Gelekt! Complete brochure Audi RS5

Auteur: , 185 Reacties

Dankzij een onoplettende fotograaf kunnen wij jullie nu al de nieuwe Audi RS5 van alle kanten laten zien! Het bedrijf dat voor Audi de foto's digitaal bewerkt is namelijk zo onhandig geweest om de complete folder alvast op hun website te zetten. Geniet mee!

Een persbericht van Audi ontbreekt uiteraard nog, maar volgens geruchten ligt er onder de motorkap van de RS5 dezelfde 4.2 V8 die wel kennen van de S5 en R8, maar nu levert dat blok 450 pk. Ook zou er op termijn een cabrio komen.

Ik gok overigens wel dat RECOM (het bedrijf dat gelekt heeft) in de toekomst geen opdrachten meer hoeft te verwachten van Audi…

UPDATE: we hebben inmiddels met de RS5 gereden, video staat HIER!



185 reacties

Eindelijk! Die twee ovale pijpen staan ‘m heel goed. Ik hoop ook zeer dat de 4.2 erin komt te liggen.
stopwearingpants
niet dat er hele nieuwe innovaties zijn uitgelekt ofzo in het design, et is gewoon een s5 met een extra r in de grille!
Ziet er goed uit :-)
Wat een enorme losers trouwens, bij dat bedrijfje. Maar goed. Lekkere velgen op foto 10, en een leuk achterspoilertje.
M3 zeg maar doei tegen je troon:-)
@ExOitC: dat geloof je toch zelf niet mag ik hopen? We moeten wel even realistisch blijven, uiterlijk misschien wel maar dan is het wel over voor deze S5.
de mooiste audi, lekker hoor.
Dus als ik het goed begrijp is de oude S5 eigenlijk een RS5,.. lol. Allemaal politiek, het zgn downtunen, deze RS5 kost gewoon een A3 meer dan de oude S5, met dezelfde motor
Doe mij die maar! Bruut mooie wagen om te zien.. En als ze idd zoveel gewicht bespaard hebben als de geruchten zeggen dan gaatie bloed, maar dan ook bloedsnel worden..

Voor degene die zeuren dat de hierin gebruikte V8 hetzelfde is als in de eerste S5en; daarin leverde hij 340 pk, nu gaat hij wss 450 pk leveren bij een stuk meer toeren, de basis is dus hetzelfde maar de uitwerking heel anders;)
Nice, maar toch liever een sportieve Mercedes E Coupé
en dan wel een dikke A3
Toch wel de mooiste audi als je het mij vraagt. Maar moet niet echt zeggen dat het verrassend is. Na al die foto’s van het testen.

En zo te zien ook met een dsg-bak-achtig-iets. Leuk, maar hoort een hadbak in te zitten naar mijn mening. Die zal vast ook wel leverbaar zijn.
Audi saai? think again…
@clijde: heel spannend ziet dit er niet uit zien hoor…
@ExOitC: want? Wij weten toch best dat Audi’s bijna zonder uitzondering door BMW stuk voor stuk op het circuit het snot voor de ogen worden gereden?

Daarnaast wil ik je er graag op wijzen dat BMW bezig is met een 470 pk M3 CSL…. ik voorspel dat je daarmee rondjes draait om zo’n RS5 met dat loodzware Quattro, het extra motorvermogen van de BMW trouwens nog daargelaten.
Gewoon dubbele reclame.

Vind hem er wat zwakjes uit zien.
De RS2 RS4 en RS6 zien er bescheiden maar toch veel sneller uit (nuja RS6 bescheiden).
Ow, ik doe een moord voor deze auto!!! Hij is zo lekker!! en Met de 4.2 V8 met in dit geval 450pk blaast hij de M3 er uit! Alleen wel de RS4 of RS6 velgen er onder. Die zullen hem vast beter staan als deze.
daviddewijnnl
meer vermogen dan in de R8… hmm, welke wordt het?
@STI377

Het gerucht is dat Audi zich vooral op gewichtsbesparing en chassis afstelling heeft geconcentreerd. Ze hadden twee A5 lightweight prototypes die zo’n 250kg kwijt speelden.

Vandaar dat ze “slechts een S5 motor” gebruiken.

Die V8 is trouwens een meesterwerk. Lichtste, compactste massa productie V8. En trekt tot aan 8500tr/min ondanks dat het een lange slag motor is (voor koppel), en zet daarbij nog een record voor snelste pistonbeweging in massaproductie. Er komt trouwens een turbo versie van voor onder andere de S8.

Dit zal een serieuse sportwagen worden.
@Clijde,

Ik heb er nog een over nagedacht en ik vind Audi nog steeds saai!
Boeie, alsof we nog niet wisten hoe die eruit zou komen te zien ! Jemig, als er een vlieg boven een paardenvijg hangt, roep je als waarschuwing toch ook niet: “pas op, een vlieg!” ?….;-)
Wow! De achterkant is echt vooruit gegaan. Ziet er echt beter uit als bij de S5 zonder die zwarte bumper + de uitlaten van de R8 V10.
Inclusief de achterkant (onderste gedeelte) van een Maserati GranTurismo. Lekker hoor! Eindelijk echte M3 concurrentie.
@Ferdinand1: daar dacht ik ook gelijk aan! En als het daar op lijkt, is het dus geslaagd naar mijn idee :-) benieuwd naar de tests van deze wagen.
doe die spoiler maar weg aub en…geef me die middenst stoelen maar.Jammeergenoeg zijn er geen mooie velgen geef mij maar de s5
Freude_am_Fahren
lekkerrrrrrrrrr
Zo’n dingen snap je dus gewoon echt totaal niet hè!?? Hoe krijgt zo’n fotograaf het voor elkaar om de foto’s op internet te zetten? Dit kan twee oorzaken hebben:
1. Hij is gewoon té dom dat hij geen enkel moment heeft gedacht: “Kut, deze mogen nog niet op internet, snel stoppen!” Want ik neem aan dat dat niet binnen enkele minuten gedaan is.
2. Hij wilde gewoon op een of andere manier wraak op zijn werkgever, RECOM, nemen en heeft ze bewust eerder op internet gezet.
(3.) Een fotograaf houdt trouwens ook niet de site bij van zo’n groot bedrijf als RECOM. Daar is een speciaal iemand misschien wel bedrijf voor aangenomen!
Ze ziet er goed uit, beter dan ik had verwacht.
@1’er Reihe: bye bye M3.
Of Audi is slim aan het marketen…
Er staat wel dat het hetzelfde motor is. Maar het is hetzelfde blok als de R8 en de RS4. Draait veel meer toeren etc. Dus eigelijk helemaal niet te vergelijken met de normale 4.2. Niet zeiken dus:P

Té brute bak!
niet echt verrassend het is gewoon een s5 met de bodykit van de tt en een getuned blok
@RaKiM:Wat dacht je anders dat ze een compleet nieuwe auto zouden maken :?
@FeRaRi: nee natuurlijk niet, maar bijv. een heel nieuwe bodykit ontwerpen en een nieuw blok er in gooien want zoals ik het nu lees doen ze juist hun best het van imago van: ”allemaal de zelfde modellen te hebben” te behouden
@RaKiM:
Wat denk je nu dat ze zouden toen, een volledig nieuwe freaking 5 serie maken of zo? Van welke planneet kom jij man? Is het bij AMG zo anders toch dan wat tupperware en een opgeblazen motor? Dat is toch ALTIJD het geval, man man man man man….
@Gio: de amg modellen hebben teminste niet allemaal de zelfde bumpers en uuuh 5 serie kom op zeg we hebben het hier over audi niet bmw
Tfoe, wat een lekkere Audi zeg :O Mooier dan een R8? Hmm, dat niet, maar komt er zeker wel in de buurt, verslaat naar mijn mening alle concurrenten. Die kleur staat hem ook goed trouwens :D

Btw, wat een scheefgeneukte kamelenscheet ben je dan als je die brochure online zet…
@1′er Reihe: De RS6 was een mooi bewijs hoe Audi Bmw een poepje liet ruiken. Het snot mocht Bmw zelf afvegen :)
Het Quattro systeem neem ik er met plezier bij, meer zelfs, het is een must. Bmw weet dit nog lang niet te combineren. Ze moeten eerst nog beginnen hun “quattro” op punt stellen.
@bufallowiesmann

Het is een intrekbare spoiler.
De audi zal waarschijnlijk enkel sneller dan de bmw m3 zijn op rechte stukken dusja, voor mij blijft een sportwagen een bochtenwagen.. Anders koop je je maar een goede vette muscle car, evenveel respect dan.
@Emitgs: Jij bent wel een beetje dom he quattro of 2WD met electronische systemen e.d. wie zal er nou sneller zijn op een circuit??
Ziet er echt fantastische uit, Kan niet wachten tot hij in het echt te bewonderen is
KoosSpeeTerreur
8500rpm yummie!!!
@Emitgs: Audi RS6 was op circuit sneller dan M5 en RS4 was ook sneller op circuit dan M3. Last but not least, de RS versies zijn mooier dan de M versies :)
Achterkant is vet geworden, maar aan de voorkant zie ik geen verschil met s5 :p
erg mooi, maar ik zie er niet echt RS DNA in. Ik zie vooral heel veel RS badges op deze foto’s. Compliment voor audi dat ze de auto vrij elegant hebben gehouden en niet totaal hebben verkracht met sleuven en groeven.
voorkant niet heel dik, achterkant wel heel dik
Hij zal toch niet alleen worden geleverd met automaat zeker? Zo’n sportieve auto met automaat, dat past echt niet.
@ggj:

’t zou me niet verbazen als deze (iig in eerste instantie) idd standaard met 6-traps dsg geleverd gaat worden;)

@AudiQuatro:
Vierwielaandrijving is op een droog circuit niet sneller dan rwd, en zéker niet altijd. Ik vermoed echter wel dat deze de M3 powned, maar andersom zal de volgende M3 dat met deze generatie RS5 ook weer doen;)
Mooie wagen, mooie foto’s..
Jammer voor die fotograaf , maar you are fired! ;) hehe
weer een goeie auto van Audi
weer net iets mooier dan de vorige RS5
@BakPouwww:

Welke vorige RS5?
Jammer, nu kan ik als BMW-fan niet meer opscheppen over de m3. ;)
Wat een prachtige wagen, ben wel benieuwd naar de specificaties.
Ziet er zeer goed uit!! 8)
Zie ik trouwens op foto 19 een DSG bak?!
volgens mij ligt er een V10 in, anders hadden ze de voorbumper 3 lijntjes gegeven zoals bij de R8 V8
@JDM__Wotevajjjj:

Lijkt me sterk als ze idd zich focussen op lichtgewicht, die V10 is behoorlijk zwaar voorin zo’n relatief kleine auto..

En zou overigens nooit de bemotorisering aan dat soort details aflezen..
@Loebas: rs4 sneller dan een m3 op het circuit? Nee, da’s niet waar.
En het is ook geen wonder dat een rs6 sneller is dan een m5, rs6 heeft immers 80 paardjes meer. ;)
Echt een supermooie auto.
Goede tegenhanger van de M3
Marketingstunt?
waarom rijd subaru dan al jaren met 4WD? nooit in een 4WD auto een rotonde gepakt? komop achterwielaandrijving is leuk maar 4WD is beter
@AudiQuatro:

omdat het op zand, grind, ijs, sneeuw en in natte condities voordelen oplevert, en omdat een leek er sneller mee is;) Als je echter 2 identieke auto’s, de één met 4wd en de ander met rwd, op ’t circuit zal loslaten is de kans groot dat de rwd’er nog wint ook, het gewicht weegt dan namelijk niet meer op tegen de extra grip;)
@AudiQuatro: Waarom zijn de circuitversies van porsche dan altijd achterwielaangedreven evenals bijna alle auto’s die vooraan staan op de nurburgring buiten de nissan gtr? Zelfs in rechte lijn heeft vierwielaandrijving niet altijd voordelen wegens het extra gewicht. Denk dus eerder dat jij de dommerik bent..
Zat er aan te komen, in week 8 zouden de foto’s vrij gegeven worden. :D Zeer dikke bak, en exclusief want de S5 Coupé krijgt straks het S4-blok dus dit is de laatste in zijn soort met V8-blok! Tel daarbij op: quattro, S-tronic, sportdiff, 450 pk…
Krijgt de RS5 ook zo’n lullige Haldex-koppeling of wordt ie wel in de basis RWD, met eventueel steun van de voorwielen?
Het voordeel van snelle moderne auto’s met vierwielaandrijving dat je de auto beter persoonlijk kunt afregelen op je eigen kennen en kunnen waardoor misschien net dat kleine beetje het verschil maakt op een cirquit. Op een rechtstuk of bij de stoplichten heeft vierwielaandrijving de neus voor bij slechte wegomstandigheden en zal het meergewicht van 100 kilo makkelijk gecompenseerd worden, bij droge ideale omstandigheden is het natuurlijk een totaal andere zaak. Er is vooralsnog geen overall champion betreffende aandrijvingen
@ AudiQuatro:

Ik neem aan dat je een DieHard Audi fan bent.

Check dan even je naam het is namelijk: Audi Quattro
Juist dubbel T
@Dennis: Audi’s zijn voor boekhouders, die kunnen wel tellen, maar niet schrijven ;-)
@Dennis: misschien omdat die account al bestond;)
eindelijk :-D ! en wat ziet hier er lekker uit :-D
Fantaschtisch ! hopenlijk is de prijs dat ook.
ggj [ reply ]
20 February 2010 om 16:55
Hij zal toch niet alleen worden geleverd met automaat zeker? Zo’n sportieve auto met automaat, dat past echt niet.
————————————————————-

Als je nou even goed had gekeken naar de foto’s, dan zie je dat er ook een handbak bijzit.
@Chief_S5: Dat is gewoon een sportief pookje voor de automaat, idd.
4 woorden: doe mij die maar!
450 PK voor een RS5 uitvoering ? Wat een lachertje zeg. Ik denk zelf om BMW lichtelijk af te troeven dat ze hem van 0 naar 100 laten optrekken in 4.5 sec.

Ik krijg nu al medelijden met de Audi fanboys die hier zo naar toe hebben geleefd.
@majinstar:

Noem jij eens een concurrent die meer pk’s heeft?
@EJS:
M3 GTS

@Chief_S5
Het is een automaat hoor jongen..;)
Maar het lijkt me wel dat ze de RS5 ook met een handbak leveren.
@majinstar: Wat is je probleem? Concurrenten in de vorm van de M3, IS-F, C63 hebben dezelfde waarden.
Ik mis wel lekkere velgen, die van de S5 bijvoorbeeld.
@Chief S5: waar zie jij dan een handbak ? Het is niet omdat de schakelpook er wat handbak-achtig uitziet, dat het ook een handbak is, eh ;-)
Waanzinnig! En het geluid in het filmpje van Erik… kippenvel… *spaarvarken omkeren doet*
Deze bolide doet zo te zien veel wind waaien. Kwa look en uitstraling overtreft deze de M3 met gemak. Het geluid is oook beter te pruimen.
Waarom zoveel plastic knoppen in dat dashboard en bij schakelbak? Saab is er niks bij.
Prachtig!!! wat een beauty
En de motor? Dubbel turbo 4,2 V8 waar eerst sprake van was? De rode lijn op de toerenteller begint ergens voorbij de 8,000 rpm, lijkt me beetje veel voor een turbomotor. 450pk uit een 4,2 liter atmosferische motor zou wel een hele goede prestatie zijn, zie ik ze bij VAG nog niet zomaar doen. Ik gok op een uitgeboorde (4,5 liter?) atmosferische V8. Wat denken jullie?
@Canguro: Het zal gewoon de 4.2 V8 zijn. Audi neemt de moeite niet het blok op te boren. Waarom zou 450 pk uit die motor niet kunnen bij VAG?
@Canguro: Hij krijgt overigens ook geen turbo’s, dat hoor je duidelijk in de spyvideo’s.
Ik vind het wel geslaagd, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een VAG adept ben, verre van zelfs………….maar het is een mooi pakket !
Stoelen subliem, de klokkenwinkel vind ik minder, en iets te veel knoppen, maar ik zou er mee kunnen leven.
Dat neemt niet weg dat ik mijn eigen E92 M3 er op zou inruieln, zeker niet, quattro is leuk, maar niet noodzakelijk, ook zwaar en veel aandrijf verliezen, dus ondanks een 30 PK meer denk ik dat aan de wielen het een omgekeerd verhaal zal zijn……

Maar concurrentie is goed, dat houdt de boel scherp………………..ik zie de testen met belangstelling tegemoet………
Ik had gehoopt op een Lambo V10 met minimaal 550PK zonder turbo. En met turbo’s (ala RS6) voor de Audi RS5 Urquattro. :twisted:
@BananaFlip: ruim 107 pk/liter lijkt me gewoonweg een beetje te hoog gegrepen voor een motor die niet gebouwd is voor een hoog specifiek vermogen. Het zou denk ik teveel aanpassingen vergen, dan kun je net zo goed(koop) een nieuwe motor bouwen. De cilinderinhoud vergroten is gewoon de gemakkelijkste weg. Dat ‘ie geen turbo’s krijgt ben ik intussen ook wel van overtuigd. Aan de andere kant heb je gelijk, VAG is kampioen motoren recyclen. Ben benieuwd.
Dat is trouwens een heel gaaf Lancia Thema 8.32 stijl elektrisch spoilertje op de achterklep! :)
Wat een onwetendheid weer op technisch vlak, het is als sinds het begin van de jaartelling bekend dat hier de 4.2 V8 in komt! :D Waarom zou je een nieuw blok maken als je al een goede hebt? Waarschijnlijk hebben ze dezelfde aanpassingen doorgevoerd als bij de nieuwe A8:

http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A8_2010/Audi_A8_2010_80.jpg
@Tommy2:

Jouw reactie geeft anders ook wel behoorlijk blijk van onwetendheid. Het V8 blok zoals in de RS5 zal slechts in de basis gelijk zijn aan dat in de S5 en A8, in de laatste twee is hij namelijk vooral afgestemd om comfortabel te cruisen. Het blok zoals in de RS5 komt te liggen gaat veel meer lijken op de versie van deze V8 die momenteel in de RS4 ligt; veel hoogtoegerig en een pktje of 100 meer.
zeer mooi :D
@canguro

VAG hoort bij de wereldtop qua motoren. Van de TDIs tot de W16 quadTurbo. De oude V8 van Audi kreeg je al op 500pk met een agressieve nokkenas. Een R8 V8 krijg je met een chip op 460pk, hoewel ik dat niet zou aanraden.

Deze V8 heeft enkele records op zijn naam. Het is een koppelrijke lange slag motor, maar kan toch blijven presteren tot 8250tr/min officieel, en 8750tr/min reëel, en plaatst hiermee een record voor pistonsnelheid en pistonacceleratie bij productiemotoren. Door veel koppel te maken op hoge toeren krijgt de motor een hoog specifiek vermogen. Het bijzondere is vooral dat de trekkracht in lage toeren er niet onder lijdt.

Een Ferrari V8 doet ook hoge toeren, maar dat zijn overvierkante motoren met een platte krukas. Alleen geschikt voor sportwagens. Toen de lancia Thema een Ferrari V8 gebruikte, hebben ze de krukas vervangen door een crossplane die minder vlug in de toeren gaat, maar beter gebalanceerd is qua vibraties.

Er zit nog meer vermogen in die V8, zelfs zonder turbos. In de RS4 gaf Audi zelf toe dat de motor niet goed kon ademen, hoewel die al 100pk per liter produceerde zonder toegevingen te doen aan de koppelcurve. De motor produceerde toen al meer koppel dan de nieuwe V8 van de M3 met dezelfde cilinderinhoud, omdat het nog steeds een overvierkante motor is als de ///M motoren voorheen. De M3 heeft 400Nm, de RS4 had er 430Nm, de S5 440Nm, en de geruchten zeggen minstens 450Nm voor de RS5 versie.

“zie ik ze bij VAG niet zomaar doen” is dus kompleet uit de lucht gegrepen. VAG denkt vooral aan de bruikbaarheid. Ze hebben bij mijn weten nog nooit een overvierkante motor geproduceerd, omdat de koppelcurve en algemene effeciëntie van zo’n motor minder gepast is voor dagelijks gebruik. Een lage slag motor leent zich ook beter tot drukvoeding. Daardoor hebben atmosferische VAG motoren van nature een lager specifiek vermogen. Het zijn trekpaarden ipv arabische volbloeden. Maar in versies van de V8 en de V10 kunnen ze dat trekpaard toch doen lopen als een gran prix winnaar.

BMW gebruikt traditioneel overvierkante motoren omdat ze vroeger kozen voor natuurlijk gebalanceerde zes-in-lijn configuraties. Maar omdat het motorblok lang en smal is, is het inherent zwak. De nieuwe V8 van BMW weegt 20kg minder dan de oude zespitter omdat de L6 versteviging nodig had. Een van de redenen waarom de L6 op pensioen moest, wilde BMW nog meedoen met de pk-wedloop. Een lange slag motor plaats door het hefboomeffect van een lange aandrijfstang meer stress op de krukas en het motorblok. Een high performance lange slag motor was dus geen optie voor de ///M wagens met een L6.
De V8 en de V10 hebben de overvierkante pistons geërft, maar dat betekend wel dat ze minder trekkracht hebben onderin. Vandaar dat de V10 werd gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak met 7 ratios, zodat de motor hoog in de toeren kon gehouden worden.

Aan de andere kant is Audi dan weer gehandicapped door de inertie van de vierwielaandrijving. Maar als ze die kunnen afstellen als een Nissan GT-R (de RS5 heeft een torque vectoring differentieel), dan wordt het weer een competitief voordeel.
zkr mooi :D
en zal ook wel goed rijden
als we de andere RS modellen kennen :D
@Pieter-Jan: dank voor je toelichting, erg informatief. :) Even ter verduidelijking: ik twijfel er niet aan dat VAG het kan, een motor met zo’n hoog specifiek vermogen maken. Mijn twijfel was vooral: doen ze het ook? Zeker gezien betrouwbaarheid enz. BMW M heeft een lange geschiedenis wat betreft atmosferische motoren met hoge spec. vermogens. Audi niet. Dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen/daadwerkelijk doen. Eens moet de eerste keer zijn. ;)
niet huilie huilie doen BMW boy’s.
deze AUDI gaat BMW weer pijn doen.
zoals alle RS modellen gaat deze weer keihard de M modellen voorbij.
Kijk! Lees het stukje van Pieter-Jan maar eens even goed door, zelfs ik heb er wat van geleerd! :D

@ EJS: Dat klopt idd, maar het ging mij meer om die dubbele lucht aanvoerbuizen, bij de RS4 zat er maar 1 terwijl de R8 er wel 2 heeft. 1 aanvoerbuis op een 400+ pk V8 vind ik geen poorum dus vandaar dat ik het plaatje van de 4.2 V8 uit de nieuwe A8 er bij pakte. Daar hebben ze “het probleem” al verholpen en waarschijnlijk in de nieuwe RS5 ook, want meer lucht = beter! :P

@Pieter-Jan: Dat met die vierwielaandrijving zal wel beter gaan als bij de RS4 met het nieuwe differentieel, de nieuwe S4 schijnt behoorlijk te rijden volgens de kenners. Maar toch blijft die motor te ver naar voren steken volgens mij. Natuurlijk wordt onderstuur zoveel mogelijk opgevangen door de krachten naar het buitenste achterwiel te sturen maar helemaal verdwijnen zal het nooit denk ik.
@Tommy2:

In die zin heb je vermoedelijk gelijk, deze zal vermoedelijk wel 2 aanvoerbuizen hebben;) Wss zorgt alleen dat al dat hij heel dicht tegen de 450pk aan ligt.

Ik denk overigens dat het met het onderstuur reuze mee valt. Als ze bij deze auto veel aan gewichtsbesparing en chassis hebben gedaan zullen ze wss zoveel mogelijk gewicht voorin bespaard hebben, en zal de gewichtsverdeling wel aardig richting de 50/50 gaan, dat i.d.m. het betere vierwielaandrijvingssysteem betekent denk ik dat het ding uitstekend de bocht om gaat. De S5 schijnt al een heel stuk minder onderstuurd te zijn als de vorige generatie RS’en dus;)
DIt is toch een A4? Zoek de verschillen tussen de a5 sportback en de a4, daarom vermeid ik audi, als ze iets doorvoeren, nu dan de voor+achterlichten schuin, dan doen ze dit op elk model, ik vind het raar dat ze niet de V10 erin lepelen.
@The360box: Hou je mond en ga Xbox spelen
@ExOitC: wtf lul je nou, ik weet niet maar ga jij maar is kijken en zoek de verschillen tssen die nieuwe audi’s, heel moeilijk. :?
@ExOitC: Het is zo,
Mooie golf coupe.Wat kost ie
die uitlaat zijn HUGE!
@ EJS: De CLK 63 amg. Met om precies te zijn 481 pk.

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passengercars/home/new_cars/AMG_/models/clk_55_amg.html

@ Bananenflip: Ik heb geen probleem. De M3 kan je niet vergelijken met de RS5, IS-F en E 63 amg coupé. Puur om de omvang en de indeling van zijn klasse. In dat geval zou BMW een 5 serie coupé moeten ontwikkelen, om daadwerkelijk een krachtmeting te ondergaan met die andere twee merken. Helaas zie ik dat niet 1 2 3 gebeuren, daarom blijven de gematigde fanboys van Audi altijd stoer doen met hun RSjes om die te vergelijken met de zogenaamde ( dichtsbijzijnde ) concurrenten. Get a life en wordt realist.

De IS-F zou eventueel met de RS4, M3 Sedan en C 63 amg vergeleken kunnen worden.
@majinstar: De RS4 lijkt me een redelijk directe concurrent voor de M3 sedan. De A5 is niets anders dan een A4 min twee deuren, exact hoe de 3-serie coupé zich verhoudt tot de sedan. Dus hebben we dan een concurrent in de vorm van een snelle A5, de RS5.
In een woord prachtig, de mooiste coupe en snel geweldig!!
@ majinstar

Die merrie zit toch bij de R8 en andere sportcoupé
Mooie auto.
Audi overdrijft met heel veel dingen zoals acceleratietijden, motorvermogens etc.
Lees bijvoorbeeld maar eens artikelen van Jeroen Dik van JD Engineering (Vag Tuner bij uitstek) over de laatste RS4
Na meerdere RS4-en op de 4w-testbank te hebben gehad was er geen een die daadwerkelijk 420 pk had, het schommelde tussen de 380 en 400Pk. Ten tweede is quatro snel vanuit stilstand, maar op tussensprints heeft een quatro last van zijn gewicht, als tractie geen rol meer speelt. Verder heb ik niets tegen Audi,ik heb zelf een nieuwe A3 Sportback 1.8tfsi besteld,maar voor een echte racer moet je bij BMW M aankloppen.
@hondema: De RS6 sedan sprint anders in alle tests 2 tienden sneller naar de 100 km/h dan Audi opgeeft (4,5 seconden). Dan zijn ze toch juist bescheiden?
alfa mannetje
Wanner krijgt Audi nu eens RWD ?
@alfa mannetje: RWD zal audi nooit nemen, werkt voor geen meter!
freude am fahren
Hij zal zeker sneller zijn dat de M3. Maar dat is niet zo moeilijk als je hem daar speciaal voor bouwt. Je kan altijd een trapje hoger gaan hé, je moet gewoon weten waar je bovenuit moet steken, en dat wisten ze.
Ben benieuwd naar de vergelijking tussen de twee. Maar ik vind de M3 persoonlijk toch mooier, hij ziet er ruiger uit vind ik. En het verschil tussen de RS5 en de gewone A5 is nu ook weer niet zo groot. (ik zeg niet dat hij er niet ruig uitziet, want dat is hij zeker wel!)
@majinstar: wat gaan we nog aanhalen om de RS5 toch maar te blijven onderschatten tov de M3. Een A5 is de perfecte en directe concurrent van de 3 coupé en de vergelijking gaat wel op.
freude am fahren
@Audiquatro:
Zeker dat Quattro beter is dan achterwielaandrijving?
Bekijk deze dan even…

http://www.youtube.com/watch?v=yL8hXQgXGlE&feature=related
@majinsta:

Erm.. de 5 serie coupe bestaat niet? volgens mij heet het ook een 6 serie :P
Hm bij de RS6 vallen de heupen veel meer op. Had dat bij de RS5 ook gehoopt.. Nu oogt het nog redelijk tam. Misschien dat het er op andere foto’s beter uitziet
Hopelijk is de motor beter dan die van de R8… een sportauto met grotere motor die het moet afleggen tegen een van een limousine afgeleide coupé… triestig.

http://www.youtube.com/watch?v=cap_EcnnZT0
Ziet er niet verkeerd uit!
Hehe, hier vind je er zelfs al wallpapers van, en dat nog voor hij officieel voorgesteld is…. :D

http://www.carwalls.com/cars/7-Audi%20wallpapers.html

Verder vind ik de motor wat magertjes tov een AMG of M.
Zo foto 24,25 en 26… kijk hoe hard hij kan!!

Ik hoop alleen niet dat hij de handling heeft van de A5, wat dat voelt toch wel enorm log/zwaar aan. Deze bak zal waarschijnlijk niet lichter zijn dan de 3.0 tdi…
ziet er goed uit,

maar wat een onzin reactie’s dat deze audi de bmw m3 niet zou kunnen pakken, audi zal hem dan niet eens op de markt brengen!

En laat bmw’s eerst maar is een auto maken waarbij we niet steeds in de wintersportgebieden hoeven te lachen, dat RWD werkt voor geen meter meer, kon afgelopen week vaak lachen, een patser met een 3 serie coupe werd op een niet eens stijle heuvel gewoon aan de kant gezet door een nieuwe a4 omdat er sneeuw op lag, stong ie lekker me spinnende banden! En laten we eerst de tijden afwachten en de vergelijkingen op de circuits, ik wed dat de audi met voorsprong wint.
@Jipp: ik rijd een BMW 1-serie met Michel Alpin winterbanden. Wat denk je dat er in de sneeuw gewoon in Nederland niet weg kwam bij het stoplicht? Juist, een Audi A4. Ik ben er in een bocht omheen gereden, no problem!

De rest van het jaar is RWD uiteraard beter, dat is een feit. Kijk naar het filmpje hierboven met Vicky, en vraag je vervolgens eens af waarom merken als Porsche, Ferrari, Mercedes, Aston Martin en BMW die moeite doen? Het zou kunnen dat je beter op je plaats bent in een Dacia Logan fanclub? Die hebben namelijk ook FWD, net als Audi, omdat dat goedkoper is.
@1′er Reihe: dat met dat stoplicht vind ik een opmerkelijk verhaal. Maar RWD is echt niet beter.
freude am fahren
@Jipp:
Niet moelijk dat de RS5 gaat winnen van de M3, daar is hij voor gemaakt. De enige reden waarvoor hij gebouwd wordt, is omdat audi geen auto heeft die van de M3 kan winnen (in dezelfde klasse). Audi heeft er zonder twijfel aan gesleuteld tot hij sneller was dan de M3. Als dat niet het geval zou zijn, zou het echt
Maar waarschijnlijk zal de volgende M3 weer sneller zijn dan de RS5 ezv…
freude am fahren
@Jipp:
RWD werkt niet? daar zou ik nog eens serieus over nadenken…
bekijk het fimpje van fifth gear eens dat ik heb gepost.
En het is al helemaal beter dan de FWD waarmee veel Audi’s standaard mee uitgerust zijn. En in tegenstelling tot Quattro bij Audi, is achterwielaandrijving standaard bij BMW.
freude am fahren
@Jipp:
En in de sneeuw wil ik best wel geloven dat Quattro beter is dan RWD. Maar bij droog en nat wegdek is en blijft RWD gewoon beter.
En hoeveel weken per jaar sneeuwt het hier?
@freude am fahren: Dat zij ik ook, dat audi hem daarvoor maakt, en ik ben net terug van een lekkere ski vakantie, ik heb toch weer geweldig om een aantal BWM’s kunnen lachem die weer een berg niet op kwamen met een beetje sneeuw, en hoevaak het hier sneeuwt, nou steeds vaker zo te merken vind je niet!? RWD is echt niet zo super als men denkt, en het is ook niet iets als je bijvoorbeeld een caravan trekt. BMW levert ook geen auto’s met alleen voorwiel aandrijving, alleen AWD of RWD, net als audi doet met de quattro, het is een optie. Ik denk dat het RWD misschien een klein voordeel geeft op her circuit, maar verder heeft het niet echt voordelen. Op 1 na en dat is dat de auto eerder weer snelheid heeft, omdat de banden niet mee sturen… en dus bijvoorbeeld ook breder kunnen zijn dan de voorbanden en dus beter de energie over kunnen brengen. Ik houd het mooi op FWD die ook in m’n polo ligt, ik ga vaker per jaar op ski vakantie en heb meer aan een FWD. Daarbij is het ook wel duidelijk dat de rs6 met gemak van de m5 wint etc.
Wat nou fotograaf…de brochure staat bij CGI wat betekent dat alle bilder die je ziet 100% digitaal zijn (de auto’s wel te verstaan) en gerendered zijn met maya; recom is al sinds jaren de profi op dit gebied dus het is beslist geen foutje maar waarschijnlijk een pr-stunt van audi
freude am fahren
@Jipp:
(bekijk het filmpje 16 comments hoger nog een keer)
RWD zorgt ook voor een betere gewichtsverdeling en dus ook voor een beter rijgedrag (ook in de bochten) en een beter stuurgedrag. Daarbij komt nog dat RWD gewoon meer fun met zich meebrengt.
freude am fahren
@Jipp:
Trouwens, voorwielaandrijving is echt niet beter hoor. Of ga jij soms beweren dat Logan’s een betere aandrijving hebben dan bv Ferrari’s ?
Enig idee waarom zogoed als alle sportwagens RWD hebben?
@freude am fahren: waarvoor worden sportauto’s gemaakt, niet echt om in alle jaargetijden goed uit te voeten te komen niet? en als je leest heb ik net zegt waarom ze RWD hebben, je hoeft je bmw echt niet voor mij boven audi te hangen hoor, ik ben jaren met een bmw mee op ski vakantie geweest, en sinds dat me ouders een vw hadden hadden we ineens geen sneeuwkettingen meer nodig…! Je herhaalt dingen die ik zelf zij!
@Jipp: even door al je taalfouten heen lezend het volgende: Ja, FWD is iets prettiger in de sneeuw, ik heb geen enkele moeite dat toe te geven. De overige 360 dagen per jaar heb ik stukken meer fun, een betere gewichtsverdeling, en een betere wegligging.

Het feit dat ik met RWD in de sneeuw die vastgelopen Audi voorbij reed, was natuurlijk het feit dat ik goede winterbanden had, en hij op zomerbandjes stond, anders was me dat natuurlijk niet gelukt. Ik probeer alleen maar te zeggen, dat je met RWD en winterbanden uitstekend uit de voeten kan in de sneeuw, en ja, ook bergopwaarts in Oostenrijk is er niets aan de hand, de winterbanden+tractiecontrole doen uitstekend hun werk en het rijdt er vol met BMW’s, dus die cowboyverhalen mag je van mij per direct inslikken.

Op RWD valt niets aan te merken, vandaar dat de Audi-Fanboys bij een beetje sneeuw massaal de kans aangrijpen om “zie je wel!” te roepen, maar de rest van het jaar blijven ze stil.

Wat jammer trouwens dat je niet op de filmpjes reageert, daarin hoor je het namelijk ook eens van een prof, en het 2e filmpje met die R8 die tot snot gereden wordt door de M3, tsja dat filmpje is natuurlijk gewoon vermakelijk.
@1′er Reihe: Ik ski al jaren zowel oostenrijk, zwitserland, frankrijk als italie, en steeds zie ik het zelfde dus heb niets in te slikken, steeds als er een beetje sneeuw op de weg ligt, of een beetje ijs moeten de bmw’s aan de sneeuwkettingen en knalt een audi, fiat volkswagen etc lekker naar boven, zeg niet dat dit niet klopt want dit is gewoon zo! Daarbij kun je net zoveel fun hebben in een FWD als in een RWD, alleen als bmw rijder wil je dat natuurlijk niet zien! Feit is ook dat ik dyslect ben, en met name als ik moe ben heel veel last heb dat ik onduidelijk typ, kan ik niets aan doen.
@Jipp: Het is nog niet gebeurd, maar al had ik sneeuwkettingen nodig voor de BMW, dan nog had ik het er graag voor over gehad om de rest van het jaar in een heerlijke RWD te rijden. Ik heb op mijn wintersportvakanties al die gestrande BMW rijders overigens nooit gezien, zat ik misschien in andere gebieden?

Mijn mening is duidelijk, het filmpje van fifth gear dat hierboven is geplaatst, is eveneens glashelder. Als je als Volkswagen Polo rijder zo kortzichtig bent dat je die gepimpte Polo’s met 4 nullen op de grille wilt blijven verheerlijken, dan laat ik je daar bij deze geheel vrij in.
@1′er Reihe: Ik zit meestal hoger dan 1750 meter in meestal de relatief onbekende gebieden, daar ski je fijner/beter. Toen we zelf nog een bwm hadden, hadden we er zelfs last van, onze laatste bmw was een 3, en nooit meer een bmw. En een audi een gepimpe opgeleuke volkswagen noemen, whahah, grappig hoor, nog nooit in een audi of volkswagen gereden zo te merken. Er zit toch wel een groot verschil tussen.
@Jipp: Tsja, bij Audi weet je het nooit he? Eerst rij je in een premium A4, de volgende dag zit er ineens een Seat logo op. Maar natuurlijk, het verschil is enorm…

Leuk filmpje trouwens hierboven, oei wat is RWD toch slecht, en Quattro goed! :) *proest* Maar ik weet zeker dat je daar ook wel weer een verklaring voor hebt!
Passarcc1.8tsi
@1′er Reihe: Echt grappig dat je beweert dat FWD beter is dan RWD, en dan ook nog beweren dat ze geen moeilijkheden hebben in de wintersport gebieden, waar haal je het vandaan? RWD heeft alleen voordeel op het circuit, niet voor dagelijks gebruik.

On topic, zet hier er maar een neer, prachtige wagen, net als alle audi’s, leuk om de bmwtjes mee te pesten, want dat kan met zo’n ding zeker!
@Passarcc1.8tsi: ik zal hem omdraaien voor je: FWD is alleen maar beter in de sneeuw, de rest van het jaar heb je bakken meer fun met RWD, jij kunt ook beter even terugscrollen naar het fifth gear filmpje, dan hoor je het eens van een ander.

En BMW’tjes pesten? hmm die Audi TT heeft het hierboven ook erg moeilijk tegen een simpele 1-serie, en die R8 is ook niet bepaald overtuigend tegen een M3… en dat, terwijl de CSL nog moet komen! Je zult misschien begrijpen, dat ik nog niet overtuigd ben van Audi ;)
@1′er Reihe: Blijven volhouden joh, ik zou eerst is zelf testen en er dan een filmpje van maken, dan pas mag je verder lullen.
@Jipp: zelf testen? Graag! Ik rij ruim 50000 kilometer per jaar BMW, zoals ik al vertelde ook in Oostenrijk, en ook met de sneeuw die we de laatste weken in Nederland hebben, probleemloos. En elke dag opnieuw weet die auto mij weer een smile op m’n gezicht te toveren en ben ik er helemaal blij mee.

Dus ik wens jou nog veel plezier in je Volkswagen Polo, en hoop voor je dat als je later groot ben, je net zo verstandig gaat worden als ik, en echt freude am fahren mag gaan meemaken :D
@1′er Reihe: nou, dan zou ik toch eens de echte hoge wintersport gebieden gaan uitzoeken als ik jou was. Ik ga denk ik ook het echte freude am fahren mee maken binnekort, studie bijna afgerond, al een baan, en een a3 leaseauto contract loopt af in de familie dus dat word denk ik de opvolger van mijn polo. Geen bmw/s meer voor mij,We hebben het zelf vaak meegemaakt in een 3 serie e30, en het nu weer gezien, een VAG auto staat bij ons door de problemen met bmw’s toch boven een bmw, ook wil ik niet als sjonnie of kijk mij nou in mn bmw meer worden gezien. Verstandig, word je nooit of je bent het al, en als je het bent kies je voor gebruiksgemak en niet voor afentoe een beetje fun, tenzij je geld genoeg hebt. Dat jij nooit problemen hebt gehad met het de heuvel opkomen met je bmw in de sneeuw zul je nooit toegeven, je wil gelijk hebben omdat je een bmw fanboy bent, daardoor zoek je alleen filmpjes op en post je ze zodat het jou goed uit komt. Fun met rijden kan je net zo goed hebben in een FWD, ooit naar die ludolfs gekeken? daar doen ze wel echt aan testen afentoe, en weet je wat, op gravel won een audi ik meen 80 van een oude c-klasse met achterwiel aandrijving…! Wat ik namelijk ook heb gezien is dat een audi a4, nieuw model achteruit ook de helling niet op kwam net als een nieuwe engelse zafira, vooruit lukte het zonder problemen, dus is het bewezen dat FWD werkt. En hoevaak is een RWD trekauto van het jaar geworden? Altijd een AWD (die bij bmw nog niet optimaal werkt) of een FWD. Op het cicuit, tsja daar is RWD toch wel handig iwm overbrenging van de krachten, maar is een lambo niet AWD?
@Jipp: kijk Jipp, het zit zo. Audi kiest FWD omdat het goedkoop is, en omdat ze dan lekker onderdelen kunnen switchen met hun budget merken. En dat is slim van ze, want de verkopen draaien prima. Waarom Audi vraag ik me weleens af? Tsja, voor de show misschien, Audi heeft best een paar mooie modellen.

BMW’s daarentegen sturen fantastisch, dat is al vele jaren een gegeven. Heb je toch liever Audi? Dan moet je dat vooral doen! Ik vind ze zwaar overpriced en overrated, maar hey, dat is alleen maar mijn mening, voel je vrij om je daar vooral niets van aan te trekken :D
@1′er Reihe: FWD is niet alleen goedkoper, ook beter in normaal dagelijks gebruik. Maar dat wil jij toch niet inzien.
@Jipp: je refereert trouwens steeds aan een 3 serie E30, en die hadden nog geen tractiecontrole. Ook waren er in die tijd nog geen fatsoenlijke winterbanden. Ik heb hierboven al eerlijk uitlegd dat die 2 factoren een wereld van verschil zijn! Ik zie de grote wintersportplaatsen (Kirchberg, Solden, Mayrhofen) overigens vol staan met RWD Mercedes, Lexus en BMW, dus er zijn blijkbaar meer mensen die wél verstand van auto’s hebben en kunnen rijden.
@1′er Reihe: Onderdelen uitwisselen is gewoon slim veel winst maken, en de gebieden die je noemt zijn precies de gebieden waar mensen komen om gezien te worden, kijk mij ik heb geld want ik ga naar solden, precies het volk wat paster bakken wil rijden. HEt is onzin dat mensen die Audi etc rijden geen verstand van auto’s hebben en kunnen rijden! waar haal je het vandaan? Onze E30 had toen gewoon winterbanden, hij werd ingeruild voor een passat met alle opties toen der tijd, die gewoon tc had. Bmw liep toen al achter in techniek, en dat doen ze nog steeds, het is niet voor niets Vorsprung durch Technik. En jij blijft toch wel volhouden, ookal is het niet zo. Ga is in frankrijk en italie kijken, daar komen een stuk minder patser bmw’s in de skigebieden, want die liggen hoger dan gebieden in oostenrijk, daar komen de echte mensen met verstand, en niet alleen om gezien te worden.
@1′er Reihe: En dan nog iets, ik refereerde niet alleen aan de e30, er is ook een 1 serie voorloopauto geweest die m’n oom toen mee had waar ik in zat, die kwam ook voor geen meter de berg op zonder kettingen, net als zijn vorige generatie 3 serie die hij daarvoor had, die voorloopauto was voor en nieuw model A4 die volgens hem ook nog is een stuk beter rijd, interieur is beter afgewerkt en minder problemen, onder andere met de caravan. Dus je verhaal klopt dat er in solden etc allemaal benzen en beamers zo een ijshelling op komen kan gewoon bijna niet kloppen, of zater er allemaal kettingen onder?
@Jipp: jammer he, dat bmw zulke trucjes niet kan uitvoeren, ga lekker naar de bmw fansite audi afkraken…!

Bmw zal de oorlog met audi nooit winnen, audi heeft meer klasse, en niet zulke sjonnie’s die alles denken te weten/kunnen met hun 3 serie of oudere 5. daarbij heeft audi gewoonweg meer geld om te blijven investeren, meer geld dan bmw. En daarbij zien audi’s er toch wat beter uit, want de s3 is gewoon lelijk tegenover en q5, nog niet gehad over een 1 die een 3 zonder kont is…! de x6 die niet eens een heuvel op komt(zie top gear) FWD is alleen leuk en handig op het circuit, maar voor de rest kun je beter rwd gebruiken, als je iets trekt achter je auto, makkelijker een berg op wil en in winterse omstandigheden!
freude am fahren
@Jipp:
Ik dacht trouwens dat de RS5 en alle andere S’en en RS’en sportwagens waren…
freude am fahren
en zoals je net hebt gezegd is RWD toch sneller op circuit.
freude am fahren
daar gaat de Vorsprung Durch Technik
Haha. Bij een volstrekt overbodige auto (de PK race is voorbij, Audi heeft al een echte sportwagen, de de RS4 heeft historie) een discussie waarin mensen durven de beweren dat RWD beter is dan AWD… De wereld is gek geworden. Ik zal het even olympisch stellen: Goud: AWD, Zilver: FWD, Brons: RWD.
@Mashell:
AWD: + grip, ideaal bij gladheid
goed, wat ik dus wilde zeggen:
AWD: grip, ideaal bij gladheid, maar het is zwaar en duur, dus als je het niet nodig hebt: nooit doen.
FWD: zal nooit op een echte rijdersauto gemonteerd worden.

FWD boven RWD stellen? Pas dan is de wereld echt gek geworden Mashell, maar gezien het feit dat je pappie waarschijnlijk Audi rijdt, snap ik je roze-bril-gedrag wel.
freude am fahren
@ 1’er Reihe:
Wij schijten blijkbaar door hetzelfde gat.
(een uitdrukking voor degene die rare dinge denken)
Als Audi deze auto op 420 pk houdt én ze maken een betere auto dan de M3, dan pas mag Audi een toontje meezingen. Echter, gezien het feit dat de R8 maar nét een betere auto is dan een M3 zal ook hier weer het devies zijn: “Vorsprung durch mehr ps”

En dat is gewoon een zwaktebod van Audi. Audi had, met de laatste RS4, 420pk nodig om de vorige M3 het hoofd te kunnen bieden. En hebben met de RS6 580pk nodig om de M5 het hoofd te kunnen bieden. En nu hebben ze dus 450pk nodig om de huidige M3 het hoofd te kunnen bieden.

BMW doet het echter anders. Het geeft Audi de kort beleefde overwinning met hun laatste RS4. Vervolgens komen ze met de huidige M3, zelfde aantal PK, minder cc’s, maar wijst wel de RS4 direct terug naar z’n plek en zet zelf weer de benchmark neer.

Daarom zal Audi nooit voorsprong hebben door techniek, maar eerder altijd het meelopertje blijven van BMW en Merc.

Daarom mijn advies aan de BMW-fans; niet meer reageren op een vergelijk tussen een BMW en Audi. Daarmee geef je Audi teveel eer.
@Rick dos: Of je geeft bmw teveel eer, want waar is bmw tijdens de le mans? waar is bmw in de dtm? voorsprong durch technik heeft met iets anders te maken dan snelle auto’s.
Wacht maar op de nieuwe BMW M5! Die gaat bijna 300 kilo lichter wegen dat die dikke onderstuurde RS6, waardoor de gewicht/PK verhouding vele malen beter zal zijn.
Waarom denken jullie dat de Ringtaxi’s allemaal BMW’s zijn?
Ik als Audibezitter geef gewoon toe dat BMW’s betere circuitauto’s zijn, maar ik geef ook toe dat als het nat is, een RS4 van bijvoorbeeld een M3 zal winnen. Verder zijn modellen van Renault Sport (Clio en Megane) ook super vermakelijk op het circuit.
sebastianchubasco
vergeleken met een ferrari v8 of een lexus v10 is audi een huis, tuin en keukenprodukt… Goed natuurlijk, maar voor het exellente moet je geen VAG hebben. Voor het 13 in het dozijn, prijspakker en ‘ik wil wel maar ik kan niet’ neme de VAG produkt.
Ziet er erg dik uit. Vooral op foto 8, erg mooi. Maar ja, krijg je niet hetzelfde als je je Audi S5 laat tunen door er een subtiele tuningkit op te zetten en het motormanagement te veranderen, zodat je ook op 450 pk uitkomt? Lijkt mij toch een stuk goedkoper…
TT ‘sportscar’ geklopt op nat circuit door een 1-reeks met achterwielaandrijving…

http://www.youtube.com/watch?v=sqqtjvO7YZc
Ik ben verliefd! Sprakeloos!
Veel Bmw fans in hun gat gebeten door de RS5. Ik kijk er al naar uit al Jeremy hem gaat testen. De RS4 vond hij ook al beter dan de M3 destijds.
Of nu wel voor- of achtertractie beter is, of nog vierwiel aangedreven wagens, feit is dat Quattro destijds met hun rallywagen alle andere merken een poepje liet ruiken. Tweede punt is dat je met quattro meer weersomstandigheden de baas kan dan met achtertractie.
Menigen trekken in twijfel of de A5 een concurrent is van de 3 reeks, ken uw concurrenten zou ik zeggen.
Tot slot, de A5 is eleganter, imposanter en beter afgewerkt. Kies je dan nog eens voor de RS, dan verbleekt het uiterlijk van een M3 naast de brede wangen van de RS5.
@Jipp: als je topgear als referentie gebruikt ben je niet goed bezig.. Met slechte banden kan je elke jeep belachelijk maken, er staan ook genoeg range rover filmpjes op internet die een simpele helling niet opkunnen terwijl met de juiste banden ze in de volgende filmjes als helden overkomen.
@Emitgs: Ik nam het als voorbeeld, ik heb het namelijk afgelopen week weer is met eigen ogen gezien. Alle bmw’s meteen aan de kettingen en alle FWD lekker doorcrossen, er zit daar ook geen enkele bmw dealer in de buurt, en wel een van de grootste vag dealers in frankrijk, Jean Lain. Die laatste had trouwens een bocanegra staan op het gras voor de zaak, zag ik toevallig geheel ander onderwerp maargoed.
Iedereen die dit vergelijkt met een S5 is stapelgek. In intentie is de S5 gewoon een dikke A5, de RS5 is weer totaal anders….
@hondema, zoals al eerder tegengesproken, nogmaals.

De opgaven van Audi zijn vaker juist ondermaats wat betreft hun sportievere modellen. Kijk bijv. maar eens naar fora waar men spreekt over dyno metingen van een S3. Men spreekt nagenoeg altijd van metingen rond de 280-285 pk (ook zelf laten meten met als resultaat 283 pk). Dus het verhaal klopt echt niet helemaal.

@Rick Dos en alle overige BMW liefhebbers – waarom reageren jullie toch allemaal hierop, we weten inmiddels wel dat jullie Audi t.o.v. BMW inferieur vinden.

Ontopic : Het blijft een schitterende wagen en dat terwijl ik de overige nieuwe modellen van Audi eigenlijk zwaar vind tegenvallen. Veel ingetogener dan een M3, op hetzelfde niveau als een 335i Coupé qua uitstraling, dit doen ze gewoon goed in Ingolstadt. Deze komt hoog binnen op mijn verlanglijstje…
@Euphoric77
Ik bedoel ook de atmosferische audi’s dus o.a. de RS4 en deze RS5. Het valt mij inderdaad mee dat Audi zich er bij de RS5 niet vanaf heeft gemaakt met de oude motor voorzien van 2 turbo’s zoals ze dat met de RS6 gedaan hebben.
Wat zijn alle Audi mannetjes toch zielig bezig!! Om te huilen! Sneller op circuit, naar Jeremy c. Luisteren, Rwd slechter vinden dan fwd!! List keeps on going! (elke auto site trouwens)
voor mij is de m3 de beste auto, al is hij als het nat is misschien langzamer bij het stoplicht but who cares??(behalve Audi fanfags) Audi is degene die altijd minimaal 50 pk meer nodig heeft om hun duurdere Rs-jes sneller te laten zijn(hoe low can u go: Loebas en jipp geven het perfecte voorbeeld) anyway m3 gts Will rape this rs5!! Lmao!!! Have fun audifags until the first tests!! Haha
@Dyna: Jij laat zien dat BWW faggets nog erger zijn.
Het blijft maar doorgaan he. Misschien is er een groot publiek daarbuiten die gewoon niet alleen naar power en driftkwaliteiten kijkt. De M3 is gewoon enorm patserig qua overkomen dat is een 335i bijvoorbeeld niet. Wat ik op de beelden kan zien is deze RS5 ook gewoon ingetogen.

En dat gezeur over meer pk’s nodig hebben om hetzelfde te bereiken is toch onzin. Audi heeft nu eenmaal AWD wat gewoon meergewicht met zich meebrengt dat men compenseert door meer pk en niet besparen op gewicht op andere plekken omdat men de luxe wenst te behouden.

Tevens zal menig autobestuurder het met me eens zijn dat een Audi wat betreft het interieur mooier is/voelt, tuurlijk is dat subjectief, maar in de diverse BMW’s waarin ik gezeten heb, kreeg ik een te spartaans gevoel, terwijl ik iets meer richting luxe neig. Nogmaals geheel subjectief net zoals het al dan niet mooi vinden van een wagen. Dat geneuzel over pk’s van een rs5 t.o.v. een m3 en de prestaties op een circuit is toch geheel irrelevant.

Audi zet een directe concurrent tegen de m3 en in mijn optiek is het een veel mooier model dan de m3, want de M3 is gewoon een schreeuwerige wagen, terwijl een 3 serie coupé dit net weer niet is.

@ 1er – je argumenten zijn ook enorm subjectief.
– Vind je je 1 serie mooi? Nou, ik vind het de lelijkste telg van BMW na de 6 serie en zou 1000 keer liever een A3 rijden, die mij net zo’n smile op mijn gezicht geeft.
– Voor alle normale omstandigheden zou ik ook veel liever het quattro systeem willen hebben ipv. RWD, buiten het feit dat je het Freude am Fahren minder hebt wat betreft de kont omgooien.

Wat alle BMW rijders eigenlijk willen zeggen is dat als je een Audi rijdt dat je t.o.v. hun inferieure rijvaardigheden hebt, want BMW heeft RWD en halen dezelfde prestaties met minder pk’s. AWD brengt nou eenmaal meer gewicht met zich mee, ongeacht of het nou beter is of niet. Nou lekker belangrijk voor het normale weggebruik.

Wat alle BMW fans ook vaak als argument gebruikTEN, was het gebruik van turbo’s ivm de ongeblazen BMW blokken, helaas kunnen ze dat niet meer gebruiken vanwege het feit dat BMW moest gaan concurreen met andere merken door het gebruik van Turbo’s (het feit weggelaten dat deze reacties al zwak waren aangezien BMW al vroeger veelvuldig gebruik maakten van Turbo’s in echte klassiekers van het merk).

Enfin de tegenargumenten zijn gewoon steeds meer op aan het raken, maar ja je kan altijd zeggen dat een Audi een Golf/Seat/Skoda is, daarbij even weglaten dat Bentley/Lamborghini/Bugatti/Porsche ook tot het concern behoort.

Mensen die shoppen in dit segment letten toch ook zeer op de looks en feel van een auto en lopen niet allemaal met een racehelm op de kop de dealer binnen en vragen om een rondje Nordschleife als testrit…. zucht.

Even ter conclusie, ja ik rijd Audi, maar nee ben geen fanboy, echter ben uiterst tevreden over mijn wagen net zoals veel BMW rijders dat zullen zijn. Ook al vind ik dat de nieuwe audi’s minder mooi qua looks zijn dan de vorige generatie (A4/A8 met name en de geheel overbodige Q serie) is juist de A5 een enorm geslaagd model. BMW daarentegen heeft mijns inziens buiten de 3serie coupé en in mindere mate de 5 serie geen enkel mooi model in hun gamma.
Laat ze daar maar eerst verandering in brengen en dan ben ik misschien meer geinteresseerd in een nieuwe BMW.
@Jipp – tegenwoordig kunnen RWD auto’s net zoals AWD voertuigen m.b.v. electronica, hulpmiddelen en wat rijvaardigheden toch allemaal wel aardig overweg in gladde en bergachtige omstandigheden hoor. Desalniettemin komt AWD toch net wat beter uit de voeten in die omstandigheden.
@Euphoric77: dan zullen de bmw rijders en de mercedecen ze echt allemaal in frankrijk uitzetten precies onder mijn neus… jeah right. Grappig dat je denkt dat een RWD net zoveel kan in een gikke laag sneeuw/ijs als in een AWD, keep on dreaming. Het ging om de vergelijking FWD?RWD niet om AWD
@Jipp: Euphoric vertelt het hierboven zoals het is, met RWD kom je tegenwoordig heel aardig uit de voeten in de wintersportgebieden, maar dat wil jij niet horen :) Over volhouden gesproken… Onderdelen uitwisselen is slim, dat schreef ik toch ook letterlijk? Audi komt ermee weg. Fijn dat jij die extra winst wilt betalen voor goedkopere onderdelen, ik niet. Ook leuk dat je steeds “FWD is beter!” roept. Maar heb je ook argumenten, naast iets meer voordeel in de sneeuw? Ik rij namelijk meer dan 300 dagen per jaar NIET in de sneeuw, dus ik ben juist geinteresseerd in een auto die overall gewoon het lekkerste stuurt. En dan is het leuk dat je pappie beweert dat een A4 beter stuurt dan een 3-serie, maar hij is de enige.

@Euphoric: Nee de 1-serie is ook geen mooie auto, alhoewel de 3-deurs best aardig is. Ik heb hem uitgezocht omdat ie zo ontzettend lekker stuurt, en daar heb ik dagelijks meer lol van dan een iets mooier uiterlijk. Ik vind de A3 ook mooier dan de 1-serie, maar zijn middelmatige rij-eigenschappen en relatief toch hoge prijs, zullen mij nooit kunnen bekoren, dan neem ik toch net zo lief een Golf.
PassatCC1.8tsi
@1′er Reihe: Blijven volhouden joh, ik had voor ik mijn passat cc kocht een bmw 3er, ben overgestapt omdat ik de problemen en hoge kosten bij bmw zat was, en wat anders wilde proberen. Ik heb met meerdere auto’s toen een proefrit gemaakt, en ja, je zegt dat niemand een a4 beter vind rijden dan een 3, maar met de huidige 3 en de nieuwe a4 wint de a4 in overmaat, ook nog is beter afgewerkt interieur. De passat CC rijd super, vele male beter dan een bmw 3, en ik heb er ook nog is meer lol mee dan met de bmw. Ook de reacties van mensen zijn positiever dan bij de cc dan in de bmw. Moet ik verder ook nog een lijstje maken met van de voordelen van ene bmw boven een audi? En dan zeg je dat de a3 een hoge prijs heeft, die is gewoon goed te vergelijken met een bmw1, de stuureigenschappen ook, alleen zul je het blijven merken dat de aandrijving op de wielen zit die sturen, maar hoevaak ben jij nou zo aan het rijden dat je dat echt een nadeel vind op de nederlandse wegen? De lekkerste auto waar ik onlangs in heb gestuurd, en daar zaten ook bmw’s tussen is toch wel de A5 sportback!

En ik ben het met de pappie van jipp eens, de a4 stuurt en rijd beter als een bmw 3 of een 3 zonder kont een 1.
@PassatCC1.8tsi: Je mag de filmpjes hierboven en alle geldige argumenten gerust negeren hoor, geen probleem. Ik ben ondertussen wel klaar met deze discussie. De VAG adepten stellen zelfs de onbetwiste reputatie die BMW heeft op gebied van puur rijplezier ter discussie, terwijl dat niet subjectief maar een gegeven is. Uiteraard is de BMW-rijder die ze terecht wijst op onjuistheden, de fanboy, de sjonnie, en de aso.

Ik wens jullie daar verder dan ook veel plezier mee, ik weet gelukkig wel beter.
@1′er Reihe: Over welke reputatie heb je het? de reputatie sjonniebak, want de reputatie rijplezier word alleen door bmw fanboys gegeven, en het is dus geen gegeven dat ze veel rijplezier hebben dat heeft iedere duitser! Als je beter weet, ging je wel voor de A3. Je refereert je aan wat iemand zegt, maar ik lag je vierkant uit als jij in de hogere gebieden waar ik vaak kom, ik weet ze inmiddels de vinden, heb ik mijn cios tijdperk een aantal skigebieden moeten bezoeken steeds het zelfde gezien, en toen waren de huidige beamers al op de markt met hun electronische programma’s en die reden er ook al rond, alleen die hielpen niet veel. Het argument dat FWD beter is wilde ik je net schrijven toen ik even naar boven keek en het is al gezegt, het trekt ook nog is beter. VAG auto’s zijn zowiezo de beste trekpaarden van de gehele auto industrie als je het mij vraagt. Je wilt een auto die 300 dagen per jaar goed is, dan heb je toch verkeerd gekozen kunnen we concluderen. Euphoric moet denk ik zelf eens in de wintersport gebieden gaan kijken, de echte hoge bergen, wat daar goed uit de voeten kan en dan zijn bevindingen vertellen. En wanneer het je iets te heet onder te voeten word zeg je snel, ik weet gelukkig beter, het feit dat je dat van jezelf zegt, en jezelf inferieur aan andere, precies een bmw rijder, kansloos dus.
@Jipp – Qoute – Desalniettemin komt AWD toch net wat beter uit de voeten in die omstandigheden.

Op ijs kan je net zo weinig met welke aandrijving dan ook, geen grip is geen grip, of dat nu op 4 wielen of 2 is….

Ik had trouwens net zo goed FWD kunnen schrijven hoor,dat ligt eerder aan de situatie. De aandrijving hebben op de wielen waarmee je ook sturen moet kan ook zeer nadelig zijn. Maarer zullen heus genoeg voordelen zijn t.o.v. RWD in diverse omstandigheden, alles wat ik zei was dat RWD redelijk uit de voeten kan tegenwoordig in winterse omstandigheden.
Mensen wel realistisch blijven he, het al dan niet beter rijden is natuurlijk wel ook enigszins gebaseerd op vergelijkbare motorisering e.d.

Ook het kostenplaatje is gewoon afhankelijk van de accesoires en de omgang met de bolide. We kunnen toch wel stellen dat BMW en Audi daar zeker op een vergelijkbaar niveau zitten in de desbetreffende modellen/motorisaties.

Een ieder (zoal 1 er reihe ook al zegt) hecht aan verschillende zaken waarde. De een meer aan het uiterlijk de ander aan de rij eigenschappen. Ik denk echter dat 1-er Reihe een A3 met quattro niet zo slecht zou vinden, maar goed. Mijn switch van een Leon Topsport naar een A3 quattro vind ik in ieder geval een wereld van verschil, in een 1-serie heb ik nooit proefgereden, daar deze direct voor mij afviel omdat zowel het exterieur alsook het interieur mij enorm tegenviel.

Om ontopic te blijven geldt bovenstaande ook voor de RS5 t.o.v. de M3. In tegenstelling tot andere meningen hier en in de andere post dat men de RS5 te schreeuwerig vind t.o.v. de S5 deel ik deze mening niet. Zeker t.o.v. de M3, waar ik de bult in de motorkap en de 4 dichtgeplaatste uitlaten bij de M3 gewoonweg vind misstaan (terwijl het op het oude type wel mooi is mijns inziens)en als ik de achterzijde van de RS5 zie het gewoonweg een mooi geheel is. Nu nog die overdreven Led verlichting weg en ik ben blij..
@Jipp – laten we eerst eens voorop stellen dat je een auto niet specifiek koopt voor de beklimming van de hoogste gebieden in Europa. Sommigen onder ons misschien wel, maar het merendeel echt niet.

Wel ben ik het met je eens dat te veel commentaar van de BMW liefhebbers gebaseerd is op een reputatie van vroeger.
Hier is het zo dat het tegenwoordig voornamelijk gebaseerd is op RWD en de daardoor mogelijke controle van een auto in de bochten. Echter dat is toch niet de voornaamste reden dat mensen een BMW zullen kopen. En laten we eerlijk zijn er zijn genoeg sportieve wagens te verkrijgen van veel merken die ook zeer sportief en snel door een bocht gaan.

Dat Audi in de afgelopen 20 jaar in dat opzicht van matige wagens snel omhooggeklommen is naar een niveau dat (alhoewel anders) gelijk staat met dat van BMW en Mercedes, ongeacht wat anderen zeggen, wordt toch gewoon bewezen door de verkoopcijfers en ook de reacties van menigeen?

Zeker indien we spreken over de S en RS varianten van Audi, waar de invloeden van de Quattro GmbH toch duidelijk merkbaar zijn. Dit verschil is net zo bij de M reeks van BMW te merken.
@Euphoric77: Ik ben het met je eens, je koopt een auto voor zijn bruikbaarheid, toch? maar dan zul je het ook wel met me eens zijn dat meer dan 90% van de bmw’s nooit een circuit zal zien waar ze hun voordeel hebben. Waar het mij om ging is dat in die gebieden de RWD’s gewoon niet tot slecht presteren.

Vroeger was de reputatie van bmw idd goed, de importeur zat toen 15km hier vandaan, vandaar dat wij er toen ook 2 hadden, maar na de e30 is het toch wel achteruit gegaan met bmw. De geweldige controle van de auto in de bochten is nu ook gewoon terug te vinden in audi’s, met of zonder quattro, dat kun je zien in de le mans en in de dtm. Toch heb ik na een sportieve audi liever een renault sport of volswagen R dan een bmw met een M pakket of mercedes AMG, deze zijn toch wat je vaak ziet veel opvallender/bruut en niet ingetogen zoals deze audi en de s5, daardoor is naar mijn mening het ‘sjonnie/petje/aso’ gehalte hoger in een bmw of merc, deze vallen meer op.

En naar mijn mening staat audi in alle opzichten tussen de premium merken bmw op 3, audi op een gedeelde 1e plek met mercedes. kijk naar de nieuwe a8, een plaatje, net als de a6, die je toch vaker ziet rijden vergeleken met een e-klasse en ongeveel even vaak als de 5, de a4 is gewoon al een tijdje een topper die net boven de c en de 3 uitkomt. de clc is niet echt een concurent van de a3/ bmw1, maar de a-klasse ook niet.

Ook word hier vaak gezegd, wacht maar op de bmw m3 cls, bij mijn weten kan die gaan concureren met de ook nog te komen nieuwe audi quattro.
@Euphoric77:
Audi verkocht in 2009 300.000 auto’s minder dan Mercedes en 400.000 minder dan BMW.
Dus qua verkoopcijfers zitten ze niet eens in de buurt.

De discussie over FWD en RWD wil me niet in mengen, is toch nutteloos.
Wat weer een kinderachtig gelul, het meest kinderachtige vind ik nog wel die kinderachtig reacties op kinderachtige reacties waarin men er nog net weer een schepje bovenop doet.

Ik snap sowieso niet waarom je zoveel moet reageren wanneer je het toch niets vind, dat is na 1 keer ook wel duidelijk. Maar goed, als sommigen op die manier hun kostbare tijd willen verspillen dan mogen ze het zelf weten. Ik heb wel wat beters te doen…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).