Toyota krijgt langzaam grip op haar gaspedalen

Auteur: , 28 Reacties

Het is me wat. Ben je de ene dag nog een degelijke autoconstructeur, heb je de volgende dag opeens 4.2 miljoen auto's te repareren. Zowel diplomatiek als logistiek zorgt dat natuurlijk voor grote problemen. De imagoschade ijlt in ieder geval nog even na, met dank aan een aantal 'incentives', de technische problemen lijken langzaamaan verholpen te kunnen worden.

Nieuwe pedalen worden inmiddels naar dealers verscheept, eerst in Amerika, als het goed is ook snel in Europa. De fabrieken zijn ook weer nieuwe voorraden aan het opbouwen. Het probleem blijft de omvang. Zomaar even 4.2M pedalen bij produceren lukt niet, dus zoekt Toyota naar oplossingen om de defecte pedalen te repareren. Deze reparatie moet vervolgens goedgekeurd worden door de Amerikaanse NHTSA.

Op dit moment ligt er een plan klaar voor nieuwe afdichtingen en ringetjes. Het mechaniek zou zo beter beschermd moeten blijven. De plannen zijn echter nog niet officieel goedgekeurd, zegt Toyota zelf. Ze hebben nog geen officiële “JA” van de Amerikaanse overheid gehad. Het gaat slechts nog om details die uitgewerkt moeten worden, Toyota beloofd snel met een update te komen. Kijk ondertussen nog eens wat voor gaspedaal er op jou Toyota zit. En niet te veel door de pekel rijden met die Japanse koekblikjes.



28 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Japanse koekblikjes? Jij rijdt zeker een “premium” über auto?
@dotternetta: is inmiddels toch wel bekend? Een stalen zweedse broodtrommel…

vwb het gaspedaal… het lijkt in veel gevallen volgens mij meer op vroegtijdige slijtage van foute onderdelen dan een technisch defect aan nieuwe pedalen.
Triest!
Ook jammer om te horen dat er een heel gezin om is gekomen in hun Lexus.
@RickB: Bron? Lexus viel hier buiten dacht ik?
@MRStephan:

Helemaal luisteren, hoor je dat het een Lexus is, geen Toyota:
http://www.dumpert.nl/mediabase/810721/8b419469/toyota_accelerator_fail_911_call.html
@RickB:
En gister was er ook een oude vrouw met haar Toyato over de kop geslagen door een failure van het gaspedaal..
Wat zijn japanse koekblikjes eigenlijk
koekblikjes is wel onzin.

ik vind dergelijke auto’s wel vaak wat saai(te burgerlijk?). maar koekblikjes zijn het niet
Japanse koekblikjes zijn toyota’s :lol:
Conservenblikjes dan?

Zelf Aygo gereden, dat was de benaming van de auto binnen het bedrijf…
Hier de link naar het filmpje van hoe mevrouw over de kop geslagen is:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2010/week04/za_1930_toyota.avi_plain.xml
@ Ferdinand1, hoe kom je aan die info?
Persoonlijk geloof ik niet dat die ongelukken komen door de gaspedalen. In uitzonderlijke gevallen kan een gaspedaal langzaam terugkeren in de ruststand. Toyota neemt het tenminste serieus wat veel merken niet zouden doen. Dat is alleen maar goed. Waar praten we over? Gewoon een kleine fix en probleem weer opgelost.
4,2 miljoen?? ik hoorde op ’t nieuws dat er sprake is van wereldwijd 7 miljoen en dat PSA ook de 107 en C1 terug gaat roepen. :roll:
@ Ferdinand1

Dat was niet gister, maar al een hele tijd geleden. Deze mensen werden enkel nu pas geïnterviewd. Verder is het niet bewezen dat het door het gaspedaal kwam. Volgens de politie was de oorzaak van het ongeval onbekend en ook Toyota erkent het dat het daardoor kwam, wel is er een regeling met de Toyota-dealer getroffen over de aanschaf van een nieuwe auto. Get your facts straight.

Btw is die opmerking van “koekblikjes” weer lekker zinloos. Century’s, Vellfires, LandCruisers, Mark X’n, Premio’s, Harriers, Crowns, Alphards, Estima’s zijn ook inderdaad echte koekblikken… maar niet heus. (Of heeft meneer Alwood hier überhaupt nog nooit van gehoord?)
* Bedoelde te schrijven dat ook Toyota NIET erkent dat het daar door kwam.
Er worden geen 4.2 miljoen auto’s gerepareerd. Er zijn alleen maar 4.2 miljoen auto’s die worden nagekeken of zij dit defect ook hebben.

Wie zal zeggen wat het percentage is wat gerepareerd moet worden?
korter dan 3 meter is een japanse koekblikje. Hoe je het went of keert.

en zeker als het japans, chinees of koreans is (dus ook chevrolet)
Wat nou “imagoschade” ??
Zo een grootse , openlijke , EERLIJKE actie van TOYOTA verdiend respect .
Buiten de media , in real live dus , krijgt TOYOTA dat ook omdat ze ALTIJD hun fouten OPLOSSEN !
Ik rijd sinds een aantal jaren OPEL , fouten (die ondertussen na 2 jaar niet meer te tellen zijn , betreft nieuwe auto) worden nog niet voor de helft opgelost en gewoon weg gelachen of ontkend , dit terwijl er vele dingen overbekend zijn gewoon ..
Elk merk zijn problemen , maar TOYOTA is en blijft de beste qua qualiteit en service , Proficiat TOYOTA !!

-edit: volgende KEER even rustig AAN met die hoofdletters-
wat zijn ze betrouwbaar he?
Eerst benz en nu toyo weer. Peugnot moet ook al aan de bak….waar zijn de fanboys nu?
Ohh nee…’ze doen er tenminste iets aan’ is het he?
Ieder automerk heeft z’n problemen. De meeste worden opgelost zonder dat de consument het merkt, alleen als het echt ernstige gevolgen kan hebben volgt een dergelijk publieke terugroepactie. Of eigenlijk: alleen als het publiek wordt.

Toevallig krijgt Toyota nu veel media-aandacht, maar de lijst met recalls alleen al in 2009 is lang. Darned, zelfs de lijst van 2010 omvat al 17 (!) merken…
Overigens: de Lexus ES350 staat ook in het lijstje met gaspedaal-probleemauto’s.
Iedereen die óóit eens een probleem met een Toyota heeft gehad (en dat zijn er verbazingwekkend weinig, bij Renault waren het er 1000en geweest) komt nu met zo’n gaspedaal lulverhaaltje aanzetten omdat ze hopen dat ze dan op RTL komen… I.p.v. dat iemand gewoon het contact uit zet en de automaat in N, in het geval van mevrouw met de Corolla, was er niets aan de hand geweest.

@ Vincenzo:
Vergelijk de betrouwbaarheid en ongevallen van Toyota anders voor het gemak even met een willekeurig ander merk buiten deze gaspedaal-gate om. Een van de betrouwbaarste merken die er is. Mensen als jij grijpen gewoon iedere gelegenheid aan om iets negatiefs te kunnen zeggen zonder wat voor gronden of argumenten dan ook. Ik kots van je. :evil:
Ik sluit me bij Jesper aan
Ik vind ook dat Toyota gewoon echt respect verdient voor de manier waarop ze alles oplossing, ipv problemen in de doofpot te stoppen. Zo moeten meer bedrijven denken!
alfa mannetje
zullen ze wel moeten cantago , dat is juridisch ”noodzakelijk”.
@alle reaguurders die nog respect hebben voor de manier waarop Toyota dit oplost….Bij de meeste merken die niet op deze manier publiek gaan met een terug roep actie worden de euvle die gevonden worden in de productie, zonder te veel tam-tam verholpen bij de reguliere service beurt. Dat Toyota er zoveel heisa aan te danken heeft is JUIST omdat ze geprobeert hebben dit in de doofpot te stoppen, maar het euvel gelekt werd naar de media. Dit probleem schijnt in de US als twee jaar geleden bekend geweest te zijn bij Toyota. Waarom denken jullie anders dat de ‘grote man van Toyota’ in de US zo publiekelijk zijn excuses maakt ??? Denk nou toch zelf eens na. Dit heeft Zelfs een fabriekant als GM of Ford nog nooit gedaan.
Ze proberen gewoonweg hun gezicht te redden omdat ze niet tijdig GENOEG ingegrepen hebben. en juist DAT is de blamage welke ‘Toyota’ heet. Ze moesten hun ogen uit de kop schamen !
Of iig, was een nieuws bericht hierover en stond in dat het een Lexus was, de poster van het videotje dacht dat het een TOyota was omdat die kampen met problemen met het gaspedaal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).