MTM Golf tuning: snellere GTI (310 pk) en GTD (205 pk)

Auteur: , 55 Reacties

De zesde generatie Golf is wederom een gewild object voor tuners. We zagen reeds een MTM Golf GTI met 270 pk, maar de Duitsers hebben er inmiddels 310 pk uit kunnen halen. Ook de nieuwe Golf GTD werd aangepakt, met een resultaat van 205 pk (standaard 170 pk).

De GTI-upgrade naar 270 pk werd behaald via een ECU aanpassing, voor de extra 40 pk zijn echter een MTM turbocharger en uitlaatsysteem nodig. Die uitlaten komen uiteraard in de vorm van 4 pijpjes. Het max koppel komt uiteindelijk op 410 Nm, daarmee gaat de GTI in 5,7 seconden van 0 naar 100. De topsnelheid is 270 km/u.

Voor eigenaren van een Golf GTD kun je de boel laten opwaarderen naar 205 pk (151 kW) en 380 Nm, dit alles dankzij een ECU upgrade. Het resultaat is een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7,1 seconden in plaats van 7,8 seconden.

Aan de buitenkant kun je de Golf laten aankleden met 19″ sportvelgen. Deze 9-spaaks designvelgen zijn nieuw in de BIMOTO reeks en bieden voldoende ruimte voor MTM remschijven met 380 mm discs. Tevens kan men de Golf laten verlagen met ongeveer 30 mm.



55 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
proper !!
Met 2 dubbelen uitlaten is die veel mooier! :d
MTM weet hoe het moet ;)
@Vankonten:ja idd
Zo hoort het, geen tupperware maar toch wat extra uitstraling en veel extra vermogen!
Mooi gedaan door MTM!
Nu móét ik Golfjes wat meer gaan waarderen, heb net een Golf II gti gekocht. :mrgreen:
Voor elke cilinder een pijpje!
lol, die tuners mogen wel een middagje op TDIclub.nl rondhangen.1.9 diesel, 240pk. 420 nm anyone?
@Laue: Idd ff op tdisite kijken en kunnen ze snel weer terug de werkplaats in bij mtm
Mooie GTD-upgrade! 170 pk is ook nogal gewoontjes…
Zo dat gaan we ff doen op de GTD die ik ga bestellen. Maar 800 euries en ze geven ook duidelijk aan dat ze de gtd met dsg-bak ook doen.
Golfjes…hmmm snap sowieso niet wat mensen er ooit in gezien hebben, enkel de Golf I was wel aardig.
@jawell: De Golf regeert nog steeds over zijn klasse.
Prachtig!
zeker netjes gedaan
@bananaflip

Dat maakt het nog geen mooie auto, daarnaast is de focus hard op weg naar de top. Hopelijk haalt die het ook, ben die 18-jarige kereltjes – die denken dat ze hard gaan – in Golfjes zat.
@jawell: Nee, maar dat betekent wel dat Volkswagen iets verschrikkelijk goed doet. En dat is ook zo. Kwaliteit, ingetogen uitstraling, betrouwbaarheid.. dat is de Golf. Bovendien zal de Astra die top eerder bereiken, als Opel op het huidige tempo doorgaat.
Kosten?
Dit ziet er best netjes uit! Gewoon het uiterlijk net iets strakker en voor de rest wat motorische aanpassingen.
@banaflip

Uiteraard is de auto degelijk, maar dat maakt ‘m nog wel behoorlijk pauper. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar ik vind het echt een verschrikkelijke auto:P
@jawell: Je bent een Focus-type?
netjes maar die uitlaten hoef ik echt niet dat is mij te sjonnie achtig JD enginering kan trouwens al een pktj of 600 uit dit blok halen niet dat daar nog normaal en redelijk zuinig mee te rijden is maar dat even ter zijde
@ bananaflip

Nee, hatchback zuigen überhaupt. Moet ik echter kiezen, dan wordt het de Mazda 3. Maar Geef mij maar gewoon een heerlijke Jaguar, of – iets betaalbaarder – een citroën DS.
@jawell:

Haha, leuk, je pikt jou er direct uit tussen de reacties.. maar voor deze ene keer heb je wel gelijk, golfjes zijn niet echt leuke auto’s.. Zeggen dat ze zuigen is wel weer overdreven, ze zijn gewoon saai..
@EJS: Inderdaad saai, maar verschrikkelijk goed. De GTI filtert dat saaie dan weer deels weg…
@BananaFlip:

De rijsensatie in een GTI is anders nog steeds veel te klinisch om niet saai te zijn;) Maar wss is dat klinische juist wat vele andere mensen aantrekt dusja;)
@EJS: De Golf GTI is ook nooit bedoeld als keiharde circuitracer (om maar eens flink te overdrijven ;) ).
De Golf GTI is een leukere versie van een zeer goede degelijke auto. Gewoon een auto voor elke dag, maar dan net wat scherper en sneller, zonder verraderlijk gripverlies of een zenuwachtig scherpe afstelling.
@BananaFlip:

Een gti zou een beetje een sportieve inborst moeten hebben, iets wat hij op dit moment vergeleken met de concurrentie zoals de 3mps en de focus ST gewoon niet heeft;) De prestaties zijn opzich prima, maar er is geen enkele vorm van spectakel of wat dan ook.. Ik denk dat de gti om de naam gti waardig te zijn tegenwoordig veels te veel op comfort gericht is;)
@EJS: Ik kan een hele hoop gaan herhalen, maar daarvoor sla ik weer volledige terug op m’n vorige reactie ;) De Golf GTI is nooit heel snel of scherp geweest, maar wel net genoeg om leuk te zijn.
@BananaFlip:

Ach, ik denk dat ’t uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak is;)
@EJS: Ja, dat is meestal zo op deze website :P
Nog mooi :D Zou het nog doen als ik een Golf GTI en wat geld had :)
310pk op de voorwielen ! :O WTF
Ik wordt er toch niet warm van hoor, van die golfjes.. :/
380 nm maar ? Niet echt waardig genoeg voor GTD ? Menig merken hebben dit al zonder ecu aanpassing.
@b0z4: De upgrade is gewoon niet zo heftig. Standaard heeft ie 170 pk, 350 Nm. Na chippen is de koppeltoename meestal ietsje hoger dan de vermogenstoename. Nu niet, dus blijkbaar heeft MTM de upgrade zo toegepast dat het vermogen wat meer stijgt t.o.v. het koppel.
He he, deze hebben gelukkig wel een cursus Tuning gevolgd.

Nou effe snel een bijpassend petje kopen =P
leuk en sportief in dat rood.
Ik heb totnutoe nog maar 1 GTD gezien in mijn leven, die zijn sprintje tegen mij verloren heeft, maar met die chip, ga ik dat niet meer winnen denk ik :p
Anyway bij heinz krijg je 10Nm koppel meer en ik vermoed dat ie waarschijnlijk iets minder duur zal zijn…
http://www.autotuneheinz.be
Veel reaguurders hier vergeten dat 200+ pk in het dagelijksleven meer dan genoeg is. Een golf mag dan voor petjes zijn (de oude dan) maar goed en degelijk is hij wel en snel zat, helemaal met chip/uitlaat

Waarschijnijk heeft meer dan de helft van de reaguurders nog een brommer hier dus die moeten niet zo zeuren. Of gaan jullie allenmaal een gallardo rijden als eerste auto.
@ Donstil,

Dat was ik dus ook aan het denken,ok, de golf is qua uiterlijk misschien geen kaskraker, maar moest in het segment van de GTI’s dan kunnen kiezen, zou ik hem toch overwegen!
Moest ik een diesel in dat segment kiezen zou ik eerder de 185pk 400Nm sterke mazda 3 overwegen. Die dan laten chippen, dan zeg ik bye bye golfje.
heb 2 golfjes een golf en een golf 4. Geen petje gelukkig. Kan beter een niergordel in de golf 1 leggen.
echt super strak hoor.

toch apart dat acceleratie 5,7 sec naar 100 is. zou opzicht sneller kunnen. want ledig gewicht is eigenlijk helemaal niet zo heel veel.. denk met die turbo zon 1350kg. en als ik kijk naar een e30 met v8 5 bak en kort diff. kan je daar zeker wel onder komen.. en dat zonder traction control en alle reut..

iemand die mij de verklaring kan geven? naast differentieel.. (wat ik nu als oorzaak zie)
@e30v8: Misschien omdat je appels met peren aan het vergelijken bent?
Ik vind de Golf voor het eerst weer om naar te kijken sinds de Golf II eigenlijk. Dan niet in grijs of zilver of zwart, maar in wit, rood, parelmoer blauw, geweldig, en dan voornamelijk de GTI en GTD. Alleen uit een getuned GTD blok maar 380Nm halen? Een Auris D-Cat heeft standaart 400Nm, en dat kost nog een paar mille minder ook. Koop je dit dan alleen omdat er VW op staat? :?
@Donstil: Hoezo dan? want ik praat dan over een m60b40. bijv uit een 7 serie of 5 serie (denk aan jaren 95) die hebben 286pk en 400nm. we praten dan eigenlijk over iets wat tussen beide upgrades in zit. gewicht van een e30( en in mijn geval een cabrio ) is ledig 1300kg.. en met een m60b40 wordt dat 30kg meer.

nu zit ik op duits e30 forum waar ze praten over een diff: 3.61 en een acceleratie van zon 4-5 sec. dan vraag ik me dus af.. is dan t verschil echt alleen t diff.. of ook andere dingen?
alfa mannetje
wow wat een pk’;;s ! te gek !

maar….weet iemand nog een weggetje waar ik mijn t-jet kan uitluiten ?
alfa mannetje
of uitlaten …
Ziet er lekker sportief uit en met die kuur van mtm zal hij zeker en vast sportief rijden ;)
Een Golf opvoeren.. dat gaat dus regelmatig in de garage staan met panne! Het straalt degelijkheid en kwaliteit uit, maar schijn bedriegt en dat is nu net het zwakke punt van VW de laatste jaren.. jammer.
die acceleratietijd van die 2.0 tdi vind ik meevallen
mijn broer heeft een audi a3 sportback 2.0 tdi quattro standaard 170 pk bij van vught tuning getuned tot 208pk en 440nm 0-100 is gedaan in 6,7 sec en hij heeft op de teller 245 km per uur gehaald
Ziet er strak uit! En iets sneller is natuurlijk altijd beter;)
een brok power jeeeeaaaahhhh
Wie rijdt er hier met grote regelmaat op het circuit?

Niemand dus kappen met die stoere verhalen stelletje kleuters.
Heb net een nieuwe Golf 6 GTD en heb de auto laten chippen door ziptuning utrecht 224pk en 420nm koppel. echt top gedaan wat een verschil.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).