99.228 meer flitsboetes in 2009, wegwerkzaamheden favoriet

Auteur: , 23 Reacties

De Politie BV doet het goed, er was al een flinke omzet genoteerd over het afgelopen jaar en nu zijn ook de laatste flitscijfers bekend. Meer controles, veel meer boetes en een uitmuntende efficiency. In één geval wisten ze zelfs de helft van de voorbijrijdende auto's te pakken (Maarssen 25-september). Voor bij de borrel en om nog even lekker na te beppen is er een Google kaartje in elkaar gezet waar alle controles van het afgelopen jaar op staan.

Zie het als een kijkje in de boeken. De cijfers moeten immers wel onderbouwd worden. Het toegenomen aantal bekeuringen is naast de tomeloze inzet van de flits-BOA’s vooral te danken aan de locatie’s. Door een meer strategische plaatsing bij wegwerkzaamheden wist de Politie vooral op drukke tijdstippen grote hoeveelheden overtredingen te noteren. De A2 is hierbij verreweg het favoriete stukje baan. In 2008 werd op de snelweg tussen Maastricht en Amsterdam een kleine 240.000 keer geflitst, in 2009 is de 340.000 op de kop af gehaald, op enkel de A2!

Dit zijn natuurlijk cijfers waar iedereen heel erg blij van word. Voor 2010 wordt wederom een licht stijgende lijn verwacht, ondanks de crisis. Er wordt op dit moment gekeken naar de mogelijkheid om als een beursgenoteerd bedrijf verder te gaan. Gewoon als service naar de burger, zodat die ook weer een beetje van de boetes terug kan verdienen. Wel is het belangrijk dat het aantal wegwerkzaamheden niet afneemt, 90 blijft nog steeds de favoriet te overschrijden snelheid. Blijf het komende jaar dus gerust met 96km/u op de achterbumper van je voorganger zitten om vervolgens weer te klagen over alle controles. In de toekomst krijg je gewoon ieder jaar je dividend. Naar Drenthe verhuizen kan ook altijd nog. KLIK voor de overzichtskaart. (bron: rtl.nl)



23 reacties

Ik zie “Geen Reacties” bij het artikel staan…en misschien is dat ook wel het beste. Kan de politie zichzelf niet oppakken omdat ze zorgdragen voor een ongezond klimaat in Nederland, voor het ophitsen van burgers tegen zichzelf en het aanzetten tot ‘haat’?

En kan iemand eens aankaarten waarom de boetes altijd duizelingwekkend sneller stijgen dan ‘het inkomen van de gemiddelde loonslaaf’ ? Waarom niet een maximale verhoging die gerelateerd is aan de inflatie ?
Ik mis toch wel een hoop flitserslocaties op de google kaart.
Ik zie dat er in het noorden des lands niet zo heel veel geflitst wordt…dat is toch niet helemaal in overeenstemming met mijn ervaringen.

Betekent dat nu dat die boetes ook niet bestaan en ik ze dus kan verscheuren?
Zeeland is ook een mooie vrijstaat om te blazen!!
@BART!: Maar in Zeeland staan ze ook bijzonder veel te flitsen! Vooral de N57 is berucht om de hoeveelheid flitsers (vooral op de Brouwersdam, en net na de Haringvlietdam). Komt ook nog eens bij dat je over het algemeen niet harder dan 80 op deze wegen mag en dat het zeker in de zomer vol zit met Duitsers en sleurhutten… Nee, ik zou het niet eens proberen. Het einde van de A15 – ook wel de europaweg genaamd, die van Oostvoorne naar de havens loopt is daarentegen wel een mooi stukje asfalt ;)
Dit lijstje geeft alleen de locaties aan waar het KLPD heeft staan te flitsen. Het is echter zo dat het KLPD niet de enigen zijn die graag in de berm staan.

Alle politie-regio’s hebben ook hun eigen flitsauto’s die her en der worden ingezet.

Flitsservice heeft hier een heel mooi lijstje van (ook van de onopvallende video auto’s): http://www.flitsservice.nl/kentekens/main.htm
En binnenkort zzullen ze beweren dat de daling van het aantal doden aan de strengere controles te danken is… Terwijl de verkeersdrukte veel lager lag en de auto’s steeds veiliger worden. Lekker preken voor eigen parochie
Flitst het KLPD alleen langs de snelwegen? Provinciale wegen en autowegen zijn toch ook rijkswegen, lijkt me dat die ook wel zo af en toe bezocht worden… Overigens verklaart dat wel waarom er zo weinig wordt geflitst in Drenthe en Zeeland volgens deze kaart: ze hebben er gewoon geen (genoeg) snelwegen!
Zijn echt goed bezig in dit land!
Ik zit in Zeeland wel veilig dan.
Trieste mensen die daar in Maarssen hebben gestaan dan. Als 50%(!) van de automobilisten op een bepaalde plek te hard rijdt, IS ER DAN MISSCHIEN IETS MIS MET DE SNELHEIDSBEPERKING?

Zelfde geval bij familie van me; ze wonen in een klein klein dorpje, aan het eind van een weg die in dat dorp doodloopt. Waren de heren struikrovers zo moedig om een dagje in de bosjes langs de weg naar het dorp te gaan staan. Resultaat? Alle bewoners die er voorbij kwamen reden te hard, en mochten dokken. Maar dat is natuurlijk perfect te verantwoorden, het is voor de verkeersveiligheid, toch?
Ook het verlagen van de maximumsnelheid op de betreffende weg was natuurlijk nodig om ons te beschermen tegen onszelf; toen we nog 80 mochten ipv. 60 reden er zich elke week minstens 10 mensen dood op dat weggetje… Oh, nee.

De KLPD en alle andere flitskaboutertjes mogen mijlenver in de stront zakken. Adieu.

/ochtendhumeur
als ze nu eens nuttig gaan controleren in de bebouwde kom en dan vooral woonwijken.

daar rijden de meeste lui als gekken terwijl het daar het gevaarlijkst is(spelende kids enzo)
lijkt me een stuk beter voor de verkeersveiligheid
waarom is autoblog zo braaf en overheidsgezind? Ik wordt hier heel kriebelig van.

Gisteren van Amsterdam naar Eindhoven gereden en de 90 begon me idd de keel uit te hangen. Ik kan er begrip voor opbrengen dat er bij wegWERKzaamheden wordt geflitst, maar bij 90% + wordt niets gedaan door geen een bouwvakker. Als ik dan 120 rij vind ik dat daar geen boete voor gegeven mag worden.

De bebouwde kom mogen ze zoveel flitsen als ze willen. Al zijn er ook veel grotere wegen in steden waar je maar 50 mag wat tergend is op een vierbaans weg.

zeau ff mijn frustraties kwijt.
Best handig zo’n kaart!
Jammer dat dit geen navolging krijgt…

‘Lichte snelheidsovertreding niet bestraffen’
.
AMSTERDAM – De politie moet minder streng optreden tegen automobilisten die lichte snelheidsovertredingen begaan en de grens voor een flitsbekeuring vaker laten afhangen van omstandigheden […]
De controles rond Assen ontbreken trouwens volledig op de kaart.
:lol:
Hier in Drenthe staan 12 flitspalen langs 1 weg. Inmiddels weet ik van elke of deze wel of niet werkt…
A2 bij Maarssen is ook belachelijk om daar te flitsen. Lange tijd lag daar nog gewoon de oude driebaans weg, maar in plaats van 120, mocht je er ineens maar 90. En waarom? Omdat men aan de andere kant aan het bouwen is, notabene in de oude weilanden, 50 meter naast de weg.

En daar stonden onze vrolijke flitsvrienden, mooi zakken te vullen achter de 90 bordjes. Begrijp me niet verkeerd, ik rijd er niet te hard, en heb zodoende ook nooit een boete mogen ontvangen, maar vind het wel triest om te zien dat op een weg waar niets mee aan de hand is, belachelijke snelheidsbeperkingen moeten worden opgelegd.

Nog even en nederlands snelwegen zijn zo vertrut, dat je net zo goed enkel nog provinciale weg kan rijden….die zijn ook 80!
Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft vorig jaar vijftien procent minder snelheidscontroles gehouden. Het aantal controles nam ten opzichte van 2008 met 509 af, meldt RTL Nieuws zaterdag.

In december en november werd er door het KLPD ‘aanzienlijk’ minder gecontroleerd. Dit kwam door vacatures, ziektemeldingen en uitval door het winterse weer. Door de afname van het aantal controles zijn er ook minder hardrijders beboet. Ruim zestigduizend automobilisten kregen een boete: een daling van vier procent ten opzichte van 2008.
RTL kopt gisteren met ‘15% minder snelheidscontroles in 2009’?!

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=151956752
Die lange stukken 90 zijn gewoon bezopen. Het KLPD moet maar beter overleggen met Rijkswaterstaat waar precies de snelheid moet worden beperkt, en deze trajecten zo kort mogelijk houden i.p.v. de irritatie van iedereen op te wekken door klakkeloos kilometerslang maar te markeren. ALS ze het goed met de automobilisten voor hebben.
Het lijkt er op… een beetje maar hoor… dat Nederland SCHIJT heeft aan de snelheid! Ik denk dat de maximumsnelheden wel iets omhoog mogen hoor;) Auto’s zijn veiliger, rijlessen beter en we betalen meer en meer aan verkeersborden, strak asfalt en meer van dat. Dus waarom na al die jaren nog steeds dezelfde maximum snelheden?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).