Honda HSV-010 GT racer: specs en pics

Auteur: , 34 Reacties

We schreven al eerder over de niet te versmaden racer van Honda: de HSV-010. Of liever de Honda "Honda Sports Velocity" 010 Super GT500 2010. Zeg dat maar eens tien keer snel achter elkaar als je gedronken hebt. Honda heeft nu de specificaties vrijgegeven van deze racer, die een eerbetoon is aan de NSX. De NSX heeft namelijk een permaban gekregen bij de Super GT, omdat auto's daar achterwiel aangedreven moeten zijn met de motor voorin.

Honda heeft overigens een andere regel wel aan haar laars weten te lappen. Ze claimen namelijk dat de Super GT is gebaseerd op de FR V10, en dat deze gewoon klaar is voor productie. Ze maken hem alleen niet. Maar dat hoeft ook helemaal niet volgens de regels. Het lijkt erop dat Honda de HSV-010 aan vijf teams gaat leveren.

Engine
Engine Name: HR10EG
Cylinders and Arrangement: Liquid Cooled Longitudinal V8
V-Angle: 90 Degrees
Valve Train: Gear Driven DOHC with 2 Intake & 2 Exhaust Valves Per Cylinder
Displacement: 3,397cm3
Bore & Stroke: 93.0 x 62.5
Compression Ratio: -Withheld-
Maximum Power Output (kw / ps): 370kw / 500ps (Or Over)
Maximum Torque (Nm / kg/m): 392Nm / 40.0kg/m (Or Over)
Throttle Control: Mechanical
Fuel Supply System: Honda PGM-FI (Programmed Fuel Injection)
Lubrication: Dry Sump
Gasoline:Unleaded Premium Gas

Dimensions & Weight
Length: 4675mm
Width: 2000mm
Height: -Withheld-
Weight: 1100kg (or over)

Powertrain and Suspension:
Transmission: Constant Mesh
Shift Method: Steering Wheel Paddle Shift
Steering: Electric Power Assisted Rack & Pinion (EPS)
Tyres Front: 330/40 18”
Tyres Rear: 330/45 17”
Brakes: Ventilated Hydraulic System
Suspension: Front & Rear Double Wishbone
Stabilizer: Front & Rear Torsion Bars
Tyres Front: 330/40 18”
Tyres Rear: 330/45 17”



34 reacties

Bloedsnel dus!! :)
Zelfs nu ik nuchter ben lukt het me niet ! ;-)

Maar wat een supergeweldig geluid maakt deze auto ! Overigens ben ik bang dat het nooit zijn weg zal vinden naar betaalbare snelle automobielen…
@Megakix:
Betaalbaar zou de FR-V10(of hoe dat ding moest gaan heten) toch niet worden.
Net als de NSX eigenlijk.

Maar door het zien van deze auto krijg ik gelijk zin om een Honda te kopen, jammer dat alle straat modellen slaapverwekkend zijn.
@Merry: Honda S2000 maakt mij wel wakker hoor..
@is-Music:
Dan zal je toch een 2de handsje moeten kopen want die worden niet meer nieuw gemaakt.
geweldig hoe ze de regels omzeilen.. :)
Hop bouwen die nieuwe NSX, honda kan wel een nieuwe imagomaker gebruiken zou ik zeggen..
Of liever de Honda Honda Sports Velocity 010 Super GT500 2010.
2x Honda achter elkaar maakt het mijn ook moeilijk ;)
@Bart_V: Kan het niet helpen, heb het ook niet bedacht dat Honda haar naam ook nog eens in de typeaanduiding verwerkt ;)
@CasperH: Ik dacht dat het een foutje was :) maar ik hou het voortaan bij “Honda HSV”. Dan weet iedereen wat ik bedoel.
Nu die uitlaat nog ietsje subtieler wegwerken en een prachtige automobiel is geboren :D
Jaja!

Gasoline:Unleaded Premium Gas

tegenwoordig ook premium gas.:)
Dit is de enige Honda die ik mooi vind.. (Op de Honda Fireblade RR ABS na, maarja dat is een andere categorie ;))
Ben ik de enige die denkt: nieuwe batmobile?
500 pk (of meer)! geweldig hoe ze dat geheim houden :p reken maar dat hij meer vermogen heeft
Damn waarom maken ze dat ding niet gewoon voor de weg… volgens mij een instant hit!
Als eigenaar van een NSX, en dus fan, lijkt mij dit een super basis voor een straat afgeleide. Persoonlijk denk ik dat Honda niet in de zelfde val als Toyota (Lexus) wil vallen waar ze met de LF-A een (veel te dure) supercar hebben geintroduceerd die feitelijk voor de introductie al achterhaald was (op prestaties, maar ook door de V10 die “niet meer in deze groene tijd past”) door anderen.

Daarnaast is het nu onmogelijk om een zelfde super innovatieve sportwagen te maken als de NSX ooit was (andere sportwagenbouwers leveren tegenwoordig ook o.a. de betrouwbaarheid die in de 90er jaren volstrekt uniek was voor een sportwagen van dat kaliber) en dus is het heel moeilijk op dit moment, als fabrikant, je te profileren met iets wat de concurrent niet heeft en dat innovatieve is nu precies waar Honda altijd voor staat. En daarom zetten ze liever in op de “hybride CRX” die dicht bij introductie is.
@AlfaAlex:
Ik heb hij Honda toch wel het idee dat ze gewoon bang zijn.
Nissan zet wel gewoon de GT-R op de markt met veel succes.
Heel die V10 is mooi maar eigenlijk ook oud, volgens mij is de ontwikkeling begonnen toen de V10 nog in de F1 gebruikt werd.
Honda moet gewoon alle techniek die ze beziten in de Accord coupe zetten en een tegenhanger van de GT-R maken zonder turbo.
Eingelijk heeft Honda maar 5 echte toppers gemaakt waar niks mis mee was.
Dat is de Civic 1.6 V-Tec uit ’90 en ’92 en de CRX 1.6 V-tec uit ’90 en de NSX uit ’92 en de S2000
Maar ze hebben te lang op het zelfde systeem gevaren.
De NSX is zonder veel aanpassingen 15(of meer?) jaar in procuctie geweest.
De Civic heeft ergens in 2000(of later) dan een 2.0 blok gekregen maar eigenlijk is het op het huidige model na de zelfde auto al 20 jaar lang.
De Integra had een achtewiel aandrijving moeten hebben en wat de Integra was had de Civic coupe moeten zijn.
De prelude heb ik altijd mooi gevonden maar had net wat meer mogen zijn, iets met een AWD systeem ipv 4 wiel sturing.
En de S2000 is geweldig maar had een coupe versie moeten hebben, dan had ik er zonder meer 1 gehad.

Het is na ’94 eigenlijk allemaal te tam geworden als je ziet wat andere Japanse merken maakte.
Totoya had de MR2 en Supra twin-turbo en Nissan de Skyline, Z series en 200SX(silvia) allemaal spot on en AWD of RWD wat het allemaal net wat leuker maakt.
Ik ben ook van Honda afgestapt omdat je op een punt gewoon net wat meer wil dan een 1.6 of 1.8 met een FWD aandrijving.
Als ze een beetje ballen hebben bij Honda is dit de nieuwe S3400. Zal dus niet gebeuren vrees ik.
Wat een bruut apparaat zeg…..iets zegt me dat het idee voor een straatlegale versie nog lang niet verworpen is.
Wel heel apart dat de achterwielen kleiner zijn dan de voorwielen!
“Honda heeft overigens een andere regel wel aan haar laars weten te lappen. Ze claimen namelijk dat de Super GT is gebaseerd op de FR V10, en dat deze gewoon klaar is voor productie. Ze maken hem alleen niet. Maar dat hoeft ook helemaal niet volgens de regels.”

Dan lappen ze toch helemaal geen regel aan hun laars(laarzen)?
Blijft een brute wagen.. Nu maar hopen dat de straatversie straks nog wel blijkt te komen..
Ik ruik een nieuwe raceklasse. GT-R vs LFA vs HSV :D
Vooraan grotere wielen dan achteraan :o
ik kan niet wachten tot het allemaal doorgaat met de “nieuwe raceklasse” DTM en Japanse GT klasse
ze zijn er mee bezig in ieder geval
HON-DA H.S.V. 010 GEEETEEJ VIJF-HONDERD RA-CER…

Itadakimasu! ! !

V8 is niet echt Honda, is gewoon gebruik maken van de maximale motorisering in J-GTC 500!

Brute bak, enkel nog Autobacs livery erop en gassen maar!
Humanspectrum
Bedankt voor de specs van deze focking gruwelijke wagen! Ik had iets modernere techniek verwacht en meer pk’s, maar het geluid en de verschijning van dit sinistere apparaat maken dat weer goed, wat mij betreft.
die wil ik best wel inruilen voor mijn vriendin:P
8C_Competizione
Dit maakt wel iets in mij wakker, wat zegt dit heeft zeker wel potentie! Want wat een heerlijk geluid, wat een specs en erg fraaie raceauto om te zien. Ik bedacht mij net iets “grappigs”: Lexus is al een tijdje bezig met de LFA in de racerij(lees F1 technieken voor GT racer), Toyota stapt de F1 uit en zetten met Lexus de LFA op de markt(met “oude” F1 technieken”). Honda is ook de F1 uit, maar brengt nu pas een GT-monster op de wereld voor de racerij waar wellicht een straatversie op gebaseerd wordt(ookal zou het niet met dit blok zijn)… BMW kan nu toch niet achterblijven? En met de X6 speelde ze ook niet bepaald op safe, dus wie weet?!
Gewoon in productie brengen zo’n auto. Als er markt is voor de Nissan GT-R is hier ook markt voor.
Behoorlijk bruut apparaat als je het mij vraagt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).