Dit is de nieuwe Renault Megane CC

Auteur: , 81 Reacties

We hadden al een teaser van die dikke reet, nu is er officiële info van de Megane Coupe Cabriolet!

De nieuwe Megane Coupe-Cabriolet is de zesde variant van de Megane (coupe, estate, hatchback, sedan, rs). De nieuwkomer ziet er opvallend uit, mede dankzij het zwarte dak. Het neerklappen van dat grote glazen dak duurt echter wel iets langer dan bij concurrenten: 21 seconden. Maar maakt dat uit? Dit is eindelijk weer eens een mooie Renault en dan wachten we graag een paar seconden extra.

De CC komt beschikbaar met de volgende benzine-motoriseringen: een 1.6 16V (110 pk), een TCe 130 (Turbo Control efficiency) en een 2.0 16V (140 pk). Voor mensen die graag cabrio rijden met een diesel is er een dCi 110 DPF, een dCi 130 DPF en een dCi 160 DPF.

Het model staat in juni 2010 in de showroom. Filmpje!



81 reacties

Lelijke auto, maar mooi dakje!
Hoe kunnen designers en het merk Renault dit in productie nemen. Ik bedoel maar dit kan toch echt niet, het ding lijkt achteraan tegen een muur opgereden en de voorkant is karakterloos zoals elke Renault. En het ergste is dat mensen dit ding gaan kopen.
Waarom zien die CC karretjes er altijd zo lullig uit met het dak dicht? Jammer dat die kont zo lang lijkt en zo abrupt overgaat in het achterraam. Dat dat beter kan bewijst BMW met de 3-Serie Cabrio. Het ligt dus niet aan de coupé-cabrio constructie.
Verder ziet dit karretje er goed uit!
Volgens Renault zijn alle elementen die de voorganger tot een succes maakten behouden, waaronder het glazen dak. Maar de nieuwe Mégane Coupé-Cabriolet gaat nog een stap verder:
• meer comfort tijdens het open rijden doordat de voorruit verder naar voren is geplaatst. Achter de achterste hoofdsteunen fungeert een ruit als windstopper,
• een uitstekend rijgedrag dankzij een stijver chassis en een nieuw type elektrische stuurbekrachtiging,
• een uitgebreid aanbod motoren waaronder een dieselmotor met de nieuwe automatische versnellingsbak met dubbele koppeling EDC (Efficient Dual Clutch),
• een hoge kwaliteit van de afwerking.

Renault produceert de nieuwe Mégane Coupé-Cabriolet in de fabriek in het Franse Douai naast de Scénic en de Grand Scénic. Daarmee profiteert Renault van alle ervaring die is opgedaan tijdens het opstarten van de productie van het Mégane programma en de knowhow die is verkregen bij de productie van de vorige generatie Mégane Coupé-Cabriolets.
gatver wat is dit voor een apparaat
De kont vindt ik wat minder, maar verder: wat een prachtauto!
Lachwekkend ontwerp.Waarschijnlijk krijg je er een lekkend dak bij.Fransen blijf bij je leest;STOKBROOD BAKKEN
@mb man: je eerste reactie is geweldig, maar je doet dat direct teniet met je 2e reactie. De Volkswagen EOS?!? WTF!
T.o.v. de vorige versie zie je dat er nog steeds erg weinig ruimte achter is. Achterinzitten was zelfs onmogelijk. Ook is de achterkant grotendeels gelijk en is er weinig aangedaan om het beter te doen lijken. Bij de 308 CC is hier veel meer aandacht aan besteed. Ook is de Megane CC veel minder stylistisch en haalt hij het niveau kwa interieur en materiaal gebuik bij lange niet wanneer je hem vergelijkt met de 308 CC. Hierdoor voegt hij weinig toe behalve het mooie panorama dak.
DE mooiste 4 persoons cc is nog altijd de eos.Beste verhoudingen
niet echt een klassieke schoonheid maar misschien went het wel. Heb ik nou goed begrepen dat de diesel de sterkste motor is die je voor deze auto kan krijgen? Die fransen houden echt van diesel he? Weet iemand waarom?
renault, die achterkant kan echt niet! Nee, dan liever die andere franse CC, de 308CC.

@mb man: stokbrood komt oorspronkelijk uit Oostenrijk ;)
Wat een lelijke unit!! De achterkant van een Renault hoort toch spannend te zijn. Ze hebben immers met de reclame campagne van de vorige Renault Megan nog zo op in gespeeld. LE DERRIÈRE
http://www.youtube.com/watch?v=9Y4e7n2qc1M
Waar is die strategie gebleven, hebben ze die maar bij het grof vuil gezet en gedacht: Hey misschien kan het nog lelijker!!! Ik zeg ontslaan die ontwerper!
Donkervoort;weer wat geleerd
Waarschijnlijkt weegt het apparaat ook 3 ton en ben je het beste af met een Diesel. Los daarvan: waarom leveren ze de 2.0 nog? De TCE heeft maar 10 pk minder, waarschijnlijk een berg koppel meer.
De vw heeft gewoon de beste paieren voor het ontwerp.IK zou hem nooit kopen,maar hij mag er wezen
De Eos is ook gewoon de mooiste qua verhoudingen van alle CC’s volledig met hem eens.

De Megane cc en de 308 cc zijn verschrikkelijk!

Doe mij maar gewoon een softtop!

De BMW 3 serie en de Volvo c70 waren vroeger ook vele malen mooier dan tegenwoordig!(al heeft het bij de Volvo ook te maken met de afschuwelijke antenne op het achterpaneel)
Ik vind de Nissan Micra CC toch wel de best geslaagde van al die CC modellen… Klopt gewoon die auto, mooie verhoudingen met fijne motoren.
@John:Helemaal mee eens, alleen die Top Gear vond hem foeilelijk maar dat zijn ze zelf ook ha ha ha
Het lelijke eendje
De mooiste is een VW Eos! Die lijnen kloppen.
Wat een lelijke kont heeft deze, ik dacht dat lelijker dan de Focus CC niet kon, maar toch, andere merken maken soms lelijke auto’s, maar Renault slaagt er altijd in om een auto nog lelijker te maken. :(
@Het lelijke eendje: Nee hoor, de mooiste is de California ;-)
Ben ik dan de enige die hem prachtig vind, Renault onderscheid zich van de rest..
Van mij mogen ze al die CC’tjes eruit gooien, lelijke dingen met die foute verhoudingen. Ze worden er maar niet mooier op
Svenska Aeroplan AB
@ BMW: nou, bij die 3-serie CC kun je anders ook een helikopter achterop parkeren hoor!! Handig, dat dan weer wel…

En als je hem in het zilver neemt bij.v heb je ook van die fijne zwarte naden over je dak.

Nee, ik blijf erbij: CC’s zijn dikke-billen-wanabee-Cabrio’s-voor-kappers en de ECHTE Cabrio-rijder gaat voor een stoffen kap…
Svenska Aeroplan AB
Toch vind ik het knap van Renault dat ze een motorkap kunnen ontwerpen die BMW weer van ze kopiëert en toepast op de nieuwe 5-serie. :D
ach, ik kijk bij CC’s toch eerder naar het blondje achter het stuur dan naar de achterkant van de auto.
@Simpson:OF naar de achterkant van het blondje achter het stuur.
Svanska Aeroplan AB
LOL @ Simpson!
:D

Goed punt…
opzich wel een mooie auto,
maar wel een focus-cabrio-wannabe…
Hoezo “eindelijk weer eens een mooie Renault”? Ik vind persoonlijk de nieuwe Mégane Coupe vele malen mooier dan dit hok… Wederom zijn ze er niet in geslaagd om die rare dikke CC-kont te verbergen, een gemiste kans wat mij betreft.
@Svenska Aeroplan AB:
Een lange achtrkant op zich is niet zoveel mis mee, als het maar in verhouding is. Door de lange achterkant van de Megane lijkt de cabine te ver naar voren te zitten. De 3-Serie heeft dit niet, die cabrio lijkt in gesloten toestand een echte coupé. Verder ben ik het met je eens wat CC’s betreft, liever een stoffen dakje!
Hey, waar is de 2.0 TCe 180pk? Dan wordt het pas een beetje een feestje!
-edit: tips kunnen via de mail-
De EOS heeft inderdaad mooie lijnen, al vind ik die van de Astra TwinTop toch nog wel iets mooier, heeft in mijn ogen een nog vloeiender coupelijn. de BMW 3-serie cabrio heeft dit ook, maar bij deze cabrio’s kan dat ook makkelijker omdat het dak in drie delen vouwt. Dat biedt meer mogelijkheden voor compacter opbergen en dus een kortere kofferbak. Van deze Megane weet ik het allemaal nog niet. Eerst maar eens in het echt gaan bekijken.
De EOS heeft prachtige lijnen, maar die Renault is echt LELIJK! ik hoop dat Renault er toch nog iets aan gaat doen, voor hij echt word verkocht…
Na de C70 komt op gepaste afstand de Astra Twintop. Bij de rest van de CC’s is over het algemeen de verhouding zoek of is de wagen in gesloten toestand niet om aan te zien. Dat geldt helaas ook voor deze nieuwe Megane CC. Lelijk wil ik ‘m niet noemen, maar het ontwerp is verre van volmaakt. Het interieur ziet er daarentegen wel smaakvol uit.
Hmm, na de video bekeken te hebben moet ik m’n mening bijstellen: Eigenlijk vind ik hem niet eens zo verkeerd. Eerst maar eens in het echt zien.
Ik vind de vorige beter in verhouding en ook mooier.
Filmpje even bekeken, bij gebrek aan nieuwe artikelen, en op zich vind ik het er best prima uitzien. Jammer dat ze hem in het wit presenteren, de tint wit is net niet goed. Niet helder genoeg denk ik.. Had meer parelmoer kunnen hebben. In het zwart lijkt het me wel een kek ding!
Valt me alleen op dat die achterlichten heeel droevig kijken.. Balen dat ze op een Franse auto geschroefd zijn want dit lijkt precies op de achterlichten van nieuwe BMW’s. Dan heb ik het over die rode lichtlijntjes (niet om de ombouw)
die achterkant is zo lelijk, neem nog liever de oude of de twingo cc
“Na de C70 komt op gepaste afstand de Astra Twintop”
Mar daar mnaar van, na de C70 en 3 serie CC volgt de EOS en op gepaste afstand de Astra Twintop, 308Cc en dan de Megane CC en helemaal aan het eind van het verhaald de Focus CC.

De CC modellen hoef je niet te bekijken om te weten of ze mooi , weten hoeveel uit hoeveel delen het dak bestaat is genoeg. Hier geldt ouderwets: meer is beter.
Drophead coupé blijft de mooiste cabrio ooit gemaakt. OT: leuk wagentje van Renault hoor, komt het Jan Modaalmerk bij uitstek toch met wat leuks voor rond de Riviera van het Gooimeer =P
Wat me wel verbaasd na het zien van het filmpje is de hoeveelheid kofferruimte met neergeklapt dak! Dat ziet er heel niet verkeerd uit, zelfs goed benaderbaar ook! Ben nu nog benieuwd of de achterzitplaatsen een beetje fatsoenlijk zijn qua beenruimte…
Nee, dit is niks. Next!
En weer is ie lelijk.
De manier waarom de voorste raamstijlen overvloeien in het plaatwerk, vind ik niet zo geslaagd. Verf de raamstijlen zwart of doorzichtig en het lijkt als het ware op een speedster…
De body-line over de voorste wielkast rechtrekken en hij is geslaagd.
De auto ziet er niet eentonig genoeg uit om gewaardeerd te worden door het(f?)VAG-volk hier.

De verhoudingen geven het een beetje een amerikaanse hardtop look, altijd goed!
Dak open en niet naar de achterkant kijken, dan is hij perfect. Is het dak dicht of kijk je naar de achterkant is hij zo lelijk als een eend. En als je alleen al de achterkant bekijkt, wordt het je niet goed.
Wel een hele erge Lada look van achteren hoor. Dan is de 308 CC tog wel een heel stuk lekkerder.
Het lelijke eendje
@ Henk_he
dat is waar, maar ik bedoel dat de Eos de mooiste is in zijn segment.
@Het lelijke eendje: dat begrijp ik hoor, je kunt ze moeilijk vergelijken. Maar toch zouden fabrikanten iets beters kunnen verzinnen om dat klapdak te verbergen behalve dan in zo’n enorme reet, ik denk dat ze daar bij de California het beste in geslaagd zijn, hoewel dat natuurlijk wel ten koste gaat van de laadruimte (hoewel ik betwijfel of mensen met het dak open en een auto vol zooi richting de Franse Rivierra willen rijden, de airco aan lijkt me dan een prettiger oplossing, maar dit geheel terzijde.)
Neem maar gewoon de Volkswagen Eos !
…toch onbegrijpelijk dat mensen dit gaan kopen?
Ik zou deze zomer heeel erg graag met deze auto heerlijk door Frankrijk toeren hoor!
Ik vind ‘m best mooi maar ook beetje saai voor een cabriolet
@DasAuto

Wat kost een Eos en wat kost dit ding?
Hij lijkt een beetje op de Ferrari F430 Spider zien jullie wel maar daar is het saaie er wel vanaf:
http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/Megane_CC_2010/renault_megane_cc_02.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Ferrari_F430_Spider_from_2004_backleft_2008-06-05_U.jpg
ik hoop dat die ferrari link een beetje soepel werkt
@Flamingo: Eeeeeeeeeeehm… nee. Totaal niet. Helaas.
Aan de meeste reacties te zien leven we nog steeds in een hansworsten land. En die ontwerper die ze moeten ontslaan?
Mooi niet!!! En niet doen, dat is toevallig een Nederlander: Laurens van den Acker.
We blijven een Kadetten land…
mwah, ik weet het niet, iig beter dan de voorganger als je het mij vraagt, maar mooi? nee niet bepaald.
maar dat heb ik bij de concurrentie net zo goed..
Waar je zou verwachten dat de ontwikkelingen steeds verder gaan en de dakconstructies van CC’s steeds eleganter worden, bewijst Renault hier het tegengestelde. We zijn weer terug naar de basis met die massieve kont. Dat is erg jammer, waar de rest van de auto wat mij betreft wel geslaagd is.
He bah wat een lelijke kont. Die achterlampen zijn echt raar. Soort van verschrikt kijkt ie ofzo. De rest ziet er wel prima uit. Eos is idd best mooi maar zo bol getekend en met een wat brave neus. Met een anno 2010 neus zou die veel stoerder zijn
Dikke reet zeg
De Peugeot 308 CC is zelfs mooier
Tjah die achterlichten over de rand…
Mooie auto, sexy dakje, leuk speeldingetje. Maar het kontje, dat is nou weer net niks. Renault kan het maar niet goed doen. Zeker niet met de Megane CC.
En waarom geen TCe 180? :(
@BananaFlip: speeldingetje? Met een MX-5 kan je leuk spelen, met zo’n zware FWD is het vooral cruiser. Hier printscreen van de video. Ziet ie er gelijk nog lelijker uit

http://www.cabriault.com/meganecc/2010/10cc02.jpg
@Ahura: Ach, speeldingetje. Gewoon een leuke auto.
niet echt spetterend geef mij de oude maar veel beter in verhouding.
AHUM.. ford focus.. KUCH.
Duurt het bij deze megane ook 3 dagen om je koplamp te vervangen?
@amg: Leg uit!
@BananaFlip: Was een item op 5th gear, een profi wegenwacht deed er een uur over met de oude megane en een leek deed het in 50 sec. met een golf VI.
@amg: Daar waar Renault vaak goed scoort op gebruiksgemak gaat het soms dus falikant mis…
Het goede nieuws is dat ie mooier is dan het oude model. Het slechte nieuws is dat het op deze manier nog wel 3 generaties CC gaat duren voordat er een mooie auto staat. Grootste probleem is die lange kont. Optisch hebben ze dat nog een beetje weten te verdoezelen door dat zilvergrijze stukje plastic direct onder de achterruit. Slim trucje, maar niet goed genoeg. Ander trucje is door op die kolossale kont ook kolossale lichtunits te zetten. Dan zou het massieve iets minder op moeten vallen. Ook een trucje, wederom niet goed genoeg en eigenlijk best wel lelijk ook.
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet slecht. Neus is prima, kont kan beter, dak en interieur zijn echt mooi en daar zie je toch het meeste van. Zou dit liever rijden dan de slaapverwekkend duffe Eos of zo’n wangedrocht 308 of Focus. Maar ik ruil er mn auto met stoffen kap niet voor in, want dat blijft toch altijd mooier (ook mooier dan de bmw 3 ja)
het lijkt op een f430?
dan lijkt mijn tt op een lambo:D
Ik heb gereden in het vorige model… Wat een rampenbak zeg! En nog lelijk ook… En deze oogt niet echt mooier, ik wil graag weer een ritje doen, kijken of ze iets kunnen verbeteren. Op het uiterlijk zijn ze al gezakt!
Tja, ferari’s, lamborghini’s, maserati’s jaguar’s, aston martin’s, …. enzoverder … hebben ook allemaal een lang achterste en daar is er nooit kritiek over. Ik vermoed dat er hier een hele boel sukkeltjes stik jaloers zijn op deze wagen, en omdat ze het geld niet hebben om er eentje te kunnen kopen breken ze hem dan maar af. Tja …. t’is makkelijk kritiek te spuwen op wat je niet hebt of niet kunt krijgen !!
Dat de wegenwacht er een uur over doet kan ik best geloven , daar werken de mannen die ze in een garage niet willen
Ik verander een lamp op 5 min. bij een Megane , kinderspel
Ik vind het een mooie bak hoor, mijn god wat een stelletje oude wijfen zitten hier toch te zeiken. Als je hem niet mooi vind dan koop em gewoon niet maar das het probleem ik denk dat de meeste die hier zitten te zeuren over een ditje of datje zón wagen zelf niet kunnen aanschaffen en langs de kant staan te schreeuen als kleine kinderen. Ik heb hem nu 3 maanden geleden gekocht en kan je zeggen hij rijd perfect, had ik beter een BNW of Ford of Peugeot kunnen kopen ??? who knows. Mooie bak voor een héle goede prijs in dit sigment.
In het echt zijn ze veel mooier; op een foto kloppen de verhoudingen niet.
Ik zie deze wagens wel graag wat langer: Of er kunnen 2 volwassenen in, of 4, maar niet van dit soort prulzitjes in de achterbank.
Het blijft daardoor speelgoed vergeleken met Amerikaanse cabrio’s uit de sixties…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).