Officieel: Nissan Patrol 2010 – komt niet naar NL

Auteur: , 43 Reacties

Het alom bekende werkpaard uit de Nissan-stal is aan vervanging toe. De opvolger hiervan heeft alleen meer weg van een getemd sierpaard. We hadden al een stapeltje gelekte foto's, en Nissan heeft in Abu Dhabi nu ook het officiële doek van de nieuwe Patrol getrokken.

De Nederlandse importeur heeft al laten weten dat ze de luxueuze terreinwagen niet naar Nederland laten verschepen. Ook stoppen ze met de levering van het oude model. De nieuwe Patrol gaat zijn pijlen dan ook vooral richten op het Midden-Oosten, waar de huidige variant bijna niet aan te slepen is. Veel luxe, veel comfort en een beest van een V8 voorin. Daar moet de Patrol 2010 mee gaan scoren in de zanderige omgevingen van Abu Dhabi en consorten. Het ruwe, ruige uiterlijk heeft plaats gemaakt voor zachtere lijnen, net als zijn grootste concurrent in dat gebied.

De V8 die leverbaar wordt is een 5.6 liter met 405 pk. Daarachter hangt een zeventraps automaat die, in combinatie met een compleet nieuw elektronisch gestuurd 4X4-systeem, ervoor moet zorgen dat grip en vermogen altijd voorhanden zijn. Ook nieuw is het Hydraulic Body Motion Control System (HBMC). Dankzij deze standaard optie wordt de kans op knoeien met koffie achter het stuur een stuk kleiner. In bochten en bij rijstrookwisselingen wordt de auto namelijk zo recht mogelijk gehouden.

Binnenin gaat het er luxueus aan toe. DVD-schermpjes, leer (duh), beenruimtezee voor de achterpassagiers en speciale ventilatiekanalen boven de zijruiten. Hierdoor stroomt zeer koude lucht langs de ramen waardoor de hete woestijnzon geen sauna van het interieur kan maken. Een soort luchtgordijn dat de warmte buiten moet houden. En om het af te maken: tussen de voorstoelen wordt standaard een koelbox gemonteerd. Een must have daarzo.



43 reacties

niet naar Ned. oW! Waarom niet!?
Dan kom ik hier niet weg met zo’n sneeuwstorm!
zonde, eigenlijk een van de weinige mooie nissans
Een heel luxe, maar lomp ogende SUV van een niet-premium fabrikant doet het in Nederland nu eenmaal niet zo goed. Te begrijpen, maar toch jammer.
@Citrofiel: Dat denk ik ook. Als je zou zien wat dat ding hier moet kosten, zullen de mensen toch een Premium merk kopen. Voor dat geld heb je ook een X5 e.d.

Volgens mij rijd deze Nissan wel heel waanzinnig luxueus en automatisch. Kijk maar eens naar die foto van het dash recht van voren.. het ding heeft geeneens pedalen.
@Freewarefreak: Lol @ de ontbrekende pedalen :-D
Dan zal hij waarschijnlijk ook niet naar België komen… of wel?
Mooi zo, blijft er nog wat parkeerplek over.
Zitten we toch niet op te wachten.MEn gaat toch voor een verfijder model zoals de x5 of ml.
Toch ik liever deze nieuwe Patrol hebben dan een Murano.
@Freewarefreak

nou eh mensen die voor zo’n Patrol kijken kijken dan heus niet ook naar een x5 ofzo hoor! Heel ander volk. Heel misschien dat een Gl nog in aanmerking zou komen
wat een verschil met de patrol van 1986. Dat was een echt werkpaard. Blijkbaar heb jee werkpaarden, en luxe werkpaarden.
Geef mij maar een Hamann X6 !
joeppie!!!!!
willen we hem dan?
Gelukkig maar, wat moeten we met zo’n amerikaanse dameskappers-suv?
Ziet er eerlijk gezegd niet verkeerd uit. Zeker wel een dikke bak!
hmmmm…..jammer ?
trouwens, toevallig rijdt er sinds kort bij ons in de buurt zo’n nieuwe Patrol rond..grappig
iemand met een dikke trailer
zijn vorige was overigens, dacht ik, ook een Patrol..
gewoon importeren als je m echt heel graag wilt hebben, is vaak ook nog goedkoper.
Met de benzineprijs hier is het al geen leuke auto meer.
Ik vind dat er nogal wat noob comentaar omtrent deze auto gisteren en vandaag gegeven wordt. Enerzijds lijken weinig mensen te beseffen dat de nissan 3500 kg geremd mag voortrekken, dit is t.o.v. een Hummer H3 maar liefst 1300 kilo meer !! Ook betreffende de de prijs wordt nogal lakoniek gedaan, ik vind € 70.000,– voor deze wagen echt niet spotgoedkoop zoals gisteren iemand schreef. ML’s en BMW X5’s zijn geen enkele partij voor deze terreinbruut als je het echte ruige terrein opzoekt. Het is niet voor niks dat ondernemers die een betrouwbaar werkpaard willen kiezen voor een Patrol, er zijn er enorm veel verkocht tussen 1985 en 2000, maar de laatste jaren kwam het op een laag pitje mede door de Rexton van §, mede door het zelfde trekvermogen en de redelijk gunstige aanschafprijs. Nissan patrol is niet Premium, maar wel beter dan vrijwel alle premium SUV’s .
@Hanus

70000, dan weet jij meer als ik
HAnus.En ml met off road pakket dendert ook aardig door in het terrein hoor.
mb man

hanus is ook flauw want hij noemt een hummer als vb terwijl een ml bv ook gewoon 3500 mag trekken..
Het is vast een sterk werkpaard. Maar waarom moet het zo ontzettend lelijk?
model 2009 kost vanaf € 38100 excl BTW op grijskenteken.
model 2008 koste destijds vanaf € 61800,– op geel kenteken.

Model 20102011 heeft veel krachtigere motoren en nieuwigheden en zou ongetwijfeld met huidige tax richting/ vanafprijs € 70.000,– gaan.

mb man: dat zal zeker maar evenaren doet de ml zeker niet daar is hij te veel alrounder voor
De grootste fout die je als fabrikant met een nieuw vlaggenschip kan maken, is te communiceren dat hij specifiek voor één markt ontworpen is. In dit geval het middenoosten. De Patrol had/heeft een reputatie dat hij in vrijwel ieder terrein regeert samen met enkele vergelijkbare auto’s (geen Duitsers), maar nu zullen potentiele klanten misschien worden afgeschrikt omdat andere merken wel veel meer hameren op het feit dat-ie voor heel de wereld is, i.p.v. vooral voor de woestijn. Zelf zou ik liever een LandCruiser rijden, maar that’s me ;)
@Jesper: helemaal mee eens
Lompe Toyota styling. Niet mooi
Dat roostertje aan de zijkant doet afbreuk aan de hele auto.
Doe mij maar een Landcruiser V8!
Zonde, ik als boer zou hem best willen ruilen tegen mijn pajero als werkauto.
@Jesper: Wat nou, ontworpen voor de woestijn en niet voor de hele wereld? Omwille van roostertjes in de deuren?

Hij werd in het Midden-Oosten onthuld omdat daar de meeste potentiële klanten zitten – “waar de huidige variant bijna niet aan te slepen is”.

En hij wordt niet in NL ingevoerd omdat hier zeer weinig klanten te vinden zijn, dus de reclame/logistieke/administratieve kosten wegen in NL niet op tegen de baten.

Dat heeft niets te maken met de mogelijkheden van de auto. Ik ben er zeker van dat die op (snel)wegen en bouwwerven hier, net zo lekker rijdt als in de woestijn.
@ Esprit de Flandre:
Vanzelf zal hij op de wegen in ons kikkerlandje ook prima rijden, maar vergis je niet in de hoeveelheid aannemers, manegehouders, booteigenaren (en zo kan ik nog wel even doorgaan) die nu rondrijden en zweren bij een Patrol. In de hele Benelux trouwens.

“De nieuwe Patrol gaat zijn pijlen dan ook vooral richten op het Midden-Oosten, waar de huidige variant bijna niet aan te slepen is.” en “…en speciale ventilatiekanalen boven de zijruiten. Hierdoor stroomt zeer koude lucht langs de ramen waardoor de hete woestijnzon geen sauna van het interieur kan maken.”

Alsof die auto’s alleen daar te verkopen zijn! In ieder land in Zuid-Amerika zweert men bij auto’s als de Patrol en de LandCruiser. Je moet je aandacht met zo’n allround auto op de hele glode richten, en niet alleen het zanderige gedeelte. Ik denk trouwens dat we best wel wat import gaan zien vanuit Duitsland, en een stijging van de verkoopaantallen van de LandCruiser.
@ mezelf:
*globe

(ik wil een self-edit functie :? )
Grille te onrustig: rondingen, vierkanten, driehoeken.
Bumper te dik.
Neus te hoog.
Te grote koplampunits.
Te dikke chromen balken in de grille.
Wielkasten niet mooi uitgeklopt.
Vreemde vorm en plaatsing luchtinlaat.
Zijspiegels 3x te groot (zie foto _08!).
Zijkanten plat en saai.
Vreemde daklijn.
Lelijke vorm 3e ruit opzij.
Bizarre bulten achteraan de zijkant.
Alleen de achterkant lijkt redelijk geslaagd.
Interieur is netjes maar beetje saai.
haha terecht lelijke bak
Echt fraai en/of stoer kan ik hem niet noemen. De belangrijkste doelgroep in Nederland, namelijk marktkooplui, hebben inmiddels allang door dat je met een bestelbus van 20.000 € net zo goed een marktkraam voort kunt trekken en dan nog veel meer nuttige ruimte hebt ook. Terecht dat deze wagen in het Midden Oosten blijft. De 6-cilinder Patrols 3.3 uit de jaren ’80 zullen we met weemoed gedenken.
Wat een pislelijke bak. Eindelijk aflossing voor de Ssang Yong Rodius aan de top van de lijstjes met meest lelijke auto’s ever.
De nieuwe Nissan Patrol krijgt het voor elkaar om enorm plomp te zijn zonder ook maar een grijntje echte stoerheid of onverzettelijkheid uit te stralen.
Er blijft weinig smaakvols meer over in de ‘grote 4×4’-klasse: De Nissan Pathfinder zal er nu ook een moeten geloven en de Jeep Commander is ook niet echt het hoogtepunt in de geschiedenis van het automobiele design. Een Landrover Discovery misschien?
Deze auto kan je totaal niet met x5’en en dergelijke vergelijken. De patrol is een werkpaard (echte offroader, kijk maar naar de patrol versies op 4×4 evenementen) dat men altijd maar meer luxe en een beter weggedrag probeert te geven, de x5’en van de wereld zijn louter auto’s die men wat verhoogt en in het beste geval iets van offroad capaciteiten probeert te geven (simplistisch voorgesteld). hun doelpubliek is dan ook totaal anders. Mensen die in de stak werken gaan heus geen patrol kopen.
stak=stad
Hier hebben wij ook helemaal niks aan. Benzine V8’en en stampvolle luxe interieurs komen er niet meer doorheen in Nederland. Uitgeklede groene dieseltjes, dat is het helemaal.
wil hem wel eens tegen een lc V8 zien en dan offroad natuurlijk waarvoor ze uiteindelijk bedoeld zijn! verder net als de lc lelijk uiterlijk en mooi interieur.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).