Grijp je kans! Ferrari 250 GTO te koop

Auteur: , 44 Reacties

Heb je altijd al je eigen Ferrari 250 GTO willen hebben? Dan kan je nu eindelijk je slag slaan! De Japanse eigenaar van deze bijzondere 250 GTO uit 1963 heeft besloten om zijn auto te verkopen via een zogenaamde private treaty verkoop bij RM Auctions. De verwachte opbrengst zal zo'n $16 tot $20 miljoen bedragen.

Van de Ferrari 250 GTO zijn slechts 36 exemplaren gebouwd en dit exemplaar is misschien nog wel iets specialer dan een ‘normale’ 250 GTO. Toen deze auto (met chassisnummer 4675 GT) op 23 mei 1963 de Ferrari fabriek verliet was hij gespoten in de kleur Rosso Cina en voorzien van de 250 GTO body die we allemaal kennen (3 halfronde gaten in de neus).

Echter na een crash in de Tour de France Auto (1963) besloot de toenmalige eigenaar om in december 1963 een zogenaamde Series II GTO body te laten monteren door Ferrari. Dit bodywork doet qua looks enigszins denken aan de (middenmotor) 250 Le Mans.

De huidige Japanse eigenaar (Yoshiho Matsuda) van deze 250 GTO had ooit maar liefst 4 exemplaren, de afgelopen paar jaar heeft hij er al 3 verkocht en nu moet ook dit laatste exemplaar zijn collectie verlaten.

De complete historie van deze auto kan je vinden op barchetta.cc en een prachtige serie foto’s vind je anamera.com.

En tot slot een lekkere video van deze bijzondere auto, klik!

Ferrari 250 GTO 1963 video

PS: Als de auto daadwerkelijk wordt verkocht zou dit zomaar een van de duurste Ferrari’s ooit kunnen worden.



44 reacties

Kredietcrisis komt hard aan bij Japanse zakenman..
Ik vind dat ding echt geen 16 miljoen waard, hoor. Moet jee eens bedenken wat je met 16 miljoen kan doen man. Ik weet het al: geef mij die 16 miljoen maar. ;)
Volgens mij heeft deze meneer deze auto op een veiling gekocht! Hij heeft er zo hoorde ik een aantal jaren geleden zo’n 25 miljoen dollar voor betaald! Nooit geweten dat het een auto was met een speciale body! Mooi ding!
hehe kopietje van de alfa sz
lol..
giulietta sz om duidelijk te zijn.
Ik vind het origineel toch echt een stuk mooier. De verhoudingen zijn bij deze versie net even zoek.

@ Bosnia love En ik maar denken dat hier auto-enthousiasten komen…..
Och, de 250 GTO die steevast op classic Le Mans gewoon op straat rondrijdt en die van een schat hemeltje rijke Brit is, trakteert een ieder op het geweldige geluid van de 12 cilinder.
Alsof er een bommenwerper uit de tweede wereld oorlog overvliegt.
Wie niet van de Ferrari 250 GTO houdt, heeft gewoon geen smaak !
Wat een geweldig ding!!! maar ik denk dat 16 miljoen wel een beetje overschat is, het is niet de originele body die erop zit dat die gekke japanner dat er voor over heeft betekend niet dat die dat ook waard is
Mooi, zo’n cleane neus. Heeft wel wat, misschien wel mooier dan die gaten.
nou sjonnie doe mij maar lekker een miura sv
@fubar:
Tuurlijk mag dat en het getuigt alleen van goede smaak :D
of een aston martin zagato db4
integralechubasco
dit is geen 250 gto maar een 250 gto/64…
@integralechubasco: heb je de moeite genomen om het artikel te lezen? Dit is wel degelijk een 250 GTO (uit 1963), alleen is er eind 1963 de body van een 64 opgezet.
16 miljoen voor deze wagen… Doet mij denken aan de tulpenbubbel tulpomanie, tulpenwoede, tulpengekte, bollengekte of bollenrazernij.. Je weet wel wat ik bedoel..
Dit is een Ferrari om trots op te zijn, kun je van de huidige modellenlijn niet zeggen.
integralechubasco
@bosnia_love
De waarde zegt niks over de auto, maar zegt alles over wat een ander er voor over heeft. Er zijn mensen die een 3000 euro kostende spoilerkit op een x6 een goed besteed bedrag vinden. Er zijn mensen die 10.000.000 voor een ferrari een goed besteed bedrag vinden. Enig verschil tussen de spoilerset en de ferrari is dat over 10 jaar de spoilerkit op de vuilnishoop belandt maar de ferrari 1.000.000 meer oplevert. tel uit je winst bosnia_love… :)
@integralechubasco:
Ik geloof dat deze sushi maker er een paar jaar geleden meer van 25 miljoen voor betaald heeft, dus het is nog maar afwachten of hij winst maakt ;)

Maar 16 to 20 miljoen, allejezus wat een boel centen ik hou ook van auto’s maar dat gaat me toch echt te ver.
Daar kan je ook 20 jaar lang een stoeltje in de IRL mee betalen of jaren lang in de GT3 rijden of nog meer jaar in een rally cup.
Ik geloof dat ik daar dan me geld uit zou geven, maarja ieder zijn ding.
Uiteraard bedoelde ik deze, 250 is gewoon een schaamteloze kopie
http://automodelli.eu/images/1965_AlfaRomeo_GiuliaTZ2b.jpg
oeps, blijkt andersom te zijn.
Schaal 1;18
`Mr Matsuda runs the family business of renting offices and office spaces in Tokyo `
Heeft em dus niet van zijn laatste centjes gekocht, nam de 250GTO mee naar Pabble Beach, zal ongetwijfeld ook een helicopter, zeewaardig jacht en meer van dat soort spul bezitten, naast een prive collectie die als museum te bezoeken is.
Geen armlastig iemand dus.
@Merry: Als hij er aantal jaar geleden 25miljoen voor heeft betaald waarom is het dan niet de duurste Ferrari ooit ? (http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/18/duurste-ferrari-ooit-is-een-250-testa-rossa)
@Brammer
25 miljoen yen?
Doe mij toch maar die mét gaten in de voorkant, als ik dan zoveel geld in een auto pomp wil op zijn minst een 99% origineel exemplaar en niet een schadeauto met een veredelde bodykit.
@RALM: lol, well said.
integralechubasco
@merry
In de jaren 70′ waren 2e hands 250 series ferrari’s onder de 5000 gulden geen uitzondering.
dan schrik je toch wel een hoedje als je ziet wat voor bedragen ze er nu voor vragen. Begin jaren ’80 waren dino 206/246’s ook voor een habbekrats te koop. Heeft niet zoveel met het vermeende speculatief gedrag te maken van de heer Matsuda, wat waarschijnlijk door je verzonnen is. ;)
integralechubasco
@robbie
er staat nergens in je artikel gto/64… (’64 ofwel het jaar van de makeover) officieel heet het ding gto/64. maak er geen punt van als je fout zit. ;)
Blijft tog een boel centjes.. ach aan de andere kant, je rijd belastingvrij..

zou het niet overhebben voor dit omgebouwde ding..
ja man, deze Ferrari is echt lelijk…geef mij maar een spijker hahaha…NOT.
Als er 3 stoere halfronde gaten in de neus hadden gezeten dan had ik er nog eens over nagedacht :P maar nu mag een ander hem lekker kopen. Alleen die Japanner moet gewoon op zwart zaad zitten anders ga je zo’n auto écht niet weg doen!
Meneer Matsuda heeft liever Porsches, dat is nou eenmaal zijn favoriete merk. En omdat hij het meneer Junichiro Hiramatsu (nog zo’n armlastige Japanner en mega Ferrari freak) niet gunde heeft hij destijds deze GTO gekocht. Dus zal deze misschien wel in Japan blijven.
kredietcrisis, heeft zeker geld nodig? had deze beste man wel een hele bijzondere colletie bijzondere auto’s.
Aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat natuurlijk.
Ik ben van mening dat je voor die (minimaal!) 16 miljoen zat andere leuke Ferrari’s kunt kopen.
Ik noem een 360 CS, Enzo, F40 GT, 288 GTO EVO!
Stiekem toch wel porno hoor, zo’n 250 GTO.
is dit niet gewoon een replica? hij ziet er niet als een 250 GTO uit.
Pfft die 16 miljoen mag je houden.
Doe mij de 250 GTO met originele body uit 1963 maar.
Ik ga wel in een tentje ernaast wonen ofzo
Gewoon een beetje kijken en af en toe rijden
Of misschien alleen maar in rijden
*droom*
wel de meest amerikaanste Ferrari ooit ..
@lincoln : zie er ook corvette C3 lijnen in
Dan heeft een C3 Ferrari-lijnen, aangezien die pas in ’69 verscheen.
@guust helemaal mee eens
Zonde van de oude body, vond die vele malen mooier dan die er daarna op gezet is.
Komende vanuit zuid-Frankrijk ben ik er wel eens eentje zo tegen gekomen….met 160 over de peage.
Wat een verschijning…en wat ben je dan eigenlijk een enorme held als je gewoon met je $16 tot $20 miljoen kostende Ferrari gewoon even over de snelweg aan het knallen bent.
Zeker iemand geweest die eigenaren van Burgatti Veyrons voor: arme sloeber, wilde uitmaken.

:)
Serieus te duur, hoe dan ook!
Onlangs gekocht door de Britse radio DJ Chris Evans.

http://www.evo.co.uk/news/evonews/251881/chris_evans_buys_a_250_gto.html

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).