Dit is ‘m dan: de Honda CR-Z

Auteur: , 127 Reacties

We hadden natuurlijk al het concept gezien en de brochure was al uitgelekt, maar nu is hij dan officieel gelanceerd: de Honda CR-Z. Volgens het persbericht is het "een auto voor avontuurlijke mensen met een verhoogd verantwoordelijkheidsgevoel als het om het milieu gaat". Wat natuurlijk marketingtaal is voor: gáán met dat ding, en de overheid trapt er wel in en gunt je een gereduceerd bijtellingstarief.

De CR-Z is gebaseerd op het onderstel van de Insight en krijgt een 1.5L viercilinder met een elektromotor, samen goed voor 124 pk. De elektromotor levert overigens ongeveer 14 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien. De CR-Z wordt leverbaar met een zesbak en een CVT en zal een sprint naar de 100 afleggen in ongeveer 9,7 seconden. En da’s niet echt snel voor een coupé. Ter vergelijking: de Honda CRX, toch een beetje de oudere broer van deze auto, deed dat dik twee seconden sneller. Eigenlijk toont de CR-Z dus vooral aan dat hybride en sportief niet samengaan. Lelijk is de CR-Z niet, maar mooi? Oordeel zelf!



127 reacties

k vind hem wat tegenvallen. De concepts waren toch echt wat strakker en moderner te zien. Rare achterkant trouwens. ps: kom aub niet weer met “scirocco” enz want hij lijkt toch echt op de CRX..
zeg maar wat je wilt, maar wat heb je met een doorsnee coupetje nou aan dat je auto supersnel accelereert in nederland?
het mooie is dat het een mooi, compact natuurlijk zuinig en mischien ook wel goed sturend(zie insight) autotje word
En het wachten is nog steeds op de 1e mooie hybride…

Dat Lego interieur kan écht niet!
@ahura: concepts zijn altijd mooier dan wat het uiteindelijk wordt.
‘De elektromotor levert overigens niet veel meer dan 10 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien’ Betekend eigelijk dat je of de radio, of de eelektromotor kan gebruiken :P Maar waar het bij hybrides eigelijk om gaat: wat zijn de verbruikscijfers dan?
@mrB: nu.nl vermeldt het volgende;

“De CO2-uitstoot van de CR-Z is namelijk 117 gram per kilometer, 7 gram boven de bovengrens voor 14 procent bijtelling. In plaats daarvan bedraagt het bijtellingstarief 20 procent. Dat wil niet zeggen dat de CR-Z een grote drinkebroer is: het gemiddeld verbruik bedraagt 5,0 liter per 100 kilometer.”
@MRStephan: wou het net zeggen :P
dit is helaas geen alternatief voor die lelijke insight…
Mooi en gewaagd ontwerp, proficiat voor Honda, ze doen het toch maar weeral.
ja, dat zou ik ook wel eens willen weten eigenlijk
@carpicture555: ‘Dat de Insight een hybride is wordt ook duidelijk uit het rijgedrag van de auto. De Insight laat zich soepel sturen en laat een volwassen indruk achter. Tegelijkertijd nodigt hij niet uit om bochten hard te nemen, daarvoor mist de besturing gevoel. Vooral rond de middenstand is de besturing vaag en weinig communicatief.’ Insight goed sturend?? De test zijn het er redelijk over eens: leuk concept, maar te snel gebracht, alles geïnvesteerd in hybride en de rest ‘vergeten’ om de prijs laag te houden… Zal bij deze CR-Z echt beter moeten!
waar komen al die artikelen opeens vandaan?

is er ergens een show aan de gang waar ik nergens van af weet?
Wat een fantastische doelgroepomschrijving. Hoeveel mensen zouden er zijn dit van een sportieve rijstijl houden en zich verantwoordelij voelen voor een beter milieu?
@seeq: Detroit misschien?
@bosnia_love
uhh.. de detroit motorshow???
Hoopt op een 2.0 VTEC uit de Type R… Maar inderdaad is het met zulke prestatiecijfers niet zo heel moeilijk om een standaard Civic CRX DOHC een CR-Z het snot voor de ogen te rijden. Dan laat ik de echte Civic CRX VTEC nog buiten beschouwing ;)
op die rode zijn de velgen van een ander formaat… slechte photoshop :-)
Dit is echt dé auto waar onze sjonnie’s over 10 jaar in rijden!

Hij is zó lelijk dat een beetje plastic aan de zijkanten hem niet zou misstaan…
@svenska_aeroplan_ab
je hebt gelijk, de insight is helemaal geen goede auto.
te snel uitgebracht, goedkoop interieur, enz
maar wij hebben er een keer mee gereden en vonden het stuurgedrag wel fijn. maar meer ook niet.
het zal met deze crz wel beter zijn denk ik…
@ carpicture555

Aan acceleratie heb je wat-> stoplichtsprintjes enzo.
Topsnelheid, daar heb je pas niks aan hiero in NL.
Mooi, maar ik vind hem TE Mazda voor een Honda!
Vraag ik me al een tijdje af: weet iemand wat er gebeurd als je een flinke crash hebt met een hybride? Een sloot accuzuur over je heen?? Of zit ik helemaal verkeerd?
Een kleine Insight, zaten we daar op te wachten? Nee, het uiterlijk spreekt me niet aan.
@carmaster:
dat klopt, maar wanneer accelereer je in nederland met al die drukte nou volop naar de 100 km/u?
niet dat ik dit snel vind voor een coupe, hoor!
@carpicture555: Patsen met het potentieel, dat wordt het helemaal in 2010! Maar natuurlijk niet bewijzen dat ie het kan want dat is niet groen.
Rare achterkant trouwens zeg.
Het verpest het hele plaatje, zo’n mooie agressieve neus en dan plakken ze er zo’n lelijke kont achter.
Het zelfde is gebeurd met de Scirocco, eeuwig zonde.
@ bosnialove: Detroit? Hebben ze daar iets met auto’s dan??
;)
@Svenska_Aeroplan_AB
niet veel goeds volgens mij met al die stroom
!
wat een rot hok wat dachten ze?
@Bananaflip
sorry, het spijt me voor het milieu :P
@ carpicture555: vraag het me serieus af. Zal best over nagedacht zijn, maar je krijgt het toch nooit zo veilig als een ‘normale’ auto??

iemand verstand ervan?
@Svenska_Aeroplan_AB: de accu’s van hybride zijn een heleboel kleine accu’s/batterijen samengepakt in een pakket en bovendien bevatten ze geen grote hoeveelheden vloeistof. Door de kleine “cellen” zal een accupakket niet losscheuren, hooguit uit elkaar gerukt worden in kleine accu’s/batterijen… dat zorgt ervoor dat de wanden niet zo snel zullen scheuren… het is vergelijkbaar met een stapel losse bakstenen…. ram je daarin dan zul je zien dat de meeste stenen heel blijven omdat de stapel uit elkaar gedrukt wordt…
@Svenska_Aeroplan_AB: zoals er al gezegt is: de batterijen bevatten zeer weinig vloeistof. Als het sterke omhulsel al zou kapotgaan,toch al zeer moeilijk aangezien de batterijen zich in het midden van de wagen boven de achteras bevinden(bij de Prius toch) dan zullen er maar enkele cellen geraakt worden.
Wees gerust, een hybride wagen is niet minder veilig dan een conventionele wagen.
Ik hoop dat er ook nog een 135pk benzine en 25pk elektro variant komt… een soort type R hybride die echt de oude tijden doet herleven. Dit ziet er leuk uit maar het weggedrag moet wel echt goed zijn anders slaan ze de plank alsnog mis.
integralechubasco
goed bedacht van het eigenwijze honda, vooral de daklijn vindt ik geslaagd…
@w0o0dy:
ja en een variant die ook net als de prius volledig elektrisch tot de 50 km/u kan rijden
Ik zie hier gelukkig wel een handbak, werd ook wel eens tijd…
plaatje bij het verhaaltje… dit is het accupakket van de Prius (53,3kg verdeelt over 168 “batterijen” samengepakt in 28(x6) modules. 28x6x1,2volt)
http://www.hybridcars.com/files/prius-battery-pack3.jpg
ik vind het b.a.h.
Lelijk dashboard en zijaanzicht met lange overhang voor.
nixs voor mij.
wordt straks weer een petjes bakkie.
@joop
zou best kunnen ja, alleen ik denk dat deze niet zo ‘mooi’ te tunen is als de crx.
@ joop; idd! en petjesbak is dat zowieso,mist alleen nog wat plastic.. ;)
En ik vind het deel na de achterste ruit ook niet mooi! Voorkant vind ik nog gaan.. Mss dat de typeR mooier is!!
@ carpicture555

Landweggetjes, my friend.
Hier in good ol’ Groningen heb je ze genoeg.
En gewoon vooraangaan staan bij het stoplicht. dan wil het best. ;)
Jammer, dit zal wel weer een bejaardenbak worden.
Spijtig, de concepts hadden veel potentieel.
Het ontwerp op zich is wel mooi, alleen jammer dat er zo een kleine zwakke motor in zit. Maar Honda heeft wel wat sterkens in huis, als ze er een 2Liter V-tec inproppen in conbinatie met de 6-versnellingsbak kan het best wel een leuke auto worden!! Vergeet dat hybride-gevoel, dit is een serie-hybride configuratie. m.a.w. een conventionele aandrijving + een elektromotor die in sommige situaties een beetje extra power geeft.
weer die achterkant?!?!?!
CR-Z Type-R AUB.
Beetje C4 kontje
@Jordi: ja en die C4 Coupe kont was ook helemáál niet afgekeken van de CRX en 323 Coupe he..
insight achterkant,jmmr! het concept zag er zo mooi uit!
Lelijke slome hybride KOE!

Oprotten met die rommel, ga eerst maar weer eens NSX’en bouwen ofzo!
@ Jordi

En dat is niet positief…
@ Ikke ferrari

Amen.
gadverdamme weer een typical japenese
Honda megane?
Jammer, vindt ‘m niet mooi.. Lijnen kloppen voor m’n gevoel ergens niet, beginnend al bij de voorbumper.. De dikke knipoog naar de CRX aan de achterkant kan ik dan wel weer waarderen, en de techniek.. ach, het moet wel wat meer pit hebben wil dit de CRX Vtec doen vergeten..
@ WOoOoOoOdy & Vale: thanks!

Wat een pakket zeg…

@ de algemeen heersende mening (‘zet er een benzinemotor in’): lijkt me errrrg interessant… ben erg benieuwd welke dan het meeste verkoopt!! Ik denk dat ik het stiekem al weet als di hybride geen wegenbelasting heeft, lage bijtelling etc. Blijven NL’ers he!
;)
PS: oh, en dan als ze precies net zo duur zijn? In aanschaf en verbruik? Dan denk ik het antwoord ook te weten… Kortom, er is maar 1 reden om een hyrbide te kopen…

toch?
Een 1.5 liter viercilinder met 122 pk… Holy shit Honda, waar is de tijd gebleven dat jullie 200 (Civic Type R)tot 240 pk (S2000) uit een ongeblazen 2 liter motor haalden???
Zowiezo vind ik ‘m niet mooi, maar..

wat is hier coupé aan?
Wat een hok xD

Hebben ze een ontwerper van de controller van de playstation gevraagd om het interieur te ontwerpen of zo? Beetje boel lelijk… Dan liever een CRX uit 1990 :)
ik weet een leuk spelletje, iedereen moet de zin verlengen door 1 of 2 woorden toe te voegen. ik begin:
Een Honda
“De elektromotor levert overigens niet veel meer dan 10 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien.”
Ik denk niet dat de elektromotor stroom levert, eerder verbruikt:P

Verder, de auto vind ik niet helemaal geslaagd.
Jammer, want het concept was veel mooier
Neen dank u wel, ik kijk nog even verder.
Van voren en in profil ziet het er niet te erg uit!
Alleen de achterkant had wat meer werk gebliefd…

Hopelijk komt er ook een 2L-motor. Het hoeft niet per sé een VTEC te zijn. Want de wereld zit al vol Paseo’s en andere wannabee-sportcoupetjes…
Hehe, eindelijk een betaalbare hybride die er goed uitziet. In deze auto zou ik best hybride willen rijden. Vele malen mooier dan die saaie Prius en Insight.
ik rij nog met den oude echte honda civic crx vtec, het is jammer dat ze die richting opgaan, ik dacht da ze terug in de oude crx leven gingen blazen maar met zon prestaties is het jammer, hopelijk komt er nog een betere versie.

En waarschijnlijk is de weglegging zeker niet meer zoals het hoort bij zon auto, want hij weegt zeker veel te veel:(
hopelijk maken ze er nog een type R van, zou mooi zijn
Ik heb echt NOG NOOIT zo’n lelijke auto gezien. Vergeleken bij dit mag een Fiat Multipla in het museum voor hogere kunst.
@Bas: Mooi verwoord!

Het interieur is minstens net zo teleurstellend als de Insight. Veel zullen hun commentaar geven op die auto zonder er in te hebben gereden of zelfs maar van dichtbij te hebben bekeken, maar ik heb beide gedaan. Als dit de toekomst moet worden, ga ik liever lopen.

Ps. Ik heb wel net een Prius besteld.
Niet mooi, wel traag, weer zo’n stomme onzuinige hybride bij normale Nederlandse rijstijl en sportief? Ik ben de paus. Weg met dit ding! Ik wil een fatsoenlijke auto!
Nog steeds lelijk, net als de civic
Zooooo he, die is goed mislukt..
Effe concentreren op plaatje 05: ben ik nu de enige die het voorwiel wat naar voor zou verplaatsen, of de neus wat inkorten?
@ GTA Torino: tja, mag niet meer he… regeltjes voor voetgangers-veilgheid. Elke moderne auto wordt zo, of moet het anders oplossen (pop-up hood Jaguar bijvoorbeeld)

Tisnieanders!
@Svenska_Aeroplan_AB: ugh helaas wel. Die voetgangersveiligheid regels verpesten vrijwel alle nieuwe auto’s. Motorkappen stoppen ergens halverwege en neusjes (vooral grille) steken weet ik veel hoeveel meter uit. Vreselijk. Écht mooie moderne auto’s zijn schaars op deze manier..
ziet er slecht uit :o
Ik kan er niets aan doen, ik vindt de muil te veel mazda-achtig
De Aziatische Scirocco. ;)
AHURA ij zult er maar eens opliggen, dan vertel je zulke dommde onzin niet neer.
@bennyb: de kans dat je precies goed wordt aangereden op een auto is klein. Sowieso aangereden worden door een auto is klein. Dat je niks of minder overhoud aan een crash met een auto is ook erg klein..
Oh nee
Moet er niet aan denken dat ze dit vol gaan hangen met plastic :s
Valt me behoorlijk tegen
Interieur is gewoon kinderlijk
Niet onaardig maar ik had er meer van verwacht.
Net niet mooi genoeg en net niet genoeg power.
Op deze foto’s al een stuk beter. De wat kleine en gedateerde velgen helpen ook niet echt trouwens

http://i692.photobucket.com/albums/vv286/mattcurlew/crz1.jpg

http://i692.photobucket.com/albums/vv286/mattcurlew/crz2.jpg
moeilijk ding ..

maar aangezien ik een zwak voor Honda heb .. slaat de wijzer in de plus ..
Mensenlief… Ik had er al niet veel van verwacht maar dit is toch echt wel teleurstellend.
Die vooroverhang mag dan goed zijn voor de lieve voetgangertjes maar wil je ze tegen 80km/u beschermen kan je er best nog 10m voorhangen, bij voorkeur met echte kuikentjesdons gevulde kussens (of is dat dan weer slecht voor het milieu?) Inkorten die handel!
Motorisch gaat Honda ook al een tijd achteruit, als ze nu gewoon eens die oude VTEC blokjes zouden updaten (directe injectie, 20j vooruitgang in productietechnieken enzovoort) dan komen we er wel, 200pk of zo uit een productie 1.6 bij een toerental waar een elektromotor draailings van wordt, moet hemels zijn!
Het dashboard heeft nog wel iets (net als in de civic). Het haalt het kind in mij naar boven, zoals in supercars (naar de 3 wijzen uit top gear) Alhoewel ik mij kan voorstellen dat het na een jaartje ook niet meer je van het is, maar dan kan je nog altijd passagiers verwonderen ;-)
Ik stoor me vooral aan de de groffe lijn van de onderbumper en de wat triest kijkende koplampen (verpest de Quattroprote ook zo). Even snel geshopt:

http://i692.photobucket.com/albums/vv286/mattcurlew/crz1s.jpg

Vreemd want juist bijna alle Honda’s (vooral Japan) kijken lekker stoer
@casper ik heb je niet veel zien posten op AB maar wat je post is niet echt van denderende kwaliteit zeg. De belangrijkste cijfers zijn gewoon bekend maar worden door jou niet genoemd: Gemiddeld verbruik is 5,0 l/100 km en uitstoot is 117 g/km. In NL dus 20% bijtelling en geen 14%. Jammer maar ze kunnen moeilijk alleen met ons landje rekening houden natuurlijk;)
die velgen, astublieft. laat die maar thuis en plak degene van de civic type r eronder + turbo en dan wil ik hem nog wel.

concept was prachtig en die is bagger
ik zeg laat maar in Japan
Het doel van een lelijke hybride is toch volgens mij dat die dan milieuvriendelijk moet zijn? Deze auto komt z’n uitstoot niet eens in aanmerking voor 14% bijtelling!
Dag milieu excuus! Blijft dus alleen over dat ‘ie lelijk is…
Mijn Honda liefde wordt met ieder model minder.
Ik heb zelf in het ver verleden ook nog een CRX gehad, heerlijke auto die zonder twijfel nog steeds 1 van mijn leukste auto’s was.
Waarom ook het hele ontwerp van de CRX verzieken?het is zonde.
Eigelijk heeft de CRX alleen wat moderne lichten nodig en een mooie bodykit en hij kan weer jaren mee.
Dat even wat veiligheid zoals we die vandaag de dag hebben en een leuk interieur, geen europeaans(saai)ouwe mannen ding, maar gewoon wat leuk moderns.
En gaan met die bak, hoe moeilijk kan het zijn?
Ik ga weer snel naar de filmpjes van de HSV-10 kijken…
Ik geloof dat honda in de jaren 90, 3 motorvarianten hadden van de CRX. 1.5, (usa) 1.6 en de 1.6 vtec. Ik hoop dat er wel nog wat pittigere motoren er aan zit te komen, net onder de 10 seconden is natuurlijk niet echt pijlsnel.
Lelijk ding. Bah. Weg ermee.
ik vind echt lelijk, vind de prius stukken mooier.
+ hem
zie filmpje aan het eind: ‘expect a hotter mugen version in 2011’.

Ok ik wacht het af!
Eerst maar eens in het echt zien!
Trouwens, met minder dan 10 seconden kun je 80% van alles auto’s in NL voorblijven hoor!
jee-oekeloeres
wanneer komt de versie met taartschep, plakplastic en blerpijp?
@dotternetta,

True true, zelfs de oude gebakjes van honda denk hierbij aan 4th gen civic. Die dingen lopen zelfs op 3 cilinders en zonder olie nog belachelijk hard en gaan gewoon niet kapot.

Er moet een gewoon een hatchback versie van komen en met een gekietelde 1.5 met standaard 120 pk zonder elektromotor, en een standaard 1.6 met 160 pk, en een 1.6 vtec met 200 pk. En dan nog een overgebleven honda s2000 motorblokje die gekieteld is naar 250.

Reken maar dat honda dan een schot in de roos heeft.
Inderdaad, zie ik het goed? Een CR-X/CR-Z zonder grote uitlaat??

Wat een lange neus en korte achterkant. soort Insight zonder kofferbak.

Die knop op het dashboard doet me denken aan de eerste Prelude (SN) van 1978 tot 1983
http://img.2dehands.be/f/normal/56298747_7-prelude-oldtimer.jpg)

Honda heeft altijd de pech dat ze hun auto’s eerst aan ouderen moeten verkopen voordat ze tweedehands betaalbaar genoeg zijn voor de jongeren die ze vervolgens volhangen met spoilers uitlaten en grote velgen.
Hopelijk heeft het onderstel maar weinig gemeen met dat van de Insight. Het Insight onderstel komt weer van de Jazz en dat heeft niets met sportiviteit te maken.
Eigenlijk is het meer de opvolger van deze auto dan van de CRX:
http://www.thegreenmotorist.com/photos/old-school-honda-insight/originalinsight6.jpg
Hopelijk kun je met de CR-Z ook 1:30 rijden. Maar dat zal vrijwel niemand boeien hier op AB. Is het gewicht al bekend btw?
wat een kut auto! die concept was zo vet en dan weten ze hem nog te verneuken!
Leg er een K20A in, en je hebt een hit
zie ik dat goed, staat daar zesbak? sinds wanneer zijn er elektromotoren die met een handbak kunnen samenwerken?
Wat een saaie bak
Overhang vóór is veel te groot… Suf ding, gemist kans.
Wat een vage, lelijke auto zeg!
20% bijtelling. En het was zo veelbelovend. De importeur moet nog maar snel een paar noodmaatregelen bedenken zodat hij nog in de 14%-categorie valt. Anders denk ik niet dat deze auto een succes zal worden. In de 20%-categorie zijn tenslotte al (in de ogen van vele Nederlanders) veel interessantere auto’s te vinden!
@Citrofiel: hoeveel betaalbare coupe’s zijn er..?
@Ahura: Een echte coupé zou ik dit niet noemen, het is gewoon weer een hatch die coupé wordt genoemd. Ik zie de Alfa Romeo Mito, Audi A3, Honda Civic, Kia Pro-C’eed, Mini en natuurlijk de VW Scirocco als ongeveer de concurrentie. Allemaal met 20% bijtelling verkrijgbaar.
@Citrofiel: een echte hatch kan ik het ook niet noemen. De MiTo, A3 en Civic zijn gewoon echte hatchbacks. Dit is toch wel even net wat anders. Alleen de Scirocco is een concurrent geloof ik
@Ahura: Met al die crossoverdingen van tegenwoordig weet je eigenlijk niet meer in welke klasse een auto valt. Ik probeerde het te bekijken als: Waar zou iemand die geïnteresseerd is in een CR-Z mogelijk nog meer naar kijken? Ik denk dat gewone hatchbacks wel in beeld komen.
Maar goed, zelfs al zou dat niet, dan gaan nog steeds veel meer mensen voor die Scirocco, NL is nu eenmaal een VW-land… :(
@Citrofiel: C4 Coupe, Civic 3d, Astra GTC, Pro_Cee’d, Mégane Coupe komen dan het meest dicht in de buurt, afgezien van die Scirocco dan. Zo jammer, zo mooi tot je aan die mollige achterkant komt en dat suffe Eos dashboard aankijkt :(
@Ahura: Klopt, maar die zijn weer niet allemaal met 20% bijtelling verkrijgbaar, en dat was mijn hoofdeis bij het selecteren. ;)
@Citrofiel: ik neem aan dat er ook nog mensen zijn die gewoon een auto kopen of zeg ik dan iets doms? :P
@Ahura: Absoluut niet ;) , de leasemarkt is tenslotte ‘slechts’ zo’n 40% van de totale nieuwe-auto-markt in Nederland. In de categorie van 20%-bijtelling-mobielen zal dat percentage echter hoger liggen, en van particuliere verkoop moet een model als dit het ook niet echt hebben. Ik denk dat hij daar wat te duur voor is, en hybrides zijn particulier een stuk minder geliefd dan op de overgestimuleerde zakelijke markt.
@ Svenska_Aeroplan_AB

Ongeveer 2 à 3 maanden geleden gelezen, dat er botstproeven gedaan zijn in Duitsland met de Toyota Prius II (voorlaatste model dus). Resultaat: Geen enkel probleem; de batterij-units bleven bijna intakt en veroorzaakten geen enkel probleem, lekten niet en vormden geen brandgevaar.
Dit lijkt helemaal niet op een crx,en ik kant weten want ik bezit een crx vtec (EE8) van ’90,mijn favoriete auto allertijden!!
die auto hier lijkt meest op hun hybrid,wat een lelijk hok is,de laatste jaren zit honda hun ontwerper toch wel aan “iets” vermoed ik,ezo lelijk autos dat da worden.
Svenska Aeroplan AB
@ 9000cse: ok thanks, zal dat eens googlen.

Wat ik me ook nog afvroeg: met zo’n enooorme overhang voor, kun je hem niet kopen als je in de gemiddelde Vinex woont! Je komt geen drempel over…
Hopelijk ook ooit nog eens een keer vol elektrisch met een motor die er toe doet.
Met elektra is een 0 – 100 in 4 sec een stuk makkelijker te realiseren. VTEC killer :D
1 ding is in ieder geval zeker hij zal niet snel stuk gaan.
Dat kan je van alle fransen auto’s niet zeggen, wat een troep.
En het is een jap dus dat is altijd goed al zien ze er soms een beetje merkwaardig uit.
Maarja dat maken ze weer goed met de nieuwe gt-r, skyline subaru impreza, supra enz…
Opzich wel een mooie auto. Maar ik vind de achterkant wat tegenvallen. Vooral de hoek in het raam is echt lelijk.
best leuk bakkie lijkt toch wel beetje op crx type 2 het model waar ik zou van hou en nog steeds bezit en nog steeds met plezier in rij vindt de crz motor toch erg tegen vallen miss me b16a1 erin swappen wordt het al een stuk leuker
ik hoop wel dat er een mugen versie komt die er wat beter uit ziet dan dit ding zulle
Ik snap de vergelijking met de Scirocco niet??? De VW Scirocco is van een veel lager kwaliteit niveau dan de Honda. De Scirocco is ook saai en wellicht beter geschikt voor de grijze muizen onder ons.

De Honda CR-Z heb ik in het eggie gezien en die moet je durven kopen…De verstokte VW-Opel rijders zal dit allemaal teveel zijn maar deze merken zijn over een paar jaar wellicht net zover betreft kwaliteit en design van deze Honda.

En nee ik heb geen Honda, zou het wel willen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).