zijn er nieuwe technologieen zoals BLIS (Blind Spot Information System), een nieuw kinderslotsysteem voor de achterportieren en een Premium Sound System beschikbaar. Gaap.

Motorisch verandert er ook e.e.a., zo is er een hagelnieuwe 2.0-liter Ecoboost benzinemotor met 203 pk (149 kW) die de 163 pk sterke 2.3 vervangt. Vergeleken met dat blok is de C02 emissie met 19% verlaagd, terwijl het vermogen met meer dan 25% is gestegen. Dieselen kan ook in zowel Galaxy als S-Max: de 2.0-liter Ford Duratorq TDCi-motorenreeks voldoet nu aan de Euro V-norm en is nu leverbaar in drie vermogensniveaus: 115, 140 en 163 pk. Ook Ford gaat aan de dubbele koppelingen met de Ford PowerShift-transmissie die standaard geleverd is voor de EcoBoost SCTi-motor en optioneel verkrijgbaar is voor de 140 en 163 pk sterke 2.0-liter Duratorq TDCi motoren.



40 reacties

[email protected] de wafels..
OT: Utiliteitswagens, Galaxy toch wel de mooiste in z`n klasse.. Of mis ik even een optie in dit segment?
@John:
stomme vraag, de Dodge Journey natuurlijk.

-Ik krijg trek in een wafel :?
@Laue: Dit is niet echt een vergelijkbare auto, die Journey is een stuk kleiner…
Journey 167-1562 liter
Galaxy 390-1910 liter
En die wafel wordt inderdaad steeds interessanter… Moeilijk moeilijk, oliebollen/wafelkraam op 500 meter…
hmmmm … Brusselse waffels *dromend* … :-)
OT: vooral de S-max vind ik een enorme stoere wagen, en de opfrisbeurt heeft hem er niet lelijker op gemaakt! Allebei geslaagd tot het volgende model
http://saloncars.com/catalog/images/09-Journey%20(8).jpg)

Als ik 5 kinderen had, had ik het wel geweten ;)
@Laue: als je 6 kids hebt wordt je leven echt een drama…
@John:
dan moet je al met een busje aankomen. alhoewel een galaxy zit er niet ver naast. maar laten we hopen dat het niet zovel zal komen.

een journey is ook een 7-zitter, maar gewoon veel koeler.

-offtopic: wie haalt er wafels?
@Laue: Ik heb zo`n ding op loopafstand. Welke regio zit je?
(Ja sommige autobloggers lopen (soms))
@John:

026 / 6921 RC 7
@Laue: Sorry dat is aardig uit de richting, 070… Maar een postzegeltje erop en je hebt em morgen voor 13.00 uur ;)
@ John :

Je vergeet uiteraard de koning van de MPV-klasse, de Renault Espace ;)
En wat heeft jullie RAI al opgebracht aan primeurs ‘lately’? Om nog maar de zwijgen van de vele katten die daar rond liepen (die de merken dus gestuurd hadden).
Ah, misschien baal ik gewoon omdat mijn S-max nog 2,5 jaar mee moet gaan… ;-)
oh oh, een gepikeerde belg
Autobeurs van Brussel afkraken?
Autorai = FAIL, http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/12/autorai-2009-fail
Maar om boze reacties met discriminatie enzo tegen te gaan: De AutoRAI is de laatste jaren ook niet echt meer spetterend nee.

Sorry zuiderbuutjes:P
Die S-max blijft een gaaf ding, je zou bijna een groot gezin gaan stichten zodat vrouwlief de auto ook nodig vind :P
@Willem_vd_Velde:
als je ook geen kinderen hebt kan je toch een S-max of galaxy rijden hoor!
@sven2: Nee dat kan niet..
@wouter het is ‘bij dezen’ niet ‘bij deze’

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/119/

-Edit: blijkbaar wel. Dank je!-
nog altijd even lelijk als voor de facelift, nee sorry, Lelijker!
De Galaxy en S-Max worden in Genk gebouwd, vandaar de introductie in Brussel.
@sven2: Nee, onnodig groot, dus onnodig hoog verbruik, dat wordt door de vrouw niet goedgekeurt :P
@Willem_vd_Velde: Door mijn kleuterjuf wordt jou zin ook niet goedgekeurD ;)
@John: jouW zin bedoel je? :D
Oei, vette diss door Peter PRACHTIG!
Nou, feestje. Ford was al dik marktleider bij de grote MPV’s, nu zal het vast weer ietsjes groter worden. Kom nou op met die nieuwe Espace, Renault! :?
Laue: buitenkant is misschien stoerder maar dan zit je daar met je hoop cheap plastic in het interieur :-x
@Kristof:
sorry maar dan moet je voor de gein maar eens in de gemiddelde ford kijken. Mijn collega heeft zojuist een nieuwe Focus, meeste luxe uitvoer “titanium”?? anyway vol met plastic alu look strips, nep carbon, plastic fantastic.

doet niet onder de dodge.
nu nog die 2 liter ecoboost in de fiesta ST. en de RS met een getuned blok met ongeveer 250 tot 300 pk op 4 wielen
hendriksenpoltergeistthe3rd
Volgens mij zijn beide auto’s het interieur gelijk :D
@hendriksenpoltergeistthe3rd: nee echt? ;-)
echt heel jammer deze facelift. de auto vind het zelf ook niet geslaagd, hij kijkt er treurig van
Leuke familiewagen en ziet er lekker sportief uit!
Liever de S-MAX dan de Galaxy..helaas is het interieur nietvam je het qua design. Maar das persoonlijk.
Nog steeds dat waardeloze interieur? Jammer… Exterieur bevalt mij wel, tikje sprotief in tegenstelling tot de voornaamste concurent: De Touran.
@Rob: Touran is geen concurrent daarvoor. Touran is concurrent van de Grand Scenic, Mazda6, Verso, 5008, C4 Grand Picasso e.d. De Galaxy is een fullsize MPV net als de Escape, 807, C8 enzo.. de S-max is gewoon een Galaxy met een hipper uiterlijk. En in dit geval; met helaas nu ook zo’n lelijke vissenbek
ik heb dit interieur ook nooit mooigevonden van die europese fords. dat is ook een van de weinige redenen (en natuurlijk om dat ik geen 50 mille heb) waarom ik geen focus rs zou willen.
maar exterieur ziet er wel beter uit
de fiesta heeft daarentegen een veel mooier ( maar ook drukker) interieur, waar eigenlijk niets mis mee is!
Interieur ziet er (vooral van de Galaxy) gewoon goed uit.
Na deze mislukte S-max facelift vind ik de Grandis nog altijd het mooist. Jammer dat ie wat lawaaiig is en interieur kan wel wat beter

http://www.autoweek.nl/images/480/4/fb6799119585807f66ff7917b7624384.jpg

S-max oogt alleen wel wat dikker en luxer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).