JMV Design pakt de Ferrari 458 Italia digitaal aan

Auteur: , 78 Reacties

JMV Design? Jazeker, dat is John Mark Vicente, de Canadese student die twee weken geleden plots met een mogelijke opvolger van de Bugatti Veyron op de proppen kwam. In tegenstelling tot de Bugatti zou dit project wel eens kans van slagen kunnen hebben. Genoeg plasticboeren die met deze tekeningen wel iets zouden kunnen.

Wat mij betreft: velgen en achterspoiler helemaal top, maar laat de rest lekker achterwege. Wat vinden jullie ervan? Doet dit de 458 Italia eer aan? (via gtspirit)

JMV Design Ferrari 458 Italia



78 reacties

Dit heeft wel erg veel weg van een Lamborghini Murcialago LP 570-4 SV
Desalniettemin zit ie er wel goed uit:D
Gewoon afblijven!
Dat is wat deze auto het meeste recht doet…
@Scirocco: Ik denk dat je een Gallardo bedoelt?
Ot, wel mooi gedaan, hoewel zo’n spoiler voor mij niet hoeft.
Vind hem wel vet zo, origineel kan ik nog steeds niet aan deze auto wennen. Geef mij maar gewoon de 430
Heel vet maar inderdaad zo als @Scirocco: al zeg een LP 670-4 SV btw Scirocco geen 570

maar lijkt der wel heel veel op.

maar velen malen mooiere dan een standaard 458 italia
Strakke wielen, alleen jammer dat die lelijke Ferrari eraan vast zit :(
Voorkant is idd lambo-achtig, en het staat hem niet verkeerd!
lekker lekker, zet maar neer :D
Kwijlllllll….
75% Ferrari + 25% Lamborghini = Creatie hierboven
@Gamekiller: Precies, dat maakt het denk ik ook wel mooi. Ik vind het wel iets hebben.

Andersom: 75% Lambo, 25% Ferrari, 50% wreedheid=
150% en dus dit:
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/05/gta-spano-aus_web.jpg
@ Nee nee hij bedoelt wel degelijk de Lamborghini Murcialago LP 570-4 SV

OT wat een bommm !!! :d
helemaal super !
Wat mij betreft klopt het hele plaatje!
Ik heb het niet zo met van die computernerds die zich ontwerper noemen omdat ze een auto digitaal kunnen bewerken. Of het nou mooi is of niet. Net zoals Vandenbrink, je kunt wel een mooie site beginnen en daar je digitale creaties opzetten maar zolang er niets is, is het niets.
Ik heb even een klein vraagje:
Wie woont er in Gelderland, Brabant, Noord-Limburg, Overijssel enz (waar nu sneeuw zou vallen volgens de radar..)
linkje:
http://www.weerplaza.nl/buienradar/

Nu is mijn vraag: Is die sneeuw erg? Blijft ’t een beetje liggen? Is het glad op de weg? Stelt ’t wat voor? Of is het allemaal niks?
Ze hadden voorspelt dat er best wat cm’s sneeuw gingen vallen in combi met harde wind en dan nog eens geen strooizout.. .. …
Het buiengebied trekt mijn kant op en ik heb vanavond een afspraak. Weet niet of ik die maar af moet zeggen..
Ik vind die Ferrari eigenlijk maar halfgeslaagd..
Voorkant en zijkant zijn aardig. Achterkant is niks.
Behalve de spoiler(heb bij de 458 altijd ’t idee dat die “mist”), hoeft ’t van mij niet.. Want als je een lambo wilt hebben koop je er toch gewoon één?
@ Flamingo

Ik ben momenteel in Gelderland en daar valt vrij weinig, echter waait het wel redelijk hard.
stopwearingpants
die achterkant is mislukt serieus
Bakpao..lover
echt een geslaagd design aleen beetje jammer van die spoiler
@JPM

Hmmn daar zou nu het meeste moeten vallen..
Volgens mij valt t ook heel erg mee.
Bedankt!
@Flamingo

Hier in het oosten valt het niet mee, het sneeuwt en waait hier redelijk hard. De sneeuw stuift heel erg in het rond dus het kan zichtbelemmering opleveren. Nog sterkte ;).
LELIJK! De 458 is zo’n mooi fris en voornamelijk clean design. Daar moeten geen frutsels op en zeker niet zo’n lelijk spoilertje. Voorbumper is ook bah.
Correctie: voorbumper is enorm bah.
@ JamesBond007

Iedereen.

OT: Geinig DTM-Spoilertje, leuke gespaakte cirkeltjes, maar verrder niet zo heel veel aan.
@Kippenpoot

Ook bedankt! Kan dus wat gladheid en zichtbelemmering verwachten.
@Flamingo:

Op de brommer is het iig meer glijden dan rijden momenteel..
@vergelijkingneukers: FOK JULLIE. Klaar.

Ontopic: Ik vindt hem er beter uit zien als het orgineel, met name de voorkant, dat stomme muiltje is nu ook weg.
Eindelijk met de voorkant zoals die had moeten zijn , is bij de gewone 458 toch wel het zwakke punt.
der is maar een manier om een 458 goed aan te pakken:
http://www.maniacworld.com/Awesome-Nuclear-Cannon.jpg)
@koreantaxiproductions:
Jij weet hoe het moet met die afschuwlijke 458
De voorkant ziet er echt beter uit. Wat ik mij wel afvraag of hij wel aan koeling en dergelijke heeft gedacht?
Beter als het origineel!
@ EJS

Waar rij jij mee dan?
@Carmaster:

Ligt aan stemming, bestemming, dag, weer etc.. Maar in principe heb ik momenteel als dagelijks vervoer een Honda Dax 50 CC met enkele kleine aanpassingen, en voor op ’t circuit en de fun een ’98 Aprilia RS250.. Onder de laatste liggen slicks dus die komt met dit weer echt niet buiten;)
Dik en strak, maakt niet uit dat hij geïnspireerd is op de LP-670 SV want dat is mijn favo supercar.
@ EJS

Interesting, very interesting.
Daxjes zie je in het noorden niet zoveel.
Zie je mij trouwens niet op rijden, veel te klein (ik ben 1.91m). Heb een tijdje terug mn Peugeot VivaCity een schop verkocht en heb nu een ’04 Rieju RR in de maak, 70cc, verwachte top 120kmu…
En dat dan wél voor dagelijks gebruik :)
Zon RS leek me eerst ook wel wat, maar dan worstel ik weer met mn lengte. Dan kan ik mn benen niet kwijt.
Daar had ik eerst ook al last van met mn VivaCity.
@Carmaster:

De DAX valt hoogst mee. Op de meeste scooters kan ik niet sturen, omdat m’n benen in de weg zitten, maar met een ander stuur op een dax kan je prima rijden en valt het met het dubbel zitten hoogst mee:) Ik ben 1,94 en rij er zo’n 250 km per week op dus;) En ben er hier in de omgeving ook nog maar één tegengekomen, en die is van een kennis dus..;) Bovendien is dat een Jingcheng..(of hoe je dat ook mag schrijven:P)

De RS valt bij mij ook mee, gaat prima.. Maar volgens mij heeft het probleem met je lengte ook wat te maken met je lichaamsverhoudingen, en blijkbaar gaat dat bij mij bij de RS goed en bij jou niet.. Hem als dagelijks vervoer gebruiken lijkt me toch echter niet verstandig, ik ben 17, heb geen motorrijbewijs en dan ben je toch echt wel de lul als ze je een keer pakken met je 250cc en 61 kw..

De Rieju RR is persoonlijk niet mijn ding, maar ze rijden zeker weten wel goed! Ik zou overigens alstie 120 km/h liep met 70 cc voor andere versnellingsbakverhoudingen kiezen en ‘m wat harder laten trekken, in de praktijk heb je daar vaak wat meer aan..
@ jamesbond007, dat wilde ik net zeggen….
Zonde van de 458! Hij wordt er zo echt niet sneller op. En als je al dat plastic mooi vind is een Lamborghini meer iets voor je… Ferrari zelf houd het teminste bij functioneel carbon(diffusor en voor bumper vleugeltjes). Zo’n spoiler heeft hij helemaal niet nodig…
nah die velgen zijn wel stukken beter ik vind persoonlijk de 458 helemaal niks doe maar een 8c
freude am fahren
Koop dan ineens een Lambo…
Buiten die velgen en die subtiele aanpak om de motorkap net naast de koplampen moet hij er gewoon afblijven.
De 458 Italia is zo al zo prachtig, er hoeft niet aan geknoeid te worden.(enkel de achterlichten zouden mogen anders)
freude am fahren
Ik heb deze week een 458 Italia gezien toen ik voorbij de Ferrari-dealer reed. Hij is best wel mooi. Om hem juist te kunnen beoordelen moet je hem in het echt zien, foto’s zijn niet genoeg.
@ EJS

Daar heb je wel een punt, op mijn scooter sloeg het stuur ook al tegen mn knieeen aan bij een scherpe bocht, dus ben ik maar met mn voeten naar achteren gaan zitten (reed eerst nog als een opaatje). Maar ik heb inderdaad erg lange benen dus dan is dat toch anders. Mensen schrikken ook vaak van mij als ik zit omdat ik dan een stuk kleiner lijk :)

En met die RS zou ik dat ook niet durven.
Ik word volgende maand ook 17 dus is het al gewaagd genoeg om met meer dan 50cc rond te gaan rijden, laat staan met een (officiele) motorfiets.

En wat de versnellingsbak betreft, ben zelf niet zo handig dus dat moet ik aan me pa overlaten, en een extreem hoog budget heb ik ook niet. En tijd is ook zoiets dat ik niet echt heb. Mijn eerste zorg is om m weer lopend te krijgen (kabelboom bleek verrot) en er een setje wegbanden onder te gooien (dit is een uitgekleed crossmodel, geen SM). Dan zie ik nog wel. Snap wel wat je bedoelt trouwens, een 70 mist natuurlijk net dat beetje koppel.
@Carmaster:

Ja, heb ik dus ook last van:) Met een iets hoger stuur op m’n Dax dat iets naar achter gekanteld staat(zodat ik zelf ook meer naar achter kan zitten), is dat netjes opgelost, en eigenlijk ziet het er nog wel goed uit ook;)

Je versnellingsbak verhoudingen aanpassen is niet heel ingewikkeld.. Voor een tandwiel dat één tandje kleiner is, achter een tandwiel dat één tandje groter is en je zult vermoedelijk al een wereld van verschil merken… Wss moet je dan overigens je ketting wel één of twee schakeltjes laten inkorten, maar dat zijn de kosten ook niet…

@NLBUURMAN & Carmaster

De RS250 levert standaard al 54kw/73pk! Belachelijk veel dus voor een 250 cc blokje.. Enige aanpassingen, o.a. een Arrow uitlaatsysteem, andere carburateur en andere nokkenassen doen net dat laatste beetje.. Nadeel is wel dat je pas rond de 8500 toeren een beetje gaat trekken..

Een turbo heeft verder idd nauwelijks zin, ook niet op een twee-cilinder van dit formaat(NLBUURMAN; het zijn er écht twee, in V-vorm;)) Het kan wel, zal je wel iets vermogenswinst opleveren, maar het zal ook belachelijk hard slijten met dit soort toerenaantallen..

Lijstje met specs van de RS250 vindt je hier, tevens een goede site om gegevens van andere motoren op te zoeken:
http://www.motorbikes.be/nl/Aprilia_RS_250_1999.aspx
ik zeg een mogelijke hind voor een scuderia versie!
De achterkant kijkt nu echt zo van OMG watskeburt…
Laat hem alsjeblieft maar origineel! Nu heb die allemaal lamborghini trekjes! :shock:
VET :)
Mooi hoor, voor een tjoenert.
mooie velgjes! die spoiler vind ik minder mooi…
doe mij maar de ”normale”
Ziet er mooi uit, maar ik heb liever de originele… ;)
Inderdaad, laat hem maar origineel. Allemaal die onnozelaars die het design verkl*ten…
Dit vind ik niets.
ziet er mooi uit! kan niets anders zeggen eigenlijk :P
@EJS een RS250 met 61 kW? sorry, dat gaat bij mij niet op… onze Yamaha xj600s diversion haalt 61 pk uit een 600cc blok (ik dacht rond ’95), jouw rs schat ik rond 2001, en dan halen ze echt ook nog geen 61 pk, laat staan kW, uit een 250cc
overigens is een rs wel mooi! een vriend van me heeft een RS50 Extrema Ducati versie (5-bak, ’95), gewoon met 50cc, 16mm carb, en hoogtoerige uitlaat (MetraKit), loopt 110. geweldig! tot de 7-8000 toeren pruttelt ie wat, maar daarna komt alles tot leven!
Ik zal eerlijk zijn; helemaal super!Normaal ben ik niet zo van het spoilerwerk enzo bij dit kaliber wagens!Maar vind de 458 standaard echt een ielig, lelijke auto! Maar dit pakket dikt hem lekker op, doemijdiema!
@ NLBUURMAN & EJS

83pk is inderdaad een beetje heel erg veel voor een 250.
De Kawasaki KX125 (1980) van mn vader levert nog net geen 30pk (28)en dat is een racebike. Het is dan wel een oudje maar toch, de 2takt techniek is niet echt sprongen vooruit gegaan in al die jaren ofwel? Zomaar even 55pk meer hebben met dubbele motorinhoud? Of heb je @ EJS een turbo opzitten? :)
@Carmaster: een turbo op een hoogtoerige ééncilinder heeft niet zo veel zin, het blok draait al veel toeren, het zal wel iets helpen, maar geen 55 pk…
kijk waarom doen tuner nog moeite dat ding moet gewoon weg hooplijk komt dat ding niet op hollandse bodem
autobandventieldopje
Teeeeerrrriiinnngg….wat zijn dit allemaal voor mongolen hier op deze site tegenwoordig..wordt steeds erger…de ene helf begint over het weer te ouwehoeren de andere helft begint te miepen over kutbrommertjes en dan zijn er nog een paar egte otofielen die Ferrari (!!!) lopen af te kraken…kijk eerst ’s i.d spiegel voordat je iets lelijk noemt (JEROEN!!) Nog altijd zal 99% v.d klootvioolen op deze blog van z’n lang zal z’n leven niet in een (echte) exoot komen te rijden ..maar heeft wel (zinloos) commentaar over het uiterlijk van wat ze toch nooit kunnen aanschaffen..get a life!
@autobandventieldopje: jij probeert dus te zeggen dat wij, als autofans zijnde, NIET mogen reageren op dingen van supercars, omdat we dat toch nooit kunnen betalen, alsof alleen jij dat wel zou kunnen. wij mogen best commentaar geven over het uiterlijk van exoten, wij mogen alleen niet spreken over de handling & feelings van de exoten. en jij wil zeggen dat jij geen voorkeur hebt voor een automerk? of een merk absoluut niet op je oprit wilt hebben? volgens mij ben JIJ trouwens diegene die aan het schelden is, en dus de dwaas op autoblog.
@autobandventieldopje:

Joh, iedereen geeft hier gewoon z’n mening hoor, alstie niet strookt met die van jou is dat jouw probleem..

Over de brommers en motoren: Ik denk dat voor gemiddelde autoblogger geldt dat ze niet alleen van auto’s houden maar ook motoren en brommers een warm hart toedragen, iets met benzine door de aderen ofzo.. Geef wel toe dat het niet helemaal ontopic is..;)
Ferrari 458 Scuderia ?? best bruut man
Alleen de velgen zijn wel aardig. Verder is het bagger in zijn puurste vorm.
dit is geniaal!
velgen zijn mooi idd.
Het is inderdaad gewoon een kopie van de Lambo SV…
Maar het staat hem zeker goed, het doet die rare zwarte gaten naast de koplampen BIJNA vergeten!
@ autobandventieldopje

Get a life??!!
Wie zit hier nou vanachter zn pc’tje mensen af te kraken die ie toch nooit tegen komt en daardoor de confrontatie ook niet aan hoeft te gaan. Dat is pas levenloos zijn. Heb trouwens wel medelijden met je, dat je zo verbitterd bent dat je niet eens meer kan dromen van auto’s die je waarschijnlijk toch nooit kan betalen. En voor 75% van de mensen is geen enkele nieuwe auto te betalen. Dus dan maar niet dromen van de Golf VI 1.4 TSI? (haha)Ik hoop voor je dat je snel iemand vindt waarmee je je leven kan delen, want eh (NIEUWSFLITS)World of Warcraft is geen datingsite.

Oh en wat de brommertjes betreft, daar heb je dan wél gelijk in.
Prachtig design van die student! Petje af hoor.

Naar mijn mening doet de Ferrari 458 Italia er goed aan.
Ziet er zeer goed uit, maar ik denk dat dat vooral komt omdat ie veel weg heeft van een lamborghini :P
gaaf, ik hoop de de gt2 versie er zo uit komt te zien. echt stark, al lijkt het op de murc sv, maar het staat deze beter.
Dit oogt in mijn ogen bijna als een Lamborghini! Ik vind het prachtig, echt super! De koplampen komen zo eindelijk tot zijn recht, staan helemaal geweldig! Die wielen zijn ook echt mijn ding. Vind hem geweldig! Wel jammer dat het nu meer Lamborghini dan Ferrari is…
Prachtig gedaan, helemaal mijn smaak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).