Audi A8 3.0 TDI, saaier, groener en goedkoper

Auteur: , 104 Reacties

Stel je bent rijk, succesvol én je denkt aan je kinderen. Je wil ze comfortabel vervoeren, maar er moet ook nog een wereld voor ze zijn om in te leven. Dan heeft Audi nu de ideale auto, want van z'n uitstraling moet hij het niet hebben.

De instapper A8 3.0 TDI krijgt gewoon een quattro systeem geïnstalleerd. Hij is maar liefst 22% zuiniger dan zijn voorganger én krijgt een groen label aangemeten. Nu krijgt iedereen die het juiste formuliertje invult een groen label, maakt niks uit voor het verbruik, maar maakt wel uit voor de aanschaf. Voor €95.200,- mag je al een A8 3.0 TDI meenemen. Dat is net een tikje minder dan zijn voorganger kostte, maar als je nu moet kiezen is dat misschien toch een lekkerdere auto.

Het verbruik van de 250pk, 550Nm V6 TDI is vastgesteld op 6,6L/100km. Wel zuinig voor een grote auto, maar meer ook niet. Een zorgvuldig consumenten onderzoek bij Top Gear toonde ooit aan dat de ‘vorige’ A8 4.2 TDI het ook deed met 8L op 100km, en dan heb je een auto die er niet als een A4 uitziet. Wil je toch de nieuwe A8 dan kan die nu besteld worden. Levering begint in de tweede helft van 2010. Mocht het nieuwe uiterlijk je overigens wel aanspreken, maar een V6 diesel niet, dan is de V8 FSI er voor 113.900 ekkies.



104 reacties

K moet zeggen dat ik hem mooier begin te vinden.

Autoblog is de laatste tijd een beetje kinderachtig bezig. Elke post lijkt wel vol te zitten met afkeer en wannabe-grappige onzin.

Autoblog, ga niet op de geenstijl toer. Dat is gewoon zielig :)
Ik hoop dat deze A8 volledig flopt en dat Audi daarvan leert…
“@een groet auto”
ook gegroet, moet het niet grote zijn ?
-edit: check! ;) –
Power_Beauty_Soul
Zoals ik het nu zo bekijk, vind ik het huidige model stoerder en mooier. Maar ik moet het eerst nog in het echt zien voor ik een echte oordeel kan geven. Showplaatjes zeggen vaak niet veel. Het nieuwe model lijkt gewoon volwassener en zakelijker.
Lelijke wagen!
Helemaal met Relief eens. Nu heb ik de A8 altijd al mooi gevonden maar deze begin ik steeds mooier te vinden. Kort nadat hij rondrijd zal het vorige model weer erg oud voorkomen vermoed ik.
250 peekaa 550 Nm 3L V6 .. met zo,n verbruik in een zware auto !!

als je dat gaat afkraken dan heb je gewoon geen respect voor technologie ..
€95000 voor een wagen die nog lelijker is dan de Multipla en Rodius samen. Typisch VAG, veel te duur.
Hoe was het ook alweer? Een A4 die duurder is en moeilijker te parkeren?
@Bobby_Orlando: Nooit gedacht dit te zeggen, maar voor het eerst ben ik het met jou eens.
de instapper word best een succes, er zijn genoeg succesvolle mensen die graag een grote auto rijden en niet zo patserig hoeven doen met een V8-v10 maar ook nog gewoon veel kilometers maken en een beetje economisch nadenken.
Wat een saaie auto! Doe mij maar liever een S-class.
Ik vind m eigenlijk best mooi. Grote auto’s hoeven niet te schreeuwen: “Kijk mij!”. Mooi ingetogen.
is dit een update, want de koplampen zien er minder maf en lelijk uit. er zaten toch eerst van die kolampen die leken op die van het r8 concept?
Ik vind er eerlijk gezegd niet zo veel mis mee… Qua uitstraling verbleek hij inderdaad naast de nieuwe BMW 7, maar ik vond de vorige Audi A8 ook niet veel uitstralen. Ik denk dat de Audi A8 ook een andere doelgroep heeft dan een BMW 7 of Mercedes S. Ik denk dat dit voor de doelgroep een perfecte auto is. Relatief zuinig, en met 550 Nm wil hij prima vooruit, vermoed ik. En een V6-diesel rijdt lekker.
Overigens vond ik de eerste Audi A8 wel een auto met echt een eigen gezicht.
Mooie auto, alleen die achtelijke LED lampen moeten ze eruit gooien.
Dat dat lekker gek staat in die R8 is nog tot daaraantoe maar in een sedan is het echt geen gezicht.
Mooie auto..
Vond em eerst niet super, wel waardig Audi A8..
Maar nu begint ie er steeds stijlvoller uit te zien..

@Autoblog,
ga aub niet zo zielig doen, we willen feiten, geen meningen die vol met afkraakdingen zitten.
-edit: *zwaait uit* doei-
Niet lelijk, de A8. Maar ik zou toch voor de BMW of Merc gaan. Maar ik zou eerst graag een sportievere A8 zien, in plaats van de bruin-met-beige bompaversie. Nu ja, ik heb geen recht van spreken, want ik bevind me nog enkele decennia verwijderd van de werkelijke doelgroep. Maar toch…
Hij lijkt toch een beetje een 4deurscoupédak te hebben. Zou er dan geen A7 komen?
Is gewoon een perfecte zakelijke auto, gewoon strak geen onzin.
Zeer nette specs.
En moet helaas net als een aantal andere reageerders zeggen dat het niveau helaas tot een diepte punt aan het het dalen is.

Wil je wat sportiever en moet het er allemaal meer van afstralen is de BMW 7 serie allicht een goede keus.
Hou van iets ingetogener is deze auto de perfecte keus.
Denk dat deze A8 veel succesvoller zal zijn dan de vorige. En ook flink marktaandeel zal afsnoepen van de 7. De wat oudere zakelijk rijder wil gewoon efficient van A naar B met zoveel mogelijk luxe. De 7 is steeds patseriger geworden en dan kijk je al gauw naar het ingetogen alternatief. En ingetogen betekent niet lelijk, integendeel. Prachtige auto.
Inderdaad, een opgeblazen A4! Wat dachten die!?
Hahaha,je bent rijk en je koopt én een audi én een diesel???
lelijk saai hok net als de andere audi’s.
Zal wel goed verkopen in NL.
Jukkie..nee bedankt audi komop word eens wakker. Okay hiermee scoor je denk wel bij het merendeel geitenwollen sokken dragend volk. Nouja dan zien we hopelijk meer S-class en 7-series!
Klinkt alsof ze het v6blok iig nog eens een keer goed bekeken hebben, kan geen kwaad lijkt me zo.. Zal wel prima rijden, en zonder kermisverlichting valt het ding nauwelijks op op straat, tenminste niet zo patserig enzo.. zet maar gewoon voor de deur..
hang der nou een V12TDI in!
De genidddelde A8-rijder heeft kinderen die al de deur uit zijn. Comfortabel vervoeren gaat dan meestal met behulp van de OV-studentenkaart.
ziet er goed uit, ziet er niet zo overdreven kijk mij nou zoals de s-klasse en de overstylde bmw 7, wat andere ook zeggen, deze auto moet je eerst in het echt zien en dan nog eens oordelen. audi maakt kwaliteit, misschien wel meer dan bmw en mercedes, ik denk dat de s-klasse het moeilijk krijgt met deze a8.
en autoblog, als autojournalisten behoren jullie toch echt wel minder kinderachtige teksten te schrijven, dat je bmw fan bent kan, maar dat hoeft niet iedereen te zijn.
Hy word steeds mooier, wel een beetje saai, maar ach, ’t is en blijft een audi hé! :P
Moet toch wel een afknapper zijn om met je slee van pak ‘m beet 125k euri een Tigra tegen te komen met dezelfde LED- feestverlichting (die inderdaad lijkt op wat ik net in mijn kerstboom heb hangen). Voordeel van de twijfel heeft-ie, eerst in het echt zien, maar die LED- lampen zijn echt heel erg “over the top”. Net een mooie, dikke zilveren A6 Avant besteld, alles erop & eraan, echter met pijn in het hart zonder Xenon omdat ik die LEDs niet zag zitten. Audi staat wat mij betreft nog steeds voor automobilistisch ‘Bauhaus’design: strak van lijn, eenvoudig van vorm, functioneel. Daar past een “Manta Manta” kerstboom dus niet bij. Da Silva & Egger: grappa respectievelijk Schaps opdrinken, roes uitslapen & opnieuw beginnen.
Doet er niet toe, de nieuwe A8 is gewoon lelijk.
@jipp

Het zijn geen autojournalisten, maar blog schrijvers..
Had ooit een 3.3 tdi; 7.6l/100 op de autoroute du soleil
WAT LEUK!!
@ bernard; ze lopen anders wel rond met pers passen op auto shows…

@ AriM6; idd, in dat stukje is alwood vol lof over een auto.

@ Jan; ik was laatst in tjechie, daar krijgen ze het voor elkaar een paar van die lampjes gewoon op de bumpers te schroeven….. andere merken komen nu trouwens ook met led dagrijverlichting, mercedes, ford….
Wat een lelijke hendel voor de automaat!
Audi heeft echt geen inspiratie meer… Bij audi lijkt het nu netals het kopen van schoenen… Je vindt een model mooi te verkrijgen in verschillende maten..
Tjsa, ik vind de lijnvoering van de Audi’s op een A4 er wel smaakvol uitzien eigenlijk, maar het zit in van die overdesignde frutsels zoals die kerstboom LED’s en de net niet ‘passende’ wielen bij de rest van de vormtaal. Verder is wat op een A4 mooi en stijlvol is op een A8 net ff te gewoon. In de klasse van een Duitse ‘Nobelkarosse’ moet het net wat meer spectaculair. Zo blijft Audi net onder de Mercedes S-top of de BMW extravagantie (hoewel da’s bij de nieuwste 7 ook al weer een beetje getemperd). Nee Audi, zo gaan we er net niet komen met een blijvende plek in de top. Terug naar een concurrentiepositie met Volvo en andere subtoppers.
Leuk model, zal wel weer goed verkopen in NL.In vergelijking met de bmw 7 of merc S. Zou ik misschien toch meer voor de 7 serie gaan omdat alle vastgoed mannen rijden rond in zo’n opgeblazen A8.

Over de foto’s geef ik geen oordeel omdat de werkelijkheid zoveel anders is.
OF je koopt een M3;)
Die led voorlichten zien er nog altijd heel DIY uit, precies een stuk kerstverlichting.
Man, dit kan toch iedereen ontwerpen.. Bezie die achterlichten ze zijn gewoon identiek aan die van de A4! Dat ze dan op z’n minst iets eraan veranderen maar nee.. Die gasten hebben het recht niet om daar 10000den euro’s per maand te verdienen, hiervoor hoef je zelfs nog geen diploma te hebben.
Dat die saaie Nederlanders die een auto zonder uitstraling willen dit kopen, dat begrijp ik nog. Maar mensen in andere landen zijn toch niet zo saai? Hoe kan dit een succes worden… :|
Weinig respect voor de audi designer en de mensen verantwoordelijk voor deze grote A4, heel weinig verbeelding en triest dat ze niets beter kunnen! BOE
ach, had er een bmw badge op gehangen was er wel vol lof over gesproken. beauty lies in the eye of the beholder.
Ik wil er wel in gezien worden in die nieuwe A8
Crtl-C Crtrl-V design heet dat…hardstikke hip, goedkoop, verantwoord beleid in crisisdagen. Het enige nadeel, elke auto lijkt op elkaar, en verliest identiteit. Who cares…
Nooit een Audi dus voor mij….
het is al gezegd, het lijkt een uitgerekte a4. misschien dat ie in real live verrast, maar voorlopig…..
Reserveer alvast autosnob.nl, want dat lijkt hier een specializatie te worden. Autonieuws kan je overal krijgen. Het is leuk als het in je eigen taal is, maar met dit soort retoriek hoeft het voor mij niet.
Deze sfeer was, tussen haakjes, de reden dat ik geen teksten meer indiende.

Ik vind Audis zo leuk als BMW of Mercedessen. Moet ik daar nu echt iedere keer voor beledigd worden?
Ja!

*zwaait met zijn BMW vlaggetje*
Het is dat de wagen niet meer gemaakt wordt, maar anders zou mijn keuze nog steeds uitgaan voor een Pheaton. Ik vindt bij dit model die “krul” in de koplamp zo ontzettend fout.
De A8 is altijd de mooiste Audi geweest; dit model is inderdaad ‘wennen’, ingetogen, maar nèt als bij de BMW 5GT; je moet de auto in het eggie zien om te constateren dat het toch een geslaagd model / ontwerp is ! Ik bedoel…geef deze A8 n’s een zwart vernisje !?
Kritisch gezien kan je spreken over een, weer zoveelste karakterloze Audi die niet van andere te onderscheiden valt. Je moet al aandachtig kijken om te weten of je met een A4, A6 of A8 te maken hebt en om wat modeljaar het gaat.
Maar dit is nu eenmaal de stijl van Audi: onopvallend, enigsinds bescheiden maar toch smaakvol en elegant. Een auto zonder een overvloed aan details die vandaag “in” zijn maar volgend jaar gedemodeerd. Een auto voor mensen die wel belang hechten aan stijl en status maar daar niet mee willen uitpakken en als poseur bestempeld worden.
Als je jezelf daar niet in kan vinden, zijn er genoeg alternatieven, maar het lijkt mij onnodig je keuze te rechtvaardigen door wat niet je smaak is af te breken. Tenzij je natuurlijk zo weinig vertrouwen hebt in je eigen keuze dat je deze absoluut voor jezelf wilt bevestigen.
http://static.blogo.it/autoblog/audi_a4_imp_01.jpg

http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A8_2010/slides/Audi_A8_2010_01.jpg

Ter informatie: de ene is een A4 en de ander een A8. Je krijgt 5 seconden vanaf nu om te vertellen welke de welke is…
Geweldig, Als je van ingetogen houd, een grijze muis bent of houd van cijfers dan is dit volgens mij de ideale auto.
Zal je nog dadelijk gebeuren dat je in een discussie met een je a4tje of een a5je terecht komt. Met als main topic: wie heeft de grootste en mooiste whaha!

Even serieus het is gewoon de ideale grote auto voor mensen die niet graag willen opvallen. In het begin vond ik het tegenvallen. Ik had echt wat vernieuwends verwacht. Ja, nog wel ingetogen. Maar niet dit.
Maar voor de ingetogen doelgroep is dit juist daarom misschien wel de ideale auto!
Alleen die ledjes. Moet dat nou echt ook ala a1 t/m a8 style?

Oh ja kappen met dat stockholmsyndroom van mijn favoriete merk uber alles, ja!
Mooi zeg, komt hier ook een sportback uitvoering van?
Tja de huidige en vorige A8 waren ook strak, simpel enz.. maar die hangende lijn ziet er gewoon echt niet uit. Bij de A4 ook al niet.. bah..
Nou , iedereen vind hem lelijk. Feit is dat na de natte droom een Audi voor de deur ons leven toch wel heel compleet zal maken…..
De BMW 730d doet 5.6l op 100km . lekker zuinig zoon audi ;-) Tevens is de 7 serie ook een heel stuk mooier.

Groet #
Ik begin dit gezever rond audi beu te worden. Hoop dat de nederlandse importeur het licht ziet en de mannekes van autoblog geen enkele testwagen meer meegeeft. Ik kom al 4 jaar dagelijks op deze site en het niveau begint hier serieus in elkaar te stuiken.
Ik wil info over de autowereld, over de nieuwigheden in alle merken. Het gezeik over wat er nu wel mooi is of niet hoeft voor met niet.
Let’s boycot autoblog
@jf: alsof de meningen van autoblog-bezoekers er toe doen als Audi een auto meegeeft om te testen? AB zelf is sowieso over het algemeen wel pro-VAG dus ik snap je punt niet..
@Ahura: kijk de laatste 15 berichten over audi na, geen enkel positief woord erover. Het enige wat je hoort is dat audi saai is. Wel, mijn r8 v10 is niet zo saai (staat te koop trouwens…)
@Ahura: kijk de laatste 15 berichten over audi na, geen enkel positief woord erover. Het enige wat je hoort is dat audi saai is. Wel, mijn r8 v10 is niet zo saai (staat te koop trouwens…)Het is niet de domme reacties van de lezers die me storen maar de subjectieve topics.
@jf: tja het is geen autosite zoals AW maar een autoblog met eigen meningen. Dan krijg je zoiets he. Ik stoor me meer aan het feit dat ze niet consequent zijn. Bepaalde merken worden altijd afgezeken terwijl andere berichten sterk lijken op reclame (Passat CC R-line bv). AB heeft een zeer sterke voorkeur en dat vind ik nogal jammer. Noem het dan geen AutoBlog..
@Ahura: Zeker mee akkoord. Het enigste dat ik kan vaststellen is dat het niveau van leblogauto.com (franstalig) en autoblog.com toch een pak hoger ligt en ze objectief rapporteren. Blijkbaar zijn de auteurs van deze sites toch matuurder en consequenter.
@jf: helemaal waar. Ik dacht in het begin ook dat Autoblog.nl ong. hetzelfde zou zijn als Autoblog.com. Helaas is minder waar. Als je humoristischer willen schrijven dan .com dan kan ik dat wel aanmoedigen maar er wordt imo teveel afgezeken en van enige objectiviteit is zelden sprake van. Helaas..
Degene die het gerucht lanceerde dat de A8 met een 2.0 TDi én een 6.0 TDi zou uitgerust worden, is puur op publiciteit uit. De zesliter is ecologisch niet meer te verantwoorden, te zwaar en te duur. De tweeliter is niet prestigieus genoeg, moet te veel gewicht meeslepen, en heeft meer nodig dan 170 pk. Dit zijn genoeg tegenargumenten, dus zwijg er nu over!!!
@ Ahura; ik ben het volledig met JF eens, Alwood, de poster is zeer positief over een kleine bmw en een luxe wagen word meteen als saai bestempeld omdat er audi op staat. Ook in de reacties is veel te zien dat er een hoop bmw Sjonnies tussen zitten die anti alles wat niet bmw is zijn. De laatste tijd is Ab toch veel anti VAG.

@ Martijn, hij ziet er iig beter uit als de opgeblazen 7 serie, en die getallen zien er toch best goed uit.
Oh ja, nog even over het Stockholmsyndroom ook wel bekent als “mijn merk uber alles”!
Heeft het te maken met het feit dat de Telegraaf eigenaar is van Geenstijl en daardoor ook een vinger in de pap heeft bij Autoblog?
Erg jammer dat dit ten koste gaat van de inhoudelijke discussies/meningen en dat dit “ingeruild” word voor populistisch gekeuvel!
Ik ben totaal geen VAG fan maar ik snap die A8 wel. Nee je kijkt er niet voor om, maar mensen die een A8 kunnen betalen malen daar echt niet om.
ik zie wel mensen zo een auto kope =) leuk motor .. echt jammer vn zn design
-edit: ga op het schoolplein schelden-
@Flamingo:
Sterk en welonderbouwd argument dat getuigd van een bovengemiddeld inzicht en sterke verbale capaciteiten.
Ben het niet eens met de toon van dit Blog; erg kinderachtig.
Maar deze auto is inderdaad erg behoudend vormgegeven! Wat een suf ding zeg!
Beetje Verward
Niet dat het ooit over zal gaan: het bashen van merken, types en technieken, maar toch.
Als er ergens azijn over gepist wordt zijn het wel de hybrides. Wat blijkt? Zelfs wanneer het gaat om een hele dikke A8 wordt het type ineens afgedaan als saai, suf etc. wanneer de technici het gore lef hebben gehad om met opzet het verbruik te verlagen. Tja dan zal het dus een Japanner met een modale 135pk die 80-120km/u in een eindeloze 8,5 seconde doet natuurlijk noooit lukken om van de schandpaal af te komen.
Jammer dat hij niet in een hybride versie komt, neem ik toch maar de Mercedes en dan hoef ik ook niet zo lang te wachten.
Prachtige auto, vooral ook het interieur. De mode van grote in your face (navigatie)schermen is gelukkig weer bijna voorbij. Is ook meer iets voor de technogeeks, who cares waar bijvoorbeeld de energie vandaan komt en naartoe gaat, als je bij aankoop al weet dat de duitsers altijd al zuinige techniek in een auto stoppen.

Van mij mag er verder ook een alleen voorwielaangedreven versie komen, met een goed afgesteld onderstel kan dat prima rijden. Maar het ding heeft wel weer heel veel overhang voor zo te zien, misschien is de gewichtsverdeling net als bij de meeste Audi’s matig?
@ martijn… Gemiddeld verbruik van de 730d Blue is al 6,8.. dus weet niet waar jij die 5,6 vandaan haalt.. Waarschijnlijk bedoel je bij 120 km op de snelweg… Daar zal de audi dus rond de 5,1 5,2 gebruiken daar hierboven over het gemiddelde gesproken wordt…
Ja tuurlijk de A8, 7-serie en S-klasse zijn de misbaksels van de eeuw! Lelijker kán gewoon niet, als ik het geld had kocht ik liever 5 Multipla’s dan 1 zo’n lelijk hok!

Kinderachtig hoor, iets afkraken wat je nog niet eens irl gezien hebt en zelf niet eens kunt betalen…
@Tommy2: tegen wie heb je het..? De 7-serie vind ik (en vele anderen) een prachtige auto hoor. S-klasse vind ik ook niet heel verkeerd (afgezien van de wielkasten) en de LS blijft imo een erg strakke en chique bak.. mogen we trouwens wel watr positiefs zeggen over deze A8 terwijl we hem nog niet irl hebben gezien of moet alleen negatieve reacties achterwege gelaten worden…?
Gaap saai en inderdaad veel te veel A4 met de verhoudingen van een A8….
@Tommy2,

Waarom zou iemand zijn (negatieve) mening niet mogen geven op iets wat hij niet kan betalen?
Dan gaat het nog verdomd rustig worden hiet op AB :D
@ ahura,

Als je de 7 serie een prachtige auto vind dan vind je dat dus ook van de 5 en de 3, ze zijn net als bij audi doorgegaan op dezelfde toon en dus net als bij de a8 zie bij de 7n serie gelijkenissen met een 3 serie, ga niet ontkennen dat het niet waar is. een 1 serie is ook een 3 zonder kont.
@Jipp: laat ik net de 3-serie en 7-serie prachtig vinden en daarom ook de nieuwe 5-serie ;) Maar ik vind dan weer de neus van de 5 helemaal niks. Straalt geen moer uit en teveel lijnen. Ik heb op zich geen moeite met Audi’s die op elkaar lijken maar ze schieten door op details. BMW’s hebben tenminste nog eigen achterlampen bv. Die van de A8 lijkt zo van de A4 te komen. En diezelfde lelijke hangende lijn aan de zijkant
In Crooswijk is er een zeer fanatieke S8 eigenaar. Groot fan van volgas door winkelstraatjes met megadrempels heen knallen(dwaas).

Het klinkt echter wel erg lekker.

Toch 1 van de leukere geluiden in die klasse.

Maar goed, 3.0 TDI lijkt mij een zeer fijne zakenauto. Ruim voldoende koppel en genoeg pk’s voor het dagelijks verkeer. Dus zo erg is het allemaal niet.

Je krijgt er namelijk toch vrij weinig van mee. ;)
@ ahura, de achterlichten van de 7 serie lijken toch heel veel op de huidige achterlichten van een 3 serie, audi is gewoon slim bezig en verkoopt goed, dat een aantal bmw fans daar niet tegen kunnen is jammer maar hoeven ze niet audi in alles af te kraken, en moet AB daar niet in mee gaan. PErsoonlijk vind ik de bmw 5 en 7 allebij Uberlelijk omdat ze over de top zijn en je er veelal figuren in ziet rijden waarvan je je afvraagt hoe krijgen ze t voor elkaar. Met name de vorige generatie & was veels te lomp met name de neus, hij was net recht afgezaagd… Ik denk dat je deze auto eerst is moet zien en dan moet oordelen als bmw fan, die achterlichten vallen dan wel mee volgensmij. en die achterklep heeft alles te maken met het verbruik..
@Jipp:

http://www.autoweek.nl/images/480/c/887930059f393b8cedbe111032deefac.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/8/66b1c97cdf9c3906a0c24dacf4d43878.jpg

Ze zeiden beide gebaseerd op het feit dat ze bijna geheel rood moesten zijn ja. En die ‘buisjes’ is ook hun nieuwe handelsmerk. Logisch toch? Verder zijn ze qua vorm nogal anders vind ik
no balls, no honour and no glory.
Als je in een luxe sedan rijdt van 100.000 en niet wilt opvallen, koop dan een LADA.
Zelfs de oude 7 serie is mooier..laat staan de recente…. mooiste audi is de R8 en respect voor de RS6…. M5twinturbo 4 life
Toch zie ik heel veel nieuwe Audi’s A6 rijden en die zien er nog saaier uit. Dit is misschien wat de markt vraagt en het gaat tenslotte om de poen, ook bij Audi.
Slaapverwekkende auto.DIt model hoeft niet uit te blinken als designwonder.WOrdt dan ook voornamelijk bereden door saaie mensen
@ Ahura, de vormen kloppen wel goed, net als bij de a4 en a8, maar ze zijn niet iedentiek, en dat zul je met me eens zzijn als je ze in het echt naast elkaar ziet, de a6 heeft ook achterlichten in die vormen, exact hetzelfde als wat bmw doet! deze audi gaat het de Bmw 7 heel moeilijk maken!

en zeg zelf, je ziet vaker advocaten en intelectuelen in een audi dan in een bmw, uitzonderingen daar gelaten! Mensen die niet perse in alles moeten opvallen rijden audi!
@ ahura, de zijkanten lopen bij de a8 niet door, de ninnekanten zijn andersom afgesneden, de vorm heeft wel wat weg van elkaar dat ontken ik niet, maar dat zie je ook bij bwm, waar de bwm de buisjes gebruikt zie je bij audi de vierkante vorm die verlicht….
@ Ahura & jipp: De enige wat ik uit de foto’s kan concluderen is dat BMW net zo saai geworden is als Audi. Daar is niets mis mee, dit soort van uniformisme is nu eenmaal hetgene dat het beste verkoopt. Wat ik echter niet kan begrijpen, is dat je als fan van één merk het nodig vindt het andere af te breken. Daar zou wel eens graag een logische verklaring voor krijgen al zal die vermoedelijk van psychologen moeten komen.
@Ahura,

Ik vindt die A8 op de onderste foto wel mooi, maar die A4 op de bovenste foto kan me toch niet zo bekoren.

;)
@jack: lol :P
Ja inderdaad een bril is bij veel mensen hier geen overbodige luxe. :P De BMW 3, 5 en 7er zijn ook precies hetzelfde, alleen wat uitgerekt hier en daar..?
sorry maar jullie zijn blind, echt alle audi’s lijke op elkaar, bij bmw was dit normaal(denk aan de jare 70-80) , maar zelfs daar zijn de verschillen veel groter dan een audi!
audi volgt bmw en niet andersom!
mooi auto ziet er strak uit beter dan m.b en bmw eindelijk is auto tech.stukje vooruit gegaan met VAG groep ik bedoel dan DSG automaat zuiniger,sneller en compfortabel een auto tegen 2ton maar toch 6,0l 100km
Dit is een luxelimo zoals hij moet zijn, daar kunnen ze bij bmw nog wel iets van leren (ahem idrive, ahem design à la Bangle,…) Wat is al dat gelul toch over dat alle Audi’s identiek zijn??? Hebben jullie collectief str*nt in de ogen? In tegenstelling tot bmw hebben ze bij Audi wél een duidelijke visie over hoe een stijlvolle wagen er kan uitzien. Mercedes heeft dat bvb ook! bmw’s worden blijkbaar enkel ontworpen om mensen met een gebrek aan zelfvertrouwen een arrogante en patserige uitstraling te geven.
audi heeft een hele slimme (kut) trucje:
audi’s lijken op elkaar omdat audi wil dat mensen hun wagens wel herkennen als audi, maar meestal niet specifiek welk model.

omdat audi’s veelal door lease rijders worden gekocht, is het wel mogelijk dat een lease rijder op een zaterdag morgen nog wakker word en denkt: shit, ik moet nog een nieuwe lease bak uitkiezen. en dan komt het trucje: ze herinneren wel die ene mooie audi uit hun achteruitkijkspiegels, maar weten helemaal niet welk specifiek model het was. dus gaan ze naar de dealer en kiezen daar de voor hun betaalbare wagen.simple as that.

dit truucje doet porsche al jaren ook, en het werkt(want geef nou toe): (globaal bekeken lijkt ) elke 911 lijkt toch wel op elkaar…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).