Chrysler pept 300C op en jat Audi-typeaanduiding

Auteur: , 64 Reacties

Als het zo slecht gaat met je toko dat je alleen nog maar andermans auto's kan verkopen met je eigen badge op de neus, dan kan je alle aandacht gebruiken. Zoiets moeten ze ook gedacht hebben op de marketingafdeling van Chrysler toen ze besloten een paar 300C's op te peppen en er een paar overbekende Audi-typeaanduidingen aan te geven.

De 300C is an sich een “love it or hate it” ontwerp, en vooral mateloos populair bij tupperwareboeren, met name in de Verstatigde Eenden van Amerika. Chrysler besloot een aantal modificaties op hun eigen modellen te schroeven. Onder meer de grille werd aangepakt, maar ook de portieren werden van hun handgrepen sierlijsten ontdaan en er werden hier en daar wat aanpassingen gedaan met sierlijstjes en badges. Om het af te maken is er een stel overdadig gepolijste 20 inch velgen gemonteerd.

De 300 S6 heeft een 3.6L V6 met 250 pk en de S8 wordt voorzien van een 5.7L Hemi met 340 pk.

Audi’s commentaar op het gebruiken van de typeaanduiding is vooralsnog “no comment” volgens de heren van autoblog.com maar dit zal wellicht nog wel een staartje krijgen. Precies waar Chrysler op hoopt. Free publicity voor noodlijdende autofabrikanten gaat het helemaal worden in 2010.



64 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dat S-logo lijkt toch echt niet op het S-logo van Audi hoor. Of ligt dat nou aan mij? De benaming S6 en S8 is natuurlijk wel discutabel, maar zolang er geen badges gejat worden is er geen probleem volgens mij?
Op de foto zitten er nog gewoon handgrepen op de deuren en zijn er ook nergens audi-badges te zien.
Ik weet niet waar jullie het over hebben…

-edit: u heeft gelijk, ik bedoelde de type-aanduiding, bericht aangepast.-
@Rik3: inderdaad joh, en ik zie ook geen trekhaak…
Ligt het aan mij dat ik geen audi badges kan vinden?
Beetje onduidelijk verhaal. Ik word er ook niet wijzer van.
Euhm?
Ik zie geen Audio logo maar dat zal wel aan mij liggen?
@RRPhantom: Geen logo, wel typeaanduiding: S6
OT: Dikke bak, maar wel weinig pk voor een 5.7l V8.
@NiNja:
Tja stock he, je haalt er 600PK uit met een schroeven draaier (bij manier van spreken) de 300C is gewoon een wagen om op lage RPM mee te cruizen en veel mile’s te rijden geen competiebeest als de M5/CTS-V/….

en ik heb zelf zo’n motor in mijn wagen en ik ben er toch zeer tevreden over super betrouwbaar, onbreekbaar, heeft geen onderhoud nodig en in mijn geval moet je ook toegeven 5.7L 345PK en 508 Nm koppel dit is toch het ideale voor een pickup?
Is toch juist makkelijker.
Hoef je al die types niet zo uit elkaar te houden haha
tja ze gebruiken de zelfde afkortingen voor hun motoren opties al Audi voor hun modellen big whoop,

anders vin dik de 300C wel een dikke auto maar het is wel een echte love it or hate it auto
ehmmm?? zit de goede foto erbij?? er zitten nog gewoon deurgrepen op en geen badges. t lijkt wat mij betreft een redelijk standaard 300c
@ ninja
Dat ben je nu toch onderhand wel gewend van Amerikanen of niet dan? :?
Ik kan me echt niet druk om maken dat ze hem 300 S6 en S8 gaan noemen. Men snapt toch wel dat het om de 300C gaat. Ik zie ook nog gewoon de deurgrepen.. zijn koplampen trouwens veranderd?
@six-trey: Klopt, maar ik vond het alleen raar. Bij zo’n grote motor zou je toch meer verwachten. btw, 340 is voor mij meer dan genoeg :P.
@NiNja:
bij model jaar 2009-2010 is het ook ge update naar 390-400 maar toch minder pk/L dan je gewoon bent hier ;)
Trouwens, “The big difference between the new cars (both are badged with “300 S” instead of the more Audi-infringing S6 and S8 monikers)” dus waar maakt AB zich godsnaam druk om?
Wat was er dan mis met SRT?
Klinkt ergens nog stoerder ook nog.

Maar de S8 is meesterlijk, vooral de motor. Daarom is de Gallardo nog meesterlijker.
Dit wordt alweer een rechtzaak.
@Bant: waarom? Hij heet geen Chrysler A6. Gewoon Chysler 300 S (in de VS heette de auto sowieso al gewoon 300 en geen 300C)
Die S is toch gewoon een S en de 6 en 8 een verwijzing naar het aantal cilinders lijkt me?

@Ahura: Nee hè?; Ja!; Viel mij ook al op.; volgens mij wel.
Als je het edit, moet je het wel aanpassen, he??:p
hij ziet er beter uit dan de meeste tuners er van maken maar ze hebben zichzelf nogal in de vingers gesneden door s6 te gaan gebruiken. De modelnaam staat volgensmij gewoon geregistreerd bij audi….
Sjakie Peters
Indd helemaat wat cchrysler nodig heeft. Het pappen en nathouden van een oud modelletje met antieke techniek in het vooronder. Die V8 zal wel een lekkere brul geven maar dat hebben we inmiddels wel gezien.
@ Vinny_93

De SRT wordt hier ook helemaal niet genoemd.
De 300C S8 is wat de 5.7 Hemi was.
De SRT heeft een 6.1 Hemi weet je nog?
Dit zijn gewoon de basisversies voor de VS.
@Carmaster: volgens mij zijn dit zelfs geen nieuwe modellen, maar gewoon actiepakketjes om de Chrysler 300 & 300C een beetje op te leuken met wat Mopar goodies.

De reguliere MY2010 300/300C staat immers ook al gewoon in de showroom.
http://www.chrysler.com/en/2010/300/
http://www.media.chrysler.com/newsrelease.do?id=8936&mid=29
Uh Chrysler S6 bedoel ik
Dit is toch vragen om moeilijkheden aangezien Audi allang patent heeft op de typebenamingen “S6” en “S8”.. :?

Ben trouwens wel gecharmeerd van de 300C modellen. Is niet echt een directe concurrentie voor bijv. een E-class of 5-serie maar is een geheel opzich zelf staande auto met gewoonweg een dikke uitstraling, coole looks en dito specs.
Haha, Ahura ik wilde het net gaan typen. In tegenstelling tot wat wij hier allemaal denken heet de auto gewoon 300 en is de C een uitvoering. Net zoals de Limited, SRT8 of nu dan S.
toch hoop ik niet dat dit ook faillet gaat, er zijn er nu al zo veel ten onder…
@ Sjakie Peters

Net als de huil van een Ferarri zeker.
Ook al jááren hetzelfde, hebben we nou inmiddels wel gezien hoor…

OT:
Boringgg…
Die marketingtaal doet me niks, maar de niwue koplampjes mogen wel. En als ik mooie velgen wil koop ik wel wat SRT velgjes. Grilletje is ook niet echt bijzonder. Kortom, de 300C zoals is was; gewoon vet. Alleen heet ie nu een tikkie anders.
@Carmaster: Ik neem aan dan de C gewoon de C blijft heten.

Trouwens, ik snap sowieso niet waarom dit nou zo’n probleem is. Citroën heeft toch ook geen ruzie met Chevrolet over de C’s.?
“met name in de Verstatigde Eenden van Amerika..”

Hij is grappig! :lol:
Oh en nog wat: sierlijsten ontbraken al op verschillende uitvoeringen van de 300 sinds dat dat ding op de markt kwam. Is dus echt niet overgenomen van toeners.
Sjakie Peters
@Carmaster

goed als je het argument zo bekijkt maar bij ferrari gaat ontwikkeling toch wel wat verder juist daar lag ook mijn kritiek: same old same old! of prijs jij juist deze onorginaliteit?

Maar goed vd moesdijk heeft ook zn 50 ferrari’s de deur uit gedaan dus miss kan je indd zelfs daar genoeg van krijgen.
@ Wessee

Nou nee.
Ben wat bij gaan lezen en heb nu ook door dat de naam 300C alleen voor de 5.7 was. Ik dacht eerst altijd dat dat te typenaam van de hele modellenreeks was. Want waarom heet de 300M dan zoals ie heet? Ik dacht nog aan de “Letter Cars” waar elke letter stond voor een op zichzelf staand model. Ik had het blijkbaar mis. De 300C->300 S8.
@Carmaster: Idd,ik had het kunnen weten. De C ís de 5,7 hemi.
Over de 300m. In feite is het geen opvolger voor die letter cars idd, maar ze hebben wel de eerst volgende letter genomen, want ze waren gestopt bij de 300L.
Wat een bericht…

Denk dat wij er toch niks van zullen merken, hier blijft hij gewoon 300C.
eeeyyy auto blog….

ik zie echt niks van audi in die auto.
het is gewoon een 300c s meer niet.
en het is nog steeds een lelijk vierkant ding.
als je audi ziet mooi ronde vorm en geen rechte kont

groetjesssss
Kan het iets positiever? De 300 is een aparte verschijning en in tegenstelling tot autoblog.com (waar 99% van de artikelen en afbeeldingen vandaan komen) staat hier een waardeloos stuk tekst. Als je iets tegen amerikaanse merken / auto’s / modellen hebt, schrijf dan niets en vertaal dan gewoon de engelse tekst. De “collega’s” van AB.com schrijven tenminste in detail wat er anders is aan een S6 / S8 t.o.v. een reguliere 300.

Nu vraag ik mij toch af wat AB tegen de Chrysler 300 heeft, is het omdat er geen Beiers bloed in zit? Is het misschien omdat er geen halfbakken Fiat in het rood staat met een paard op z’n neus?
@azijnpisser:
die USA bashers houden gewoon geen rekening met wat een auto voor gebouwd is tenzij hij een “premium” Audi/BMW is is het rommel, ook al heeft een auto een beter wegligging als een BMW/Audi en is hij sneller dan zuigen ze wel uit hun duim dat het interieur minder fake lader heeft, dat amerikaanse plastieken bumpers niet zo stevig zijn als duitse plastieken bumpers. Dergelijke mensen hebben gewoon oogkleppen op en kunnen niet verder zien, vergeef het hun gewoon :D
ik gaah hem gelijk bestellen en haal dan de 300c badge eraf denkt iedereen dat ik een s6 heb:o
Dikke wagen! Maar als je dan toch voor een v8 gaat, waarom dan niet gewoon voor de veel sterkere SRT-8? Aanpassingen zouden me dan verder weinig kunnen schelen.. dit voegt dus eigenlijk niks toe aan het gamma..
Waar zitten de uitlaten! EN dat S verhaal slaat nergens op, meer merken hanteren andere typenaanduidingen. Ik weet ze nu niet te noemen maar zijn er zat.
Beetje zielig om iemand anders zijn aanduidingen te gebruiken.
@petervd3: “Chrysler 300 S” staat er gewoon op. Who cares?
Had DeSoto ook geen type aanduidingen als S6 en S8 ergens in de jaren 40?
Dan mag het wel door Chrysler gebruikt worden lijkt me (als dat zo is)
LOL@Dashboard van de 300C, OK het is bekend dat US producten meestal niet het meest verfijnde hebben maar dit?!?
Blijft ook een mooie bak dit! Nu nog beter :P
Wie maakt zich nog druk om hoe zij die lelijke rechtdoor rijdende plastic fantastic tommy tele shopping pooier bak noemen?
Heb jij niks beters te doen?
@SDM

aan de reacties boven je te zien, aardig wat
Dus, als er een andere auto nog maar iets, details zelfs lijkt op een Audi, wordt er moord en brand geschreeuwd, maar als alle Audi & VW modellen 95% op mekaar lijken, dan geeft het niet … ?

Van rare Hollanders gesproken hier.
Een hoop ophef om niets….
Ding is in de VS natuurlijk ook zo populair omdat ie nieuw 25000 Dollar is en tweedehands vanaf 10000 dollar te koop staat. Vaak wel een 300 (zonder ‘C’) met wieldeksels, maar je ziet ze op elke hoek van de straat. Zeker in Miami.
Wat is dit nou weer voor sausnieuws!?
als deze velgen onder die duitse meuk had gezeten dan waren er geen woorden voor.
Nu zit het hier onder en is het ‘overdadig’.
Caspertje toch, in de jaren ’30 en 40′ gebruikte DeSoto reeds typebenamingen S6 en S8, dus jouw dommme uitspraak is stemmingmakerij die getuigt van jouw beperkte kennis van zaken….lees: vier keer nul
@Bobby_Orlando: Capser zou ontslagen moeten worden. De laatste blogs van hem staan vol fouten :S
@Ahura: het is Casper, ding jij ook naar een ontslag?
de Estate is gewoon geweldig, lekker anders, beetje aso misschien, maar ach, wat kan jou het schelen?
Ideale auto, rij zelf een 300C model 2009 met geupgrade interieur etc. Heerlijke auto om in te rijden. Vind het nog steeds een prachtige verschijning. Oke heeft wat minpunten but who cares, het is geen 13 in een dozijn auto. De ene vind het geweldig de andere vind het niets. Zo is de wereld iedereen zijn eigen smaak en mening, niets op tegen.

Vind dit ook wel geslaagde serie de ‘S’ ben benieuwd wanneer de nieuwe chrysler penta V6 erin komt te liggen, schijnt een hele fijne motor te zijn.
:-P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).