Audi A1 is officieel

Auteur: , 185 Reacties

Audi heeft weer een nieuwe niche, met wederom een zeer herkenbaar design. Maar het oogt gelukkig een stuk beter dan de oude A2.

Na de Audi A1 Metroproject Quattro concept en de Audi A1 Sportback concept kunnen we nu eindelijk de productieversie van de Audi A1 bekijken.

Na een maandenlange compacte premium teasercampagne, met dank aan video’s over FC Bayern, LED lampjes en een gekleurd dak, heeft Audi zojuist de eerste officiële informatie vrijgegeven. De kleinste Audi is ietsje langer dan een Mini. De A1 is 3,95 lang, 1,74 meter breed en 1,42 meter hoog. De auto is deels gebaseerd op de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza, de basisprijs is 16.000,- Euro, excl BTW en BPM.

Bij de introductie zijn er twee benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar, allemaal met een start-/stopsysteem en recuperatie (het omzetten van remenergie in elektriciteit). De basis benzinemotoren zijn de nieuwe 1,2-liter TFSI (86 pk en 160 Nm) en de 1.4 TFSI (122 pk en 200 Nm). Met de 119 gram CO2 per km uitstotende 1.2 duurt de “sprint” naar de 100 een niet-erg-premium-klinkende 12,1 seconden en haalt de A1 een topsnelheid van 179 km/u. De A1 1.4 TSI daarentegen knalt in 9,2 seconden naar de 100 (met DSG 9,1 seconden) en rijdt maximaal 200 km/u. Het verbruik van de 1.2 en de 1.4 DSG is 5,1 liter per 100 km, zelfkoppelende 1.4’s verbruiken 5,4 liter.

Rij je liever diesel dan kun je kiezen uit een 1.6 TDI met een nutteloze 90 pk (en 230 Nm) of een 1.6 TDI met 105 pk (en 250 Nm). Die verbruiken 3,8 en 3,9 liter per 100 km, 179 en 187 km/u en sprinten naar de 100 in 12,2 en 10,8 seconden. De CO2 uitstoot van de 90 pk TDI is 99 gram per km, inderdaad net niet laag genoeg voor een 14% bijtellingsplakaat in Nederland.

Halverwege of einde van dit jaar staat de A1 bij de dealer.



185 reacties

Leuk autootje!!
Ik zag het plaatje staan en ik moest lachen, geen goed teken zeker?
86 pk in Audi!?? Leven we nog in de jaren tachtig ofzo!?? (van de vorige eeuw ja!)

Kwa design: ik begrijp dat ze een coupe-vorm wilden benaderen, maar de achterstijl vind ik niet echt geslaagd. Nu gooien ze ruimte weg die je bij zo’n klein karretje eigenlijk niet kunt missen. Daar komt bij dat de klassieke hatchback met een rechte/vertikale achterkant beslist niet lelijk is imho.
@Paragon:in de jaren tachtig hadden ze de urquattro zins dien is het alleen maar minder geworden mischien als ze weer eens mee doen met deze auto in het irc ofzo begindrhet er weer meer op te lijken
Best wel een beetje triest dit. Als ik dit zo zie dan denk ik ineens dat Fiat met de 500 in dit segment wel de absolute premium is :) Volgens mij wordt dit een nog grotere misser dan de A2 ooit eens was.
woooouow kijk audi kan wel een mooie kleine auto maken. Aleen wat ze bezielde met de a2 begrijp ik nog steedds niet.
Zo dan. Die is er. Wat een ontwerpmisser. Scherpe lijnen, agressieve lijnen, en toch proberen guitig te zijn en een kek rond daklijntje te implementeren. Ik ga even mijn ogen uitspoelen. Met Cif. En hopen dat één en ander in het echt héél erg meevalt.
Ik denk dat dit een flinke concurrent gaat worden voor de Mini en de 500 mits ze met wat krachtigere motoren komen, want dit is echt niks! We zijn beter gewend van Audi..
Hopelijk komt er dus ook een A1 bommetje.
tsja, hoe zal ik dit eens voorzichtig zeggen…..
Apart?
Jammer van de non-premium antenne op het dak, de ondermaatse motorisaties en het interieur dat er een beetje cheap uitziet naar audi-normen (vooral het dashboard). Maar verder best wel oké.
overprived.
Hij is dicht bij het concept gebleven, eindelijk. Helaas zullen de meeste wel in grijs besteld worden, waardoor er van het guitige weinig meer over blijft.
Beetje karig allemaal voor een niet zo karige prijs.
En dan nu de grote vraag: Wat heb je liever, een Mini, Alfa MiTo, Fiat 500 of toch deze Audi A1 ?

Ik neig sterk naar de Audi…
@Specht: Al gaat het bij mij eerder naar de 500Abarth, volgens mij ben je in je lijst de nieuwe DS3 Citroën vergeten.
En als’k daar verder op in ga: de DS3 ziet er stukken beter/fijner/vernieuwender dan dit (finale) brave boodschappenmandje..

Jammer dat een Audi overigens met hun laatste modellen A8 en nu A1 zich als de saaiste der “premium”duitsers plaatst. Zet de nieuwe lijnen van Mercedes naast de laatste releases van Audi, en dan weet je het wel.
Premium of niet, de polo is mooier
audi wordt saai, hééél saai …

CCX
Leuk karretje, maar hadden nooit die Metroproject koplampen weg moeten doen… Nu is het zo’n geval van ‘ik-wil-heel-graag-volwassen-zijn’.
Een omgebouwde Polo, of, nog erger, Ibiza. Lease-slet.
Autootje op de foto’s is voorzien van precies 54 opties, waardoor hij is verdubbeld in prijs :)
Dan hadden ze eens een wat originele voorbumper gemaakt
(die trouwens zeker ook herkenbaar is als audi),
plakken ze er die op van de a3/4/5/6/8 !
Zoals ik al zei: audi wordt saai, hééél saai …

CCX
wow die achterkant is wel echt te lelijk. De voorkant is stoer, maar kijkt idd erg boos. De C-stijlen in aluminium kleur zijn gejat van de mini. De bekerhouders achterin zijn ronduit K*t. Want je wilt natuurlijk al je vrienden in je nieuwe auto’tje proppen als je jong bent en niet maar drie. Bovendien hebben je vrienden nog lang niet allemaal auto’s als ze 25-30 zijn.

Nee dit wordt m niet denk ik.
Vindt hem een beetje van schuinachter op een C3 Pluriel lijken en dat is niet positief bedoeld. Van voren is hij wel geslaagd.

Wat ik nou niet begrijp is waarom ze er een 1.2 TFSI inleggen met 86 PK terwijl er binnen het concern bij Skoda en Volkswagen een 1.2 TSI te halen valt met 105PK en 175NM. Voor hun gemak waarom lepelen ze die erin.
De neus van de concept was door de grille, bumper en motorkap veel geslaagder. De rest vind ik best leuk. Maar toch doet het me allemaal niet zo heel veel. Op deze impressie zou het een stuk stoerder zijn allemaal

http://www.cartype.com/pics/4130/full/audi_a1_sm.jpg
@Ahura: die concept was wel mooi….
@L-Fred: tja die blauwe is geen concept maar een impressie. Niet door Audi getekend. Dus ik snap je eerste reactie niet
ok ik stel mn meing bij. Het is een leuk auto’tje dat een mooie voorkant heeft en een sportback achterkant verdiend (liefst binnen een jaar). Met de kwaliteit zal het goed zitten, maar hij zal ook heel duur zijn waarschijnlijk.
Binnen kant is wel oké..buitenkant daarin tegen niet echt mijn smaak..

offtopic;
Zo zo allemaal late reacties…Morgen hoeft er niet gewerkt te worden? :-)
Zelf in het begin van de avond in slaap gevallen op de bank.. ;-)
Hey, deze audi station mist een deel!?
Hmm, de nieuwe Polo oogt wel een heel stuk beter.
wanneer gaat audi inzien dat ze met hun design de kracht hebben om de autowereld te revolutioneren!?
de klant bepaalt vanaf nu zelf de lengte van de auto per centimeter en voor de neus en achterlichten hebben ze telkens twee keuzes, het vroegere SUV/break-like of berline.

de prijs gaat kwadratisch omhoog met de lengte natuurlijk.
ik vind de achterkant, om het met jeremy clarkson zijn woorden te zeggen, pig ugly. En het doet me inderdaad denkekn aan een klein varkentje. Geef mij dan toch maar een mito of polo
Een kleine beurt bij een Veyron kost 16.000 euro.
Dus een compleet nieuwe auto voor dat bedrag is best goedkoop.
Auto zelf is op zich niet lelijk zo op het eerste oog.
Stuk minder saai dan de andere audi’s
Bobby_Orlando
@GOD: als je de onderhoudsprijs van een veyron als standaard gaat nemen dan lijdt je aan acute normvervaging. De autoblog ziekte bij uitstek.
Bobby_Orlando
’t is duur, ’t is audi, ’t zal een dus succes worden
Duss..

/fail?

Een Mini zal beter rijden, beter in elkaar zitten, betrouwbaarder zijn. Maar dat is het punt niet. De MINI is vooral mooi.

Wat is dit voor misbaksel? Had dan gewoon een Polo gerebadged.
Leuke auto! Heeft zo in het rood zeker veel weg van de Polo, deze premium Polo.
lelijk
Leuk karretje, maar ik vind de A2 praktischer en innovatiever.
doe mij deze maar: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Alfa_Romeo/MiTo_for_Maserati/AlfaRomeoMiToForMaserati01.JPG
tenminste wél een mooi interieur, en 170pk multiair…
Lelijke auto maar zal goed verkopen. Nederland is Audi geil kijk maar op de gemiddelde parkeerplaats. Ik zie overigens steeds meer gelijkenis met Seat. Dat is niet iets om trots op te zijn als je Audi koopt want je betaald flink meer terwijl je eigelijk het zelfde als een Seat of Volkswagen krijgt.
Zeer leuke sportieve hatchback! Erg gaaf, zeker als er misschien ook nog een S1 komt, blij dat die zo goedkoop is anders rijdt iedere tokkiejokkie er straks in.. Prijs/kwaliteit verhouding bij Audi is altijd goed, ben echt benieuwd hoe die rijdt, het gamma is wéér uitgebreid met een mooi segment.. Hoop stiekem dat Mercedes ooit nog is met zoiets komt maar dat zal wel niet..
@mezelf: “blij dat die niet zo goedkoop is” bedoel ik natuurlijk..
“de auto iis deels..”

is?
@bt: Mierenneuker…
Moet je daar nu nog serieus een vraagteken bij zetten, omdat je niet zeker weet of men echt wel het woordje ‘is’ bedoeld ipv ‘iss’.
Iedereen heeft het gelezen, en niemand boeit het iets, en dan moet er toch altijd weer één zijn die zo’n kansloze opmerking moet maken.

ontopic over de auto.
Ik vind m verschrikkelijk lelijk.
Beetje 13 in een dozijn ala Seat/Volkswagen
Wat dat betreft is er nu wel één lijn te zien in die groep daar, allemaal lekker onderdelen en ontwerpen van elkaar gebruiken, alles om de centen!! Jammer Audi.. heel jammer
ik vind dit nog een geslaagd autootje…
Mooi interieur, maar opties zoals lederen interieur enzo zal ook de prijs ferm doen oplopen…..
Niet echt ‘mijn ding’…….

Zie het kenteken…
Vaag-*kenteken* betekend toch kut?
Zou het een vagina-auto zijn? (oftewel een kutauto?)
kan best wel eens een leuke anti-bijtelling auto worden. je kunt hem ongetwijfeld een stuk luxer aankleden dan de polo blue motion en met een beetje mazzel komt er toch een 14% bijtelling versie. Minder grote overstap van een A4/3 serie naar een audi A1 dan naar een polo blue motion.
ik vind hem wel wat hebben, word denk ik wel gekozen boven een 500 die je overal ziet rijden.

mooi dingetje.
Dit is precies een gekrompen Q5… Vooral de achterkant toont treffende gelijkenissen. Nu, het is niet toevallig dat zowat alle Audi’s erg op elkaar lijken. Dit is geen gebrek aan inspiratie, maar gebrek aan durf. Zij zullen uiteraard van mening zijn dat een huisstijl slechts in detail mag veranderen. Archetype van berekend zaken doen, met kunstmatige emotie.
@Timmie: bij welk merk is dit niet het geval, bij ieder merk lijken de auto’s op elkaar, kijk naar bmw, opel, volvo.
Die A2… jammer dat die zo ondergewaardeerd is; innovatief en een uitdagend uiterlijk
@BJ: dat uiterlijk van de a2 was niet eens zo heel slecht, de aflopende daklijn word nu bij toyota gebruikt in de prius…

Ik had niets tegen een a2, mooie leuke autotjes.
Kom, kom we wisten toch al voor 99% hoe deze auto eruit zou komen te zien, en dan van die rare reacties?? Keuze is dat segment is nu makkelijk: Audi!
heej kijk na de golf van audi ook een polo van audi… en waarom die zilveren buigels?
@paulusrx7: hij is kleiner als een polo, groter dan een fox!
en natuurlijk weer veel te duur voor wat het is…
integralechubasco
als dit de toekomst is van de autoindustrie… dan koop ik definitief geen nieuwe auto meer… waar is in godsnaam de inspiratie gebleven om iets NIEUWS te maken dat er nog een beetje persoonlijk uitziet. dit is toch gewoon een kleine a4/a5/a8/q5/q7/sportback?

Waarom vinden mensen dit wel mooi en een kia pro’ceed niet?
@integralechubasco: Dit is de toekomst van de autoindustrie. Auto`s zoals jij nu hebt worden nooit meer gemaakt. Veiligheidseisen maar ook de wens om bij zoveel mogelijk mensen in de smaak te vallen bepalen het design en karakter. Een auto wordt nu zakelijk benadert. Voor midden 1990 werden ( zeker bij Alfa en Lancia )de auto`s meer door liefhebbers gevormd. Dit is de rede dat ik moderne auto`s niet meer kan waarderen.
te duur, kansloos zou ik zeggen
Designprijzen gaat dit ding ongetwijfeld niet winnen.


Voor de rest wil ik mijn mening niet uiten, zal toch weer verkopen omdat het 4 ringen heeft, en vele mensen smaakloze mobiliteit niet erg vinden.
Dan hebben ze het bij Citroen veel beter begrepen met de DS3. Wat een saaie auto is dit geworden zeg!!
Eerste reactie: wennen. Doe mij maar een huidige 1-Serie (of is dat een geheel andere categorie?).
hoe kan je nou oordelen als je de auto niet eens in echt gezien hebt dit is maar een foto
tziet eruit zoals alle andere Audi, de inspiratie was op ofzo? gelukkig wel de moeite gedaan er een iets ander interieur in te steken

Voor dat geld zou ik liever een Mini Cooper of BMW A kopen
@JMK
Ik denk dat de a1 net onder de bmw 1 reeks staat. tenzij ik me vergis. Ik ben wel verbaasd dat er geen hybride is vanaf dag 1.. met die kleine stadautotjes had dat mss mer zin gehad.
Gelukkig is er toch weer volop VAG nieuws voorhanden na al dat Lancia geweld de afgelopen dagen…. ;-)
VW Polo +
kben benieuwd hoe hij er in 5 deurs uit gaat zien
leuk ding!
en hij wijkt niet eens zoveel af van de conceptcar!
xD
@jmk: als je bereid bent 10.000€ extra te betalen, ik vind hem op een Citroën lijken. Hoe krijgen ze het voor elkaar om geen 14% bijtelling te regelen als ze een grasmaaier moror gebruiken. Lelijk hok, maar de RS1 (als Audi daar lef voor heeft) lijkt me dan weer wel heel interessant. Maar redelijke afgang dit hoor, ik snap ook niet waarom iemand deze zou verkiezen boven een Mini
1 serie is een A3 concurrent en ook al kan ik me spannendere auto’s qua design bedenken dan Audi’s, kan ik me amper voorstellen dat je het design van een 1 serie meer zou kunnen waarderen, maar goed het is al vaker aangegeven dat er idd mensen ijn die de 1 serie daadwerkelijk mooi vinden.

Ontopic – laten we maar eens afwachten hoe de sportievere modellen uit gaan zien, daar gaat persoonlijk mijn interesse naartoe, de afbeeldingen en motorisatie die in het artikel genoemd worden is de concurrentie voor een Mini One / Cooper. Die auto’s kan ik toch minder op prijs stellen dan een Cooper S. Meestal zijn de looks toch een stuk beter op de sportievere varianten. Qua prijs zal het toch wel bij elkaar liggen A1 – Mini.

Het modelletje is in ieder geval niet verkeerd, echter zoals reeds genoemd behouden, kenmerkend voor Audi.
alfa mannetje
Wel mooi , niet mooi : ken enkele Audi rijders , dat interessert ze geen reet . Ze lullen alleen maar over de opties von Ihr AUDI.
alfa mannetje
inhoudelijk praten we vooraal over vrouwen , daar is minder kennis voor nodig. Lul (.) maar wat….
waarom zit iedereen te vergelijken met de FIAT 500? Totaal andere klasse fanboys, en dat succes gaan jullie niet krijgen met dit misbaksel.

Mito en Mini zijn mooier, maar ja dat is niet moeilijk met dit uiterlijk. Zal weer meesterlijk lachen zijn bij het stoplicht…beetje stoer zitten in je overpriced vag haha.
1e gedachte : Jeetje wat lijkt ie op de seat ibiza…slechts een ander neusje….schaamteloze kopieer actie van Audi.
Toch wel een leuke wagen, maar dan zonder die pruttel bezinemotoren, dat moet een beetje dikker Audi….
Schattig…
Maar wie wil er nou een schattige Audi?
Stuk minder mooi als het concept, vind vooral schuin van achter zelfs dat de auto mislukt heb.. Ben benieuwd hoe ’t eruit ziet in ’t echt, maar ben bang dat het niet veel beter is dan een a2.. Snap overigens ook nog steeds niet waarom iedereen die altidj zo afkat, vind dat bij lange na niet de lelijkste auto op ’t wegennet, en anders klaagt iedereen atlidj over de eenheidsworst bij Audi…
16K voor een Ibiza met een ander logo?
Ook niks aan het onderstel gedaan natuurlijk, zo van… het verkoopt toch wel.
Die achterkant, hahaha, het lijkt een beetje op een boos kindje dat zijn zin niet krijgt. What were they thinking daar bij audi? We maken ‘m van voren zoals elke audi, maar van achteren proberen we ‘m net zo guitig te krijgen als een 500 of mini. Epic failure.
Zal wel aan mij liggen maar ik vind dit een gebakje. De A2 vond ik fraaier.
Te klein
Te weinig vermogen
En veels te duur
@Bert 16k vanaf en dan nog ex bpm en BTW
Die auto is toch gewoon LELIJK?? Of klopt er hier iets niet?
Het concept (die blauwe boven) is echt wel mooi maar dit slaat op alles. Jammer wnat Audi maakt mooie modellen op dit moment!
bah
We wachten op de S1 5 cilinder…
jammer dit idd
de achterlampen doen mij direct denken aan een GTI (als je een beetje door je wimpers kijkt) ik denk dat je snachts het verschil amper ziet.
de zilveren daklijk vind ik lelijk.. doet me denken aan lancia en lancia vind ik ook lelijk.
de voorkant vind ik heel bruut.
hij is veeeel te duur.
geen 14% bijtelling (N)

gek dat Mercedes zowel met de A als B klasse wel goed speelt op de markt.
Slecht dit.. waarom komen er zoveel modellen op de markt? Net als de A en B klasse die hadden geen Mercedes logo moeten krijgen. Over de 1 serie twijfel ik ook soms ook al is het leuke auto.
Dus de 1.2 TSFI (86PK) zonder opties gaat 16.000 euro kosten ex belastingen? Lijkt me nogal duur. Als je dan toch trouw wil blijven aan VAG, en dit onderstel, dan zal ik toch eerder voor een Ibiza FR/Cupra of een Polo GTI gaan kijken. Hij ziet er opzich wel leuk uit, alleen die dakstijlen moeten gewoon in carrosserie kleur.
Ze gooien wel heel veel ruimte weg, 10 cm langer dan een A2, (die ik er trouwens nog steeds bij de tijd uit vind zien)en nauwelijks achterbankruimte.
Wat mij betreft zouden ze wat beter de a2 kunnen introduceren en die weer zijn oude USP’s geven (licht, <900 kilo) en daarmee op zuinig en sportief richten. dit is niet zuiniger dan de gemiddelde polo, en die is goedkoper..
“Audi heeft weer een nieuwe niche”
Sinds wanneer is elk model wat Audi uitbrengt, een niche product?
En Mini valt toch ook in dit segment, dus weg niche?
De daklijn is inderdaad raar… En de motoriseringen zijn niet echt je van het…

Ik zou best een wat kleinere auto willen rijden, maar dan moet die wel ook lekker wat vermogen hebben en van binnen luxe zijn en ook zo rijden (voor zover mogelijk met korte wielbasis).

Probleem van de huidige te verkrijgen auto’s is dat het interieur bij kleine auto’s altijd uitgekleed is… dus word je weer gedwongen een grotere auto te nemen.

Voorbeeld is de Audi A3… het interieur van de (nieuwe!) A4 en vooral A6 is echt een wereld van verschil. Waarom kan dat nou niet ook in de A3, zodat je een beetje gevoel van luxe hebt? … Begint nu langzaam wel te komen, maar duurt/duurde nog steeds veel te lang!

En die 14% moet toch niet zo heel moeilijk te bereiken zijn? Kom op… :/
wat een sneue achterkant… en hoera, met een premium achterklep waar de achterlichten helemaal meegaan met het openen. Zeker voor de Q7 wannahaves..
Ik vind hem niet mooi, elke auto merk gaat van alles bouwen van ene soort Peel P50 tot een Hummer, gek zijn ze
Vier nullen voorop betekent plek voor vier nullen binnenin :evil:
Automerken willen in elke klasse meesnoepen van het succes van anderen. Wat ze niet moeten vergeten is dat een premium merk ook premium moet blijven. Laat kleine auto’s maar over aan de koreanen.
Ik hoop niet dat bentley of rolls het straks in hun hoofd halen om ook kleine auto’s te gaan produceren. Dan is in 1 klap het imago naar de klote.
@Jaymz: waarom Koreanen? De Fiesta, Polo e.d verkopen nog veel beter en die zitten in hetzelfde segment. Snap trouwens niet wat veel mensen hier nou écht lelijk aan vinden..
Plak er een Lada-badge op en iedereen vindt hem walgelijk. Ik vind dit knutselproject echt Audi onwaardig.
Hmmm, ik heb ook wel eens mooiere introductie foto’s gezien. En de prijs is weer enorm, want voor cruise control en climate control mag men vast weer fors bijbetalen.
De zoveelste auto die qua uitstoot in de 14% categorie zou vallen als niet een of andere imbeciele ambtenaar verzonnen zou hebben dat diesel CO2 iets anders is als benzine CO2.
Svenska Aeroplan AB
Dit gaat zeker een succes worden.
Ik vind hem ook niet eens verkeerd! (en dat zegt wat!)
Blijkbaar staat de hele ‘Audi-kerstboom’ (Heras hekwerk, Ledjes, etc.) goed op een kleinere auto. Zoiets van: die speelgoed items horen op speelgoed-auto’s…
Sorry maar dit wordt hem niet hoor! Laat de Japanners, Fransen en Italianen lekker kleine auto’s bouwen.
voor mij blijft mini de mooiste , nu mr wachter op de S1
wachten%
Mijn eerste gedachte is niet zoveel bij dit ding.. Uitwerking neigt wel erg naar uitmelken van de 4 ringen. Ik had verwacht dat ze er als topper de 1.4 TFSI met 170 pk in zouden donderen, dan had je een echte concurrent voor de Mini S! Onderstel van de Polo is geen schande, moet goed genoeg zijn naar mijn mening.
Concurrenten zijn naar mijn menin de MiTo, 500 en de Mini. Al mist de A1 motorisch net de aansluiting met de MiTo en de Mini.. Ik zou denk ik voor de MiTo gaan!
Ik vind de Audi A4 niet zo mooi. Deze dientengevolge ook niet.
“de basisprijs is 16.000,- Euro, excl BTW en BPM.”
Vééél te duur voor zo’n speelgoedautootje!
Ja, wat moet je hier nou mee. Duidelijk audi, maar alsjeblieft laat die ontwerpers nog is naar dat uiterlijk kijken. Die achterkant lijkt nergens naar. En die voorkant dat kan bijna iedereen verzinne. Doe is iets speciaals iets wat een klein beetje afwijkt van al die andere audi’s. Iets nieuws. Niet weer zo’n kloon van de A4 A5 of elke andere audi die er te vinden valt
Zal zeker goed verkopen deze A1
Het lelijke eendje
Speelgoedautotje? Dat zijn Korezaantjes en aziaten, ed.
Hij zal goed verkopen!
90 Pk is meer dan genoeg, dat ziet ge toch als er zoals vandaag in belgië 950 km file staat, aan 10-20 km/h op de autostrade is dat ruim voldoende voor de werkmens, waar bij er voor 90 % van de tijd toch maar 1 (of soms 2)persoon in zit!
autobandventieldopje
Geinig karretje hoor!…alleen mist er nog iets…afwachten op de dikste versie, want dat is bij Duitse auto’s meestal de coolste..dus over een jaar of 5 komt er vast wel een leuke RS1 met 250+ pk…
de voorkant is leuk te noemen, maar die achterkant, nee die is echt lelijk, next!
Goedkoopste versie van de A1 kost zomaar ruim 21 mille: nettorpijs van 16.000 + 19% BTW (3.040) + 27,4% BPM (4.384) – BPM brandstoftoeslag (1.288) – BPM co2-toelsag (444) = 21692. Daarbij wel uitgaande van een C-label.

Da’s nogal duur voor de basis versie…
@Tricolore: je kunt denk ik beter uitgaan van een a of b label!
Ik hoop dat het artikel 16.000 INCL BTW en BPM bedoelde? Anders kost dit autotje straks een slordige 25.000,- … in basisuitvoering!!!

In dat geval denk ik niet dat hij goed zal lopen, aangezien je daar gemakkelijk een A3 voor kan kopen?! Hoe zit dat?
gewoon lelijk het zelfde als met die polo die is er al nou de auto’s van de toekomst worden heel mooi (niet dus)
En een extra reden om een Mini te kopen.
Dit is dezelfde 1.2 die in de Polo 105pk levert? Gat tussen 86pk en 122pk is wel vrij groot. En dan betaal je inderdaad 25k voor de 86pk versie met misschien nog een paar kleine opties. Beetje prijzig voor dit formaat…
Nog maar hopen dat hij alleen in het rood verkrijgbaar is met maar 1 optie: een sticker van 45 km/h :D
lelijk man
Nou ben ik absoluut geen Polo-liefhebber, maar de laatste generatie Polo is gewoon mooi vergeleken met dit. Next graag!
Ik vind hem erg cool… super mooi interieur… maar met al deze opties: dikke wielen, ipod aansluiting, lederen bekleding, etc… zal ie wel weer dik over de top gaan… toch… als ik een “Imago statement” moet maken neem ik de Mini.
Audi A4 rijder
Ik ga hier echt de Mini Cooper S niet voor inruilen dus! Wat een hoop centen voor een Polo derivaat met te weinig PK’s en zal wel weer erg kaal zijn qua uitrusting, net zoals die A4 leaseslet van mij.
moa..
Het ziet er goed uit, als je niet kijkt naar alles boven de motorkap. Alleen wat een flinke prijs voor zoiets kleins.
Ik vond de A2 leuker, dat was een echt slimme auto. Dit is een driedeurs Skoda Fabia (lekker smal) met booskijkend Audi front een een A5 achterklep.
O,wat is ie lelijk,O wat is ie lelijk en straks staan ze weer met zen allen te kwijlen op de parking van de AUDI garage,O kon ik hem maar betalen,O kon ik hem maar betalen.
gezien het aantal negatieve reacties hier, zijn ene hoop mensen gewoon jaloers omdat ze er zelf geen kunnen veroorloven, dus roept met hij is lelijk en saai om zo hun hebzucht te verbloemen.

Stiekem willen heel veel mensen hem hier toch graag hebben in een sportieve uitvoering!
@Jipp: Als je dit niet kan betalen kan je geen auto betalen.. Kan je dus, naar jou theorie, elke auto afzeiken. Dit is toch een goedkoop ding, relatief gezien. En echt mooi kan je hem niet noemen.. Sportieve versie?? Waar heb jij het over Jipp, waar staat die beschreven dan? Sloom ding is dit! Doet BMW toch beter met hun Mini….
@John: het ging er meer om dat hier veel mensen zijn die hem graag willen hebben in een sportieve versie, die hier ook niet bij staat! Maar bijvoorbeeld met leuke velgen, leuk motertje, leer etc, maar dat het te duur is voor erbij te hebben of voor de vrouw. Hij is apart, maar niet lelijk! Sloom, waar staan de tijden dan, een kleine moter betekent niet meteen sloom! Of bmw het beter doet met een mini, ik denk niet dat je het goed kan vergelijken, bmw komt ook met een mini 1 serie wat hier onlangs te lezen was, daar kun je hem mee vergelijken, of met de smart forfour van MB. En relatief goedkoop, ik denk dat hij nog te duur is voor de mensen die een auto kopen in dit segment, een c1 bijvoorbeeld is al snel 10000 euro goedkoper!
en als men goed kijkt zie je dat hij kleiner is dan een polo, maar weer groter dan een fox, dus niets polo van audi!
Voorkant is best wel vet, maar die achterkant en dakstijl zijn echt verschrikkelijk.
Ben benieuwd of ook dit weer een grandioos succes wordt, Audi lijkt geen fouten te kunnen maken. Mijn auto zal het niet worden. Qua prijs is er veel ruimte naar beneden als ze niet genoeg verkopen naar hun zin.
Leuk autootje hoor, wel lekker boos koppie.
Maar wat ik in het artikel lees is dat de 1.2 TFSI DSG en de 1.4 TFSI DSG allebei hetzelfde verbruiken. En dan lijkt me de keuze vrij duidelijk ;)
Jammer ook dat de 1.2 TFSI 1.5 er niet in ligt. Niet bepaald premium, 86 pk’s.
@BananaFlip: wat heeft premium met het aantal pk’s te maken?
@Jipp: Langzame kleine gebakjes zijn niet premium.
@BananaFlip: beetje onzin!
@BananaFlip: 122 pk in zo’n bakje is ruimschoots voldoende, 9,1 seconde niet eens heel slecht, en 200 km per uur rij je nauwelijks met dit ding. Genoeg premium dus.
@Jipp: Zeker. Maar ik heb het hier over de 1.2 TFSI. En premium is maar een onduidelijke term. Maar serieus, 86 pk is niet veel in zo’n A1. Dus vraag ik me af waarom Audi niet de 1.2 TSI uit de Polo (105 pk) in heeft gelegd. Zo is het gat (86-122 pk) ook wel heel groot.
@BananaFlip:

Ik vraag me vooral af waarom er geen 1.4 tsi met 170 pk en geen S1 1.4 tsi met 200 pk is.. Dan zou ’t gebakje nog veel meer “premium” zijn;)
@BananaFlip: ooit al is gekeken wat er in vergelijk bare auto’s ligt, een aygo die vaak een 1 liter moter heeft, een punto, polo, colt, corsa etc. beginnen tegenwoordig allemaal maat 1 litertjes, met rond de 80 pk, wat ruim voldoende is, vaak word hij alleen gebruikt voor vervoer binnen stad/dorp daar heb je geen grote moter met veel pk’s en een hoog verbruik voor nodig. wat je wel ziet ie dat deze a1 en ook de polo ook wel vaak voor langere afstanden, woon werk worden gebruikt, dan is 86 pk idd wel wat weinig, maar dan ga je ook voor wat meer, een 1,4. toch?
@Jipp: Het leek me toch wel aardig om ook een motor van rond de 100 pk’s in het gamma te hebben.
@BananaFlip: Dat is iets heel anders dan je net toch beweerde, en dat zal ook wel een optie zijn, chiptuning, dat is wel vaker bij audi.
@Jipp: Oh ja? Bij welke modellen is dat zo dan? Daar wist ik niks van…
@Jipp:
chiptuning bij Audi ..?
Vertel…
@AriM6: Bij de aankop van de vorige generatie a4 was het mogelijk om als optie een paar extra pk-tjes te krijgen als optie, werd aangeboden door de dealer, als gratis optie, je kon kiezen uit een ipod-dock, een paar exta pk’s en nog wat.
Zo wat een lelijk gedrocht is dat!
Ziet er echt niet uit
De Nederlandse ontwerper die aan de basis stond van de A1 hadden ze moeten blijven betrekken in dit project.
Dit is een aftreksel van hetgeen wat hij ontworpen heeft.
Toen waren de meningen ook heel positief, in tegenstelling tot nu!
@Rikus: uh het is bijna precies hetzelfde. Alleen normale achterbumper en uitlaten en neus is iets veranderd. ps: degene die dit een gedrocht noemen; kunnen jullie het aub ook ff onderbouwen? Snap namelijk niet wat hier nou zo verschrikkelijk lelijk aan is..
@Ahura: kan het niet zijn dat hij de ontwerper van de a2 bedoelt? En ik ben het eens volledig met je eens, er is niets lelijks aan, maar vooral een hoop jalouzie!
Concurentje van de nieuwe DS3
@Thomas Bol: wow dat hadden we nog niet door..
Concurrentje*
Wat is ie mooi he!
hij heeft alleen wel 2 kleine nadelen, hij is echt duur en hij lijkt op de rest(van de audis)
maarja goed, ik kijk dan maar even alleen naar deze auto en dan vind ik ‘m dus mooi

ps hoe duur zou die eigenlijk zijn zoals op de foto(ofwel full option)? moet ik niet aan denken eigenlijk
Tja, wat zal ik ervan zeggen…
Ik vind de achterkant niet mooi.
De voorkant is weer heel saai.
Het vermogen van de motoren waaruit men kan kiezen is erg laag. Kortom: het is een misser als ik het zo bekijk. Een beetje een goedkoop afgeraffeld ding, om het zo maar even met harde woorden te zeggen. Minder van Audi.
vanaf € 22.720 dit gaat deze auto kosten
Grappig om de reacties van autoblog te vergelijken met die van autocar en leblogauto. Daar vinden ze hem juist goedkoop (want goedkoper dan vauxhall corsa, in GB toch)en mooi. Dat nederlanders genaaid worden door hun overheid met BPM en andere zever is enkel en alleen een Nederlands probleem. Als ik de prijs van de A1 in Belgie vergelijk met deze van de polo valt dit heel goed mee.(ong. €1500 verschil)
Ik verwacht dat dit heel goed gaat verkopen, heb al heel veel klanten die ernaar vragen.
oei, word die achterkant nog afgemaakt?
Wat een verrassend design, whoaaaaaaa! een giller.
lollig autootje
de nieuwe 500 killer :P
@ Ahura

Ik die toch degelijke verschillen tussen deze A1 en het model wat Steven van der Veen in elkaar knutselde.
Daarin maakt vooral de achterste daklijk toch een hoop verschil, plus de kleur van de stijlen is niet echt een verandering die in mijn ogen goed is uitgepakt.
@Rikus: geen idee wie die gast is. Bedoel je nou de eerste concept? Die was namelijk bijna hetzelfde

http://i269.photobucket.com/albums/jj52/ahuracar4/a1c1.jpg
http://i269.photobucket.com/albums/jj52/ahuracar4/a1c2.jpg
wat een saaie misbak!!!!!! geef mij dan maar de originele en fris ogende juke van nissan,om een voorbeeld te noemen… hij wordt wel in België gemaakt, dus kwalitatief zal hij zeker wel zijn… spijtig van zijn ouderwetse design!
en voor zo’n s-line zou ik me polo direct voor inruilen! gister avond stond hier schuin tegen over een witte rs6 met htn op de stoep, met zwarte velgen, dat was ook al zo’n mooie bak!
Een 1.4 TSi 122 met een S-line pakket in het antraciet met donkere velgen en leren bekleding aub! Chippie op de 1400 en een kleine verlaging en ik ben het mannetje!
Ondanks de crisis kunnen we toch nog een Audi kunnen rijden.
Dat dak doet me trouwens denken aan die lekkende Citroën pluriel of zo.
die blauwe dan.
Leujk, een Pluriel voor Jonnies..
Ach, waarom dan niet een polo mét accesoires ?
Dit gaat hem gewoon niet worden. En de vanaf prijs is natuurlijk ook bullocks. Dan heb je een 1.2 TSI zonder metallic lak (dus waarschijnlijk wit en rood), op wieldoppen, zonder airco (mag niet op een Audi) en dan zitten de kosten rijklaarmaken er nog niet eens in…

Denk aan zowieso 18k als je hem in mettalic wilt hebben op de openbare weg. Bij VAG schromen ze niet om 1k te vragen voor de kosten rijklaarmaken…

En maak hier inderdaad even heel snel een S1 van met de 1.4 160pk, dan heeft dit model nog énigzins bestaansrecht. Toch maar een DS3?
@Jesper: kosten rijklaar maken van de grootste vag dealer in brabant word meestal zelfs nog korting op gegeven, 295 euro. dus valt wel mee.
Typisch Audi om een niet onaardig concept zover te steriliseren en te ontdoen van sex tot er een reïncarnatie van een Rover 200 overblijft. Wat een lachertje.
toch gaat het een leuk bakkie worden, ietsjes verlagen, zwarte 18 inch velgen er onder, cognac-kleurig leer van binnen en een hele lichte lakkleur (eventueel zelfs 2008-wit).
Niets mis mee
Nou nou, nu doet iedereen net of die de A1 nog niet kende terwijl hij toch al héél vaak op het Net staat als productierijpe auto… Nouja voor mij iig geen verassingen meer over de A1.
was volgensmij via abt.
passarcc1.8tsi
@Jipp: Klopt, ik had dezelfde optie bij de audi dealer, alleen heb toch voor de passat gekozen, iets sportiever en goedkoper. Wel gaat het om maar een klein aantal pk’s 10 of iets dergelijks.
Geinig, maar die zilveren dakrandjes zijn echt vreselijk om te zien! Maarja, ik wil hem eerst wel eens in het echt zien…
@ Jipp:
Welke dealer is dat dan? De Waal? Mossel? Als er op de kosten rijklaarmaken al korting wordt gegeven, zijn ze wel érg wanhopig om auto’s op de weg te zetten… Dat zijn namelijk vooral dingen waar geen korting op te geven valt – hooguit het wegschelden van de gemaakte uren in de werkplaats… Maar uiteindelijk komt dat toch uit de marge van de auto.
Een nutteloze 90pk? Wat daar zo nutteloos aan is Joost mag het weten. Die Audi kan daarmee ook van A naar B rijden. Een A2 is een fijn autootje trouwens. Dat de massa zo’n auto niet oppikt is jammer. Ben benieuwd of Audi ooit dan weer durft een andere A2 op de markt te brengen?
@tarquesh: helemaal mee eens. Ik heb een 2001 ibiza tdi 90pk gehad en met zo’n koppel (210pk) trek je er menig bmw 316 uit aan het stoplicht (ik ben ervaringsdeskundige). Bovendien is het ding zuinig ondanks lomp gassen. Vraag is echter hoe zwaar is het gebakje. O ja chippen kan op vele manieren vooral bij de tdi/tsi’s. Op de Ibiza toen eens gekeken voor een chip 400€ voor +35pk en +40Nm. Op zich niet zo duur.

@Jesper: is allemaal broekzak vestzak die kosten rijklaar maken. Onder aan de streep hebben ze een marge en daar wordt op allerlei manieren mee gespeeld: kortingen / inruil / financieringen etc. Op een auto valt meestal tot zo’n 5-10% af te dingen (op welke manier dan ook).

@Algemeen: in mijn vrienden/familiekring heb ik al gehoord van negatieve ervaringen met VW/Audi dealers. Het is net of je blij moet zijn dat je er mag komen. Hebben ze het dan nog zo goed? Blijkbaar verdienen ze nog structureel te veel daar. Hoe zijn jullie ervaringen?
ik ken iemand bij wie deze wagen goed past hij zal blij zijn hij komt volgende week vrij uit de gevangenis.
kort:gangsterwagen!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).