Komt BMW met 2 modellen onder de 1 Serie?

Auteur: , 44 Reacties

Aangezien aartsrivaal Audi op het stunt staat om de ieniemienie A1 te introduceren zou BMW overwegen om in 2014 met maar liefst 2 nieuwe kleine modellen op de proppen te komen. Een paar steekwoorden? Voorwielaandrijving, driecilinders, hybride, elektrisch. Kijk jij er ook al naar uit?

Het is al langer bekend dat BMW als onderdeel van Project i werkt aan range kleine modellen onder de noemer Megacity. Dit moet een elektrische stadsauto worden gebaseerd op de techniek die momenteel getest wordt in de MINI E en BMW ActiveE Concept.

Daarnaast zou BMW ook een tweede kleine model op de markt willen brengen. Deze “0 Serie” zou voorzien zijn van voorwielaandrijving en het platform zou afkomstig kunnen zijn van MINI of BMW betrekt het van een andere fabrikant. Onder de motorkap zullen we motoren vinden waarvan het vermogen uiteenloopt van 90 pk tot 170 pk. Alle modellen zullen voorzien zijn van start-stop techniek en uiteraard staat er ook een hybridevariant in de planning. (via: auto-motor-und-sport.de)



44 reacties

Uitkijken, nee niet echt…
Het was te verwachten dat BMW van haar geloof zou vallen met achterwielaandrijver, want anders kun je echt niet meekomen in het micro-segment. Maar toch is het een keerpunt. Als ze de 1,3 en 5 maar lekker aandrijving op de achterwielen laten dan vind ik het allang best. En BMW moet wel de gaatjes opvullen dus dat gaat met deze modellen wel lukken
En dan beweren dat er niet wordt uitgemolken.

Wanneer krijgen we BMW rollatoren met handvaten die schuin aflopen a la 5GT?
@HDM: Cool, een BMW rollator met M pakket ;)
alwien tulner
waanzinnig model..lijkt op mijn fiat 500 babyblauw.
heel benieuwd hoe het straatbeeld er dan uit gaat zien!
alwien
Een BMW met voorwielaandrijving? Wat een onzin zeg… dat is echt slecht! Plak er dan de Mini-badge op ofzo!
Zijn inmiddels ook gek geworden
2 modellen => lees: een 3-en 5-deurs. Niets bijzonders dus.
Logisch dat BMW onder eigen naam een wagen gaat bouwen op het platform van de Mini. Voor mensen die niet met klein geassocieerd willen worden.
Kopen ze toch bij GM een platform in, doen ze met de automatische versnellingsbakken ook :D
Ik vind dat luxemerken niet lager moeten gaan dan een C-segment auto.. jammer dit..
Pfft, zelfs onze 1958 BMW 600 heeft achterwielaandrijving. En de Isetta die afgebeeld wordt ook. Is dit dan de eerste Bimmer aller-tijden met voorwielaandrijving?
ga er maar vanuit dat de nieuwe 1 serie ook voorwielaandrijving krijgt
BMW kijkt gewoon vooruit. Je kan het marketing noemen, maar imo is het inspelen op de markt van morgen als het gaat om mobiliteit. Meer gebruiksvoorwerp, minder standaard Freude am Fahren.

Ik zeg goed bezig, heren en dames van BMW.
@bozewolf: ik snap die hele downsizing van modellen niet. Je kan toch helemaal niks met zo’n iQ bv?? Van A naar B in de stad maar hebben ze daar geen fiets voor ontwikkeld? Ten tijde van de 307 was het hip om een halve ruimteauto te kopen. Die tijd is ook alweer voorbij. Ik hoop dat deze trend ook snel weg is..
Geert Schoots
De Isetta is zonder twijfel de grappigste auto ooit, ik zag een tijdje geleden in een mini expo nog een Isetta met bijpassende caravan (precies even groot als een matras).

1e regel: stunt zal wel punt moeten zijn??
Op het stunt staat of op het punt staat?
Met dit weer vervloek ik mijn achterwiel aandrijving. Ik heb al zo vaak vast gezeten in 2cm sneeuw MET winterbanden. Terwijl de Fiesta’s en de Bravo’s me voorbij zoeven!
@Raptor:
Dan kan jij niet rijden. Heb hier een Mercedes Sprinter met open laadbak. Ik denk dat er weinig auto’s zijn sie sneller slippen. Maar ook op zomerbanden kom ik nog prima door de sneeuw…..
Dan zal de 1 serie de kleinste echte BMW blijven.
Duidelijk voorbeeld van een premium merk dat zoekende is naar een nieuwe identiteit.
Dit is een oud gerucht dat nieuw leven ingeblazen wordt om de wind wat uit de zilen van de A1 te halen. En mocht dit al waar zijn, is de kans klein dat de naam BMW gebruikt gaat worden!
De 1 serie is al een plastic prulletje… Nog een serie modellen eronder? :?
in een woord: E-Setta…100% electrisch
en we noemen het de bmw -1??
die BMW Isetta is echt wel premium…
ik geloof wel in klien stadsautos met een mooi design en ruimte voor max 2 personen en een beetje bagage.. Als deze wagens dan ook nog eens 150 to 200 km kunnen rijden zonder opladen, en mee kunnen in gewoon verkeer dan zou ik mezelf zelfs zoiets durven kopen in sportversie voor tijdens de zomer.. als het in de prijsklasse van de motor valt zeker niet mis.. ben benieuwd…
Als BMW slim is noemen ze de huidige 1 serie voortaan de 2-serie, en de kleinere variant de 1 serie, ik bedoel anders krijg je een 0-serie, en die zou alleen al om de naam het imago van BMW om zeep helpen.
Ik vind dat merken best nog betaalbare auto’s mogen produceren om ook studenten zoals ik een betaalbaar alternatief voor de schijt trein te gunnen. BMW met ‘goedkopere’ auto (lees: waarschijnlijk rond de 20.000) betekend meer concurentie -> Audi’s goedkoper -> Citroëns ook goedkoper omdat Audi’s betaalbaarder zijn geworden? Wie weet, ik hoop het
@Sciurida:

Ik denk eerder dat BMW voor dit soort ‘dwergautootjes’ de oude modelnaam “Isetta” weer van stal haalt.
@RRRobert: nope…E-Setta moet het gaan worden
@RRRobert: Grappig, de Isetta, dat schattige ding van de foto, daar moest ik inderdaad aan denken. Dwergauto’s is de ‘officiële’ aanduiding. Is zelfs een club van. Ik heb er eens een artikeltje over geschreven: http://www.autogekken.nl/?p=381

@JH: mooie vondst: E-setta!
@Mavada: is helaas niet van mij ;) maar van BMW…
alleen een fiets en 3wieler kan ik me voorstellen als modellen lager dan de 1 serie…
Als ze kleine auto’s gaan maken is het spijtig genoeg voorwielaandrijving all the way… Maar aangezien BMW met de mini ook geen slechte prestatie heeft neergezet, zal het kleine autotje toch wel leuk blijven, al zal ik er nooit een kopen, al is er zeker een grote markt voor in de toekomst
Hoe gaan ze die dan noemen ? de 0.25 en 0.50 series ???
als er maar verwarmde handvaten opzitten. :mrgreen:
zie mijn nieuwe bmw 016i H klinkt ook niet echt lekker. zolang niet maar goedkoop is en heel goed rijd zal het wel verkopen. anders niet, want ik toch liever 135i op mijn bumper staan.
neeee….. .toch geen voorwiel aandrijving??? zijn ze gek geworden??
heb een leuke voor ze, maak de kleinste productie auto zelfs kleiner dan de peel p50:P
Dan kunnen binnekort alle nullen van de maastschappij met een bijpassende 0-serie gaan rondknotsen :-)
ze zijn het helemaal kwijt daar in beieren…kunnen ze dan niet een modelletje a la oude 316i maken?
ja met de 0,5 serie en de 0 serie!

Wat het ook wordt, qua concurrentie maakt het alml niet zoveel..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).