Advertentie FAIL: deze BMW 750iL kopen?

Auteur: , 167 Reacties

Mooie auto he? Altijd goed voor gezorgd.

Er is een tijd geweest dat ik een moord zou doen voor een mooie E32 750iL. Helaas ben ik daar noodgedwongen van genezen en zal ik er nooit meer eentje willen hebben, want inmiddels zijn ze zo goedkoop dat alle exemplaren minstens één keer in bezit geweest van een petje dat toevallig 1.000 euro op zak had. En wat er dan gebeurt met een auto met 300 pk kun je wel raden.

BMW 750iL

Deze 7-serie uit 1988 heeft drie ton gelopen en staat te koop op Marktplaats. De eigenaar laat weten dat hij in goede staat is met wat gebruikssporen, en dat hij veel onderdelen heeft vervangen aan deze geavanceerde (lees: duur te onderhouden) twaalfcilinder limousine. Momenteel is de keerring van de automaat kapot. Voor de serieus geïnteresseerden geeft hij een link naar wat YouTube-filmpjes waarop hij meteen even laat zien hoe dat komt. Wat denk je, heb je nog interesse?

Met dank aan Tim voor de tip!



167 reacties

Zonde van deze wagen. Dan maar een moord doen voor een E38 7 serie :P? Zal vast ook niet te duur meer zijn.
Dit soort mensen mogen zich wat mij betreft heel hard kapodt rijden
Dit gebeurt toch met elke oude BMW?
@Bob: Tuuurlijk Bob

Wat een mafkees, en dan vraagt ie zich af waarom het onderhoud zo duur is!

Je hoeft echt niet als een oud wijf te rijden maar dit valt in de categorie slopen.
Kamp bewooner of flat bewoner, zelfde slag mens ;)
Aardige lol om ‘Groen Doen’ op achtergrond.
@jzaero: Het is inderdaad een persoonlijke missie van mij om vroeg of laat een nette E38 740i te redden van de ondergang. ;-)
@RubenBaeten: Blijft voor mij toch de mooiste serie BMW’s.
De E39, E38, E46 zijn toch wel een van de mooiste BMW’s van de laatste jaren.
Daarna komt de E32, E36, E34
@RubenBaeten: Waarom geen E38 750i van de ondergang redden?!
Dit doet pijn aan mijn ogen.

Dit is zo’n mooie voiture. Waarom zou je deze auto nou willen verkrachten met dit soort acties. Ik geloof dat ik hetzelfde over deze auto denk als Ruben. Deze 750iL was de eerste 12 cilinder die BMW leverde na de oorlog als ik het goed heb en is als ik het goed heb ook in de 850 gebruikt. Dit soort auto’s moeten gekoesterd worden door grijze mannetjes met een goed pensioen ofzo
Als BMW liefhebber vind ik het best jammer dat bij de meeste oude BMW’s te veel Sjonnies met petjes rijden. Alleen bijvoorbeeld bij een Z8, Z4 of een klassieker is dit niet het geval. Denk je maar eens goed in dat het bij de hedendaagse 6-serie over 10 jaar niet anders zal zijn.
en dat terwijl hij niet eens fatsoenlijk kan driften..
als je goed kijkt zie je ook dat hij inderdaad een petje draagt. Zal wel een provinciale truckerszoon zijn ofzo.
Een blik op de velgen zegt meestal genoeg…
Ik denk dat je van een heleboel reaguurders geen auto over wil nemen.
@RenesisHP:

Hehe, dat denk ik ook ja(6)
@EJS:

Jij snapt het. ;)

Schijnheilig gelul af en toe van sommige reaguurders en posters(denkt aan ragavonturen met Aimee in 500 Esse Esse).
Bij de gemiddelde rij impressie heeft een auto het net zo zwaar.
@RenesisHP:

Misschien nog wel zwaarder ook;) En laten we eerlijk zijn, ik denk dat een hoop van de auto en brommer bezitters op autoblog zoiets ook wel eens uitvreten;) En van jou weet ik het haast zeker(6)
@EJS:

Allemaal feiten. ;)
@RenesisHP:

Weet ik;)

@Kevski

Denk dat dit een 3 serie nogal neus-zwaar zou maken.. Maar wel een leuk idee opzich:)
@EJS:

Valt op zich mee. Schutbord moet toch denk ik al iets verplaatst worden, dus dan kan je de stoelen tegen de achterbank kwijt. Daarna netjes uitwegen op 4 weegschalen. Probleem opgelost ;)
@Kevski-Style:

Zit wat in, maar dan moet je er dus wel écht goed werk van maken, en geen half werk;)
@EJS:

Tja, anders begin ik er niet eens aan. Wat ik doe doe ik goed ;)
@Kevski-Style:

Groot gelijk;) Helaas kun je dat niet van iedereen zeggen die aan zo’n project begint..
Tis nog een echt petje ook.
Ideale bedrijfwagen voor de beginnende drugsdealer.
Zal wel een whatever zijn.

Een heleboel mensen die een RWD auto bezitten willen dit nog wel eens doen.

Dit is dus absoluut niet zeldzaam. Komt ook in alle lagen van de bevolking voor.
en maar opscheppen over hoe asociaal je zelf rijdt ..
en dat RWD heeeeeeel belangerijk is ..
en dat andere mensen alleen maar treuzelen ..
en dat driften echt een kunst is ..

den hypocriete autoblogger ten voeten uit ..
Daar zijn die apparaten toch voor gebouwd?
Wat moet je anders met 300pk
Er zijn er maar weinigen waar dit niet mee gebeurd..
Zo zie je maar weer dat oefening kunst baart, want aan het eind van het 2e filmpje gaat het al een stuk beter. :)
Eigenlijk is dit nog 1 van de eerlijkste advertenties tot nu toe.
Tja heel simpel toch: Je weet wat hij kost. Bied er de helft voor. Sloop het bok eruit en wat je overhebt verkoop je voor onderdelen. vervolgens blokje in een 3 serie lepelen en je houdt een leuk gebakje over :)
@Kevski-Style:

Of koop het apparaat zonder te zeuren en maak af waar bovenstaande dude mee bezig was.

Gewoon heerlijk afraggen dus. Voor mij de reden om er ooit nog een E30 bij te kopen.
@RenesisHP:

Idd, maar dat zou voor mij weer het volgende zijn: Te groot, te zwaar te comfortabel ;)
@Kevski-Style:

Dan maar beide aan de E30. :lol:
@RenesisHP:

Nope, voor mij nog t jong. Alhoewel het wel leuke rijdersauto’s zijn….
@Kevski-Style:

klopt, elke drift die langer dan een sec. of 2 duurt eindigt achterstevoren… Dat is niet echt een teken van controle over je auto^^
mijn auto wil ook niemand hier overnemen hoor :P
Wel skillz die kerel :D
Die MP adv. zit ook vol met werkwoord fouten
@RenesisHP: Een keer met wielspin wegtrekken of een handrembochtje maken is wat anders dan een paar minuten lang in de begrenzer rondjes draaien. Dat weet jij toch ook wel. Bovendien zijn de persdemo’s geen oude beestjes met drie ton op de klok, maar verse, goed ingereden auto’s die aan een zeer uitgebreide beurt onderworpen worden alvorens ze doorverkocht worden.

Een koppeling of bak van een E30 kost niet de wereld en kan iedere beunhaas monteren. Een 750iL is een hoop dingen, maar niet goedkoop om te onderhouden… Mede daarom moet je eigenlijk wegwezen bij dit soort auto’s. ;-)
@RubenBaeten:
Hmm dat eerste deel van je reactie intrigeert me: als jullie gaan testen, rijden jullie de auto’s dan echt altijd zorgvuldig warm? Zelfs als je op het einde van de dag bijvoorbeeld nog vlug een drifshotje nodig hebt of gewoon één keer de auto voorbij wil laten ronken?
Dat zou wel een geruststellende gedachte zijn, denk namelijk niet dat iedere autotester dat doet. Rijden die bakken dus echt nog fris?
@RubenBaeten:

Dat weet ik inderdaad. Hoewel die “paar keer” twijfelachtig blijft. ;)

Het gaat hier echter om de gezette toon. Dat lijkt een beetje de bestuurder te veroordelen.

Jullie houden van BMW’s en jullie houden van raggen. Dus bovenstaande filmpjes zouden enigzins herkenbaar moeten zijn. Geef meneer eens ongelijk. Die knul had al lang een overleden BMW verwacht.

Overigens is elke oudere limo zeer duur in onderhoud.
@RubenBaeten:

Liever een boud beestje met flink wat km’s als een nieuwe. Hoe goed hij ook ingereden is. Meeste stress is pas uit een blok na 25.000KM of meer. Een uitgebreide beurt ziet dat niet, want daarvoor moet een blok+ bak compleet uit elkaar….
Een bak is een bak en een koppeling een koppeling. Het gaat er alleen om wat de onderdelen kosten. Dat maakt het enige verschil….
Hier is deze auto natuurlijk wel voor gemaakt(A) Maar echt, leer gewoon eens driften ofzo!
Wat een idioot. Toch zou ik eigenlijk best stiekem een 730i of 740i E38 willen hebben. Toch wel een van de mooiere auto’s uit die tijd.
in 1 woord: sunt…
naja, hij is in elk geval eerlijk :) Niet de meest intelligente man op aarde geloof ik. Hij heeft in ieder geval niet zo veel verkoopskills. Ook een vrij wazige advertentie in’t algemeen. Maarja, als ik volgend jaar eindelijk m’n rijbewijs heb ga ik toch maar aan de tweedehands BMW, maar niet deze :P
Je mag zeggen wat je wil, carcontrol heeft hij wel.
@vla:

Vind je? Eerlijk gezegd is wat hij laat zien vrij simpel. Controle heeft hij in mijn ogen juist niet. Dit is een kwestie van een zware rechtvoet en zou iedereen moeten kunnen….
@Kevski-Style:
De auto verplaatst zijn gewicht zeer snel en hij vangt het allemaal prima op in plaats van ter plekke zijn wielen te staan draaien. Hoek en uitrijden is zeer goed, snelheid is wat minder maar absoluut begrijpelijk.
Dus ja, ik vind dat hij dat best goed doet! Vooral dan in dat tweede filmpje. :)
@vla:

Dat opvanegen deel ik niet echt met je. Hij stuurd namelijk veel te laat terug en doseert zijn gas niet, waardoor hij veel te ver naar binnen duikt. Stel het was een circuit, dan had hij naast de baan gegaan….
@Kevski-Style:
Chris Harris meent dat dat bochtenswingen één van de moeilijkere trucs is die je kan doen met een auto, ik geef hem gelijk. Zelfs Jeremy Clarkson lukt het niet, hoewel die natuurlijk met veel agressievere bakken rijdt.
Cirkeltjes draaien bewijst echter idd niet zo veel als een circuit vakkundig onder rubber bedelven. Toch denk ik dat deze jongen al een stapje voor is… Hij voelt aan wanneer terug te sturen, te laat of niet te laat, en hij verliest de controle maar af en toe.
@vla:

Dan licht het eraan wat je onder controle verliezen verstaat? Ik zie dat als te ver terugkomen naar binnen toe.
Van momentum wiselen is idd het moeilijkste wat er is tijdens driften. Dat zie je hier alleen helemaal nergens.
Overigens is er nog een duidelijke reden waarom dit stampen met een lode voet is: De vering van de bmw i te slap. Op lage snelheid zal hij niet driften tenzij je dit met te veel gas doet.
Overigens ben ik geen drifter om ht driften, ik doe het alleen maar om uit de problemen te blijven als het gebeurt tijdens racen….
@Kevski-Style:
Dus je bent echt zo’n hardcore racer hé? :P Knap joh, alleen lastig als de drift veel te hardnekkig is en je doorheen de bocht telkens tractie verliest. Maar dat is eigenlijk totaal naast de kwestie. :D
Van momentum verwisselen doet hij toch in het tweede filmpje wanneer hij van achter die vrachtwagens komt? Weliswaar op lagere snelheid, maar de loden voet wordt toch opgevangen lijkt me.
Dat nutteloos gas geven vind ik idd overbodig, maar dat komt ervan als je teveel naar Top Gear kijkt hé.

@RubenBaeten:
Hoe voorbeeldig! :P Maar ik vrees dat sommige testers de auto helemaal niet goed warmrijden.
Bijvoorbeeld toen jullie bij Top Gear Live wat trukjes filmden met die Focus RS (zeer indrukwekkend btw), was die ook warmgereden? Want dan wacht je al gauw zo’n kwartier op een shotje van 5 minuten.
Btw ik weet zelfs heel zeker dat auto’s het soms hard te verduren krijgen: bij veel garages wordt nauwelijks warmgereden, dit ook door de tijdsdruk. Maar het blijft een ongelukkig feit. Niet zo ongelukkig natuurlijk, want die auto’s kunnen er best tegen voor één of twee keer.
@vla:

Yep, maar zie je ook dat elke keer dat hij van momentum wiseld hij zelf te veel wil doen ipv de auto. Kun je goed zien op de manier hoe de neus duikt en omhoog komt. Daar zit de daadwerkelijke conrole en gevoel is…..

Uhm tja, het moet bij mij het liefste netjes en strak over de baan heen. tenzij ik in een kart zit. Dan is het te leuk om niet te doen. Weird maar waar ;)
Overigens kan het best als er een leuke filmpje geschoten moet worden hoor ;) Ik snap alleen niet waarom mensen er een sport van hebben gemaakt. Maar goed, zal wel aan mij liggen. Ik ben Beta wat dat betreft: Het moet te meten zijn ….
@Kevski-Style:
Voor filmpjes gaan we gewoon all-out! :P Dus je bezit het goed, driften?
Waarom men er een sport van gemaakt heeft: het heeft toch een finesse, iets kunstzinnigs zelfs? Feast your eyes on this. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=reOzkmogmBM
As for the knul, je hebt me overtuigd: hij geeft idd erg piekerig gas waardoor hij veel te hevig slingert…
@vla: Bedankt voor het posten van dat filmpje!
Ik weet dat het op AJ heeft gestaan, maar ben te lui om er naar te zoeken.
Muziek: High Contrast – Chances.
Love it.
@BmwMPower: & @RenesisHP:
Idd heerlijke track! :D Alleen deze tip: NOOIT opzetten in de auto, heb het eens geprobeerd, rijd je niet beter van! :P
Dat filmpje staat trouwens overal waar het kan bij mijn favorieten (AJ, YT…).
En ah, die bumperkitjes vind ik er gewoon bijhoren: stel je voor hoe saai het zou zijn als alles stock was. ;)
@vla: Inderdaad. Bumperkitjes zijn er voor de show, en bij die RX-7 vind ik het er nog vrij lekker uit zien. Zwart met goud etc.
En ken je van High Contrast ook het nummer ‘Racing Green’?
Ook geen aanrader voor de auto, wel voor de vrijdagavond.
@BmwMPower:
Ik ken alles van High Contrast. ;) Favorieten: oa deze en Hometown Glory (wat eigenlijk een remix masterlijke remix is). Racing Green kende ik nog niet, ff zoeken. ;)

@RenesisHP:
Idd, dat soort attitude (leaserijders) vind ik echt onbeschoft vanuit het autoliefhebbers-standpunt. :evil:
@vla:

Ik hou van Aphex twin in de auto.
Wilde je nog mee?

http://www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0
@RenesisHP:
Haha! :D Gnarly shit maar ik hou ervan! :twisted: Maar in de auto? :? Het hangt van je stemming af… :P
@RenesisHP:

Ga je mond spoelen :P je rijdt dan pas net goed de watertemp warm. Olie heeft en half uurtje nodig, tenzij je echt maar een klein motortje hebt en een paar liter bij je hebt. Beter is nog om geen tijd aan te houden maar een meter te installeren. meten is weten….
@Kevski-Style:

Wankelmotor???
@Kevski-Style:

Even ter verduidelijking. Een RX-8 loopt de eerste 60sec extra rijk. Dit om de motor extra snel op temperatuur te krijgen.
@RenesisHP:

Elke motor. Wankel is er extra gevoelig voor vanwege de apex seals ;) Daarvoor is die enrich-mode de eerste 60 sec ook. Probleem zit hem in je olie. die werkt pas goed op de temp waar hij voor bedoeld is. Meestal pas rond de 90 graden dus. Kan je eventueel wel op een rgappige manier testen. Rustig warmrijden tot de tijd die jij nodig denkt te hebben. Motor uitzetten. pijlstok eruit. Als je een rechte niet buigzame stok hebt en een vrij korte, dan kun je er een lange thermometer in hangen. Tussen de 70 en 80 graden carter temp is goed….
In de loop der tijd ga ik er wel een heel artikel over schrijven op klassiekerrally. Voorlopig komt er aan het einde van het weekend eerst een nieuwe aan aan het einde van de zondagmiddag….
@Kevski-Style:

Ik ben er uiteraard bekend mee. De opmerking wankelmotor sloeg dan ook op de kleine hoeveelheid olie. ;)
@vla:

Hè bah, een bumperkit met RX-7.

Wel een lekker muziekje.
jongens, deze jongen is gewoon helemaal eerlijk, hebben jullie dan in zijn MP advertentie niet zien staan dat de auto rechtuit wat “zoekerig” rijdt? hij laat gewoon even zien hoe “zoekerig”
Haha echt te grappig :P

Wat voor een kloot ben je ook als je zulke linkjes erbij gaat zetten :D
@vla: Wij doen dat wel. Of echt iedereen de boel goed warmrijdt weet ik niet… ;-) Maar ik weet wel dat die auto’s niet worden doorverkocht zonder dat ze helemaal binnenstebuiten gekeerd zijn. Het zijn immers toch jonge merkoccasions met garantie, dus het moet allemaal tiptop in orde zijn.

@RenesisHP: Mijn voorliefde voor de E32 heeft e.e.a. wellicht beïnvloed. ;-) Maar goed, als hij nou schitterende drifts neerlegde (of probeerde te leggen) had ik er best wat respect voor kunnen opbrengen. Maar als je tig keer achterstevoren gaat en daarbij gewoon je voet op het gas houdt (veel rook is vet koewl), nee sorry.

@Kevski-Style: Plus het feit dat er veel minder 750’s rondrijden dan E30’jes. Dus het is een (veel) duurdere grap, en het is m.i. zonde van de auto. Overigens sluit ik niet uit dat persdemo’s voor aflevering compleet uit elkaar gaan, zie wat ik tegen @vla zei.
@RubenBaeten:

Ik snap hem. Bovenstaand filmpje lijkt een beetje op de driftles van mijn maatje. Die bleef ook gewoon gas geven en de bandjes oproken. 4mm verder heb ik de les maar opgegeven.
@RubenBaeten:

Geloof me, dat gaan ze niet. Ze krijgen een grote beurt + checklist te voorduren. Denk maar niet dat een blok uit elkaar gehaald wordt om alles na te meten hoo. dan praten we over revisiewerk, en zoals je zelf al aangaf is dat duur. Als je de auto dan nog wilt verkopen wordt hij net zo dur als een nieuwe. Dus nee, het is nogal schijnheilig om te zeggen dat jullie het beter doen. Feit is namelijk wel dat een keering die zo lek is als een mandje een paar euro kost aan materiaal. En een shitload aan arbiedsloon als je het niet zelf kunt.
Een blok wat te veel stres te voorduren krijgt krijgt risers, oftewel aharscheurtjes. Dat kan pas veel later aan het licgt komen door tolerantie die langzaam groter worden door gebruikt. vervangen of lassen (waar mogelijk van een blok of bak of motorsteun of whatever) hebben een hoge initiele kostenpost + een hoge kostenpost voor arbeidsloon. Wie doet het dan beter????
LOL
Toch iemand die zich weet te “amuseren”.
Wij in BE doen dat met nieuwe auto’s ook…
drift wel lekker
Hm,

Ik bied 300 euro en dan wil ik niet eens nieuwe/andere achterbanden (hoe zouden die eruit zien?)!

Nee, ik hou het maar bij mijn huidige oudjes.
Kijk em in die auto zitten, half onderuitgezakte Sjon met z’n scheve petje. :p
Haha niet zo zeuren zeg, hij is in ieder geval eerlijk!
@vla: Die was misschien niet helemaal voorbeeldig warmgereden. ;-)

@jzaero: I’m with ya. Ben een groot fan van de E38 en trotse bezitter van een E39. Dat is een tijdloos mooie generatie auto’s, het nieuwere spul vind ik maar niks.
@RubenBaeten:
AHA! :P Heathen! En als ik AJ-video’s check, of meerijd in “ne vette bak”, dan lijkt het me dat die beestjes steeds minder vaak warmgereden worden. Maar zou het eigenlijk wel nog zo hard nodig zijn?
Voer voor een column, “Het belang van warmrijden in de 21e eeuw”! :D
Btw ik doe het zelf nochtans ALTIJD! :) Vlaatje is een goed jochie. :P
@vla:

In de meeste gevallen is warmrijden een must. Helemaal met hoogtoerige motoren.
@RenesisHP:
Mjah, die van jou wel idd. :P Blij dat jij dat ook doet, maar ik had eigenlijk niets anders verwacht. ;)
Rijdt dat vlug warm, zo’n wankel?
Btw met die allesdoeners van tegenwoordig is het niet al te vaak meer nodig denk ik. Allez, dan bedoel ik: het moet eigenlijk wel, maar het kan ook zonder terwijl je auto geen benoembare schade oploopt.
@vla:

Voordat je echt vol gaat raggen(9000+) moet je wel een kwartiertje opwarmen. Eerste 10 minuten niet boven de 4000 toeren is hier een must.

Ik ben echter van mening dat je elke auto goed warm moet rijden. Altijd beter voor de levensduur.

Er zijn overigens genoeg mensen die daar maling aan hebben. Leaserijders bijvoorbeeld.

Die denken lekker makkelijk. Ruilen hem toch weer om.
@vla:

Zet ik op mijn lijstje voor http://www.klassiekerrally.nl :D

Kort gezegd moet je wel. Het is heel simpel. Stel je bent aan racen, dicht bij een boarding zonder enige uitloop verlies je de controle door zaken als zand (Zandvoort bijvoorbeeld). Dan kun je 2 dingen doen: Vol de boaring in met de auto, of driften, tijd verliezen maar je weg kunnen vervolgen.
Mis alleen wel het Japanse commentaar in je filmpje:

DO-RIF-TU!!!! :D

Overigens wel leuk filmpje: Remmo zit erin :D Toch nog Nl tintje :D
Ik ben al 5 jaar in het bezit van een 750i uit ’93 en ik moet toegeven dat het een heerlijke auto is waar ik absoluut geen afstand van zou willen doen. En eerlijk is eerlijk…iedere auto of het nou een Golf, BMW, Suzuki, Porsche of wat dan ook is word af en toe flink op z’n staart getrapt. Mijn 750i gaat alleen maar weg als er een 850csi of een 911 voor in de plaats zou komen.
T is een BMW die kan wel tegen een stootje :P
Deze bestuurder heeft een zeer matige voertuigbeheersing. De auto breekt telkens uit en hij geeft zoveel gas teveel dat de banden er van gaan roken. Zo hoort dat dus niet. Hij zal nu wel op zoek gaan naar een recentere BMW 7 serie met een ESP systeem dat helpt om dit soort onvolkomenheden in rijstijl te maskeren.
Jammer van het petje, driften met een 7-Serie is echter wel supergaaf!
Flashback naar enkele weken terug: TopGear.
BMW 760Li vs S65 AMG.
Heerlijk dat gedrift. Ziet er gewoon super uit.
@vla: Hey, wij reden niet in die Focus he, dat was de TG stunter. Wouter zit op de passagiersstoel (Ierland, you know ;-) ).
@RubenBaeten:
Oh, ik zal niet zo gauw klagen om een auto die ff mishandeld wordt hoor. Je kan moeilijk garanderen dat een auto constant goed gebruikt wordt, plus in zo’n business draait het om meer dan alleen autogekte, dat wil zeggen dat het soms ietsje vlugger moet gaan dan gewenst is.
En gelukkig had ik het al door dat Wouter op de passagiersstoel zat (heb wel twee keer moeten kijken), plus dat soort skills zijn gewoon zijn petje te boven! :mrgreen: :P
Sooo ej, laat mij mijn eigen auto lekker verkrachten als ik wil..

Zijn sommige mensen jaloers ofzo?

Marktplaats, heb nog nooit een eerlijke advertentie gezien als deze…
Btw die jongens die het filmpje verzorgden noemen Trackday Films, zeker eens checken, ik noem ze zonder blozen lid van de absolute top voor automotive film!! Top Gear kan niet aan ze tippen kerels!

@Kevski-Style:
Je hebt idd geen keus om te driften, maar je moet het wel op voorhand kunnen, en je auto goed kennen. Met wat voor auto’s race je dan?
Filmpje is gewoon koninklijk! ;)
@vla:

Drageracen met verschillende auto’s en geen van alleen aan deze kant van de grote plas. Mustang, El Camino, Camaro. Blokken allemaal afkomstig van mezelf.
Hier in Nl een tijdje met motorfietsen geraced. Dat deed ik met een eigenbouw cafe racer. Helaas afgeschreven. Daarnaast Trail Zeg maar terrein rijden, maar dan net iets uitdagender) gereden met Suzuki Samurai. En last but not least met de mini clubman eens een paar losse yountimerwedstrijden en met name slalomkampioenschappen. Helaas gejat
Tussendoor met nog van alles het circuit op, al zijn dat trainingsdagen waar je dingen kunt doen met spnsors en dergelijke. Denk aan de huidige BMW M5, Lotis Exige, Ford Mustang, enz….
@Kevski-Style:
Erg indrukwekkend, zeker voor jouw leeftijd! :o

@RenesisHP:
ik ben sinds kort verslaafd aan Opgezwolle. :oops: Mag ik nu mijn ultieme koningstatus vergeten? :P
@vla:

Vroeg geleerd is oud gedaan. Ik was 16 met de autos en motorfietsen. Op het circuit wordt je dan toegelaten ;)
@Kevski-Style:
Wist niet dat je vanaf je 16 al toegelaten wordt op circuit! Maar binnenkort heb ik mijn rijbewijs (nu voorlopig), dus ça va.
En ‘Dat lijkt er al meer op’; Nederlandse rap?

@RenesisHP:
Idd, Nederlandse rap zuigt grote tijd!! Daarom is Opgezwolle (bestaat niet meer, noemt nu Fakkelbrigade) zo bijzonder, ze zijn namelijk goed! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wamtgepBCUY

Blijven luisteren tot op z’n minst 1:08! ;)

@BmwMPower:
Mjah, het klinkt wel goed, maar het is niet zo hard als die andere vind ik. De video is wel leuk! :P
@vla: meh, is wel meer leuks tussen hoor ;) maar het blijft zeldzaam in NL, ook met films, auto’s etc…
http://www.youtube.com/watch?v=wH8HtK_s3-w

E32 doet me trouwens lang niet zo veel als de E38… toegegeven, hij is wel eerlijk in zijn advertentie.
@Alwood:
Jepz, hij kan goed rijmen, maar dat kan Eddy Wally ook! :P ;) Opgezwolle doet alles dat tikkeltje harder volgens mij.
http://www.youtube.com/watch?v=jJDnEsfKToM
En hoe zijn we in godsnaam naar hier afgedwaald?! :mrgreen:
@vla:

je wordt idd vanaf je 16e toegelaten op het circuit, ik heb mijn racelicentie ook, maar heb er al bijna een jaar niks meer mee gedaan;)
@vla:

Mwah, opgezwolle vin dik wel goed, en er zijn nog wel een aantal goede ertussen. Ben meer van het engelstalig. Enje moet maar zo zien: Nederlandstaleige hiphop is nog altijd beter te pruimen dan al het andere wat nederlandstalig is ;
Zo bijzonder is het lijstje niet hoor. Kwestie van de juiste contacten hebben en je komt een aardig end. Dan besef je pas hoe belangrijk netwerken is ;)
@Kevski-Style:
Dat van netwerken klopt volledig. :P Zeker in de autoscene, maar eigenlijk geldt het overal hé. :)
Engelstalige rap: daar zijn er nog minder goeie in vergelijking met de slechte. Maar die zijn er wel; Mos Def, old skool rap… :P
@vla:

Tegenwoordig is het niet veel soeps nee, maar in de jaren 90 was het meeste nog goed te pruimen hoor….
@Kevski-Style:
Aangezien ik anno ’92 ben, herinner ik me daar niet bijster veel van. ;) Maar ik beluister het wel, en ze (die illusieve ze… ;) ) zeggen dat het in de jaren ’90 al wat begon uit te bollen. Ik vind het idd nog erg goed, die ’90 rap. De beste tracks komen wel uit ’80. :P
@vla:

Dit is de shit. 8)
@vla:

Ennuh: Dat lijkt er al meer op :P
@vla:

Nederlandse rap doet mij vrij weinig. ;)
Nou goed ingereden is hij zeker, whahah
Overigens ook leuk om cruisend de pimp uit te hangen. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=YUc4ZyLAsAM
Toepasselijk muziekje voor onze BMW verkoper gevonden.

http://www.youtube.com/watch?v=U0wczziCZ3I
Misschien doet ‘ie dat om de meiden te imponeren die op de achterbank zitten (bvb een zaterdagavond :P) In een E30 kan je er niet zoveel dames in kwijt (en lijkt het of je veel minder geld te besteden hebt als met een 7er.) En om niet af te gaan, heef deze jongeman alvast geoefend.
ik haat mense die zo een oude auto kope en denke dat ze stijl hebbe, woow v12… get a life losers
@KaCh1ng: over looser gesproken,
Speciaal voor de hardrijders onder ons.

http://www.youtube.com/watch?v=CD_mRmQByKo
@ vla: Jij hebt waarschijnlijk net naar een stukje lekkere muziek geluisterd, of nie soms?
ik ben blij dat jullie ook allemaal een hobby hebben :)

maar laat mij lekker mijn 7serie af trappeeee…

ben benieuwd hoeveel mensen van deze reacties zelf ooit eens gas gegeven hebben in een V12.. denk dat er weinig over blijven ist nie???

Zoals ik mezelf wil verklaren, je kunt maar een hobby hebben!
@BMW7naardeteringtrappe:

Waarschijnlijk net zoveel als dat er met een wankelmotor gas hebben gegeven.
@BMW7naardeteringtrappe:

autobloggers zijn over het algemeen schijters zonder rijbewijs ..
maar zijn zonder uitzondering de allerbeste chauffeurs ..

allemaal dromen over een Aston Martin en een lease-bak in vooruitzicht ..
eeuwige armoede dus .. you rule dude ..
@BMW7naardeteringtrappe:

Je zou écht ruleren als je met een “z.g.a.n.” of een “altijd in de garage gestaan” je advertentie had afgesloten.

Nu ben je maar een kwiebus met zware rechtervoet.

Kom oooooop. Pas je advertentie aan. Maak me trots.
@BMW7naardeteringtrappe: Neem daar een Audi voor en laat de V12`s heel ;)
en vind het toch wel zwaar jammer dat ze deze er niet even bij gezet hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=FoTlScGS-ZE

Als je iets te zeike wil hebben….
Is wel een zéér lomp rijgedrag hoor. Ik denk dat zowat elk onderdeel van de wagen het zwaar te verduren krijgt zo, de ophanging, de versnellingsbak, assen… Maar goed, iedereen doet met z’n eigendom wat hij zelf wil. Liever een 7 met 300k opblazen, dan de E46-tuning die ik iedere dag te verduren krijg, toch wel. En de verkoper is doodeerlijk.

Ikzelf rij sinds kort met een E30 en met dit waar probeer ik toch ook iedere keer het kontje te laten schuiven. Maar ja, de straten liggen spekglad, dus m’n karretje ziet er niet van af. Straks nog eens een parkeerplekje meepikken. Ik heb immers nog héél veel werk voor de boeg, want ik bak er werkelijk niets van :)
@RubenBaeten: Helemaal mee eens. Mijn vader had een E39 523i en een 525i touring. Geweldige wagens met een prachtige tijdloos design. Ook het interieur, precies een cockpit, stijl met een ruig kantje. Kan maar niet genoeg van de oude fünfer krijgen! Mis onze oude 5 wel hoor. De E60 geeft mij dat gevoel dat de oude mij gaf toch echt niet.

@RubenBaeten: Helemaal mee eens. Mijn vader had een E39 523i en een 525i. Geweldige wagens met een prachtige tijdloos design. Ook het interieur, precies een cockpit, stijl met een ruig kantje. Kan maar niet genoeg van de oude fünfer krijgen!

@RubenBaeten: Helemaal mee eens. Mijn vader had een E39 523i en een 525i. Geweldige wagens met een prachtige tijdloos design. Ook het interieur, precies een cockpit, stijl met een ruig kantje. Kan maar niet genoeg van de oude fünfer krijgen!

http://www.reveuro.com/buyers_guide/bmw/mcars/bmw-m5-e39.07.JPG

Mooier dan het huidige interieur vind ik zelf!
Ooit hoop ik een goed verzorgde E39 M5 in bezit te krijgen.
Dat is gewoon een droomauto.
Ah, foutje met mijn vorige post zie ik .. :P
@ jzaero:

Ik vind dat de interieurs van de E39 & E46 tot de mooiste ever behoren. Ik kan er na al die jaren ook nog steeds geen genoeg van krijgen. Allemaal mooi oranje, naar de bestuurder gericht, breed, veel knopjes… De huidige interieurs vind ik trouwens ook prachtig, maar dan op een heel andere manier. Die blinken uit in soberheid, strakheid, functionaliteit. Heel anders dus dan de huidige MB-dashes. De huidige Audi-dashes hebben eigenlijk wat dezelfde stijl als de ouwe van BMW, als ik er zo bij stil sta.
Mooi geluidje.WAt een gestoorde om zo bij die vrachtwagens te stoeien.
Zonde van de auto! :( Ik hoop dat het met mijn oude E38 niet zo gaat. Gelukkig komt die als 728i aardig wat vermogen tekort. Even voor de beeldvorming, dit was hem. :D

http://lh5.ggpht.com/_GYGa2IjI-Dc/Se-Ox99i6VI/AAAAAAAAQa0/HFr5TsngidQ/s720/72800_081.JPG
http://lh3.ggpht.com/_GYGa2IjI-Dc/Se-Oswb8IgI/AAAAAAAAQZU/Y-wM0Izvgto/s720/72800_066.JPG
@ Hans: en jij doet zo’n juweel van de hand?
zit er gewoon op te wachten tot ie 1 van die trailers raakt:P maja dat zat er niet in:S
@ Hans:

Wanneer verruil je je Aygo nou eens voor een Skyline man! ;)
Ahhh… lekker stukkie SOAD… was ik net aan toe!
Thnx RenesisHP :)
Wat kost zo’n setje achterbanden?

Toch jammer dat hij zich niet te pletter rijdt tegen die vrachtwagen. Had veel meer YouTube views opgeleverd.
beetje late reactie,

maar ik zie dat de foto’s bij ons in Boekel gemaakt zijn. is ongeveer een kilometer van m’n huis af. en aan de plaats waar ze gemaakt zijn weet ik ook wat voor iemand er in gereden heeft en hoe zijn maten zijn.
zoals al bekend was allemaal petjesvolk met een aantal e36’s enzo in de groep.

zal niet zeggen dat je nooit met driften met zo’n auto, maar zorg dan dat de auto goed warm is en dat je niet minuten lang dat ding af loopt te roppen…
Haha, over LOSERS gesproken ja cathing bennie, AUTOBLOG staat er VOL van…

Davidje en Tante Sjoonie, die vrachtwagens wou ik missen FNIE? Ooit een E32 in elkaar gereden? Denk het nieeee!!! Losers!

Graag onderhoud aan mijn auto gedaan, bijna 3 jaar lang, met liefde en plezier… De V12 en bak op reserve die eronder gaan en ter ere aan AUTOHOMO’s.nl opgedragen zullen zij de primeur krijgen met MIJN filmpjes.. Cool hoor Tim..

En hoeveel van jullie hebben een auto gereden met MEER als de helft van het aantal cillinders ALS DEZE AUTO? L

Boekelaar, niet zo eigenwijs he…

Voor de rest, hahaaaa…. :)
@BMW7naardeteringtrappe: Hahaha faalhaas :) Wat boeit het aantal cilinders wat een auto heeft nou eigenlijk? Zijn genoeg 6/8/10 cilinders die je auto kei, maar dan ook keihard vernederen. Mooi voor je dat je een BMW met V12 hebt gehad, maar het lijkt er op dat je het slechts als penisverlenging gebruikt. Verder ben je helemaal de bom hoor!
@BMW7naardeteringtrappe:

Ik dus. Happy now????
@BMW7naardeteringtrappe:

Cilinders zijn zwaar overrated.
@RenesisHP:

Jij kan het zeggen ja ;)
@RenesisHP: Dat hangt er vanaf, als je je mannelijkheid afmeet aan het aantal cilinders wel ja :)

Zelf vind ik het vooral een prachtig apparaat grote toename in snelheid met relatief weinig toeren.

Ik heb zelf een E38 750i, 0-100 in 6,6 sec, 0-200 in 20 sec
en de begrenzer wordt bij 257km/h in z`n 4 al gehaald, 5e versnelling: 4300 toeren.

Nou zul je in NL niet al te vaak 250 rijden maar deze auto is ook perfect om rustig mee te cruisen. (120 kmh met 1200 toeren +/-)
integralechubasco
@BMW7naardeteringtrappe
“gaan en ter ere aan AUTOHOMO’s.nl opgedragen”

je tekst is anders aardig homogeen met de uiterlijke beschrijving, althans wat te zien is op de filmpjes… en zeker wel passend op autoblog.nl..

wat ook mooi is, je bent heel eerlijk en recht door zee, wat you see is what you get, en met het hart op de tong… dat zijn eigenschappen waar je trots op mag zijn… ;)
Ik snap het niet. OP deze site doen jullie niets anders dan banden oproken . Doet iemand dit met zijn EIGEN auto. Dan is het verkeerd.
der Ghopmeister
Fijne gozert moet je zijn reacties maar eens lezen bij het eerste filmpje op youtube…….
volgens mij is een 750 een V8 en een 760 V12
@jaapjan: Bij de E32 en E38 is 750 een V12 bij latere modellen V8 en 760 een V12.

Beetje autokenner… ;)
wat een sukkel laat hem lekker op zandvoort gaan rijden
Jammer dat er ook ‘zukken’ met zo’n wagen rijden. Heb zelf een hele mooie, zeldzame 750iL Highline gehad. Achteraf spijt dat ik hem weggedaan heb, maar ja, je neemt wel eens een verkeerde beslissing.

Maar ik weet waar ‘mijn’ 750 staat en die is NOOIT in bezit geweest van petjesdragende vandalen. Ik was de derde eigenaar, met bekende historie. Momenteel staat hij buiten de wegenbelasting opgeslagen in een verwarmde loods te wachten tot het een echte klassieker is.

Onderhoud viel me mee, alleen de EDC-dempers waren 1700,-. De motor van ‘mijn’ 91-er klonk toch heel wat gezonder dan die van dit exemplaar en op de Autobahn reed ik er ook weleens 250 mee, geen enkel probleem, als je hem maar rustig even op temperatuur laat komen. Hij heeft me nooit laten staan en er werd alleen ’s zomers mee gereden. Als je zo’n exemplaar op de kop kunt tikken heb je echt wat moois, waar je nog jaren plezier aan kunt beleven, maar … je zult er wel naar op zoek moeten!
In plaats van te klagen kan je ook met je voeten stemmen: zelf zo’n bak kopen ;)
@John
“jouw” 91′ er wordt nooit een oldtimer :)
Zelf vind ik dit weer typisch petjes volk actie. En dat je hem dan nog durft te verkopen na zo n actie zet te denken. Ik vind dat de auto dit niet verdiend heeft, beetje zonde.
“Zeer dikke BMW 750iL HIGHLINE 1988”: Volgens mij kon je in 88 helemaal nog geen Highline pakket krijgen op de E32.

En 3-ton gelopen? Bij 88ers blijft de teller hangen net voor de 3 ton. Waarschijnlijk zit deze dichter bij de 5 ton dan de 3.
Als er één soort mens is die ik haat, dat zijn dat dit soort Sjonnies wel. Van die gasten die denken dat New Kids stoer is en dus niet doorhebben dat het een belediging is voor hen.
Van die Sjonnies die totaal geen benul hebben van hoe ze moeten rijden en overal vol gas geven en die auto’s keihard mishandelen.

Zo mijn hart is weer gelucht ^^.
@Juist
Is dat een BMW? Ik kan het niet goed zien ;).
@ Iedereen:

Als iemand deze Paul Vlasblom wannabe zijn petje af wil pakken ga eens kijken in Uden in de Bovenstraat bij Sanders Logistics! (Vlakbij Volkel) :D
(Ja sorrie BMW7naardeteringtrappe maar dan moet je geen filmpjes plaatsen met een bedrijf op de achtergrond)
Ik snap echt niet zo goed wat “the fuzz” is. Ten eerste mag iemand mij vertellen wat er zo ‘slecht’ is aan trappen met een oude Beamer. Wat gaat er stuk van? Als hij toch lekker bandjes wil roken en dat hok wil verkopen aan Vlasblom zelve of een andere Driftheld is ‘ie per definitie goed bezig. En daarnaast ben ik wel nieuwsgierig naar het aantal hypocrieten die met deze sneeuw een keer aan de handrem trekken of aan de handrem getrokken hebben.

Tot slot is de huidige eigenaar slechts een fase van de 7’er zijn levenscyclus. Vergelijk met Jaguar XJ40, Mercedes S-klasses etc etc. Of de Siebener gaat naar de sloop of er is een kerel van eind dertig die sleur in zijn leven heeft ontdekt en een semiklassieker wil hebben om aan te sleutelen en op zondag met zo’n hok naar de kerk wil. It’s all part of the game, enneh, als ‘ie afgeschreven wordt is het toch alleen maar bijzonder dat er nog een aantal mooie exemplaren over blijven.

Soh, mijn hart is ook gelucht.
Zo zie je maar weer dat de meeste bloggers hier naar tmf moeten gaan… als ze graag muziekjes willen delen.. maar ik zal ereen met jullie mee delen

http://www.youtube.com/watch?v=PTDHP_iicaU

Maar Uden heeft idd een perfecte vrachtwagen parkeerplaats om deze oude beemertjes af te trappe, zo ook volkel hemelrijk op het gras en time out gemert maar die hebben tegenwoordig een hek.

Paul piep stem daarintegen is niet mijn favoriet, die moet lekker aan porsche blijven sleutelen iig niet aan oude e32 als deze daar heeft deze man 0,0 verstand van…
Wat zijn jullie een stelletje jankers trouwens!!

IK kan tenminste elke keer het fillmpje kijken en bedenken dat ik toch bijna 3 jaar lang een dikke 750iL gereden heb WAAR IK TENMINSTE deze filmpjes mee heb kunnen maken.. En elke keer als ik dit filmpje bekijk dan denk ik jAAAA, dikke auto, net gespoten en het ZUIVERE V12 geluid, GRUWELIJK als je het ooit mee gemaakt hebt :)
Het is gewoon te hopen dat er nog voldoende liefhebbers zijn, die dergelijke wagens wel een beetje met respect behandelen.
Prachtige auto trouwens.. tja en die gozer is gewoon zo’n typisch dom volksbuurtmens. Lopen er veelste veel van rond helaas
Dit moet wel de natte droom van elk skinny petje zijn :-(
@rwd: ja krijg er nog altijd een hard piemeltje van als ik die bekijk.. muziekje van STEEN erbij wieuw
-edit: 1x is genoeg-
-edit: nutteloze bijdrage-
wat een gezeur….bmw is voor kampers en petjes, iedereen weet dat. Dus de auto is in goede handen.
@Vincenzo:
Dank je wel :P Ben geen kamper en geen petje.
Moet ik nou mijn BMW verkopen? ;)
Met zo’n auto moet je rustig aan rijden, gewoon chillenderwijs, maar niet gaan driften :shock:

@ Hans

Wat een super mooi interieur zeg.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).