Bommetje: Audi S3 met 800 pk!

Auteur: , 77 Reacties

De Griekse tuner 0-400 Tune 2 Race was blijkbaar niet tevreden met de 225 pk van een standaard (eerste generatie) S3 en dus hebben ze een 3.2 liter blok met turbo erin gelepeld. En die perst er maar liefst 800 pk uit!

Het sprintje van 0 naar 100 doet deze getunede S3 in slechts 3,11 seconden. En de 400 meter wordt afgelegd in slechts 10,43 seconden. Op dat moment zit de Audi al op een snelheid van 230 km/u. Dit is dus een serieus snel gebakje. In onderstaande video’s zie je pas goed hoe snel deze auto is. (via: audiblog.nl)

Audi S3 0-400 vs Porsche 9ff 800+ pk



77 reacties

Geil!

Trouwens, wat is dat Retweet? Loop ik achter?
holy fucking shit
GVD, wat een geluid. Asociale bak
Can you dig it? Oh yeah!
dat is sick :|
ik geloof niet dat hij 800 pk heeft hoor!!!!!!!
Dat ding heb een lanceer power.. Niet normaal!
Waar komen die vlammen onder de auto vandaan, ziet er niet echt uit of die uitlaat daar zit( of ik zie weer een beetje scheel natuurlijk.)

Wel echt snel, mooi is weer een andere kwestie maar ik denk niet dat dat hier prioriteit was :-).
Maar waarom dan die voorbumper met die parkeerschade gewoon laten zitten?
Dit is echt supersnel :)
Geloof je dat niet? Dat ding trekt echt alles eruit vriend.
Tering die trekt op..!! Maarre.. wel leuk maar beetje jammer dat het gewoon een S3tje is. Misschien heeft dat ook wel zo’n charme maar ik zie dan liever een mooie sportieve coupe ofzo
alleen jammer dat het land failliet is en dus niemand die auto kan kopen, of ook maar enige andere auto.
@ irT, die komen uit de blow of valve van de turbo. Die laat een deel van de drukgas naar buiten als de druk in de turbo boven een bepaald ingestelde druk komt. Kleine hoeveelheid brandstof zit soms in deze lucht wat de klappen/vlammen veroorzaakt.
@Zeker: Bijna…
De Blow-Off valve zit op het lucht inlaat kanaal, de vlamen onder de auto komen uit de waste gate, die zit op de uitlaat.

Het doet nagenoeg hetzelfde. De Blow-Off valve zorgt voor de afvoer van een teveel aan verse lucht op het inlaat traject (Geeft altijd die mooie fluit tonen bij turbo auto’s)
De wastegate zorgt voor de afvoer van een overdruk aan uitlaatlucht op de turbo, er gaat dan een flapje open waardoor de uitlaatgassen practisch direct naar buiten komen. Dit zorgt voor heel veel herrie en vlammen.

Plaatje ter illustratie:
http://crocketteng.com/wp-content/uploads/2009/12/WasteGate.jpg
@Ikke_ferrari: Goed, maar niet volledig.

Die vlammen hoeven niet persé, maar zij hebben er een screamer pipe onder. Meestal wordt die pijp gewoon weer in de uitlaat gezet zodat je lang dit geluid niet hebt. De wastegate zorgt inderdaad voor de afvoer van uitlaatlucht, maar niet omdat er teveel lucht is, maar om de turbodruk te regelen. Zonder wastegate zou je oneindige turbodruk hebben zolang de turbo het kan leveren…
Je hebt ze als interne wastegate en extern. Intern heeft geen screamer pipe, extern wel, wat deze auto dus heeft.

Blow-off valve is voor het afblazen van de lucht in de inlaat als je het gas dicht doet, verder ook niet.
@Willem_vd_Velde: Dat is precies wat ik dus zei… maar dan in andere woorden.
Zo das een rap apparaat zeg!
Beetje Frankenstein
@PCCB: inderdaad! Deze Audi en zijn broer, het monster van Frankenstein komen beide uit Ingolstadt.
Als ze net zo hard hun staatsschuld afbetalen als die Audi hard gaat komt het nog wel goed met de Grieken.
Audi A3 Toerbooooooo met 400 pk is niets… ;)
holy mozes, dat ding is sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!
Leuk maar het is maar een oude audi a3 :-/ al zou die in 0.5 seconde naar de 100 vliegen, dan nog zou ik em niks vinden.
Doe mij maar liever een Pontiac GTO uit 1969 :$
Nu nog een weg in Griekenland waar ze die pk’s op kwijt kunnen… veredelde karresporen daar…
@something

Vanaf een bepaalde hoeveelheid pk’s maakt het voor mij niet meer uit hoe een wagen eruit ziet.

De vraag is wel hoe lang dit meegaat natuurlijk. Een beetje duurzaamheid zou leuk zijn, aangezien je met zo’n scneurijzer al wekelijks een maandloon opdoet aan benzine en banden :)
What the F… zelfs die flits NSBers moeten hun instrument hiervoor aanpassen. Met dat ding trek je letterlijk de klinkers uit de straten in NL en anders rubber resten op je voorruit :mrgreen: degenen die reageren met MAAR een S3 tje….get a life knuppel..je kan niet eens de versenllingspook van zo’n S3 betalen het gaat hier om de POWERRRRR en de mogelijkheden en niet om de bak zelf veel plezier met je opgefokte Astra GS3I
@him: Het is ook maar een S3 lekker boeiend , en dat jij mensen dan een knuppel noemt omdat ze anders denken maakt jou tot een nogal triest persoon, dus voordat je mensen een knuppel gaat noemen kan je beter in je spiegel kijken.
Daarnaast ben je ook nog zo kortzichtig door te roepen dat mensen die reageren met “maar een s3” em niet kunnen betalen, alsof jij maar ook enigzins een idee hebt van het financieel vermogen van anderen.
Volgende keer beter nadenken voordat je zo een petjes reactie geeft, alhoewel ik na het lezen van jou reactie ernstig betwijfel of jou hersens het aan kunnen om na te denken voordat je wat typt.
als ik die zo zie optrekken, T*RING!!
ik vind een standaard S3 (met chiptuning) al snel optrekken.. Blijft een ontzettend geile bak, zo’n S3 8L. Ook een genot om in te rijden!!
fackkkk zaaaaaaligggg
wil ik wel hebben :D
Hoho ik hoop dat er wel meer dan alleen de motor aangepast is. Hier kom je zelfs met RS6 onderdelen niet meer toe.
Deze filmpjes heb ik ruim 7 maanden geleden allang gezien, dit blok hebben ze alweer verwisseld voor een ander (sneller) blok. Maar desondanks blijven de filmjes spectaculair
Bij dat eerste filmpje zie je bij 1:15 als hij voor de tweede keer wegtrekt allemaal vlammetjes onder de motor vandaan komen! :D Super vet!!!

Tweede filmpje is te onduidelijk, dus slecht!

En tenslotte het derde filmpje is blij! :shock:
Nog sneller trouwens? :shock:
Dit blok trekt het chassie al krom ;P
Klijne toevoeging… het afgebeelde plaatje is een interne wastegate… de uitlaatgassen gaan niet naar buiten, maar slaan de turbo over en gaan direct de uitlaat in.
De wastegate op deze auto is extern, die blaast de hele boel gewoon direct naar buiten!
@Ikke_ferrari: kleine dus :P
Tsja! Wat zou de wereld er slecht aan toe zijn, als we dit hadden moeten missen! ;)
met 800pk gaat alles snel,zelfs een trabant, als je het vermogen maar op straat krijgt.
Een rappe auto dat zeker. Ik vind echter dat de vormgeving van deze hatch erg outdated zijn.
ZIEK!! aleen vind ik die radiator zo niet echt vet, en zelfde voor de uitlaat.
@spykerboy: Dat is geen radiator :P
Dat is een intercooler.
best netjes uit een 3.2 liter :O
IrT. dat is een screamer pipe en wil zeggen dat de turbo een aparte wastegate heeft met een vrije uitgang. Normaal wordt deze terug in de uitlaat ‘gedumpt’ en dan zie je dat niet.
Die Grieken hebben toch een gigantisch staatstekort ? Ik weet nu waar dat aan ligt ! ;-)

Maareh….een S3 is al bijna niet op de weg te houden (zeker in bochten niet), laat staan met 800Pk
-edit: check!-
0-400 Tune 2 Race .. Catchy naam….
Mja leuk projectje.. Jammer dat het niet met de laatste generatie is.. Die vind ik veel mooier..
Voor de rest is ie misschien wel snel, maar is het nog een beetje betrouwbaar en duurzaam ?
Zoals jullie allemaal zien is niks meer origineel onder de motorkap, en dat is een heuze intercooler zeg, zodoende dat ze hem zo open en bloot hebben, die past niet netjes achter de voorbumper.

Vering is trouwens ook goed aangepakt, kijk maar naar het eerste filmpje, auto zakt amper door terwijl er zoveel kracht vrijkomt.

Geloof mij maar dat deze jongens weten wat ze aan het doen zijn en niet simpelweg iets opvoeren/ verkrachten.
Leuke hobby, maar een S3 met een chipje tot 300pk zou me meer behagen. Dit monstertje moet je elke 1000km van een nieuwe distributieriem voorzien. Om maar te zwijgen van de aandrijfassen, lagers enz…
Betrouwbaarheid is ver zoek volgens mij!
Het is en blijft maar een Audi.

Doe mij maar een Porsche.
Dit doen ze al met veel oudere audi’s, 5 cilinder turbo uit de jaren 80 wel heel erg opgevoerd met nieuwe onderdelen natuurlijk, maar je hoort nog wel dat het de 5 cilinder is. http://www.youtube.com/watch?v=fYxVKCND18w
Vond wel leuk filmpje
@Audiooooo:

Dat is zeker een heerlijk filmpje + bak!

En die S3. 1 woord: WTF! Dikke liefde ervoor haha
@BetaArkUser

Is maar een 1.8ie hoor. ;)
Haha, bruut dit! Niemand verwacht dat je zó snel bent met je S3.. Vraag me alleen wel af of dit nog lekker rijdt en hoelang ’t meegaat, maar dat boeit ook weer niet zoveel voor zoiets eigenlijk:P
@megakix, aub even uitleg waarom een S3 niet op de weg te houden is. Probeer toch eens een normale reactie te geven.

De man zal in ieder geval blij zijn met de haldex / quattro, als die RWD of FWD had stond die wel een kwartiertje rook te maken met zo veel power.

Mooi is het niet, wel veel respect voor de ombouw en de power..
Ohhh heerlijk !!! :D
+1
Je moet natuurlijk wel een beetje met het dagelijkse verkeer mee kunnen komen ;)
wow vet, ik wist niet dat ze in griekenland auto’s hadden maar dit is netjes gedaan
Dit kan makkelijk op een audi onderblok. Als het van gietijzer is ipv aluminium. Andere lagers, krukassen, drijfstangen, nokkenassen, kleppen, turbo en in/uitlaat systeem.

Geef mij hem maar(A) heerlijk die fluit. En dan een orignele voorbumper en tegen die sjonniejs en yuppen met hun golf v5 of ferarritjes ^^ Damn!
@NovaStar:

alu blokken kunnen toch juist meer vermogen aan ipv gietijzer ? alleen is het natuurlijk wel zo, dat een alu motor met beleid op moet warmen, zeker wanneer opgevoerd. anders kan het gaan scheuren. bmw’s, nissans, en een hoop italianen hebben allemaal aluminium, juist om die reden.
maar, iemand die me verbeteren wil, doe je best ;-) leer ik er nog eens wat van !
@mikkiej: Voor de diy tuning worden meestal gietijzeren blokken gebruikt aangezien die vaak te lomp en onnodig sterk zijn voor het originele vermogen. Alu blokken worden veel meer berekend en hebben daardoor minder marge.
Zal die van mij er ook eens heenbrengen..
Ron Het Kanon
BOMMETJE ? ? ? nee het een gewoon een, heftig KANON Audi S3
@ ikke ferrari,

Ja nu je het zegt weet ik het weer. Vorig jaar een keer voorbij geweest bij me studie. Een blow of valve zit idd aan de inlaat kant beetje dom van me XD.
jammer van die sjonnie-auspuff……
hahaha wat een sukkels, 5 keer optrekken en je kan je hele motorblok reviseren, inclusief zuigers,krukas,hoofdlagers, drijfstanglagers, kleppen enz enz. en niet alleen een aandrijfas of riem wat ik leesde in de reacties:S
oh ja, vergeten. je hebt dan wel een paar keer een “bommetje”, of een “heftig kanon”. maar voor de rest is het zoiezo een frotbak
Holy shit.

Die ouwe Audi uit filmpje in de comments is nog toffer.
nice peace off art . ma één vraagje : wat is dat vuur dat bij het optrekken te zien is onder de wagen ? van de uitlaat of tubo ?
@jonahim:
is al een aantal malen aangehaald, even goed lezen!
in ieder geval niet van de tuba :)
@jonahim: Kijk een paar posts naar boven, daar staat je antwoord ;)
die uitlaat
Wedden dat hij over 5000 km niet meer werkt.

De chauffeur bewijst trouwens meer dan eens dat hij zoveel PK niet waard is.
De verkeerde koets, maar wel rete snel en gaaf geluid!
lekker snel tog?
Okey, dat is echt snel! Nu het bochtje om? (dit lijkt me echt leuk speelgoed, ik zou geen genoeg kunnen krijgen van dat gejank en die waste-valve’s!)
ik vond de 460pk waar wouter mee reed al genoeg
maar dit is waanzinnig egt een monster op wielen en een leuek glimlach natuurlijk hehe

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).