Toyota Prius Custom Plus Concept

Auteur: , 113 Reacties

Even voorstellen: Dit is de Toyota Prius Custom Plus Concept. Nu denk je natuurlijk meteen dat dit het resultaat is van een of andere overijverige tuner, maar niets is minder waar. Deze creatie is door Toyota zelf gebouwd.

Speciaal voor een thuiswedstrijdje op de autoshow van Tokyo, heeft Toyota schijnbaar geblinddoekt met een winkelwagentje een rondje door het magazijn gemaakt en willekeurig een aantal onderdelen uit de schappen getrokken. Daarna waarschijnlijk nog altijd met de blinddoek op, is toen een Prius verbouwd, et voila, de Toyota Prius CPC.

Wat Toyota met de Prius Custom Plus Concept precies wil bewijzen is mij niet helemaal duidelijk (ik wacht nog op een persbericht). Velen waren het er immers al lang met mij eens dat de Prius een vrij tot zeer lelijke auto is.

Bij dit concept is rijkelijk gebruik gemaakt van carbon onderdelen. Voor een (mislukte) stoere look is de auto op 18 inch velgen (215/40) gezet. Verder werd de Prius CPC van voren 10 mm verlaagd, van achteren 15 mm en werd een high-performance remsysteem gemonteerd. Waar dat laatste goed voor is weet niemand, want ten aanzien van de aandrijving veranderde er niets. Zouden de sideskirt neer kunnen klappen, zodat ‘ie kan vliegen? Wordt dit werkelijk onze toekomst? (via: carscoop)

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept



113 reacties

wat voor paddestoelen hadden hun gebruikt…
WTF zijn die dingen op de wielen? Sla-centrifuges?
What the fuck!

Wan móngolen zeg…!
Dat Toyota van het imago ‘saai’ af wil begrijp ik, maar niet waarom ze dan gelijk naar het imago ‘gestoord’ toe willen…
Iew bah, alleen die velgen al met die geperforeerde nep remschijven..
WTF!? Creatief met karton? Yuk!
Schuif dat hok aan de kant zodat we de auto er achter kunnen bewonderen. Wie raadt wat het is, heeft gewonnen! ;)
@Klassiekerrally: Datsun 1600?
@Citrofiel: Idioot.
@Klassiekerrally: “wie raadt wat het is heeft gewonnen”

Dat is altijd met mensen die raden wat het is :D
@Klassiekerrally: mazda mx-5 (miata) eerste generatie
@RaKiM: *eerst* alle comments lezen, *dan* pas denken dat je het beter weet…

800 GT. Geen mx-5. Lijkt er niet eens op, man.
@bozewolf: relax man je doet je naam eer aan, en ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mx-5 het gezien maar die lijkt er toch wel zeker op
Echt weer een wanhopige poging om te laten zien dat een Prius ook stoer kan zijn, alleen ligt het puur aan je definitie van stoer.. En dit is niet mijn definitie.

Ik vroeg me trouwens net af wanneer we de eerste Prius in een game konden verwachten.. Blijkt dat ie al in Gran Turismo 5 zit… Waar gaat het heen met deze wereld??
@Donder:IK denk wel dat ie in gran turismo 5 zit,
In 4 zat ie namelijk ook al.
Wat wél knap is: die 18″ velgen lijken slechts 13″ groot.
@Klassiekerrally: Haha ja idd… maar das nog het minst erge aan die wielen…
@Klassiekerrally: Idd, maar dan 13 inch. Maar ben ik de enigste fan van tuning door Toyota? Behalve die Prius G-Sports dan, maar dit is ook een goede Prius Tuning door Toyota.
Jesus, das lelijk. Serieus, deze hadden ze beter niet naar buiten kunnen brengen en stiekem verbranden ergens.
Die spoiler over de achterkant is wel mooi!
Zo is hij ook niet bepaald meer geschikt voor stadsvervoer. Aangezien de aangebrachte tupperware er voor zorgt dat een drempel een onneembaar obstakel wordt.
Ziet er niet uit. Waarom nou niet eens mooie tuning hier op AB? En niet alleen maar van Japanse hybrides of Duitse hokken..
dit is dus waarom men toyota zou moeten verbieden in europa, se maken al lelijke auto’s om ze vervolgens NOG lelijker te maken. schaam je toyota schaam je. Als volkswagen nou maar snel die hybride op de markt brengt dan hebben we meteen een echte mooie hybride!
@Jipp: stel je niet aan. Dit is maar een tuningconcept. Komt toch niet. En beetje vreemd dat je een ander suf merk erbij haalt maar goed..
@Ahura: nou ahura volkswagen bouwt toch iets/veel mooiere modellen dan toyota en is echt niet suf. Ik heb gewoon een hekel aan wat ik al eerder heb gezegt tegen je aan aziatische troep. En oja ik zeg t uit ervaringen in mn omgeving!
@Jipp: Vw’s zijn behoorlijk saai en suf anders…. en Toyota maakt zeker geen troep. Prima dat het jouw voorkeur niet is, maar klets geen onzin.
@w0o0dy: in mijn ogen maakt toyota echt troep en zal niet altijd onzin zijn wooody, maar ik had het daar niet alleen over toyoto, aziatische merken in het algemeen op 2 na, het merk van de 3 wanternoten en subaru! En ga is een keer niet af op de fototjes, volkswagens zijn alles behalve suf; kijk naar de sirocco, passat cc touareg. als vw suf is zijn alle duitse merken suf!
@Jipp: Toyota is anders stukken betrouwbaarder dan VW en lopen voorop met de hybrides. Hoezo troep? Ook kwalitatief zijn ze van binnen best ok en slecht rijden doen ze ook niet. De Scirocco en Passat CC zijn uitzonderingen. De volumemodellen zijn nog altijd dodelijk saai. En Touareg kan ik echt niet spannend noemen. Simpele achterlampen en vierkante carrosserievorm
@Jipp: Je leert snel.. alle Duitse merken zijn inderdaad suf ;)
@w0o0dy: oja ik raad je ook niet aan om met een kia of hyunday of iets dergelijks een beetje aanhanger of caravan te trekken, dan kun je toch echt beter een volkswagen hebben!
@Jipp: heb je überhaupt wel eens een auto gereden..? Je klinkt als een onwetend kind van 16..
@Jipp: niet alle duitse merken zijn suf maar vw’s zijn oninteressant qua weggedrag en geloof me ik heb er genoeg gereden om dat te kunnen weten.. De golf GTi of r32 gaan nog wel de rest is zzzzzzz
@w0o0dy: Dan raad ik je aan toch binnekort weer is een keer te gaan kijken bij de dealer!

@Dimocash: zodra toyota nog geen motoren kunnen maken die zwaar genoeg zijn om een caravan fatsoenlijk te trekken en een heel cheap interieur blijft het toch echt troep!

@MRStephan: nou iig niet zo suf als; honda, kia, hyundai, suzuki toyota. volgensmij rijd de overhand van grijs nederland een van deze merken!
@Jipp:
je kan veel over toyota zeggen maar TROEP????
dat de designrichting je niet aanstaat ok, maar toyota is niet de grootste geworden omdat ze troep verkopen.
zeer degelijk spul.
veel minder storingsgevoelig dan bijv vag.
en nee ik werk niet voor toyota, reed er zelfs nog nooit in maar lees wel genoeg over auto’s om dit te kunnen weten
@Dimocash: en ze zijn de grootste geworden doordat ze goedkoop zijn, niet omdat hun kwaliteit zo goed is want ze zien er nogal goedkoop uit! En op welke storingen in het vagsystemen doel je, ik heb nog nooit ergens last van gehad!
@Jipp: als je niet weet waarover je het hebt, zeg dan gewoon niets…
Toyota is nooit bijzonder goedkoop geweest wel veel kwaliteit en redelijk compleet voor het geld. 177pk en 400nm lijkt me genoegvoor bijna alle caravans.. 3keer trekauto van het jaar sinds 2002 maar wat weet zo’n caravanclub nou?
Los van het feit dat vw’s niet mooi zijn (mijn mening) rijden ze nooit echt leuk en minder goed dan een aantal concurrenten.

Jij bent er blij mee prima maar dat maakt ze nog lang geen topmerk. Overigens zijn de meeste Toyota’s ook doodsaai…
@w0o0dy: Ik weet heus wel waar ik het over heb! 177 pk op het top model kan wel leuk zijn maar de motoren trekken gewoon niet goed bij die aziaten omdat ze van licht staal worden gemaakt! Ik denk dat VW’s door hun goede kwaliteit juist beter zijn dan hun concurenten en daarbij hoort ook een styling die alles behalve suf en saai is, ze hebben geen schreeuwende styling maar daarmee zijn ze niet saai! Ook op het rijgedrag valt niets op aan te merken, ik weet niet of je je ervaring hebt opgedaan in een polo uit 1986 of iets dergelijks….?
@Jipp: whatever je kletst maar een end weg ik ga die kletspraat niet de hele tijd weerleggen. 400Nm is genoeg en het soort staal doet er niet toe. De groeten
(passat en golf 2008 representatief genoeg voor je?)
@w0o0dy: dat valt wel mee, ik baseer dit op een voorloop auto die we hadden die toevallig een toyota avensis was, we waren blij dat we er snel vanaf waren… En die auto’s zijn zker goed genoeg voor me, maar dan moet je wel hebben gemerkt dat hij goed reed, tenzij je het niet wil merken…

als een moter te licht is dan trekt ie niet goed, dus dat staal doet er wel degelijk toe. de rede dat de volkswagen fox duurder is dan een aygo komt doordat volkswagen zwaardere motoren bouwt en dus te zwaar zijn!
@Jipp: een peugeot 307 sw is kwalitatief niet best maar daarmee heb je als bestuurder meer plezier dan met een Golf variant. Een mondeo rijdt leuker dan de Passat .. De Vw’s zijn niet slecht maar wel saai qua weggedrag, net zoals veel Toyota’s. Klinkt als hoge kogeldruk en te zwakke achterveren en niet zozeer het gewicht van de motor.
@w0o0dy: geef het maar op, Jipp heeft zijn rijbewijs nog niet en klets een end in de weg. Zijn mening zal nooit veranderen tenzij ie opeens openminded word. Meneer heeft natuurlijk elke concurrent gereden met dezelfde motor en dezelfde caravan er achter..
@Ahura: me rijbewijs heb ik al een tijdje en ik heb al genoeg mee gemaakt om dit te vinden ja.
@w0o0dy: leuk dat je met die voorbeelden juist nu komt. Ik heb namelijk zelf ook een mondeo gereden en daarna passat en ik den toch echt het tegenovergestelde! En hoe kun je een peugoet 307 gaan verkglijken met een gol variant, grappig dat je denkt dat dat leuker lijkt maar dream on!
lelijk ding
@ wouter: Ja, goed he? :)

ps: Ik hoopte eigenlijk gewoon dat iemand mij ging vertellen wat het was, want ik weet het niet. Dacht eerst aan iets Brits (TVR Griffith, Sprite Sebring), maar de tekst op de flank (‘Toyota Sports’?) zorgt er voor dat ik zwaar twijfel…
@Klassiekerrally: Hier is een foto waarop hij iets beter zichtbaar is… Ik weet het ook niet. En ik zou me er ook niet mee bezig moeten houden aangezien ik morgen een tentamen heb waarvan ik nog lang niet zeker ben of ik het ga halen. Damn you, AB/KR/AW/CF. :lol:
Citrofiel: Ik geef je gewoon een ip-ban op Klassiekerrally. Tijdelijk uiteraard. Helpt dat? ;)
Oh ja, dat helpt zeker: het is een Toyota 800 GT!
@Klassiekerrally: Ik zat al te zoeken naar een klein broertje van de 2000GT (hij zal niet voor niets op de Toyota stand staan), maar ik kon niet op de naam komen en wikipedia had hem vreemd genoeg niet in het modeloverzicht staan.
Een ban zal weinig effect sorteren. Dan moeten autoblog, autoweek, citroen-forum en nog een paar sites meedoen. En dan vind ik wel weer een andere site om studie-ontwijkend-gedrag te vertonen. ;)
@klassiekerrrally: Lijkt me een Toyo 2000GT. Vrij goed te zien op Citrofiels foto.
Doet me denken aan een bomma die zich kleed als iemand van 16 jaar…
zonde van ’t carbon
@ Esprit de Flandre: de 2000 GT is groter. Dit is echt een klein auto’tje, vergelijkbaar met de Honda S800 of Austin Healey Sprite.
@ Citrofiel: Tja, dan kan ik er ook niks aan doen, behalve je sterkte wensen! ;)
Wat een gedrocht
@klassiekerrally: Oeps, de 800GT kende ik nog niet. Zag de neus en dacht aan de 2000GT, want daar lijkt hij wel op. Maar ik ga natuurlijk niet twijfelen aan de meester der klassiekers.

Weer wat bijgeleerd vandaag.
Oh, da’s wel wat te veel eer hoor! ;)
toyota verveeld zich, nu dit en eerst hun ”sport” model. ga daar wat doen en breng die nieuwe ft-86 op de markt, stelletje @#$%^&
de eerste auto die het met afstand wint van de mulitvla: in lelijkheid…tjonge jonge wat een gedrocht
@Jipp: “als vw suf is zijn alle duitse merken suf!”

Wie zegt dat dat niet waar kan zijn dan? ;)
Nog iets meer glimmende tupperware en ik ben helemaal verkocht!
Oh ja en een V12 motor uiteraard. Bijna vergeten.
Wow, van lelijk naar nog lelijker….
Dan wordt je even uitgelachen als automerk
OMFG i think i just wet my pants, WAT EEN GEDROCHT: over smaak valt te twisten, maar dit zou verboden moeten worden! Prius tuning is niet grappig! HURTS MY EYES!
ik moet hier echt van huilen:S:S:S
jaja idd vreemd wat ze nou willen?
met dat lelijke spoilerpakket de luchtweerstand om laag gooien lijkt me nog wel ok, maar dan weer brede lichtmetalen wielen met brede banden eronder (alweer lelijk) is dan weer onhandig.

iets snel laten lijken wat dat totaal niet is, en niet voor gebouwd is, lijkt me eigenlijk meer de praktijken van sjonnie met zijn 1.4/1.6 golfje met GTI spoilers en velgen.
niet echt iets wat je achter een fabrikant zou verwachten…

aan de andere kant, als ze nou die stofzuiger elektromotor eruit gooien en de electromotor van een heftruck monteren, zodat de 0…100 sprint in 2 a 3 sec voor elkaar is, lijkt het ergens op…
OK, ik ga me NU van dit topic afmelden… Heb geen zin in een flame war.
– “Europese” kwaliteit = Deur slaat lekker solide dicht, knopjes voelen goed aan en de materialen in het interieur zien er goed uit en voelen goed aan.

– “Japanse” kwaliteit = Er gaan vrijwel geen dingen voortijdig stuk

En sommige mensen hebben hun voorkeuren……..

Over die vleugelPrius: Al die vleugels maken helpen hem nog niet van z’n eco-auto image af.
@GielMK1: dat klopt wel in relijke zin, maar de japanse kwaliteit is wel dat het goedkoper oogt en is en dat het net na de garantie kapot gaat.
-edit: caps lock terror-
De toyota 800GT was toyota’s eerste hybride (speciale uitvoering) met gastrurbine. Past op deze stand dus uitstekend naast de Prius.
dacht dat er ‘condom’ stond ipv ‘custom’ vond het wel een goede naam eigenlijk…..

of is ie gesmolten en daardoor wat uitgelopen naar beneden….

Nee, ook bij nader inzien helpt dit het imago niet, deze creatie.
Het afdakje aan de achterzijde is toch wel een grote vooruitgang. Kunnen de dieren die je red met je milieu auto ook schuilen op je parkeerplaats. Top!
Nu hebben we wel genoeg Priussen zonder luchtweerstand gezien. Bovendien ontgaat ook mij het nut van een hi-po remsysteem op een slome hybride volledig.
Ik heb echt hard moeten lachen om “maar de motoren trekken gewoon niet goed bij die aziaten omdat ze van licht staal worden gemaakt”.


Gewoon comedy capers dit. Waar haal je ’t vandaan?
@bozewolf: misschien dat hij bedoelt dat de voorwielen te weinig grip hebben bij 300kg kogeldruk ;-)

@Jipp: ik heb 140.000 kilometer gereden met een 307 sw en meer dan 12.000 met een Golf variant (naast een handvol andere auto’s uit die klasse) dus ik zou zeggen dat ik wel weet waar ik het over heb ja. De Golf 5 variant is saai, ik heb mezelf nog nooit op een grijns kunnen betrappen tijdens wat vlotter autorijden, in tegenstelling tot de 307. Met die auto kun je relaxt cruisen maar als je zin hebt kun je er prima mee gooien en smijten en zelfs overstuur behoort tot de mogelijkheden als je op nat asfalt een beetje je best doet. Oftwel een veel veelzijdiger weggedrag dan de Golf waarbij je kunt kiezen tussen gezapig een bochtje nemen of onderstuur.

Smaken kunnen verschillen, maar de meningen van autojournalisten is vrijwel unaniem… VW maakt prima allrounders, maar voor leuk weggedrag/de best sturende auto’s moet je bij andere merken kijken.

On-topic: De nieuwe Prius ziet er redelijk normaal uit. Modern, niet al te weird, maar wel strak gestroomlijnd en functioneel. Zou hier een markt voor zijn? Ik denk het niet want de meeste Prius kopers/rijders zijn geen echte autogekken. Overigens zou het wel stoer zijn als Toyota met een serieus vlotte prius zou gaan racen in een eigen merkencup. 1,8 met 192pk en dan de 82pk electromotor van de straatuitvoering er bovenop…. should shift nicely
@w0o0dy: wat je zegt richting boze wolf heeft dus wel te maken met mijn theorie dat de moter te te licht is waardoor je dus idd te weinig grip hebt! Dat zijn meningen idd, ik zou nog niet willen rijden in een 307 sw naar mijn mening ookal vind ik de achterlichten van een golf variant ook niet geslaagd! En denk je niet dat je voor leuk weggedrag ook goed uit de voeten kan met een golf gtd/gt1, polo gti, en sirocco? We kunnen namelijk niet allemaal een alfa kopen voor het leuke weggedrag of nog beter een leuke ferrari of lotus.
@Jipp: nee met het feit dat je kogeldruk te hoog is en je achterveren dat niet aankunnen, maar goed.

De 307 is bagger op een aantal vlakken, maar eht rijdt wel leuker dan een Golf variant.

Voor leuk weggedrag kun je beter kijken bij Mazda, Ford, Renault en Honda, Fiat en Alfa en bij BMW.

Een goede auto meet ik liever af aan de gewone modellen dan aan het topmodel. Een basis Focus rijdt uitstekend en de ST en RS zijn dan ook geweldig. Een basis Mazda 6 rijdt geweldig (goede mix van comfort en een beetje sportief weggedrag). Een GTI is wel leuk, maar ook het beste wat het merk er van kon maken… doe mij voor het weggedrag maar een RenaultSport (niet voor de betrouwbaarheid, niet voor de styling etc… maar qua weggedrag zijn die echt top.

Toyota’s zijn goed vergelijkbaar met VW… veel spannends zit er niet tussen. Het nadeel bij Toyota is dan ook nog dat ik ze qua styling niet sterk vind. Motorisch en qua constructie kunnen maar weinig merken er aan tippen (overigens is Mazda wat dat betreft veel beter dan iedereen denkt… zelfs al ziet het er niet altijd top uit… die auto’s zijn waanzinnig degelijk en doordacht. Het enige merk dat dat ook kan is… Lexus al moet ik eerlijk zijn en komt BMW een heel eind.
@w0o0dy: t zal wel, maar je moet niet bij bwm zijn om leuk te rijden trouwens! De renault sport zien er idd goed uit, het geluid ook maar net als bij ford moet je wel kunnen rijden en geen storing in de computer hebben.

@jesper: als je goed hebt gelezen klopt t toch aardig over de te lichte motor, want ze kunnen geen kogeldruk aan door te slappe achterveren. en nee ik ken top gear helemaal niet, wat denk je zelf, als ze over die hilux beginnen zap ik weg. Ik heb beduident wel verstan van zaken, je kunt wel geloven van wat een journalist leest maar die krijgt er wel geld voor om positief te schrijven!

Mensen koop gewoon lekkere duitse auto’s en tegenwoordig ook weer een goede italiaan stukje beter dan alle aziaten!
over 40 jaar zullen ze zekers een historie boek maken over de lelijkste auto,s ooit.en ik twijvel er niet aan dat deze op nummer 1 komt
Verdorie wat jammer dat ik bovenstaande discussie gemist heb, right up my alley.

@ Jipp:
Als Toyota troep bouwt, wie gaat de ANWB en de ADAC dan vertellen dat ze jarenlang grote fouten hebben gemaakt door altijd meerdere Toyo’s in de top 10 van betrouwbaarheid te zetten? En is een 2.0 of 2.2 diesel niet genoeg voor een caravan van 1300kg? Of een RAV4 4WD die 2 ton mag trekken? Dan laat ik de Land Cruisers nog even buiten beschouwing. Een van de meest onverwoestbare auto’s ooit. Ooit wel eens van Top Gear gehoord trouwens? Jeremy Clarkson vs. een Toyota Hilux? Wie won er denk je?

Je argumenten v.w.b. dat lichtere staal slaan trouwens helemaal nergens op, en het feit dat je alle bovengenoemde argumenten van tafel veegt met alleen je eigen mening als ‘tegenargument’ toont wel aan dat je geen enkel verstand van zaken hebt.
Een motor ontwikkeld niet meer of minder trekkracht doordat het blok zwaarder of minder zwaar is. Je wist voor geen meter waar je het over had, en grijpt vervolgens W0o0dy’s uitleg aan om je gelijk te halen, anders had je mooi voor t blok gestaan. Sterker nog, mocht het je nog niet zijn opgevallen, fabrikanten proberen juist alles lichter te maken, scheelt verbruik. En is het dan ook zo dat een Scuderia minder goed trekt dan een ‘normale’ F430 omdat-ie lichter is? Bullshit. En niet alle journalisten staan op de payroll overigens. Je kortzichtigheid kent echt geen grenzen he?

Vooral met je laatste alinea bewijs je dat je een onwetende fanboy bent, Italianen die beter zijn als Aziaten (Japanners)… Qua styling, da’s persoonlijk. Qua betrouwbaarheid? Ze zijn misschien beter dan vroeger, maar nog geen partij voor Toyota.
@Jesper: veel succes met het proberen te trekken van een caravan achter een ferrari! Ik wist wel waar ik het over had, en zal wel een manier zoeken om het later beter uit te leggen en aan te tonen dat dit gewoon klopt! Kijk naar volkswagen, die maken hun motoren juist niet lichter, ze maken ze sterker met de tsi motoren, en ja die dingen trekken als beesten! en daar kan geen avensis/rav4/kia sportage of iets dergelijks tegen op. ook niet op uiterlijk en kwaliteit.

Ik ben echt alles behalve een onwetende fanboy, ik heb namelijk ook voor sommige aziaten respect maar voor merken als toyota, honda of iets dergelijks niet. Ik denk toch echt dat een nieuwe fiat 500 best nog is een duurtest van een IQ of aygo gaat winnen.

het verwijt dat volkswagen saai is kan trouwens ook vrijwel direct worden verworpen, de gemiddelde leeftijd van een vw koper ligt toch beduidend lager dan die van een toyota koper!
@Jipp: en nou is het wel langzamerhand genoeg met die onzin…. een Passat 2.0 TDI met 170pk heeft minder vermogen EN minder koppel dan de 2.2d Avensis (177pk en 400Nm) en de 2.0d avensis heeft weliswaar minder pk’s dan de 140pk TDI passat maar vrijwel hetzelfde koppel +/-10Nm minder bij 50toeren meer….. gaat nergens over dus.

Een tsi benzine kan niet op tegen een diesel qua trekkracht…

En nog iets…. als je ECHT verstand van zaken had gehad dan zou je weten dat de kogeldruk voor aanhangers in tientallen kg wordt gemeten en niet in honderdtallen! 300kg kogeldruk is ongeveer 3X het maximum voor een Passat. Welterusten!
@w0o0dy: een huidige passat mag 75 kg kogeldruk hebben en idd, de onzin van jou en jesper is genoeg geweest, ik kom later nog wel met een voorbeeld! Mijn oordeel staat koop nooit een aziaat!

@ahura: nou mithubishi, en dan niet de evo maar ook de pajero heeft mijn respect…. en een mex-5 en 3mps hebben ook mijn respect!

@ferdinand1: goede keuze!
@Jipp: “Ik heb namelijk ook voor sommige aziaten respect maar voor merken als toyota, honda of iets dergelijks niet.”

Zoveel Japanse merken zijn er niet.. Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki en Daihatsu.. zijn dat dan de dergelijke? :S ps: wat zegt leeftijd? Niks.. mensen willen het liefst niet opvallen en lopen de meute achteraan. Ja mensen zijn saai
Ik geef gewoon toe dat ik geen verstand heb van deze discussie, maar het is erg vermakelijk om te lezen. Door een lichte motor kan je geen 300 kg kogeldruk aan… :lol:
Big huge ass FAIL Toyota! Zowel op de looks als op het hele idee!
Hey, de Toyota Prius Reventon.
Wat een discussie weer hé… Maar doe mij maar een Passat. Avensis is ook niet slecht, maar staat wel één tree lager op de ladder.

OT: wat een stofzuiger..
Passat1.8tsidsg
het is heel lullig voor jullie Jesper en W0o0dy maar Jipp heeft toch echt gelijk in zijn theorie dat de motoren te licht zijn vergeleken met een duitser in dit geval een VW. Ik heb het namelijk zelf toendertijd in een recente avensis 2001. We waren met kennisen op vakantie zij met een toen hagel nieuwe passat en exact de zelfde caravan en de belading was ook ongeveer het zelfde. De caravans stonden op een soort gravel en de voorbanden van de auto’s in het gras, de passat trok hem makkelijk weg en had voldoende grip, ik met de avensis kwam niet weg, ik had wielspin en gewoon geen grip terwijl er niets mis was met de kogeldruk of iets dergelijks. De passat was wel een tikkelte zwaarder (wel dezelfde motorinhoud) maar had geen andere dingen in de auto liggen als ik. Ook had ik het veel moeilijker om in de ardennen en ook in frankrijk nog de berg vlot op te komen, de VW trok letterlijk een gat! Vandaar ook dat ik weer ben overgestapt op een VW wat echt betere auto’s zijn dan toyota’s, wel duurder maar veel beter.

Jesper, ik wens je heel veel succes met het trekken van een caravan achter een ferrari, kun je me laten weten wanneer je 100 meter hebt afgelegd?

En w0o0dy, ga dan nu nog maar eens terug om een proefrit in een passat cc of sirocco te maken, je hebt dan echt geen bmw oid meer nodig. Een vw of audi is trouwens ook veel handiger om mee op wintersport dan een bmw met achterwielaandrijving! ik zou trouwens niet zo zeker zijn van die mazda 6 waar je het over had, die heeft nogal veel computerproblemen!

Jipp legde het niet zo handig uit maar had wel gelijk!
ZOOOO jammer, dit… was de Prius III een hele verbetering ten opzichte van de Prius II doen ze DIT bij Toyota… ziet er NIET uit… was een afzichtelijk ding.
Maarja, smaak hebben we de Japanners nog nooit op kunnen betrappen.

@w0o0dy: De VAG V12TDI uit de Q7 heeft (meen ik) 1000Nm koppel als we nu toch niet letten op de motor inhoud met betrekking tot prestaties… daar kan iedere aziaat nog een (diesel)puntje aan zuigen. De toyota 2.0 DId is dus minder sterk als de VAG 2.0 bij hetzelfde toerental… Bedankt, dan hebben we dat duidelijk! Wat betreft de TSI, de cijfers mogen verschillen, de praktijk wijst anders uit. Met -mijn- TSI zijn er weinig diesels (in dezelfde motorinhoud klasse) die ik niet bij kan houden (of voorbij steek) maar het is een totaal andere manier van berijden. De diesel zal in het begin harder werken om op gang te komen, maar is de TSI op toeren komt de diesel er niet meer aan te pas. Praktijk van ca.1000Km per week. Het is wel harder werken en meer gevoel van een motor hebben, je moet wel de juiste verzet kiezen, daar is de benzine motor gevoeliger voor. Na 6jaar ‘dieselen’ was dit voor mij redelijk wennen maar het bevalt uitermate. En dat met het gemiddelde verbruik van 1op14,3 (in een Passat) sinds begin november en 12.000 Km bevalt dit me nog meer.
Maar VW heeft, gelukkig, de verhoudingen in de versnellingsbak zo op elkaar afgesteld dat de versnellingen naadloos in het juiste (hogere koppel) gebied van de TSI motor blijven bij overschakkelen.
@TSI-tje: je mist het punt volledig! Jipp klets onzin “geen motoren met zoveel trekkracht als vw tsi ” nergens ging het over pk of koppel per liter.
Anyway gaan jjullie maar geilen op vwblog.nl of zo want het slaat echt nergens op dit geklets
@w0o0dy: Nu weten we dus wat onzin was en staat dus wel vast dat ik gelijk had meerdere malen! misschien toch eens tijd om van mening te veranderen!
@w0o0dy, JIJ maakt de vergelijking tussen een VW 2.0TDI en een Avensis 2.2DiD. Maar zoals altijd bij jou, het past niet in JOUW straatje, dus is het onzin en trekken we het in het belachelijke. Geef mij dan eens een BENZINE motor met of zonder Turbo/kompressor die de zelfde waarden brengt als de TSI’s ? Om je een voorbeeld te geven van ‘jouw favoriete’ Mazda 6 GT-M t/o een Passat 1.8TSI Highline. (gezien de opties en extra’s)
Mazda 6 GT-M: 170 PK / Passat: 1.8TSI 160Pk
Mazda 6 GT-M: 226Nm/6000tpm / Passat 250Nm/5000tpm
En daarbij is de Mazda ca.1000,= duurder in de basis, Minder zuinig met brandstof (logisch, de VW heeft een turbo) En stoot meer CO2 uit. Als je vergelijkingen gaat stellen, hou het dan wel-redelijk-gelijk. Vandaar dat ik die V12TDI erbij haalde, dát sloeg ook nergens op, net zo min als jouw verglijkingen.
Noem mij één motor de wél te vergelijken is met de TSI’s die dezelfde waarden laat zien ? Die Mazda 6 van jou komt ca. 24Nm koppel tekort ondanks zijn 600cc en 10 Pk meer als mijn 1.8TSI. Daar heb ik mee gereden voor ik mijn huidig Passat kocht. (6 GT-M) Géén slechte auto, maar echt niet op het afwerkingniveau van een VW. Jouw vergelijking is nét zo relevant als de mijne met die V12TDI. (ook helemaal niet) Maar zoals altijd, als het niet in JOUW straatje past moét je het verhaal in het belachelijke trekken.
@TSI-tje: laat w0o0dy maar, hij wil perse gelijk hebben ookal is het niet zo, dan is volgens hem de rest onzin! Hij werd nog even bijgestaan door Jesper maar die kan ook niet veel klaarspelen met een celica! je hebt iig zo te lezen een mooie wagen. voor mij komt met de nieuwe achterbank misschie de cc kans om opvolger te worden, mist het budget het toe laat. het is echt een prachtwagen.

@w0o0dy: het enige wat ik zij was dat een tsi een hele grote trekkracht heeft dan een andere motor met dezelfde inhoud en dus niet de motoren hoeft te verlichten. en tevens laten andere nu toch wel zien dat ik gelijk heb, zie passat1.8tsidsg.
@TSI-tje en Jipp: het ging erom dat Jipp beweerde dat Toyota geen auto’s had die genoeg trekkracht hebben voor een flinke caravan… dat deed VW beter…. dan gaat het niet over specifiek vermogen, dan gaat het over de beschikbare motoren… en meer koppel dan die 2,2d van de Avensis heeft VW niet voor de Passat… dus OF Jipp vergelijkt appels met peren (een turbo benzine motor tegenover een atmosferische motro) OF hij lult totaal uit z’n nek…. dus heb ik een enigzins vergelijkbare toyota Avensis met de vergelijkbare Passat vergeleken.

En nu voor de VW-fanboys even een reality check…. auto’s met een vergelijkbare benzine turbo-motor en vergelijkbaar (of meer) vermogen en vergelijkbaar koppel tov de VW 1,8 TSI
Citroen C5 1,6 THP 1598 cc maar 156pk en 240NM
Alfa 159 1750 turbo 1742cc 200pk en 320NM
MB C Blue eff. 1796cc 184pk en 250NM
Opel Insignia 1,6 turbo 1598cc 180pk en 230Nm


En in vergelijking tot de 2,0 tsi 200pk en 280NM
Renault Laguna 2,0 205GT 205pk en 300NM
Opel Insignia 2,0T 1998cc 220pk en 350NM

Welterusten hè!
w0o0dy: heb je wel eens met zo’n 1.6T van PSA of GM gereden ? over een reality-check gesproken. Downsizing neemt een hele hoop rijplezier weg. Ook daar heeft de VAG-groep de oplossing met de 1.4TSI kompressor én turbo. dat rijd (tot de 140 km/u.) wél goed namelijk. De insignia 1.6T was een zware tegenvaller. Geen vermogen onderin de toeren en veel te veel (opgefokte) Nm’s bij hogere toeren.
De enige waar ik wel vertrouwen in heb is de Alfa. Maar die 159 iseen schitterende auto, maar gewoonweg te klein t.o.v. bij voorbeeld een Passat. inderdaad man… weltruste ! ga nu eerst maar eens met die ‘kleine’ 1.6-jes rijden, dan wéét je tenminste waar je over praat.
Cijfers zeggen niet altijd iets over rijplezier.
(en waar blijven de Jappen trouwens ? het zijn allemaal Europeanen in jouw lijstje.)
Ow… en voor ik het vergeet, ik ben geen ‘boy’ meer. ik tel reeds 40 jaren. dus al helemaal géén Fan-boy. Maar heb al wel redelijk wat ervaring op het auto vlak. Heb al van alles gereden van Mercedes tot Lancia, van Alfa tot Mitsubishi, van VW tot Cadillac. En recent met heel wat verschillende auto’s, in dit sigment, proef gereden. (Mazda 6GT-M, Opel insignia 1.6T / 2.0T, Avensis 2.0, C5 1.6T/2.0,Mitsubishi Lancer 1.8, Seat Exeo 2.0TDI, 1.8TSI, 2.0TSI, Passat 1.4TSI Bluemotion, 1.8TSI, 2.0TSI, BMW320d,325d, 325i etc.etc.) ook die ‘kleine’ 1.6Turbo’s waar jij het over heb dus. zo lang ik het kan blijven betalen hoef ik er geen. de 1.8Turbo is voor mij de limiet, kleiner verpest een hoop rijplezier.
Uiteindelijk bleek alles toch een bevestiging waarom –voor mij– de Passat Sedan de beste auto was. genoeg ruimte, genoeg luxe, genoeg opties en extra’s mogelijk binnen mijn budget. Dus jij mag die andere van mij allemaal hebben. dan maar saai, dan maar (volgens sommige hier) niet betrouwbaar…. Ik heb op mijn vorige 3C 2.0TDI probleemloos dik 2 ton gezet. De rest mag je van mij hebben. Weltruste.
@TSI-Tje: heb je nou echt niet door dat jezelf voor joker zet met je geklets? Jij schreef: “TSI-tje 22 January 2010 om 16:09
Noem mij één motor de wél te vergelijken is met de TSI’s die dezelfde waarden laat zien ?”

Als je echt met die auto’s gereden hebt dan daag je iemand niet uit om er één te noemen omdat je weet dat je de deksel op je neus gaat krijgen.

Ik noem er niet zomaar één maar twee per cilinderinhoud die de VW tsi kloppen op vermogen en koppel.

Als je echt met al die auto’s gereden had dan zou je weten dat ze bestaan en iedereen die ermee gereden heeft zal je vertellen dat de Alfa 1750 turbo en de MB 1798cc 180cgi blue en de Laguna 2.0T en de Insignia 2.0T niets tekort komen ten opzichte van de TSI 1,8 en 2,0 van VW (of zelfs beter zijn).

Of een bepaalde auto wel of niet jou voorkeur heeft daar ging het niet over en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet… Daar ging de discussie niet over. Het begon allemaal met het geklets van Jipp die beweerde dat Toyota’s niet genoeg trekkracht hadden en dat kennelijk baseerde op een volstrekt onzinnige vergelijking van een atmosferische benzine-motor met een turbo benzineblok….

Iedereen die een serieuze sleuthut heeft weet dat een diesel de betere optie is… en die heeft Toyota wel, en zeker de 2,2d heeft meer trekkracht dan de TSI- of TDI-motoren die VW levert in de Golf en de Passat…. dus op basis van één minder geschikte keuze beweren dat de motoren van een bepaald merk geen trekkracht hebben is onzinnig ge***.

Dat de japanners nog geen turbo’s leveren op de benzine motoren verbaast me en ja, ten opzichte van een atmosferische benzine-motor doet zo’n tsi het idd goed als trekauto… maar doen alsof VW de enige is die dat soort blokken levert is bullshit.

@Jipp: HAHAHAHAHA ja hoor tis goed, jouw onzin is feit omdat er iemand is die ook fan is van VW tsi motoren, proest! Lang niet meer zo gelachen, thanx. Vw-fanboys blijken minstens zo erg als de top van de bmw-fanboys, weten we dat ook weer.
@w0o0dy: Je baalt gewoon omdat je zoals sommige zeggen bent uitgelult! Je zegt steeds weer iets anders en je kunt er niet tegen dat Aziaten minder zijn dan duitsers. Niet alleen een andere fan van tsi motoren stond mij bij, tenzij je niet kan lezen ga maar is kijken bij passat1.8tsidsg! daar staat toch duidelijk wat ik bedoelde en is het dus een FEIT dat het geen ONZIN is. Eerder is het onzin dat VW niet een van de beste benzine motoren maakt in alle opzichten op dit moment. en een benzine kan misschien niet zo goed trekken als een diesel, maar wat inmiddels denk ik toch wel vasstaat is dat TOYoto’s minder trekkracht hebben dan vw’s en als je me niet gelooft, ga het dan maar testen, ik heb het al gedaan. En daarbij weet ik dus ook zeker dat een toyoto 2.2d minder trekkracht heeft dan een vergelijkbare td1 motor van vw! Hieruit blijkt dus dat toyota fanboys nog erger zijn dan bmwers!
@Jipp: HAHAHAHA tuurlijk jongen…
“dus een FEIT” HAHAHA omdat één of ander figuur dat zegt? Was je het soms zelf?

“Eerder is het onzin dat VW niet een van de beste benzine motoren maakt in alle opzichten op dit moment.
Man wat kun jij zwetsen zeg, je stelt Csl in de schaduw met je onzin teksten.

En nu even over de feiten:
Laat mij maar eens een standaard VW TDI zien van minder dan 2,3 liter inhoud die tussen 2000 toeren en 3000 toeren 400Nm koppel levert… een Passat 2.0 tdi komt namelijk niet verder dan 175Nm per liter en de 2.2 d-cat 177pk heeft meer vermogen EN levert 181Nm per liter aan koppel.

Zo en nu ben ik klaar met het onderwerp en al helemaal met jou. Ga nou maar op een VW-fansite onzin verkondigen, hier weten mensen wel beter.
@Jipp: nog even dit…. als je gelezen had dan was je opgevallen dat ik Toyota’s dodelijk saai vind… dus Toyota fanboy? Laat me niet lachen.
@w0o0dy: Als jij dan lekker naar je andere aziaten gaat! ik iig niet naar een vw fansite. dat een of adnere figuur was ik echt niet zelf maar ik zie dus wel dat ik gelijk heb gehad en daar kun jij niet tegen. ik heb het netzoveel gehad met jou. Het staat voor mij nu helemaal vast. Aziaten = troep.
@w0o0dy: en volgensmij heeft geen ander merk het voor vw voor elkaar gekregen zo veel pk’s uit een klein blok te halen. De kwaliteit van de onderdelen laat ook te wensen over, een cruciaal onderdeel van een auto, een gaspedaal dat blijft hangen, dat kan echt niet! je vergelijkt telkens een 2.2 moter met een 2.0 motor, wat klopt hier niet….? En is het niet dat een Csl volledig is opgetuned, anders was het namelijk een gewone m3. Als je zoveel verstand zou hebben als je denkt te hebben zou je eerder voor een VAG model gaan dan voor een in sommige omstandigheden nuttige achterwielaandrijving bmw of een cheap aziaat gevalletje. En als je geen vag wil is er nog wel fiat voor je.
integralechubasco
@jipp
Ehhhm… de enige die zich historisch voor lul zet ben jij… de meeste vaste lezers leren van de bs die je nu aan het verkondigen bent.
@Jipp: toch nog ff…..There is a lot you don’t know….. Alfa’s nieuwe 2.0 JTDm 16v 170pk en 360NM bij 1750toeren, Saab’s 1,9TTiD 180pk en 400Nm bij 1850toeren, Renault Laguna 2.0dCi 180GT 180pk en 400Nm bij 2000 toeren, Mb 250CDI (wel 2,1 liter maar 204pk (oftewel 187pk als je het terugrekent naar de 1968cc van VW) en 500Nm (459Nm omgerekend naar 1968cc) koppel bij 1600toeren…. Mazda 6 2,2CiTD 185pk (167pk teruggerekend naar 1968cc) en 400Nm (360Nm teruggerekend naar 1968cc) BMW met 177pk en 350Nm bij 1750 toeren of 204pk en 400NM bij 2000 toeren uit 1995cc…..
Yep je zet jezelf wel heel erg duidelijk te kijk als no-know. De omschrijving die integralechubasco lijkt me aardig treffend, hahaha
dat is fijn voor je wooody, ik heb het toch zelf meegemaakt en getest maar schijnbaar moet je hier altijd alleen afgaan op cijfertjes.
Ik roep dit “ding” uit tot lelijkste “auto” ooit gebouwd! Echt erger kan toch niet?
@ w0o0dy: Wat cijfers betreft heb je gelijk, buiten kijf !
Maar, ik refereerde aan die 1.6 Turbo’s van PSA en GM waar jij het over had. Nogmaals, voor mij niets onder een geblazen 1.8 Benzine in een auto van het formaat van een C5/Insignia/Passat/Avensis/Accord. Alles kleiner met -alleen- een turbo is geen rijden. de 1.4TSI met kompressor en turbo is te doen, maar geniet ook zeker niet mijn voorkeur in een auto van dat formaat. Zoals ik je ook al zei, de Alfa 1.8 heb ik wel vertrouwen in, met de 2.0T van Renault zal het ook best goed zitten. Maar over het algemeen missen deze de spouplesse die de TSI’s wel hebben.
Ik vond de Insignia 2.0T (met 4×4 overigens) waar ik mee gereden heb zeker een stuk minder zenuwachtig dan de 1.6T variant, maar het hele pakketje van de Insignia kon mij niet overtuigen. De rijbeleving is namelijk niet uit te drukken in allleen de cijfers welke de motor weergeeft. dit heeft met veel meer zaken te maken, zoals aandrijflijn, wielophanging, besturing etc. Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Bij Alfa is dat zéker in orde, vandaar ook mijn commentaar over de 159, maar die is wel een stuk kleiner van binnen als een C5/Passat/Avensis. Datzelfde geld voor de Merc C. Iedereen is opzoek naar de beste keus binnnen die persoon zijn/haar budget. en dat moet je niet vergeten. Ik zou gráág een Alfa of één van de andere auto’s in jou lijstje rijden. Maar dan moet het hele pakket wel kloppen. Maar voor de rest moet iedereen zelf maar zien wat ze willen kopen/rijden. Dat doe ik namelijk ook. Zoals ik al zei, de testritten die ik gedaan heb recentelijk bleken slechts bewijs waarom ik al dié auto’s niet moest kopen.
spouplesse=Souplesse (typo, sorry)
Toch even naar je foto`s gekeken, dolle pret Dennis.
Van Tokyo naar Las Vegas.
Er zit toch een gedachte achter deze Toyota Prius.
Ik heb geen idee welke gedachte.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).