Voorproefje Peugeot 508: ‘5 by Peugeot’

Auteur: , 92 Reacties

Als voorproefje op de nieuwe Peugeot 508 neemt Peugeot de '5 by Peugeot' mee naar Geneve. En zoals je kan zien past Peugeot de nieuwe design taal gelijk toe die begonnen is met de SR1 Concept. Zouden we dan definitief verlost zijn van lelijke Peugeot's?

De ‘5 by Peugeot’ is 4,86 meter lang en daarmee valt hij qua lengte tussen de huidige 407 (4,69 meter) en 607 (4,90 meter), de modellen die de 508 moet vervangen. Uiteraard is de ‘5 by Peugeot’ voorzien van een hybrideaandrijflijn. De HYbrid4-dieseltechnologie levert 200 pk en heeft vierwielaandrijving. De gemiddel uitstoot is slechts 99 gram CO2 per kilometer, en het verbruik is slechts 3,8 l/100 km. En bij volledige elektrische aandrijving is het verbruik uiteraard 0,0.

Eind dit jaar, begin 2011 schijnt de 508 als opvolger van zowel de 407 & 607 op de markt te komen.



92 reacties

Tegenvaller en wat saai na de veelbelovende vorige concept imo. Beetje Audi-gevoel op sommige foto’s.
Ziet er leuk uit.
Ik zie er meer Audi – Jaguar xf in dan Peugeot..? :?
Eeecht mooi! Ongelooflijk laag verbruik, prachtig hoor.
Ik ben er nog niet weg van. Een beetje te standaard voor een Franse auto. Maar wie weet valt dat wel goed…
audi, jaguar en insignia

desalnietemin een verkoopklapper
die achterkant is gewoon facking lelijk, en die koplampen, gewoon die lampjes dus, dat vind ik lelijk in zo’n stervorm..
Ziet er mooi uit!

Als dit de toon wordt voor de komende wagens.. prima!
Vind van de zijkant ook wel wat volvo V60 erin zitten…
Nu nog een mooie binnenkant…
excuus s40!
Fraai.Alleen jammer dat bij het productiemodel de scherpe kantjes er wel af zijn.Velgen zijn top
Vergeleken met wat ze nu hebben echt mooi! Van een afstand heeft de achterkant wel veel weg van een XF ja. ;-)
Prachtig door de kleur en concept details. Maar over het algemeen niks eiges. Nogal identiteitsloos helaas!
Mooie auto, start de productie!
wat is dat nou weer voor wannabe rolls royce ghost achterkant ????
Ooooh shit, eindelijk van de uberlelijke grilles en lampen verlost! :D :D

Produceren die hap voor ze van gedachten veranderen!
@Vanquish: inderdaad! Zouden die enorme koplampen dan echt tot het verleden gaan behoren? Wat een geweldig nieuws zou dat zijn…
o ik bedoelde Jag. XF achterkant :S pardon voor deze grote fout !
superior pomade
jammer van de achterkant maar voor de rest gaat peugeot er flink op vooruit!
Ik vindt de grill nog steeds niks, ze kunnen beter dat onderkantje onder de kentekenplaat ook dicht laten.
Nou, als deze zo in productie gaat wordt ik spontaan een peugeot adept. Sterker nog. Dan zal ik keihard sparen om hem over 3 jaar als tweedehands te kopen…
Dit is nu eens een mooie Peugeot.. (en dat zeg ik zeker en vast niet vaak…)
Heeft wel wat mee van de jaguar xf…
Kan mn pa de 407 weer inruilen :D Schijt hok!
zal met de komst van de 508 Peugeot eindelijk weer sexy worden?
Hopelijk houd Peugeot zich aan deze conceptcar. Het zou wel heel gaaf zijn als je hierin rijdt, dan kan de Insignia het wel vergeten.
Trouwens, willen we niet zo snel mogelijk de huidige 407 vergeten…

@ Something: mee eens! Start de productie
Ziet er wel gelikt uit, vind alleen die bloemetjes in de koplampen wat minder. Ik ben wel benieuwd of die paar 607 rijders ook overstappen. Bij het verdwijnen van de Omega zei Opel ook ga maar in de Vectra C, heeft klanten gekost.
en de wagon? niet weer zo´n achterlijk omhooglopend ruitje hoop ik? dat hebben we nu wel gezien.
Zou er onder deze vuilniszakken (http://www.spyshots.nl/SpyShots/Peugeot_508_laat_zich_zien_in_Scandinavië) dan zo’n mooie wagen schuil gaan? Kan het me bijna niet voorstellen!
Mooie achterkant,maar de voorkant is niet echt mooi.
Lambert Fransz
Ik zie vooruitgang in autowereld. Mooie modellen worden er gepresenteerd de laatste tijd. Thumbs up
ziet er best gelikt uit!! Peugeot gaat de laatse tijd de goede kant op(uitgezonderd 3008)
zo anders maak je er ff een audi van.
heel mooie concept.
het is niet wat je van een concept verwacht
maar het is natuurlijk wel een auto die je dan wel op een
weg kan rijden !
Zo vind ik ‘m mooi.. Maar ik ben erg bang dat er straks een veel ingetogener productiemodel staat, zonder scherpe kantjes enzo.. En dat dan het mooie ervan af is.. Maarja, let’s hope for the best!
@EJS: het gebruikelijke werk; normale handgrepen, spiegels, velgen en raamstijlen. En natuurlijk normale lampenunits. In dit geval zie je sowieso ook hoe de vorm van de echte lampen worden. Het beetje carrosserie aan uiteindes van de lampen zullen gewoon lamp worden. Iets andere mistlamp/dagrijlichtbehuizing en klaar.. een ingetogen maar chique en kloeke auto. Niet bijzonder of onderscheidend, wel mooi ;)
@Ahura:

Ja, genoeg dus om het weer een saaie burgertrutten auto te maken, terwijl het nu wel een mooie auto is, met prachtige details;)
@EJS: zo gaat dat toch met alle auto’s? :P Die lampen, spiegels en handgrepen kunnen nou eenmaal niet op een productieauto. Jammer maar helaas ;)
@Ahura:

Met veel wel, helaas;) Hoop dat ze ’t dan wel op een beetje een mooie manier oplossen, zou zonde zijn als dit design wordt teruggedrongen tot een 13 in een dozijn ding, hij is nu juist zo mooi;)
Toch liever een Passat CC dan.
ziet er goed uit, peugeot ga zo verder
Die achterlichten hadden er andersom in moeten zitten a la Aston Martin. Wie gaat dat ff shoppen hier? Ik zie regelmatig kunstwerkjes voorbij komen..
Dit is geen echte auto, dit is een veel te sterk glimmende computer tekening van een auto.
Peugeot?! Wat doen jullie nou? Zo maar auto’s maken die mooi zijn? Dat kan toch zomaar niet…
nou nou, Peugeot heeft een nieuwe designploeg? Dit is lichtjaren verwijderd van die bagger die er nu wordt gemaakt bij Peugeot. Nu nog een lekker dikke V6 erin, minimaal 250 pk en oh ja, maak ook een fraaie coupe met deze lijnen :mrgreen:
Bij elkaar gejat, maar voor alsnog het eerste model dat wel oogt en uit frankrijk komt. Ik wist niet dat het mogelijk was.
OK, het is minder lelijk. Maar met de lelijkheid hebben ze ook gelijk de identiteit weggeflikkerd. Prutsers…
Eerste wat ik dacht: hey een Jaguar insignia! Maar dit is wel een hele stap vooruit tov de huidige 407 die ik nooit echt mooi heb gevonden (tegenvaller zelfs). Dit in tegenstelling tot de 406 destijds. Hopelijk is deze van binnen ook van waardige kwaliteit.
t gaat nog is goed komen bij psa nu heel citroen nog
tja wie wilt er nu een peugeot, dan apen ze maar na van de populaire merken: ik zie er een dikke R8 grill in! noobs
Ziet er knap uit, maar ik vrees dat de productieversie wat saai gaat worden. Het zijn vooral de details die het hem doen (lichten, spiegels, enz.) en niet de zozeer de globale vorm, die eigenlijk maar erg gewoontjes is. Er kan net zogoed een Citroën logo op.
Mensen verkijken zich ook vaak op de kleur en de goeie belichting e.d. Hier heb je ook nog wel opvallende weerspiegelingen maar al een stuk minder dan op andere pics

http://www.autoweek.nl/images/480/a/a974f2dac82e0cd314e4d1b96cd098aa.jpg

Normale handgrepen, uitlaten en achterlampen en het is niks bijzonders. achterlampen hebben qua idee trouwens wel wat weg van de Mustang
@Ahura: redelijk vergezocht.

deze is leuk, want deze heeft ten minste geen vissenbek en achterlichten die tot vooraan moeten lopen. de huidige peugeot’s zijn lelijk, maar ze worden steeds mooier.
peugeot is terug! Erg goed hoor na zo’n lange tijd van teleurstellende hokken. Ik gok dat dit een verkooptopper gaat worden als het design zoals dat hier wordt voorgespiegeld redelijkerwijs behouden kan worden in het productiemodel.
mooi ontwerp, maar dat geouwehoer over het verbruik? het is een tekening! of er is hooguit een rijdend model met een hypermilingouwehoer er in.

OT: ik vind het wel een mooi ontwerp, beetje dik, maar wel lekker.
net als [vul hier uw favoriete dikkerdje in]
gaan ze de 607 nu al vervangen?
Mijn eerste gedacht: Lijkt erg veel op een Audi snuit.
Back to the 60’s! FLOWAH POWAH! :P Wel mooi ding.
Willem vd Velde
Lijkt op dit, lijkt op dat, bla bla bla. Waarom moet elk ontwerp altijd met een ander ontwerp vergeleken worden?

De auto zoals hier getoond rijdt nog niet rond, het ziet er leuk uit, en omdat hij in een zeker segment zit zal hij altijd overéénkomsten vertonen met andere modellen, lekker boeiend…
Die andere peugeots waren nog mooi. De SR1 en deze 5 bah Peugeot, die zijn pas lelijk
Die grill is al een hele verbetering
Lang geleden dat ik nog eens een merknaam in een grille zag. Het begin van een nieuwe (hernieuwde) trend?
nostravinniedus
Ik vind het eindelijk een mooi degign weer van dat leeuwemerkje, na al die lelijke plastic voorkanten die ze tegenwoordig hadden
dit is toch een totaal ander design wat we Peugeot gewend zijn. Dat neemt niet weg dat ik het bijzonder mooi vind. De totale lijnen van de auto zijn zeer goed gemaakt en maken het tot een aantrekkelijke auto.
Ik denk dat deze wagen het best goed gaat doen op de markt!
interessante motortechniek voor zo’n formaat van auto!
Zow dan… Dat is nog eens wat beter tekenwerk dan de huidige BEK die Peugeot nu hanteert als standaard.
Want wat vind ik de huidige neus lelijk en uitgerekt zeg!!
Knap staaltje werk dit!! + punten!
Ziet er best goed uit.
Volgens mij is dit ‘m gewoon..
wat moet dit anders zijn?

mooie auto
Ik vind het een mooie concept auto. Nu maar afwachten wat er vanover blijft in de productie versie. En ook maar hopen dat Pug dit keer die goedkoop plastic schakelaars en die (aluminium-look-gespoten) hard plastic dashboard delen achterwege laat, die horen écht niet thuis in een auto van dit kaliber.
hij doet me trouwens veel denken aan de 407 coupe(heet die zo??) en vind ik echt een mooie bak!
@TSI-tje

Is toch niet normaal dat dit in 2010! nog een concept versie moet zijn en dat hier straks nog al het futuristische van afgehaald wordt
Heel mooi, niks (of niet teveel) aan wijzigen en in productie die handel, gaat sowieso verkooptopper worden!
5 By Peugeot?

Ben ik nu de enige die hierin leest dat ze de Funfer in hun vorm willen maken? Probeer het niet eens, stelletje gekken!
Zou Peugeot dan toch weer terug zijn bij Pininfarina?
Nu alleen het oude prestige van comfortabele reiswagens met een lekkere wegligging terugwinnen, dat wordt iets moeilijker.
Hehe, eindelijk een echte opvolger voor de 406.
Ik noem in de regel hierboven de 407 niet, wat niet zonder reden is ;-)
Kansloos model, net als de 407 van ze trouwens…dit is typisch een gevalletje van nummer 13 in het dozijn. Tegen de tijd dat dit hok op de markt komt was Opel ze al 3 jaar voor met de Insignia. Dit ding wordt a) te duur voor de kudde leasende 407 rijders en b) te bescheiden voor de Franse limousine-lovers. Val hier echt bij in slaap…
de 407 is en blijft een prachtige auto.
de eerste 4 jaar van zijn loopbaan is hij een verkoopstopper geweest in Europa.
Nu in de herfst van zijn carriere gaan de verkoopscijfers achteruit wat niet meer dan normaal is.
comfort en rijplezier hoeven ze niet geleerd te worden bij Peugeot en de betrouwbaarheid is vergeleken met de Duitse merken een pluspunt geworden.
@Dirk: da’s een mening en ik deel ‘m absoluut niet ;) Kwaliteit en afwerkingsniveau (zeker van de 1e 407’s) was bedroevend.
5 by peugeot, lijkt een dreiging vn peugeot naar BMW 5 serie
Wow, een gave Peugeot? Dat belooft nog wat!
nog lelijker dan de panamera, dacht dat de aziaten er wat van konden maar de fransen kunnen het dus ook!!
Niet zo speciaal als je het mij vraagt. De achterkant heeft nog best veel weg van de achterkant van de 307CC.
Leuke elementen, maar nu maar afwachten wat er overblijft.
De voorkant gaat er wel op vooruit zonder die grote bek.
Godzijdank
het kindje van een Opel Insigia en nieuwe Jaguar XJ ?
In ieder geval mooier dan al wat ze nu maken. Maar dat kon ook moeilijk anders.
Op dit BMW blog is het net wat uit Frankrijk komt niet deugt.
Alle peugeots zijn slecht en lelijk staat er veel te lezen maar hoe verklaar je dan dat Peugeot de laatste 12 jaar sterker en sterker geworden is en overal hoge verkoopscijfers heeft.
In de laatste Autogids wordt de 308 vergeleken met 6 concurenten en hij maar mooi op de eerste plaats.
Op alle gebied afwerking rijplezier scoort hij prima.
Betaal maar lekker teveel voor een BMW 3 als je de betere auto kunt kopen voor minder.
@dirk:
Mooi geprobeerd, je uitleg en ik deel je mening. Frans is net zo goed als Duits, maar ik vrees toch dat je dit aan de die-hard fans van Duits niet verkocht krijgt want die hebben oogkleppen van jewelste op of erger nog ze zijn stekeblind. Men haalt hier trouwens enkele keren de Insignia aan, wel die zit tjokvol met problemen allerhande (lees er de forums maar eens op na). En nu zullen er wel een deel zeggen jamaar das maar een Opel, maar geloof maar dat ook Audi, BMW en de rest van de Duitser soms dikke problemen kennen.
En ik beweer hier NIET dat Franse auto’s die niet hebben, alleen dat het overal wel eens wat is!!!
@Activa:
Frans is anders goed dan Duits.
Comfort en rij-ijzers, daar zijn de Fransen gewoon goed in
Vind nog altijd dat de zit in welke Fransman dan ook gewoon
beter dan in de gemiddelde Duitser.
En ik hou van het weg gedrag van de gemiddelde Fransman, kan dat niet uitleggen is gevoel
Moet wel zeggen dat ik de degelijke uitstraling van Duitsers best imponerend vind, maar lekker rijden heeft mijn voorkeur.
@de sjonnies:
Helemaal mee eens, toch hebben de Fransen hard gewerkt aan een degelijke uitstraling kijk maar eens naar de nieuwe Citroën C5 zijn afwerking t.o.v. de vorige versie of de nieuwe C3 / DS3. Hetzelfde gaat ook op voor de nieuwste Peugeots en Renaults (al vind ik bij Renault in iets mindere mate).
Maar héél mooi omschreven van je: Frans is anders goed dan Duits.
Zeer mooi concept de 5by Peugeot. Op de voorcover bij Autoweek nr 12 staat de 5by ook, vandaar ik even autoblog bezoek voor meer foto’s.

Dat dit model de 607 en 407 aflost lijkt alleen maar goed. De aloude 504 doet de 5by Peugeot herleven. De 504 een persoonlijke favoriet van mij in de hall of fame van auto modellen. Hannie, mijn koosnaam voor de 504 berline.

Het doel van Peugeot om mee te blazen met de Duitse gevestigde orde komt voor mij ook goed uit omdat ik de Duitse afstelling van onderstellen wel kan waarderen en ik niet zit te wachten op een veerkussen. In een ritje eens met een 206 vond ik het veercomfort niet goed ontworpen met het vergelijk van Citroens veerbollen die wel het juiste veercomfort hebben. Dus de 206 had wat straffer gemogen om mij te plezieren.
En wat gaat het prijskaartje zijn van deze twee auto’s
Waarom wil Peugeot eruit zien gelijk l d’anderen, met een Audi look en vooral die luchtinlaat voor, precies een vis die z’n muil openhoudt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).